.....................................................................

Relics of Power (Part 4)

Készítõ: Richard Hill (Seth94)

Letölthetõ - download: Innen

Csomagold ki a richard_hill_relics_of_power_part4.zip-et, a benne levő könyvtárat másold be akárhova, és az abban levő tomb4.exe-vel indulhat is a kaland.

Történet:

Lara az RX Explorer hajótn indul a követklező kalandjára, az Antarktiszra, hogy megkeresse a Tech Mines bázist, majd egy bányát, végül Tinnos városát, hogy elhozza a negyedik és utolsó relikviát, a Tinnos szobrát.

Vélemény:

Nem könnyű, de jó kaland volt ez a négy pályás alkotás. Kezdőknek nem ajánlom, a harmadik pálya, és a negyediken az utolsó harc elég kemény. Sok medipackot elhasználtam, főleg a sok kötelező sérülés, a nagy esések miatt, és persze az utolsó harc miatt is. Sajnos ezt a végigjátszást olyan gépen játszottam végig, és írtam le, ahol nem láttam az energiacsíkot, így nem tudtam takarékoskodni. :) Teljesen TR3-as érzésem volt a kaland során, az utolsó, az Antarktiszos rész jutott az eszembe. Itt is egy hajó körül kalandozunk, majd lemegyünk egy bányába, utána jön Tinnos, és a végén egy főnökharc bikával, istennel. Medipack, lőszer, fegyver van bőven, talán csak a DesertEagle-vel javaslom takarékoskodni az utolsó harcnál, jó szolgálatot tesz, lebénítva egy kicsit mindig a főistent. 13 secretet találhatunk meg, bizony némelyik jól elbújt. Hát kalandra fel, és csak nyugalom. Megéri, jó kis kihívás volt.

Végigjátszás:

1.     RX Exploration.

Secret 1: Secret 2: Secret 3: Statisztika: Mentések -- Savegames

Nyisd ki az ajtót a fali gombbal, nyisd ki a folyosón a szemköztit is, és bemenve vedd fel a kismedipackot balra. Kimenve menj balra, nyisd ki a következő ajtót, és bemenve vedd észre, hogy itt az ablak repedezett, így ha majd lesz fegyvered, szét tudod lőni. Kint menj tovább, lefelé, de figyelj a fejed fölé is. A másik irányba még ne menj, arra kell majd egy kulcs, de ez később. Lefelé menve, nem messze, az első lépcsőn lemenve, felugorva felkapaszkodhatnál az emeletre, de ez is később. Tehát lementél az első lépcsőn, menj balra, majd jobbra lefelé. Ott találsz egy kúszórést jobbra. Kússz be, vedd fel balra a nagymedipackot, majd a kúszójárat végén nyomd meg a fali gombot. Kússz vissza, majd menj vissza, fel a lépcsőn, és balra menve menj le a másikon. Bemenve egy gépterembe, egy fickó fog lőni rád. Sajnos el kell futnod mellette, és a gép melletti fali kart meg kell húznod, hogy kint, az előszobában, az elágazásnál lenyíljon egy csapóajtó. Rohanj hát ki, keresd meg, és ess le. Menj ott körbe, és egy teremben egy újabb fickóval találkozol. Ez is lő rád, és semmit nem tehetsz ellene. Illetve csald magad után, visszafelé a folyosón, és amikor utolér, akkor fordulj vissza, rohanj el mellette, rohanj be a szobájába, és a fali gombbal zárd be az ajtót. Ha jól csináltad, a fickó kint ragadt. Két oldalt lőszereket találsz.

Menj be az alsó terembe, és most egy kis tömbtologatás következik. Úgy tologasd az alsó, mozgatható ládákat, hog a felsőt be tudd tolni a beugróba, és felállva rá megnyomd a fali gombot. Ha sikerült, menj be a kinyílt ajtón, és vedd fel a Storage Room Key-t.

Nyisd ki a bezárt ajtót, rohanj el a fickó mellett, kapaszkodj fel a csapóajtónál, és menj le a baloldali lépcsőn, ott nyisd ki az ajtót. Vedd fel a lőszert, és az asztalról a Pisztolyokat.

Őld le a megjelenő fegyvereseket, vedd el a lőszerüket, és menj vissza az alsó szintre, és állj bosszút a fickón. Vedd el annak is a lőszerét. Menj fel, keresd meg a pálya elején azt a szobát, ahol repedt volt az üveg. Ha találkozol közben ellenséggel, tedd a dolgod. Ha odaértél, lődd ki az ablakot, és ugorj le a jégre. Vigyázz, a víz jéghideg, kockára fagysz, ha beleesel. Választhatsz most, baléra, vagy jobbra indulsz el. Én javaslom a baloldali útirányt.

Kapaszkodj fel tehát a szemközti jeges sziklára, ugrás balra a másikra, menj egészen a falig. Ott ferdén állva hátraugrás a lecsúszós részre, majd előrefelé kapd el a felső párkányt. Ugrás át a szemközti sziklára, majd a beugróba, ahol fáklyacsomagot, és egy kismedipackot vehetsz fel. Ugrás vissza, és ha visszaértél a párkányra, nézz le. Ugrás helyből a lejjebb levő sziklára, majd még lejjebb juss. Lődd ki a hajón a másik törött ablakot, majd haladj tovább. Lődd le a rád várakozó fegyverest, de mielőtt átmennél a lőszeréért, juss fel jobbra, a sziklákra, ahol nagymedipackot vehetsz fel. Juss most már át a döglött fickóhoz, és vedd fel a lőszerét. Indulj el visszafelé, majd a sziklákon feljutva, néha kapaszkodás nélkül jutsz tovább, elérsz egy kis folyosóra. Ott kapaszkodj fel jobbra, és kimenve a hajóhoz, nekifutásból, kapaszkodással bejutsz a szétlőtt ablakba. Lődd le bent a fegyverest, szerezd meg a lőszerét, és megnyomva a fali gombot, a hajó tetején nyitsz ki egy ajtót. Ugrás vissza, ki balra, a jégre. Juss vissza jobbra, oda, ahonnan elindultál balra. Most a másik irányba indulj, a csónak felé.

Jobbra indulva a sarkon kapaszkodj fel a csónakkal szemben a fali résbe, csimpizz balra, mássz fel, ahol tudsz, ott is kapaszkodj fel a magasabb résbe, ott is csimpizz balra, és mássz fel. Csússz le a hátsó folyosón. Kapaszkodj fel jobbra, a sziklára, majd balra menve csússz le, időben elugorva a második csúszdáról, és a szemközti sziklán landolsz. Kapaszkodj fel a magasabb sziklára, majd felkapaszkodva a plafonlétrára csimpizz át a hajóra. Lődd le a kutyát és a gazdáját, majd jobbra menve ugorj le a hajóról a sziklaoszlopra. Juss el jobbra, a sziklanyúlványra. Ott hátraugorva a lecsúszós részre, majd előrefelé lecsúszva, pisztollyal a kézben, lődd szét az ablakot. Mássz fel oda, végezz a fickóval, vedd el a lőszerét, és megnyomva a fali gombot, egy csapóajtót nyitsz le a rácson túl.

Irány vissza a jégre.

Indulj el balra, az első párkányra egy helyből ugrással jutsz fel, majd balra ugrás a másikra, és tovább. Balra haladj, a végén gránátlőszert találsz, majd ott is balra haladj. Nem írom le, másfelé nem tudsz menni, nem lehet eltévedni. Juss felfelé a sziklákon, párkányokon, végül ahol egy kismedipack tulajdonosa leszel, ott ugrás a kiálló párkányra, és onnan nekifutásból a hajóra. Ess le a lenyitott csapóajtónál, öld le a fickót, nyisd ki az ajtót a fali gombbal, de ne menj be. Keresd meg, ahol leeshetsz egy alsó szobába. Ott húzd meg a fali kart, majd told, húzd a ládát a párkány alá, hogy felállva rá feljuss a szobából. Menj be ott mindjárt a kinyitott ajtón, lődd le a fickót, és vedd el a lőszerét a beugróban és az UZI-t is.

a fali gombnál ments egyet, mert időre megy a feladat. Nyomd meg a gombot, rohanj ki, jobbra, majd balra fuss, és rohanj be a lassan bezáruló ajtón. Ha sikerült, egy kulcs a jutalmad, felveheted a Deck Key-t.

Menj most vissza, a pálya elejére, ott nyisd ki a folyosó végén az ajtót. Mássz fel a felső szintre, és a kulcsoddal nyisd ki az ajtót. Lődd le a kutyát, és a gazdáját, majd két oldalt a korlátok végében nyomd meg mindkét gombot. Menj vissza, át a hajó túloldalára, menj hát vissza a pálya elejére, de figyelj, az egyik baloldali szobában kinyílt egy rács, és mögötte gránátlőszert találsz az 1. secret-ben.

A középső szobában, az elágazásnál tudsz felkapaszkodni az emeletre, ott tudsz kimászni a hajó végébe. Lődd le a fegyverest, kutasd át a fedélzetet, mert kismedipackot, és lőszereket találsz, majd bemenve a nyitott ajtón, felveheted a Hut Key-t.

Kint újabb fickó vár, majd menj a hajó végébe, és ugrás a szemközti oszlopot kapd el. Mássz fel, és c sússz le a túloldalán. Menj jobbra, a vízparton látsz egy kis platformot, amin keresztül bemehetsz a jég alá balra, és uzilőszert vehetsz fel, a 2. secret-ben.

Menj vissza, és indulj el a parton balra, egy helyen ne a párkányra akarj felugrani, hanem csússz le, és a plafonlétrán kapaszkodj át a túloldalra. Helyből ugrással jutsz el jobbra, az alacsonyabb részre, majd ugrás át a túloldalra, kapaszkodj fel a tömbre, majd ne csússz le, hanem a csúszda előtt, nekifutásból juss át a következő oszlopra. Juss el az épület tetejére. Néha vissza kell fordulni, hogy feljebb juss, egy magasabb párkányra. Ha sikerült, jobbra menj, ess le a tetőről, és végezz a fickóval. Menj az épület elé, és a kulcsoddal nyisd ki az ajtót. Lődd le a kutyát, és a megjelenő fegyverest. Vedd fel a Shotgun-t.

Vedd fel a feszítővasat is.

Menj az épület mögé és tovább, és egy bázisra értél. Lődd le a kutyákat, és a gazdájukat is, feszítsd le az ajtót záró rudat. Kiesik a kezedből a feszítővas, vedd fel, még kellhet. Menj fel az emeletre, vigyázz az ajtókra. Lődd le a fickót, és balra nyomd meg a fali gombot. Vedd fel a Desert Eagle-t.

Lődd le a fickót, és menj ki az épületből. Menj balra, az épület melletti folyosón nyílt ki az ajtó. Menj át rajta, lődd le a rosszfiút, vedd el a lőszerét. Menj balra, át a kis átjárón. Lődd le a kutyát, és mássz fel az oszlopon az emeletre. Fordulj meg, és nekifutásból ugorj a szemközti falra, elkapva a lecsúszós részt. Kapaszkodj jobbra, kicsit leesve kapd el a rést, Mássz be, mássz le a túloldalon, és lőszert vehetsz fel a 3. secret-ben.

Ismét mássz fel a toronyba. Feszítsd ki ott is az ajtón levő rudat. Eltűnik most már a feszítővas, nem kell többé. Menj át a kinyitott ajtón, menj jobbra, és vedd fel a lőszert. Menj vissza a hídra, és kapaszkodj le mellette. Kapd el a rést, mássz át rajta, mássz le a létrán, nyisd ki a fali gombbal az ajtót, és pattanj a quadra. Hajts ki, balra, üsd el a fickót. Hajts visszafelé a kis házikó felé, de a barlangban, az átjáróban mindjárt jobbra menj, fel az emelkedőn. Menj balra tartva, kiérve a hajóhoz jobbra menj, fel az emelkedőn. Fent megállás nélkül hajts rá a ferde részre, így átugratod a következőt. Szállj le a gépről, mássz fel a sziklára, és egy épület elé értél. Lődd le a fickót, menj be, és húzd meg a fali kart, beindítva ezzel a gépet. Lődd le a megjelenő kutyát, és a gazdiját.

Hajts vissza az előző bázisra, és mögötte a zászlónál a mély aknához. Szállj le a gépről, mássz le az aknába, ott kapaszkodj fel a résbe, és mássz át rajta. A következő pályára értél.

2.     Fractured Mines:

Secret 4: Secret 5: Secret 6:

Secret 7: Statisztika: Mentések -- Savegames

Menj jobbra az előtted kinyíló, és mögötted becsukódó ajtókon át. A harmadiknál fordulj vissza, és a második ajtó becsukódott, és balra tudsz előtte továbbmenni. Kússz át a szellőzőn, mássz le a túloldalon, vedd fel a lőszert, és kinyitva a fali gombbal az ajtót, a szabadban végezz a mutánssal. Egy hatalmas, bányaterületre értél. Innen nem lineáris a pálya, többfelé mehetsz, én így oldottam meg:

Lejutottam az alsó szintre, és lelőttem a fegyverest, elvéve a lőszereit.

1.     feladat:

A legalsó csillénél menj az előtte levő járatba. A hátsóban nincs semmi, és a csille sem jármű. :)  Háttal állj a meredek résznek, egy hátra, majd előreugrással kapd el a létrát, és mássz fel. Vedd fel a kis medipackot, majd ereszkedj le a lyuknál, így felértél a meredek rész fölé. Menj tovább, és egy kis jeges vízű tavacskához értél. Ugorj át a túloldalra a lőszerért, majd vissza, és továbbmenve lődd le a fegyverest. Ugorj jobbra, a háztetőre, majd menj be a házba. Mássz le a létrán, végezz a fegyveressel, és kapaszkodj fel a létrára. Kellő magasságból, egy fordulásos ugrással kell elkapnod a mögötted levő párkányt. Nehezít a feladaton a mozgó fúró. No ha sikerült, mássz végig a járaton, majd lekapaszkodva a végén nyomd meg a fali gombot. Irány vissza a földszint, ott nyílt ki egy ajtó. Menj végig a folyosón, vedd fel a fáklyacsomagot, kapaszkodj feljebb, és ott is nyomd meg a fali gombot. Irány vissza a magas létra. Mássz fel teljesen, és menj át az ott kinyílt ajtón. Kiérsz egy barlangba, ahol két mozgó marógép működik. Nekifutásból, magasról ugord át az elsőt, juss át a másodikon is, öld le a mutánst, és vedd fel, a Lead Acid Battery-t.

Irány vissza a ház előtti részre. Lődd le a fegyverest. Nekifutásból kapd el a fali rést, csimpizz balra, majd mássz fel a sziklákon a sínekhez. És lassan visszaérsz a bánya központi részéhez.

2.     feladat:

Menj balra, ott is látsz a falon egy rést. Menj közel, és helyből ugrással kapd el, csimpizz balra, és mássz be a résbe. A túloldalon mássz fel a létrán, és a fali gombbal kinyitod legfelül az egyik épület ajtaját. Menj ki innen, a rés után menj tovább balra, az oszlop mellől ugorj hátra a ferde részre, majd előrefelé kapd el a hidat. Mássz fel, és vedd fel a fáklyacsomagot. Menj egészen fel a kinyitott ajtóhoz, menj be, de mielőtt az aksit a helyére tennéd, lődd le a mögötted loholó fickót. Tedd a helyére az aksit, és menj ki.

Nekifutásból ugorj át a középső hídra. Még zárva van balra az ajtó, de kapaszkodj fel a tetejére az épületnek. Nekifutásból ugorj balra az oszlop mellé, és bemenve mögé a kis barlangba fáklyacsomagot, és lőszert találsz a 4. secret-ben.

Ugrás vissza, elkapva az épületet. Menj vissza ahhoz az épülethez ahol az aksit a helyére tetted. Mássz fel a tetejére, és vedd fel a lőszert. Menj ott tovább, ugrás a másik tetejére, ott felmászva kússz át a túloldalára, kapaszkodj le, és vedd fel a kismedipackot. Menj le a középső szintre a következő csilléhez.

3.     feladat:

Menj a csille előtti járatba.. Az elágazásnál menj balra, lecsúszva lődd le a fegyverest, és két oldalt vedd fel a fáklyacsomagot, és a lőszert. Továbbmenve egy épületbe érsz. Menj balra, menj át a két marógépen, és a fali gombnál ments egyet, mert nehezebb, és időre menő feladat következik. Nyomd meg a gombot, perdülj meg, juss át sietve a két marógépen, a folyosó végén menj balra, ott is juss át a gépen, ugrás balra, a ferde részre, perdülj meg, és egy helyből ugrással kapd el az emeletet. Mássz fel, a túloldalon le a terembe. Vedd fel a kismedipackot.  Nyisd ki az ajtókat a gombokkal. Nyírd ki k a két fegyverest, a másik ajtón átmenve pedig kússz át a fúrókon, és ennél a fali gombnál már nem kell mentened. Nyomd meg a gombot, menj vissza a fúrókopn át, menj az elsó gomb felé, ott megálltak a marógépek. Mássz fel a létrán, kússz be a résbe, és vedd fel a Gránátvetőt.

Menj ki, menj jobbra és a sarokban a kicsit magasabb platformról helyből ugorva kapd el a plafonlétrát. Csimpizz végig a termen, és leesve a hátsó folyosó végén megtalálod a következő Lead Acid Battery-t.

Menj ki az épülebúl, vissza a törött sínekhez. Ott ugorva kapd el balra a platformot, a plafon létrán kapaszkodj át a túloldalra, majd felugorva kapd el a fali rést. Csimpizz jobbra, mássz fel a résbe, a túloldalon le, és lassan visszaérsz a sínekre, ahol lecsúsztál. Menj az elágazáshoz, de ne menj a zöld nyíl irányába még, kell még valamit ahhoz beszereznünk. Menj ki innen, menj fel a legfelső emeletre, ugorj át a központi hídra, és jobbra menj ott be a síneken.

4.     Feladat:

Egy épülethez érsz. Ugorj a tetejére, vedd fel a gránátlőszert, és ess le a ház elé. Végezz a teremtménnyel, és nyisd ki hátul az ajtót. Végezz a következő egyeddel is, és a folyosón jobbra kapaszkodj fel a résbe. Kússz át, vedd fel a lőszert, és nyomd meg a fali gombot. Kússz vissza, és menj át a kinyitott ajtón. Végezz a fegyveressel és a mutánssal, menj át a területen, kússz át a résen, és lekapaszkodva csimpizz balra. Mássz be a résbe, és a túloldalon a daru mögött felveheted a Feszítővasat.

Továbbmenve ugorj az oszlop mellé a baloldalra. Kapaszkodj fel a fali repedésbe, csimpizz balra, mássz fel a kúszójáratba, és kismedipackot, lőszert vehetsz fel az 5. secret-ben.

Juss vissza a daruhoz, és menj tovább. Mássz fel a létrán, és lassan visszaérsz a csilléhez. Most juss fel a felső szintre, a feszítővassal nyisd ki az ajtót, és tedd a helyére a második aksit is. Vedd fel a nagymedipackot, és a lőszert, és irány a központii híd vége, ahol kinyílt most az ajtó. A csillénél kússz be jobbra a résbe, és kússz át gyorsan, mert a fickó lő rád. Ha átértél végezz vele. Először menj a baloldali folyosó végébe, átkúszva a fúrókon, és nyomd meg a fali gombot. Előtte ments egyet, mert időre megy a feladat. Kússz gyorsan v8issza, és most a másik folyosón juss át a gombhoz. Nyomd meg azt is, kússz vissza, ess le a lyukba, perdülj meg, rohanj a folyosó végébe, és gyorsan kapaszkodj fel, és menj át a lassan bezáruló ajtón. Ha ügyes vagy, akkor oldalt felveszed a kismedipackot, és a lőszert. Ha sikerült, ess le az alsó szintre, végezz a mutánssal. Gyújts fáklyát, kússz át a járaton, és a végén felveheted a kurblit, a Winch Starter-t.

Irány vissza a felső terem, töltsd fel magadat élettel, akkor megúszhatod a kijutást. :) A ferde platformról helyből ugorva kapd el a maró előtti párkányt, amikor felmegy, jól időzítve mássz fel. Ha megúsztad, irány kifelé, lődd le a fegyverest, és menj ki a hídra. Menj át a túloldalára, le a csilléhez, és menj be ismét arra. Ha eddig nem szerezted volna meg a titkot, akkor menj most is balra, de mielőtt lecsúsznál, nekifutásból ugorj jobbra, majd helyből ugorva kapd el a fali rést. Átmászva rajta gránátlőszert vehetsz fel, a 6. secret-ben.

Menj ki, és juss el az elágazáshoz. Menj felfelé, majd háttall ugorva a lejtőre, előrefelé kapd el a fali rést. Mássz fel, és elérsz egy búvárhajóhoz. De le kéne engedni, túl magasan van, így nem jutsz le a mélybe. Nekifutásból ugorj jobbra, a párkányra, majd onnan a daruhoz, a hátuljához állj, és a kurblival engedd le. Irány vissza a párkányra, onnan a fal melletti alacsonyabb sziklára, és onnan a búvárhajóra ugorj. Nézz le. Látod a nagymedipackot. No az az melletti platformra ugorj le, de töltsd fel magadat előtte. Ha sikerült, ugorj át, és vedd is fel a nagymedipackot. Most juss el körbe a platformokon át, a lecsúszós részre ugorva kapd el a peremét, csimpizz jobbra, és eljutsz fel a barlangba. A túloldalon vedd fel a kismedipackot, és ereszkedj le az oszlopra. Lődd le a fegyverest, és menj a szakadék baloldalára. Ess le a kiálló sziklára, onnan ugrás a következőre, juss el a baloldali járatba, ahol lőszert, és az MP5-öt találod.

Irány vissza a hídra. A közepénél ess le jobbra, a párkányra, és az innenső széléről helyből uigorj egy kapaszkodósat, de úgy célozz, hogy közvetlenül a párkány mellé ugorj, így sikerül beugrani a fali résbe. Menj ott tovább, és fáklyacsomagot, uzilőszert találsz, a 7. secret-ben.

Ismét menj a hídra. Menj át rajta, végezz a mutánssal, és kapaszkodj fel az épületre, ahol shotgunlőszert találsz. Menj le, nyomd meg a gombot, és végezz a megjelenő fegyveressel. Irány vissza a híd közepe, ess le a párkányra, ugrás balra a másikra, és onnan nekifutásból kapd el a fali rést. Mássz fel, juss fel az épületbe, és a folyosón végigmenve a következő pályára léptél.

3.     Remnants of Tinnos:

Secret 8: Secret 9: Secret 10: Secret 11:

Secret 12: Statisztika: Mentések -- Savegames

Az ajtó kinyílik előtted. Mássz fel az ajtó feletti részre, és vedd fel a kismedipackot. Csússz le oldalt, és menj be jobbra, a kis folyosóra. Menj fel a lépcsőn a karzatra, onnan ugorj a törött oszlopra, majd a túloldali bejáratot célozd meg. Kapd el, mássz fel, vedd fel jobbra a lőszert, és húzd meg balra a fali kart. Ez nyitotta ki a secrethez vezető ajtót a túloldalon. Ugorj a vízbe, ne aggódj, ez nem jéghideg. Most menj be az oldalterembe. Mássz fel a létrán, úgy középig, ugorj hátra a ferde részre, majd csúszás, ugrás, és elkapod a szemközti párkányt, Mássz fel, és kimenve a karzatra húzd meg a fali kart. Irány vissza a létrára, és most már mássz fel a tetejére. Menj balra, kapaszkodj fel a fali résbe, csimpizz át balra, menj végig a folyosón, át a nemrég kinyitott ajtón. Ott nézz fel, Van fent egy rés. Mássz fel oda, és gránátlőszert vehetsz fel a 8. secret-ben.

Lent a folyosón van egy mintás rész a falon. Told be kétszer azt a tömböt, és mögé menve húzd meg a fali kart. Irány vissza a fali résen át, és a másik irányba menve a kis folyosó végén húzd meg a fali kart. Persze ez most még felesleges, időre menne a feladat, tehát ezt hagyd ki. :) Mássz le a létrán, de csak középig. Ismét ugorj hátra, ismét juss el kint a karzatra, és a fali karral emeld fel a létra feletti platformokat. Igen ám, de most ott nem tudsz feljutni. Menj hát ismét át a túloldalra, a törött oszlopon át, és menj végig a folyosón, vissza a fali repedésen, és most menj a kis folyosón a fali karhoz. Ments egyet, és húzd meg. Futás át a felemelt platformokon, ugrás a túloldalra, mássz fel, és rohanj végig a folyosón, mert lassan bezárul az utolsó ajtó. Ha sikerült, csússz le, húzd meg jobbra a fali kart, és menj ki a szabadba. Menj jobbra, a túloldalim folyosón nyitottad ki a rácsot. Menj át rajta, mássz fel a létrán, és a teremben jobbra, húzd meg a fali kart. Vedd fel a lőszert, és amikor a kulcshoz érsz, megjelenik egy randa félisten. Végezz vele, és vedd fel a Ruby Uli Key-t.

Irány vissza a központi térre, juss fel a törött oszlopon keresztül ma folyosóra, menj ahol a titok volt, ott az utolsó ablakból ugorj be jobbra, a fali folyosóra. Menj le, majd fel a lépcsőkön, kapaszkodj fel a lenyílt csapajtóknál, öld le a félistent, és persze a másikat is. Jobbra fáklyacsomagot, és lőszert találsz, balra pedig egy mozgatható tömböt, amit tolj meg egyszer. Menj a jobb oldali folyosóra, menj be ahol elhúztad a tömböt, kapaszkodj fel, majd leesve meg is találtad a Sapphire Uli Key-t.

Irány vissza a központi térre. A pálya bejáratával majdnem szemben van a terem, ahol használhatod a kulcsokat. nyisd ki hát a nagykaput. Kimenve a következő helyszínre, három óriásszúnyog támad rád. Végezz velük, majd menj balra, mássz fel a létrán, és menj a folyosón középig. Ott a falon, két oldalt két-két keresztet látsz, bennük a jel. Összességében így látod:

Balra: Hal- Madár – Madár - Vadász

Jobbra: Fenyő - Bika – Bika - Vadász

Menj körbe a folyosón, és találsz egy szobát, mozgatható tömbökkel. Az előbb látottak alapján rakd össze őket. Ha nem megy, a képek segítenek. Egy furmány van azért benne, hogy ugyanarra az oldalra kell tolni, azonban itt mivel a túloldalon vagyunk, a jobb a bal, és a bal a jobb oldal. :) De egyébként, ha egy tömböt a helyére toltál, mögötte meggyullad a tűz. Ha sikerült a feladat, akkor kinyílik a nagykapu. Menj át rajta, és húzd meg a két oldalon a fali karokat. Ezek két-két ajtót nyitnak ki a főteremben. Mássz hát le a létrán, és indulj el valamerre. Én így oldottam meg:

1.     Baloldali első ajtó.

Az ajtón átmenve az becsukódik mögötted. Egy terembe értél, ahol az oszlopokon állandó, és kihagyásos tüzek égnek. Ne felejtsd el, hogy a sarkokon nem égetnek, használd ezt ki.

Indulj el jobbra, juss el az első beugróba, az első fali karhoz. Ezt nem írom meg, oldd meg. :) A fali karokkal az oszlopokat emeled, vagy épp engeded le. No, az első után irány vissza a bejárathoz, indulás a második karhoz, majd onnan a szemközti részre a harmadikhoz.

Ha meghúztad, és vissza leestél az oszlopra, fordulj balra. Ott van egy ablak, nekifutásból, kapaszkodással ess be oda, és húzd meg a fali kart, ez kell a következő titokhoz.

Ugrás vissza az oszlopra, onnan a bejárathoz. Fordulj jobbra, ugrás az oszlop bal sarkára, gyorsan fordulj meg, és ugrás a bejárat feletti részre, ahol shotgunlőszert vehetsz fel. ess le a bejárathoz, majd ismét juss el az első karhoz. Húzd meg ismét, így már leengedve az oszlopot a kijárat előtt, bejutsz a folyosóra. Mássz fel a létrákon, és gyújts egy fáklyát. Juss el a láthatatlan platformra, majd onnan balra, és vedd fel a nagymedipackot. Most ugorj vissza, majd át a túloldalra, ahol egy kék platformot emeltél fel nemrég. Ráállva mássz fel a létrán, és lőszereket vehetsz ott fel, a 9. secret-ben.

Most ugrás vissza a láthatatlan platformra. Onnan ugrás a ferde platformra, Csimpi középre, mássz fel, majd egy balra ugrással, utána előre, elkapod a létrát. Mássz fel, majd a folyosó végén a jobb oldalról, egy helyből ugrással, kapaszkodás nélkül bejutsz balra a fali beugróba. Onnan is helyből ugrással jutsz a fali karhoz, amit meghúzva a bejárat felett nyitsz ki egy rácsot. Ess le, és a láthatatlan platformon át ismét juss el a túloldalra, és menj át a kinyitott ajtón.

Egy terembe értél tele tűzfújóval. Két oldalt két kapcsoló van, ami egy kis időre leállítja a tüzeket. De nem mindegy, melyiket húzod meg elsőre. Javaslom, ments egyet, lehet, hogy nem fog sikerülni elsőre. :) Húzd meg a jobb oldali kapcsolót. Perdülj meg, gyorsfutás a baloldali kapcsolóhoz. Húzd meg azt is, perdülj meg, futás, ugrás az első oszlopra. Helyből ugrás a másodikra, és megállás nélkül futás, ugrás a harmadikra, majd a baloldali kapcsolóhoz. Húzd meg, és ugorj be a most még zárt ajtóhoz, hogy ne égj meg. Amikor szünetel a másik fújó, akkor siess, és húzd meg a jobb oldali kapcsolót is, és siess vissza a most már kinyílt ajtóhoz. Menj át rajta, vigyázz a lengő tűzre is, és vedd fel az 1. Oceanic Crystal. -t.

Lenyílt a sarokban a létra felett a csapóajtó. Mássz fel a létrán, menj végig a havas folyosón, és kiérsz a főterem tetejére. Menj balra, vedd fel a lőszert, és kimenve a platform széléra, helyből ugrással, kapaszkodással ugorj be a második emelet ablakába. Keresd meg, és mássz le a létrán az első emeletre, végezz a félistennel. Menj ki a csonka hídra, és messziről, kispisztollyal végezhetsz a másodikkal. Most menj a baloldali második ajtóhoz. Látod, az első előtt égnek a tüzek, jelezvén, ezzel a feladattal végeztél.

2.     Baloldali második ajtó.

Mássz le a létrán, végezz a szúnyogokkal. Vigyázz a legördülő tüskés hengerekkel, de közben a lőszert is vedd fel. Menj a túloldali kis folyosóra, húzd meg a kart, ez a létra tetején nyitotta le a csapóajtót. Úgy igyekezz, hogy a kar felöli, utolsó henger is lezúduljon, mert mögötte vezet a továbbvezető út. Egészen a platform elé állj, és guggolj le, így elzúdul a henger feletted. Ha lement, mássz fel a létrán, a plafonlétrán csimpizz át a túloldalra. Jobbra az ablak előtt vedd fel a kismedipackot, majd balra menj, és nekifutásból ugorj az utolsó henger helyére. Továbbmenve egy hatalmas barlangba értél. Lődd le a megjelenő két szúnyogot, és menj jobbra, át a szemközti folyosón, és vedd fel az Emerald Uli Key-t

Földrengés rázza meg a termet, és a padló beszakad. Ugorj a baloldalon levő platformra, de úgy, hogy gyorsan hátraugorva kapaszkodj le róla, így nem üt agyon a rádszakadó mennyezet. Mássz fel, és kapaszkodj fel a fali résbe. Ahol lehet, ott mássz fel, és felguggolva lődd le a szúnyogot. Kapaszkodj vissza le, és csimpizz el a sarokban levő platformra. Ugrás helyből következőre, majd rögtön a magasabbat kapd el. Mássz fel, nekem itt jött a következő szúnyog, Végezz vele, majd ugrás a kijárathoz. A következő gödrön, a jobb oldalon ugorj át, akkor nem szakad rád a mennyezet. Menj vissza az előző terembe, ahol a hengerek voltak. Menj le, de még ne menj fel a lépcsőn. Fordulj balra, és nekifutásból kapd el a létrát. Mássz fel, ugorj hátra, a tető túloldaláról ugorj le a sziklára, majd egy helyből ugrással, és kapaszkodással juss be a kis folyosóra lent, ahol lőszert vehetsz fel, a 10. secret-ben.

Ugrás vissza a lépcsőkhöz, és most már menj fel, és nyisd ki a kulcsoddal az ajtót. Vigyázz a lengő tűzre, és vedd fel a 2. Oceanic Crystal. -t.

Húzd meg oldalt a fali kart, és menj vissza ki, a lépcsők aljába. Ismét ugrás a létrára, fent ugorj hátra, majd nekifutásból juss fel a hengerekhez. Vigyázz, maradt még. Juss el ismét a létrán keresztül az emeletre, de most menj el a plafonlétra alatt, és a hátsó folyosón mássz fel a létrán. Mássz fel még kettőn, és lassan visszaérsz ismét a főterem tetejére. Ismét helyből ugrással, és kapaszkodással juss be az oldalablakba, ismét mássz le a létrán az első emeletre, és most menj át a túloldalra, és be az első jobb oldali ajtón.

3.     Jobb oldali első ajtó.

A lengő tüzek alatt kúszva jutsz át. Az első jobb oldali beugróban, a fali karral nyitod ki az ajtót. A baloldali másodikban pedig kismedipack boldog tulajdonosa lehetsz. Menj át a kinyitott ajtón, ugrás a hídra, és helyből ugrás a sarokban, alattad levő platformra, a sarokban nem ér el a forgó penge. Kúszva vedd fel a lőszert, majd kúszva vissza a sarokba. Felugorva kapd el a fali rést, csimpizz balra, és mássz be a résbe. A túloldalon ugrás a vízbe, ússz le a forgó pengéknél. Próbálj a sarkokban leúszni, így kevesebbet sérülsz. Amikor eléred a másodikat, ott ne ússz le, hanem felette elúszva keresd meg a háromszögletű rést. Ott ússz be, és lőszert, és fáklyacsomagot vehetsz fel, a 11. secret-ben.

Most már igyekezz ki, és ússz le teljesen. Ott találsz egy kis folyosót, ahol a végén felfelé úszva végre levegőt vehetsz. Ússz ismét le, és szemben húzd meg a vízi kart. Most juss fel ismét, a szárazon forgó pengéhez. Mássza kúszva át alatta, kapaszkodj le, és ess a vízbe. Ússz át a kis járaton, és juss át itt is a forgó pengéken. Balra lőszert, jobbra nagymedipackot vehetsz fel. Ússz át a kinyitott ajtón, ússz fel, és mássz a parta. Végezz a két félistennel, majd a baloldali kuckójába bemenve juss át a forgó pengén, kapaszkodj fel a fali beugróba, és nekifutásból juss el a fali karhoz. Húzd meg, majd ugrás vissza, és most a kinyitott ajtóhoz ugorj át. Nem könnyű, sokat ments. :) Felértél az emeletre. Menj balra, lődd le a két szúnyogot, és a kis folyosón húzd meg a fali kart. Ez kinyitotta lent a másik félisten kuckójában az ajtót. Menj a karzaton a másik irányba, az oszlopon húzd meg a kart, így már lemászhatsz a létrán. Menj át a kinyitott ajtón, juss át a forgó penge alatt, és kapaszkodj fel a fai résbe. Csimpizz jobbra, és mássz fel. Ments egyet, megint nehezebb feladat jön. Nekifutásból kell balra, a létra melletti falra ugornod, elkapva a fali repedést, és persze jól kell időzítened most is. Ha sikerült, csimpi a létrára, és mássz fel. Ugorj hátra a hídra, vigyázzva a lengő tűzre, vedd fel a 3. Oceanic Crystal. -t.

Húzd meg a fali kapcsolót, majd juss le innen. Kimenve végezz a félistennel, menj be a kuckójába, mássz fel a létrán, és húzd meg a fali kart. Tolj a mozgatható tömbön egyet. Menj vissza, le a földszintre, mássz fel a létrán, ugorj hátra, kapd el a párkányt, és mássz fel. Menj a kitolt tömbhöz. Húzz, vagy tolj rajta kettőt. Juss fel rá, majd felugorva kapd el a létrát, és mássz fel. Kiértél a központi terem fölé. Ugrás balra a kiálló sziklára, onnan a másikra, majd menj be a folyosóra. kapaszkodj fel a sziklákon, és kiérsz ismét a terem fölé. Ismét helyből ugrással, és kapaszkodással juss be az oldalablakba, ismét mássz le az első emeletre a létrán, és menj át a jobb oldali második ajtón.

4.     Jobb oldali második ajtó.

Ússz át a folyosón, kimászva háttal ugorj a lecsúszós résznek, majd előrefelé kapd el a párkányt. Mássz fel, perdülj meg, és nekifutásból kapd el a létrát. Mássz fel, és ugorj hátra a másik létrához. Közben persze gőzfújók veszik le az életerődet. Mássz fel, ugorj hátra a lecsúszós részre, majd ugorj, kapd el a párkányt. Mássz fel, és fordulj balra. Szemben, kicsit lejjebb van egy gőzfújó. Nem látszik, de mellette van egy létra. Nekifutásból, kapaszkodással juss oda, mássz fel a létrán, és húzd meg a fali kart. Ismét el kell jutnod az előbbi létrára, még ha lecsúszva újra is kell csinálnod. Ismét mássz fel azon, ismét ugorj hátra a lecsúszósra, és csak csússz le, ott emeltél fel egy platformot. Most mát felugorhatsz a plafonlétrához, és átkapaszkodhatsz vele a túloldalra. Balra húzd meg a fali kart, és menj át a kinyílt ajtón.

Ugorj a hídra, és lődd le a darazsat. Ne húzd meg a beugróban a fali kart. A platformokon át juss le a földszintre, akár a vízbe ugorva is lejutsz. Öld le a darazsat, és keresd meg a sarokban a kúszórést. Mássz be, és ott húzd meg a fali kart. Mássz ki, és a sarokban levő kar előttről nekifutásból ugrás a platformra, kapaszkodj feljebb, fordulj meg, és nekifutásból ugrás a sarokban levőre. Onnan jobbra fordulj, és nekifutásból ugorj a beugróban levő fali karhoz. Kapd el a peremet, mássz fel, és húzd meg. Öld le a megjelenő darazsat, és ugrás le a vízbe. Mássz a partra, és most már húzd meg a tömbön levő fali kart. Ez nyitja legfelül ki a titkos ajtót. A beugróban nem kell meghúzni a másikat. Juss fel ismét a felső hídra a platformokon át, ugrás be a kinyitott ajtón, és egy nagymedipackot vehetsz fel, a 12. secret-ben.

Ugrás vissza a hídra, majd át a beugróba, és most húzd meg ott a fali kart. Felemelkedett a híd alatt egy platform. Juss oda, és kapaszkodj fel a híd alatti létrára. Csimpizz át a túloldalra, és vigyázva a lengő tűzre, vedd fel a 4. Oceanic Crystal. -t.

Mássz fel a létrán, menj fel a lépcsőn, végig a folyosón, háttal csússz le elkapva a peremet, így kisebbet esel. Ess le, vedd fel a gránátlőszert, és a másik irányba menve ismét ugorj le oldalt az ablakba. Juss le a létrán az első emeletre, lődd le a félistent. Menj a zárt kijárathoz, és tedd a négy szoborra a négy követ, és kinyílik az ajtó. Menj át rajta, és a következő pályára léptél.

4.     Tomb of Mysteries:

Secret 13: Statisztika: Mentések -- Savegames

Menj lefelé a lépcsőkön, vigyázva a mérgezett nyilakra. Az első lengő tűznél menj jobbra, kapaszkodj le, csimpizz a rés fölé, és elkapva annak a peremét mássz be. Bent lőszert, kismedipackot, és egy másik lőszercsomagot vehetsz fel, a 13. secret-ben.

A fal mellől, nekifutásból ugorj a ferde köre, majd ugrás, és kapd el a felső peremet. A szélén mássz fel, akkor nem érnek el a mérgezett nyilak. Menj ismét a lengő tüzekhez. Ugrás a másodikhoz, onnan pedig nekifutásból, jól időzítve, kapd el a fali rést. Mássz fel, a túloldalon le, és egy hatalma terembe értél. Balra van egy taposókapcsoló. Állj rá, és a tüzek kialszanak, de csak egy időre. Fordulj az első oszlop felé, egy helyből ugrással juss rá, majd megállás nélkül futás, ugrás a következőre, majd akár helyből ugrással, a szélső platformra. Mindegy melyik oldalra, de rögtön ugorj hátra, és kapaszkodj le, mert egy tüskés henger akar kilyukasztani. No, hát ki kell cselezned mind a négy hengert. Nem írom le hogyan, ha eddig eljutottál nem lehetsz kezdő, menni fog. Ha sikerült, húzd meg mindkét oldalon a fali kart, és juss át a kinyitott ajtón.

Mássz fel a létrán, legfelülre, egy fordulásos ugrással kapd el a mögötted levőt, és mássz fel azon is. Egy terembe jutottál, két oldalon három-három fali kar van. Felettük, az üveg mögött három-három szobor. Azokat a karokat húzd meg, amik felett nincs a szobrok kezében kő. Ha jól csináltad, kigyulladnak a tüzek, és lenyílik középen a csapóajtó. Csússz le ott, és egy hatalmas terembe értél.

Ments egyet, mert ez az utolsó harc sem lesz könnyű.

Van négy mintás, fejet rajzoló padlólap a teremben. Egy van mindjárt jobbra az oszlop mögött, egy balra az oszlop mögött, egy az elágazásnál balra menve, egy pedig jobbra, a bika kuckója előtt. Menj a bikához, vedd fel gyorsan a lőszert, és a medipackot, és csald magad után. A cél az, hogy a bika rálépjen mind a négy padlólapra, akkor fog a központi üvegoszlop lemenni. Közben persze egy rohadt istenke is szarkodk veled. Őt nem tudod kinyírni, viszont a Desert Eagle-vel kicsit lebéníthatod. Szemben is találsz nagymedipackot, és az első kis hídon is van egy kismedipack, és lőszer. Hát hajrá. Ha sikerült, akkor középen felveheted a Tinnos Sculpture-t.

Ebben a pillanatban a dögök eltűnnek, kényelmesen bejárhatod a helyet. Ha meguntad, akkor a bejárat felé menj, ott jobbra, át a kinyílt rácsos ajtón. Menj fel a lépcsőkön, és felérsz a nagyterem fölé. Balra indulj el, ugrálj át nekifutásból elkapva a következő szobrot. A harmadikon balra fordulj, és ugrás a kékkőre. Onnan tovább, menj balra, a folyosó végén pedig mássz fel a létrán. A folyosók, felvisznek egy emelettel magasabbra. Itt is balra indulj, nekifutásos ugrásokkal juss el a harmadik párkányra, Sétálj ki az alacsonyabb, kis háromszögletű párkányra. A szélétől lépj hátra egyet. És most jön egy nehéz ugrás, ments egyet, nem fog elsőre sikerülni. Ismered az egy lépésből nagyugrást? No, ez lesz most. Persze máshogy is biztos meg lehet oldani, nekem így másodjára sikerült elkapni a szemközti párkányt. Szóval séta, egy lépsé után ugrás, és kapd el a peremet. Ha sikerült, ügyi vagy. :) Mássz fel a beugróba. Fordulj meg, és nekifutásból kapd el jobbra a másik párkányt. Mássz fel, és vagy a falon kapaszkodva, vagy nekifutásból juss el a másik havas sziklára. Onnan nekifutásból ugorj a bejárat feletti lecsúszós részre. Kapd el a peremet, és csimpizz balra, addig, amíg fel nem tudsz mászni. Ha sikerült, egy újabb nekifutásos ugrással a sziklafolyosón leszel, és végigmenve vár már a helikopter, vége van ennek a nem könnyű kalandnak.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.