.....................................................................

Dinosaur Research Centre

Készítõ: Mr XY (Kevin Luschert)

Letölthetõ - download: Innen

Csomagold ki a kevin_luschert_dinosaur_research_centre.zip-et, másold a benne levő fájlokat egy könyvtárba, és a tomb4.exe-vel indulhat is a kaland.

Történet:

Lara úgy hallotta, hogy az afrikai dzsungel közepén van egy titkos Kutatóbázis. A mendemonda szerint kísérleteket végeznek, melyek ismét felélesztettek pár régi kortársat. (Fordította:Matie)

Review:

Nagyszerű kaland ez a két pályából álló játék. Egy kutatóbázison tevékenykedünk, ebben pár compi, raptor és fegyveres próbál minket megakadályozni. Fegyverekből megkapjuk az Uzi-t és a Revolver-t, természetesen a LaserSight-tal egyetemben. 2 secretet lelhetünk meg, 2 kristályt, ezek szükségesek ahhoz, hogy tudjunk a második pályával játszani, ahol megtekinthetjük az összegyűjtött ereklyéinket. Medipack használata nélkül is végig tudjuk vinni a kalandot.

Végigjátszás:

1.Dinosaur Research Centre:

Secret 1: Secret 2: Mentések -- Savegames

A zuhanás után másszunk ki a vízből. Találunk egy járatot, melyet kék lézerek zárnak el. Óvatosan haladjunk át rajtuk, karók jönnek elő a földből, jól időzítve sprinteljünk át rajtuk.

A következő teremben haladjunk felfelé az óriási akvárium melletti fémrámpán, Legfelül ne menjünk be a terembe, hanem forduljunk balra. Látunk 2 rudat, sétáljunk ki a perem szélére, középen, majd ugorjunk egyet hátra. Innen helyből ugrással ugorjunk az első rúdra, erről a másodikra, majd a fal mellé. Itt megtaláljuk a LaserSight-ot. Most álljunk szembe a rudakkal, sétáljunk ki teljesen a perem szélére középen, helyből ugorjunk az első rúdra, innen pedig a rámpa tetejére.

Most menjünk lefelé, majd balra be a következő terembe. Jól időzítve át tudunk kúszni a sárga lézerek alatt, ebben az esetben nem sérülünk. Egy nagy raktárba érkeztünk, a ládák segítségével jussunk le legalulra, itt két fegyveressel is meg kell küzdenünk. Az egyik megajándékoz minket a fegyverével, az Uzi-val.    

Gyűjtögessünk itt még egy kicsit. Jobbra tartsunk, teljesen a fal mellett másszunk fel a jobb oldali ládákra, majd mögöttük rálelünk az 1. secret rejtekére, mely az első Red Crystal-t rejti.

Másszunk ki innen, a jobb oldali falat követve hamarosan találunk egy kulcsot balra, a ládák között, melyet egy csontváz őriz, ez a Green Key. Ahogy felvettük, rögtön 3 compi támad ránk, végezzünk velük. Haladjunk tovább, a sarkon balra fordulva egy zárt rácsot találunk, ezt jegyezzük meg. A sarkon szétlőhetünk egy üres dobozt, majd ott felmászva a ládákra, a sarokban egy large medipack vár.  Itt végeztünk is, másszunk vissza fentre, majd a lézerek alatt átkúszva hagyjuk el ezt a helyszínt.

A fémrámpán most menjünk legfelülre, egyenesen be a következő terembe, ott forduljunk rögtön balra, a csontvázak felé egyelőre még ne menjünk, mert karócsapda várna minket. A zöld kulcslyuknál használjuk szerzeményünket, a kinyílt ajtó mögött egy gombot találunk, nyomjuk is meg. Odakint a karók előjönnek a földből, SÉTÁLVA haladjunk át rajtuk, akkor nem sérülünk, majd rögtön balra az oszlopon egy lerántható kart látunk. Ezt működésbe hozva a következő adag karó is előjön, azokon is sétáljunk át.

A kék lézereken áthaladva két raptor támad nekünk. A medencében található két kis sziget valamelyikére ugorjunk át, innen kényelmesen levadászhatjuk őket. A rejtekhelyükön small medipack és uzi ammo vár minket. Most menjünk fel a bejárathoz közeli fémrámpán, jussunk át az első sárga lézereken. Egy kapcsolót találunk, mielőtt használatba vesszük, mentsünk előtte, hisz időre fog menni a következő feladat.

Húzzuk meg a kart, gyorsan jussunk át a következő lézereken, majd jobbra fordulva ugorjunk rá a felnyílt platformra, úgy, hogy nekifutásból át tudjunk ugrani balra, az erkélyre. Itt egy zárt ajtót találunk, menjünk tovább, a sarkon túl pedig egy kétszárnyú ajtó fog kinyílni tiszteletünkre.

Szemben látunk egy mozgatható ládát, ezen húzzunk egyet, forduljunk jobbra, másszunk fel a mellettünk található ládák tetejére, itt flares-t találunk. Innen másszunk le, újabb mozgatható láda, ezen is húzzunk egyet, jussunk be mögé, a következő kis szobába.

Nyírjuk ki a ránk támadó compikat, majd jobbra húzzunk egyet a ládán. Jussunk be mögé, ahol megtaláljuk a crowbar-t. Távozzunk most már innen, ki az erkélyre, onnan essünk le, jussunk át újra a karókon, le a rámpán, itt balra fordulva ismét menjünk a raktárba, jussunk le oda, ahol a zárt rácsot láttuk korábban. Feszítsük ki pajszerunkkal.

A kezelőhelyiségben nyomjuk meg a gombot, felettünk kinyílt egy ajtó. Mielőtt kimennénk innen,a gomb melletti szekrényt nyissuk ki, itt revolver ammo kerülhet birtokunkba. A ládák segítségével jussunk fel a kinyílt ajtóhoz, és menjünk is be rajta.

A kis szobában balra egy zárt ajtó, jobbra pedig egy eltérő színű padlólap látható. Ez utóbbi lesz most számunkra az érdekes. A bejáratnál forduljunk meg, és látunk egy mozgatható ládát szemben, a fenti lift tetején, ezt kellene bejuttatnunk a szobába, de ez egyelőre nem lehetséges. Jussunk le újra legalulra, a kifeszített rácshoz.

Balra találunk egy mozgatható faládát, ezen húzzunk egyet, majd toljuk a rács felé, itt a ráccsal ellenkező oldal felé mozgassuk egészen addig, amíg mellettünk fel nem tűnik egy sárga lánggal jelölt láda, bal kéz felé. Ezt a bizonyos ládikát húzzuk-toljuk rá az előbb mozgatott ládánkra, így odafent kialakul végre egy kis híd, amin keresztül a legfelső, liften található objektumot végre be tudjuk juttatni a felső szobába, a színes padlólapra.

Kinyílik mellettünk az ajtó, rögtön rántsunk fegyvert, lőjük le az őrt, majd a benti szobában fosszuk ki a szekrényt, egy kártya, a Card a jutalmunk. Távozzunk a raktárból, a sárga lézereken átjutva rögtön forduljunk balra, használjuk kártyánkat a foglalatban. Mögöttünk most már használhatjuk a gombot, melyet megnyomva egy tömb emelkedik fel a kezdő teremben. Jussunk is oda, teljesen le a rámpán, átjutva a karócsapdán, majd a kék lézeren.

A tömb segítségével jussunk fel a felső erkélyre. Szemben egy lift, álljunk rá, odalent sárga lézereken való átjutás után, jobbra, a láda tetején large medipack a jutalmunk. Utunkat folytatva egy fegyveres kellemetlenkedik, nyírjuk ki. A lépcsők tetején piros lézerekkel védett terület, arrafelé még nem tudunk menni, ellenben találunk egy kétszárnyú ajtót is, ezen lépjünk be.

A sárga lézereken átjutva egy medencéhez érünk, viszont rossz hír az, hogy elektromos kábelek lógnak a vízbe, az átúszás tehát nem lenne túl jó ötlet, más megoldást kell keresni. Szemben ráadásul egy fegyveres is tüzel ránk, innen is le tudjuk esetleg vadászni, vagy ha nem megy, hagyjuk kicsit későbbre. Jobbra, az oszlopon egy kart találunk, de mentsünk egyet, mielőtt használatba vesszük, mert időre fog menni a következő feladat. Ahogy aktiváltuk a kapcsolót, egy platform emelkedik fel a víz felett, de csak nagyon rövid időre. Gyorsan ugorjunk rá, majd innen helyből ugorjunk a rúdra, becélozva a közepét, és egy pörgés után ugorjunk át a túloldalra. A fegyveres egy kulcsot, a Red Key-t hagyja ránk, valamint a láda tetején még uzi ammo kerül a gyűjteménybe. A bal oldali falon, a magasban egy kart látunk, ezt lerántva újabb platformok emelkednek fel a víz felett, de ne aggódjunk, ezek nem időzítettek. Ugorjunk az elsőre, innen a másikra, majd a lógó kábelek jobb oldalán nekifutásból ugorjunk át a túlpartra. Emlékszünk még arra a zárt ajtóra, amit a legelső időre futás alkalmával láttunk? No, oda kell most újra eljutnunk.

Távozzunk, le a lépcsőkön, a liftnél felmászva a létrákon, leesve, fel a fémrámpán teljesen, átjutva a karókon, elértünk a helyszínre. Fel a fémrámpán, az első sárga lézereken átjutva, meg kell ismételnünk újra az időre menő feladatot. A kart meghúzva, a felemelkedett platformot használva ismét az erkélyen vagyunk, most már ki tudjuk nyitni kulcsunkkal a mellettünk lévő ajtót.

Jobbról egy őr közelít, lőjük le, balra fosszuk ki a szekrényt, uzi ammo a zsákmány. Haladjunk tovább jobbra, az ajtó kinyílik előttünk, kiértünk a szabadba. Egy vízzel teli árkot látunk, ugorjunk bele, ússzunk át a vízi járaton, majd kimászva végezzünk a raptorral. Találunk itt small medipack-ot, valamint egy biztosítékot, a Blue Fuse-t. Vissza a vízbe, ússzunk át a vízi járaton, majd vissza a termen át, amerről jöttünk. Essünk le az erkélyről, át a karókon, le a rámpán, újabb karók, míg a kezdő helyszínre nem érünk.

Másszunk fel a sarkon a kiemelkedett tömbre, fel az erkélyre, le a liftaknába, át a lézereken, majd be a nemrég meglátogatott ajtón át az áram alatt lévő medencéhez. A baloldali platformokon ugráljunk át a túloldalra, tegyük a helyére a biztosítékot, végre áramtalanítottuk a medencét. Ugorjunk is a vízbe, a csontváz mellett újabb Card a jutalmunk. Másszunk ki a vízből, távozzunk a lézereken át.

Most menjünk fel teljesen a lépcsőn, a kártyánkat használva a piros lézer mögött hatástalanítottuk a csapdát, haladjunk is erre. Lent, valamint velünk szemben, a fenti erkélyen egy-egy őrt látunk, innen is levadászhatjuk őket kényelmesen, sérülés nélkül. Ha kész, essünk le, a lenti őr uzi ammo-t hagy ránk.  Találunk itt egy kis medencét is, a vízben small medipack.   A sarkon másszunk fel a felső karzatra, itt találunk egy kapcsolót, ezt még hanyagoljuk, keressük meg az itteni lelőtt fegyveres hagyatékát, a Fuse-t. Vissza a kapcsolóhoz, de mielőtt kezelésbe vennénk, mentsünk egyet, ugyanis időre fog menni a következő feladat.

Rántsuk le a kart, rohanjunk jobbra, de úgy időzítsünk, hogy nekifutásból rá kell ugranunk a falból kiálló rúdra, majd egy gyors pörgés után tovább, végig az akvárium fala mellett, és balra, az oszlop mellett ugorjunk rá a felemelkedett időzített platformra, innen gyorsan ugorjunk tovább jobbra. Minden másodperc számít, tehát gyorsnak kell lennünk.

Ha sikerrel jártunk, forduljunk meg, és az oszlop oldalán egy lerántható kart látunk. Ezt kéne üzembe helyezni, elég nehéz, nekifutásból, kicsit balra kanyarodva kell ráugrani. Ha sikerült, mellettünk is kiemelkedik egy tömb, valamint fentebb is, lehetővé téve számunkra, hogy fel tudjunk mászni a legfelső szintre.

Odafent találunk egy kétszárnyú ajtót, de még ne menjünk be rajta, forduljunk meg, és másszunk fel a kicsit jobbra található tartóoszlop tetejére. Vegyük magunkhaz az itt talált kártyát, a Codecard A-t. Most már beléphetünk az ajtón, tegyük helyére a biztosítékunkat, valamint nyomjuk meg az itt található gombot is. Odakint megtelik vízzel a terem, valamint egy ajtó is kinyílik a víz alatt.

Ugorjunk a vízbe, ússzunk át a kinyílt ajtón, találunk egy víz alatti kart, amit húzzunk is meg, majd nagyon gyorsan ússzunk vissza, amerről jöttünk, másszunk partra, és innen lőjük le a ránk támadó két halat. Most már végre szabad az út, ússzunk be az ajtón, át az újabb ajtón, melyet a kapcsolóval nyitottunk ki. Gyorsan ússzunk az akvárium túlsó végén látható második tömbhöz, a tetején nehezen észrevehetően egy CD látható. Gyorsan vegyük fel, majd kissé srégan, jobbra, a sarok felé, legalul a második Red Crystal-t is megtaláljuk, mely a 2. secret. Távozzunk innen gyorsan, vissza levegőért, hiszen nem sok lehet már.

Ezen a helyszínen végeztünk is, ússzunk át szembe, másszunk partra, távozzunk a lézereken és a liftaknán át, majd essünk le a kezdő szobába. Mögöttünk van még egy helyszín, ahol még nem jártunk, lépjünk be ide, az akvárium mellett balra uzi ammo, a túlvégen pedig a piros lézerek mellett egy terminál, ahol használjuk is a CD-t. A csapda hatástalanítva, most már fel tudjuk venni a Revolver-t. Menjünk tovább, balra egy mozgatható tömb, ezt húzzuk-toljuk teljesen ki innen, végig a folyosón, majd rögtön jobbra. Felmászva rá a fejünk felett egy rácsot látunk, szereljük össze Revolverünket a lézercélzóval, és lőjük szét.

Másszunk fel a járatba, találunk egy adag flares-t, a végén másszunk fel a falon, jobbra araszolva be az újabb járatba, míg elérkezünk az újabb helyszínre.

Ugorjunk le a hídra, lőjük le a halat a vízben, valamint odalent, legalul egy fegyveres mászkál, innen azt is kicsinálhatjuk. Ugorjunk a kis medencébe, a vízben megtaláljuk az újabb kártyát, a Codecard B-t. A fegyveres által elhagyott revolver ammo-t se hagyjuk ott. Forduljunk a bejárat felé, odafent egy bronzlabdát látunk, lőjünk bele egy célzott lövést, a kiemelkedett tömb segítségével jussunk fel legfelülre. A bejárattal szemközti falon a magasban egy kart látunk, ez rántsuk le, odalent kinyílt egy ajtó, távozzunk is arra. Újra a kezdő helyszínen vagyunk.

A sarkon másszunk fel a felső karzatra, de most haladjunk jobbra, Használjuk kártyáinkat a kétszárnyú ajtónál, majd lépjünk be rajta.

A nagy teremben látunk egy egyelőre elzárt gombot, haladjukn tovább, jussunk át a sárga lézereken, majd néhány ládát találunk. Néhány mozgatható közülük, húzzuk a többi mellé az alsót, majd felmászva húzzunk egyet a másikon, így arra felmászva fel tudunk mászni felülre. Forduljunk meg, ugorjunk át a túloldalra, ahol vár is a jutalmunk egy dinoszaurusz tojás, a Dinosaur Egg, valamint egy biztosíték, a Yellow Fuse.

Jussunk le, vissza a lézereken át a gombhoz, a biztosítékunkat használva végre hozzáférünk. Nyomjuk meg, hátul kinyílt egy ajtó, jussunk oda, a helikopterhez lépve pedig véget is ér az első pálya.

2. Trophy Hall:

Mentések -- Savegames

Helyezzük be a zárt rács melletti foglalatokba a megszerzett gyémántjainkat. Odabent megcsodálhatjuk a nemrég megszerzett tojást, szemben egy zárt rács, jobbra folytassuk utunk. Másszunk fel a létrán a karzatra, forduljunk meg, nekifutásból ugorjunk rá a rúdra, ennek segítségével jussunk át a túloldalra. Itt a magasabb részről másszunk még fentebb, ugorjunk tovább a csúszús rész felé, kapjuk el a peremét, majd felkapaszkodva rá, ugorjunk tovább a következő platformra. A létrán felmászva egy kapcsolót találunk, ezt működésbe hozva kinyílik odalent a másik rács. Jussunk le, ki a nagyterembe, majd jobbra fordulva menjünk is be a kinyílt rácson. Itt régebbi kalandjaink során megszerzett ereklyéket láthatunk, ha megcsodáltuk őket, lépjünk is ki a játékból, finish trigger híján. Itt véget is ért ez a remek kaland.

baal76

Videóvégigjátszás: ShadowZia

 

 

 

 

 

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.