.....................................................................

Emporia (Demo)

Készítõ: Kevin Luschert (Mr XY )

Letölthetõ - download: Innen

Csomagold ki a kevin_luschert_emporia_demo.zip-et, majd a benne levő könyvtárat másold be valahova, és az abban levő tomb4.exe-vel indulhat is a kaland.

Történet:

Múltbéli történések:

Több ezer évvel ezelőtt kérlelhetetlen harc dúlt a Menny és a Pokol között. Angyalok és démonok között. A háború több évtizeden át tartott, majd egyszer csak vége szakadt. Ofélia, a béke és a menny és pokol közötti egyensúly istennője megelégelte a sok halált, bánatot és fájdalmat. Az angyalok könnyéből és a gonosz véréből megalkotott egy szív alakú követ: a szent szívet. A szív erejével elég hatalma maradt, hogy megállítsa a harcot a menny és a pokol között…

Napjainkban:

Lara tanulmányozza a szent szív mítoszát. Nyomok után kezd kutatni Empóriában, Ofélia feltételezett születési helyén. Azonban hamar rá kell jönnie, hogy nincs egyedül, néhány rosszfiú elkapja és lefegyverzi…(Fordította: Matie)

Vélemény:

Nagyszerű kalandban lehet része annak, aki kipróbálja ezt a BtB 2011-es pályákra hajazó demot. Kezdő játékosoknak azért nem ajánlanám, hiszen nehéz ugrások, valamint hajmeresztő időre futások is tarkítják a kalandot. Fegyverünket megszerezve, a rossz fiúkat kiiktatva fel kell kutatnunk két biztosítékot, hogy teljesítsük küldetésünk. 2 secret is található a játékban, de ahhoz, hogy megszerezzük ezeket, 2 kulcsot is be kell gyűjtenünk, ami bizony nem egyszerű feladat. Ha ügyesek vagyunk, medipack használata nélkül is teljesíthető ez a kis rövidke kaland.

Végigjátszás:

Statisztika:

Secret 1: Secret2:

Fegyvertelenül és csapdában vagyunk, így kezdődik ez a kaland. Először is olvassuk el a naplóbejegyzést, itt mindig útmutatást fogunk találni a későbbiekben: „Emporia, Ophelia feltételezett szülőhazája. Természetesen nem egyedül kutatok utána. Ki kell jutnom és szereznem kell egy fegyvert.” Nos, akkor tegyünk így.

Találunk egy mozgatható asztalkát, azt húzzuk ki egyszer, majd toljuk a terem túlsó vége felé, ahol a nagy fogaskereket látjuk, ameddig lehetséges. Másszunk fel rá, majd innen ugorjunk fel a felső erkélyre, elkapva a peremet, majd felmászva oda. Itt egy kis asztalkán Uzi Ammo vár minket. Lökjük be a kis ajtót, de egyelőre még ne menjünk be, később lesz arra dolgunk. Látunk egy padlókapcsolót is, mielőtt használatba vesszük, mentsünk egyet, mert egy igen nehéz, időre történő feladat következik. Amint átváltjuk a kart, beindul egy mechanizmus, szemben a falon egy platform lép működésbe. Nekifutásból, jól időzítve arra kell ráugranunk, de úgy, hogy lehetőleg a jobb szélére érkezzünk, majd innen egyből, futásból kell elugranunk balra, elkapva a fali létrát. Ha sikerül ez a cseppet sem egyszerű művelet, másszunk a létrán teljesen balra, majd essünk le a balkonra.

A nagy ajtó kitárul előttünk, essünk le a földre, majd a szemközti lépcsőkön menjünk fel. Egy újabb erkélyre érkezünk. Jobbra látunk egy rudat, arra kell ráugranunk, kapjuk el, majd egy pörgés után ugorjunk el róla szembe, a kis oszlop irányába, de a levegőben kissé balra irányítva hősnőnket. Ha sikerrel jártunk, nyomjuk meg a gombot. Egy kis oszlop emelkedik ki alattunk. Most forduljunk jobbra, látunk egy nyílást a falon, ugorjunk arra, kapjuk el a peremet, lehetőleg a közepén, majd másszunk fel. Egy barlangba érkeztünk.

Balra ugorjunk rá a létrára, másszunk le, majd ereszkedjünk le a barlangba. A csontváz mellől vegyük fel a kis papírcetlit, a Note-t. Olvassuk el a tartalmát: „Nem tudom, ki áll a háttérben, de ezek a fickók átvették az irányítást az egész város felett. Azt beszélik, hogy egy ereklyét keresnek, ami egy raktárban van elzárva. A pletyka szerint ez a raktár egy titkos barlang alatt húzódik.” Találunk egy járatot a barlangban, térjünk be ide, egy újabb csontváz mellett végre megtaláljuk a fegyvereinket, a Pisztolyokat. Gyorsan lőjük le a denevéreket. Másszunk vissza a létrán, kb. a felénél ugorjunk hátra, a levegőben megfordulva (ALT + END), kapjuk el a peremet, majd másszunk fel. Térjünk vissza a térre.

Végezzünk a két rosszfiúval, az egyiknél Small Medipack rejtőzött. A tér közepén forduljunk balra, fel a lépcsőkön, majd az újabb helyszínre érve végezzünk a fegyveressel. Balra egy üvegablakot látunk, lőjük szét, majd a mögötte rejtőző kart húzzuk meg. A barlangban leereszkedik egy oszlop, erre majd később lesz szükségünk. Egy fegyveres rosszarc jelenik meg mögöttünk, végezzünk vele, egy kulccsal ajándékoz meg minket, ez a Blue Key. Vegyük az irányt most szembe, a nagy akváriumok mellett elhaladva egy újabb térre érünk ki, itt egy kutya és egy bottal felfegyvezett fickó támad ránk, nyírjuk ki őket.

Vegyük az irányt szembe, átlósan balra, ahol a növények mellett jobbra egy kúszórést látunk, melyet üvegablak véd. Lőjük szét, majd kússzunk be ide, Small Medipack a jutalmunk a fáradozásainkért.  Vissza a térre, most balra vegyük az irányt. Amikor elérünk a biztosítékok foglalataihoz, újabb naplóbejegyzést kapunk: „Úgy tűnik, ez a raktár bejárata. Biztos vagyok benne, hogy odabent további nyomokat találok a Szent Szív hollétéről. Meg kell szereznem a két biztosítékot.” A nagykapu előtt vegyük fel a Flares-t, majd távozzunk innen egyelőre, át az akváriumok mellett, az előbbi helyszínre.

Itt forduljunk balra, le a lépcsőkön, majd újra jussunk fel a nemrég aktivált gombhoz a kiemelkedett oszlop segítségével. Ugorjunk a barlang bejáratához, majd térjünk be ide. Jobbra látjuk a leereszkedett oszlop helyét, háttal ereszkedjünk le itt, kapaszkodjunk meg, majd araszoljunk balra a fali rés segítségével, majd másszunk fel a végén. Itt kapjuk el a mennyezetet, kapaszkodjunk át szembe, majd ott essünk le. Egy rudat látunk szemben, nekifutásból kapjuk el, egy forgás után ugorjunk el róla, a kapaszkodást is nyomva, elkapjuk egy szikla peremét, másszunk fel rá. Innen szembe ugorjunk rá a csúszós sziklára, majd rögtön ugorjunk el róla, megérkezünk egy erkélyre. Csússzunk le a következő helyszínre.

Szemben egy tömböt látunk, rajta kapcsolókkal és egy kulcslyukkal, egyelőre hanyagoljuk, térjünk be balra, az épületbe. A bejátszás után menjünk egészen hátra, két fegyveres támad ránk, haláluk után az egyik egy kulcsot, a Yellow Key-t hagyja ránk. Menjünk ki, hátul, a tömbön használjuk is kulcsunkat. Mellettünk hozzáférhetővé válik az egyik kapcsoló, használjuk is. Odabent, az épületben egy oszlop emelkedik ki, valamint egy üveg csapóajtó is felemelkedik. Térjünk is be újra az épületbe.

Hátul jobbra, ahol az üvegfal mögött 4 kapcsolót látunk, másszunk fel a magasabb részre, innen ugorjunk át a magasabb oszlopra, a peremét elkapva, majd felmászva rá. Ugorjunk fel a balkonra, itt látunk egy kulcslyukat, ez majd egy secrethez kell, erről majd később, jegyezzük meg. Az erkély végén ugorjunk át az ablakpárkányra, majd innen a kiemelkedett oszlop tetejére. Jobbra fent lőszereket, valamint a Shotgun-t láthatjuk, ez majd egy secret lesz, de csak később tudunk hozzáférni. Ugorjunk rá az üveg csapóajtóra, majd innen szembe. Menjünk körbe, és végül elérkezünk egy padlókapcsolóhoz, amit váltsunk át. Odalent kinyílt egy ajtó. Jussunk vissza az üveg csapóajtó tetejére, majd innen ereszkedjünk le a földre. Az épület hátuljában meg is találjuk a nyitott ajtót.

Ugorjunk a vízbe, forduluk meg, majd a járat végén vegyük fel az Automatic Pistol-t, ez a Revolvert helyettesíti a játékban. Forduljunk meg, majd a járat végén másszunk ki a vízből. Elérünk egy kis terembe, ahol 4 kapcsolót találunk. Balról jobbra húzzuk meg az első, a második és a negyedik kapcsolókat, majd a kiemelkedett oszlopok segítségével jussunk fel a járatig, ahol egy padlókapcsolót találunk, valamint egy szürke padlólapot, ami felkelti figyelmünket. A naplóbejegyzésben olvashatjuk is: „Érdekes...Észben kell tartanom ezt a négyzetet.” Odalent láthatjuk, hol is helyezkedik el, jegyezzük meg, mert ennek később jelentősége lesz. Egyelőre váltsuk át a kapcsolót, egy bejátszást kapunk egy zárt ajtóról. Jussunk le a lenti karokhoz.

Most balról a legelsőt váltsuk át. Jussunk fel a következő padlókapcsolóig, ezt is váltsuk át, a szürke padlólapra lépve pedig ismét láthatjuk a lenti pozícióját. Újabb bejátszás a zárt ajtóról. Még ne menjünk le, hanem ugorjunk a járatból a szemközti platformra. Itt balra fordulva, a falban látunk egy törött ráccsal védett járatot, nekifutásból be tudunk ide ugrani, Uzi Ammo valamint Shotgun Normal Ammo a jutalmunk érte. Jobbra ugorjunk ki innen a magasabb, kiemelkedett oszlopra, majd jussunk le a 4 kapcsolóhoz.

Végezetül húzzuk meg balról nézve az első, második és harmadik karokat, majd jussunk fel a harmadik padlókapcsolóig, amit aktiválva láthatjuk, hogy kinyílt a bejátszásban látott ajtó. Az utolsó szürke padlólapra rálépve ismét láthatjuk, hogy odalent hol is helyezkedik el. Jussunk le, ugorjunk a vízbe, majd kimászva meg is látjuk a nyitott ajtót, mögötte pedig egy emelvényről leemelhetjük a Silver Key-t. Menjünk ki az épületből, majd a hátsó tömbön lévő, velünk szemben lévő kapcsolót kell majd meghúzni.

Most lesz jelentősége a fenti szürke padlólapoknak, valamint annak, hogy idelent hol is helyezkednek el pontosan. Csak és kizárólag azokra a padlólapokra szabad rálépnünk, hogy az ajtók kinyíljanak az épület hátuljában, valamint rettentő kevés időnk lesz erre. Menjünk vissza az épületbe, és figyeljük meg a padlót. 3, magasabban fekvő, vízszintesen elhelyezkedő padlórészt látunk. Ezeket képzeletben osszuk fel négy egyenlő részre, és az alábbi ábra szerint jegyezzük meg az X-el jelölt részeket. Csak ezekre a padlólapokra lépjünk majd rá. A bejáratnak háttal állva a legalsó sor az első, a legfelső sor pedig az utolsó padlórészt szimbolizálja:

O O X O

O X O X

O X O O

Térjünk vissza a tömbhöz, mentsünk egyet, majd húzzuk meg a kapcsolót. A bejátszásban látjuk, hogy az épület hátuljában kinyílt az egyik ajtó, de nagyon rövid időre. Amíg a bejátszás tart még, gyorsan perdüljünk meg, majd nekifutásból ugorjunk az előttünk látható medencében elterülő kis szigetre, innen gyorsan tovább a bejárathoz. Sprinteljünk, mint az őrült az épület belsejébe, a legelső, X-el jelölt padlólapra álljunk rá, itt azonnal álljunk meg, helyből ugrás tovább a szemközti, X-el jelölt lapra, majd jobbra szaltó a következőre, végül átlósan balra ugrás a következőre. Más lapra ne lépjünk rá. Ha az utolsóra is ráálltunk, kinyílik a következő ajtó is, nekifutásból ugrás, majd sprintelés következik, végül bukfencezzünk be a nyitott ajtókon.

Ugorjunk a vízbe, ússzunk át jól időzítve az első mozgó dugattyú alatt, majd balra fordulva Small Medipack-ot találunk. Folytassuk tovább utunk, ússzunk át a második dugattyú alatt is, majd ússzunk fel levegőért. Merüljünk újra le, vegyük fel a víz alatt az első biztosítékot, az 1.Red Fuse-t, majd húzzuk meg a víz alatti kart is. Az épület bejárata mellett kinyílt az ajtó. Ússzunk újra át a dugattyúk alatt, másszunk ki a vízből, egíy fegyveres és egy kutya támad ránk, végezzünk velük. Az épületből kiérve jobbra látjuk is a kinyílt ajtót, egy újabb kutya és gazdája ront ránk, az utóbbi ránkhagy egy Small Medipack-ot is. Térjünk be a nyitott ajtón, visszaérünk a már ismerős térre.

A nagy fa mellett forduljunk balra, fel a lépcsőkön, át a következő térre. Itt forduljunk balra, a szemközti nagy épület bal oldalát vegyük célba. Itt zavaró lesz a kameraállás, de ha elérünk az első nagy ablak végéig, majd itt balra fordulunk, látunk egy nagy, rozsdás oszlopot. Másszunk fel a magasabb részre, innen ugorjunk be az oszlop mellé, itt egy Large Medipack vár minket. Innen kijutni nem egyszerű, ha balra nézünk, látunk egy egyenes részt a csúszós felület mellett. Ide kell átugranunk, de kicsi a hely, ezért próbálkozzunk meg a sétából történő nekifutásos ugrással. Az előre gombot, valamit a SHIFT-et nyomvatartva sétáljuk egyet arra, amerre ugrani szeretnénk, majd a SHIFT-et felengedve kezdjünk futni, de az ALT-ot is nyomjuk le, ekkor elvileg sikerül az ugrás. Ha a célt elértük, balra másszunk fel, majd folytassuk tovább az utunkat az épület mellett.

A kis udvarra beérve egy kutya és gazdája fogad minket, lőjük le mindkettőt, utóbbitól egy mobiltelefont, a Cell Phone-t zsákmányoljuk. Olvassuk is el a szöveges üzenetet a telefonban: „Címzett: Főnök. Nem fogod elhinni, kit kaptunk el, Főnök. Ismered... Hmm, szóval most már az ismeretlen Főnök is tud rólunk. Sebaj. Használjuk kulcsunkat a balra található kulcslyukban, a kinyílt ajtó mögött pedig vegyük fel a feszítővasat, a Crowbar-t. Balra egy kulcsot látunk. Mentsünk egyet, majd nagyon gyorsan kapjuk fel a kulcscsomót, a Golden Key-t, és rögtön ugorjunk hátra, mielőtt a karók felnyársalnának. Távozzunk innen, használjuk másik kulcsunk a szemközti kulcslyukban, kinyílik az üvegajtó, és a játék legelső helyszínére térnénk vissza, de egyelőre ne erre vegyük az irányt, hanem menjünk fel balra a lépcsőkön, és lökjük be a kétszárnyú ajtót.

Váltsuk át a padlókapcsolót a pajszerunkkal, mellettünk egy padlólap lesüllyed, ereszkedjünk is le itt. Ugorjuk át a csapdát, majd másszunk fel a kis terembe. Itt emeljünk el egy Fáklyát a kupacból, látunk egy bejátszást arról a helyről, ahol majd használnunk kell. Most újra menjünk le, a csapdát átugorva pedig dobjuk rá a Fáklyát a lesüllyedt padlólapra. Másszunk ki innen, váltsuk vissza a padlókapcsolót, a padlólap felemelkedik, mi pedig újra birtokba vehetjük Fáklyánkat. Távozzunk, le a lépcsőkön, majd balra be a nemrég kinyitott ajtón, a legelső helyszínre.

A kis, mozgatható asztalka mögött látunk egy jellegzetes színű padlólapot, ide dobjuk rá Fáklyánkat. Az asztal segítségével újra jussunk fel a fenti erkélyre, majd térjünk be a korábban kinyitott ajtón. Itt is egy padlókapcsolót találunk, ezt váltsuk át feszítővasunk segítségével. Láthatjuk, hogy Fáklyánk felemelkedett, menjünk ki, ugorjunk át érte, majd vissza ide, és az égő tűznél óvatosan gyújtsuk is meg. Vissza az erkélyre, ugorjunk át a felemelkedett padlólapra, majd innen a következő erkélyre. Odakint essünk le a térre, majd forduljunk balra, és haladjunk el a nagy akváriumok mellett. Az újabb térre kiérve forduljunk jobbra, hamarosan látjuk is a kis fakerítést, ahol használni kell Fáklyánkat. Óvatosan sétáljunk a kerítés előtti olajos víz széléhez, de ne lépjünk bele, mert akkor menthetetlenül meggyulladunk, majd lobbantsuk lángra az olajat. A kerítés megsemmisült, most már eldobhatjuk Fáklyánkat, csak egy probléma van, az olaj is lángol, át kell verekednünk magunkat rajta.

Ugorjunk át a középső, biztonságos részre, majd innen balra, itt nyissunk be az ajtón. Balra fordulva két csattogó pengét látunk. A padlón látunk egy sötétebb részt, ha teljesen a jobb oldalára állunk és itt másszunk fel a pengék elé, nem sérülünk. Kússzunk be a pengék alá, vegyük fel az Automatic Pistol Ammo-t, valamint a LaserSight-ot. Kússzunk vissza középre, majd álljunk fel és gyorsan szaladjunk le a pengék elől.

Folytassuk utunk tovább, lőjük le a fegyverest és a kutyát. Egy létrához érünk, nézzünk fel, balra fent egy üvegablakot látunk. Szereljük össze az Automata Pisztolyunk a lézercélzóval és lőjük szét. Másszunk fel a létrán, majd balra másszunk át a törött ablakon.

Az erkélyre kiérve forduljunk balra, ugorjunk át az üvegablak elé. Itt kapaszkodjunk le a peremen, araszoljuk át jobbra, majd másszunk fel a következő ablak előtt. Balra már látjuk az üveg mögött a secretet. Most egy nehéz ugrás következik. Menjünk a perem túloldalára, majd nézzünk el egyenesen, a fal mellett. Látunk egy platformot, oda kéne átugranunk. Nekifutásból ugorjunk el a fal mellett, de a levegőben balra is kell irányoznunk, hogy el tudjuk kapni a platform peremét, majd fel tudjunk rá mászni. Innen balra fordulva ugorjunk át az utolsó üvegablak elé, itt megtaláljuk a második Golden Key-t.  Ugorjunk vissza az előző helyre, majd essünk le a földre.

Megszereztük mindkét kulcsot, most már a secreteket is begyűjthetjük. Az oszlop mellett, ahol korábban megnyomtuk a gombot forduljunk balra, térjünk be az ajtón, majd balra, be az épületbe. Úgy, mint korábban, jussunk fel a felső erkélyekre, ahol rögtön tudjuk is használni az első arany kulcsunkat. Odabent egy emelvényen Large Medipack vár, miután felvettük gyújtsunk meg egy fáklyát. A kijárat felé közelítve nézzünk fel jobbra, fent látunk egy lerántható kart, ezt aktiváljuk. Menjünk ki az erkélyre, balra nézve látunk egy felemelkedett csapóajtót, amit most hoztunk működésbe. Ugorjunk át oda, majd innen másszunk fel a felettünk található csillár tetejére. Innen ugorjunk át a következő csillárra, majd innen végre az üvegablak elé, ahol a Shotgun és Shotgun Normal Ammo (2X) vár minket, ez az 1. secret.

Ugorjunk át a kiemelkedett oszlop tetejére, majd essünk le a földre.

Menjünk ki az épületből, jobbra át az előző térre. A nagy fa mellett balra fordulva, fel a lépcsőkön eljutunk a következő helyszínre, itt jobbra fordulva haladjunk el a nagy akváriumok mellett, majd kiérve a következő területre, forduljunk balra. Meg is találtuk a következő kulcs helyét, itt használhatjuk is arany kulcsunkat. Ugorjunk a vízbe, az első penge fölött ússzunk át, majd a következő alatt is. Ússzunk fel levegőért, majd jobbra felmászhatunk az egyik akvárium tetejére, itt Normal Grenades, valamint Large Medipack, a másik akvárium tetején pedig Shotgun Normal Ammo vár. Ez a 2.secret.

Ússzunk vissza, jussunk át a pengéken, majd a vízből kimászva menjünk ki a térre.

Jobbra fordulva jussunk el ismét az égő olajig, itt ugorjunk át a középső részre, majd balra, be az ajtón. Másszunk fel ismét a létrán, az erkélyen most forduljunk jobbra. A magasabb részről ugorjunk át jobbra, a fal mellett látható kis platformra, majd innen jobbra, a következőre, az alacsonyabb részét becélozva, majd elkapva a peremét, majd felmászva rá. Innen balra a következő erkélyt vegyük célba, középre ugorjunk át, elkapva a peremet, felmászva ide is.

Jobbra nézve látunk egy kis beugrót, oda átugorva Uzi Ammo-t szerezhetünk be, majd ugorjunk vissza az előző helyre, innen most szembe ugorjunk át a kis kerítésen. Egy botos fickó támad ránk, intézzünk el, majd balra fordulva egy kis erkélyt látunk, ugorjunk át oda a Small Medipack-ért. Vissza az előző helyre, majd a másik végén ugorjunk át a kis kerítéssel körbevett részre, innen át az üvegtetőre, majd az ajtót belökve nyomjuk meg a gombot. Leesve gyorsan perdüljünk meg, lőjük le a kutyát, majd vegyük fel a fogaskereket, a Cogwheel -t. Távozzunk, vissza a térre, jobbra fordulva menjünk hátra, a lépcsők mellett meg is találjuk a fogaskerék helyét a tömb oldalán. Mihelyt a helyére tettük, a tömb túloldalán egy kapcsoló válik elérhetővé.

Mentsünk egyet, majd húzzuk meg a kart. Egy bejátszást látunk, a színes padlólapokon néhány karócsapda aktiválódik. Az a feladatunk, hogy az összes ilyen padlólapra rálépjünk, de úgy, hogy közben máshová nem szabad lépnünk. Kezdjük a lépcső melletti padlólappal, jól időzítve szaladjunk rá, hogy a karók fel ne nyársaljanak, majd innen nekifutásból a jobbra lévőre kell ugranunk, innen tovább szintén jobbra. Itt kicsit megpihenhetünk. Most a szemközti padlólapa a cél, nekifutásból kell ráugranunk, de úgy, hogy rögtön el tudjunk róla ugrani, elkapva a kötelet. Ha sikerült, lengessük be kötelünk, majd ugorjunk el róla a kis medencében található utolsó padlólapra, majd innen a vízben kinyíló csapóajtóhoz, és ússzunk le itt. Ez időre záródik, sietnünk kell.

Ússzunk le, kikerülve a csapdákat, odalent felvehetjük a második biztosítékot, a 2.Red Fuse-t. Ússzunk fel, kikerülve a csapdákat, majd másszunk partra. Más dolgunk nincs, tegyük helyére a két biztosítékot. Mellettünk hozzáférhetővé válik egy kapcsoló, ezt meghúzva kinyílik a balra található nagy ajtó, itt belépve véget is ér a kaland, remélhetőleg, csak ideiglenesen, hiszen ez csak egy demo.

baal76

 

 

 

Videóvégigjátszás:LoreTheGamer

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.