.....................................................................

BtB 2016 Persia - The Tale of the Lost Brother

Készítõ: BtB 2016 Persia

Letölthetõ - download: Innen .............. BtB2016 Package

Csomagold ki a btb2016_package.zip-et, másold a benne lévő könyvtárat valahova, majd csomagold ki a btb2016_08the_tale_of_the_lost_brother.zip-et is, és másold be az előbbi könyvtárba. A Tomb4.exe-vel indíthatod is a kalandot.

Történet:

Lara Croft elhatározta, hogy meglátogatja az egyik legjobb barátját, Vashtit, aki egy régi városban él Közel-Keleten. Vashtit azonban bebörtönözte a rettenetes vezír, Sharam, aki át akarja venni a hatalmat az ősi Perzsia titokzatos ereje felett. Lara Croftnak meg kell mentenie Vashtit és a városát, és meg kell találnia Vashti testvérét, aki Sharamot hajdanán messzi földre kergette; a testvérnek azonban mára nyoma veszett.

Vélemény:

Ez bizonyos szempontból kissé rendhagyó kaland, a BtB történetében talán a második, ami két külön pályából áll. A készítő jól kihasználta a rendelkezésére álló néhány hónapot, és igazán maradandót alkotott: a gondosan felépített játékmeneten és a gyönyörű látványon kívül még egy kerek történettel is elszórakoztat bennünket. Azt hiszem, elmondható, hogy a versenyre megadott csomagból kihozott mindent, amit csak lehetett, még egész különleges „vizes szobás” effekteket is varázsolt néhány terembe. Biztosan állíthatom, hogy ez az idei felhozatal egyik legjobb pályája, igazán profi munka, merően kimagaslik a többi (szintén remek) munka közül. Szívből ajánlom mindenkinek.

Leírás:

A Readme fájl alapján a beállításokban az alábbiakat kell beállítani a setupban:

·       VolumetricFX: bekapcsolva

·       BumpMapping: kikapcsolva

Ha ez megvan, kezdhetjük is!

1.     fejezet – Meeting old friends

Mentések -- savegames

Rögtön egy hangulatos, sziklás helyen találjuk magunkat. Szemben egy kis kenyeret találsz a földön, a kezdő pozíciótól pedig balra fordulva nekifutással megkapaszkodhatsz, az Ugrás gombbal kapd el a felső peremet, és mássz fel. Itt egy zárt ajtó fogad, az ajtótól balra egyenesen felugorva kapd el a peremet, csimpizz jobbra, majd mássz fel. Állj szembe a kötéllel, a segítségével ugorj át a túloldalra. Kapaszkodj a tető szélébe, balra haladva felmászhatsz, és meghúzhatod a kapcsolót, ami kinyitja a terem másik végében lévő ajtót. A többi zárt ajtót egyelőre nyugodtan figyelmen kívül hagyhatod. Menj hát át a kinyílt ajtón, mássz fel a létrán, nyisd ki a csapóajtót. A kis tárolókat kilőve kenyeret, lőszert és iráni érméket találsz. Az állványról vedd fel Vashti üzenetét:

„Vashtitól Lara Croftnak:

Drága barátom!

Oly sokáig vártam rád. Találkozzunk a bazárban a szultán palotája mellett. Fontos hírem van számodra. De mindenek előtt vésd eszedbe, hogy ez a város nagyon barátságos, és a rózsaszín köpenyes tuaregek a barátaid. Semmiképp se essen bántódásuk, szükséged lesz a segítségükre. Ha eléjük állsz és megnyomod az akciógombot, néhányuk valamilyen módon megjutalmaz. Ha ezt nem tartod be, be kell töltened egy korábbi mentést, máskülönben a játéknak vége, és nem találkozunk többet.

Üdvözlettel: Vashti”

Jegyezd meg Vashti szavait, és ne lőj a tuaregekre! A külső térre kiérve balra zárt kapukra lelsz, jobbra pedig két tuareggel találkozhatsz. A jobb oldali fickó ötömmel el is fogadja az érméket, állj vele szembe, tegyél két lépést hátrafelé, és fizesd le. Tovább haladva egy szép fás területre érkezel, ide majd később vissza kell térned. A fán túl felmászhatsz az ablakon keresztül bemászhatsz egy hálóterembe, az ágyon pedig egy kulcsot vehetsz fel. A teremben egy nyitható ajtó is van, ami egy folyosóra nyílik. Balra mássz le a létrán, a kúttal egyelőre nem lehet mit kezdeni, kell valami, ami meghajtja, a túloldali nagyobb ajtóhoz pedig egy kard fog kelleni. Nyiss be a vele szembeni kisebb ajtón. A dobozokon ugorj át a túlsó oldalra, a kis állványon vedd fel a kenyeret és a kebabot - próbálj meg ellenállni a kísértésnek, és ne edd meg, valaki még örülni fog neki. J

Menj vissza, és mássz fel a létrán. Szaladj végig, körbe a folyosón, egy raktárhelyiségben kötsz ki. A tárolókat kilőve egy túlélőcsomagot és kenyeret találsz. Az ajtó melletti ládára felmászva használd a vaskulcsot. Az egyik oldal megnyílik; nyomd meg a gombot, kapsz egy kameratippet arról, hova kell most menned: vissza a hálón keresztül a fához. Mássz fel a létrán, a tér felső szintje elérhetővé vált. Ahogy lecsúszol a lejtőn, ugorj jobbra az oszlopra, onnan pedig a másikra, majd a központi építményre. A fali beugrón keresztül továbbmehetsz a tetőn, a falon egy kart kell meghúznod egy jól irányzott ugrással.

Tarts arra, ahol a tér bejárata van, ott lesz a kinyílt kapu is. Egy hatalmas templommal találod szembe magad, melynek bal oldala mentén végigúszva felvehetsz egy túlélőcsomagot. Menj vissza a templombejárathoz, fuss végig az oldalán, hátul lesz a bejárat, a vízben pedig a külső peremen, felül keresd meg a vízalatti kart. Mostmár szabad az út a mennyezeten. A kisebb dobozt húzd hátra, hogy elérhesd a magasabb oszlopot, és átugorhass a létrára. A fenti szobában felvehetsz egy arany emblémát és egy pengét. Az embléma a kis téren lévő ajtóhoz kell majd, ezt a kamera is megmutatja. Kinyílik az ajtó, így vissza is tudsz úszni, visszafelé menet pedig a kamera által mutatott ajtóhoz érsz. Használd az emblémát, ami egy újabb raktárba vezet. Balra a tárolóban lőszer van, jobbra pedig felveheted a szablya markolatát. Menj arra, ahol a tuareget megörvendeztetted az érmével, mássz le a létrán, illeszd össze a szablyát.

Egy új terület nyílik meg, ahol balra a palota zárt ajtaja fogad, jobbra pedig egy hatalmas, csíkos terem, először az utóbbiban lesz tennivalónk. A területre érve keresd meg a dobozokat az átellenes oldalon, itt van egy ajtó, ami mögött egy kapcsoló rejlik. Erre még nincs szükség, de egyelőre jegyezd meg a helyét. A dobozokra felmászva fent egy csapóajtót nyithatsz ki. A felső szinten is van egy is van egy ajtó, a bent lakó tuareg nagyon éhes. Szerencsére van egy kebabod, ő pedig cserébe ad egy kulcsot, amit a túloldalon használhatsz. Odabent jogar lőszert és egy tükröt találsz, amit ki kell húznod a megemelt kőplatform előtt lévő barna padlólapra. Mostmár lemehetsz a raktárba és meghúzhatod a kart. A platform felemelkedik, így előre tolhatod a tükröt. Megnyílik az út a tükörrel szemben, így bejutsz egy hálóba, ahol szétszórtak egy kis pénzt. Ez pont kapóra jön, ugyanis a földszinten álló tuareg szívesen átenged az ajtón néhány érméért cserébe.

Bejutsz oda, ahol a tuaregek bandáznak, juss el a büfébe, keress három darab kebabot, a zöld pipásokat ajándékozd meg velük. Ezzel kinyílt az egyik ajtó, nyomd meg a gombot. A kamera megmutatja, hogy járhatóvá vált a kezdeti elágazás felső szintje, így menj is vissza oda. Közvetlenül a bejáratnál van egy fali beugró, ahonnan kihúzhatsz egy dobozt, ennek segítségével elérheted a fali rést. Az ugrás gombot megnyomva mássz fel az erkélyre, ahol újabb kenyérdarabot találsz. Az erkélyről átugorhatsz a felemelt platformra, ahol tovább haladva, ablakból ablakba ugrálással egy kapcsolóhoz érsz, ami megnyitja előtted a palota kapuit. Egy istállóba érsz, ahol meglep egy fogatos. Iktasd ki, először ne szemből lődd, hanem oldalról vagy hátulról, majd pedig ha leesett a lóról, hátrafelé ugrálva érdemes lőni, hogy a gyenge pontját eltaláld. Ha elesik a harcban, egy kulcsot dob, ezzel nyitható a területen lévő fürdő.

A tűz miatt a kulcs nem vehető fel, helyette meg kell tekerni a fogantyút, ez megemel egy platformot, aminek segítségével a felső szintre juthatsz. Itt csak úgy juthatsz át a lézeren, hogy a megemelt platformról átugrasz. Húzd ki a dobozt, told el a lézerig, majd tekerd meg a fenti fogantyút, ugorj a másik oldalra, és told helyére a dobozt. Mostmár felveheted a kulcsot, szerencsére a kamera megmutatja, merre kell menned vele. Használd a kulcsot, egy igen barátságtalan terem nyílik meg előtted. Még ne kezdj neki az ugrálásnak, mássz le a létrán, középen vedd fel a kenyeret. Indulj el a folyosón, ahol két leopárd és egy harcos ront rád. intézd el őket, menj oda, ahonnan jöttek, használd a kapcsolót, ami kinyitja a fenti ajtót. Most jöhet az ugrálás a pengék között. Húzd meg a karokat, mássz le. Menj végig a folyosón, ugorj át a pengéken, menj ki a kinyílt ajtón, rögtön egy ismerős helyen találod magad.

Itt nyílt ki az ajtó is, mássz át a túloldalra. Húzd meg a kart, kapaszkodj feljebb, kinyílt a másik ajtó is, itt felveheted a kút forgatókarját. Uzsgyi vissza a kúthoz át a téren és a hálószobán. Használd a forgatókart, egy újabb kulcsot húzol fel a kútból. Mehetsz is tovább a korábban szablyával kinyitott ajtón keresztül az istállóhoz és a piachoz. A fali beugróban felmászva az egyik oldalon túlélőcsomagot vehetsz fel, a másikon a kulcsot használva kiszabadíthatod Vashtit. Itt felveheted a jogart és Vashti második üzenetét:

„Megmentettél, Lara! Sharam hordái és az alattomos Vizier bebörtönöztek engem. Átvette a vezetést a város felett, és most, az Ősök szent ereje által nagyhatalmú mágus vált belőle. A testvérem messzi földre űzte, de a legrosszabbtól tartok. Kérlek, keresd meg őt Sharam mágikus jogarának segítségével! A jogara megszerzése volt az utolsó ellenlépésünk Sharammal szemben. Sok szerencsét, barátom! Várlak mindkettőtöket!”

Kússz át a résen, húzd meg a láncot. Menj vissza a piacra, az ajtó a jobb oldalon nyílt ki. Három harcos bukkan elő, tedd el őket láb alól. A jobb oldali kis raktárban rendezd egy sorban egymás mellé a dobozokat, hogy a fenti dobozt lehúzhasd az alatta rejlő tárgyról. Vedd fel a cukorkát, etesd meg vele a paripát (szegény tevének csak annyit mondasz: nyaljon sót). Nyargalj ki vele a piacra, majd tovább szembe a homokos, sziklás részre, fel a lejtőn, és ezzel véget is ér az első fejezet.

2.     fejezet – Far lands…

Mentések -- savegames

Pár óra múlva elérsz egy sziklás helyre, ahol egy mantikórral nézel farkasszemet. Vedd fel a teve mellől a túlélőcsomagot, majd indulj el a sziklák mentén jobbra. Lesz egy laposabb kő, amire ráugorhatsz, a sziklán tovább ugrálva egy létrát találsz. Kapaszkodj meg, mássz az aljára. Húzd meg a kart jobbra a lenti beugróban, ez elérhetővé tesz egy láncot. Mássz feljebb, a fentebbi beugróban vedd fel Az Idő Homokját. A létra tetejére egyelőre nem kell felmászni, a lenti területen lesz egy kis tennivaló. Menj be a kamera által mutatott terembe, húzd meg a láncot. Felvehetsz egy újabb túlélőcsomagot, és felugorhatsz a kapcsolóhoz. Kinyílt a terem felett lévő ajtó. Most kapaszkodj fel a létra tetejére, és indulj el a sziklaperemen. Ugorj át a magas sziklára, majd tovább a peremre, amit el is engedhetsz. Ugorj be a kinyílt ajtóhoz. Egy bejátszás következik, megjelenik a mantikór, és a mélybe löki Larát.

Egy medencében találod magad, amiből ha kimászol, rögtön megtámad egy szörnyeteg. Mássz ki a vízből, a kisebb, körülzárt területen nem tud utolérni, onnan nyugodtan szitává lőheted. A szörny egy célzókát dob (ha nem találnád sehol, előfordulhat, hogy a virág alá kerül, ebben az esetben kénytelen vagy visszatölteni a legutóbbi mentett állást). Oldalt egy beugróban felugrálhatsz és felmászhatsz a második szintre, az erkélyen egy Revolvert és lőszert találsz. Az újonnan szerzett fegyvert és a célzókát használva lődd ki a mennyezeti résben lévő követ, ez nyitja a szemben lévő ajtót, ahova az ablakhoz ugorva tudsz eljutni. Használd a kapcsolót, ezzel beindítod a kalapácsokat, és felveheted az Idő Tőrét.

Ezzel kifeszítheted az alsó szinten lévő ajtókat, a jobb oldalin keresztül egy hatalmas, gyönyörű terembe jutsz. A központi toronyban láthatod, hogy rögtön három homokórára lesz szükséged, ezt a környező termekben navigálva mind megtalálhatod.

A vizes medence túloldalán lévő szobroknál néhány tárolót és kilőhető sárga kristályt találsz, ezek lőszert és túlélőcsomagot is rejtenek (azonban csak óvatosan, az egyik tároló bogarakat is rejt!)

1.     Homokóra – Szörny szörny hátán

 Indulj el jobbra, feszítsd fel az ajtót, de készülj fel, egy újabb szörny fog rád rontani. A lépcsőn állva biztonságban lelőheted, ha esetleg elkalandozna a teremből, egyszerűen lépj le a lépcsőről, majd ha visszajött, ugorj rögtön vissza. Ha ez megvan, a lépcső körüli tárolókból a jutalmad egy kis jogar lőszer. A lépcsőn felmászva egy fali kapcsolót kell keresned, ezt meghúzva kinyílik a terem másik oldalan lévő ajtó. Menj a földszintre, majd át a másik oldalra, egy újabb felfeszíthető ajtóba botlasz, emögött lesz az is, amit kinyitottál.

Az ajtón belépve vigyázz, mert még egy kalapácsos szörny próbál lecsapni. Itt megpróbálhatod azt, hogy befutsz az új szobába, és felugrasz az egyik magasabb platform részre. Itt, ha kellően távol állsz, hiába csapkod a szörnyeteg, nem fog elérni, sem megsebezni, így tőled karnyújtásnyira simán lelőheted. A teremben két túlélőcsomagot vehetsz fel. Feszítsd fel a csapóajtót, ereszkedj le a létrán, éééés… ezúttal két kalapácsos ront rád. Szerencsére őket is ki lehet cselezni, ha beugrasz az egyik fali résbe, és onnan lövöd ki mindkettőt. Ha szerencséd van, csak céltalanul járkálnak körbe, és nem érnek el. Ha biztonságos a terep, menj a kinyílt ajtóhoz, nyomd meg a kapcsolót. A másik oldalon húzd ki a dobozt, aminek segítségével eléred az oszlopot. Fent vedd fel a homokórát, majd mássz vissza a nagy vizes terembe.

2.     Homokóra – Mászóka

Mássz fel a második szintre, ugorj ki az erkélyről, át a másik oldalra a csillárokon keresztül. Fuss végig, majd a harmadik csillárról ugorj tovább a lejtős részre. Kapaszkodj meg, oldalazz kicsit, majd mássz fel. Innen már átugorhatsz a másik beugróhoz, ahol egy fali kapcsoló van a magasban. Húzd meg, ez egy újabb ajtót nyit ki a felső szinten. Egy jól kicentizett ugrással még épp meg tudsz kapaszkodni ott, ahonnan a csillárra ugrottal. Ezen végigfutva megtalálod a kinyílt ajtót is.

Egy magas terem fogad, közepén a homokórával. Körbe kell ugrálnod és másznod a termen, kezdd azzal, hogy jobbra felugrasz, majd tovább nekifutással a következő oszlopra. Haladj tovább, ahol szükséges, mássz körbe. Van, ahol az alsóbb részbe kell kapaszkodnod, és hátra kell ugranod úgy, hogy kapaszkodás közben megnyomod azt a gombot, amivel hátrálsz. A végén a falon lemászhatsz a földszintre. Tekerd meg a kapcsolót, és máris szabad az út felfelé. A kristályt áttörve felveheted a homokórát, de siess is kifelé, mert egy szellem/démon nagyon nem örül annak, hogy eltulajdonítottad az órát. Ugorj a vízbe, ott nem esik bántódásod.

3.     Homokóra – Forró nyomon

A víz alatt keress egy kart a nagy központi építményen, ez kinyit egy újabb ajtót. Ússz a bejárat alatti folyosón át a megnyílt terembe. mássz ki gyorsan, és lődd le a kígyókat. A kart meghúzva beindulnak a lángcsóvák, amikor kialszanak, óvatosan ugrálj át az oszlopokon, és már tiéd is az utolsó homokóra.

Ússz vissza a központi terembe, fel a felső szintre, a központi építmény oldalán ugrálva egy zárt ajtó (már nem sokáig). Vele szemben helyezd el a homokórákat, és szabad az utad. Az ajtón belépve egy sírba érsz, annyit kell csak tenned, hogy kilövöd a kristályokat és eltekered a kis tekerentyűket. A koporsók elmozdulnak, és nyugodtan leugorhatsz az ismeretlenbe.

A vízből kimászva egy nagy, kicsit Doom-feelinges harc közepén találod magad. A hatalmas, karddal csapkodó tagot egy erősebb fegyverrel lődd szét, a jogarral kb. 4 lövéstől megadja magát. Két démon marad, körülük azonban csak egy aktív. A lövéseit teljesen el is kerülheted úgy, hogy a közvetlen közelébe mész, de ne mássz fel hozzá, mert annak végzetes következménye lesz. Lentről szépen kilőheted, majd feléled a másik, őt ugyanúgy közelről, lentről le tudod lőni. Ha biztonságos a terep, ugorj át a medence túloldalára egy kis kenyérért, túlélőcsomagért és jogar lőszerért. Nyomd meg a gombokat.

Helyezd be az Idő Homokját, hogy bejuthass az utolsó terembe. Ne is próbáld lelőni a démont, inkább fuss, és aktiváld a teremben lévő négy kapcsolót. Menj be a kinyílt ajtón, nekifutásból ugord át a csapdát, nyomd meg a kapcsolót. Egy újabb ajtó nyílik ki, és megint egy gombot kell benyomnod. Ugyanezt kell eljátszani a harmadik helyiségben is.

A bejátszásban láthatjuk, hogy elveszett emberünk előkerült, és Lara küldetését siker koronázza. J

Matie

 

 

 

Az első rész videón:

 

A második rész hamarosan.....

Videóvégigjátszás:Matie

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.