.....................................................................

Back To Basics 2008 Peru – 16. ????

Készítő: Jérémy Roy (Leroy) Website

Letölthető: Innen

Install:

Ezt a pályát kicsit másképp kell telepíteni, mint a többi BTB pályát. Ha a complett játékból indítom, kiválasztva a pályát, állandóan kilép, akármit csinálok. Tehát én így telepítettem fel, és így működik is.

Csomagold ki a btb08_16_questionmarks.zip-et, egy szűz TRLE könyvtárba. Másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig TRLE főkönyvtárába. Csomagold ki az Audio pack-ot is, miután letöltötted, és másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, és elindítva a start_me.exe-t átkonvertálod az mp3-akat wavba. Ha megvan, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data-ból a data, és a többi fájlt a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is ezt a remek kalandot végre. Ajánlom, mielőtt megmozdulsz, ments egyet, töltsd vissza, és attól kezdve rendben lesz minden. Nálam többet nem lépett ki a játék.

Story:

Lara a semmi közepén találja magát, egy ismeretlen helyen. Miközben a romok között kutakodik, belép egy olyan templomba, ahol rejtélyes dolgok történnek…(Fordította: Roli)

Review:

Ez a pálya, az egyik legjobb pálya az idei, BTB 2008 Peru projektben. Illetve az lenne, ha. Ha nem lenne olyan nagyon bugos. Bizony már a pálya indítása sem mindegy. Nekem úgy ment a legjobban, hogy külön telepítettem fel, és nem a többi pályákkal együtt. Így viszont a mentéseim nem kompatibilisek a másik fajtával. Így fontos, olvasd el a leírásban a telepítési útmutatót, mert a mentéseimet csak úgy tudod felhasználni. Én medipackot nem használtam el. Igaz sérültem, de a fele energiám megmaradt azért a végére. :) Többször végigvittem a pályát, mire sikerült megoldani bugmentesen. Nagyon fontosak a secretek megszerzése, kivéve az elsőt, mert az utolsóban ott lapul a Shotgun, ami feltétlenül kell a végén a T-Rex-ek ellen. Az utolsó secrethez viszont csak úgy jutunk, ha megvan a második és harmadik is. A másodikat úgy szerezhetjük meg könnyen, ha a második ketrecet is a megfelelő helyre toljuk, akkor visszahúzódnak a tüskék. A nagyterembe érve a legfontosabb a sorrend, a feladatok megoldásának a sorrendje. Javaslom, először szerezzük meg a revolvert, és lézercélzót, akar meghúzásával leejteni a földszintre a tüzet, utána már egyszerre megoldható a kisvázák szétlövése, így a két gong meglövése is abban a teremben. Persze nagyon fontos, a pálya elején is meglőni a gát mögötti gongot. A nagyterem tulajdonképpen egy változó terem. Többször is megváltozik, a baj csak az, hogy néha azok is megváltoznak, amiknek nem kéne. Viszont ha ebben a sorrendben mész, akkor ilyen nem fordul elő, illetve nem zavar. Például a jég újbóli befagyása, a tűz eltűnése, stb. Sőt, a pálya végén, ha csak a kettő T-Rex jelenik meg, az indián nem, akkor ott sem lehet befejezni a pályát, így nagyon fontos menteni, mielőtt lecsúsznánk az utolsó lejtőn abba a terembe. Mindazonáltal ne hagyja ki senki ezt a pályát, mert remek kaland, ha fel is bosszantott néha. Nem könnyű, de remek. Mindenképpen próbáljátok ki megéri a fáradtságot. :) Azért nagyon kezdőknek nem ajánlom. :)

Leírás:

Secret 1-2-3-4:

Mentések--Savegames:

Az első gong: Nézz egyenesen előre. Látsz a messzeségben egy gongot, az 1.Gong-ot, a rom épületek magasságában. Ha nem látod, ússz a gáthoz, onnan mér felismered. A lényeg, a kezdő platformról bele kell lőni egyet, hogy belengjen. Összesen öt ilyent kell megtalálni a pályán hogy majd továbbjuthass.

Az első secret: Ugorj a vízbe, ússz jobbra, és mássz ki a sziklák tövében a kis platformra. Nekifutásból kell ugranod, használd hát ki a háromszög alakú platform átlóját, és ugorj balra a sziklaoszlopka mögé, és az UZI-t, no meg lőszert vehetsz fel, az 1.secret-ben.

A kezdő sziklaplatformtól nézve ússz most balra, és keresd meg a baloldali szikláknál a kis rést, és ússz át rajta. Egy épületbe vezet az utad. Jobbra mozgó pengék között látsz egy medipackot, ez egy secret lesz, de kicsit később. Menj fel a felső szobába, és a bejárat felett, lőj bele a gongba. Ez nincs az öt között, ennek a szerepe most van, mert lent kinyitotta a rácsot a hosszú folyosónál. Menj hát oda, és menj be rajta. Az első kis teremnél vedd fel a medipackot a csontváznál, és figyeld meg a magasban a rést a plafonon. Menj a folyosó végébe, és húzd meg az időkapcsolós kart. De közben egy anim után egy raptort is ki kell nyírnod. Én visszarohantam a vízbe, majd miután beszorult a kis, csontvázas teremben a falba, kényelmesen le lehetett vadászni. A másodikkal ugyanígy jártam el, de ez kicsit később. :) Húzd meg tehát a kart. Perdülj meg, rohanj visszafelé, és jobbra, be a kinyílt rács mögé. Nem kell nagyon sietned. :) Told be a ketrecet a terembe, menj mögé, lődd szét a vázát, és fáklyák a jutalmad. A bejárat felett mássz fel a létrán. A baloldali beugróban lőszert találsz, a jobb oldaliban pedig egy kart kell meghúznod. Most a másik kis szobába mászhatsz le, de egy újabb raptor fogad, így én visszamentem az első szobán át, egészen a vízig, és miután kinyírtam a raptort, utána jöttem oda vissza. Lényeg, hogy ott is van egy mozgatható ketrec. Ki kell tolni a folyosóra. A felső megkerülő utat kihasználva, a ketrecet ki kell tolni, egészen a folyosó végén levő kis szobába, a plafonlyuk alá. Mászhatóvá vált, de még ne mássz fel rá.

A második: Menj vissza, és mozgasd meg a másik ketrecet is, mégpedig az időkapcsolós karhoz, a fali beugróba, ahol a padlólap mintája is megváltozott. Ha odatoltad, mehetsz ki a vízpartra, visszahúzódtak a lándzsák, és felveheted a medipackot, és a Statuette-t, az 2.secret-ben.

Most már mássz fel a ketrecre, onnan kapaszkodj fel az átjáróba, és menj ki a terembe, ugorj a jobb oldali platformra. Ugorj a rúdra, perdülj át a túloldalra, majd ugorj be a folyosóra. Egy nagy terembe értél. Itt több feladatot is végre kell hajtanod, innen nem lineáris a pálya.

Én ebben a sorrendben mentem, mert így lehet elkerülni a bugokat. Ez a terem egy „változó” terem. A feladatok során többször visszajössz ide, és valami mindig megváltozik. Azonban előfordul, hogy olyan is, aminek nem kéne. :) Például befagyhat újra a jég, eltűnhet a tűz, stb. Szóval csak menj ebben a sorrendben, és nem lesz baj, ezt kikisérleteztem a sokadik végigjátszásra.

A Revolver, és a LaserSight: Menj át a termen, és jobbra be a másik vizes terembe. Még áll a vízi kerék. Menj a túloldalra, és húzd meg a baloldali kart a falon, ez kinyitja az ajtót a jobb oldali falon. Menj be. Lezárul mögötted a rács. :) Itt most egy rumlisabb ámokfutás következik. Ki kell számolnod hogy mikor érsz a mozgó pengékhez, de sok időd nincs, mert mögötted egy guruló kő készül kilapítani. Hidd el, meg lehet oldani sérülés nélkül is, mind a három pengét. A sarkon túl még egy penge, majd futás, az utolsó pillanatban ugorj, és kapd el a rudat. Ugorj át a túloldalra, mássz fel a platformra, és menj jobbra, a fali karhoz. Ez egy időkapcsoló, sok időd nincs, hogy bejuss a rácson. Húzd meg a kart, perdülj meg, futás, és ugrás a pöttyös létrára, de minél jobbra igyekezz elkapni. Ne hagyd, hogy Lara feltegye a lábát is, mindjárt lengj jobbra, a sarkon is leng, egy pillanatra engedd el a kapaszkodást, hogy lejjebb kerülj, majd megint ne engedd felkapaszkodni, hanem csimpizz most balra, egészen a folyosóig. Ott gyorsan felkapaszkodás, és be a folyosóra. Egy völgybe értél. Lent két raptor vár, ha megmutatod magadat nekik, lekapaszkodva a sziklán, akkor még fentről végezhetsz velük. Utána menj le, és a csontváz mellől vedd fel a Revolver-t és a LaserSight-ot. Nem tudsz a völgyben végigmenni, egy láthatatlan fal elzárja az utast, de nem is lényeges. Kapaszkodj vissza a sziklafalra a tűz mellett, csimpizz balra, és mássz fel a sziklákra. Irány vissza a folyosó, a végén ugorva kapd el a fali létrát, és juss vissza egészen a túloldalra. Ugorj a rúdra, onnan át amerről jöttél. Megint át kell jutnod a pengéknél, de most már ráérősebb az utad. Kinyílik a rács előtted, és visszaérsz a fogaskerékhez. Illeszd össze a fegyveredet, és lődd szét a vízben az 1.Vázát. Menj most a bejárathoz.

A Silver Key: A bejárat felett egy rúd van. Állj alá, felugorva kapd el, és ugorj a deszkaplatformra. Vedd fel balra a medipackot, ugorj át a tűzhöz, majd a következő kis hídra, és vedd fel a Heavy Silver Key-t.

A crowbar, a Metal Key, és a tábortűz leengedése a földszintre: Menj vissza a tüzes platformra. Nézz a bejárat melletti bal sarokba, egy fali kart látsz ott. Ugorj hát a lecsúszós részre, csússz le, ugorj át a szemköztire, majd amikor hátrafelé majdnem lecsúsztál végig, akkor ugorj hátra, majd előre, így elkapod a rudat. Perdülj át rajta, majd a következőn keresztül rántsd le a fali kart. Kicsit sérülsz amikor leesel, de ez ellen nincs orvosság. Menj ki egyelőre a teremből, és ugorj a jobb oldali platformra, majd az előbbi karral aktivált rúdon keresztül a másik platformra. Menj be a folyosóra, juss át a mozgó lándzsákon, és öld le a két raptort. Vedd fel balra, a lándzsák alól a Crowbar-t, a csontváznál pedig fáklyákat találsz. Ha másképp nem megy a feszítővas, akkor guggolj le, úgy simán felveszed.

Nyisd ki a bejárattól jobbra levő falon az ajtót a feszítővassal. Jobbra a falon, húzd meg a kart, ez engedi le a tűz alatti csapóajtót, így lent is lesz egy kis tűz a földszinten. A folyosó végén vedd fel a lőszereket, és feszítsd ki balra az ajtót. Egy időkapcsolót találsz a falon. Húzd meg, perdülj meg, fuss ki a folyosóról, és gyorsfutásban rohanj be szembe a kinyílt ajtón. Itt most karokat kell meghúzni, a tűzfújóknál. Mindig egy tűzfújó néha szünetel, azt kell megtalálni. Naná hogy az első hátul van, így menj balra, és húzd meg a fali kart, amikor szünetel, majd ugorj félre gyorsan. Menj vissza előre, és jöhet a következő. No csak nézegesd, és menj sorban mindegyiken, amíg az egyik tűz előtt fel nem veheted a Metal Key-t. No még egy kart kell meghúzni mellette, és mehetsz is ki a teremből. Még ne menj vissza a nagyterembe.

A harmadik secret: Menj az állatbőr mögött megnyílt folyosóra. Jobbra feszítsd ki az ajtót, és lőszereket, medipackot kapsz. Balra a kis szoborral nyisd ki az ajtót, és 2db Inca Magic Stone-t feszíthetsz ki a falból, ez a 3.secret. Most már visszamehetsz a nagyterembe.

A második, és a harmadik váza: Balra, a fal mellett lődd szét a 2.Vázát. Menj a felolvadt vízhez, és lődd szét a 3.Vázát. Ezt megteheted a lézercélzóval, de akár, a kispisztollyal is, ha lövés közben felugrasz, és lősz folyamatosan. Így Lara a kis vízben leesve kissé leguggol, és ha jól irányba álltál a vázával, akkor szét is lövi.

Az első Wheel: Ússz be a víz alatti kis járaton át a következő medencébe, és felveheted az 1.Wheel-t.

Az második gong: Menj most a teremben a második medencében levő oszlophoz, és tedd a kulcsodat a zárba. Feletted elfordul az egyik oszlop, a rajta levő rúddal együtt. Menj most fel a bejárati rúdon át az emeletre. Ahol a medipackot találtad, a két koponyánál, állj a lejtő elé szorosan. Ugorj egyet helyből, csúszás közben, mindjárt ugorj egyet, és elkapod a fali platformot. Menj a végére, és fordulj jobbra. Nekifutásból kapd el az első rudat, majd ugrás, de közben nyomd a jobbra-t is, és elkapod a másik rudat. Most a balra-t nyomd ugrás közben, és átértél a túloldali fali platformra. Menj balra ki a végébe. Helyből ugrás a lejtőre, majd kicsit lecsúszva elkapod a fali folyosót. Mássz fel, és menj fel a folyosón. Fent ugorj szembe, na jó, kicsit jobbra szembe, a deszkaplatformra, elkapva a peremét. Ugorj át a következőre. Itt ments egyet, időre fog menni a feladat. Úgy kell ugranod, hogy a baloldali, mintás részre ugorj, ez középen felemeli a kis hidat, de ehhez egyet hátra kell ugranod, majd gyorsan futás, ugrás a következő hídra. Fordulj meg, és nézz felfelé, balra. Látod a második V alakú híd mellett, balra, a 2.Gong-ot? Felugrálva kispisztollyal is meglőheted.

A negyedik váza: Menj tovább, újabb időzített padlólap, és újabb kis híd a terem végében. Kapaszkodj le a túloldalára, és esés közben rántsd le a fali kart. Ez egy követ enged el a magasban, ami lent, betöri a jeget a baloldali kis medencében. Menj oda, és lődd szét a 4.Vázát.

Az ötödik váza: Vedd fel a medence másik oldalán, a kő mögött a Fáklyá-t. Irány az első medence és gyújtsd meg a tűznél. Állj a medence pereme elé, és felugorva, közben nyomva az előre-t is, kijutsz a fáklyával a kezedben a terembe. Menj a hátsó befagyott medencéhez, és gyújtsd fel mindkét oldalán a nádat. Felolvadt a jég, és végre szétlőheted az 5.Vázát. Vedd fel a lőszert is a medencében.

A harmadik gong: Ismét juss fel a bejárat feletti deszkaplatformra. Onnan kényelmesen meglőheted irányzékkal, a lement tömb mögötti, 3.Gong-ot.

A második völgy: Menj ismét ott a két koponyához, ismét juss el a fali platformra, de most egyenesen megyünk tovább. Nekifutásból ugorj a lejtőre, kapd el a rudat, és kapaszkodás nélkül ugrás+előre, és így sikerülni fog lecsúszni a fal előtti lejtőn. Ugrás, és elkapod a fali rést. Mássz fel, és kijutsz egy gyönyörű völgybe.

Az második Wheel: Juss fel balra a sziklákra, ugorj át az oszlop túloldalára, és ott is rá a lecsúszósra, elkapva a peremét. Csimpizz jobbra, majd elengedve a peremet, az alattad levő sziklát kapd el. Csimpizz ott is a jobb oldalára, mássz fel, majd egy helyből ugrással elkapod a vízesés peremét. Mássz fel, irány át a völgy túloldalára, és most ott folytasd az utadat visszafelé. Először fent a zöld sziklákon, majd egy emelettel lejjebb a szürkéken, juss vissza egészen a bejárattal szemben kőoszlophoz. Ugorj át oda, és máris felveheted a 2.Wheel-t.

Menj le a földszintre, irány jobbra a tóhoz. Balra fel tudsz kapaszkodni a szürke sziklákra, és ahonnan az előbb a vízeséshez ugrottál ott most kapaszkodj le, és úgy ess le az alattad levő ferde sziklákra, hogy mindjárt ugorj, így átugorva a vizet, a túloldali sziklákra érsz. Onnan már be tudsz ugrani a fali beugróba. Mielőtt használnád a kulcsodat, egy nekifutással ugorj át a másik oldalra is, mert egy medipack lapul ott. Irány vissza a beugróba. Használd a kulcsodat, és lenyílik alattad a csapóajtó. Nem esel nagyot, egy vizes folyosóra értél, ami egy hatalmas terembe vezet.

A Golden Plate: Figyeld mag, a baloldali második oszlopot, és rajta a rést. Oda kell eljutnod. Azért meglesheted a jobb oldali első oszlopot is, azon is van egy rés, de az a visszafelé vezető út lesz. Fuss át a padlólapokon, és mielőtt jönne az anim, ugorj egy nagyot, és nem messze az oszlop előtt landolsz. Ez azért fontos, mert amikor visszakapod az irányítást, nem sok időd marad arra, hogy az oszlop elé állva egy CTRL-t és egy előre-t nyomva felkapaszkodj a résbe. Ne hagyd, hogy felhúzza hősnőnk a lábát, rögtön csimpizz vele balra, az oszlop baloldalára, ott is egészen a fal mellé. Ott kapaszkodj egyet fel, majd most jobbra csimpizve felmászhatsz az oszlop tetejére. Kicsit bugos ez az oszlop, de ha rám hallgatsz, így menni fog a feladat. Ferdén kell nekifutnod, és elkapnod a kötelet. Fordulj balra, és ugorj át a terem túloldalára. Menj be a sötét terembe, vedd fel az újabb UZI-t, és amerre néz Lara, ott a tömbön, húzd meg a láthatatlan kart. Lement a tömb, és a sarokban egy újabb karral végre hatástalanítod a csontváznál a tüskéket. Húzd el a csontit, és vedd fel a Golden Plate-t.

Menj ki a teremből, jobbra, nekifutásból, és egészen az oszlop sarkából elugorva elkapod a fali rést, és teljesen balra csimpizve, az oszlop túloldaláról ismét feljuthatsz a tetejére, és ismét a kötélre jutsz. :) Most jobbra fordulj, és a másik egyenes tetejű oszlopra kell ugranod. Úgy célozd be a kötelet, hogy szinte az oszlop mellé ugorj balra, akkor sikerülni fog. Mássz le az oszlopon, mássz át a jobb oldalára, majd egy hátraugrással mehetsz is ki a teremből, fel a létrán visszaérsz a vízeséshez. Most fel kell jutnod a vízesés tetejére. Menj is be mögé, és tedd a foglalatba amit szereztél.

Ugorj a vízbe, ússz át lent a járaton, a tüskék visszahúzódtak, most már csak a pengéken kell átjutnod, némelyik alatt, némelyik felett úszva. Kimászva a vízből öld le a raptort, és menj balra, mert még nem tudod a moz szobrot a helyére tolnod. Azért azt figyeld meg, hova néz Lara. Ámbár akár, oda is mehetsz, itt is húzd meg a láthatatlan kart, és tedd a foglalatába az egyik Inca Magic Stone-t. No menj balra, az ajtó kinyílik előtted. Állj a kar elé a teremben, és ment egyet. Húzd meg a kart, fordulj meg, fuss a rúd alá, és felugorva kapd el. Maradj kapaszkodva, amíg leszakadnak a padlók, és újak jelennek meg helyettük. Most már leugorhatsz, és a másik, előtted kinyíló ajtón át kimehetsz az előtérbe. Most már húzd, told a sötét sarokból a mozgatható oszlopot a helyére, a foglalat mellé, és villámok csapnak ki a falból, és a főteremben is az egyik nagykapuoszlop aktivizálódott.

Irány vissza a vízesésig, indulj el balra, amerre a Wheel-t szerezted meg, onnan vissza tudsz ugrani a bejárathoz. Hát igen, most útba esik ez. :) Menj vissza a nagyterembe, be az oldalterembe, ahol a fogaskerék van. Vedd fel a vízben, a csontváznál a medipackot. Tedd a helyére a két fogaskereket, menj a jobb oldali karhoz, és itt most mindenképpen ments egyet, az utolsó nehezebb feladat következik.

Húzd meg a kart, perdülj meg, futás, ugrás áta vízen, fordulj jobbra futás közben és ugrás a vízi kerék elé. Nyomd a ctrl-t, kapaszkodj fel a kerékre, onnan ugrás a kötélre. No itt lesz a következő bug. Sajnos sokáig leng egy kicsit a kötél, nem emeli fel Lara a lábát, hogy megfordulhass a kötélen, és belengetve azt a nyitott ajtóhoz ugorj, és esetleg egy megperdüléssel, (END) bejuss rajta. Nos javaslom, ha így van, akkor várj amíg megáll a kötél, ess le a vízbe, menj újra a karhoz, és ments egyet, majd próbáld újra a feladatot. Nagyon ki van számolva az idő, de menni fog. Ha sikerült, jobbra itt is húzd meg a tömbön a láthatatlan kart, tedd a helyére az Inca Magic Stone-t, és húzd, told itt is a helyére a kis oszlopot. Villámok törnek itt is ki belőle, és a nagyteremben a másik oszlopból is, és ki is nyílik végre a nagykapu.

A negyedik, és az ötödik gong: Menj hát vissza, és át a kapun. Négy kart találsz a felső teremben, de csak egy jó, a többi csapda. Húzd meg tehát a baloldali elsőt, és lenyílik a plafonon a csapóajtó. Ugorj fel a tömbre, rajta keresztül elkaphatod a felső terem peremét, és felmászhatsz. Itt nincs is más dolgod, mint léázeres irányzékkal meglőni a 4.Gong-ot, és az 5.Gong-ot. Lement végre a tömb a pálya elejei szobában. Azért vedd fel a medipackot a fal mellett.

A negyedik secret: Menj vissza, le a nagyterembe, ott is vissza a pálya elején mászhatóvá vált ketrecen lemászva, és mielőtt felmennél az emelkedőn, szemben, a most már égő fáklya mellett menj be a kinyílt ajtón. Vedd fel a lőszert, és a Shotgun-t. Ez a 4.secret.

A végső harc: Most már menj fel az emelkedőn, vedd fel a medipackot, és mielőtt lecsúsznál a lejtőn, nagyon fontos, MENTS egyet. Itt is bug színesíti a játékot sajnos. :) Lecsúszva ugyanis, két T-Rex-nek, és egy indiánnak kéne megjelenni. Az indián fontos, mert ha nem jelenik meg, nem nyílik meg a túloldali falon a pálya végi átjáró. Ilyenkor csak a mentés visszatöltése segít, újra le kell csúszni a terembe. Szóval Shotgun-t a kézbe, öld le lent az indiánt, és a T-Rex-ek hasa alá szaladva végezz velük egyetlen lövéssel. Menj át a termen, be a megnyílt átjárón, ugrálj felfelé a sziklákon a kijárat felé, és vége is ennek a bugos, ám remek kalandnak. :)

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.