Danilo Rocha

Marksdad (Ian Smith) interjúja Május 2004

Ian: Beszélj kicsit magadról. Kor, lakhely, foglalkozás?

Danilo: Nos, 14 éves vagyok, diák és Brazilban élek.

Ian: Tudod, a pálya építők változatos kora ami legjobban kielégít, az hiszem. Szóval, milyen 14 évesnek lenni Brazilban? És, ha már itt tartunk, milyen dolgokat nem szeretnek a 14 évesek?

Danilo: Sok féle korombeli ember van, van aki kedveli a sportot és van, mint én, computereket. Háború! A háború feldühít; az emberek csak érdekek miatt csinálnak háborúkat.

Ian: Legidősebb fiam majdnem 14, és ő is pont így érez. OK, első pályád idén Januárban tűnt fel online. Ez azt jelenti hogy elég későn jöttél Pályát Készíteni?

Danilo: Már régóta csinálok pályákat, mióta az editor kijött, de soha nem fejeztem be őket, Sacred Stones 1 volt az 1ső amit be tudtam fejezni, úgyhogy úgy döntöttem felteszem online. Nem gondolom hogy késő volt mert Lara kalandjai az editorral nem tűnnek el hamar.

Ian: Imádtam Sacred Stones 1 látványát (megjelent Jan 24, 2004) de nem voltam túl biztos a kosztűmben. Te magad készítetted, vagy valaki más hibáztatható érte?

Danilo: Mikor elkészítettem Lara bikinijét, valami más valami király dolgot akartam csinálni. Teszteltem terepszinü és zöld ruhákat de egyik se volt jó, aztán csináltam egy bikinit és azt tettem a játékba, csak szórakozásból!

Ian: Sacred Stones 2 (megjelent Jan 31, 2004) volt a legnagyobb a háromból (legalábbis nekem) és érdekesebb volt, játékmenet szempontból. Hogy alkotod meg pályáid alaprajzát; előre lerajzolod őket, vagy csak meglátod hogy alakul építés közben?

Danilo: Mielött pályákat csináltam, sok játékkal játszottam, nem csak TRC pályákkal, hogy legyen valami öteletem, de nem rajzoltam le csak elkezdtem csinálni. Néha, Sacred Stones 2ban, akartam csinálni egy igazi kém pályát, de nem tudtam... Lara mozgásai a felfedezésre alapulnak, és az SAS őrök lőnek mindenre ami mozog.

Ian: Sacred Stones 3 (megjelent Feb 15, 2004) igazán meggyőzőnek látszott. Milyen könnyűnek találtad a Level Editor interfacet? Kellett építened 'teszt' pályákat, hogy lásd hogy néznek ki? Vagy könnyen sikerült?

Danilo: Az editor interface könnyű ha megtanulod hogyan használd. 1 évbe telt hogy megtanuljam mindazt amit a Sacred Stones pályákon használtam. Néhány ember küldött emailt amiben érdeklődtek hogyan kell pályát csinálni, más építők is küldtek emailt kérdezték hogy csináljanak átlós falat, mint Sacred Stones 2ban.

Ian: Sacred Stones mindhárom része néhány napon belül jelent meg. Ez azt jelenti hogy nagy sebességgel építetted őket.

Danilo: Vakáció volt!, azért építettem őket ilyen gyorsan, és már megvolt az ötlet a 3 pályához. Mikor otthon voltam, CSAK építettem a pályákat, az egész napot ezzel töltöttem! De most nincs annyi időm... :(.

Ian: Voltak alkalmak mikor játékmeneted (hogy taktikusan fogalmazzak) feldobta volna néhány 'rejtvény' hozzáadása. Ez olyasmi amit fontolóra veszel a jövőben, vagy csak az 'akció' pályák érdekelnek?

Danilo: Mikor Sacred Stonest csináltam, nem tudtam hogy csináljak jó rejtvényeket; de következő pályáimon próbálok csinálni néhány nehezebbet. Nem igazán tudom mi fontos egy pályához, csak az kell hogy valami jót akarj csinálni.

Ian: Volt valami visszajelzésed/olvastad a reviewkat a munkádról? Ha igen, milyen érzés volt? Családod támogat a pálya építésben?

Danilo: Pályáim összes reviewját elolvasom, és azt hiszem jók, néhányan küldtek emailt hogy megismerjenek! Azt hiszem 6.6 jó értékelés az első pályámra. Nem, családomat nem érdekli TRLE.

Ian: Mi a kedvenc momentumod Sacred Stonesból?

Danilo: Hát, imádtam a vízalatti barlangot a 3adik részben.

Ian: A Sacred Stones saga folytatódni fog negyedik résszel? Ha nem, lesz másik kaland a jövőben?

Danilo: Azt hiszem fogok csinálni még egy Sacred Stones pályát, de most egy Jungle kalandot csinálok, még nincs története. Csinálok egy vízalatti bázist is, csak szórakozásból! :)

Ian: Újabb Jungle pálya! Abból van már néhány, tudod. Ez mitől lesz különleges? Add el nekünk!

Danilo: 2 vagy 3 pálya lesz. Egy kis folyónál kezd, Lara megérkezik jeepel, meg kell találnod egy elveszett templomot hogy megtalálj egy arany szobrocskát, egy hatalmas ereklyét. A második pálya is a jungleben lesz, de éjjel, a lelkek a templomból Larára vadásznak. Találnia kell egy biztonságos alvóhelyet. A 3adik pálya is a jungleben lesz, ez kicsit rövid lesz, csak meg kell találni a jeepet.

Ian: Biztos mindannyian örömmel várjuk. Köszönöm az interjút, és... építs tovább!

Fordította: Akci