UFO (Uwe Fröhlich) & Palopique (Hans-Willi Brüggen)

MichaelP interjúja a 3adik Német TR Találkozón Julius 2002

Uwe aka UFO ebben a szekvenciában játszott az eredeti TR játékokkal 2, 3, 1, 4, 5 és mikor megvette TR5t először nem futott PCjén régi grafikus kártyája miatt, szóval a másik CD felé fordította figyelmét a csomagban és miután gyorsan belenézett a manualba, még gyorsabban be is csukta újra és elkezdett építeni, háttere is motiválta mivel computer animációs munkák készítéséből él. Három nappal később rájött hogy talán a manualt végigolvasni mégsem olyan rossz ötlet, és újabb két héttel később az egyik legelső szerki pálya kész volt és Demo Levelnek nevezte (megjelent Dec 6, 2000), mivel eszenciálisan az volt és nem tűnik fel a mai listán mert Uwe megkért hogy vegyem le. Irreguláris építéssel, néha egész nap/éjjel és néha egyáltalán nem néhány napig, kiadta Coastal Runt és a klasszikus Behind the Warp Gate'et gyorsan egymás után és aztán sokáig tartott mielőtt nekünk adta eddigi mesterművét: Return to the Blue Planet egy teljesen újonnan épült custom textúra készlettel.

Mikor megkérdezik mi a legfontosabb neki egy pályán, Uwe nem habozik és egy szót kínál: fények! ("Felejtsd el az ambientet és helyezd azokat a fényeket és árnyékokat ahova valók"), ami érthető mikor tudod hogy ma kameratőrként dolgozik több Német kábel TV csatornánál. Korábban vállalkozóként csinálta most része egy cégnek ami persze biztonságosabb melót kínál de új fajta kihívásokat is prezentál ("A tény hogy most meghatározott számú szabadság napom van valahogy furcsa és még mindig alkalmazkodnom kell hogy nyaralást és utazást terveznem kell").

Uwe olvassa a reviewkat pályáiról, jobbára azért hogy mosolyoghasson azon ahogy az emberek kommentálják őket és értékeli a nemzetközi kapcsolatokat amihez vezetnek. És valóban letöltött néhány szerki pályát és elkezdett játszani velük hogy némi inspirációt szerezzen de szinte soha sem játszott végig egyet sem. Felesége támogatja pálya készítő munkáját és mikor TRel játszanak tulajdonképpen közösen teszik, vagyis ő mondja meg hova menjenek következőnek felderíteni. És Uwe megosztott még egy észrevételt számos nemzetközi email kapcsolatából: "Úgy látszik hogy valami okból játékosoknak a USAból sokkal több bajuk van szerki pályák korrekt installálásával mivel nincs automata installer." Vajon ez miért lehet... Jelenleg Uwe elkezdi a munkát a második pályáján a projectnek amit Palopique'el közösen csinál: Strange World, és biztos vagyok benne hogy ez egy újabb mestermű lesz.

Hans-Willi aka Palopique Március 2001ben kapott rá a level editorra és elkezdte a munkát a tutorial pálya újraépítésével és elakadt. Szóval, elkezdett keresni a neten segítségért és belebotlott UFO oldalába és onnan egy kapcsolat és barátság született ami nemrég eredményezte Strange World közös project megjelenését, bár tulajdonképpen ezt a pályát főleg Palo építette UFO segítségével néhány textúrán és objektumon.

De kezdjük az elején: Első munkája az editorral egy egész kreatív címmel gyorsan kijött és bár rövid pálya volt, Palo elég boldog volt az eredménnyel. Hasznát vette computer hobbijának és MS Access/VBA képességeinek, UFOtól sokat tanult a megvilágításról és folytatta a szerkesztést valami 20 órát hetente és több éjjel és végül kijött második munkájával - a Continuous Level'el. Ez a pálya már tisztán mutatja stílusát. Palopique állítja legfontosabb aspektusa pályáinak a logikus rejtvények, vagyis nem túl nehéz és inkább mysztikus, klasszikus TR stílus, ahogy Egyiptom is afféle hobbi számára. A 'lövöldözős' Palopique's First Level soha nem tartozott kedvenc elemei közé, szóval ellenfelek mindig ritkák lesznek.

Mikor megkérdezik talál-e időt más szerki pályákkal játszani, Palo furcsán nézett rám, mivel összes építése túl sok időt vesz el és persze van melója is mint vállalkozó csempe/padlólap javító (namost nem értenél egyet hogy ez egy kiváló alap hogy pálya készítő legyen ;) ) és házas úgy egy éve. Ránézett MagPlus The Rescue sorozatára és imádta és szeretne találni egy alkalmat hogy találkozzon Pascal'al és René Brooymans'al is hogy gondolatokat cseréljenek. Felesége szokta nézni időnként ahogy épít/játszik de nem igazán érdeklik a computerek ("... mivel több mint két csavarjuk van"). Egy házat a Canary Szigeteken magukénak mondanak és szabadságuk nagy részét ott töltik és tulajdonképpen néhány év múlva teljesen oda akarnak költözni, nevezetesen amint a hotel amit vettek kifizetődik.

Palo olvassa a reviewkat pályáiról és próbál tanulni minden konstruktív kritikából amit kínálnak és a reviewkat harmadik és magasan elismert munkájáról Search for Imhotepről tulajdonképpen extrém segítségnek találta jövőbeli építéséhez. Továbbá, mint egy anecdóta, egyszer kapott egy emailt egy sráctól aki gratulált ehhez a kiváló pályájához és még egy kis vissza és oda kommunikáció után rájött hogy a srác tulajdonképpen csak úgy a felét fejezte be. A kis szabad idejében ami marad, Palo sok tudományos könyvet olvas és krédója nyugodt módon átmenni az életen: "Lépésről lépésre, mintha egy aknamezőn mennél át" és egyszerüen nincs olyan gond amit nem lehet megoldani.

szerkesztő megjegyzése: Uwe és Hans közös projectei Strange World - Lost by the Warp Gate és Strange World 2 - Reactor Critical.

Fordította: Akci