.....................................................................

Cleopatra's Palaces (Kleopátra palotái)

Készítő: Dhama(Terry Barrett)

Letölthető: Innen

Csomagold ki a cleo-zip-et, másold a data könyvtárba a cleopal.tr4-et, és indíthatod is a játékot. Szükséged van, az eredeti script.dat, és english.dat fájlra, amit a főkönyvtárba másolj, és a New Game-nál válaszd a Cleopatra's Palaces pályát. Ha cleopal.TOM fájl van a zipben, akkor azt a graphics-wads könyvtárba másold, indítsd el a tom2pc.exe-t, hívd be a cleopal.TOM-ot, az ADD gombbal, majd Build ALL. Ha kéász indíthatod a pályát.

Mássz fel az első párkányon, vedd fel a fáklyákat, majd mássz fel és csússz le a lejtőn egy kis, medencés terembe. Ugorj a medencébe, ússz az aljára, vedd fel a szerszámíjba való nyilakat és Shotgun-lőszert. Nyisd ki a vízalatti ajtót (Ctrl-lel). Ússz egyenesen, majd balra, egyenesen, mégegyszer balra, és vedd fel a nyilakat. Fordulj jobbra vissza a csatornában, és balra, ússz egyenesen a végéig, majd fordulj jobbra és vedd föl az újabb nyilakat. Innen fordulj balra, majd jobbra, és balra, és mégegyszer jobbra, majd ússz be a szobába, és vedd fel a szerszámíjat. Ússz ki a szobából, fordulj balra, majd jobbra, míg a végéhez nem érsz, akkor fordulj balra, majd jobbra, és gyorsan ki a medencéből (lehet, hogy többször kell kijönnöd levegőt venni, de egy levegővétellel meg lehet szerezni két tárgyat is). A medencés terem ajtaja nyitva van. Mássz ki a medencéből, menj az öltözőbe. Ahogy belépsz, szkarabeuszok rontanak rád. Csalogasd őket be a medencébe, és többet nem lesz velük gondod. Ha ezt elérted, menj vissza az öltözőbe, és keresd meg a Shotgunt. Keress egy hasadékot, és mássz át rajta. Ha átjutottál, menj a falfestményhez és vedd fel a kis medpakkot a földön. Fordulj jobbra és menj fel a lépcsőn. Sétálj le a lépcsőn, amíg egy párkányhoz nem érsz. Fordulj balra, és pár ugrással a bal sarok körül találsz egy sötét szegélyt, és itt megtalálod az első titkos helyet (egy kis medpakk). Menj vissza a lépcsőházba. Most ugorj hátra, és kapd el a szegélyt. Kerüld meg a lépcsőket a jobb oldalon, kerüld meg a sarkot, és húzd fel magad, ahol tudod. Ha felhúzódzkodtál, fordulj balra és nekifutásos ugrással juss át a kőtömbre, majd az utolsóra. Most a sarokban vagy. Fordulj balra és kapd el a lejtős rész peremét. Húzódzkodj fel, csússz le, és ugorj a kőtömbre. Fordulj balra, nekifutásos ugrással juss el a következő kőtömbre. Ugorj a csúszós kőtömbre, húzd fel magad, majd három ugrás következik, hogy elkapd az egyenes kőtömböt. Fordulj átlósan jobbra, és a kő közepétől ugorj egy újabb csúszós kőre, ugrálj végig a három csúszós kőtömbön, és kapd el az egyenes kő peremét a sötétségben, és húzódzkodj fel (ha valahol leesel, vissza tudsz mászni ott, ahol az első titkos hely volt). Ha kész, fordulj jobbra, ugorj a kötélre, lengj át az L alakú kőtömbre. Fordulj jobbra, és óvatosan sétálj a szélére, jegyezd meg az egymás után levő csúszós köveket. Az első ugrásnál kissé fordulj balra. Ugorj és kapd el a szegélyt. Húzódzkodj fel és egymást követően ugorj hármat, amíg meg nem érkezel egy nagyobb kőtömbre. Itt megtámad egy csonti. Próbáld a peremhez közel csalogatni, aztán a Shotgunnal lökd le a mélybe. Háromnál ne lőj bele többet, minél kevesebb lőszer fogy, annál jobb. Keresd meg az utat, mely egy hárpiához vezet. Ha megszabadultál tőle (vigyázz a fullánkjára), kövesd a szakaszos utat a másik szobába, ahol olvadt láva van. Ugorj a hasadékba, menj el a végéig, ugorj át egy másikba. A saroknál egy újabb csonti támad rád. Fordulj balra, fuss a végéig, kikerülve a hasadékot (nehogy beleess!). Ha a végén vagy, fordulj meg és figyeld a csontit, ahogy közeledik. Várj, amíg átugorja a hasadékot, majd lődd bele. Ha leesett, fordulj meg, és vedd magadhoz a robbanó nyilakat. Innen fordulj balra, és ugorj át a párhuzamos útra, és jegyezd meg a jobbra néző csúszós részt, túl a sima kőtömbön. Ugorj a sima részre, majd a csúszósra, onnan ugorva kapd el a párkányt. Egy újabb lépcsősor alján találod magad. Balra, egy sötét sarokban Shotgun lőszert és egy újabb hárpiát találsz. Ha itt végeztél, menj fel a lépcsőn. Fenn egy csonti támad rád, robbantsd szét az egyik robbanó nyíllal, ezután fordulj jobbra és menj végig az előszobán. A felbukkanó csontit robbantsd szét. Egy összeomlott padlóhoz érsz, undok karókkal az alján. Helyezkedj el az előszobától jobbra eső kőtömbön, fordulj meg, állj meg átlósan a következő kőtömbhöz képest. Nekifutásos ugrással érd el, majd egy sima ugrással az utolsó kőtömböt. Ha belépsz a következő szobába, egy emelt padlózatot láthatsz, mely egy lépcsőházba vezet, és az út mindkét oldalán tüskék törnek elő a padlóból. Menj le a lépcsőn egy nagy alagsorba, amelyet részben izzó láva borít. Ahogy belépsz, csonti támad rád, robbantsd szét. Egy nagy és egy kis medpakkot vehetsz észre a földön, nem messze a terem közepétől. Vigyázz, mert a nagy medpakk felvétele felébreszt egy újabb hárpiát. Tedd ártalmatlanná, figyelj fel a plafonon látható lyukra, mássz fel a létrán egy másik szobába. Ha bemész, láthatod, hogy középen egy lyuk tátong; ne ess bele. Ugorj át a lyuk felett és menj a szarkofághoz. Itt szkarabeuszok támadnak meg, csalogasd bele őket a lyukba. Nyisd ki a szarkofágot, vedd ki belőle az ékkövet. Egy másik szarkofág fáklyákat tartalmaz, de életre kelt egy újabb csontit az alagsorban, ha nem akarsz harcolni, hagyd el a terepet. Mássz le a létrán, fuss át, haladj az alagsor jobb oldalán, és a szoba sarkában lyukat találsz, mely egy kanálisba vezet. Lent pickupokat találsz, és egy újabb hárpia triggerjét. Ha kész vagy, menj vissza, folytasd utad a bal csarnokba, és át a következő terembe, ahol három szekrényt találsz, melyek mindegyike tartalmaz valami jót, plusz egy ellent… igen, kitaláltad, hárpiát (honnan jöhetnek?). Egy eléggé túldíszített piros terembe érsz, növényekkel tökéletesítve (Pfuj!), és legnagyobb megdöbbenésedre semmi sem történik itt (kivéve a lehetséges megvakulást). Kövesd az utat, mely elvezet egy nyílásba. Mássz át egy nagy barlangba, és nézz szét a pickupokért. Nem messze a barlang közepétől egy sziklacsoport van, melyre mássz fel, nézz le, és megtaláltad a második titkos helyet. Vigyázz a karókra és a kockázatos ugrásokra (beleértve egy csúszós követ is). Menj a szökőkúthoz, ahol robbanó nyilakat találsz és egy másik kis átjárót. Menj oda, közben vedd fel a fáklyákat az úton, amíg egy piros lyukat látsz a padlóban. Mássz le az aljára, gyújts meg egy fáklyát. A földön egy tekercset találsz. Az árok másik oldalán vedd fel a feszítővasat; kelleni fog, hogy kinyisd a következő ajtót. Innentől fogva lengő pengék fognak csattogni az alagútátjárónál. Juss át, menj az alagút végéhez. A földön fáklyák, vedd fel őket. Nyisd ki az ajtót a feszítővassal, menj át a következő terembe. Ez a legveszélyesebb szoba, lávát, mérgezett nyilakat, még egy hárpiát és egy kötelet tartalmaz. Mielőtt átlengenél a kötélen, töltsd fel magad energiával. Ne aggódj a mérgezett nyilak miatt, amíg mozgásban vagy, nem érnek el. Ha már majdnem a másik oldalon vagy, a hárpia megjelenik. Öld meg, ha átjutottál. Itt egy kissé meg van dőlve a padló, hogy bepozícionáld magad az egyik oldalon az ajtóval, a másikon a lávával, ezután használd a pisztolyod és fordulj meg. A drágakövet rakd a foglalatába, menj be az ajtón. Távolmaradva a gőztől és a sarokban levő lyuktól, menj a végső leszámolás helyére, egy jégbarlangba (tudom, mit gondolsz, hogy lehet egy jégbarlang ilyen közel a lávához…?, nos hát, ez egy fantáziavilág!!). Lépj be a jégbarlangba, juss fel a tetejére a jobboldalon, kerüld el a csúszós részeket. Ahogy felfelé haladsz, küzdj meg három hárpiával. Ha felértél a terem tetejébe, menj be a fémszobába, gyalogolj be a sötétségbe, hogy befejezd a pályát.

Fordította, és végigvitte: Clau


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.