TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 101.

KEZELŐFELÜLET LEGÖRDÜLŐ MENÜ

TEXTURE

Load TGA

Ez tölti be a textúra fájlt. Mindig TGA formátumú fájlnak kell lennie és a textúra panelen jelenik meg a szerkesztő jobb oldalán.

Load PCX

Nem használható

Save PCX

Nem használható

Clear Room

KOCKÁZATOS…biztos, hogy használni akarod? Kitakarítja a szobát a textúrákkal együtt! Nincs UNDO lehetőség!

Load Depth Cue

Nem használható

Save Depth Cue

Nem használható

Fix Textures

Nem használható

EFFECTS

Camera

Az alapkamera, amely különleges látószögből mutatja Lara mozdulatait, a különböző helyeket és ellenfeleket. A LOOK billentyű megszakítja ezt a kameranézetet.

Fixed Camera

Ugyanaz a funkciója mint az előzőnek, viszont csak akkor deaktiválódik, ha Lara elhagyta a kioldóval ellátott kockát.

Flyby Camera

Sorba állíthatunk ilyen kamerákat, hogy "átrepülős" illetve "körberepülős" effekteket készítsünk.

Fog Bulb

Ezzel készíthetünk köd effektet. Flipeffektekkel együtt használjuk. Csak akkor működik, ha a Volumetric FX be van kapcsolva a Setup menüben.

Sink

Vizes szobákban használható. Különféle vízalatti területeket nyithatunk meg vagy zárhatunk le Lara előtt. A paraméterek beállítását az "O" billentyű lenyomásával végezhetjük el.

Sound

Nagyon ritkán kell használni, kivéve a víz hanghatásainak beállításakor. Helytelen használata rendszerösszeomláshoz vezethet. Általában nem kell kioldót kapcsolni hozzá.

Copy

Effektek másolása azok beállításaival együtt. Időtakarékos!

Paste

Az effektek bemásolása.


TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 102.

KEZELŐFELÜLET LEGÖRDÜLŐ MENÜ

OBJECTS

Find Object

Nagyon hasznos funkció amikor egy meghatározott tárgyat keresünk. Egy felugró ablak jelenik meg, itt jelölhetjük ki a keresendő tárgyat; amennyiben a keresett tárgy létezik, akkor az kijelölődik a szobában. Ha mégsem, akkor a következő üzenetet kapod: “no such object found in map”, vagyis nincs ilyen tárgy.

Edit Object

Egy felugró ablak jelenik meg amiben kiválaszthatod a szerkeszteni való tárgyat. Miután kiválasztottad, az Edit Box (szerkesztődoboz) fog megjelenni. Megváltoztathatod, hogy Lara mely részével érintkezzen a tárggyal.

Place Object

Válassz ki egy tárgyat a felugró ablakból és helyezd el a modellben. (Ugyanezt tudod végrehajtani az Object Panel-en)

Move Object

Áthelyezheted a tárgyat a modellen belül. Ügyelj arra, hogy a tárgy legyen kijelölve mielőtt ezt a funkciót használod. Amikor az új helyre klikkelsz, a tárgy már meg is jelenik ott. (A tárgyakat a szobán belül úgy is tudod mozgatni, hogy a Ctrl gombot lenyomva a kurzornyilakat használod.)

Change Object

Kicserélheted a tárgyat. A tárgy legyen kijelölve mielőtt használod ezt a funkciót. Egy felugró ablak fog megjelenni ahonnan kiválaszthatod az új tárgyat. Amint a meglévő tárgyra klikkelsz, az kicserélődik az újonnan választottra.

Delete Object

Törli a tárgyat. A tárgy legyen kijelölve mielőtt ezt a funkciót használod. (Egyébként egyszerűbb az, ha a kijelölés után lenyomod a delete gombot!)

Load Objects

Betölti a tárgyakat. NAGYON FONTOS FUNKCIÓ! Amikor új projektet kezdesz, mindenképpen be kell töltened a tárgyakat, hogy ellenségeket is elhelyezhess. Ilyenkor a WAS fájl töltődik be. Ezek a fájlok a Tomb Raider Level Editor\graphics\WADS könyvtárban találhatóak.


TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 103.

PLAN VIEW PANEL

KEZELŐFELÜLET

Plan View rács

A kiválasztott szoba kék színben és felülnézetben jelenik meg ebben a rácsban. A körülötte lévő szürke kockák a falakat jelentik, de nem számítanak a szoba szerves részének (a szürke kockák nem érzékeltetik a fal hajszálvékonyságát). Az ajtók és az átjárók fekete kockaként jelennek meg. A szobán belüli falak zöld színnel jelennek meg, a kioldók rózsaszínnel stb.








Room Edit gombok és szövegablakok

Room x

(Szobanév ablak) A kiválasztott szoba neve jelenik meg ebben az ablakban. A név megváltoztatásához töröld ki a meglévőt, majd az új beírása után nyomj egy entert.

F [ ]

Flip Map gomb és a szám.

O

KÜLSŐ VILÁG gomb, a szoba tulajdonságai "kinti"-re változnak (Lara haja libeg, stb.)

NL

Nem használható

D

Nem használható

W [ ]

Vizes szoba gomb, ez definiálja az aktuális szobát "vizes"-re és az intenzitás fokát

R [ ]

Hatás-tükröződés gomb és az értéket megadó szám ablaka

M [ ]

PÁRA gomb és az intenzitás fokát megadó érték ablaka

Select Room

Felugró ablak amiben az üres és létező szobák nevei jelennek meg


TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 104.

LEGÖRDÜLŐ MENÜ

KEZELŐFELÜLET

Bound Room

A szoba méretét változtatja attól függően, hogy mekkora területet jelöltél ki

Copy Room

Másolja a kijelölt szobát

Split Room

A szoba feldarabolása. Akkor használható jól, ha már egy labirintushoz kezd hasonlítani a szoba (a sok belső fal miatt). A szoba körüli részeket is fel kell darabolni, hogy ne legyen átfedés.

Delete Room

Törli a szobát...vigyázz, erre nincs visszavonási lehetőség!!!

Flip Map

A Flip Map események létrehozásához és állapot változtatásokhoz használható.

A Flip Map-ek kiválóak árvízhez, földrengéshez stb.

< [“X” Room] >

A PC változatban nem használható

Ceiling

[+] megemeli a mennyezetet

[-] csökkenti a mennyezetet

Floor

[+] megemeli a padlót

[-] csökkenti a padlót

Room

[+] emeli a szoba szintjét

[-] csökkenti a szoba szintjét

L Gomb

Helyhez köti (rögzíti) a szobát, így nem lehet mozgatni 2D nézetben.

Climb

A falmászás helyét beállító gomb, mindig ellenőrizd a beállítást

B Gomb

A "clockwork beetle" jele

T Gomb

A kioldó kioldóját jelöli

Floor

A kijelölt falrészt (csak belső fal!) padlóvá alakítja

Wall

A kijelölt padlókockákból falat készít.

Door

Átjárót készít a szobák között

Box

Kijelöli az ellenfelek mozgásterületének határát

Death

Tűzhalál kocka! Láva textúrával igen hatásos elem!

Monkey

A függeszkedést jelölhetjük vele a kockákon. Mindig ellenőrizd, hogy milyen magasan van a mennyezet, hogy Lara fel tudjon ugrani odáig. A függeszkedős rész alatt pl. vizes szoba van, akkor ott is be kell jelölni, különben Lara leesik!

Rózsaszínű Kioldó Gomb

Ez az ami elindítja az eseményeket. A "Set Trigger Type" ablakban mindig ellenőrizd a beállíásokat.


TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 105.

PLAN

VIEW PANEL

 

KEZELŐFELÜLET

TRIGGER (KIOLDÓ):

“Object” az alapbeállítás. Klikkelj a szövegablakba, hogy előtűnjön a “Select What to Trigger - Mit is oldjunk ki”

ablak.

TYPE (TÍPUS):

“Trigger” az alapbeállítás. Klikkelj a szövegdobozba, hogy megjelenjen a “Select Trigger Type - Válassz kioldó típust”ablak.

TIMER (IDŐZÍTŐ):

Meghatározhatjuk vele, hogy az esemény mennyi idő múlva aktiválódjon vagy mennyi ideig tartson. Egy negatív előjelű érték megadása az ELŐZŐ kioldáshoz rendeli az intervallumot. Kameráknál ideális a használata.

ONE SHOT BUTTON

Ezzel a gombbal tudjuk beállítani, hogy az adott kioldás ne végtelenül ismétlődjön, hanem csak egyetlen egyszer játszódjon le.

NUMBERS 1 -5 Gombok

Néhány kivételtől eltekintve ezek a gombok a szükséges alapbeállítások.

“Select What to Trigger” ablak

Flipmap

A flipmap kioldására használható. A flipmap számát be kell írni a megfelelő mezőbe

Flipon

Bekapcsolja a flipmap-et. A flipmap számát be kell írni a megfelelő mezőbe

Flipoff

Kikapcsolja a flipmap-et. A flipmap számát be kell írni a megfelelő mezőbe

Target

Kamerával együtt kell hasznáni - ugyanis ez utasítja a kamerát, hogy ne Larára, hanem valami másra fókuszáljon.

Finish

A pálya vége. Jelölj meg egy kockát kioldóként, hogy véget érjen az dott pálya, de azt is add meg, hogy melyik legyen a következő

CD

Ez aktiválja az audio trac-eket - a track számát írd be a megfelelő mezőbe

Flipeffect

A flip effektek segítségével úgy készíthetünk kioldókat, hogy nem kell meghatározott kontrollert használni hozzá. Ezek csak egyszer használatosak, pl.: megremeg a képernyő vagy hangot játszik le.

Secret

Ez kreálja a "secret" hangeffektet. Figyelj arra, hogy a "one shot" opció is legyen megadva!

Body Bag

Nem használható

Flyby

Csak "title screen" készítésénél használható

Cut Scene

Nem használható


TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 106.

PLAN VIEW PANEL

KEZELŐFELÜLET

“Select Trigger Type” ablak

Trigger

Az alapbeállítás. Tárgyakat és eseményeket aktivál. A kioldó felett létrehoz egy függőleges aktív zónát.

Pad

A "Pad" kioldón meg kell állni, hogy aktiválódjon. Más szóval: Lara lazán átugorhat felette anélkül, hogy aktiválódna. (Ugyanis nincs felette föggőleges aktív zóna)

Switch

Kapcsoló aktivlására

Key

Kulcs aktiválására

Pickup

Tárgyak felvételéhez kapcsol eseményt (pl.: medipack felvétele után megindul a tüskés golyó)

Heavy

Ezt a kioldót nem Lara aktiválja. Kizárólag ellenfél, vezető vagy mozgó tárgy hozza működésbe azáltal, hogy érintkezik a kioldóval ellátott kockával.

Antipad

A "Pad" kioldó általt aktivált eseményt kapcsolja ki

Combat

Nem használható

Dummy

Hidak, emelkedő padlók és más hasonló dolgok alkalmazásánál segít megelőzni, hogy Lara "átessen a padlón".

Antitrigger

A kioldók által aktivált eseményeket kapcsolja ki. Nem használható időzáras ajtóknál! Különleges kioldóknál, mint a "pad", a kapcsoló vagy a kulcs ha több van egy kockára kioldva, akkor az antitrigger csak az egyiket kapcsolja ki, a többi továbbra is működésben marad.

Heavy Switch

Olyan kapcsoló amit másvalami/másvalaki aktivál és nem Lara

Heavy Antitrigger

Kikapcsolja a heavy triggert

Monkey

Egy olyan kioldó, ami akkor aktiválódik ha Lara függeszkedik - kiválóan alkalmas más kameranézethez, hogy jól látszódjon Lara "majomtánca".


TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 107.

OBJECT PANEL

KEZELŐFELÜLET

Place Object

A tárgy kiválasztása után klikkeljünk erre a gombra, majd utána elhelyezhetjük a tárgyat.

<[ “tárgy neve” ]>

A tárgy neve mező - ráklikkelve aktiválódik a tárgy kiválasztására szolgáló menü.

Object Tint RGB

A tárgy RGB értékeit és fényerejét szabályozhatjuk vele.

Trigger -> Object

Ha kijelöljük a kioldott kockát majd erre a gombra klikkelünk, akkor a szerkesztő megmutatja, hogy kapcsoltunk-e tárgyat hozzá.

Object -> Trigger

Jelöljünk ki egy tárgyat majd klikkeljünk erre a gombra. A szerkesztő megmutatja, hogy rendeltünk-e kioldót az adott tárgyhoz
.

A tárgyak megtekintése

Forgasd a tárgyat úgy, hogy a bal egérgombot nyomva tartod, miközben a mutató a tárgyon áll.

Mozgasd a tárgyat az ablakban felfelé úgy, hogy közben lenyomva tartod a jobb egérgombot miközben az egeret magát balra mozdítod. A tárgyat lefelé mozgatni az előbbi módon tudod, de az egeret jobbra mozgasd.

Ráközelíteni (zoomolni) úgy tudsz, hogy a jobb egérgombot nyomva tartva az egeret előre mozdítod, távolításhoz pedig magad felé húzd az egeret.

Ha nem látod a tárgyat az ablakban, annak az lehet az oka, hogy a tárgy a hátsó oldalával van feléd vagy az ablak határain kívűl van. Ebben az esetben használd a mozgatási lehetőséget, hogy megjelenjen az ablakban.

A Select Object Menu arra szolgál, hogy minden tárgy fel legyen tüntetve ami ebben a WAD-ban van.

Hasznos segítség lehet az is, hogy kinyomtatod a WAS fájl tartalmát (megtalálod a Tomb Raider Level

Editor\graphics\WADS könyvtárban). A WAS fájl tulajdonképpen az adott WAD fájlban található összes tárgy listája.

A legtöbb esetben így könnyebb azonosítani azokat a tárgyakat amiket látsz az ablakban.


TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 108.

LIGHTING PANEL

KEZELŐFELÜLET

Lighting

Be- illetve kikapcsolja a fényeffekteket a szerkesztő preview ablakában. A fényeffektek szerkesztéséhez bekapcsolt állapotban kell lennie.

Ambience RGB

A szobában lévő ún. környezeti fény fokának beállítására szolgál. A színek beállításához a megfelelő RGB értékeket kell használni.

X ,Y, Len, Cut X,Y

A fény irányának X és Y koordinátáinak megadására szolgál; a "Len" a lefelé irányuló fényt állítja, a "Cut" a fénytölcsért.

Int, Out, In

Int = Intenzitás, Out = Lefelé, In = Fénytölcsér

[On]

Az alapbeállítás ON (kéken jelenik meg). Klikkeléssel változtathatod OFF-ra (csak akkor, ha a LIGHTING

gomb be van kapcsolva) ha nem akarod, hogy a fényhatások Larára és a többi tárgyra is vonatkozzanak. Nagyszerű módja ez különleges fényhatások készítésének.

RGB Colour

A fény- és árnyékeffektek beállítása.

Fényeket elhelyező gombok

Light

Fényforrást helyez a szobába. Színeket is rendelhetsz hozzá

Shadow

Árnyékot helyez el a szobában. Színeket is rendelhetsz hozzá.

Sun

Napfényt helyez el a szobában. Szobánként csak egy használható! Az X és Y koordináták segítségével irányíthat és színeket is rendelhetsz hozzá.

Spot

Spotfényt helyez el a szobában. A “show light meshes” bekapcsolása sokat segít a beállításoknál. Színeket is használhatsz.

Effect

Effekt-fényt helyez el a szobában. Csak arra az egy kockára hat, amelyikre elhelyezted. Színeket is használhatsz.

Copy

Fényforrás másolása a beállításokkal együtt.

Paste

Beilleszti a másolt fényforrást a beállításaival együtt.

Fényértékek beállítása

A beállításokat mindig a nyíllal ill. a + és - jellel ellátott gombokkal tudod változtatni, "kézzel" nem tudsz semmit beírni.

Az alábbi táblázatban láthatod, hogy egy-egy klikkelés milyen értékváltozásokhoz vezet.



TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 109.

EDITOR WINDOW PANEL

KEZELŐFELÜLET

Szerkesztő ablak

Ez a fő munkaterület a modellezéshez, textúrázáshoz és 2D ill. 3D megtekintéshez.

Szerkesztő ablak gombok

2D Map

A teljes projektet tekintheted meg vele a szerkesztő ablakban.

Face Edit

A kiválasztott szobát mutatja meg textúrákkal együtt. Ha kikapcsolod, akkor textúrák nélkül látod a szobát.

Draw Doors

A szomszédos szobákba enged bepillantást az "ajtókon" keresztül.

Preview

A "preview" mód lehetőséget biztosít arra, hogy körülnézhess a szobákban - így minden úgy néz ki, ahogy majd a játékban. Az automatikus mentés bekapcsolódik amint használod ezt a módot.

Colour Addition

Ez az opció kizárólag a szerkesztőhöz készült - néha nagyon nehéz észrevenni, hogy történik-e változás a színes vagy átlátszó felületeken. Ha például vízfelszínt szeretnél textúrával borítani és nincs hozzá ajtó kapcsolva, akkor megkönnyíti a dolgodat, mert a színes felületet átlátszóra váltja át.

Transparent

Átlátszó felületek (pl. víz) készítéséhez aktiválni kell.

Double Sided

Aktiválásakor a poligon mindkét oldalára ugyanaz a textúra kerül. Víz készítésekor elengedhetetlen, mert annak "alulról" is átlátszónak kell lennie.

No Collision

A háromszögek "levegőben lebegését" segít megelőzni az átjárók között. Ha ezt nem használod, akkor előfordulhat, hogy Lara a vizen sétál vagy egyszerűen álldogál a levegőben.

Toggle Opacity

Amikor egy átjárót átlátszóvá teszel, ez az opció ad lehetőséget arra, hogy textúrát is tegyél rá és MEGELŐZÖD azt az eseményt, hogy a megnyitás nélkül Lara áthaladjon rajta. Mindkét oldalra alkalmazni kell.


TOMB RAIDER PÁLYASZERKESZTŐ 110.

EDITOR WINDOW PANEL

KEZELŐFELÜLET

Toggle Opacity 2

Majdnem ugyanaz mint a Toggle Opacity esetében, de itt már ENGEDÉLYEZVE van az átjárás.

Undo

Működése megegyezik a “Feature” menüben található funkcióval.

Redo

Működése megegyezik a “Features” menüben található funkcióval.

Select All

A teljes padlót kijelöli a kiválasztott szobában

Cut

Területeket másolhatsz ki a meglévő szobából. (De a térképből nem törli)

Paste

Beilleszti a kimásolt területeket.

Texture Floor

Textúrával borítja a teljes padlót a kiválasztott szobában.

Texture Ceiling

Textúrával borítja a teljes plafont a kiválasztott szobában.

Texture Walls

Textúrával borítja az összes falat a kiválasztott szobában.

Load Texture Snds and és Texture Snds

Ez a funkció akkor válhat hasznossá, ha valamelyik textúra-elemhez hangot rendeltél hozzá a TEXTURE SOUNDS ablakban (klikkelj a Texture Sounds gombra a textúra panel alatt és előjön a megfelelő ablak). Néha előfordulhat, hogy a projekt mentése során a textúra hangok törlődnek, ilyenkor a LOAD TEXTURE SNDS gombra kattintva ez a probléma megoldható.

Find Texture

Segít megtalálni, hogy az adott textúralapot hol használtad fel a modellben. A

FACE EDIT bekapcsolásával kell kezdened a keresést, utána klikk a keresendő textúrára, majd erre a gombra.

Find Untextured

Megkeresheted vele, hogy melyik poligont nem borítottad még textúrával.

Find Illegal Slope

A szabálytalan lejtőket keresi meg, ahol Lara "beragadhat".

Crack Mode

Nem használható

Show Light Meshes

Láthatóvá teszi a "fénytölcséreket". Óriási segítség ez a spotfények beállításakor.

Load Project

Betölti a projektet. Mindig PRJ a fájlformátum – a fájlt a szerkesztő készíti amint elmented a projektet.

Save Project

Ez a mentés! Készíts mindig több mentést ugyanarról a projektről. (Mert ha a készítés közben valamit rossznak ítélsz, egyszerűbb egy korábbi állapotot visszatölteni mint feleslegesen pepecselni.)

Load TGA

A textúra-fájlt tölti be, ami mindig TGA formátumban van. Ez jelenik meg a szerkesztő jobb oldalán a textúra panelen.

Load Objects

NAGYON FONTOS FUNKCIÓ! Ha új projektet kezdesz, akkor tárgykészletet is be kell töltened. Eme tárgykészletek WAS fájlformátumban vannak.

Refresh

Fényviszonyok módosítása után frissíti az előnézeti képet a szomszédos szobákban.

Bilinear

A Bi-linear opció elsimítja azokat a pixeleket, amelyeket egyes 3D kártyák emulálnak.


Előző oldal.        Következő oldal.        Főoldal.


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével. |