..........................................................................

...................................................................Christoph Summerer ([christoph]):

Lara for ever interjúja [christoph]-al

2007 september

Loadscreen Jade Empire

Lara for ever: Most [christoph]-t is felkértem egy interjúra. Régóta készít szerkesztett pályákat és már sok különböző és érdekes pályája jelent meg. Miután egy kicsit kacérkodott a gondolattal hogy esetleg elhagyja a pályaszerkesztő közösséget, azért mégis folytatja, nagyon szerencsések lehetünk ezért a döntésért. Többet akartam megtudni az okokról amiért majdnem feladta, továbbá kifaggatni a múltbeli pályáiról és betekinteni jelenlegi projectjeibe. És itt olvashatjátok [christoph] válaszait, és kiderül van-e esélyünk további pályákat látni tőle a jövőben.

Cut scene Jade Empire

Lara for ever: 2002 óta dolgozol a TR editorral. Azóta sok pályát készítettél, többségét egyedül és néhányat csapatmunkában. Az értékeléseket megnézve a trle-n és a Levelbase-en, legtöbb pályád sikert aratott, eddigi legjobb projectjeid Jade Empire és The land of the Rising Sun voltak. Először is mond el nekünk hogyan kerültél kapcsolatba az editorral és mikor döntötted el hogy elkezdesz pályát építeni?

[christoph]: Nos, mint legtöbben, megjelenésekor megvettem a Tomb Raider Chronicles-t. Először nem méltattam figyelemre a vele kapott level editort. Miután végigjátszottam a Tomb Raider Chronicles-t a LE-ra fókuszáltam. Találtam pár oldalt róla a TRC dokumentumai közt. Átolvastam őket és megépítettem mindent aszerint. Ezután megnéztem a TRC CD-t is, és véletlenül megtaláltam a Német leirást. Persze azonnal kinyomtattam (még mindig meg van).Ami leginkább lenyűgözött a LE-ban hogy megteremtheted vele a saját világodat. Eleinte csak olyasmit építhettünk amit a LE-ban alapba benne volt de hamarosan Tomo megoldotta hogy lehetőségünk legyen más objektumokat is használni a TR1-től a TRC-ig. Ez volt születésem órája és a LE rabszolgája lettem.

Jól néz ki, ugye?

Lara for ever: A TR editor korlátai mindig nagy problémát jelentettek a pályakészítőknek, legalábbis az új programok a TREP és NGLE előtt. Nehéz volt megvalósítani az elképzeléseidet a régi editor idejében, és hogyan kerekedtél felül az editor szűkös határain akkoriban?

[christoph]: Nos, ami most van már össze sem lehet hasonlítani azzal az idővel. Fényévnyi a különbség, de akkoriban nagyon kimerítő volt az építés. Ha új dolgokat akartál használni napokig ellenőrizgethetted hogy valamelyik slot-ban meg lehet-e valósítani. Ma, szerencsére, ez elég könnyű és gyors, és most sokkal inkább olyanra tudod építeni a pályáidat ahogy elképzelted. Személy szerint nagyon boldog vagyok hogy a TREP megjelent. Mert akkoriban sokaknak gondot jelentett a 18 kockányi távolság limit, ha 18 kokckánál többet használtál láthattad a horizontot ami megtörte a gyönyörű hangulatot.

Érdekes szobákat deríthetünk fel

Lara for ever: Tehetséged a pályakészítésre nyilvánvaló, és nyomon követhettük fejlődésedet az évek során, ahogy időközben neved jól ismertté vált a világméretű Szerkesztettpálya közösségben. Sok pályát csináltál, nehéz volt mindig új ötleteket találni hogy érdekesek legyenek a projectjeid, vagy voltak olyan időszakok is amikor arra gondoltál nincs már több amivel túlszárnyalhatod az addigi sikereidet?

[christoph]: Hát, az új ötletek nehezek tudnak lenni. Pályakészítőként mindig olyasmit akarsz csinálni ami addig még nem létezett, és ez idővel egyre nehezebb. És mikor az új öteteknek is híján vagy, hamar úgy érzed itt a vége. Ezért döntöttem úgy abbahagyom a munkát a LE-al, akkor 2 évig nem nagyon volt ihletem és ez valamenniyre meg is látszott a JE-en. De szerencsére ennek az időszaknak vége.

És még egy...

Lara for ever: Nem olyan rég közölted velünk hogy elhagyod a közösséget, legalábbis mint készítő. És most újra dolgozol. Elmondanád mitől gondoltad meg magad? És fogsz-e tovább dolgozni a jelenleg futó projectjeid után is?

[christoph]: Igen, nagyon abba akartam hagyni a pályakészítést mert két évig nem volt hozzá kedvem. Az ötletekből is kifogytam mikor a Jade Empire-t csináltam, ha igazán kedvvel csináltam volna a JE egy igazán különleges sorozat lehetett volna (mint ismeretes, nekem nem igazán tetszik). De Zickenalarm hatására ismét nekikezdtem. Aki nagy rajongója a pályáimnak, ő bátorított MSN-en hogy folytassam az építést. Eleinte nem akartam de aztán egyszer csak sikerült meggyőznie. Először úgy döntöttem folytatom a JE revised verziót, de aztán hirtelen kitaláltam a Black Villa-t. És közben olyan jól éreztem magam a LE-al mint még soha. Még az objektum készítést is élveztem a Meta-val, amit korábban mindig utáltam.

Itt mit kell csinálni?

Lara for ever: Elmondanád a véleményed az új pálya építő programokról, TREP és NGLE? Tudom hogy időközben ezeket is elkezdted használni, számodra milyen előnyeik vannak?

[christoph]: Lássuk a TREP-et. Ezzel a jó kis eszközzel meghatározhatsz új triggereket, csinálhatsz új eseményeket, például cut scene-eket mikor rálépünk valamire. Szépítheted a pályát például a töltőcsík vagy a távolság limit megváltoztatásával. A TREP lehetővé teszi hogy olyanra csináld a pályát amilyennek elképzelted. Az NGLE jobb mint az eredeti winroomeditor, mivel Paolone sok hibát kijavított amik a régiben előfordultak. Nem fagy ki olyan gyakran mint a régi. De a legjobb hogy használhatsz nagy felbontású textúrákat ami sokat dob a hangulaton.

Hát, ez a kaland fantasztikus lesz!

Lara for ever: Tudnál mondani valamit a jövőbeli terveidről? A jelenlegi projectjeid után mi fog következni, vagy még nincs ötleted?

[christoph]: Hát, pontosan még nem tudom megmondani. Először be akarom fejezni a JE revised-t és a Black Villa-t (talán egy Back to Basics 2008 pályám is lesz, fontolgatom hogy résztvegyek. Már megvan hozzá az anyag és kipróbálom hogy ki tudok-e hozni belőle valamit). De mindenképp akarok építeni egy VCI stílusú pályát, mint a TR Chronicles-ben van. A TREP-el végre azt építhetsz amit csak akarsz mert alig vannak megkötések.

Üdv a Black Villa-ban!

Lara for ever: A Jade Empire volt az egyik legnagyobb sikered. Miért döntöttél úgy hogy átépíted az NGLE-vel? És csak a textúrák lesznek újak vagy tartalmilag is változtatsz rajta?

[christoph]: Hát, két héttel a Jade Empire megjelenése után jelent meg az NGLE. Ez nagyon idegesített mert mindig is akartam nagy felbontású textúrákat. Miután sokaknak tetszett a JE arra gondoltam megcsinálom a revised verziót. Nem csak új textúrák lesznek hanem új szobák is, újratervezem a Moonlight Temple-t, elsőre sokan rá sem fognak ismerni. Sok új szobával egészítettem ki, és beletettem a "Seneth Játékot" ami meglepő módon eddig egy szerki pályában sem volt még.

Furcsa és ijesztő háznak tűnik!

Lara for ever: Mindannyian érdeklődve vártuk a második részt, hiszen eredetileg Jade Empire - Part 1-nak nevezted a kalandot. De közben megtudtuk hogy nem lesz második rész. Ez sok játékost elszomorított, elmondanád az okait ennek a döntésnek?

[christoph]: Nos, eredetileg a Jade Empire különböző helyszineken játszódot volna, például Oroszország, talán dzsunel mondjuk Ghana, és High Security Compound. De őszintén nem igazán volt kedvem a folytatáshoz. Biztosan nem fogom megcsinálni. Inkább egyes pályákra fogok koncentrálni és nem sorozatokra mert túl sok munkát jelentenek. A JE 2 4-6 pályából állt volna, de már nem akartam megcsinálni. Ezért a JE 1 revised-ban lesz a történet vége, tulajdonképpen már ott is volt, a JE 2 csak meghosszabította volna valamennyivel. Igazán sajnálom a játékosokat aki várták a JE 2-t. De ne féljetek, még sok pályát fogok csinálni. Nem csak Ázsiaiakat mert nagyobb változatosságra törekszem. Idővel a csak Ázsia pályák unalmasak lesznek.

Menjünk be és nézzük meg közelebbről!

Lara for ever: Most egy teljesen új projecten dolgozol, a Black Villa-n. És "black" nem csak a cím része, az egész pálya fekete-fehér lesz. Mi volt az oka ennek a szokatlan döntésnek? És milyen nehéz ma a fekete-fehér átvitel, mert tudjuk hogy az első ilyen próbálkozás, a Psycho és Rebecca, Debbie Overstreet-től nagy munkát jelentett.

[christoph]: Nos, a Black Villa ötlete úgy adódott hogy hardcore pályát akartam csinálni. Mikor Jonson a Levelbase-en nagyon nehéz pályákat keresett, és az emberek a Cil-t és a Taki-t javasolták neki, akkor jöttem rá hogy egyáltalán nincs sok hardcore pálya. Egy ideje már játszadoztam a gondolattal hogy csinálok egy nagyon nehéz pályát, több szoros időrefutással, és mikor úgy döntöttem megcsinálom azon tűnődtem hol játszódjon. Aztán egyszer a google-t használva véletlenül elém került egy fekete-fehér kép egy fáról, és aztán nem ment ki a fejemből. Szóval mi lenne ha egy fekete-fehér pályát csinálnék? A TREP-el már az energiacsíkokat is tudjuk szinezni. Az elhatározást tett követte. Elkezdtem objektumokat és textúrákat keresni a TRsearch/LB cuccai közt, és végül találtam pár dolgot. Aztán összegyűjtöttem az alapvető dolgokat és megépítettem az első szobákat. De egy dolgot megemlítenék, nem minden lesz fekete-fehér. Lesz még egy szin ami a pályát még ijesztőbbé teszi.

Minden csendesnek és békésnek tűnik!

Lara for ever: Ha már szóba hoztad, van még egy fontos dolog a Black Villa-val kapcsolatban amiről beszélnünk kell. Ahogy említetted a nehézségi fok szándékosan a végletekig lesz fokozva. Tapasztalt játékosoknak akarsz pályát csinálni, de egy lépéssel még tovább mész. Ahogy mondtad nehéz ugrások és szoros időrefutások lesznek, és checkpoint-ok a megszokott szabad menés helyett. Ez újdonság a Szerkesztett pályákban, mivel tudjuk hogy a TREP az ilyen változtatásokat is lehetővé teszi, sok játékos kicsit fél a jövőtől. A modern akció játékok bemutatták ezt módszert, egyre több közülük nem engedi a szabad mentést. Még az új TR játékok is ezt az utat követik, és most már a szerkesztett pályáknál is adott ez a lehetőség. Számomra, és sok más játékos számára is, ezt borzasztó elképzelni. Gondolod hogy a pályád csak kivétel, vagy nagy változásra számíthatunk ezen a ponton? Egy nap a checkpoint-ok normálissá válhatnak a szerkesztett pályákban? És te magad miért döntöttél emellett?

[christoph]: Nos, mivel BV hardcore pályának készül, nem menthetsz majd szabadon. Hogy a checkpoint-ok megszokottá válnak-e? Remélem nem. Részemről eddig ez csak egy kivétel. Általában nem fogok checkpoint-okat használni, és minden pályakészítőnek ezt kellene tennie. Csak akkor ha igazán beleillik a pályába, de még akkor is kétszer gondolják meg, és talán csináljanak két verziót. Eleinte csak hardcore verziónak akartam a BV-t de azt hiszem jobb ha építek egy második verziót is; átlagos játékosoknak. A normál verzióban bekapcsolom a szabad mentést. Maguk a checkpoint-ok benne maradnak ebben is hogy a játékosnak jelzésül szolgáljanak hogy valami történt. Továbbá az időrefutások könnyebbek lesznek hogy minden játékos teljesíteni tudja őket. Lehet hogy a normál verzióban egyáltalán nem is lesz időrefutás. Még egy dolog a checkpoint-okról. Minden pályakészítőt arra kérek, csak akkor használja ha igazán szügséges, mert a játékosok többsége a szabad mentést preferálja.

De nem könnyűek az útvonalak!

Lara for ever: A Szerkesztett pályák jövőjével kapcsolatban, mit gondolsz mi lesz még elérhető a mai lehetőségeken túl? Lehet még tovább módosítani az editort vagy elértük a határokat?

[christoph]: Nem, messze vagyunk még a határoktól. A nagy idők még csak most kezdődnek. A következő fontos lépés a pályaszerkesztésben Paolone és Turbo Pascal FexEngine-je. Sajnos egyellőre nincs sok információnk róla. De biztosra vehetjük hogy a szerkesztett pálya scene még messze van a kimerüléstől. Különösen mivel a régi engine-el készült pályák sokkal jobbak mint a hivatalos játékok. Ami engem illet bizakodva tekintek a pályaszerkesztés jövőjére.

Hova vezet engem végül ez a ház?

Lara for ever: Tudsz mondani valamit az új Jade Empire verzió és a Black Villa megjelenési dátumáról?

[christoph]: Hát ez mindig kicsit nehéz. Pályakészítőként mindig azt akarod hogy a pálya már tegnap megjelenjen. De nem tudok mit mondani róla. Most úgy tűnik a Black Villa megjelenhet November/December-ben. De azért ne vedd biztosra.

Lara for ever: Köszönöm az interjút, [christoph]!

Két új trailer:

JE rev

http://www.youtube.com/watch?v=2ghjm3n1qjc

Black Villa

http://www.youtube.com/watch?v=r_1LaNOTiAo

Fordította: Akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.