Jesseas (Jessé Alves Silva)

Treeble (Lucas Metz) interjúja Julius 2002

Lucas: Mikor kezdtél Tomb Raiderel játszani és miért?

Jessé: 1997ben játszottam Tomb Raider 2val tesómmal, azért kezdtem játszani mert nem volt jobb játék...

Lucas: Nem volt jobb játék akkor? Szóval úgy érted nem érdekelt a kaland, csak azért játszottál vele hogy lásd megéri? És most tudnál élni Lara Croft/Tomb Raider nélkül?

Jessé: Hát, voltak jó játékok, de semmi sem volt elég jó Tomb Raider 2hoz képest. Eleinte nem érdekelt mert nem tudtam mi az a Tomb Raider vagy Lara Croft, de miután végigjátszottam nagyon érdekelni kezdett a sorozat. Igen, tudnák élni nélküle, tudom hogy sokat vesztenék, és remélem nem kell abbahagynom a játékot.

Lucas: Szóval ha Core új pálya készítőt keresne Tomb Raider 12hez, téged gond nélkül hívhatnának? Úgy értem még ha az idő eljár is az érinthetetlen felfedező lány téma felett, még akkor is annyira tetszene Lara és Tomb Raider?

Jessé: Igen, persze! Tudom nem lenne szórakoztató játszani vele, de ki ne akarna segíteni egy Tomb Raider játék készítésében? Szerintem mindig van tere a fejlődésnek, a TR játékok mindig újdonságokat adtak nekünk, még ha a többség azt is mondja hogy nem. Soha nem gondoltam hogy Lara imageét elhasználnák, ha a játék jó minőségű és megnyit lehetőségeket fejlődésre, nincs oka abbahagyni a sorozatot, nincs okom abbahagyni Lara kedvelését, mert a játékok sosem ugyanolyanok, és mindig lehetséges új dolgokat illeszteni a sorozatba.

Lucas: Tudjuk hogy van bizonyos tehetséged pálya építésre (Lara's Clone - Gloomy City (Stad Duister), megjelent Mar 17, 2002). Honnan vetted az inspirációt első pályád megépítésére?

Jessé: Tehetség?? (*nevet*). Hát, ahogy mondtam, nem játékokból vagy hasonlókból inspiráltam magam. Az élet és halál inspirált, álmok és rémálmok. Az érem két oldala.

Lucas: Stad Duisterben Lara feltételezett klónját üldözi, akit Brazil tudósok csináltak. Honnan szedted ezt az ötletet és hogy szándékozol megcsinálni? Számíthatunk meglepetésekre Lara's Clone - The New Faceben?

Jessé: Igazából az ötlet Lara Másolattal született TR4 - The Last Revelationből, csináltam egy teszt pályát Lara Másolattal, mert nem tudtam mi az, és 'Lara's Clone' lett belőle, arra nem emlékszem hogy a név pontosan hogy tűnt fel. Ne kösd össze a címet a történettel, mert a történet a klónozáson túl nyúlik. 'The New Face'ről, remélem hűen tudom reprezentálni amit elképzeltem, tudom hogy nehéz de megpróbálom összekötni a relitást az illúzióval, illúziót a realitással?

Lucas: 'The New Face' a második része egy két pályás játéknak, le fogsz állni hozzájárulásoddal a TRLE közösséghez vagy vannak terveid további pályákhoz?

Jessé: 'The New Face' valóban a befejező része lesz Lara's Clonenak?, de minden változhat. Talán egy nap lesz még valami új amit hozzátehetek, vagy talán egy nap lehet egy hasonló storynk a Tomb Raider sorozat egy fejezetében. Szeretek objektumokat és textúrákat csinálni, és talán ezzel járulok hozzá, és meg is igértem az unokaöcsémnek egy 'soft' pályát, olyasmit mint egy 'játék világ'.

Lucas: Játszol más pálya készítők pályáival? Ha igen, mi a kedvenc pályád?

Jessé: Játszottam néhány pályával, három vagy akörül, de kedvenc pályám Devilish Habitat (Harly Wusontól, még nem jelent meg). Láttam a screenshotjait és remélem hamar kész lesz, mert a készítő igazán tudja hogy használja az Editort - kiváló ahogy a megvilágítást csinálta!

Lucas: Igazán játszanod kellene szerki pályákkal. Néhány még jobb mint Core pályái! Miért nem játszol velük?

Jessé: Részben idő hiány miatt, de néha tisztán az érdeklődés hiánya. Ha van olyan pálya ami kapcsolatos azzal amit szeretek, mint Lara in the Dark, az érdekes, vagy egy Marson játszódó pálya, azonnal játszanék vele, ajánlhatod nekem őket. Továbbá szeretném hogy a készítők több screenshotot adjanak a pályáikról, mert vannak pályák 9es értékeléssel amik nem érdekesek számomra.

Lucas: Nos, valóban van egy Marsi pálya sorozat, de azt hiszem az nem egészen olyan amit keresel...

Jessé: És mi a helyzet azzal a Resident Evil pályával, kész van már? Nem szeretem ezeket a pályákat amik a TR játékokra emlékeztetnek, szerintem új dolgokat kéne alkotnunk, ha lehetséges, miért ne? Ha nem lenne az editor, még mindig Egyiptomban lennénk...

Lucas: Gondolod ahhoz hogy sikeres legyen, egy pályán egyedi dolgoknak kell lennie? Miből áll számodra egy nagyszerű pálya?

Jessé: Igen, sok használható dolog van TRLE-ben, és néhányat használni fogok 'The New Face'ben, de a limitek miatt néhányat nem lehet. Egy nagyszerű pálya, hát, az személyenként változik, de amit én igazán szeretek olyan pályák amik közel vannak a 'realitás'hoz, valami ami a jelenben játszódik, és változatos helyszinek, 'meglepetések', a hang effektek is segítenek, a háttér hang, és nagyon kritikus vagyok a grafikával kapcsolatban, különösen textúrák. Ha volt valami amit nem szerettem Tomb Raider játékokban, különösen TR3ben az egybeolvadó textúrák - az nagyon ronda. Továbbá nem szeretem az ismétlődő akciókat amiknek ugyanaz a hatása és hosszú futásokat.

Lucas: Hmmm... hosszú futások? Mi van azokkal a földalatti járatokkal Stad Duisterben?

Jessé: *nevet* tudnék csinálni egy listát mindarról ami nem tetszett Stad Duisterben. Sok dolog furcsa volt, mint az értelmetlen kezdés, a kapuk és fák túl rondák etc...

Lucas: Mit gondolsz az Editorról? Gondolod hogy túl limitált? Miféle színhelyeket szeretnél építeni, ezeket a limiteket áttörve?

Jessé: Tetszik az editor, egyszerű és könnyű használni. Jelenleg nagyon limitált. Amit igazán hiányolok a vele épült színhelyekből az objektumok jobb megvilágítása, bár vannak trükkök amivel meg lehet csinálni. Továbbá ahhoz hogy sok objektumot helyezhess el is kellenek trükkök. A színhelyekről, a realisztikusak tetszenek egy kis terrorral, nyomasztó városok, földalatti területek, jó hangulatú erdők, és a fejlett technológiájúak is. Sokkal többet képzelek el mint színhelyek - a komoly akciót szeretem, kis humor is kell és az előrelátható dolgok megölik a játék élményt.

Lucas: Szeretnéd ha lenne level editor TR:AoDhez? Vannak elvárásaid ettől a játéktól?

Jessé: Azt hiszem AoD tele lesz meglepetésekkel, és tetszik ez a rejtély körülötte. Szeretném ha Lara repülőt vagy helikoptert vezetne, és igen, szeretném ha lenne olyan editor. A helyszinek meghaladnák a képzeletet, erdők tavakkal, parkok, szellemjárta házak, városok, de ez az új engine limitáltnak tűnik. Nem láttam még helyszint nagy területekkel, de talán csak tévedek.

Lucas: Feltételezve hogy Tomb Raider fan vagy, melyik a kedvenc pályád az egész sorozatból? Amelyik tetszett elejétől végéig sokadik játékra is tiszta élvezetet nyújtott.

Jessé: Nos, fan vagyok de mértéktartó fan! Sok tetszett: Colosseum (TR1), Venice, Opera House, Home Sweet Home (tiszta akció!), Area 51, Thames Wharf, It's a Madhouse, Desert Railroad, Street Bazar, Sinking Submarine, Old Mill és Red Alert!, de ha csak egyet választhatok, akkor Red Alert!, szenzációs, tiszta adrenalin.

Lucas: Szabadidődben mit szeretsz csinálni?

Jessé: Játszok, főleg adventure. Tetszenek régi játékok, és szeretek zenét hallgatni, pizzát enni, elmenni horgászni, gondozni növényeket, enciklopédiákat olvasni, TVt nézni etc...

Lucas: Mi a kedvenc fajta zenéd? Bossa Nova?

Jessé: Szinte mindent hallgatok, Rock, Klasszikus Zene, Pop, Rap, de amit igazán szeretek: Samba, Pagode és Chorinho*. Bossa Nova? Talán.

*Interjúkészítő megjegyzése: Samba, pagode és chorinho három Brazil zene stílus.

Fordította: Akci