Dhama (Terry Barrett)

Staticon (Kevin Learwood) interjúja September 2002

Kev: Hogy, és mikor, fedezted fel Tomb Raidert?

Terry: Ez egy eredeti kérdés. (nevet) Volt egy demo a játékról a PC Format magazin lemez mellékletén. Nem annyira a játék keltette fel az érdeklődésem hanem a kép Lara Croftról. Azt gondoltam ez valami más lesz. Mikor játszottam magával a demoval, olyan frusztrált voltam a folyamatosan változó kamera szög miatt hogy feladtam. De aztán az új GL patch elérhető lett és úgy döntöttem újra megpróbálom. Ezúttal, nem tudtam abba hagyni.

Kev: Miért kezdtél pályákat építeni?

Terry: Érdekes kérdés. Lényegében úgy éreztem Chronicles túl rövid volt - tizenkét óra alatt végigvittem. Ez hagyott nekem szabadidőt mielött elkezdtem az új zene albumom szóval gondoltam megnézem az editort hogy lássam könnyű-e használni. Nem volt az. Legalábbis, nem látszott annak a valóságban. Őszintén, a szerkesztés korai napjaiban, a te segítséged jelentős volt.

Kev: Biztos vagyok benne hogy a tanulási folyamat inkább közös erőfeszítés volt akkoriban. Mégis, elég belőlem. Bánod ha lenyúlom az ötleteidet és felhasználom a saját pályáimon?

Terry: Nem hiszem hogy vádolható lennél az ötletek lenyúlásával. Van egy határa ami megtehető az editorral, wadokkal, objektumokkal és egyebek úgyhogy gyakori átfedéseknek kell történniük.

Kev: Bárhogy is, eltérünk a témától. Mi tartja benned hogy folytatod a pálya készítést?

Terry: A PCm (nevet). De komolyan, a pálya készítést teljesen magávalragadónak találom. És bár nem jelent meg pályám Tower Bridge 2 óta, kisérleteztem pár pályával amikből nem lett semmi és jelenleg egy pálya közepén vagyok a neve 'Temple of Thieves'. Remélem befejezem amilyen hamar csak lehet de vannak 'Data' problémáim.

Kev: Data problémák?

Terry: No comment. (nevet)

Kev: Két 'Egyiptomi' pálya után, feltehetjük hogy rajongasz az ilyen tipusú pályákért?

Terry: Cleopatra's Other Palace nem pontosan Egyiptomi pálya volt, de leragadva Egyiptomi wadoknál, ellenfeleknél, objektumoknál és hasonlók, ez Egyiptomi érzetet kölcsönzött egy Europai tipusú villának. Írtam is a readme fileban a pályához hogy egy elhagyatott kastélyban játszódik amit valaha egy Egyiptomi artefact gyűjtő lakott. Little Tomb of Egypt az egyetlen valóban Egyiptomi pálya, ami tisztán azért készült mert olyat még nem csináltam. Általában, egyedi vagy szokatlan helyen játszódó pályákat preferálok készíteni.

Kev: Mint Tower Bridge például. Mi adta az ötletet ehhez?

Terry: Habár mire Tower Bridge Incident megjelent már gazdag változatossága volt a szerki pályáknak, többségük a standard kincs vadászat vagy shoot-em-up forgatókönyvet követte. Valami teljesen mást akartam csinálni. Miután gondolkoztam rajta egy darabig, Tower Bridge jutott eszembe. Amint elkezdtem dolgozni rajta és elkezdtem túl lenni néhány technikai nehézségen, emlékszem azt gondoltam 'Mibe engedtem bele magam itt?' De kitartottam és a többi, ahogy mondják, történelem.

Kev: És miért látogatod meg újra a témát Tower Bridge 2 - The Last Renovationben?

Terry: Lényegében, belevittek, a közönség követelte a folytatást. Az elsőt főleg gyakorlásként konstruáltam hogy lássam meg lehet csinálni. Sokaknak tetszett az ötlet de mondták hogy kevés volt a játékmenet, szóval újra csináltam és ugyanakkor próbáltam még realisztikusabbá tenni. A textúrák többsége saját készítésű fotókból az igazi Tower Bridgeről a rajzok helyett amiket az első pályán használtam.

Kev: Village of the Damned újabb egyedi pálya. Mi volt az érvelés emögött?

Terry: Szeretek architectúrát kreálni és gondoltam, 'Mi lenne ha egy álmos bányász falut kéne felderíteni?' Úgyhogy elkezdtem építeni ezeket a két-szintes házikókat. Arra is törekedtem hogy ezt a pályát kevésbé lineárissá tegyem hogy a játékosnak nagyobb szabadságot adjak felderíteni, beleértve a lehetőséget némi tető felderítésre.

Kev: Nem volt éppen 'álmos' falu. Inkább fenyegető.

Terry: Hát, a falu szándék szerint éjjel játszódik. Amint megépült, nem látszott elégnek csak felfedezésre, nem volt ötletem rejtvényekre - csak azt gondoltam változatosságot jelentene egy kalandban részt venni rejtvények megoldása helyett, de azért kellett hogy legyen néhány ellenfél. A S.A.S. katonák voltak az első választásom ide szóval a city wadot használtam. Először nem akartam használni a motort de végül megtettem csak hogy adjak még egy elemet a játékmenethez.

Kev: Hát, úgy látszik jól működött. Feltétlenül volt neki egy 'kisértet város' érzete.

Terry: Hát, mióta csak elkezdtem pályát építeni a realizmusra törekedtem.

Kev: Látom hogy te és én mindketten meg vagyunk említve hogy aszisztáltunk Tinának Castle Doomsdayhez. Azt tudom hogy én adtam Doomsday hangját, te mit csináltál?

Terry: Segítettem megteremteni a környezet atmoszféráját. Amikor Tina megcsinált valamit egy pályán, megmutatta és kérdezte 'Ez jól néz ki?' Tízből kilencszer nemet mondtam és ő aztán állított és modosított rajta amíg jó lett. Azt hiszem, összességében, job munkát végzett rajta mint én tudtam volna.

Kev: Játszol más építők pályáival?

Terry: Játszottam szép számmal belőlük.

Kev: Vélemények?

Terry: A pályák többségének amivel játszottam van bizonyos nem realisztikus érzete. Nehéz pontosan rámutatni - textúrák, rejtvények és hasonlók egy kicsit túllőttek a célon mikor az eredeti játék pályáihoz hasonlítod. Bár ne érts félre voltak pályák amikkel játszottam és élveztem. Az első olyan amivel játszottam amiben volt WOW-tényező GeckoKidtől 'Beneath the Forbidden City'. Bár volt egy pálya amiről úgy éreztam kifejezetten túlértékelt. Ez... (ez megfogott Matthias) (nevet)

Kev: És mi van a review írással?

Terry: Feladtam a review írást most. Mikor először elkezdtem, hatalom érzését adta, jó érzés volt de aztán felismertem hogy más pálya építők munkáját kritizálni olyan volt mint magamat kritizálni. Úgy éreztem nincs jogom kritizálni mások pályáit mikor a saját pályáim nem tökéletesek. Szerény véleményem szerint úgy gondolom néhány reviewer túl kritikus néhány pályáról ha nem tetszik nekik és nem elég kritikus azokról amelyek igen. Ez nem azt jelenti hogy más reviewerek tévednek, de úgy éreztem ez olyan dolog amit nem folytathatok. Mindennek ellenére, az egész pálya lista és review ötlet totálisan tehetséges. Michael brilliáns munkát végzett vele az elmúlt pár évben.

Kev: OK! Kötelező TR kérdések jönnek. Melyik a kedvenc hivatalos TR pályád?

Terry: Az a cistern pálya lenne a TR1ból. Okosan összeállított rejtvény. Összességében egyszerüen nagyszerü.

Kev: És mi a kedvenc saját pályáid közük?

Terry: Tower Bridge 2. Nagyszerü szórakozás volt megcsinálni és még mindig szórakoztató játszani.

Kev: És most a nagy kérdés. Melyik a kedvenc szerki pályád?

Terry: Azt hiszem Catacomb Tower kell hogy legyen. Szépen kiegyensúlyozott pálya ami egyszer sem frusztrált. Nem túl nehéz és nem túl könnyű. Pont jó.

Kev: Láttad a TR filmet és, ha igen, mit gondolsz róla?

Terry: Igen. Csak egy mondanivalóm van a filmről - 'Bugger'. Nem használjuk azt a szót a UKban olyan gyakran mint a film bemutatja. Ez volt az egyetlen dolog ami elrontotta a filmet számomra. Bár egy dolog tetszett. Biztos gondolatolvasó vagyok mert a filmben feltünt Tower Bridge néhány hónappal a pályám után. Simon West biztos tőlem vette az ötletet. (nevet) Beképzelt? Én? Nah! (nevet)

Kev: Mi jót csinálsz mikor nem Tomb Raider pályákat készítesz?

Terry: Zene kompozíciókkal kontárkodom. Itt a jelenet. Kezdődik Novemberben. Megvesz legutóbbi TR játék - Játszik TR játék - Befejez TR játék. Eddigre általában már Január vége van mert szeretem nem elkapkodni a pályákat. Megbecsülöm őket ha úgy tetszik. Aztán rátérek a következő zenei kompozíciómra. Ezek általában négytől hat hónapig tartanak, amikor szünetet tartok a zenétől és újrajátszom az előző Tomb Raider játékot. Általában időben befejezem Novemberre mikor az új TR játék megjelenik. Aztán az egész ciklus megismétlődik.

Kev: Ez jó volt az első öt játékra de van egy kis szünet mióta a legutóbbi kijött. Hogy töltöd ki az időt?

Terry: Egyszerü. Pálya készítéssel. Nem írtam sok zenét az utóbb tizennyolc hónapban kivéve egy vagy két dallamot és néhány zenét pár pálya építőnek beleértve a két utóbbi Doomsday megjelenést. Továbbá, nemrég fejeztem be egy web site megalkotását ami tartalmazza minden zenémet szóval bárki hallhatja akit érdekel. Ez az http://www.dhama.co.uk

Kev: Csinálsz mást is zenén kívül?

Terry: Sok dolgot. Túl sokat hogy megemlítsem. Alapvetően, bármi ami felkelti az érdeklődésem az adott időben.

Kev: OK. Tudom hogy korábban azt mondtad no comment de, amit mindannyian akarunk az valami mocskos dolog Tináról.

Terry: Hmmm, OK. Nem főz jól. Ő az egyetlen akit ismerek aki, esetleg, a vizet is oda tudja égetni. És mivel az ő interjúja már kész, ő már nem tud semmi rosszat mondani rólam. Nah, nah, nah, naaaaah, naaah...

Fordította: Akci