tombraiderluka (Luka Ivanovic)

Marksdad (Ian Smith) interjúja Julius 2009

Ian: Először, neved; mennyi idős vagy és hol laksz?

Luka: Nevem Luka Ivanovic, 17 éves vagyok és Serbiában élek.

Ian: Hogy lett tudomásod a pálya szerkesztésről? Észreveszem hogy első pályád (Temple of Darkness) nem jelent meg Május 2006ig, szóval úgy látszik később kezdted mint sokan közülünk.

Luka: A Level Editor benne volt a Tomb Raider Chronicles Játékban, és elvesztettem második CDmet szóval nem tudtam installálni. Akkoriban igazán lassú internet kapcsolatom volt, szóval trle't letölteni nem volt az opciók között. 2006ban, rendes internet sebességem lett szóval letöltöttem és elkezdtem építeni.

Ian: Aha! Ez megmagyarázza első pályád, Temple of Darkness (viszonylagos) későségét. El kell ismernem hogy egyáltalán nem élveztem!

Luka: Hát, először nem olvastam el a manualt, és amint befejeztem első 'pályám' építését, azonnal közzétettem. Ez buta dolog volt lol.

Ian: OrbitDreamként írok reviewkat, és keményen lecsaptam! Mikor kiadtad, tudtál a trle review rendszerről? Zavart a visszajelzés?

Luka: Tudtam a review rendszerről, de soha nem játszottam szerkesztett pályával azelőtt, szóval azt gondoltam jó reviewkat fogok kapni! Azt hiszem hogy a visszajelzés amit kaptam akkor nagyon megérdemelt. Most élvezem olvasni a review rossz részeit, megmutatja min kéne fejlesztenem következő pályáimon. Bár a 2006os év nem volt jó számomra, mert személyes problémáim voltak és rászánni az időt pályák építésére nem volt valami ismerős. Csak szórakozni akartam egy kicsit, és kiadni pályákat amilyen gyorsan lehetséges.

Ian: Jó érzékkel át-ugrom első 2 pályádat és helyette Dagger of the Secret Jungleről és The Key of Temple of Darknessről kérdezlek. Az első ezekből azért volt érdekes mert túlságosan ambíciózusnak látszott. Mindenhol elérheted a 'Világvégét'! Vannak Beta-tesztereid, vagy magad preferálod tesztelni őket?

Luka: Sajnos nem, nincsenek beta tesztereim, de oda adtam új pályámat (The Last Obscura Painting) barátomnak és ő sokat segített :)

Ian: Reviewm 'Key're valószinüleg kicsit durva volt. Mikor másodszorra játszottam, sokkal jobban élveztem.

Luka: Ami a reviewkat illeti, ne aggódj miatta, durvának kell lenned, csak hogy felébressz valakit!

Ian: Ez kiváló hozzáállás, és olyan amit osztania kéne (de nem teszi) több tapasztalt építőnek aki kétszer idősebb nálad! Visszatérve 'Key're, van egy pont elég korán ahol van egy 'három-szintű' struktúrád és a kamera oldalról nézi. Igazán hatásos. Ezen a ponton volt hogy azt gondoltam 'kezd ráérezni'! Azonkívül textúrák elég furcsa mixe volt: Peru és Egyiptom!

Luka: Köszönöm az elismerést. Yeah, furcsa mix volt, gondoltam kicsit hatásos volt, hogy kontrasztot adjon a pálya első szürke részeinek.

Ian: Mivel ez volt az első 'igazi' pályád, sokáig tartott megépíteni?

Luka: Hát, tovább tartott mint az első pályáim, de nem elég sokáig hogy rendesen textúrázzam és megvilágítsam és kicsit felfűszerezzem a játékmenetet. Egy hónap valószinüleg. Ismét, csak én teszteltem a Keyt. Soha nem vettem észre hibákat, mivel tudom a helyes utat!

Ian: Látod, ez tökéletesen illusztrálja az 'ön-tesztelés' veszélyeit: csak arra mész amerre tudod hogy menned kéne; ezzel szemben független teszterek fognak menni mindenfelé amerre nem kéne! Csak hogy tisztázzak valamit: van egy folyosó öt karral. Négy megéget, míg a maradék egy kar nyitja a közeli ajtót. Volt bármi utalás erre, vagy csak szerencse volt a játékos részéről?

Luka: A plafon a kapcsoló felett más szinü kell legyen, valószinüleg nem mentettem el úgy és nélküle lett. Azonnal közzé tettem a pályát amint odatettem a finish triggert lol.

Ian: Elkövettem hasonló hibát nem menteni el a korrekt térképet egyik pályámon. Túl lelkes voltam hogy befejezzem és kiadjam; ezt a hibát könnyű elkövetni! Még egyszer, független tesztelés megelőzhette volna. Bárhogy is, szórakoztató pálya; és olyan ami megmutatta fejlődő stílusod: lineáris és egyenesen haladó, de néhány igazán trükkös kis momentummal hogy kifogjon a játékosokon. Mielőtt továbblépnénk, melyik a kedvenced összes pályád közül és miért?

Luka: Boldog vagyok hogy szórakoztatónak gondolod, könnyűnek lett szánva. Bát azt a stílust megváltoztattam. Legutóbbi pályáim felderítésre késztetnek hogy melyik ajtót nyitottad ki és sokat menni vissza és előre. Nincs kedvenc pályám, nagyon frusztrálónak találom őket. Van néhány dolog minden pályán amit szeretek, pl A Pengék Szoba 'The Key...'en, a létrának használt Ajtó Temple of Darkness Revised verziójában, a Motor The Last Obscura Paintingen... De ha muszáj lenne egyet választanom, ez az új pálya lenne amin most dolgozok :)

Ian: Temple of Darkness Revised. Teljesen eltér az eredetitől és messze komplexebb és ambíciózusabb. Ismét, volt néhány feature ami nem egészen működött (a kötél lengés a létrára a mély csarnokban, például), de néhány igazán szép 'tolható objektum' rejtvény. Leülsz és kidolgozod ezeket papiron előre, vagy egyszerüen építed a szobákat és aztán behelyezed a rejtvényeket?

Luka: Igazából próbálok koncepció rajzokat csinálni új pályámhoz, gondoltam meg kéne kicsit változtatnom a módot ahogy építek. Nem csináltam terveket korábbi pályáimmal, csak... 'mentem az áramlattal' úgymond. A revised verzióval, mintegy törölni akartam a régi verziót, ne hagyjak egy olyan pályát mint az elsőm ott állni kudarccal a homlokára írva. Ezért építettem a revised verziót, bár nem rajongok a remake'ekért. Köszi a rejtvény dicséreteket :)

Ian: Tudom hogy a Sötétség Temploma volt, de igazán muszáj volt beletenned épp ilyen sok shadow bulb'ot?

Luka: Haha, hát nemtom. Először csak néhány fénybulb volt, aztán betettem többet mer úgy éreztem nem elég sötét. Megint itt jön az ön-tesztelés probléma. Tudtam az utam flare használata nélkül, szóval a sötétség nem volt probléma számomra!

Ian: The Last Obscura Painting. Kétségtelenül, eddigi legjobb munkád! Már említetted hogy fejlesztetted ezt egy ideig; de mondtál valamit arról hogy elvesztetted az eredeti fileokat? Ez azt jelenti hogy lényegében újra kezdted az elejétől?  Ha igen, meddig tartott az 'újracsinált' pályát megépíteni?

Luka: Köszönöm! Elvesztettem az eredeti játékot 'Castle Ruins't és az elejétől kellett építenem. Bár megvoltak az objektumok és textúrák hozzá, szóval csak annyi kellett hogy elkezdjek építeni. Egy hónapig tartott megcsinálni ezt a pályát de mer tudtam az elejétől merre haladok vele. Egy nehéz hónap azt kell mondjam, dolgoztam 4am'ig csak hogy tökéletesen illjenek a textúrák. Bár minden kifizetődött, örülök annak amilyen lett.

Ian: Vizuálisan, ez észrevehetően más stílus. Sokkal világosabb, szinesebb és 'nyitottabb' (btw, nem bánom a krokodilokat egy Skót kastélyban. Ha a tulajdonos elég ekcentrikus hogy gorillákat tartson a dungeonben, tökéletesen képes lehet tartani egy vagy két krokodilt kis kedvencnek!). Ez nagyon is 'vissza-és-előre' kaland volt. Ez mindig szándékos volt?

Luka: Yeah ez más. El akartam szakadni Egyiptomtől kicsit. Mikor látsz egy cartoon't, a krokodilok mindig kastélyon kívül vannak a környező vízben. Nemtom miért volt furcsa, bár tiszteletben tartom mindenki véleményét. Nem tudom hogy tulajdonképpen észrevetted-e a neveket a Templom pincéjében. Azok a gorillák, vagy yetik, egyszer emberek voltak. És Lara megijedt mikor ott találta magát, szóval a mozgás és kamera elég furcsa volt! Yeah vissza és előre szándékos volt, ahogy az is hogy kamerák nem mutatják melyik ajtó nyílt ki végig a pályán. Bár minden benne volt Lara Jegyzetfüzetében. Ez olyasmi ami arra lett szánva hogy a játékosok elolvassák mielőtt játszanak. Volt benne néhány fejtörő.

Ian: Az időre motorozás! Az egyik legkeményebb kihívás amivel valaha szembenéztem egy szerki pályán; mégis tökéletesen megcsinálható. Milyen sokáig tartott beállítani?

Luka: Nem emlékszem egész pontosan. Bár kevesebb mint egy óra alatt építettem. Mindig is szerettem azokat a motoros üldözéseket, szóval gondoltam 'miért ne?' Minden ami a motorral kapcsolatos pixelre tökéletes. 30 másodpercig tart és ha egy másodpercet hibázol, az ajtó becsukódik. SOKAT játszottam újra azt a részt míg ráéreztem. :D Pályáimat egészen The Key of Temple of Darknessig egy hétig vagy kevesebbig tartott megépíteni. Aztán utána, amint tisztában lettem a problémáimmal, többet kezdtem dolgozni pályáimon és jobb eredményeik lettek. The Last Obscura Paintinget hosszú ideig tartott megépíteni. Elkezdtem építeni tavaly, néhány terület a végleges verzióban hasonlóan néz ki az előző verzióhoz ami nagyon más volt. Aztán elvesztettem mindent és csalódott voltam és nem tudtam mindent megcsinálni még egyszer. De Juniusban idén megint elkezdtem dolgozni rajta. Maga a pálya kicsit kissebb mint volt, de a textúrázás sokkal jobb. Azt kell mondanom kicsit furcsa vagyok mikor a pályákról van szó. Nem szeretem annyira a realizmust. Ami inspirál tündér mesék, horror filmek, sötétség, helyek amiket láttam, helyek amikről álmodtam.. szeretek rajzolni és mikor festek egy képet általában sok furcsa dolgot teszek bele. Ugyanez a pályákkal. Ne várd tőlem hogy arra gondoljak vajon krokodilok illenek egy Angliába helyezett pályára. Vagy bármi realisztikus dolog. Mikor szeretném hogy valami realisztikus legyen olyanra csinálom :) nem hiszem hogy építőknek meg kellene változtatni valamit amit elképzeltek csak az értékelés kedvéért. A játékosokat nehéz kielégíteni, és engem is, szóval soha nem tudhatod mi lenne jó és mi lenne rossz.

Ian: Beszéljünk kicsit rólad. Még tanulsz? Ha igen, mikor találsz időt építeni?

Luka: Tanáraim a suliban nagyszerüek, szóval nem kell sokat tanulnom és mégis kiválók a jegyeim. Szóval van időm minden kötelezettségemre és mégis van időm pályákat építeni. Bár ezt a pályát akkor kezdtem mikor a sulimnak vége lett, Junius végén.

Ian: Családodat érdekli és/vagy támogatják hobbidat? (Vagy csak azt gondolják, 'a hálószobájában van játszik a computerrel... megint!')

Luka: Elég furcsán, nem érdekli őket. Bár barátaim támogatóak.

Ian: Mit tervezel építeni következőre? Valami bepillantó előzetes?

Luka: Tulajdonképpen megtanultam hogy nem kellene felfednem semmit egy új pályáról amíg munkám úgy 90% kész. Ha valami történik, mint utolsó pályámmal, néhányan csalódottak lesznek. Bárhogy is, kicsit más mint utolsó pályám. Nyitottabb és más a környezete.

Ian: Kell hogy legyen más hobbid. Mit csinálsz mikor nem pályákat építesz?

Luka: Komponálok, éneklek és felveszek zenéket, fotókat készítek, rajzolok, kirándulok...

Ian: Serbia. Mondj egy kicsit róla. Olyan hely ahol szép élni? Jó nyaralás cél lehetne?

Luka: A kinézetére, gyönyörű. Az emberekre, a többség igazán kedves. Ami engem illet, nem szeretek itt élni. Zene fanatikus vagyok, és a fő zene műfaj itt a népi - ami abszolút az idegeimre megy! Városomban nincs olyan hely ahol nem játszák. Őrület. Nagyszerü nyaralás cél lehet, mármint, ha meg akarsz látogatni gyönyörű városokat úgymint Belgrade, vagy egy csendes vakációra vágysz vidéken. Sielni is mehetesz itt. Vagy ott van ez a Mammoths Path nyaralás, ami igazán érdekes. Csak azt kék mondanom hogy Serbia úton van a fejlődésben - kultúrálisan és tourizmusban.

Ian: Azt hiszem el lehet mondani hogy, ami a pálya építést illeti, Luka Ivanovic SZINTÉN úton van! Nagyon köszönöm hogy részt vettél ebben az interjúban; és mind örömmel várjuk bármilyen pályákat terveztél a jövőre.

Fordította: Akci