Miss Kroft (Monika Kunze) & Hendrik Kunze

MichaelP interjúja a 3adik Német TR Találkozón Julius 2002

Monika aka Miss Kroft megvette TR Chroniclest bátyjával közösen és igazából megvan nekik minden TR játék Playstation és PC verzióban. Szintén bátyjával közösen alkották első pályájukat ami lényegében annak az eredménye ahogy végigmentek a manualon: Tomb Survivor. Ezután Monika rákattant és megvette első PCjét igazából az editor miatt és egy hónap szabadság és egy hónap amíg beteg volt otthon alatt kijött legelső saját pálya sorozatával - egy három pályás kaland a címe Alexander's Tomb. Még mindig úgy emlékszik rá mintha ma lett volna mikor a Német Eidos Fórumon pályája a legmagasabb 'értékelést' kapta öt smiley't pagode'tól.

Pályáin, Monika objektumokra, atmoszférára és játszhatóságra fókuszál és célja megteremteni az alapvető veszély érzetet amitől előhúzod a fegyvereid mert számítasz rá hogy kelleni fog. Azonban, soha nem fogsz találni jól-álcázott mozgatható blokkokat pályáin, mert ezeket unfair'nek tartja a játékosnak. Monika alkalmanként játszik pályákkal, de olyan emberekre korlátozva akiket ismer vagy mikor megkérik hogy teszteljen egy pályát. Más készítőkhöz hasonlóan, Monika úgy gondolja nehéz közösen készíteni egy pályát, de sok értelme van megosztani objektumokat és textúrákat és más custom munkákat. Olvassa a reviewkat és elég szelektíven csinálja, mert néhány kritika mutatja hogy a játékosok nincsenek tisztában az editor létező korlátaival, de mindig érdekes látni hogy az emberek mit csinálnak másképp pályáin mint ahogy szánta. Mint emlékezetes példa, idézi Chicken't, aki talált egy átjárható falat következő három pályás kalandján és aki körbement Larával az introjában is mivel elfelejtette őt kikapcsolni. Assuan

Tomb Raider befolyásolta Monika privát életét is, mivel Hendrikkel a második Német TR találkozón találkozott és a kettő egy pár azóta. Hívás center ügynök/iroda assistensként dolgozik és igazán élvezi a munkáját, Cologne városához közel lakik, bár eredetileg Kattowitz/Poland'ben született. Csak nemrég kezdett utazni, együtt Hendrikkel, és voltak a Canary Szigeteken és az Északi Tengernél, de Octoberben fogják tölteni 'Valóra-vált-álom'-nyaralásukat egy Egyiptomi kirándulással. Monika krédója az életben 'élni és élni hagyni', p.l. fontos neki hogy az emberek ne kényszerítsék a véleményüket másokra. Jelenleg élvezhetjük következő három pályás sorozatát, de ezúttal mint három önálló pálya, amiből az első kettő Ynys Witrin - Episode 1 és Ynys Witrin - Episode 2 megjelent és számíthatunk Episode 3re hamarosan.

(szerkesztő megjegyzése: Ynys Witrin - Episode 3 megjelent egy hónappal az interjú megtartása után.)

Hendrik Kunze klasszikus Playstation gamer volt, 'Lara élményét' még 1996ban kezdte TR1al és minden Karácsony körül megszerezte a következő verziót évről évre. Aztán hallott az editorról a PC verzióban és TR5t PCn kezdte el játszani és sok baja volt hogy jól csinálja a mozdulatokat a billentyűzeten. A kinyomtatott editor manual túl komplex volt és így azonnal leállította pálya-építő terveit. Igazából nem vesződött az editorral Junius 2001ig és ez megváltozott mert találkozott Monikával a 2dik Német TR Találkozón és ő meggyőzte hogy ez könnyebb mint gondolta volna. Jópár, gyakran késő éjjeli látogatással a Pawlus családhoz később és beleértve egy nagyszerü pillanatot mikor bele tudta ugratni Larát első saját-készítésű vizes medencéjébe, az útjára került. Végül át tudta ültetni minden ötletét ami mindig is volt a 'valóságba' Miss Kroft és Uzi útmutatásának segítségével és majdnem hat hónappal később három pályás sorozata Treasure and Grave megjelent, szerepeltetve egy útvesztőt ahol a 'tartsd a kezed a jobb falon' trükk nem működik, mert kapott egy kihívást a TR találkozón hogy bármelyik útvesztő megoldható úgy. Ezek a pályák még a standard WADokkal készültek és ma, újabb öt hónappal később, fellépett a következő szintre és épp megjelent második munkája - egy két részes pálya custom WADokkal - Prison of the Lost Soul/On Forbidden Path. Igazából, ezen a pályán újra modellezte munka életének néhány realitását, mivel Hendrik törvény tiszt és szakember szerepében rab csoportokat managel.

Bielefeld'ben lakik és nem szereti az olyan embereket akik csak magukra gondolnak mások kárára. Az olyan embereket szereti akik demonstrálnak bizonyos örömet saját életükkel. És igen, Hendrik olvassa a reviewkat pályáiról és tényleg figyelembe veszi a konstruktív kritikát. Például, voltak kommentek arról hogy messze túl sok medipack volt első pályáin szóval ezt javította második munkájában. A legviccesebb email amit valaha kapott a USAből jött - egy srác állította hogy Treasure and Grave volt a legjobb pálya sorozat amivel valaha játszott. Hendrik jót nevetett ezen az emailen ;-).

Ami fontos számára a pályáin az a klasszikus Tomb Raiding, textúrákon, hangon és fényen át teremtett atmoszférával, a lehetőséggel hogy meg lehet halni a pályán anélkül hogy túlságosan lineáris legyen. Amit igyekszik elkerülni az a 'kötelező sérülés' Larának (például, mikor meg kell gyulladnia hogy megszerezzen valamit és aztán futni vízhez) és végletekig illogikus dolgok (például a kis skorpió aki elejt egy nagy medipackot vagy denevérek víz alatt vagy repülő cápák).

Más szerki pályákkal való játékról, Hendrik alkalmanként teszi és legtöbbször hétvégéken együtt Monikával. Élvezték Hokolo, Palopique, piega, Webknight, Justin, JediMaster és mások munkáit. A végén, Hendriktől megkaptam azt a tipikus pálya készítő nézést amiben láthatod hogy elméje már tele van ötletekkel következő pályájához és bár el fog tartani egy darabig mire megkapjuk biztos vagyok benne hogy jönni fog.

(szerkesztő megjegyzése: Hendrik legutóbbi pályája The Quick and the Dead.)

Fordította: Akci