.....................................................................

Waterfall Valley Part 1

Készítõ: Kevin Luschert (Mr XY)

Letölthetõ - download: Innen

Csomagold ki a kevin_luschert_waterfall_valley_part1.zip-et, másold valahova a benne levő könyvtárat, és az abban levő tomb4.exe-vel indulhat is a kaland.

Történet:

Ahogy Lara a könyvtárában új kaland után kutatott, belebotlott egy régi, poros könyvbe. A cím is alig látszott: „Régi történetek és mítoszok”. Lara elhelyezkedett székében, lábait pihentetve, ahogy részletesen végigolvasta a könyvet. Egy ősi, titkos völgy fekszik jól elzárva, mélyen Peru szívében. A Vízesések Völgye. Ez már felkeltette Lara érdeklődését, és kalandra invitálta őt. Mielőtt összecsomagolt volna, tovább olvasott újra és újra… A szóbeszéd szerint egy régi inka törzs él ott. Összeszedte a cókmókját, és egy elindult egy igazi nagy kaland reményében. (Fordította:Matie)

Vélemény:

Peruban, egy hatalmas, gyönyörű völgyben kalandozunk ezen a zseniális pályán. Kezdő játékosoknak nem ajánlanám, hiszen rengeteg csapda elkerülése, nehéz időre futás, valamint rudakon történő ugrálás színesíti a kalandot, amik megoldása nem mindig egyszerű feladat. Medipack használata nélkül is teljesíteni lehet a kalandot, bár, nagyon vigyázni kell a sérülésekre. Sok ellenfél próbál minket akadályozni, raptorok, compik, két pterodactyl, denevérek, krokodilok, bennszülöttek, bizony, sokszor a lehető legrosszabbkor bukkanak fel, ráadásul elég nagyot is sebeznek, tehát óvatosan velük! Fegyverből megkapjuk az Uzi-t, a Shotgun-t, a Revolver-t és a LaserSight-ot is, hiszen célzott lövéseket is le kell adnunk a játék folyamán. 5 secret található, 5 különféle színű Gem, melyek megszerzése is elég sok bonyodalommal jár. Jó kalandozást!

Végigjátszás:

Statisztika:

Secret 1: Secret 2: Secret 3: Secret 4: Secret 5: Mentések -- Savegames

A játék kezdetén rögtön egy lejtőn csúszunk lefelé, mentsünk gyorsan, majd ugráljunk jobbra, ha ügyesek vagyunk, egy egyenes részre érkezünk. Jobbra egy növényekkel takart járat rejtőzik, itt fel is vehetjük a Blue Gem-et, ez az 1. secret. Találunk itt egy kapcsolót is, ezt húzzuk meg, ezzel kikapcsoljuk a pengecsapdákat, így már biztoságosan lecsúszhatunk a lejtőn. Egy hatalmas, gyönyörű völgybe érkezünk.

Kutakodjunk itt egy kicsit, hiszen rengeteg felvehető tárgy van elrejtve errefelé. Forduljunk jobbra, kövessük a falat, a zárt rács előtt elhaladva egy vízeséshez érünk, mögötte a sarokban Small Medipack rejtőzik a növények között.  Most térjünk vissza a csúszda aljához.

Kövessük most a bal oldali falat, a karókkal vigyázzunk, ne rohanjunk beléjük. Balra újabb zárt rács, előtte látunk egy szürke színű sziklaképződményt. Ugorjunk be a közepébe, itt Revolver Ammo a jutalma fáradozásainknak. Folytassunk utunk a fal mellett, a sarokban egy rácsot látunk. Lőjük szét a legszélén, a rozsdásabb részén, majd csússzunk be az elzárt barlangba mögötte. Itt Flares-t találunk, valamint hátul a 2. secret, a Green Gem található. Forduljunk meg gyorsan, lőjük le a denevéreket, majd távozzunk innen, vissza a völgybe.

Előttünk három vízesés, egyelőre hanyagoljuk, folytassuk utunkat, míg egy létrához nem érünk. Másszunk fel rajta. A szemközti peremre kisétálva nézzünk le balra, a falban egy üreget látunk, benne egy csontvázzal. Ugorjunk oda a kapaszkodást is nyomvatartva, ha sikerült, felvehetjük az Uzi-t. Csússzunk le a völgybe, majd újra másszunk fel a létrán.

Két fát látunk itt, az alacsonyabbik jobb oldala mellett álljunk közvetlenül szembe a sziklafallal, itt fel tudunk ugrani és megkapaszkodni a fal peremében. Kapaszkodjunk teljesen jobbra, majd essünk le a túloldali magasabb részre. Itt miénk az első Secret Mask, a kis fahídon átkelve pedig Normal Shotgun Ammo üti a markunkat. Óvatosan essünk le a völgybe. A közelben a földön két koponyát láthatunk, mellettük a magas fű Uzi Ammo-t rejt. Most térjünk vissza a három vízeséshez.

Ugorjunk a vízbe. Egy hatalmas víz alatti területre érkezünk, szemben egy zárt ajtóval. Ússzunk be balra a kis barlangba, hátul, a faláda mögött egy kart húzhatunk meg. Most ússzunk vissza levegőért. Merüljünk újra le, majd ússzunk vissza a nagy ajtó felé, a nagy kőoszlopok előtt forduljunk jobbra, ússzunk a fal felé. Egy kicsi, háromszög alakú rést látunk, ússzunk be rajta, majd húzzuk meg itt is a kart. Kinyílt a nagy ajtó, de még ne ússzunk be rajta, vegyünk újra levegőt. Most a nagy ajtó előtti kőoszlopok közül válasszuk a bal oldalit, mellette egy létrát látunk, ússzunk a felette lévő részhez, itt is egy kapcsolót találunk, ezt is húzzuk meg. Elhárult a veszély a következő secret megszerzése elől, de előtte ússzunk újra fel levegőért. Most, ahogy beérünk a nagy területre, rögtön jobbra fordulva láthatjuk is az ékkövet egy csontváz mellett, ez a Purple Gem, a 3. secret. Gyorsan ússzunk az ajtó felé, jobbra fent egy kis fahidat látunk, ússzunk fölé, szemben a falban Large Medipack, ezt vegyük fel, majd gyorsan ússzunk vissza levegőért. Most már ússzunk be a nagy ajtón, közvetlenül a mennyezet alatt, így elkerüljük a mérges nyilakat köpködő csapdákat. A vízzel elárasztott teremben gyorsan ússzunk fel, majd másszunk ki a bejárat feletti részen, innen végezzünk a két krokodillal.

Vegyük fel a csontváz mellett heverő Small Medipack-ot, majd ugorjunk a vízbe. Az egyik sarokban lévő faláda tetején a Crowbar-t találjuk. A víz alatt három járatot látunk, meg kell látogatni mindet, kezdjük, mondjuk a nyugatival.(W).

A bejárat felett Shotgun Wideshot Ammo található, miután felvettük, ússzunk be a járatba. Középen haladjunk, nagyon gyorsan, ugyanis pengék jönnek elő a falból, alul és felül, ha gyorsan átúszunk, nem sérülünk meg. Egy kart találunk, húzzuk meg, mire lenyílik felettünk a csapóajtó. Kapaszkodjunk ki az alacsonyabb részen, majd ugorjunk hátra. Egy kis barlangba érkeztünk. A csontváz mellett Small Medipack és Uzi Ammo található, a ketrecet szétlőve pedig kifeszíthetjük a falból az első Ancient Stone-t. Vissza a vízbe, várjuk meg, míg a legközelebbi penge elindul az ellenkező irányba, nagyon gyorsan a járat legalján ússzunk végig, így nem sérülünk.

Most vegyük célba az északi (N) járatot, itt sem lesz könnyebb dolgunk, sőt... Az első penge felett kell átúsznunk, majd rögtön a második alatt. A lehető legkevesebb sérüléssel próbáljuk meg kivitelezni ezt az egyáltalán nem könnyű mutatványt. Középen Large Medipack-ot vehetünk fel, majd újabb két penge következik, de ezek leküzdése már nem olyan bonyolult feladat. Ússzunk át az első felett, majd a második alatt. Ha sikeresen túléltük, kimászhatunk egy kis terembe, ahol rögtön egy raptor támad ránk, nyírjuk ki. Szemben a falból kifeszíthetjük a második Ancient Stone-t. Sajnos most ismét át kell úsznunk a pengék között, vissza a nagyterembe.

Az utolsó, keleti (E) járat maradt már csak, ússzunk be rajta. Itt karók jönnek elő a falból, jól időzítve ússzunk át köztük. Középen ússzunk fel, forduljunk meg, találunk egy kapcsolót, ezt húzzuk is meg. Ússzunk tovább, az újabb karócsapdát leküzdve másszunk ki a kis terembe. Itt is egy raptor tör ránk, végezzünk vele, majd feszítsük ki a harmadik Ancient Stone-t a falból. Ússzunk vissza a nagyterembe.

Mivel mindhárom követ megszereztük, be is tudjuk őket helyezni a helyükre. Ahol a karóba húzott csontvázat látjuk, ott másszunk partra mindkét oldalon, itt behelyezhetünk 2 ékkövet is a foglalatukba, az utolsót pedig a túloldalon, a jobb oldalon kimászva, vigyázva a karókkal. Miután mindegyik kövünk a helyére került, egy csapóajtó nyílik le a vízben, az északi járat közelében. Ússzunk le rajta, egy hatalmas vízimalomhoz érkezünk. Ússzunk át a malomkerék alatt, a túloldalt egy kart húzhatunk meg, ezzel kiszárítjuk a kinti nagytermet. Ússzunk vissza a malomkerék alatt, majd másszunk ki a nagyterembe.

A faláda tetejéről,ahol korábban a feszítővasat felvettük, másszunk fel balra. Nézzünk el balra, látunk a falban egy rudat. Most egy nagyon nehéz feladat következik. Nekifutásból ugorjunk a rúdra, egy pörgés után ugorjunk az alacsonyabban lévőre, majd innen elugorva, a jobb irányt nyomva tartva, megérkezünk egy újabb fal tetejére. Sok türelemmel és ügyességgel sikerülhet. Ha nem megy a dolog, készült mentés is, használjuk azt.

Húzzuk meg a kapcsolót, a túloldalon leereszkedik két tömb.  Ugorjunk rá az első kötélre, majd innen jobbra, a járat tetejére. Ugrás a második kötélre, majd jól belengetve azt, ugorjunk át a túlsó oldalra, ahol begyűjthetjük az első Cogwheel-t, valamint a Gold Idol-t. Egy tömb ereszkedik le valahol, amint látjuk. Sétáljunk ki teljesen a peremre, lenézve láthatunk egy vízzel teli árkot, innen helyből bele is tudun ugrani. Ússzunk végig a járaton, a változatosság kedvéért újabb karócsapdákat kell kicseleznünk, majd egy vízi kart húzhatunk meg. A felnyílt rácson kiúszva visszaérünk egy ismerős helyszínre, gyorsan ússzunk fel levegőért, majd másszunk ki a völgybe.

Forduljunk jobbra, kövessük a falat, hamarosan elérkezünk egy zárt rácshoz. Helyezzük az Idol-t a mellette lévő foglalatba, mögöttünk egy tömb emelkedik ki. Másszunk fel a tetejére. Jobbra, a boltív tetején egy csontváz hever, egy kulcsot őriz, de egyelőre még ezt hanyagoljuk, mert csapdát rejt. Szemben egy rudat látunk, ugorjunk rá középen, majd egy pörgés után ugorjunk el róla a bal irányt nyomvatartva, hogy a kis fahídra érkezzünk. Ez sem egyszerű mutatvány.

Ha sikeresen a hídra érkeztünk, még ne foruljunk balra, hanem álljunk szembe a jobb oldali sziklafallal. A magasabb részről ugorjunk fel, kapjuk el a sziklaperemet. Oldalazzunk balra, amíg a fatákolmány fölé nem érünk, itt essünk le, vegyük fel a Shotgun-t. Ereszkedjünk le a völgybe, majd a rúd segítségével ismét jussunk fel a kis fahídra.

Forduljunk balra, a leszakadt híd legszéléig sétáljunk ki. Itt zavaró lehet a kameraállás is. Ugorjunk át a leszakadt híd másik felére, kapaszkodjunk fel, majd gyorsan kapjuk elő fegyverünk, mert egy pterodactyl támad ránk, végezzünk vele minél gyorsabban. A kis szigeten a csontváz mellett Uzi Ammo hever a földön.  Forduljunk balra, a kis fa mögött sétáljunk ki teljesen a peremre, forduljunk meg, majd essünk le, kapaszkodjunk meg a peremben, lentebb esve pedig egy kapcsolót rántunk le. Kinyílt a nemrég látott rács.

Lépjünk be a járatba, még jó messziről vadásszuk le a bent portyázó raptorokat. Egy hatalmas barlangba érkezünk. Balra fordulva vegyük fel a Revolver Ammo-t a sarokból. Haladjunk előre a fal mellett, egy csontvázat látunk a földön, mellette balra egy Small Medipack található. Elérkezünk egy kisebb barlang bejáratához, térjünk be ide, a földön a csontváz mellett felvehetjük a második Cogwheel-t, kicsit bentebb, a sarokban pedig a Revolver-t. A falon láthatjuk a fogaskerekek helyét, még 2 hiányzik, ide majd vissza kell térnünk.

A nagy barlangban találunk egy mozgatható ketrecet. Húzzuk-toljuk abba a sarokba, ahol nemrég a Revolver lőszert felvettük, majd felmászva rá kapaszkodjunk fel a felettünk található kis fahídra. Egy újabb rudat látunk, ugorjunk rá, egy pörgés után ugorjunk rá a kötélre, majd innen a padlókapcsolóhoz. Ezt átváltva egy oszlop emelkedik ki odakint a völgyben, a másik rács előtt. Ereszkedjünk le, térjünk vissza a völgybe, a bejárat felé tartva, majd ott balra fordulva meg is találjuk a kiemelt oszlopot.

Másszunk fel rá, majd innen ugorjunk fel a boltívre. Középen háttal essünk le, kapjuk el a lerántható kart, ezzel hatástalanítottuk a karókat a másik boltív tetején, a csontváznál, valamint kinyílik alattunk a rács is. Gyorsan kapjuk elő a fegyverünk, mert közben egy újabb pterodactyl is zaklat minket, lőjük le.

Menjünk be a kinyílt rácson, ahogy átértünk a folyosón denevérek és két compi támad ránk. Miután végeztünk velük, forduljunk jobbra, a sarokban az oszlop mászható. Amint felértünk a zöld növények fölötti részhez, a lábunk egyvonalban van velük, ugorjunk hátra. Egy kis járatba érkezünk, ahol megtaláljuk az Orange Gem-et, ez a 4. secret. Másszunk le a létrán, az ellenkező irányban ússzunk át a rácsok alatt, majd másszunk partra.

Egy kis bennszülött faluba érkeztünk, vegyük célba először a szemközti kunyhót. Ahogy belépünk, rögtön ránk támad egy őslakos, hátráljunk ki, majd a sekély vízben állva lőjük le, ugyanis ide nem követ, biztos, víziszonya van. Térjünk vissza a kunyhóba, a csontváz mellől Revolver Ammo-t zsákmányolhatunk. Irány a másik kunyhó, itt két bennszülött is az életünkre tör, végezzünk ezekkel is. A kunyhóban, a tűz mellett egy csontváz hever, a LaserSight-ot tudjuk itt felvenni. Egy másik csontvázat is látunk, de egyelőre azt karók védik, távozzunk innen.

Odakint jobbra fordulva elérünk egy újabb vízeséshez, a vízben egy rácsot látunk szemben. Szereljük össze a Revolvert a lézercélzóval, és adjunk le célzott lövést a rácsra, szétlőve azt. Ússzunk be a járatba, egy kart találunk, ezt aktiváljuk. Térjünk vissza az előző kunyhóba, a csontváznál leereszkedtek a karók, húzzunk egyet rajta, majd vegyük fel az alatta rejtőző harmadik Cogwheel-t. Térjünk vissza a völgybe.

A másik kinyílt rácsnál másszunk fel az oszlopra, ugorjunk fel a boltív tetejére, és most már végre felvehetjük a csontváz mellől a Rusty Key-t. Térjünk vissza a másik nyitott rácshoz, a baloldalon használjuk a kulcslyukban szerzeményünket, a fejünk felett egy platform nyílik le. Másszunk fel az oszlopra, ugorjunk a boltív tetejére, majd innen a platformra. Jobbra ugorjunk el, kapjuk el a vízesés peremét, majd másszunk fel. Balra fordulva ugorjunk a párkányra, majd innen a következőre. Balra újabb rudakat látunk, ismét nehéz feladat elé nézünk. Az első rúd közepére kell ugranunk, de kicsit srégan elugorva sikerülhet ez, helyből, a párkány legsarkából. Ugrás a következő rúdra, majd innen a következő peremre. Itt Flares a jutalmunk. Forduljunk jobbra, a sziklafal mellett ugorjunk el átlósan jobbra, egy vízesés tetejére kell érkeznünk. Fentebb megtaláljuk a második Secret Mask-ot, majd nézzünk le, és ott, ahol legmagasabb alattunk a lépcső, essünk le óvatosan, így nem sérülünk. Szemben egy nagy ajtó, mellette helyezzük a foglalatokba a maszkokat.

A feltáruló ajtó mögül egy raptor ront ki, végezzünk vele, majd lépjünk be a templomba. Szemben egy robbanószerrel megrakott láda zárja el az utunk egyelőre. A bejárat előtt, jobbra, a magas fűben Uzi Ammo-t vehetünk fel. Tegyünk pár lépést előre, míg a kis fahídra nem érkezünk. Forduljunk balra, a vízben, legalul egy rést látunk. A fahídról sétáljunk be balra a vízbe, közvetlenül álljunk meg a híd mellett, a rés felé nézve. A repedés egy járatot takar, benne egy vázával, ami elég nehezen vehető észre. Vegyük elő a Revolver-t, majd adjunk le egy célzott lövést a vázára, a legalját tudjuk csak becélozni. Ha sikerrel jártunk, elérhetővé válik az utolsó secret, de ezt majd később tudjuk megszerezni.

A bejárattal szemben állva, a jobb sarokban egy faládát találunk, másszunk fel rá, majd innen a felső párkányra. Ugorjunk át középre, majd továbbhaladva, a jobb oldali párkányra ugorjunk át, a csontvázhoz. Egy jegyzetet találunk nála, a Note-t. Olvassuk el a tartalmát: „Ez borzalmas, csak ketten maradtunk, a többi ötöt megölték ezek a szörnyetegek...Honnan a pokolból jöttek ezek...Megpróbáljuk túlélni ebben a templomban...De alig maradt lőszerünk, és az ételünk is elfogyott...Nem vagyok benne biztos, hogy túléljük az éjszakát...”

Ugorjunk vissza középre, szemben egy kötelet látunk, ennek a segítségével jussunk át a túloldalra. Balra, a csontváz mellől vegyük fel a Detonator Key-t. Essünk le, majd balra nyissuk ki a rácsot a kulcsunkkal, menjünk be, majd lőjük szét a következő rozsdás rácsot.

Odabent látjuk is az utolsó titkot, vegyük is fel a Red Gem-et, ez az 5. secret. Amikor szétlőttük a vázát, akkor nyílt ki a zárt rács. Használjuk a detonátort, odakintről hatalmas robbanás hallatszik, végre megnyílt egy járat a falban, vegyük arra az irányt. Két emelvényt látunk, a jobb oldaliról emeljük el a negyedik Cogwheel-t, a bal oldali csapdát rejt. Térjünk vissza a völgybe, majd a szemközti nyílt rácson át jussunk vissza a nagy barlangba.

Helyezzük be a fogaskerekeket a helyükre, odakint balra egy oszlop emelkedik fel. A bal oldalán álljunk szembe az oszloppal, ugorjunk háttal a mögöttünk található sziklákra, majd ugrás előre, kapjuk el az oszlop tetejét, majd másszunk fel rá. Balra fordulva ugorjunk a magasabb párkány felé, a peremet elkapva kapaszkodjunk fel ide. Egy kapcsolót találunk a falban, de mielőtt meghúzzuk, mentsünk egyet, mert egy igen nehéz időre történő feladat következik.

Rántsuk le a kart, forduljunk jobbra, helyből ugorjunk az első lenyílt platformra, majd futás és ugrás a következőre, majd futás közben ugorjunk el innen balra, a sziklák felé. Csússzunk le, kapjuk el a peremet, majd araszoljunk jobbra, át a sarkon is, majd itt végre felmászhatunk. Jobbra egy lerántható kart látunk a falon, álljunk fölé, majd essünk rá, lerántva azt. A fogaskerekek bal oldalán leereszkedett egy tömb, menjünk oda, majd húzzuk meg az ott található kapcsolót. A vízimalom működésbe lép, ugorjunk is a vízbe, majd balra másszunk ki a nyílt ajtónál. A folyosón még felvehetjük a törött szemüveget, a Broken Glasses-t, majd tovább haladva véget is ér ez a nagyszerű kaland, a folytatás ígéretével...

baal76

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.