.....................................................................

BtB2015 - Myth

Készítõ: Loch

Letölthetõ - download: Innen .............. BtB2015 Package

Csomagold ki a btb2015_package.zip-et, másold a benne lévő könyvtárat valahova, majd csomagold ki a btb2015_19_myth.zip-et is, és másold be az előbbi könyvtárba. A Tomb4.exe-vel indíthatod is a kalandot.

Történet:

Megverve és sebesülten, kalandorunk egy furcsán ismerős helyen mászik ki a vízből, egy templom előtt áll, valahol Görögországban. Az ősi levegőt belélegezve Lara az emlékeivel küzd, vajon mikor járt itt, vagy most miért is jött ide?

Talán egy Mítosz miatt?

Halványan emlékszik arra, hogy olvasott arról, hogy az Istenek soha véget nem érő törekvése az, hogy a tanítványaik elméjét megvilágítsák, így azok magasabb, Isten-szerű szintre jutnak.

Lara meggyőződve immár, még egyszer kalandra indul, annak reményében, hogy feltárja az ősi világ egy másik, eddig ismeretlen igazságát.

Vélemény:

Egy elhagyatott, ősi világban kalandozunk ezen a BtB 2015-ös pályán. Kezdő játékosoknak nem ajánlanám, hiszen van benne pár időre történő feladat, nehéz ugrásokkal tarkítva. Ellenfélből sincs sok, néhány varjú, csontváz, valamint az Amfiteátrumba lépve gladiátorok, hárpiák valamint egy Minotaurusz támad nekünk. Fegyverből miénk lesz az Uzi és a Shotgun, valamint a kismedit itt Orange Juice, a nagymedit Ambrosia helyettesíti. Nem nagyon lesz rájuk szükség, medipack használata nélkül is teljesíthető a kaland. 4 secret-et vehetünk fel kalandjaink során. Két befejezése is van a játéknak, ha az első utat válasszuk, csak 3 secret lesz a miénk, viszont, ha az utolsót is meg akarjuk szerezni, akkor más utat kell keresnünk.

Végigjátszás:

Statisztika :

Secret 1: Secret 2: Secret 3: Secret 4:

A vízbe érkezve figyeljük meg a víz alatti, egyelőre még zárt rácsot. Jobbra másszunk ki a templom bejárata előtt. A peremen haladjunk előre, a sarkon balra fordulva, majd nézzünk el jobbra. Egy sziklaperemen lőszert látunk, ugorjunk át ide, gyűjtsük be a Shotgun Normal Ammo-t, majd ugorjunk vissza az előző helyre. Haladjunk tovább, majd forduljunk balra, menjünk fel a lépcsőn. A szobor előtt egy padlókapcsolót figyelhetünk meg, ezt jegyezzük meg. Menjünk körbe, fel teljesen a templom bejáratáig. Itt lőjük szét a vázákat, az egyik alatt Flares lapul. Látunk 4 fáklyát a falon, egyelőre egyik sem ég, ennek később még jelentősége lesz. Kerüljünk hátra, a templom mögé, középen nézzünk fel, egy lerántható kart látunk, vegyük is kezelésbe. Kinyílt a víz alatti rács, amit korábban megfigyeltünk ,de még ne menjünk arra. Balra, a sarkon nézzünk át szembe, egy fűvel borított részt látunk, ugorjunk át ide.

Egy mérges kecske jelenik meg, lőjük le, majd balra, a sarokban megtaláljuk a feszítővasként funkcionáló kardot, a Perseus’Sword-ot. Forduljunk jobbra, lőjük le a varjúkat, a vékony peremen menjünk, ameddig lehetséges, majd a háromszögletű részt átugorva a fűben Orange Juice-t találunk. Essünk le a vízbe.

Térjünk vissza a templomhoz, a korábban megfigyelt padlókapcsolót váltsuk át, mellettünk egy csapóajtó nyílik le, de még ne menjünk arra. Menjünk fel a templom bejáratához, kerüljünk hátra, de a sarkon álljunk meg. Szemben látunk egy sziklaperemet, a víz felett, ugorjunk át oda. Forduljunk balra, ugorjunk át a szemben látható sziklákra, majd innen balra, a magasabb részre. Átlósan jobbra a sarki sziklát vegyük most célba. Ha sikerült, innen ugorjunk át a vízben látható kis oszlop tetejére. Nézzünk fel jobbra, egy növénylétrát látunk. Másszunk fel rajta teljesen, majd balra mászva essünk le a kis háromszögletű peremre. Jobbra ugorjunk át a következőre, majd innen jobbra ugrás tovább. Lőjük le a varjút. Nézzük el jobbra, a vízesés irányába, ugorjunk át oda, majd térjünk be a növényekkel takart járatba. A kis szobában jobbra Uzi Ammo hever a földön, a vázákat szétlőve újabb Uzi Ammo jut a birtokunkba. Balra, a falon nyomjuk meg a gombot, látjuk, hogy az első fáklya meggyulladt a templom bejáratánál. Térjünk vissza a bejárathoz, majd ugorjunk át szembe.

Nézzünk most el a sarkon túl balra, a csúszós rész mögött egy kis háromszögletű részt látunk, ugorjunk át oda. Itt fordítsunk hátat a csúszós résznek, ugorjunk rá háttal, majd rögtön előre, kapjuk el a peremet felettünk, másszunk fel. Jobbra lenézve látjuk a templom tetejét, nekifutásból ugorjunk oda, úgy, hogy a felső kis sziget csúszós részére érkezzünk, majd a kapaszkodást nyomva sikeresen leesünk a templom tetejére, sérülés nélkül. Itt Shotgun Normal Ammo, Ambrosia és a Shotgun vár minket. A tető azon részén, ahol az Ambrosia-t felvettük, nézzünk el balra, látunk egy csúszós sziklarészt. A tető sarkáról ugorjunk rá háttal, majd innen ugrás előre, kapjuk el a tető feletti lévő részt, majd másszunk fel.

Szemben látunk egy háromszög alakú részt, álljunk rá a csúcsára, itt nézzünk fel szembe. Egy fűvel borított sziklaperemet látunk, ugorjunk arra, kapjuk el a peremet, majd kapaszkodjunk végig teljesen balra. Elérkezünk egy fához, kapaszkodjunk tovább balra, át a sarkon is, ameddig lehetséges. Itt ugorjunk egyet fel, kapaszkodjunk meg a felettünk lévő perembe. Most kapaszkodjunk balra, bár, nem látszik a perem, de ott van az, teljesen a végén essünk le. Mellettünk egy kis barlangban megleljük az Olympic Laurel-t, ez a 1. secret. Térjünk vissza a barlang bejáratához, innen ugorjunk a tetőre, majd a vízbe.

Ússzunk be a kinyílt rácson. Jobbra tartva jussunk át a csapdákon, majd a következő teremben nézzünk szét. Szemben, a zárt rács mellett látunk egy kart, ezt ne bántsuk, mert csapda, hanem balra, a mennyezeten is találunk egy kapcsolót, ezt rántsuk le. A rács kinyílt, de mielőtt kiúsznánk rajta, vegyük fel az előtte heverő Uzi-t, valamint lőszer is jár hozzá (Uzi Ammo 2X). Most már ússzunk ki, majd balra másszunk ki a vízből a lépcsőknél.

A középső teraszon, a szobor előtt találunk egy padlókapcsolót, ezt váltsuk át kardunkkal, kinyílik mellettünk a csapóajtó. Mielőtt meglátogatnánk, menjünk balra, a sarokban a fű takarásában, a fal mellett Shotgun Normal Ammo hever. Most másszunk le a kinyílt csapóajtón.

Ugorjunk a vízbe, ússzunk be a bal oldalt látható járaton. Kövessük a járatot. Szemben sűrű növényzet, ússzunk át fölötte, majd leúszva újabb Shotgun valamint Shotgun Normal Ammo a jutalmunk. Ússzunk vissza a növények fölött, majd balra tartva kimászhatunk a vízből. Az egyik sarokban a vázát szétlőve Flares-t zsákmányolhatunk, majd a kőlépcsők előtti vázát lerombolva Uzi Ammo (2X) vár. Menjünk fel a lépcsőkön, a kapu bezárul mögöttünk, megérkeztünk az Amfiteátrumba.

A zárt rács előtt jobbra lőjük szét a vázákat, Shotgun Normal Ammo rejtőzik alattuk. A terem közepén egy Fáklyát találunk. A zárt rács előtt látunk egy kis emelvényt, azt kellene meggyújtanunk, de előbb a Fáklyánkat kellene működésre bírni. A bejárat felett látunk egy égő faliégőt, oda kellene eljutnunk. Fáklyánkkal a kezünkben a bejárat jobb vagy bal oldalán menjünk fel a lépcsőkön, amíg lehet, majd egy oldalszaltóval jussunk fel a magasabb részre. Itt végre meggyújthatjuk Fáklyánkat, majd lejutva innen, lángra lobbanthatjuk a kis emelvényt is. A rácsok kinyílnak, két gladiátor ront ki rajtuk, valamint hárpiák is köröznek a fejünk felett. Dobjuk el gyorsan a Fáklyát, jegyezzük meg azért hol, mert hátha később szükség lesz rá. Szaladjunk fel a lépcsőkre, innen vadásszuk le először a hárpiákat. Megjelenek egy Minotaurusz is, de a lépcsőkön nem ér el, tehát végezzünk vele is, meg a két gladiátorral is.

Ha elült a csatazaj, menjünk be a kinyílt rácson, hátul másszunk fel a létrán, majd ugorjunk róla hátra. Egy kis erkélyre érkezünk, balra egy gombot találunk, de még ne nyomjuk meg. Jobbra, a fali égő előtt álljunk háttal a peremnek, gyújtsunk meg egy fáklyát, hogy lássunk is valamit, majd ugorjunk hátra, kapjuk el a peremet, kapaszkodjunk balra, át a sarkon is. Elérünk egy létrához, másszunk fel rajta. Odafent egy kis asztalkán miénk a következő Olympic Laurel, ez a 2.secret.

Másszunk le a létrán, majd jussunk vissza az erkélyre, ahol most már megnyomhatjuk a gombot. A templom előtt meggyullad a második fali fáklya is, valamint mi is ott találjuk magunkat újra a templom bejáratánál.

A hátunk mögött található a korábban lenyitott csapóajtó. Ereszkedjünk hát le rajta. Nézzünk szét, oldalt vázákat látunk, alattunk karókkal teli verem. Három narancssárga vázát látunk, egy nagyobbat, két kisebbet, KIZÁRÓLAG ezeket lőjük szét, az nem gond, ha a két kicsi mellett közvetlenül elhelyezkedő fehéreket is szétromboljuk, a lényeg, hogy a többit ne bántsuk, mert különben a platform, amin állunk, lenyílik, mi pedig belezuhanunk a karókba. Ha sikerrel jártunk, a falon egy ajtó nyílik ki alattunk, előtte pedig egy platform nyílik fel. Most mentsünk egyet. Ha a következő secret-et meg akarjuk szerezni, nem lesz idő tétovázásra, nagyon gyorsnak kell lennünk, elsőre nem biztos, hogy sikerülni fog, de ne adjuk fel, meglesz az!

Szóval, nekifutásból ugorjunk közvetlenül az ajtó elé, a platform lenyílik alattunk, mi pedig elkezdünk csúszni egy lejtőn. Gyújtsunk meg egy fáklyát, hogy lássunk is valamit. A lejtőn leérve potyogós platformokra érkezünk, nekifutásból ugorjunk a következőre, majd erről, a legvégén ugorjunk át a következőre, innen pedig szembe, a kis szikla tetejére. A kameraállás itt nagyon zavaró, még ez is nehezíti a dolgunk. Balra, amint szünetel a tűzfújó ugorjunk át nekifutásból a láva fölött, kapjuk el a peremet, másszunk fel. Fussunk el a lengő bárd mellett, közvetlenül utána 3 kard fog lepotyogni a mennyezetről, ne álljunk meg, hanem nekifutásból rögtön ugorjunk a lávában található kis sziklára. Innen, amikor a tűzfújó szünetel, ugrás a következőre, majd innen tovább szembe. Itt ismét zavaró a kameraállás, sétáljunk ki balra, a láva széléig, kapjuk el a mennyezeten a létrát, függeszkedjünk át úgy, hogy a tűzfújót elkerüljük. Essünk le, majd a következő potyogós padlóra szaladjuk le, szemben ugorjunk át a következőre, innen egyből ugrás hátra a csúszós részre, innen ugrás előre, elkapva a magasabb, csúszós rész peremét. Természetesen egy tűzfújó is nehezíti dolgunk. Kapaszkodjunk fel, csúszás közben ugorjunk be a remélhetőlég még nyitott ajtón. Huhh!

A kis járat végén egy kék ajtó kinyílik jöttünkre, odabent egy kis asztalkán a miénk a harmadik Olympic Laurel a 3.secret-ben.

Térünk vissza a bejárathoz, ugorjunk rá a csúszós részre, essünk le az alattunk lévőre, majd innen még lentebb. Ugrás a gombhoz, előtte Ambrosia hever, majd a gombot megnyomva a harmadik fali fáklya is meggyullad a templom bejáratánál, mi pedig ismét ott találjuk magunkat.

Itt mentsünk egyet. Két utat választhatunk, az elsőt követve nem tudjuk megszerezni az utolsó secret-et, úgy fejezzük be a játékot, ha a másodikat követjük, akkor minden titok a miénk.

1. Kerüljük ki a csontvázakat, ha kell, lőjük őket a vízbe, de el is futhatunk mellettük, jussunk el ismét a hátsó teraszra, a korábban lenyitott csapóajtóig. Essünk itt le, majd az ismert úton jussunk vissza az Amfiteátrumba. Vegyük fel a korábban eldobott Fáklyánkat. Jussunk vissza a kőlépcsőkön át az előző helyszínre, a zárt ajtó mellett gyújtsuk meg a falon a fali égőt. Kinyílik az ajtó, Fáklyánkkal a kezünkben ugorjunk át a víz fölött a sarki kis oszlop tetejére. Innen ugorjunk át szembe, majd ugrás fel, ismét kint vagyunk a hátsó teraszon. Jussunk el a templomig, kerüljünk hátra, majd a lerántható kar mellett, a falon egy újabb fali égőt gyújthatunk meg. Mellettünk 2 kis oszlop emelkedik ki, Fáklyával a kezünkben ugráljunk fel rajtuk, majd átlósan jobbra ugorjunk át a kis háromszögletű részre. Innen ugrás át a vízeséssel szemközti részre, majd ugrás a vízesés mögé, itt térjünk be a járatba. A lépcsőkön felérve, a szobrok előtt gyújtsuk meg a kis emelvényt. Egy újabb kis oszlop emelkedik el, dobjuk el Fáklyánkat, másszunk fel rá, majd fel a létrán. A bejátszást megtekintve itt véget is a kalandunk.

2. Kerüljük ki a csontvázakat, ha kell, lőjük őket a vízbe, de el is futhatunk mellettük, jussunk el a középső teraszra. Itt is találunk egy padlókapcsolót a szobor előtt, váltsuk át kardunkkal, majd ereszkedjünk le a kinyílt csapóajtón.  Azt a padlólapot, ahová érkeztünk figyeljük meg jól. Egy kék, gyémánt alakzatot látunk, csak az ilyen padlórészekre szabad rálépnünk ahhoz, hogy kinyíljon az ajtó a sarokban. Átlósan balra ugorjunk az elsőre, majd innen közvetlenül az ajtó előtt látható következőre. Az ajtó feltárul, folytathatjuk utunk.

Egy oroszlánt látunk, ne aggódjunk nem bánt, csak egy „szellem”. Kövessük jobbra, majd ha elértünk a folyosó végére, forduljunk meg. Menjünk most a folyosó másik végébe, majd vissza ismét oda, ahonnan jöttünk. Most vissza ismét a túlsó oldalra, a folyosó másik végén megnyílik az út, menjünk is arra.

Szemben a fán egy darázsfészket látunk, ne essünk le a kis fahídra, hanem a bejáratnál állva lőjük szét. Egy kötelet kapunk, másszunk fel rá, majd lengjünk át szembe. Három mozgatható szobrot látunk, valamint az oroszlánt csapdába esve a háttérben. Úgy kell tologatnunk a szobrokat, hogy kedvenc ragadozónk kiszabaduljon. A jobb oldali szobron toljuk egyet először, hátulról közelítsük meg. Következzen a középső szobor, azon is toljunk egyet, majd a bal oldali szobrot is mozgassuk el. Újra a jobb oldali szobron toljunk egyet, végezetül a középsőt toljuk vissza az eredeti helyére.

Bejátszás következik, az oroszlán kiszabadul, a bejárat mellett egy oszlop emelkedik fel, valamint egy gomb válik elérhetővé. De még ne siessünk annyira vissza oda. A szobrok mögötti részen ugorjunk a vízbe, egy kis beugróban Uzi Ammo és Shotgun Normal Ammo a jutalmunk. Másszunk ki a vízből, majd jussunk vissza a kötélhez.

Ugorjunk rá, lengjünk át balra, a bejárat mellett nemrég kiemelkedett oszlop tetejére. Még ne másszunk fel a gombhoz, forduljunk meg, ugorjunk balra a kis vízeséshez. Mögötte egy kis teremben feltárul a 4.secret, egy újabb Olympic Laurel-t vehetünk itt fel. Ugorjunk vissza a kis oszlopra, majd nyomjuk meg a gombot. A templom falán kigyullad az utolsó fali fáklya is, valamint ott találjuk magunkat mi is a bejárat előtt.

A lépcsőkön leérve egy kapcsolót találunk, mentsünk egyet, mielőtt használatba vesszük. Húzzuk meg a kart, a terület túlsó végén kinyílik a nagykapu, valamint a rács, rohanjunk oda, mielőtt bezáródnának.

Ha sikerrel vettük az akadályt, egy barlangban találjuk magunkat, az út végén rúgjuk szét az omladozó falat. A következő kis teremben találunk egy tekercset, a Very Ancient Scroll-t, olvassuk el a tartalmát: „A hold felkel a föld alatt, hol démonok játszanak. A tűz fénye mutatja az utat, hogy az önfejű tanítvány hazataláljon.”

Nincs más dolgunk már, mint a padlókapcsolót átváltani a kardunkkal, a lenyílt csapóajtón óvatosan leereszkedve pedig megnézhetjük az utolsó bejátszást. Itt véget is ér a kalandunk.

baal76

Videóvégigjátszás:TheTreeble

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.