.....................................................................

Back To Basics 2008 Peru – 06. The Riddle of Pacha Camac

Készítő: Thibault Chatelus (TC14)

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a btb08_01_17levels.zip-et,  másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, és elindítva a start_me.exe-t átkonvertálod az mp3-akat wavba. Ha megvan, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data-ból a data, és a többi fájlt a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is ezt a remek kalandot, kiválasztva a menüben a pályát.

Story:

Sok féri és nõ szentelt sok idõt arra, hogy Pacha Camac, az inka teremtõisten szent maszkjára vadásszanak. Úgy hitték, hogy a maszk a tulajdonosának hatalmat ad, hogy életet teremtsen. Más emberek úgy vélik, hogy a tulajdonosát megvédi minden bajtól. Mások szerint pedig csak egy csinos, rozsdás fémdarab, ami semmire sem jó. A maszk a perui dzsungel egy eldugott templomában található, melyet Pacha Camac, perui mérnökökkel építtetett. Hogy a maszkot megszerezzünk, szükségünk lesz minden készségünkre, hogy továbbjussunk. Sok férfi és nõ próbálta megszerezni ezt a maszkot. Közöttük volt egy nõ, akit Lara Croft-nak neveztek…(Fordította: Roli)

Review:

Nagyon tetszett ez a pálya. Mondhatni az egyik gyöngyszeme a BtB szériának. Remek textúrázás, egy- két sötét hely van a pályán, de flare van elég. Ellenség kevés van. Néhány raptor, és kisebb dinó. Inkább a tovább vezető út megtalálásán van a hangsúly. Egy templomban fog kezdődni a kalandunk. Rengeteg feladat van a pályán. Jó fejtörők, ezek nem is annyira frusztrálóan nehezek. 3 secret van a pályán. Mind a három, el van rejtve rendesen. Vadászni kell őket. Remek megoldások tarkítják még a pályát pl: Fel lehet kapaszkodni egy malomkerékre. A láthatatlan híd. A pálya végén való gördülő szikla útja. Ahogy a fizikai hatásokat kihasználta a készítő a pályán, figyelemreméltó. Fenomenális. Van egy- két bosszantó időre futás a pályán, de hát ennyi kell azért. :) Fontos, hogy találjuk meg a pajszert, különben nem tudunk tovább jutni. Sikerült medi, nélkül teljesíteni a pályát. Egy kötelező sérülés, ha van a pályán. Ne hagyja ki senki ezt a kalandot, figyelemreméltó pálya az biztos.:)

Leírás:

Secret 1-2-3:

Mentések--Savegames:

Induljunk el. Ugorjunk a vízbe, van egy kapcsoló, a falon húzzuk meg. Másszunk ki a vízből. Ahogy megyünk fel a hídon, menjünk a vízesés mentén jobbra. Találunk egy kis medit és flare-t is. Ugorjunk a lejtőre, majd kapaszkodjunk végig át a másik oldalra. Húzzuk fel magunkat, itt az ajtó, amit vízi kapcsoló nyitott. Ugorjunk be, majd húzzuk le a kapcsolót. Kinyílt a központ terem ajtaja. Vegyük is utunkat arra fele. Ahogy beérünk a terembe, egy raptor támad, végezzünk is vele. Jól nézzünk szét itt, mert bizony találunk medit, flare.t, illetve lőszert is. Az egyik sarokba lesz egy szétlőhető köcsög, az pl lőszert rejt. Kapaszkodjunk fel a csíkos tömbön, majd a leereszkedett hídból kiálló rúdon lendüljünk át szembe.(Feladatunk most az lesz, hogy megkeressük a feszítővasat, mert nélküle nem tudjuk kinyitni a különböző színű ajtókat.). Menjünk tovább egyenesen, majd a folyosó végén, jobbra. Gyerünk tovább, itt van egy lejtő, rajta egy gördülő tömbbel, ennek majd szerepe lesz. Gyerünk tovább balra, a sötét helység felé. Itt kis dínók ill. egy raptor tör az életünkre. Intézzük el őket. Majd az oszlop tetejéről kaparintsuk meg a Crowbart.

Gyerünk vissza a központi terembe. Másszunk fel a létrán, és nyissuk ki kék ajtót. Csússzunk le a lejtőn. Majd a vízbe ússzunk jobbra, menjünk be a résen és vegyük fel az 1. Mechanism Water Wheel-t.

Ússzunk vissza, lesz még egy rés, ússzunk végig a hosszú járaton. Ki a vízből, húzzuk el a csontvázat, majd vegyük fel mellőle a 2. Mechanism Water Wheel-t.

Ússzunk vissza, másszunk ki a vízből, tegyük a 2 kereket a helyére. Húzzuk meg a kart. Beindul a fogaskerék szerkezet akár a Lost Valley -ban. :) A víz közepén volt, egy váltakozó tüske, most álljunk annak a helyére. Kapaszkodjunk a fel a fogaskerékre. (Nem semmi megoldás ugye??:)). Ne nyomjunk ctrl on kívűl semmilyen gombot. Lara magától fog szökkeni. Ahogy átugrott Lara a lapra. Kapaszkodjunk fel a másikra.A vízesésnél, van egy járat ahol betudunk mászni. 1 secret UZI +lőszer.

Ugrás tovább. Majd lendüljünk át a rudakon. Kapjuk el a másik platformot. Majd ugrás a másikra. Ugorjunk be a vízesésnél a beugróba. Húzzuk le a kapcsolót. Majd vissza a fenti nagy fogaskerékhez. Kapaszkodjunk fel rá. Ugrás közben kapjuk el a rudat, lendüljünk tovább, majd kapjuk el a lap szélét. Húzzuk fel magunkat. Ugorjunk a másik oldalra. Ugorjunk be a sarokba. Majd húzzuk meg a kapcsolót. Menjünk vissza abba a vízi járatba, ahol a csontvázat húztuk el. Ahogy ússzunk fel felé, a fejünk felett lesz egy járat. Ott másszunk ki, át a kinyílt rácson majd, húzzuk meg a kapcsolót. Amint látjuk a központi terem egyik folyosójának a vége feltöltődött vízzel. Induljunk is el arra. Végezzünk a raptorral. Ugrás a vízbe és húzzuk meg a kapcsolót. A lenyílt csapóajtón egyelőre, még ne menjünk le, oda majd később kell mennünk.

Gyerünk vissza a központi terembe, fel a csíkos tömbre. És ugorjunk a zöld részhez. Nyissuk ki a zöld ajtót. Ugrás a vízbe, ússzunk végig a járaton, majd másszunk ki a vízből. Kis dinók fognak támadni. Intézzük el őket, arrébb találunk egy nagy medit is. Fent van egy beugró. Ugorjunk a lejtőre, egy hátra szaltóval, majd ugrás és kapjuk el a beugró szélét. Húzzuk fel magunkat. Mentsünk egyet, egy kis ügyességi rész jön. Ugrálás a potyogó lapokon. Ugráljunk itt végig. Másszunk fel a falon. Újabb ügyességi rész jön. Itt is a lapokon kell végig ugrálni. Az elsőnél, helyből ugorjunk, és úgy kapjuk el a lap szélét, majd innen is helyből ugrás a másikra. Többinél már neki futással kell, majd mikor az utolsó laphoz értünk, fussunk neki, és kapjuk el a falon lévő kapcsolót, majd ahogy csúszunk lefele, a lejtőnél egy gyors hátra szaltó, és a tömbön is vagyunk. Jobbról ugorjunk a beugróba. Kapjuk el a platform szélét. Majd a perem mentén kapaszkodjunk végig, és húzzuk fel magunkat. Kúszunk le a farönk alatt, kapaszkodjunk végig. Húzzuk fel magunkat. Kapaszkodjunk a csörlőbe, majd addig suhanjunk, kerítéssel zárolt, vízbe essünk. Vegyük el az oszlopról az 1.Pacha Camac’s Sacred Sun-t.

Ússzunk ki innen, majd a vízbe van egy ajtó, azt nyissuk ki. Ott menjünk tovább. Másszunk ki a vízből, majd menjünk jobbra, Balról van egy rács, ezt kell kinyitni. Ugorjunk a beugróba. Egy kis időre futás jön. Húzzuk a kart olyan jó 7-8 mp ig. Majd futás be a kinyílt rácson. Nem lesz egyszerű. Menjünk tovább egyenesen, majd egy neki futással kapjuk el a permet, húzzuk fel magunkat. Ugrás a másik beugróba. Majd neki futással ugorjunk át a másik oldalra. Ugrás a platformra. Kapjuk el a rudat, lendüljünk át, majd kapjuk el a platform végét, húzzuk fel magunkat. Ugrás a kis beugróba. Kússzunk be a résen. Gyerünk tovább. Ha lenézünk kicsit jobbra, van egy járat a lejtőn. Innen helyből ugorjunk le a járatba. Vegyük fel a 2. Pacha Camac’s Sacred Sun-t.

Lenyílt a csapó, menjünk oda vissza. Ugrás a vízbe. Jobbról mászunk ki a vízből. Menjünk tovább, visszaértünk a pálya elejére. Gyerünk a központi terembe, ugrás a csíkos tömbre. Kapjuk el a rúd végét, lendüljünk át. Majd a folyosó végén, balra menjünk. Tegyük helyére a 2 tárgyunkat. Kinyílt a hátunk mögött, lévő rács. Menjünk be rajta, majd húzzuk le a kapcsolót. Felemelkedett a híd. Menjünk vissza a hídra. A híd közepénél, ahol van a rúd is. Balról van egy láthatatlan híd. Menjünk át rajta. Vegyük fel a shotgunt és a lőszert és meg is van az 2.secret. 

Menjünk vissza a hídra. Alattunk van a piros rész. A hídról ugorjunk le oda, folyamatosan nyomva tartva a ctrl-t. Nyissuk ki a piros ajtót. Mentsünk egyet. Elég kemény rész jön most. Rohanjunk a gördülő tömb elől, ügyeljünk a következő falból kiálló csapdákra is. Húzzuk meg a kapcsolót, ugorjunk tovább, rohanjunk, ahogy csak tudunk. Ugrás a lejtőre, majd a háromszög platformra. Ugrás a tömbre, majd onnan a másikra. Ugorjunk a tűzfújó lejtőre, és kapjuk el a platformot. Ugrás a tömbre. Feladatunk az lesz hogy lejtőről lejtőre kell feljutnunk a legfelső szintre. A jól bevált kombináció: csavaros ugrás és ctrl, vagy hátra szaltó + ugrás ctrl. A legfelső lejtőnél, kapjuk el a rudat, és lendüljünk át. Itt menjünk tovább, ügyelve a csapdákra. Húzzuk meg a kapcsolót. A híd végi teremben. feljött egy tömb. Innen neki futással ugorjunk a csíkos tömbre, így nem is sérülünk. Menjünk vissza a piros ajtóhoz, ahol gördülő tömb kergetett minket. Ahol a kapcsolót lehúztuk, ott balról nyissuk ki pajszerrel az ajtót. Vegyük fel a revolvert+ lőszert. 3.secret.

Menjünk vissza a lejtőhöz, ugorjunk fel balra, majd folyamatos ugrálással, addig ugráljunk míg a sima talajra nem érünk. Vegyük irányunkat, a sárga rész felé, nyissuk ki az ajtót. Menjünk fel fele. Kapjuk el a lejtő végét, és eresszük le magunkat a vízbe. Mászunk ki a vízből, 3 helység van. Mind a 3 ba megkell lőni a korongot, hogy a koponya meggyulladjon. Az egyiknél lejtőről lecsúszva kell meglőni. A másiknál 2mp van rá, egy kart kell meghúzni fel a tömbre majd, onnan ugrás és úgy. A 3.-nál pedig egy tömbről kell nekifutással ugrani és úgy. Ha mind a 3 at meglőttük. A három szobrot is toljuk a szobor fejek alá. Kinyílt a színes ajtó, ami előtt van egy koponya is. Menjünk be a színes ajtón. Menjünk tovább, majd a rácsot először toljuk arra a platformra, amit az egyik kapcsolóval le fel lehet irányítani. Most leesett a rács. Toljuk végig a hídon. Toljuk egyelőre mintás tömb elé. Menjünk vissza, a másik kapcsolóval engedjük le a mintás tömböt. Ha lemegyünk, pont ott lesz a helye a rácsnak, toljuk be oda. Húzzuk középre a rácsot, vagyis oda, ahol felfogjuk majd emelkedtetni. Menjünk vissza, húzzuk meg a kapcsolót, ami a színes tömböt irányítja. Ha jól csináltuk feljön a rács. Toljuk a mintás padlólapra. Kinyílik az egyik rács. Ugorjunk a vízbe, ússzunk le a járaton. Másszunk ki, majd be a terembe és húzzuk meg a kapcsolót. Amint látjuk a központi terem közepe kissé beomlott. Most menjünk a központi terem annak folyosójára, ahol az egyik medence feltöltődött vízzel. Ott menjünk le a csapóajtón. A folyosó végén, húzzuk meg a kapcsolót. A cutscene ből láthatjuk, a készítő milyen módon használta ki a fizikai hatásokat a pályán. Be kell vallanom ilyet még nem láttam egy pályán se. Lenyűgöző. Amint a szikla ráesett a tömbre. A folyosó 2 vége villámot szór. Küzdjük át magunkat a folyosó végén a villámnál. És megkaparintjuk Pacha Camac legendás maszkját. Ezzel vége is eme hatalmas kalandnak. :) 

Mephizto


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.