Cain

Marksdad (Ian Smith) & Cory interjúja Augustus 2009

Cory: Tehát Cain, mond el; mi vett rá hogy bemutasd TRLEt a szerkesztett pályák új korszakának?

Cain: Egyszerüen fogalmazva, a pálya szerkesztő lécet magasabbra kellett emelni. Akkoriban a saját személyes szórakoztatásomra készítettem szerkesztett pályákat és úgy gondoltam a pálya szerkesztő közösség többi része rengeteget nyerhetne a játékaimban található átlagon felüli élményekkel.

Cory: Mind tudni akarjuk a trle pálya építés fenegyerekének hátterét, szóval mesélnél magadról? És háttered hatással van pályáid tiszta zsenialitására?

Cain: Igen, hátteremnek erős hatása van pálya designomra. Nevem Cain, és általában 'nagy kövér ember'nek tartanak aki legtöbb idejét evéssel és minőségi televízió programok nézésével tölti, ennekokán eme tökéletes élet reflektálódik a pályáimra és így ebben az ideális környezetben képes vagyok tökéletes játékokat produkálni. Sok inspirációmat saját tapasztalataimból szerzem, például a 'Tomb Raider Cain' története tartalmaz aspektusokat saját kalandjaimból. Egy specifikus példa erre mikor egyszer lementem a helyi KFCbe hogy rendeljek egy Családi vödörrel, azonban ki voltak fogyva, szóval 2 egyéni fogást kellett vennem, ahogy látod ezt a storyt majdnem szóról szóra átültettem a 'Search for the Lost Cain' storyjába, szóval igen hátterem nagyjából hatással van pályáimra.

Marksdad: Meddig tart amíg kitalálsz ötleteket a pályáidra?

Cain: A story általában akkor jön mikor összerakom a readmet mielőtt elküldöm a trle.net'nek. Az egyetlen kivétel 'Cain on the Bus' aminél az egész story már ki volt dolgozva és a pálya gondosan eköré készült.

Cory: Mint azon kiválasztott építők csoportjának egyike akik 'Mind 10'et kaptak egy reviewban (Ruben reviewja a csodálatos 'Cain's Home'ra ha jól emlékszem), elmondanád a te verziódat egy tökéletes pálya receptjére?

Cain: Személy szerint úgy gondolom (és bizosan sokan egyetértetek) hogy a tökéletes pálya olyan ami rengeteg ellenfél megölését tartalmazza. Kedvenc ellenfeleim az angolnák és semmi sem olyan muris mint felrobbantani őket a gránátvetővel; de valami lenyűgöző véletlen egybeesésből adódóan mindegyikük hozzáad 5 percet a játékmenethez, mikor piszollyal lősz ezt a területet méltatom figyelemre újabban. Bármilyen jók is a pályák amik csak hatalmas ellenfelek megöléséből állnak, azt gondolom fontos egyéb dolgokat is tartalmaznia, mint hosszú vízalatti útvesztők, nehéz motoros ugrások és csapdák amik azonnal megölik Larát, mindezek a dolgok összemixelve tökéletes pályát adnak. Szóval hogy válaszoljak a kérdésedre a tökéletes pálya tevékenységek nagy válozatosságát kívánja meg amiket Lara végezhet, de általánosságban nem hibázhatsz ha beleteszel sok ellenfelet szépen elkészített szobákba.

Marksdad: Textúráid gyönyörűen húzottak (majdnem a felismerhetetlénség pontjáig) és mindig tapétaszerűen vannak alkalmazva. Néhányan ezt hanyagságnak titulálják; de bizonyára törekvés hogy reflektálja a mindennapi élet abszurditását; megkapó, bármennyire is, mint a rémálmon belül álmaink szürrealitásában?

Cain: Igazából textúrázásom soha nem szándékozott reflektálni semmit (kivéve a tényt hogy inkább ellenfelekkel tölteném meg a szobát mint textúráznám). A gondos textúrázásnak túl sok jelentőséget tulajdonítanak, IMO; és személy szerint úgy gondolom egy pályának többet kell tartalmaznia mint csak jól textúrázott szobák, például kemény csapdák és T-Rex'ek. Egy másik ok amiért szobáim húzott textúrákat tartalmaznak hogy ez a módszer kevesebb időt emészt fel, szóval nagyobb mennyiségű pályát produkálhatok hetente.

Cory: Természetesen világszerte elismert vagy a tökéletesség szintjén kivitelezett sajátos egyéni ellenfeleidről. El tudnád mondani hogyan voltál képes kitalálni ilyen realisztikus és ijesztő teremtményeket?

Cain: Úgy érzem ahhoz hogy egy ellenfél igazán realisztikus kinézetű legyen az szügségeltetik hogy megnöveld valódi megfelelője néhányszorosára. Továbbá sok custom ellenfélnek (kivéve az angolnákat) a feje messze túl kicsi a testéhez képest szóval speciális átméretezés kell nekik hogy igazán hatásosan nézzenek ki. Továbbá lecserélni a fejeket megfelelő objektumokkal, lásd 'Medve egy golyóval a feje helyén' Cain's Homeban, egy remekül kinéző egyéni ellenfelet ad.

Marksdad: Mi vonz annyira a hatalmas és lehetetlenül dühítő útvesztőkben?

Cain: Személy szerint nagyon élvezem az útvesztőket és örömmel derítem fel szórakoztató vízalatti útvesztőimet órákon át; és a reviewk alapján itélve, sokan egyetértenek. Más tényezők bevonása eléri hogy a pálya tovább tartson és több időt ad az embereknek hogy méltányolják a fentebb említett textúrákat. Meglehet a legfontosabb ok hogy igazán gyorsan és könnyen elkészíthetők és könnyú másolni őket és újra felhasználni később a pályán, mindez hozzáad a teljesítéshez kellő időhöz.

Marksdad: Megpróbáltam játszani minden pályáddal, azért hogy mindegyikről egyenként megkérdezhesselek - de azon kaptam magam hogy elmegy a kedvem az élethez. Melyik a te kedvenced és miért?

Cain: Namost ez nehéz kérdés! Személy szerint én minden pályámat élvezem és nagyon nehéz kedvencet választani, vannak hasonlóságok minden pályámon amit mindig próbálok belevenni, azonban vannak hozzáadva különböző dolgok is minden pályához amiket különösen élvezek:

Tomb Raider Cainban szeretem a hosszú alagutakat mérgező mutánsokkal amik elhasználják a medipackokat amid nincs és a döntés hogy nem tartalmaz finish triggert hozzáad a nyitott végű játékmenethez megengedve végtelen szórakozást.

The Break Inben szeretem felrobbantani az angolnákat egy szépen elkészített ház környezetben.

Cain's Homeban szeretem a megoldást ahogy sikeresen bemutattam otthonomat egy pályán realisztikus módon, plusz a játékmenet stílusa igazán hozzátett az élvezethez.

Cain's Caves Remakeben szeretem felrobbantani az angolnákat egy szépen elkészített barlang pályán.

Cain Towerben szeretem a megölendő ellenfelek nagy változatosságát.

Összes többi pályámon szeretem felrobbantani az angolnákat, útvesztőket, megölni az angolnákat pisztollyal, hogy nincs bennük finish trigger és kulcs vadászatok tehát a kedvenc pályámnak tartalmaznia kell mindezeket a dolgokat szóval valószinüleg 'The Break In'.

Cory: Pályáid reviewi általában láthatóan némileg kevésbé elismerőek, a kritikák hogyan segítenek következő pályád építésében?

Cain: Általában szeretek az élet napos oldalára fókuszálni (mikor a pályáimról van szó) szóval bármilyen kritikát, mint szabály, teljesen ignorálok. A jó kommentekre és kapott visszajelzésre preferálok fókuszálni. Továbbá sok review láthatóan olyan dolgokra fókuszál amiket általában lényegtelennek tartok; láthatóan majdnem elhanyagolható dolgok alapján ítélik meg és adnak pontokat pályámnak úgymint, 'pálya minősége' és 'játékmenet'. Játékaimat azért csinálom hogy megmutassak különböző dolgokat, mint milyen mókás megölni egy angolnát pisztollyal, vagy milyen mókás elütni egy T-Rex't egy Pizza Hut kisteherkocsival - azt hiszem ezeket a dolgokat a reviewereknek is el kellene ismerni, és ha így tennének, pályáim nem kapnának kritikát.

Marksdad: Nos, itt van néhány idézet Orbit Dream reviewiból pályáidra (segítőkészen összegyűjtötte George Maciver):

'Miért folytatom önmagam kínzását Cain mesterműveivel? Miért?' - Orbit Dream

'Miért vágyódom ennyire a büntetésre?!' - Orbit Dream

'Tiszta marhaság (és ez még nagyvonalú!)' - Orbit Dream

Mondanád hogy ezek a kommentek megalapozottak?

Cain: Személy szerint, nem gondolom hogy ezek a kommentek megalapozottak és azt hiszem Orbit Dream csak egy kicsit féltékeny pálya építő képességemre.

Marksdad: Most hogy Michael Prager udvariatlanul úgy döntött nem tölt fel több pályádat, milyen tevékenységi területre fog zsenialitásod vezetni következőnek?

Cain: Megnyugtathatlak, még mindig dolgozom rengeteg pálya készítésén és tervezem folytatni a pálya készítést tekintet nélkül arra hogy fel lesznek töltve vagy sem! Már most miközben beszélünk 7 készen áll az indulásra beleértve: Palace to Worship Cain In, Realm of the Ancient Cains, Cain Arena, Cain City, Cain's House, Tomb of the Undead Cain, Search for the Lost Cain 2 és Magic Land 2. Amint Michael Pragernek lett ideje megfeledkezni róla hogy azt mondta nem tölthetek fel több pályát, tervezem elküldeni őket feltöltésre. Ha továbbra sem engedi, megpróbálom feltölteni őket más név alatt, valószinüleg 'Coin'; (de ezt ne mond el neki.) Addig majd ülök a TV előtt KFC vagy esetleg Burger King kajával.

Marksdad: Nos Cain, még távolról sem volt öröm beszélni veled; sem Corynak sem nekem nincs szándékom tovább vesztegetni az időnket. A legjobbakat!

Fordította: Akci