.....................................................................

Canterville

Készítõ: Kerstin Schlott (Codo) Homepage

Letölthetõ - download: Innen

Ehhez kell az eredeti TRLE program, amit a főoldalról letölthettek. Ha megvan, és felraktátok, akkor: Csomagold ki a kerstin_schlott_codo_canterville.zip-et, másold a benne levő wav-okat az audio könyvtárba, a .tr4-et a data könyvtárba, a többi fájlt pedig a TRLE főküönyvtárába másold, esetleg felülírva az ott levőket.

Történet:

Canterville talán a legismertebb szellemkastély az irodalomban. Néhány amerikai kemény legény beköltözik, az ott kísértő szellem pedig kétségbeesik. Néhány évvel később a kastély kiürül, és Lara felfedezi, hogy kiderítse, mi igaz a történetből. (Fordította: Matie)

Vélemény:

Nagyszerű kastélyos pálya ez, bár a szellemek és a csapdák miatt sajnos medipack használata nélkül nem tudjuk teljesíteni. Ellenfelekkel találkozunk bőven, szellemek, csontvázak, bádogemberek, egy legyőzhetetlen lovag, pár denevér és kutya nehezíti kalandozásunk, fegyverből megkapjuk ellenük a Shotgun-t és a Crossbow-t. 4 secret vár felfedezésre, érdemes begyűjteni mindet.

Végigjátszás:

Statisztika:

Secret 1: Secret 2: Secret 3: Secret 4: Mentések -- Savegames

 

Néhány lépés megtétele után egy szellem jelenik meg. Szemben egy kis dombot látunk, a tetején lévő keresztet kell használnunk, hogy csapdába ejtsük a szellemet, de ez nem is olyan egyszerű. Az a helyzet, hogy hiába guggolunk le a kereszt elé, a szellem csak nem akar kimúlni, folyamatosan sebezve közben minket. Azt javaslom, hogy rohangáljunk körbe-körbe a kereszt közelében, egy kis idő után a szellem a kereszt fogságába esik és megsemmisül. Nyissunk be a kereszttel szemközti kis ház ajtaján.

Menjünk fel a lépcsőkön, balra ne próbáljuk megközelíti a fali kart, mert felnyársalnak a karók. Odafent másszunk fel a padlásra, kapjuk elő a pisztolyt, lőjük le a denevért. Egy csapóajtót találunk, ne álljunk rá, mert belezuhanunk a karókba, hanem ugorjunk át fölötte, az lenyílik, odalent pedig a csapda hatástalanítva lesz. Másszunk le, immár meghúzhatjuk a falon a kapcsolót. Kinyílik odakint a kastély ajtaja, távozzunk is a kis házból, de közben egy kutya támad ránk, végezzünk vele.

A kis ház sarkánál forduljunk balra, egy medencéhez érünk, hátul, a pad mellett Flares-t találunk. Menjünk a bejárathoz, de még ne menjünk be a kastélyba, forduljunk jobbra, hátul a falon egy kart találunk. Húzzuk meg, látjuk, hogy odabent kinyílik egy ajtó. Menjünk be a kastélyba, az elágazásnál jobbra fordulva térjünk be a nemrég kinyitott ajtón, a kis szobában, a pad mellett egy Small Medipack hever a földön. Menjünk ki, kövessük a folyosót, egy hatalmas térre érkezünk, a közepén egy szökőkúttal.

Jobbra, a medence mellett egy tömbön egy vízköpőt látunk. Másszunk fel ide, forduljunk jobbra, ugorjunk rá a várfalra. Forduljunk balra, ugorjunk a ferde kis tetőre. Egy Small Medipack a jutalmunk. Jussunk le innen.

Forduljunk jobbra, térjünk be a templomba, a rács bezáródik mögöttünk. Szemben, a nagy ablak előtt vegyük fel a Silver Key-t. Forduljunk meg, jobbra másszunk fel a nagy ablakpárkányra. Forduljunk meg itt, jobbra ugorjunk fel a gyóntatófülke tetejére. Három kötelet látunk. Ugorjunk rá az elsőre, csússzunk le a legaljára, majd egy kicsit másszunk fentebb, így lengessük be a kötelet, majd ugorjunk rá a középső kötélre. Itt szintén csússzunk le a legaljára, másszunk kicsit fentebb itt is, majd a kötél belengetése után ugorjunk át az utolsó kötélre, innen pedig a szemközti ablakpárkányra. Vegyük fel a Flares-t, majd nyomjuk meg a gombot. Ugorjunk le, majd menjünk be a sarokban kinyílt ajtón.

A lépcsőkön leérve egy kriptába érkezünk. Lőjük le a denevért. Egy sérthetetlen lovag is kószál idelent, de vele ne foglalkozzunk. Menjünk szembe a falhoz, balra egy zárt rácsot látunk, ide majd visszatérünk később. Forduljunk jobbra, egy kapcsolót találunk, hátul pedig egy kis szobát, középen egy Large Medipack. Ezt sajnos nem tudjuk felvenni, mert a padló gyúlékony ott, tehát felejtsük el, térjünk vissza a kapcsolóhoz. Mielőtt meghúzzuk, mentsünk egyet. Rántsuk le a kart, kinyílt a templom bejárata, de időre záródik, tehát sietnünk kell. Perdüljünk meg, jobbra rohanjunk a fal mellett, majd középen forduljunk balra, sprinteljünk szembe a kripta bejáratához, fel a lépcsőkön, majd a templomba érve rohanjunk ki a nyílt rácson.

Vágjunk át egyenesen a téren, menjünk be a szemközti járatba. A lovagterembe érve nyissuk ki kulcsunkkal a szemközti sarokban az ajtót. Egy ládákkal teli szobába érkezünk. Lőjük szét az összes kis faládát, a bal oldali alatt egy Fáklya található, ezt még egyelőre hanyagoljuk. Igazából nincs szükségünk rá, csak világításra szolgálna. A bal sarokban másszunk át a ládán, a kis üregben Flares-t találunk. Van itt még rengeteg, mozgatható láda is. A bejárattal szemköztin toljunk egyet, a következő ládán húzzunk egyet, kerüljünk mögé, toljuk meg, majd toljuk be az először mozgatott láda mellé. A harmadik ládán úzzunk egyet, kerüljünk mögé, toljunk rajta egyet. A fal melletti ládán húzzunk most egyet, menjünk mögé, egy zöld vázát látunk a sarokban, álljunk elé, toljuk meg az utolsó ládát. Egy beugrót találunk mögötte, itt húzzuk meg a kart. A falhoz legközelebbi ládát most toljuk neki teljesen a falnak, a sarokban, a váza mellé állva toljunk rajta kettőt, a hátsó folyosó irányába. A következő ládát szintén toljuk-húzzuk neki a falnak, majd toljuk ezt is be a hátsó folyosó irányába. A bejárattal szemközti ládát húzzuk ki, majd ezt is toljuk-húzzuk neki a falnak. Egy láda maradt, a bejárattal szemben, ezt húzzuk ki, majd húzzuk el oldalra. Egy járat nyílt meg mögötte, itt végre felvehetjük a Dagger-t. Egy ajtó nyílt ki valahol. Vegyük most már fel a Fáklyát, vigyük ki a lovagterembe, majd dobjuk el valahol, ahol majd később megtaláljuk. A sarokban egy ajtó nyílt ki, menjünk be rajta.

Egy lyukat látunk a földön, a nagyobb baj az, hogy forgó pengék nehezítik a lejutást itt. Sérülés nélkül is lehetséges itt lejutni, mégpedig úgy, hogy a lyuk jobb szélére állunk, megvárjuk, míg a két legfelső penge elhalad bal oldalra, majd gyorsan lefutunk, elkapjuk a létrát, majd gyorsan leesünk.

Másszunk le háttal a kúszórésen, majd azonnal forduljunk balra, másszunk fel a létrán, így elkerüljük a lezúduló golyót. Amint elmúlt a veszély, másszunk le, majd térjünk be a mellettünk kinyílt ajtón. Nyomjuk meg a gombot a jobb oldali beugróban, a kinti teremben most már át tudunk jutni a túloldalra, hiszen a csúszós rész lépcsővé változott. Szemben négy kapcsolót látunk, húzzuk meg balról az elsőt és a harmadikat, majd távozzunk, vissza a golyós terembe. A kúszórésen másszunk be. Most fel kéne jutni a létrán, a pengék között. Szintén megoldható sérülés nélkül a feladat, bár, nem egyszerű. Várjuk meg, míg a legalsó penge elmegy oldalra, az ellenkező sarkon másszunk fel gyorsan a létrán, az alsó és a középső penge közötti részre. Itt nem sérülünk. Most várjuk meg, míg a középső és a felső penge elmegy az ellenkező irányba, ekkor nagyon gyorsan másszunk fel a létrán.

A lovagteremben jobbra kinyílt a rács, a kincseskamrában a földön megtaláljuk a páncélt, a Breast Plate-t. Menjünk ki, egy bádogember támad ránk, a mellén sérül csak, lőjük le, majd vegyük fel a hagyatékát, a Horseman’s Gem-et. Használjuk is szemben, a foglalatban, majd térjünk be a nyitott rácson.

Jussunk át a lengő láncon, majd balra vegyük fel a földről a Heart-ot. A bejárattól jobbra újabb lengő lánc, ezen is jussunk át, majd a sarokban álljunk meg a csúszós rész előtt. Mentsünk egyet. Csússzunk le, az utolsó pillanatban ugorjunk el, majd kapjuk el a létrát. Másszunk fentebb, majd másszunk át balra az utolsó létráig. Másszunk le a közepére, majd ugorjunk el róla hátra, a levegőben megfordulva (ALT + END), elkapva a rudat. Forduljunk meg a rúdon, majd ugorjunk hátra a lánchoz. Húzzuk meg, egy csapóajtó nyílik le nem messze. Forduljunk meg, a rúdtól balra nézve egy létrát látunk, ugorjunk rá, másszunk fel rajta, másszunk át balra, majd itt másszunk le. Jussunk át a lengő láncon, látjuk is a csapóajtót, de még ne másszunk le rajta. Forduljunk balra, menjünk ki a lovagterembe, majd balra fordulva vissza a nagy, szökőkutas térre.

Vágjunk át a téren, majd forduljunk balra, egy kék ajtót látunk. Nyissunk be rajta. A könyvtárba értünk. Egy bádogember támad ránk, végezzünk vele, majd forduljunk jobbra, szintén jobbra menjünk fel a lépcsőkön, a kinyílt ajtón át visszaérünk a templomba. A másik sarokban lévő ajtón keresztül menjünk újra le a kriptába, majd a szemközti falnál balra fordulva nyissuk ki a rácsot, a Heart-ot a foglalatba téve. Odabent megtaláljuk az 1. secret rejtekét, Flares, Shotgun Normal Ammo és Large Medipack vár itt minket. Térjünk vissza a templomon át a könyvtárba.

Szemben egy mozgatható földgömböt látunk. Nézzük meg figyelmesen a padlót, látjuk a karcolásokat. Húzzunk a gömbön négyet, majd toljunk balra hármat. Egy rejtekajtó nyílik ki előttünk, menjünk be rajta. Az emelkedőn menjünk fel, szemben, a kis erkélyen a csontváz mellől felvehetjük a Crossbow-t. Forduljunk meg, a kis beugróban nyomjuk meg a gombot, kinyílik egy rács a könyvtárban. Ugorjuk át a kis kerítést, bele a vízbe, majd másszunk ki és térjünk vissza a lovagterembe. A Fáklyát felvehetjük, meg tudjuk gyújtani a bejárat mellett, majd vigyük magunkkal a láncos szobába, ha világítani akarunk vele a későbbiekben, bár, nincs rá nagy szükség.

A láncos szobában menjünk a lenyílt csapóajtóhoz, ha nálunk a Fáklya, dobjuk le, majd másszunk le a létrán. Odalent mentsünk egyet, dobjuk el a Fáklyát.A folyosót követve egy átkozott szellem jelenik meg. A járat végén forduljunk jobbra, a tömböt toljuk be kétszer, majd rohanjunk végig a megnyílt úton. Elérünk egy aranyszínű csapóajtóhoz a földön, ott fussunk tovább, majd jobbra essünk le, kússzunk be a résen. A túloldalon kimászva végre megsemmisül a szellem a tűznél. Lőjük le a denevért, majd kússzunk vissza a résen.

Haladjunk visszafelé, a láda előtt lőjük szét a vázát, egy kulcscsomót találunk alatta, a Prison Keys-t. Ha magunkkal hoztuk a Fáklyát, menjünk vissza érte, majd gyújtsuk meg a kis faláda mellett a fali égőt. A csontváz celláját hagyjuk, a mellette lévőt nyissuk ki a kulcsunkkal, egy Large Medipack vár itt minket. Kússzunk ismét át a résen. Jobbra fordulva egy újabb rést találunk, ezen is kússzunk be, vegyük fel a Flares-t, majd egy kis szobába érünk. Itt balra a faláda tetején egy Small Medipack-ot találunk. Jobbra egy golyót látunk, menjünk el mellette, forduljunk jobbra, majd a csontváz mellől vegyük fel a LaserSight-ot. Távozzunk innen, a golyó mellett menjünk vissza a kis szobába, majd a résen át térjünk vissza a vízhez.

A vízben látunk egy vázát, szereljük össze a Crossbow-t a LaserSight-al, majd lőjük szét. Ugorjunk a vízbe, a szétlőtt váza alatt Crossbow Normal Ammo-t találunk, ez a 2. secret. Forduljunk jobbra, a jobb oldali falon egy rést látunk, ússzunk be itt, a járat végén vegyük fel a Music Scroll-t. Ússzunk vissza, a kis híd alatt egy újabb rés, ezen is ússzunk be, egy terembe érünk.

Menjünk a mélyvízbe, ússzunk be a középen található kis beugróba, egy Large Medipack a jutalmunk. Másszunk ki a vízből, egy láncot látunk, de sajnos lángokban áll. Töltsük fel az energiánkat teljesen, gyorsan húzzuk meg a láncot, természetesen meggyulladunk közben, majd gyorsan ugorjunk a vízbe. Itt valószínűleg még egy medipack-ot el kell használnunk. Egy rács nyílt ki, ússzunk be itt.

Kövessük a járatot, ússzunk fel, majd egy terembe érkezünk. Az első járatot balra hanyagoljuk, viszont a jobb oldali elsőn ússzunk be. Itt erős az áramlás, küzdjünk meg vele, majd vegyük fel a Shotgun-t a fenékről. Ússzunk most már ki innen, majd mielőtt a sarokban kimásznánk a partra, mentsünk egyet.

Másszunk ki a vízből, mellettünk a tüzek kialszanak egy rövid időre. Ugorjuk át a mellettünk lévő csúszós részt, majd a következőt is, rohanjunk be itt a járatba, vegyük fel a Large Medipack-ot, majd gyorsan ugorjunk a vízbe, mielőtt a tüzek újra meggyulladnának. Másszunk újra partra a sarokban.

Forduljunk meg, ugorjunk át szembe, a vízköpő jobb oldalát megcélozva, kapjuk el a peremet, majd másszunk fel a túloldalon. Menjünk teljesen balra, ugorjunk át a túloldalra, itt húzzuk meg a láncot. Ugorjunk vissza a túlpartra, az égő tűz mögött egy járat nyílt meg. Mentsünk egyet, a tűz jobb vagy bal oldalán guggoljunk le, majd srégan kússzunk be a járatba, anélkül, hogy meggyulladnánk.

Kússzunk jobbra, balra egy résen bekúszva miénk lesz a Crowbar. Kússzunk ki innen, balra a meredek emelkedőn felkúszva Shotgun Normal Ammo vár minket, kússzunk ki, majd balra, majd a résen ereszkedjünk le, gyorsan másszunk jobbra a létrán, majd essünk le itt, vegyük fel a Small Medipack-ot. Forduljunk balra, várjuk meg, míg a gőzfújó szünetel, ugorjunk gyorsan a létrára, másszunk kicsit fentebb. Felettünk újabb gőzfújó, a létra bal oldalán másszunk fel, amikor ez szünetel. Fent a járatot követve, majd a résen kimászva visszaérünk a láncos szobába. Két csontváz támad ránk, menjünk ki a nagy térre, lőjük bele a Shotgun-nal a medencébe őket.

Térjünk vissza a lovagterembe, balra a kincseskamrában feszítsük ki a falból a 2 Golden Star-t, a gőzfújókat ügyesen kicselezve. Térjünk vissza a térre, majd a kék ajtón keresztül menjünk a könyvtárba.

Menjünk jobbra, teljesen hátra. A kis asztal és váza előtt forduljunk balra, a fal melletti utolsó könyvespolcot figyeljük meg. Egy könyvet látunk, ami kintebb van a többitől, ezt forgassuk el, egy rács nyílik ki a könyvtár túloldalán, odafent. Forduljunk meg, másszunk fel a könyvespolcra, ugorjunk át a következőre, majd szemben, a másikra. Térjünk be a nyílt rácson, a vázákat szétlőve Crossbow Explosive Ammo-t találunk, majd nyomjuk meg a falon a gombot is, a könyvtár hátsó részén a karók visszahúzódnak a falba. Ez a 3. secret egyébként.

Menjünk hátra, térjünk be a nyílt rácson, feszítsük ki a falból az újabb 2 Golden Star-t. Egy tűzszellem jelenik meg, rohanjunk ki a térre, ugorjunk a vízbe, várjuk meg, míg a szellem megsemmisül. Másszunk ki a vízből, a falon tegyük a foglalatokba a 4 Golden Star-t. Mielőtt az utolsót a helyére tesszük, mentsünk egyet. Amikor az utolsó csillag is a helyére került, kinyílik a rács, egy bádogember ront ki rajta. Gyorsan ugorjunk egy szaltót oldalra, kezdjünk el lőni rá. Ha gyorsak vagyunk, nem ül fel a lovára, könnyebben végezhetünk vele. Most már menjünk be a kinyílt rácson.

Mentsünk egyet. Most óriási szerencsére lesz szükségünk. Menjünk fel a bal oldali lépcsőkön, nyissunk be a szemközti ajtón. Egy átkozott tűzszellem jelenik meg, de a bejárat bezáródott, nem tudunk kimenni a medencéhez, hogy odacsaljuk. Próbáljuk meg azt, hogy miután kinyitottuk az ajtót, gyorsan megfordulunk, magunk után csaljuk a szellemet a bejárati rácshoz, majd visszarohanunk a kinyitott ajtóhoz, majd odabent kinyissuk jobbra a következő ajtót is. Ismét rohanjunk vissza a bejárati rácshoz, kis szerencsével nem gyulladunk meg. Rohanjunk vissza a kinyílt ajtón át a kis szobába, a végén balra fordulva menjünk be a következő szobába, ott nyomjuk meg  a gombot. Kinyílt a rács a bejáratnál, rohanjunk ki rajta, a medencébe ugorva végre megszabadultunk a szellemtől.

Térjünk vissza a kinyílt rácson át, menjünk fel újra a lépcsőkön. Odafent, középen a zongora mellett tegyük a helyére a tekercsünket. A bal oldali lépcsők mellett kinyílt egy ajtó leghátul, menjünk be itt, a kis kertbe érve lőjük le a kutyát, egy Large Medipack-ot találunk itt. Ez a 4. secret. Menjünk fel újra a bal oldali lépcsőkön, a kinyitott ajtón beérve forduljunk jobbra, a másik ajtón is menjünk be, majd rögtön balra nyissuk ki az újabb ajtót. Vegyük fel az emelvényről a Red Crystal-t.  Menjünk ki a terembe, a jobb oldali lépcsők mellett, leghátul tegyük a helyére a kristályt, majd menjünk be a kinyílt ajtón.

Egy nagy hallba érkezünk. Balra felnézve egy csapóajtót látunk, amint rálépünk a színes padlólapok valamelyikére, kinyílik. Térjünk vissza a nagy terembe, menjünk fel a bal oldali lépcsőkön, be a nyitott ajtón, majd szembe, a kis szobába. Jobbra, az ágy mellett egy kandallót látunk, ahol nem ég a tűz. Lépjünk rá, forduljunk meg, majd kapaszkodjunk fel a járatba. A kúszórésen átkúszva egy csúszda elé érkezünk. Csússzunk le itt, a lenyílt csapóajtón át. Forduljunk balra, kapjuk el a mennyezetet, majd kapaszkodjunk át szembe, leesve itt nyomjuk meg a gombot. Egy ajtó nyílt ki a hátunk mögött, essünk le, majd menjünk be rajta.

A folyosót követve egy Fáklyát találunk, vegyük fel, dobjuk el egy pillanatra, öljük meg a ránk támadó bádogembert, majd Fáklyával a kezünkben térjünk vissza a hallba. Gyújtsuk meg középen a Fáklyánkat az égő gyertyánál, majd a többi gyetyát is gyújtsuk meg. Kinyílt a nagy ajtó, dobjuk el a Fáklyát, majd menjünk ki a szabadba.

Egy labirintusba érkezünk, vegyük a Shotgun-t kézbe, majd az első elágazásnál balra fordulva keressük meg a kiutat, közben lőjük le a kutyákat. Amint kiérünk a labirintusból, a játék is véget ér.

baal76

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.