.....................................................................

Marshlands

Készítő: Justin Havens (justin)

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a justin_havens_marshlands.zip-et, másold az audio könyvtárból egy ideiglenes köünyvtérba a fájlokat. Indítsd el a start_me.exe-t és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha megvannak, másold be õket az audio könyvtárba..A data-ból másold a data, és a többi fájlt a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is ezt a remek kalandot, kiválasztva a menüben a pályát.

Review:

Nem csalódtam ismét a készítőben. Azon kívül, hogy az utolsó pálya kissé befejezetlennek tűnik, végkapcsoló sincs benne, remek kaland volt ez. A kalózok kincsét megyünk megkeresni. Bázisokon, és persze az elsüllyedt kalózhajókon, kikötőkben folyik a kaland. Gyönyörű, és változatosak a helyszínek, textúrák, a hangok pedig remekek. Igazi kalózzene. :) Az ellenségek zombi kalózok, majd csontvázkalózok, kutyák, krokodilok, denevérek, és cápák. Fegyverünk van bőven, főleg, ha megkeressük mind a 9 secretet is. Van pályarövidítés is, már a 3. pályán is ha nem kell a secret, és a 4. pályán is. Már az elején elérhető a felső, plafonlétra. Ez kicsit tán szerkesztési hiba, nem tudom. :) Mindenesetre remek kaland volt, ne hagyja ki senki eme remekművet. 3óra nettó játékidő, és 5 pálya.

Leírás:

1.Marshlands:

Secret 1:

Mentések--Savegames:

Egy bázisra értünk. Illetve egy halott bázisra. Pár emberen kívül, itt csak zombik vannak, zombi kutyákkal, és pár krokodillal. A kalózok bázisa volt ez.

Irány előre, végig a völgyben. Jobbra menj be a kis épületbe, és a szekrény elé állva, úgy egy lépés távolságban, fáklyákat vehetsz ki a szekrényből. Menj ki, és menj be a szemközti épületbe. Csak egy ágyat találsz ott, no és persze balra a falon egy kapcsolót, húzd azt meg.

Menj végig a völgyben. Fegyver legyen a kézben. Ne törődj most azzal, hova néz Lara, csak menj végig. Ahol a zombi kutyával találkozol, ott állj meg. Lődd le, és m,enj be ott balra, kinyitva az ajtót. Egy zombi sertepertél a kis szobában. Nem tudod megölni, így hagyd affrancba, csak a LaserSight-ot vedd fel a földről.

Most már menj visszafelé. Újra, most már persze jobbra, de ugyanazon az oldalon nyithatsz ki egy ajtót. Fegyvert a kézbe, és balra menve lődd le a kalózt, és vedd fel amit ott hagyott, a Revolver-t. A jobb oldali falon NE felejtsd el megnyomni mind a kettő gombot. Menj most a másik irányba, és a kis magasabb sziklára állva, helyből ugorva kapd el az emeletet. Csimpizz balra, és mássz fel. Nem kell ide a lézercélzó, kispisztollyal is bele tudsz lőni a piros kapcsolóba. Ha sikerült, nincs is itt más dolgod, menj le, és menj be a kinyílt ajtón. Húzz egyet a mozgatható tömbön, és vedd fel mögötte a Research Lab ID kártyát.

Menj vissza a pálya eleje felé, jobbra tartva, végig a sziklák mellett, és majdnem a kerítés előtt, jobbra egy kis sziklaösvényt találsz. Menj át azon, és egy másik területre, egy másik mocsaras völgybe értél.

Itt tarts balra mindig, így mennek sorban a feladatok. Menj be az első épületbe, ennek már kinyitottad az ajtaját, az előző völgyben, ahol a revolvert szerezted. Menj be, balra nyomd meg a gombot a falon, és jobbra a szekrényből vedd ki a Facilities ID Kártyát. Érdekes, hogy itt némelykor megjelenik egy zombi, máskor meg nem. :)

Menj ki, és továbbra is balra tarts, így egy falhoz érsz, előtte egy kis medencével. Óvatosan menj bele a vízbe, mert egy piszok halacska akar falatozni belőled. Csald elő, és menj vissza a sekélyebb vízbe, ott egy kis türelemmel végezhetsz vele. Ugorj a vízbe, ússz jobbra, és kimászva nyisd ki az ajtót a kódkártyáddal, és gyorsan tekerd meg a kereket a falon. Siess, mert egy zombi fog zaklatni. Itt végeztél, menj vissza a völgybe. Menj továbbra is balra tartva. Elérsz egy most még zárt kapcsolóhoz egy elkerített résznél. Jegyezd meg, ide kell nemsokára visszajönni. Menj továbbra is balra tartva, és elérsz egy újabb épülethez.

Az ajtó még zárva van, de itt is találsz egy újabb kis medencét. Ennek a fedelét nyitottad ki az előbb kerékkel. Ugord át, ezzel máris előcsaltad a dög halacskát. Kis türelemmel, ezt is ki tudod nyírni, még fentről. Ha végeztél, ugorj a vízbe, ússz jobbra, és itt is kimászhatsz az épület belsejében. Menj balra először, és forgasd meg a kereket itt is a falon. Menj a másik irányba, nyisd ki a következő kódkártyával az ajtót, de vigyázz, a három kapcsolónál egy zombikutya fog rádtámadni. Ha végeztél vele, vedd ki a szekrényből a fáklyákat, és húzd meg mindhárom kapcsolót. Mindhárom egy-egy ajtót, vagy kapcsolófedelet fog kinyitni a továbbiakban.

Ússz vissza, és nyisd ki az ajtót, a felnyílt kapcsolófedél alatti gombbal. Fegyverrel a kézben menj be, és nyírd ki a kutyát. Menj jobbra, a szekrényekben lőszereket találsz, és a gőzfújónál menj be vele szemközt a fürdőbe. Ott is találsz lőszert. Menj kifelé, de a kijáratnál állj meg. A kijárat felett, egy kúszórés lapul a magasban. Három lépésről helyből ugorva kapd el a peremét, amikor szünetel a gőz, és felkapaszkodva menj végig a folyosókon, illetve a szellőzőben. Kapaszkodj rá a drótkötélpályára, és akkor engedd el, amikor a kinti oszlop fölé érsz. No mert az oszlopon nagy medipackot, és a Shotgun-t veheted fel az 1.secret-ben.

Menj vissza az épületbe, és most már menj tovább, át a gőzfújónál, majd balra. Öld le a kalózt, és nyomd be teljesen, balra, a mozgatható ládát. Ez az 1.láda. Menj tovább, és told be teljesen a 2.ládát. Menj balra, és a baloldali ládáknál húzz egyet a 3.ládán. Most menj vissza az 1.ládához, és told be most már teljesen. Még onnan, hátulról told meg a 3.ládát, majd körbemenve told, ameddig tudod, a most még zárt ajtó elé. Menj vissza a 2. ládához, és húzz rajta kettőt. Menj vissza, körbe, és most már meghúzhatod a mögötte levő falon a kart. Ez kinyitotta egy ajtót. Menj hát egészen vissza, a gőzfújó előtti terembe, ott be a kinyílt ajtón, és nyomd meg a falon a gombot. Ez kinyitotta az ajtót, ahova a ládát toltad. Húzd hát ki most onnan a 3.ládát, és told végig a folyosón a tűzfújóhoz. Kialudt a tűz, de kialudt a másik kis folyosón is, így bemenve a mögötte levő terembe, felveheted végre a Blue Battery-t. Menj ki az épületből, itt végeztél, és menj vissza, a nemrég említett akkor még zárt épülethez, vagyis most jobbra menj.

Nyisd ki a kapuit itt is a gombbal, és lődd le a krokodilt. A bejáratnál a toronyba egy létra vezet. Mássz fel, és egy nagy medipack a jutalmad. Menj le, és az épülethez. Jobbra a beugróban lőszert vehetsz fel. Nyisd ki az ajtót, és bent forgasd meg a kereket a falon. A jobb oldali ajtó csak a mosdó, ott nincs semmi. Nyisd ki a baloldalit és menj be. Egy kapcsolóterembe értél. Állj háttal a baloldali üvegfalnak, úgy három lépés távolságból. Helyből ugorj hátra, majd előre, és elkapod a fenti platformot. Mássz fel, nekifutásból ugorj a létrára, és felmászva, egy fordulásos, (+END) hátraugrással elkaphatod a felső platformot. A létrán ne teljesen mássz fel, egy tömbnyivel a teteje alatt állj meg. Menj a fali kapcsolóhoz, és ments egyet, mert időre megy a feladat.

Húzd meg a kapcsolót, perdülj meg, rohanj vissza a platformra, kapaszkodj le gyorsan, ess le, rohanás ki az ajtón, és be a lassan bezáruló fehér ajtó mögé. A létrát is használhatod, ha ügyes vagy, akkor még a bokád sem ficamodik ii. Ha sikerült, egy újabb időrefutás következik a fali gombnál, úgyhogy ments ismét egyet. Nyomd meg a gombot, perdülj meg, és rohanás ki az előtérben levő létrához. Nyomd meg az előre+Ctrl-t, így magasabbra ugrik, mássz fel a létrán, egy tömbnyire a végétől ugorj hátra, és rögtön ugorj balra, így mielőtt lenyílik a csapóajtó, beugrottál a folyosóra. Menj végig a folyosón, kapaszkodj le a kis szobába, és vedd ki a szekrényből a Yellow Battery-t.

Menj vissza a folyosóra, a végén kapaszkodj le, és ess le a terembe. Menj ki a völgybe, és menj vissza a legelső völgybe. Ott menj balra. Emlékszel még hova nézett Lara? Most is megnézi. No ott a kis emelkedőről ugorj a fali beugróba, onnan ismét feljebb a kis párkányra. Így jutsz fel a magasba. A párkányról, a túloldalon ugorj a sarok mögötti sziklára, és onnan már felkapaszkodhatsz az ajtóhoz. A fali gombbal nyisd ki, és menj be. Lődd le a kalózt, és menj jobbra. Kapaszkodj át az oszlopra a plafonlétrán, majd a drótkötéllel juss át a másik oszlopra. Onnan a fali létra a cél, amin felmászhatsz a kis folyosóra, onnan pedig egy terembe értél. Tedd a két Battery-t a foglalatukba, és húzd meg a kapcsolót. Lenyílt egy csapóajtó. Mássz fel a szellőzőbe, és háttal csússz le a lejtőn, így elkaphatod a peremét, és nem sérülsz annyira. Leesve menj ki az épületből, és menj balra, a völgy legvégébe.

Nyisd ki az ajtót, és most jól figyelj. Kétféle módja is van a befejezésnek. Ha ügyes vagy, és gyorsan szétlövöd a kapcsolót, még a távolból, és berohansz a még nyitott ajtón, akkor itt a vége, fuss elé véle. Ha nem sikerül időben, akkor sincs baj. Jobbra a fal mellett találsz egy kapcsolót, ami a fejed felett nyitja ki az ajtót. De bizony csak egy kis időre. Ugorj egyet hátra, majd fordulj jobbra, és felugrás+előre, és elékapod a szikla peremét. Gyorsan csimpizz balra, mássz fel, és perdül meg, mielőtt lecsukódna az ajtó. És így is a következő pályára értél.

2.Base at Guantanamo Bay:

Secret 2: Secret 3: Secret 4:

Mentések--Savegames:

No ezt a pályát nem lesz egyszerű leírni. Annyifelé kell menni, annyi gombot, kapcsolót kell aktiválni hogy nna :) Nagyrészt megmutatja a készítő mi nyílik ki, de azt hogy hol, nekünk kell megtalálni. No kezdjük.

Menj és nyisd ki az ajtót. Menj jobbra, de vigyázz, mögötted egy őrkutya settenkedik. Végezz vele, majd húzd meg a kapcsolót a falon, nyomd meg a gombot is, és rántsd le középen a szellőzőz csapóajtaját. Kapaszkodj fel, és az első fekete rácsot lődd szét. Menj jobbra az elágazásnál, rántsd fel a csapóajtót, és a kis vezérlőteremben, a pultról vedd el az UZI-t és a lőszereket. Ez a 2.secret.

Menj vissza a szellőzőbe, vissza a szétlőtt rácsig, és ott jobbra továbbmenve egy újabb vezérlőterembe értél. Vedd el qa pultról a Security Pass kártyát, és figyeld meg a padlóna a csapóajtót. Innen nem tudod lenyitni, ez majd később jön. Menj vissza a szellőzőn keresztül a pálya elejére, és most menj a másik irányba, a mély aknához.

Kapaszkodj le háttal, csimpizz balra, mássz fel a létrán a résig, majd egy pillanatra elengedve a kapaszkodást, amikor Lara lába csak lóg a levegőben, guggolás+előre, és felmászol a szellőzőbe. Kússz végig benne, majd a túlsó végén egy hídra mászol le. Kapaszkodj le a földszintre, és egy ebédlőbe értél. Még NE használd a láda mellett a kártyádat. Jól jegyezd meg, ezt az ebédlőt, mert ez lesz a központi hely, ide sokszor vissza kell jönni. Tehát ez lesz az Ebédlő.

Balra a konyha zárt ajtaját látod, jobbra pedig egy kulccsal nyitható ajtót. Szemben, a felfelé vezető rámpánál egy nyitható ajtót találsz. Még nem fontos ugyan, de nyisd csak ki, öld le a kutyát, és a fegyverest, vedd fel a lőszert, és bemenve a jobb oldali egyik nyitható ajtó mögött újabb lőszereket vehetsz fel. Menj ki most még itt nincs más dolgod, és menj fel a rámpán. Felfelé menet egy automata üvegajtó kinyílik ugyan, de egyelőre ne törődj vele, menj végig a karzaton, és kinyílik egy fekete ajtó is előtted. Öld le a fegyverest, menj be, balra menj, és told le a zöld csapóajtóról a radar képernyőjét. Lenyílt a csapóajtó. Menj le, és húzd meg a kapcsolót. Ezzel elzártad a tüzet a konyhában. Később ez jól fog jönni. :)

Most menj vissza a láda mögötti ajtóhoz, és nyisd ki a kártyáddal. Menj be, lődd le a kutyát és a fegyverest, vedd el a lőszerét, és a vezérlőteremben kapaszkodj fel a szellőzőbe. Menj, és elérsz egy kékes szobába. Még ne kapaszkodj ott le a konyhába, még van dolog előtte. Menj a túloldalra, és ess le a kis rámpára, és a gomb előtt ments egyet, mert időre fog menni a feladat.

Nyom,d meg a gombot, perdülj meg, kicsit futás előre, de csak egy pöccintéssel, ugrás helyből ugrással a láncra. Mássz fel hármat, kicsit fordulj el balra, és ugorj hátra a kis kerítéses platformra. Kicsit fordulj el jobbra, helyből ugorj, kapaszkodás nélkül, és felugrasz a felsőbb párkányra. Fuss be, a lassan bezáruló ajtón, és húzd meg a kapcsolót a falon. Hidd el menni fog, ha így csinálod. Ki van kissé hegyezve a dolog, de nem vészes. :)

Menj ki, és szemben a kijárat mellett a falon, lődd szét a fekete lemezt. Ott egy secret lapul. Ugorj át a szemközti korlátos párkányra, onnan a sarokba a lőszerekért, manjd vissza a párkányra, és ugrás le a kijárathoz. Mássz is fel a kijáratba, és onnan, egy nekifutásos ugrással el tudod kapni a lejtő feletti létrát. Mássz fel, és medipackot, no meg az újabb Shotgun-t veheted fel a 3.secret-ben.

Menj ismét a kijárathoz, és most mássz le a konyhába a kékes fénynél. Menj először jobbra, nyisd ki az ajtót, és a túloldali asztalról emeld le a Tunnels Key-t. Nyisd ki az ebédlőbe vezető ajktót is, de még ne menj ki. Menj vissza oda, ahol lemásztál a konyhába, és most menj a másik irányba. Nyisd ki az ajtót, lődd szét a fekete lemezt, és menj be a szellőzőbe, ami egy újabb terembe vezet.

Egy tolható kart védenek a lángok, ezeket kell eloltani. Menj át a másik terembe, ahol a futószalagon egy most még mozdulatlan láda hever. Menj ki az előtted kinyíló ajtón, és menj be balra, az előbb kinyitott kettes ajtón. Balra húzd meg a kart a falon, ezzel a futószalagnál most már egy mozgatható ládát kaptál. Azért a gombot is nyomd meg a falon, ez később még jól fog jönni. Figyeld meg a kis ajtót a másik oldalon, ezt fogjuk most kinyitni, de átmenni rajta majd sokkal később.

Menj vissza a futószalaghoz, és told a ládát a tűzhöz, a kar melletti platformra. Elaludt a tűz, most már bátran megtolhatod a kart. Látod? Kinyílt az előbb említett kis ajtó, de még ne menj oda. Menj ki az ebédlőbe, és nyisd ki a kulcsoddal a szemközti ajtót.

Lődd szét szemben a vaslemezt, és menj be az átjáróba. Az elágazásnál balra menj, de előbb lődd szét a fegyvereseket. Figyeld meg a falon a létrát, de ez később. Utána viszont lődd szét jobbra a vaslemezt a falon. Menj vissza az átjáró túloldalára, és nyomd meg a gombot a falon. Vigyázz, időre megy a feladat. Rohanj az ellenkező irányba, és ott is nyomd meg a falon a másik gombot. Perdülj meg, és rohanás a szétlőtt vaslemezen át a következő átjáróba. Ott jobbra rohanj, majd lődd szét balra a következő vaslemezt, és átmenve ott, egy újabb átjáróba érkeztél. Meg pihenhetsz, itt vége az időrefutásnak. Fegyvert a kézbe, mert két kutya, és egy újabb fegyveressel lesz dolgod. Ha végeztél velük, vedd fel a gránátlőszert, és menj az elágazásnál jobbra, mert a folyosó végén egy medipackkal leszel gazdagabb. Visszafelé lődd szét az újabb vaslemezt a falon, menj be a folyosóra, lődd szét a következőt is, majd a kis vezérlőteremben emeld le az asztalról a Control Room Pass kártyát. Menj tovább, a rács felnyílik előtted, és visszamehetsz az ebédlőbe. Illetve az ebédlő előtti kis teremben menj egy kicsit balra, jártál már itt a pálya elején. Most azonban egy fegyveres őrzi a termet. Végezz vele, így később könnyebb dolgod lesz. Veddd el a lőszereit is, és most már kimehetsz az ebédlőbe.

Menj fel a rámpán, és bemenve a karzat végén a szobába, jobbra, kapaszkodj fel a létrán, és nyisd ki az ajtót a kártyáddal. Bent, nyomd meg a gombot a falon. Ez két ajtót is kinyitott. Kinyitotta itt lent, a létra alján az ajtót, ahol bemenve felveheted a Yellow Security Key-t, és az előbb helyen, az átjáró folyosók elején is kinyitotta a létra feletti csapóajtót.

Menj hát oda, fel a létrán, és ott is nyomd meg a gombot a falon, kinyitva valahol máshol egy rácsot. No de hol? Hát ezaz. Azt bezzeg nem mutatja a készítő, meg kell keresnünk. :) Irány tehát vissza az ebédlőbe, ott balra, és a láda mellett, ahol egy kártyával nyitottad ki az ajtót nemrég, és kutya, fegyveres fogadott, ott menj be. A kis folyosón jobbra, a kinyitott ajtó mögött, ott nyílt ki a rács, és a létrán lemászol egy kis folyosóra, ahol bokáig érő víz van.

Menj végig a folyosókon, lődd szét a fekete vaslemezeket, és a falon levő vízi karnál rántsd le a vasrácsot. Még ne mássz fel. Menj tovább, újabb vaslemezt lősz szét, majd egy fali kapcsolót kell meghúznod. No most menj vissza az előbbi csapóajtóhoz. Kapaszkodj fel a kis terembe, menj ki az ebédlőbe, és fel a rámpán. Menj végig a karzaton, be a kis terembe, ott jobbra, fel a létrán. Igen, már jártál itt, de most a fali gomb mellett kinyílt az ajtó. Menj be, öld le a fegyverest, és húzd meg a kapcsolót a falon. Látod a kisfilmben, az előbbi helyet most elárasztottad vízzel. De azt is látod, hogy két döglesztő hal őrzi, amit meg kell szerezned. :)

Irány tehát vissza az ebédlő, ott a rámpa alatt be a folyosóra, majd jobbra, és a lenyílt csapóajtónál ugorj a vízbe. Húzd meg a most már víz alatt levő kart, és megfordulva ússz be a folyosón. Ússz el a kapcsoló előtt balra, és be a nagyterembe. Egészen lent ússz, akkor kisebbet harapnak beléd a halak. Ússz jobbra, és vedd fel a fenékről a Blue Security Key-t. Ússz vissza, és juss vissza az ebédlőbe.

Menj a rámpa alatti ajtón át, menj be szemben a kettős ajtón, és most menj be jobbra, a kicsit régebben már kinyitott ajtón. Menj fel a lépcsőkön, öld meg a fegyverest és a kutyát. Jobbra a ferde oszlop mögött, kapaszkodj fel, felugorva kapd el a ferde oszlopot, és teljesen a jobb oldalán kapaszkodj fel. Lecsúszva ugorj, és kapd el a központi hidat. Mássz fel, és told a radart a rácsra. Menj le, és menj át a következő terembe, ott fel a lépcsőn, és nyomd meg a gombot a falon. Kinyílt a teremben az átjáró. Menj le a vezérlőterembe, és a kulcsaiddal nyisd ki az üvegajtót.

Menj jobbra az üvegfalnál, és menj le a lifttel. A liftajtók kinyílnak előtted. Menj be lent a vezérlőterembe, öld le a fegyverest, vedd el a Control Room Pass kártyáját, és nyomd meg a gombot a falon. Menj vissza a lifthez, és felmenve jobbra menj most az üvegfalnál. Újabb terem, újabb gomb a falon, ami ugyanezen az emeleten, jobbra menve az üvegfalnál ismét, kinyitott egy újabb ajtót. Ezt látod is az üvegfalon túl.

Egy kis terembe értél. Szemben szögesdrót, jobbra egy kisebb, balra egy nagyobb ferde részt látsz. Itt javaslom, ments egyet. Valahogy nekem ez a feladat volt a legnehezebb. Volt hogy elsőre sikerült, volt hogy vagy harmincszor is visszatöltöttem a mentést. Igaz, idegen billzeten, laptopon készítettem a leírást. Nohát akkor: Szemből ugorj a jobb oldali kicsire, majd hátraugrás a nagyra, és rögtön előreugrás, és kapd el a peremét a következő lecsúszós résznek. Csimpizz kicsit jobbra, mássz fel, majd egy fordulásos (+END) hátraugrás következik, és csak az utolsó, a legutolsó pillanatban kapd el a karzat peremét. Ha csak a végső pillanatban nyomod meg a Ctrl-t, akkor kicsit messzebb ugrik hősnőnk. :) Ha sikerült, máris felveheted a Security Pass kártyát.

Menj vissza, le a lifttel, és kiszállva balra menj. A folyosó végén nyisd ki az ajtót a kártyáddal. A kis asztalról vedd fel a Power Cell-t. Kinyithatod a mosdó ajtaját, de nincs ott semmi. Menj vissza inkább a lifttel a felső szintre. Ott irány az üvegfalig, majd jobbra, be az első folyosón, ott pedig balra egy vezérlőterembe. A szemközti, jobb sarokban egy gépet találsz. Oda tedd a szerzeményedet, és valahol kinyílt egy másik lift ajtaja. Ezt kell most megkeresni.

Nincs ám olyan messze. Menj ki a szobából, menj egyenesen, és balra a folyosón, és már meg is találtad. Nekifutásból ugorj a láncra a liftben, és felfelé kapaszkodj. Magasra kell másznod, hogy elérj egy felső szintet. Ott hátraugorva, a sarokban egy újabb UZI-t vehetsz fel a 4.secret-ben.

Irány vissza a lánc, és most csússz le rajta teljesen. Nekifutásból, és kapaszkodás nélkül ugorj az alsóbb szintre. Menj be a folyosóra, és öld le a kutyát. Balra nyisd ki az ajtót a másik kártyáddal, a Control Room Pass kártyával. Menj be, és az üvegajtóval szemközti falon egy gombot találsz. Ments egyet, mert időrefutás következik. Nyomd meg a gombot, perdülj meg, és rohanás vissza az előbbi terembe. Ott rohanj át egyenesen, és egy kis terembe értél. Ugorj a jobboldali, szemközti ferde részre, majd hátra a másikra, végül előre, és kapd el az emeletet. Menj be gyorsan a lassan záruló ajtón, és meglátod az újabb, a pálya utolsó nagytermét. Gyönyörű a zene ugye? :)

No menj ki a barlangba. Öld le az összes fegyverest, az egyik egy újabb UZI-val ajándékoz meg. Hidd el, illő távolságból kispisztollyal, és sérülés nélkül végezhetsz velük. A halakat se kíméld a medencében. Ha végeztél velük, ugrás a vízbe, ússz át a kis résen, és húzd meg a vízi kart a falon. Menj ki, az egtyik sarokban ki tudsz mászni a medencéből. Menj jobbra, és kis emelvény mögött, mássz fel a magasabb létrán. Ugord át balra a kerítést, az üvegtető felé. Kapaszkodj fel jobbra, a falra, és onnan, a jobb sarkáról ugorva kapd el a plafonlétrát. Csimpizz át a túloldalra, menj végig a kis hídon, és nekifutásból kapd el a kötelet. Kicsit, de csak egy kicsit lendítsd be a kötelet, (gyorsfutásgomb) és ugorj le az alattad levő leszakadt híddarabra. A végéből nekifutásból ugorj a fal melletti, baloldali sziklákra. Onnan már eljutsz az ajtóhoz.

Menj be a terembe, és nyomd meg a gombot a falon.. Irány kifelé, csússz le a sziklákon, és szemben mássz fel mindjárt a létrán. Irány be jobbra, az újabb kis terembe, és ott is egy gombot kell megnyomnod, hogy kinyisd az utolsó ajtót. Emlékszel még hogy jutottál fel a kötélhez? És azon át a kis leszakadt hídra? És onnan a fal melletti sziklákra? No tedd most ugyanezt. Csak most ne balra, hanem, jobbra menj, nekifutásból, a fal mellől ugorva sikerülni fog. Bemenve az újabb terembe, a következő pályára léptél.

3.Guantanamo Bay:

Secret 5: Secret 6:

Secret 7:

Mentések--Savegames:

Vedd fel a Half of Map-ot. Nézd meg mi áll rajta:

Hogy megnyerd a játékot, meg kell szerezni az összes darabot úgy hogy a végső Ankh-ba helyezd mindegyiket.

- Amikor Te következel, pörgesd meg a botot.

- Amikor fehéret dobsz, akkor hatot dobtál.

- Ha a dobás 6, vagy a dobás az Ankh négyszögébe érkezik, akkor ismét Te következel.

- Ha az ellenkező fél oldalára érkezel, akkor ismét kezded a játékot a Start-tól.

Ha ezt valaki érti, írja meg, mert hülye maradok LOL (OBig)

Menj ki a teremből. Ha akarod, jobbra kinyírhatsz egy kutyát, de ezt most nem muszáj. Menj balra, nyisd ki a fali gombbal az ajtót, és menj ki a szabadba. A filmbejátszás megmutatja a gyönyörű helyszínt. Menj ki, egészen a drótkerítésig, és nézz le, nézz jól körül. Mindenképpen le kell jutnod a partra, de ennek két útja van.

Az egyik út: A kerítéstől, nekifutásból ugorj a zárt ajtó előtti, fekete részre. Ott egy létra van. Elkapod, felmászol, illetve fel sem kell másznod. Csimpizz balra egészen, és a rács mögött mássz fel. Nyomd meg a gombot a falon, és menj vissza, le a bázisra. Egy fegyveres jött elő. Végezz vele, menj be a folyosóra. Menj balra, öld meg a kuittyát, és a folyosó kivisz újra a kikötőbe, csak sokkal lejjebb. Itt már le tudsz mászni, egészen le a partra. Menj a parton balra, és a kis vízesésen át egy újabb területre jutsz.

A másik út, és a secret: Ha a secret is kell, ezt az utat válaszd. Igaz, a kill kettővel kevesebb lesz, de sebaj. Kicsit sérülni is fogsz, de elmegy egy bokaficamnak:) Menj a szögesdrótnál balra, és ugorj fel a kis sziklára. Nézz le. Nézd meg, a szögesdrótok alatt egy egyenes párkány van. Oda kell leugranod. Nyomd közben a Ctrl-t is, akkor kisebbet sérülsz. Menj most a vízesés felé. Már látod a gránátvetőt, oda kell eljutnod. A fal mellett csússz le az alsóbb párkányra, majd ugorj át a szemközti sziklára, ahol felveheted a Grenada Gun-t az 5.secret-ben. Ess le a szikláról, és menj át a vízesésen az újabb területre.

Igyekezz átúszni a szemközti deszkamólóra, mert egy cápa közeledik. Vedd fel a fáklyákat, és lődd le a cápát. Ugrás a vízbe, és ússz át a kikötő másik oldalára. Ott egy oszlop alján, a vízben húzd meg a kart. Ússz most a kerítés felé, és ott mássz ki a másik mólóra. Nekifutásból ugorj a létrára, és mássz fel rajta teljesen. Fegyvert a kézbe, lődd le a kutyát, és menj balra. A fából készült folyosó, egy sziklapárkányra vezet. Menj végig rajta, körbe a fal mentén, és ahol véget ér, ugorj át a túloldalra. Fordulj meg, és nézz fel. Látod a létrát? Ugorj rá, és mássz fel. Egy újabb sziklapárkányra értél, fent, a magasban. Ugorj át balra a kis barlangba, és húzd meg a láncot a sarokban. Menj ki a párkányra, és nézz le. Futásból ess le a balra, alattad levő oszlopra, és lőszereket vehetsz fel. Igaz, kificamodik a bokád kissé.

Ismét juss fel a létrán keresztül a sziklapárkányra, sőt, a felsőre is. Egész odáig el kell menned, ahol balra átugrottál a meghúzható lánchoz. No ott most jobbra ugorj. Persze egyszerűbb, ha nem kell a lőszer, akkor nem kell körbemenned újra. De azért így illik. :-) Most egy nehezebb ugrás következik. Nagyon be kell irányoznod, hogy a szemközti, leszakad sziklahídra érkezz. Úgy kell irányoznod, hogy nekifutásból a fejedet se üsd be, mert akkor nem fog menni. Ha viszont nem ütöd be, akkor épp a csúcsára át tudsz ugrani. Most már csak ess le az alattad levő deszkamólóra. Először menj egyenesen át a faházon, és átugorva a szemközti helyre, megölve a kutyát, egy medipackkal leszel gazdagabb. Ugorj vissza, és most menj ott jobbra. Ismét ugorj át a túloldali faházikóhoz, és bemenve, meghúzva a láncot kinyitod a nagykaput a kikötőben. De ha meg akarod szerezni a következő secretet, még ne ússz oda.

Ugorj le a vízbe, és mássz ki az alattad levő kis házikónál. Menj be és vedd fel a Storage Key-t ez nyitja majd kicsit később a secretet. Kifelé menet egy fegyverest kell ezért megölnöd. Most már beugorhatsz a vízbe, átúszhatsz a nagykapun, és partot érve egy kutyát, és egy fegyverest kell leölnöd.

Menj a gép mögötti gödörhöz. Csússz bele, és igyekezz kimászni a kis folyosóra, ahova a beömlő homok felemel. A homok elzárja az utat visszafelé, de nem is akarunk arra menni. Mássz fel a létrán, és megtaláltad végre a kincsesládát. Vedd ki belőle a Treasure Map-ot.

Kincses térkép:

Ahhoz, hogy a serpent éljenmindet el kell lopnod.

Provokáld mindegyiket és a kör teljesen elég

Sajnos számomra ez sem érthető(OBig)

Mássz át a kúszórésen, és egy kapcsolóterembe mászhatsz le a végén. Húzd meg a kapcsolót ezzel kinyitottad a másik nagykaput, az első helyszínen. Kiérsz újra a géphez, a kikötőbe. Menj most egészen vissza, a másik kikötőn át, a legelső helyszínre. Még ne menj át a kinyitott nagykapun.

Menj inkább jobbra, a sziklafalhoz, és kapaszkodj fel a bázisra. Nyisd ki az ajtót a Storage Key-el, és bemenve megtalálod a Crossbow-ot, és lőszereket is hozzá a 6.secret-ben.

Menj most már vissza a partra,. És át a kinyitott nagykapun. Mielőtt a tengerbe vetnéd magadat, menj balra a kerítés mentén. A másik, zárt nagxykapuvbal szemben, aa vízben egy rést taslálsz. Ússz át rajta, és egy medipackot vehetsz fel, a 7.secret-ben.

Irány vissza a kinyitott nagykapuhoz, és ott a tengerbe vetve magadat átúszol a következő pályára.

4. Abyssal Treasure:

Secret 8: Secret 9:

Mentések--Savegames:

Kicsit igyekezned kell, mert két cápa is feni a fogát rád. :) No nem vészes a dolog, csak úgy mondtam. Ússz előre, kicsit balra, és az első lyuknál ússz le a mélybe. Lent kimászhatsz, és levegőt is vehetsz, de a lényeg, húzd meg a láncot. Ússz ki a tengerbe, és ússz tovább egyenesen, kissé talán jobbra. Egy barlangban a víz alatt egy hajó tatját találod. A tatján egy vízi kart. Húzd meg, és levegőt is vehetsz nem messze tőle. Ne felejtsd el, ha megváltozik a kameranézet, a Numpad 0-át megnyomva helyreáll.

Ússz most ki a barlangból, ússz balra, ússz át a hajóroncs felett, és a túloldalán leúszva kissé, egy folyosót találsz a sziklákban. Ússz be oda és egy újabb vízi kart húzhatsz meg. Levegőt is kapsz, itt is.

Ússz ki, ússz el a hajótest mellett balra, és az orrában meglátod, hogy nyitva van a hajóroncs. Ússz be, és mássz ki az alsó fedélzeten. A létrát majd később. Nyírd ki a csontvázat. Ha megvoltak a secretek, akkor nem gond, van robbanótöltet. Ha nem, a shotgunnal lődd a vízbe. A helyiség túloldalán ismét ugrás a vízbe, ússz végig a járaton, és kimászva felveheted a Skeleton Key-t. A lőszert se hagyd ott. Irány vissza, és most mássz fel a létrán.

Először balra menj, mert a lengő láncos teremben medipackot, és lőszereket vehetsz fel. Utána irány a másik oldal. Lődd le a zombi kutyákat, nyisd ki az ajtót, és lődd le a pókokat is. Feszítsd fel a bejárat oldaláról a padlón levő csapóajtót, és ess le. Egy barlangba csúszol le. Az elágazásnál menj először balra, és vedd fel a fáklyákat a sarokban.

Nézz csak felfelé. Látod a létrát? No a sziklafal mellé felugorva, egy nekifutásos ugrással el is kaphatod. Mássz fel, és egy újabb Crossbow-ot vehetsz fel, lőszerekkel együtt, a 8.secret-ben. Jól fog jönni a robbanótöltet hidd el. :) Menj le, és most menj a másik irányban, és egy újabb barlangba értél. Egy újabb elsüllyedt hajóhoz, és a kalózok tanyájára.

Menj fel balra a lejtőn, a hajóra. Mássz fel a kötéllétrán az árbóc feletti platformra. A túloldalon nézz körül. Látsz egy kötelet, de ez később. Lefelé nézz. Látod a sziklában a lyukat? No oda ugorj bele egy helyből ugrással. Ne aggódj, mély víz vár rád. :) Gyorsan ússz át a másik terembe, ott partra mászva már kényelmesen kinyírhatod a krokodilokat. Ússz vissza először, és ahol beleestél a vízbe, ott továbbúszva balra, egy vízi kart találsz. Húzd meg, és ússz vissza a másik terembe, mássz is ki a vízből.

Itt most egy ugrálós feladat következik. Szemből ugorj rá a magasabb lejtőre, de kicsit a baloldalára. Ugorj hátra, majd előre a következőre, de kicsit jobbra is irányítsd Larát, így háttal csúszol le, és elkaphatod a peremét. Csimpizz teljesen balra, mássz fel, és egy fordulásos ugrással, (+END) közben a jobbra-t is nyomva lecsúszol, és elkapod a következő lejtőt is. Itt ugyanezt. Felmászás, fordulásos ugrás, (+END) közben nyo9mva a jobbra-t, lecsúszol az utolsó ferde oszlopon is. Ugrás, és máris a kincseskamrában találod magadat. Öld le a krokodilokat, és vedd ki a ládikából a Skull Key-t.

Ugrás fel a kinyílt kettős ajtóhoz, öld meg a pókokat, kerüld ki, vagy robbantsd szét a csontvázkalózt, és a folyosó végén lecsúszol a vízbe. Ússz gyorsan át a szemközti négy oszlophoz. Partot érve lődd le a sok krokodilt, és az egyik oszlopon levő kulcslyukba tedd a szerzeményedet.

Irány vissza a hajóra, fel a kötéllétrán. No most ugorj a kötélre, egy nekifutásos ugrással, majd onnan a szemközt kinyitott ajtóhoz, ahol a láncok lengenek. Bent, rántsd fel a túloldalról a csapóajtót, és ess le a hídra. Fegyvert a kézbe, mert rég megdöglött kalózok rontanak rád. :) Menj át a hídon, és a kék sziklák alatt, a plafonlétra alatt állj meg.

Itt most álljunk csak meg. Mert ha nem akarod megszerezni az utolsó secretet, akkor innen hamar a pálya végére érsz. Vagyis itt most ugorj át jó pár bekezdést, és csak a „A pálya befejezése” bekezdéstől olvasd tovább.

No a kék szikláknál menjünk balra, mássz le a végén a létrán, és a tűz mögött a fali karral a kis öbölben mögötted, egy tömböt emelsz fel. Öld le, vagy kerüld el a csontvázat, lődd le a denevéreket, és mássz vissza a létrán a hídra. Ugorj át a hajótatra onnan. Először jobbra menj, a tat túloldalára. Nézz le a sziklafalnál. Lent látsz egy kis lapos, háromszög alakú sziklát. Oda kell leugranod, onnan pedig egy nekifutásos ugrással, de kapaszkodás nélkül bejutsz a tat alatti részbe. Mássz ott fel az emeletre, és húzz egyet a láncon. Menj ki, ess a vízbe, és a nemrég felemelt tömbön keresztül a partra jutsz.

Ismét juss fel a hajótatra, de most már ugorj le a túloldalon, és rántsd fel a csapóajtót. Mássz le a létrán. Öld meg a csontvázkalózt, majd továbbmenve a pókhaverjait is. Vedd fel a Fáklyát, és menj vissza, majd balra a kis sziklafolyosón.

Egy terembe értél, ahol egy fali karral tudod egy kis időre kikapcsolni az oszlopokon a lángokat, tehát ügyesnek kell lenned. Úgy dobd el a fáklyát, hogy gyorsan fel tudd majd venni a kar meghúzása után. Tehát húzd meg a kart, perdülj meg, vedd fel a fáklyát, nekifutásból ugorj az első oszlopra, majd megállás nélkül a jobb oldalira. Ott perdülj meg, futás, ugrás, és ha gyors voltál beértél a kis terembe, ahol óvatosan megközelítve a tüzet, meggyújthatod a fáklyádat. Visszafelé a sarkon rohanj át a tüzes oszlopon, és ess le mellette. A túloldalon ugorj fel az alacsonyabbra, majd fel, és menj ki ebből a teremből, és dobd a fáklyádat a deszkapadlóra. Meggyullad, és leszakad. Ugorj le a kis vízbe, és vedd fel az újabb Skeleton Key-t.

Menj kii a teremből, mássz vissza, fel a fedélzetre, és ugorj le a vízbe. Most menj a másik épülethez, annak az ajtaját tudod kinyitni a kulcsoddal. Menj fel az emeletre, és a fali karnál ments egyet. Nemcsak hogy időre megy a feladat, de úgy kell meghúznod, hogy a tűzfújó is pihenjen, amikor odaérsz. Nem lesz túl könnyű, de pár visszatöltés, és menni fog. :) Húzd meg a kart, perdülj egyet. Ne felejtsd el, a numpad0-val visszaáll a kamera mögéd. Ugrás a ferde platformra, lecsúszás, és kapd el a peremét. Persze a lengő láncra is vigyázz. Csimpizz teljesen át a jobb oldalára, mássz fel, és egy fordulásos, (+END) hátraszaltóval, közben a balrát is nyomva, lecsúszol a másik csúszdán. No itt fontos, hogy épp ekkor pihenjen a tűzfújó. Ha sikerült, megállás nélkül csimpizz teljesen jobbra. De teljesen, így egy nagyon picit már emelkedik a ferde rész. No ott mássz fel, és egy fordulásos ugrással simán elkapod a túloldalt. Gyorsan mássz fel, és rohanás be a becsukódó ajtón. Ne feledd, nem állhatsz meg egy pillanatra sem közben. Kiértél egy kis karzatra. Kapaszkodj le a víz felé, és leesve rántsd le a fali kart. Spuri be a vízbe, onnan már kényelmesen kinyírhatod a zombi kutyákat.

Menj be, és a baloldali ketrecben ugorj le az alsó folyosóra. Vagy lemászhatsz a létrán is. :) Öld le a pókokat, és a kereszteződésnél menj először balra. No már ha van robbanó lövedéked. Ha van, nyírd ki a csontvázat, így az nem fog zavarni a következő időrefutásban. Menj most a másik irányba, ugorj le a lejtőknél a fehér folyosóra, és felugorva a karnál ments egyet. Húzd meg a kart, perdülj meg, és futás lefelé. Ugrás fel a szemközti lecsúszós részre, de teljesen a jobb oldalára. Ugrás hátra a másik lejtőre, majd előre, de közben nyomd a jobbrát is, így felérsz a folyosóra. No most aztán usgyííííí. Gyorsfutásban át a folyosón, és be a lassan bezáruló ajtón. Rántsd le a fali kart, ha sikerült.

Először menj felfelé, de fegyverrel a kézben, mert egy zombikutya őrzi a lőszereket a 9.secret-ben.

Menj most a lenti folyosón ki a szabadba, öld le ott is a kutyát. Ugrás a vízbe, a felemelt tömbön át ki a partra, és felmászni a kis hídra. Irány a kék sziklákig. Látod? Kicsit lejjebb jött a plafonlétra, de ezt el lehetett volna érni e nélkül is simán.

A pálya befejezése: Ugorj fel a plafonlétrára, és csimpizz át a túloldalra. Húzz a láncon egyet, majd ess le a vízpartra. Menj az oszlop mellett, be a sziklafolyosóra. Ugorj fel a baloldali sziklafal melletti kis háromszögletű platformra. Itt most vagy kihasználod az átlót egy nekifutásos ugráshoz, vagy kihasználod az egylépésből nekifutásos ugrást. Így: Állj be a sarokba, nyomd a „sétát”, és az előrét. Engedd el a sétát, és ugrás. No ugye hogy sikerül így is. :) Ugrás, és kapd el a felső folyosót, mássz fel, kerüld el a már most omladozó köveket, és a ládikából emeld ki a nyakláncot, a Priceless-t.

A kisfilm után földrengés remegteti meg a barlangot, betört a víz. Úsznod kell, ami bizony nem lesz könnyű. Ússz balra, ahogy csak lehet, lent ússz, így elkerülöd a lezuhanó sziklákat, és kisebbet sérülsz. Ússz ki a folyosón, de kint meg cápák fogadnak, és a kameraállás sem segít. Ráadásul itt is omlik a mennyezet. Ússz át a cápák között, és ússz csak mindig egyenese. Ha megváltozik a kameranézet, a numpad0-ával visszahozhatod, de most folyamatosan nyomnod kell. Akkor viszont nem tudsz irányítani. Úgy próbáld meg, hogy az utolsó folyosón teljesen a baloldalon ússz, akkor nem lapítanak szét a sziklák, és átúszol a következő pályára. Hidd el, a lebegő is elég, és medipack sem kell. :)

5, Isolation:

Mentések--Savegames:

Gyorsan ússz fel a felszínre, már kevés levegőd lehet. :)

No ezen a pályán nincs semmi. Illetve egy üres kincsesládikán kívül semmi. Viszont szemet gyönyörködtető a látvány. Gyönyörű a környezet. A lepusztult kalózhajók, az épületek, mólók. Kár hogy kicsit befejezetlennek érzem ezt a remek pályát. Úgy kell kilépni belőle, végkapcsoló sincs benne. Ejnye-bejnye. Amilyen remek volt ez a kaland…. Kár volt így befejezni.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.