.....................................................................

Legio VI Victrix

Készítő: Augusto (Taras)

Letölthető: Innen

Csomagold ki a augusto_legio_vi_victrix.zip-et, majd másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat. Indítsd el a start_me.exe-t és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha megvan, másold be őket az audio könyvtárba. Másold a data könyvtárból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indulhat ez a gyönyörű, ám nem könnyű kaland.

Story:

Igaz történet:

A Görög Tűz:

A Görög Tűz volt a Kelet Római Császárok titkos fegyvere. Azt mondják, hogy egy szír mérnök találta fel, Callinicus, egy menekült Maalbekből, a XVII. században (Kr.u. 673). A folyékony tüzet az ellenségeik hajóira hajították szifonokból és bármihez hozzáért, lángra lobbant. Mivel híres volt arról, hogy elolthatatlan és vízzel kapcsolatba lépve is robbant, pánikot és rettegést keltett. E fegyver háborúban való használatának demokratizáló hatása összehasonlítható a nukleáris fegyverekkel a mi korunkból. A Görög Tűz titkát századokon keresztül továbbadták a császárok között. A szóbeszéd szerint folyékony kőolajat, könnyűbenzint, ként, gyantát, égő kátrányt és még néhány „titkos hozzávalót" tartalmaz. A pontos recept mindmáig ismeretlen. Egy alapos vizsgálatért a fegyverről J.R.Partington könyvét, a „Görög Tűz története és puskapor"-t (Heffer, 1960) lehet említeni. Ez a kötet alaposan idézi az ősi hatalmakat kiváló kommentárral. Egyben vizsgáztatja is az ősi és a modern teóriákat a Görög Tűz hozzávalóival kapcsolatban. Többnyire ezt találják a legjobbnak a tárgyban.

Legio VI Victrix Britanniában:

Időszámításunk előtt 119-ben Hadrian császár áthelyezte a légiót Észak-Britanniába, hogy segítse a már meglévő légiókat az ellenállás elfojtásában. Victrix volt a kulcsa a biztos győzelemnek. 185-ben a Brit légiók felzendültek, saját parancsnokukra, Priscusra cseréljék a népszerűtlen Commodust, de elbuktak. A zendülést elnyomta Pertinax, aki később vált volna császárrá, Commodus halála után. Ebben az időben Lucius Artorius Castus római lovassági tábornok a Victrixszel szolgált.

 Lehetséges történet:

Az "Arthur" név:

Amíg néhány tudós az utolsó század folyamán megpróbálta származtatni az Arthur nevet kelta forrásokból, az ilyen kísérletek az etimológiára elégtelen eredményeket nyújtottak. Zimmer volt az első tudós, aki azt állította, hogy az „Arthur" név a római Artoriousból származik, és sok modern tudós követte az elméletét. Bár a legtöbb tudós szerint az „Arthur" név nem tanúsít Brit vezetést a XVI. századig, egy figyelemre méltó kivétel volt: Lucius Artorius Castus, aki Britanniában a későbbi második században élt és harcolt.

 Azonosítás Arthur királlyal:

Artorius lehetőségét Arthurként először 1924-ben említette Kemp Malone. Bár Artorius nem Britannia szász invázióikor, az V. században élt, de lehetséges, hogy rá emlékeztek olyan helyi mesékben és legendákban, amelyek növekedtek elterjedésük során. Artorius azonosítása Arthur királlyal az „Arthur király" (2004) című filmben jelenik meg.

Kitalált Történet:

Callinicus elmenekült Byzantiumből, hogy elérje Artoriust és a római légiót, a Legio VI Victrixet, a célért felfedte a görögtűz képletét. Azt gondolta, hogy a titkos fegyverével Artorious és katonái leigázhatnák a nyugati birodalmat, de néhány keresztezési kísérlet nem sikerült, és a hajót mutánsok támadták meg. Lara megtalálja a hajót, és... (fordította: Matie)

Review:

Ennél szebb, jobban összerakott, berendezett pályát én még nem láttam. De ennél nehezebbet sem. :) Kezdőknek semmiképp nem ajánlom. Profiknak is óvatosan. Aki leírás nélkül ezt végigviszi, hát megemelem a kalapom. Sőt, még annak is, aki a leírás használatával végigviszi. Igazi próbatétel mindenkinek. 5 pályás ez a szint, benne 12 secrettel. Az utolsó pálya egy bónuszpálya, amit csak akkor tudunk végigvinni, ha megszereztük az 5 Bonus Key-t. A feladatok változatosak, de néha annyira kihegyezettek, hogy volt, hogy egy hétig hozzá se nyúltam. Nyár végén kezdtem el, és csak most jutottam el a végére. Aki szereti a kihívásokat, ki ne hagyja, sőt, a fórumban szeretném, ha beírna véleményt erről. Ellenség alig, harcolni alig kell, viszont a negyedik pályán, a forgó pengék, és az ottani secret miatt egy medipackot azért el kellett használnom. 5 óra tiszta játékidő biztosítja, hogy ne egyhamar szabadulj meg tőle. És számítsd még hozzá, hogy néha százszor visszatöltöd. Nagyon sok olyan mozgás is van benne, amiket eddig csak kevés pályán láttam, szinte ismeretlenek. De ezeket a leírásban megtalálod. Úgyis bele fogsz nézni, ha belekezdesz ebbe a remek kalandba. Már a történet is hívogató. Ki ne hagyjátok. :)

Leírás:

1.Sea Girt:

Secret 1:

Mentések--Savegames:

Gyönyörű a helyszín, egy hadihajó a szintér a régmúltból. :)

A hajó tatján kezded a pályát. Gyorsan ugrás le a tömbről, és végezz a két keselyűvel. Ugrás most fel, a baloldali tömbre, már ha szembenézel a hajótesttel. Nekifutásból ugorj, és kapd el az árbócok között vezető kis hidat. Menj, ugrálj végig rajta, és megtalálod az 1.Callinicus’ Rudder-t.

Menj vissza, amerről jöttél, mert ha bárhol is leesel, leugrasz, sérülni fogsz. És hát kell az erőnlét. :) Menj le a lépcsőkön, és menj át a jaó orrába. Itt érdekes, ha átugrálod a tűzvetők rúdjait, akkor nem jelenik meg újabb két keselyű. De hát essünk túl rajta nemigaz? Menj hát át a fedélzeten, ha a fedélzeti rácsfokra is rálépsz, mielőtt átérnél, jobbról érkezik újabb két keselyű. Végezz velük, hogy ne zaklassanak később. Javaslom, a jobb oldali lépcsőn menj fel. Menj át a baloldalihoz, ugord át a hordókat, és rohanj oldalra, mert a hordók kilapítanak. Ha elmentek, menj fel, és ahonnan elindultak megtalálod a 2.Callinicus’ Rudder-t.

Menj le a fedélzetre. Találsz a ládák tetején fáklyákat, és szétlőve a szétlőhetőket medipackot is. Kint a fedélzet oldalán is lődd szét a ládákat, és egy kart találsz mögöttük. Itt egy kis bug van, mert ha közben most mást is csinálsz, lehet, hogy újra meg kell húzni majd, mert a tat mellett felemelkedett rácsok még sincsenek ott, még ha úgy is látszik. Itt t alán javaslom most, ha meghúztad, ugráld át a tűzvetők rúdjait, akkor tuti ott lesz a felemelt rács a helyén. No szóval: Húzd meg a kart, menj vissza a tatra, és a korlátot átugorva egy tömbre ugrasz,. Nekifutásból kapd el a felemelt rácsot, mássz fel, ás máris a hajó tatjára mászhatsz fel. Menj jobbra, és nézz le a tatnál látod a kis beugrót? Oda ugorj le, és egy medipack társaságában megtalálod a 3.Callinicus’ Rudder-t.

Ha lenézel, egy erkélyt látsz lejjebb, és egy fali kapcsolót. Oda kell most lejutni. A felfüggesztett ládák alatt levő cucc majd később. Mássz hát vissza a tatra, menj jobbra, és az oszlop mögött nézz le. Látsz pár platformot, de majd igyekezned kell, mert potyogó padló mindegyik. Hát kezdjük a feladatot. Nem. Nem itt kezdődik a feladat. Ha erre mész, véged van nem lesz út tovább. Menj csak szépen vissza a tat végében, a kis beugróba, ahol a harmadik kormánykereket találtad. Itt egy furmányos ugrás következik, eddig ezzel még nem találkoztam, szükség sem volt rá. Hát ismét tanultam egyet. :) Igaz ráment egy kis időm, mire rájöttem. LOL

NNa szóval: Hátrál ki teljesen a perem szélére. Menj előre kettőt, és ugorj hátra. Nyomd meg a Ctrl-t, mintha el akarnád kapni a peremet, de engedd el mindjárt, NE kapd el a peremet. Lezuhansz, no de ekkor újra nyomd meg a Ctrl-t tenyerelj rá, és Lara az alul levő erkélyre fog beesni. Ha a végső pillanatban megnyomod a bukfencet (END) akkor kisebbet sérül. Persze a bokája kimegy így is, meg úgyis. :) De hát ez a sorsa egy ereklyevadásznak. :)

Rántsd le a fali kart, majd menj a kis erkély jobb oldalára. Nézz le, no ott vannak a potyogó padlók. Tehát nem le, hanem innen feljutni kellenek. Ugorj is rá nekifutásból az elsőre, fordulj el kissé balra, helyből ugorj rá a másodikra, majd megállás nélkül futás, ugrás, és elkapod a harmadik peremét. Csimpizz jobbra, teljesen a sarokig, ott mássz fel, majd futás, ugrás a negyedikre, és gyorsan kapaszkodj be a kinyitott ablakon. Hát ennyi volt. Ha már bejutottál a raktárba, keresd meg a Golden Key-t, majd rántsd le a csapóajtót, és mássz fel a tatra.

Csússz le jobbra, menj át a hajó orrába. Figyeld meg a Greek Fire feliratú hordót, abban van valami, mert hősnőnk nagyon lőni akarna rá. No de majd később. Nyisd ki a vele szemközti ajtót a kulcsoddal, és vedd fel a 4.Callinicus’ Rudder-t. Irány vissza a tatra. Menj a jobb oldali feljárón, és állj oldalt a kormánykerékhez. Ments egyet, mert időre megy a feladat. Húzd meg, tekerd meg vagy nyolcszor, perdülj meg, és rohanj, ahogy csak tudsz, gyorsfutásban, amikor elfogy a csík ugorva, lényeg, hogy bejuss a túloldalon lassan lezáruló ajtón. Az utolsó pillanatban egy megperdülés is besegíthet. (+END) Ha sikerült, akkor bent vagy a kapitány kabinjában.

Mindkét oldalon találsz két, két foglalatot, oda tedd be a kormánykerekeket. A bejárattól nézve, a bal hátsó sarokban nyomd meg a fali gombot. Egy láncot kapsz a bejáratnál, ahol felmászva visszaérsz a fedélzetre. Láttad az üvegkalitkát lemenni. Nosza, menj oda, és vedd fel a Fáklyát. Marad még tarcsiban is, ha meggyulladnál.

Menj le, és gyújtsd meg az egyik tűzvetőnél, és menj a pálya elején említett hordóhoz, amire célzott Lara. Nos azért célzott rá, mert robbanóanyaggal van tele. Csakhogy lövésre nem robban. Meg kell gyújtani. De nem úgy, hogy eldobod a fáklyát a lőporcsíkon. Bizony hogy nem. A lőporcsík végéhez állva nyomj egy Ctrl-t, és akkor Lara lehajol, és meggyújtja a csíkot. A hordó felrobban. Mássz át a kis résen, és nyomd meg a gombot, ezzel kinyitottad a hajófenékbe vezető utat. Amikor átmész a kinyílt ajtón, figyeld meg balra a két ládát a falon, ez lesz majd a secret ezen a pályán, de majd később.

A hajófenékben többek között, találsz négy forgatható kereket. No ezeket nehéz lesz leírni, hogy melyiken mennyit kell forgatni. Azért megkísérlem. :-) Az a lényeg, ezekkel a kerekekkel mozgatod fent a darukat. És hát láttad, a felvehető cuccok a ládák alatt rejtőzik. Most ezeket kell begyűjteni.

Elsőre meg lehet oldani az egészet. Kikísérletezve így kell: A baloldali keréken egyet, a balra következőn kettőt, a balra következőn hármat forgattam, az óra járásának megegyezőleg. A negyediken pedig egyet, de az óra járásának fordítva. Irány fel a fedélzetre. Mindjárt itt meg is találtam az 1.Stone of Byzantium-ot.

Emlékszel még a hajó orrában levő kis karra, ami egy platformot emelt fel a hajó tatja oldalán? No ezt kell megint aktiválnod, és most is érvényes az a szabály, ami akkor volt. Ha sikerült, akkor feljutottál a hajó tatjára, és meg is találtad a 2.Stone of Byzantium-ot, és a 3.Stone of Byzantium-ot, és a 4.Stone of Byzantium-ot.

Irány vissza a hajófenékbe, menj át a termen, és egy kis vörös ködben úszó beugróban, megtalálod a foglalatukat. Tedd is a helyükre mindet. Menj át a kinyílt ajtón. Balra mozgó falakat látsz. Irány át rajtuk, és egy fali gombot nyomhatsz meg a túlsó oldalon. Menj most vissza, és folytasd az utadat. Egy faltörő kost találsz. Bújj át mögötte, és újabb fáklyákat találsz a fal mellett. Menj, és gyújtsd meg. Ha meggyújtottad, gyere ide vissza, és a faltörő kos jobb oldalán gyújtsd meg a kötelet, ami eddig féken tartotta ezt a monstrumot. A kötelet kicsit nehéz észrevenni, de más a színe, így menni fog. Beleng a kos, és egy újabb utat nyit meg a számunkra. Öld meg a megjelenő két mutáns ellenséget. Menj vissza a nagyterembe, ahol a négy kapcsolót tekerted. Szemben a rácsoknál kinyílt az ajtó. Ott is találsz egy puskaporos hordót, és előtte egy puskaporos csíkot. Itt azért ments egyet.

Ha nem akarod megszerezni a secretet, és a bónuszpályát, akkor nem nehéz a dolog. Gyújtsd meg a csíkot, rohanj vissza a lengő kos utáni terembe, és ugorj a vízbe a lenyílt csapóajtónál, és átúszhatsz a következő pályára.

Ha progi vagy, akkor ezt az egészet meg kell spékelned. :) Rohanás vissza, oda, ahol lejöttél a hajófenékbe, ahol említettem a ládáknak látszó rejtekajtót. No ott nyílt meg egy kis raktár, ahol felveheted az 1.Bonus Key-t, az 1.secret-ben. Nem olyan vészes, vagy 10-20 visszatöltés, és menni fog. Lényeg, nincs megállás, csak gyorsfutás, és ugrás.

Most aztán nagyon igyekezned kell, mert meggyullad a padló. Rohanj a vízbe, és ússz át a következő pályára

2. Knights of the Round Table. Part 1:

Secret 2: Secret 3:

Mentések--Savegames:

Na mindjárt a pálya elején foglalkozzunk a következő secrettel. Ez is kihagyható a kezdőknek. No csak mert nem lesz túl könnyű. :) Szemben, a jobb oldali sarokban egy kart találsz. Időkapcsoló, tezát igyekezned kell. Húzd meg, perdülj meg, és rohanj a szemközti oldalra, balra, be a lassan lezáruló rács mögé. Ugye ismered azt a mozgást, hogy amikor meghúztad a kart, nyomd meg az ugrást, és egyszerre az előre, hátrát. Így a levegőben ugorva megfordul lara. Nyersz pár másodpercet. Azért nem ilyen egyszerű dolog. Mert ha simán berohansz a rács mögé, lezuhansz. Jobbra, a csalóka, álpadlós teremben, egy oszlop van. Azt kell elkapnod. Ha sikerült, balra ugorj a létrára, mássz le a terem aljára, és máris felveheted a Shotgun-t, a 2.secret-ben.

Mássz fel a létrán, egy fordulásos hátraszaltóval kapd el az oszlopot, és nekifutásból irány ki a teremből. Szemben, a két kép alatt van két belökhető kétszárnyú ajtó, rács. Lökd be az egyiket, és a hátsó folyosón megtalálod a Blue Gem-et.

Menj ki, és menj az előbbi, az időrefutásos rácshoz. Előtte látod fent a pókhálót? Egy platformot rejt. Kapaszkodj fel rá, és nekifutásból ugorj a szemközti sarokba. De nem a kerítéshez, hanem az oszlop tartópillérét kell elkapnod, és a sarkon felmászni. Ugorj a fali karhoz, és húzd meg. Kinyílt a rács a folyosón. Menj be, és csússz le a lejtőn, be a vízbe. Ússz jobbra, és a fali létra előtt, a vízben egy lépcső van, amire ráállva felkapaszkodhatsz a központi emelvény alsó szintjére. Nekifutásból ugorj a létrára, mássz fel rajta, mássz balra, és a sarokban levő kis párkányra mássz oldalt. Először u8gorj oldalra, a kis erkélyre, mert fáklyákat vehetsz fel ott. Irány vissza a kis párkányra. Most nekifutásból, a végén a kapaszkodást is nyomva ugorj át a központi emelvényre. Menj a túloldalra, és ugorj le ott az erkélyre, mert ott medipackot találsz. Ismét juss fel a második szintre, és most már húzd meg a kart, ez kinyitotta a kifelé vezető rácsot. Bár ezt visszafelé is megteheted. A karral szemközt, kint a falnál, egy platformon egy rudat láthatsz. Ugorj oda, mássz fel, és ugorj hátra a legfelső szintre. Tedd a követ a foglalatba, így a főteremben felemelkedik egy átlátszó tömb. Mássz le a rúdon, ugorj át a második szinthez, és a fal előtt, a kifelé vezető járatba ugorj be, egy Ctrl-es ugrással. Az egyenes platformokon feljutsz, majd egy nekifutásos ugrással ki tudsz ugrani a folyosóra. Menj a főterembe vissza, és mássz fel a felemelt tömbre.

Nekifutásból kapd el, és mássz fel a nagy erkélyre, és Arthur király képén rántsd le a fali kart. Ez lent, kinyit oldalt egy nagykaput. Menj be. Ne próbálj meg még hozzáérni se az átlátszó kriptához, hanem menj a terem végében balra, és ugorj be a vízbe.

Ha mindig balra úszol, akkor medipackokat, fáklyákat, és az egyik sarokban egy plafon kaqrt találsz, amit meghúzhatsz. Ha jobbra úszol, akkor pedig szintén medipackokat, és egy újabb Shotgun-t találsz, és a kijáratot is arra leled. Azért mondom, hogy balra, vagy jobbra ússz, mert mire mindent összeszedsz, meghúzod a kart, párszor vissza kell menni levegőért. Persze a mozgó tüskékre is vigyázni kell közben. Ha sikerült a feladatsor, akkor az üvegajtó lenyílik, és egy hatalmas, terembe úszol át.

Ússz a partra, és miután meg csodáltad a gyönyörű termet, menj be a kis folyosóra, ahol a mozgó tüskéket látod. Menj balra, és told be az első tömböt. Most menj a másik oldalra, ott megállt egy tüske. Húzz kettőt azon a tömbön, majd mögé menve told a világos padlólapra. Most a bejáratnál állt le a tüske. Húzd az ottani tömböt kifelé, de csak addig, amíg a tömbön levő kép egyvonalba kerül a fali képpel. A terem túloldalán kinyílt egy nagykapu, és bemenve egy díszes fali gombot nyomhatsz meg. Irány be a vízbe, ott nyílt le egy üveg csapóajtó. Ússz le, majd mássz ki az újabb teremben. És most, és most megint meglepődtem ezen a pályán, ez már a második újdonság. Bár ezt tudtam, de eddig nem láttam sehol alkalmazni. Még a TR4-ben fedeztem ezt fel, amikor nem automata célzásra volt állítva a játék, így lehetett valamicskét célozni azért. Állj a medence széléhez, szemben a vízben levő ráccsal. Vedd elő a shotgun-t, és a Numpad-val nézz lefelé. Ezzel célzol is egyben, és Lara szétlövi a vízben levő rácsot. Igen, távcső nélkül. :-) Óriási mi? LOL

Ússz be, és jobbra húzd meg a vízi kart. Ez egy tömböt emelt fel az előző szobában. Ússz hát vissza, mássz partra, mássz fel a tömbre, és ugrás fel a karzatra. Pont szemben, a sötét falon egy kúszórés van. Ugorj oda, és mássz be rajta. Kússz végig a járaton, a folyosón fáklyákat is találsz. Újabb kúszórés a végén, majd lődd szét a rácsot, és told meg a kart a ketrecben. Menj vissza az előző teremben, ott nyílt ki a nagykapu a medencével szemben. Ugye nem találsz Te sem semmit a teremben, kivéve a mozgó tüskékkel védett rózsát a csontváznál? Hát én sem. Egy darabig nem. :) No azért ama csontváz előtt nézd csak meg az egyik fehér padlólapot. Kicsit világosabb a többinél, és élesebb a széle. Bizonyám, az egy felrántható csapóajtó. Nyisd is fel, a terem közepe felöl állva hozzá. Ugorj le a lyukba, és rohanj be a vízbe, mert egy láthatatlan lovag ront rád. Nem elég hogy láthatatlan, de ráadásul csak a melle közepén sérül. A vízben állva azért kényelmesen kivégezheted, Menj át a medencén, a medence jobb oldalán. Mássz ki, és rántsd le a fali kart. Lenyílt a vízben a csapóajtó. Ússz le, és húzd meg a vízi kart. Most már visszamehetsz a csontvázhoz, és elveheted az 1.Lynette’s Rose-t.

Irány vissza a nagyterembe, ott nyílt ki egy újabb nagy rács. Mielőtt leesnél a csúszdára, azért ments egyet. Nem olyan vészes ám, mint amilyennek kinéz. :) Csússz le, a fal mellett talán a baloldalon, kb a lejtő vége előtt három lépésre ugorj egyet, és fuss. Leesik az első kő, azt elkerülted. De jön még egy mögötted, és szemben is jön egy. A hátad mögötti még nem ért utol, csak nyugi. Az utolsó pillanatban futásból ugorj át a túloldalra, így elkerülted a mögötted levőt, és a szemközt jövő már nem bánt. De van még egy megoldás. Csússz le, és rohanás közben lődd szét balra qa rácsot, és rohanj be mögé. Hát válassz. :) Ha sikerült, irány be a szétlőtt rács mögé, és két zárt rácshoz, és egy újabb csúszdához értél.

Csússz le ezen is, és ezen is a baloldalon. Főleg a sarkon túl úgy ugrálj, hogy előrefelé legyél, és a baloldalon csússz le. Ehhez fontos tudnod, hogy amikor előrefelé ugrasz, és nyomod közben a balra-t, vagy a jobbra-t, akkor kicsit arrafelé is ugrik Lara. Nos tehát, a lecsúszás végén egy forróvizes, mérgező folyóhoz értél. Ugorj rá a baloldali partjára, és most előre, hátra ugrással, közben, amikor előrefelé ugrasz, akkor oldalra is tudod kormányozni. Szóval így kell eljutnod a folyó közepén a zárt ajtóhoz. Nehezíti a dolgot, hogy közben tűzfújók is akadályoznak, így bizony nem szégyellem, közben is mentettem elég sokat. Kicsit úgy tudsz az idővel variálni, hogy ha ugrás közben mentesz, és nem jó az időzítés, kicsit hagyod csúszni a ferde részen, és úgy mentesz újra. Az első ugráláskor nagyon figyelj, vedd észre a bejárati csúszda felett az oroszlánfejet. Én nem vettem észre előszörre, és bizony jó időt eltöltöttem ebben a teremben ez miatt. :) Nagyon fontos ez, mert később nem látod, csak az alját, viszont a követ szét kell lőnöd a szájában, hogy továbbmehess.

Nna ennyi segítség után, a lényeg, juss el a zárt ajtóhoz, és a legalsó lépcsőfoknál, a bejárat felöli oldalon, fordulj bizony vissza, a bejárat felé, a csúszda felett kell figyelned. Van ott két sárgás háromszög. A baloldali mellett egy kicsit láthatod az oroszlánfej alját. A baloldali háromszög jöbb oldalára, az átlójára kell célozni, köbö az alsó harmadára, a már ismert módon a shotgunnal. A kép segít, belerajzoltam, hova kell lőnöd. Ha sikerült, kinyílt a nagykapu.

Menj a következő teremben a ketrec túloldalára, és ugorj a létrára. Ha nem sikerül egyből, akkor a visszamentésnél ugorj gyorsan, és a szélére, akkor sikerülni fog biztosan. Felmászva a kis fali beugróba ugorj át a szemközti, a ketrec tetejére, és told meg a kart. Lent, kinyílt a kapu. Bemenve jobbra lődd szét a páncélt, és húzd meg a kart. Bizony irány vissza a tüzes folyó. Nekifutásból ugorj a szemközti oldalra, de mindjárt balra, mert ott is át kell jutnod a tűzfújón. A szemközti fali járattal szemben egy egyenes rész van, oda kell eljutnod. Fordulj ott balra, helyből ugrás a fali réshez, kapd el, és csimpizz jobbra, majd mássz fel a fali beugróba.

Ugrás a kinyílt rácshoz, és mássz be a folyosóra. Jobbra ne felejtsd el felvenni a lőszert. Menj fel a lépcsőkön, és húzd meg a fali kart. Menj tovább, ki az ajtón, és be a kinyílt másikon. Menj fel itt is a lépcsőkön, és az előtted kinyíló rács után új feladat következik.

Nyomd meg jobbra a fali gombot, majd a szemközt kinyíló nagykapun átmenve egy újabb fali gombot kell megnyomnod. Így a medencében kinyílt a rács, és átúszhatsz egy kis oldalterembe, ahol balra, fent, egy teremben kapaszkodsz ki a vízből. Menj a terem túloldalára, és mássz fel az előtted kinyíló rácshoz. Nekifutásból ugorj, és kapd el a tűzfújó oszlopát. Ne felejtsd el, hogy a sarkokon felmászva, nem éget meg a tűz. Még kapaszkodásból csimpizz át a túloldalára az oszlopnak, ott ess le, és húzd meg a fali kart. Vigyázz, a padlólapok halálosak. Persze azért nem mindegyik. Nézz csak fel a mennyezetre. Látod a kereszt mintájú üvegablakokat? No az azok alatt levő padlólapok biztonságosak. Vagyis helyből ugorj az tűzfújós oszlop előtti másodikra, majd kissé balra, megint helyből a következőre. Most nézz jól körül. Előtted egy kis mélyedés van. Ugorj oldalt, a lecsúszós részre, majd ugorj, és kapd el a túloldali peremet. Mássz fel, hallod már a kinyíló ajtót. Mássz fel a létrán, és visszaértél az előbbi kis terembe. Ismét mássz fel a kinyíló rácshoz, ismét nekifutásból ugorj az első tűzfújós oszlophoz. Mássz fel most a jobb sarkán, a fal mellett, és ments egyet. Amikor kialszik a tűz, futás, ugrás, és elkapod a következő tüzes oszlopot. Csimpizz a bal szélére, és helyből ugorj be a kinyílt rács mögé. Húzd meg a fali kart. Irány vissza az előző oszlopra, majd onnan ugorj le a biztonságos padlólapra. A már ismert módon juss fel, a létrán keresztül a kis szobába, és onnan vissza a nagyterembe a vízben úszva, a medencén át.

Most már meghúzhatod a fali kép előtti kart, visszahúzódtak a tüskék. Egy kötelet kapsz a teremben. Nem olyan nehéz elkapni, mint amilyenek látszik. Menj a kötél alatti ferde platformhoz. Helyből ugorj rá, és rögtön ugrás tovább, és máris elkaptad a kötelet. Fordulj rajta oldalt, és ugorj át a karzatra. Told meg mindkét kart, ezzel kapsz még két kötelet a teremben. Juss le a földszintre, és ismét ugrás az első kötélre. Lengesd be, és ugrás a másodikra. Ott fordulj oldalra, és belengetve a kötelet eljutsz a kis átlátszó platformra, ahol felveheted a Golden Key-t.

Ess a vízbe, mássz a partra, ugrás az első, majd a második, és a harmadik kötélre is. Onnan eléred a másik erkélyt. Úgy ugorj a végén, hogy amikor Lara visszafelé indul a kötélen, akkor ugorj el, akkor nem veri be a fejét, és sikerülni fog az ugrás. Ha megvan, tedd a helyére a kulcsodat, és valahol máshol, egy régebbi teremben kinyitottál egy rácsot.

Ugorj a medencébe, és ússz vissza a mozgó tüskéken át az előző terembe. Ott is menj vissza még egy termet, juss fel ismét az emeletre, és ott keresd meg a kinyitott rácsot. Jobbra vedd fel a medipackot. Menj át a folyosón az újabb terembe. Menj körbe, juss át a túloldalra, és az emelkedőn felfutva, ugorj, és kapd el az emeleti fali beugrót. Mássz fel, és menj a túloldali folyosóra. Menj jobbra, a sarkon a fali karnál ments azért egyet. Nem olyan nehéz, de időre futás következik. Húzd meg a kart, perdülj meg, és futás jobbra. A következő sarok előtt ugorj fel jobbra a falra, ugorj át a szemközti, a sarkon túlira, és onnan ugorj be a lassan bezáruló rács mögé.

Lődd szét a jobb sarokban a vázát, és menj át a függönyön. Egy újabb területre érkeztél, egy újabb terembe. Öld le a két darazsat, és középen, egy kis ferde szikláról vedd fel a Könyv-et. Nézz fel a plafonra. Látod a lengő gömböt? Vagy a shotgunnal lövöd szét, vagy felkapaszkodsz az egyik oldalsó oszlopra, és onnan lövöd szét. Ha sikerült, kinyílt egy rács, a bejárattal szemben. Menj be, vegyél fel egy fáklyát a szemközti, baloldali sarokban, és gyújtsd is meg a kis szobában. Menj ki, és a kis szobros oszlopokra felugorva, nekifutásból fel tudsz ugrani három párkányra, oszlopra, és meggyújthatsz három fali fáklyát. A negyediket így nem tudod. Figyeld meg, az egyik párkányon, fent a plafonon, egy lyuk van. No ott, pont alatta dobd el a fáklyát. Mássz fel a felső folyosóra, és a végén leszakad alattad a potyogó padló. Menj le a földszintre. Az egyik oldalsó párkány előtt egy vizes medencét találsz. Ugorj a vízbe, ússz be a járaton, és feszítsd ki az első rácsot. Ússz vissza levegőért, majd továbbúszva, a második rács előtt húzd meg a vízi kart. No ez emelte fel a fáklyát, a felső folyosóra. Menj hát vissza oda, ahol lepottyantál, mássz fel a folyosóra, és a végén felveheted a fáklyát, felugorhatsz a folyosóra, majd végigmenve, leesve, meggyújthatod a negyedik fali fáklyát is. Vigyázz, illő távolságból gyújtsd meg ezeket, mert ha közel mész, akkor meggyulladsz Te is. Most nem kell a fáklya, dobd le a földszintre.

Irány vissza, abba a kis szobába, ahol a fáklyákat találtad. Mássz fel most a létrán, egy felső kis terembe. Vigyázz, nem véletlenül látod az elődöd maradványait középen. A fal mellett haladj, és felveheted a Silver Key-t.

Menj vissza a nagyterembe, vedd fel a fáklyát, és menj visszafelé a pályán, egészen a karzatig. Ott dobd le a mélybe a fáklyát, menj át a túloldalra, és juss le egészen a földszintre. Gyújtsd meg a baloldali tálkát a villámoknál. Ismét fel kell jutnod, egészen a karzatig, sajnos ismét meg kell csinálnod az időrefutást, át a függönyön a nagyterembe, majd ahol a fáklyát találtad, most vegyél fel egy másikat. Gyújtsd meg, és gyújtsd meg vele a kis farakást, a kinyílt rács mögött. A nagyterembe most a tüzes víz megszelidült, és végre felveheted a Golden Key-t is.

Irány vissza ismét a karzatig, ott tudod használni a két kulcsodat, kinyitva a kék ajtót feletted. Mássz fel a járatba. Menj le a lépcsőn, majd úgy ugorj, hogy kapd el a második potyogó padló peremét. Csimpizz el balra, mássz fel, futás jobbra a falhoz, és told be a kék színű tömböt. Ha gyors vagy, ha már elkezdte tolni, hiába esik le a potyogó padló, már sikerülni fog. Bent megtalálod a 3.secret-ben a 2. Bonus Key-t.

No akkor folytassuk szenvedésünk útját. :) Úgy ugorj, hogy kapd el a következő potyogó padló peremét. De azért előtte is ments egyet, mert lehet, pont rosszkor kapaszkodsz fel. Miközben felmászol, ments egyet, így játszhatsz pár másodperccel a tüskék miatt. Futás a tüskéken át, közben kanyarodni is kell, majd átugrás a másik kis hídra, ott is futás át a tüskéken, és ugrás, és elkaphatod a következő potyogó padló peremét. Itt gyorsan ments egyet, ha eddig megúsztad, a többi könnyebb lesz. No nem olyan könnyebb, de könnyebb. LOL Miközben felmászol, rántsd elő a pisztolyokat. Futás végig a potyogó padlókon, és a végén, amikor leesel az aknába, lőj egyfolytában. Erre nincs gyógyír. Ha sikerül lelőnöd esés közben a kis résben a lengő labdát, akkor szerencséd van, ha nem, kinyiffansz, és újratöltés következik. :) Azért el ne felejtsd, ha nagyon kiidegel már, ott vannak a mentések, letöltheted őket. :) Szóval. Ha sikerül, a vízbe esel, ha nem, meghalsz. Ha sikerült, ússz át a járatokon, folyosókon, és egy újabb, hatalmas terembe értél.

A videó után, menj balra, húzd told a szürke padlólapra a kis emelvényt. Irány a terem másik oldala. Ott is húzd, told, a másik oldalra a kis emelvényt- Oldaléra nem kell, majd meglátod. Ha sikerült, a másik oldalon felemelkedett egy átlátszó tömb.

Ne lélegezz fel, semmi okod sincs rá. :) Fordulj meg, és a bejárat feletti platformra ugorj fel. Menj át a túloldalra, és egy nekifutásos ugrással, ugorj a ferde részre. Csússz le, kapd el a peremet, majd felkapaszkodás, egy fordulásos ugrás, (+END) és leránthatod a fali kart.

Menj vissza, ahol bejöttél ebbe a terembe. A vízszint felemelkedett, és a szétlőtt lengő labdánál, egy vízi kart lehet most meghúzni. Elárasztottad az előző termet. Irány hát vissza, és ússz át most a kandallón. Mássz ki a vízből, és jobbra, egy sötétebb tömböt látsz a falban. Told be amddig bírod, majd kint a vízben, a felemelkedett tömbre állva, már leránthatod a fali kart. Irány vissza a mozgatható tömb. Told be most teljesen, és húzd meg az előkerült kart a falon. Ússz ki a nagyterembe.

A túloldalon mássz ki a felemelkedett tömbre, és kapaszkodj fel róla az emeletre. Menj jobbra először egy medipackért, és az UZI-ért, majd a másik irányban, ahol a tüskés padlólapok vannak, a faltól a másodikra felmászva, a terem közepe felé nézve, annak jobb oldaláról felugorva elkapod a plafon létrát. Csimpizz rajta egészen a fal mellett a fali résig. Kapd el a rést, mássz át rajta, be a kis terembe.

Ne aggódj a megjelenő csontváz szellem miatt, nem bánt, csak riogat. Vedd fel a Fáklyát, és óvatosan, hogy nehogy meggyulladj, gyújtsd meg a tűzfújónál. Menj kifelé, felállva a kis vörös sziklára, és itt ments egyet. Át kell dobnod a résen a fáklyát, de úgy, hogy nehogy a vízbe essen. Egy lépést hátrálva a faltól, ez menni fog. Ha sikerült, mássz át a falon, vedd fel a fáklyát, és gyújtsd meg vele a két égőt. Kinyílt a nagykapu a vízben, és átúszva a következő pályára léptél.

3. Knights of the Round Table. Part 2:

Secret 4: Secret 5: Secret 6:

Secret 7: Secret 8:

Mentések--Savegames:

Mielőtt átúsznál a fali résen, előtte ússz jobbra, fel, ússz át a plafonon. Mássz ki, húzz egyet a láncon, majd mássz fel a függönyön. Jobbra egy rakás Light Potion-t vehetsz fel a 4.secret-ben.

Most már ússz át a fali résen, figyeld meg balra a zárt rácsot, (ez a következő secret lesz) és mássz ki egy nagy teremben. Fuss körbe, és lépj rá a kék fényben úszó padlólapokra. De csak azokra, a rózsaszínűekre NE. Ha sikerült, kinyílt egy ajtó. Rohanj be a bezáruló ajtón, jobbra ahol nem ég a gyertya, vedd fel a Fáklyát, gyújtsd meg a másik sarokban, majd vissza, és gyújtsd meg vele azt a gyertyát. Most már felmászhatsz a láncon, hátraugorva egy folyosóra érsz. Ne a karzatra menj, hanem a másik irányba, egy lávás terembe. Ha nem akarod a következő secretet, lődd a két lógó ketrecet a lávába, menj át a hídon, és bemehetsz a kinyílt kapun.

Ha a secretet is meg akarod szerezni, akkor pedig, nos akkor nem lesz könnyű a dolgod. A bejáratnál menj, és kapaszkodj fel a jobb oldali lószobor, jobb oldalára. Shotgun-t a kézbe. Nézz szembe, a túloldalra át. Az ottani lószobor mellett, az emelvény jobb oldalán egy rács van. Azt kell szétlőni. Ez nem nagy ügy, akár egy lövésből is menni fog. Menj át most a hídon, persze a ketreceket akár a lávába is lőheted, és kapaszkodj le a szétlőtt rács felett. Illetve ne is kapaszkodj le, úgy nem fog menni. Nyomd meg az előrét, az emelvény szélére állva, háttal a lávának, így előrefut Lara egy kicsit. Onnan ugorj a hátra gombbal hátra, és csak akkor nyomd meg a CTRL-t, ha már leesett Lara. Így beesik a kis folyosőba, ahol meghúzhatod a fali kart. Ez nyitotta ki a rácsot a vízben, ott, ahol beúsztál a nagyterembe. Igen ám, de vissza is kell jutni oda. Nem olyan vészes ez sem. Úgy ugorj helyből, hogy kapd el jobbra a ferde platform peremét. Csimpizz ki a bal szélére, és mássz fel. Felmászás közben menthetsz mindig egyet, ha akarsz. Lényeg, ha felmászott, rögtön ugorj, és közben nyomd a balra-t is. Ismét elkapod a következő platform peremét. Itt is balra csimpi, felmászás, ugrás a tűzfújó előttire, annak is a peremét elkapva. Itt jobbra csimpizz, és felmászáskor mindenképpen ments egyet. Ha megégsz is, a visszatöltéskor épp kialszik a tűz, így simán van i9dőd ugrani, közben jobbra-t is nyomva, majd lecsúszva a következő platformon, elkapod a hidat. Menj vissza, ki a nagyterembe, ugorj le a karzatról, ugorj a vízbe, ússz át a kinyílt rácson, és egy medipackot kapsz, az 5.secret-ben.

Irány vissza a lávás terembe, és most már menj át a hídon, be a kinyílt ajtón. Irány fel a lépcsőn, és át a kis folyosón, ahol csövek mennek, és egy kis lávás medence is van középen. Azt kerüld el, de figyeld meg benne a vízi kart. Jobbra, a fali beugróban told meg a kart, és menj át az ajtón. NE mássz le a létrán. Menj balra, és az előre-t+ctrl-t nyomva Lara felkapaszkodik az emeletre. Rögtön balra menj, és a baloldali sarokban rántsd fel a csapóajtót. Menj végig most az emeleten, a végén kapaszkodj le a kis folyosóra. Ismét juss át a kis lávás medencén, de az ajtón átmenve most jobbra menj, és ott kapaszkodj fel, ahol felnyitottad a csapóajtót. Így elkerülöd az emeleti padlókapcsolót, és nem fogja bezárni a folyosó végén jobbra, a rácsot. Így megtalálod, és meghúzhatod a fali kart, ami a lávás medencét hűti le. Menj hát oda, és húzd meg a vízi kart, ezzel felemelve a vízszintet.

Ússz most le, ahol a létra volt. Ússz át a kis termen, de jobbra, látsz egy fali rést. Ússz át rajta, vedd fel a Light Potion-t, és húzd meg itt is a vízi kart. Ússz ki, ússz jobbra, és fel a kinyitott csapóajtón. Egy karzatra csúszol le. Mássz le a magas létrán, és menj át a termen. Itt lődd szét a hordókat, mert medipackot, és újabb Light Potion-t találsz alattuk. Mielőtt átmennél a másik terembe, ami egy lépcsővel van elválasztva, nos ott, az elválasztó előtt kettő padlólappal, egy csapóajtó van, amit a létra felől állva felránthatsz. Lemászva a kis terembe, egy újabb Shotgun-t vehetsz fel a 6.secret-ben.

Mássz vissza a terembe, most már menj át a másikba, és a végén fel a magas létrán. A folyosó egyik oldalán, a váza mögött, amit szét kell lőnöd, egy fali gombot nyomhatsz meg, ami kinyitja melletted a nagykaput, és egy gyönyörű lépcsőházba értél.

Menj fel az emeletre, a baloldali lépcsőn. Menj balra, és a mozgatható hárfát told át a túloldali sarokba. Hármat kell tolni rajta. Irány le a földszint. Nekifutásból bele kell ugranod a kandallóba. Bizony, bele. :) Nézd cvsak merg, nem mindegyik padlólap éget. A tűz mögött, ahol egy kis gőzt látsz, leesel az alagsorba. Ki van nyitva ott a rács, így meghúzhatod a kart, ami az emeleten, a nagykapuval szemben nyitotta ki az erkély ajtaját. Menj hát oda, és felugorva kapd el a plafonlétrát. El kell csimpizned most a baloldali, függő platformra, de vigyázz, nem mindenhol lehet kapaszkodni, figyeld meg a keresztmintás lapokat, azok nem jók. Ha sikerült, felveheted a 2.Lynette’s Rose-t. Remélem, az előző pályán megszerezted az elsőt.

Ess le a földszintre, irány megint fel az emeletre, és a nagykapu két oldalán levő kis emelvényekre tedd a rózsákat, és megnyílik a kapu. Menj be, balra felugorva a fali beugróba felveheted a tekercset. Tedd is a szoba közepén az emelvényre, és Lara a húrok közé csap. Persze mindezt úgy intézd, hogy a lovag messze legyen tőled, akkor van időd a helyére tenni, és hárfázni kicsit. Ha sikerült, menj ki, le a földszintre, és ugorj be a baloldali medencébe. Ott lement egy tömb, megnyitva az utat. Bent felveheted a Lynette’s Cross-t, és egy medipackot is. A rács is kinyílt, továbbúszhatsz rajta keresztül, egészen egy sötét kis barlangig.

Kimászva a vízből, nézz körül. A fali réshez kell eljutnod. Látsz a teremben egy kis oszlopot. De sajnos előtte lecsúszós részek vannak. Nem messze tőle azonban felpúposodik a szikla. Nos állj meg az oszlop felé fordulva, a legmagasabb pontján, amikor Lara cipóje már a túloldalon van. Ugorj hátra egyet, és ments. Nekifutásból kell elugranod, de amikor már elugrottál, irányítsd jobbra is, hogy az oszlop közepét tudd elkapni. Ott már kissé magasabb a szikla, így sikerülni fog. Ha megvagy ezzel, kapaszkodj fel a plafonra, csimpizz el a fali résig, kapd el a peremét, és mássz át a résen. A túloldalon menj tovább, kúszásban beérsz egy nagy barlangba. Gyorsan öld meg az átlátszó pókot.

A fekvő csontváz mögött egy kisebb medence van, ahol nem tudsz úszni. Pedig kellene, mert láthatod a kis vízi járatot. Hát ha kell, hát ússzunk. Guggolj le, majd nyomd meg az előre-t, és láss csodát, máris úszik Lara. Ússz hát be, és húzd meg a fali kart. Kinyílt kint, a barlangban a kapu. Menj be rajta, és egy mély, szakadékhoz értél. No itt is szenvedtem egy darabig, amíg meg lett a megoldás. Állj középen, és háttal a lecsúszós résznek, és fegyver is legyen a kézben, akár kispisztoly is. Persze ments egyet, nem mindig sikerül elsőre. Állandóan lőve csússz le a lejtőn, így leesve, ha sikerül, meglövöd a követ, és vízzel teli medencébe esel bele. Ha megvan, mássz ki a partra, és egy gyönyörű, de kihívásokkal teli helyre értél.

Fuss át egyenesen a termen, a lószobroknál balra menj,. És mássz fel a magas létrán addig, amíg még hátrafelé tudsz ugrani, és nem vered be a fejedet. Teljesen baloldalról, a fal mellől ugorj egy fordulásos, (+END) hátraugrást, és NE nyomd meg a CTRL-t. Így a kis párkányra fogsz érni. Most egy nekifutásos, „banán” ugrással, vagyis ívesen, az ugrás közben irányítva is Larát ugorj a másik párkányra, az oszlop mögé. Ha sikerült, rántsd le a fali kart. Ugorj le a kis medencébe, és a bejárat felé menve, a baloldalon menj be a kinyílt ajtón, és állj a fali kar elé. Ajánlom, most ments egyet, mert időre fog menni a feladat.

Húzd meg a kart, perdülj meg, és gyorsfutásban rohanj ki. Rohanj kicsit jobbra, és a bejárattal szemközti toronyban kell bejutnod a lassan bezáruló nagykapun. Amikor elfogy a gyorsfutás csíkja, akkor ugorj egyet, ez pont a torony sarkánál van körülbelül. Utána megint gyorsfutás, és be az ajtón. Ha végképp nem megy, töltsd le a mentéseket, van egy pont a beérésnél is. :)

Mássz fel a dobozokon az emeltre, és menj ki a párkányra. Nekifutásból ugorj, és kapd el balra a másik párkányt, majd menj be ott az épületbe. Ugorj fel balra a sziklára, és úgy fordulj el, hogy hátrafelé ugorva a másik sarokba tudj ugrani. Tehát hátra, majd előreugrás, és elkapod a platformot. Juss ki az épületből, és menj balra. Szemben az oszlopok felett egy Life Potiont látsz. Menj, vedd fel, majd ugorj vissza erre az oldalra. Most egy nehéz ugrás sorozat jön, közben ments majd. Nekifutásból ugorj, és kapd el a lecsúszós, átlátszó platformot. Csimpizz a jobb szélére, mássz fel, és rögtön ugrás, közben jobbra is irányíts, így lecsúszol a következő jobb legszélén. Csússz le végig, majd ugrás, közben először jobbra, majd a balra-t is nyomva, előrefelé csúszol lefelé a következő platformon, így onnan is elugorva, jobbra irányítva jutsz a következőre. Onnan is jobbra irányítva ugorj az utolsóra, és hátrafelé lecsúszva kapd el a peremét. Csimpizz ki a bal szélére, és kapaszkodj fel. Egy pillanatot várj, mert így messzebb fog ugrani Lara, majd egy fordulásos ugrással, előrefelé jobbra irányítva elkapod végre az egyenes platformot. Mássz fel, ugorj át balra a toronyba, sőt annak a másik ablakába, és csússz le a drótkötélpályán, a szemközti tetőre. Menj hátra, és told meg a kart a fal mellett. Menj az épület széléhez, kapaszkodj le, és ess le a földszintre. Kicsit kificamodik a bokád de nemvészes. Menj be a kinyílt ajtón, és egy rejtvényhez értél. Figyeld meg a feladványt a falon. Ha nem megy, hát itt a megoldás: Húzd meg a C-A-I-U-S betűk alatti karokat, és a kinyílt ajtón átmenve felveheted a Spiculum Longini-t.

Menj ki az épületből, menj balra, és be a kinyílt duplaszárnyú rácson. Menj, és ess bele a kútba. Húzd meg a vízi kart, és mássz ki a kinyílt rácsnál. Még ne menj ott tovább, hanem mássz vissza, fel a létrán. Mássz fel a kút mellett felemelkedett átlátszó tömbre, majd onnan a kút tetejére. Jól nézz körül fent, mert Life Potiont, lőszereket, sőt, egy újabb Shotgun-t is találsz ott, körben, a falak mellett. Sőt, az egyik tömbre felállva, a sötét fali tömböt is betolhatod. Menj át a folyosón, és a ládákra felugorva húzd ki a következő sötét tömböt. Ugorj át a platformra, és told be ott is a sötét tömböt. De NE teljesen, mert mögött találsz, ami egy rácsot nyit ki a teremben. Menj ki az épületből, és ugorj át a platformra, ahol megtalálod a 3.Bonus Key-t, az 7.secret-ben. A következő platformon is találsz cuccokat, majd nekifutásból egy fejes ugrással, (+Shift) bele tudsz ugrani a kis medencébe. Magasról így messzebb ugrik. Menj vissza a kúthoz, ugorj bele, és mássz ki ismét a kinyílt rácsnál.

Menj végig a függönyös folyosón, hátul kapaszkodj fel, mássz fel a létrán, majd lekapaszkodhatsz a pálya elején levő terem karzatára. Nekifutásból ugord át a korlátot, de úgy, hogy a kis medencébe ess, akkor nem sérülsz. Mássz a partra, és menj be jobbra, a kinyílt ajtón. A kis sötét teremben, a hátsó, jobb oldali sarokban lépj a potyogó padlóra, de gyorsan lépj le róla, mielőtt leesnél. Itt is ments egyet. :)

Kapaszkodj le, és amikor Lara a lábait is feltette, csimpizz el balra, a baloldali falra, és ott le addig, amíg a mozgó tüskék nem érnek el. Amikor visszahúzódnak ess le, és rögtön ugorj oldalra, balra a lejtőre. Próbáld elkerülni a gőzfújókat, és lecsúszol a lejtőn. Jön a következő ugribugri. Ess le a lépcsőkre, lődd szét a vázát. Kapaszkodj fel, felugorva balra, a ferde részre. Csimpizz el teljesen jobbra, majd mássz fel, és ugráshátra, majd előre, DE FONTOS! Közben nyomd a CTRL-t is, így sikerülni fog előre, és hátra ugrálni, még az alacsonyabb ferde résznél is. Közben, amikor előrefelé ugrasz, nyomd a jobbra-t is, így haladsz is jobbra. No most következik a csalafintaság. Amikor már eljutottál teljesen jobbra, engedd el a CTRL-t és csak ugrás előre, közben a jobbra-t is nyomd, így eljutsz a magasabb ferde részre. Ott csússz le, kapd el a peremét, mássz fel, és egy fordulásos ugrással, (+END) végre ott leszel, a következő barlang bejáratánál. Ha nem megy, töltsd le a mentést, innen is tettem bele a zip-be direkt. :)

Fuss át a termen, és kicsit jobbra, szemközt, szét tudod lőni a jégfalat. Menj át rajta, és felkapaszkodva a járatba, egy mozgó falon kell átjutnod. Mondanom sem kell, előtte ments egyet. :)

Ha sikerült, leesel egy újabb kis barlangba. No ne menj még tovább. A lenti tömbre állva, ugorj és kapd el a mozgó fal alatti platformot. Mássz fel, jól időzítve, és a mozgó fal mögötti folyosón medipackot, és a 4.Bonus Key-t, találod a 8.secret-ben.

Ess le most már a kis terembe, lődd szét a kúszórés előtti jeget, és mássz át a résen. Menj először balra egy Hell Breath-ért, majd a másik irányban haladva, átmenve egy átlátszó falon, egy hosszú terembe értél, ahol a padló alatt csontvázak fekszenek. Hát azokra, de csak azokra a padlólapokra kell lépned, amik alatt fekszenek, ráadásul úgy, hogy amikor kinyílik az ajtó, átrohanhass rajta, mert időkapcsolós az is. Ha sikerült, a következő teremben végezned kell egy tüskés szörnyikével, majd továbbmenve a folyosón, kiérsz a szabadba, egy mély aknához, ahol lebegő platformokat találsz.

Ugorj át balra a kis platformra. Menj balra a sarkához teljesen, célozd be a szemközti platform sarkát, ugorj hátra egyet, és ments. Nekifutásból kell ugranod, de már csak akkor ugorj el, amikor Lara szinte már leesik a platformról. Tartsd nyomva az előrét ugrás közben is, és sikerülni fog hidd el. Nagyon fontos a pontos célzás, és az elugrás is. Ha sikerült, jön a következő, most a lengő bárdoknál kell nekifutásból ugrani, és elkapni a ferde platformon levő létrát. Mássz fel, csússz le, és az utolsó pillanatban elugorva, elkaphatod a szemközti, nagyobb platformot. Mássz hát fel rá, és fújd ki magadat. :)

Most ugrás balra, a ferde platformra, legjobb ha úgy oldod meg a feladatot, hogy háttal csúszol le, és elkapod a peremét. Felmászva egy fordulásos ugrással meglesz a fali platform pereme, és felkapaszkodva bemehetsz a kis terembe. Menj jobbra, a sziklára felugorva menj végig a folyosón, és jobbra menve megint kiérsz a szakadékhoz. Ugorj most le balra, a kis csúcsos sziklákra, ugorj át a másikra, juss el a jobb szélére. Lődd szét a szemközti jégfalat, és nekifutásból, ott is a peremet elkapva át is érsz, és felmész a lifttel a magasba. Menj be ott a folyosóra, és a végében húzd meg a láncot. Látod, egy kalapács széttört egy falat, az egyik előbbi teremben, vissza kell hát jutni oda.

Visszafelé sem lesz egyszerű. Nekifutásból ugorj a hegyes kis platformra, annak jobb széléra, de rögtön újabb ugrás, így elkapod a következő platformot. Mássz fel, és most is egy csalafintaság jön. Megpróbálhatod a kis háromszögű platformon nekifutásból elérni a balra levő ferde platformot, de egyszerűbb, ha a sétás ugrást alkalmazod. Sétából, egy lépésből a nekifutásos ugrást. Vagyis a sarokból indulva, nyomva a sétát tégy egy lépést, majd felengedve a séta gombot ugrás. Ugye mekkorát ugrik így is? Ha sikerült, ugrás a lecsúszósra, majd a bejárat előttire, onnan vissza amerről jöttél a folyosóra.

Menj vissza odáig, ahol a szörnyikével végeztél. Ott kinyílt a rács az oldalfalon. Menj végig a folyosókon, és a kétmedencés teremben vedd fel a tömbről a Golden Key-t.

Menj most vissza a lejtókhöz. Háttal csússz le, kapd el a peremet, csimpizz jobbra, és egy tömbnyire a faltól mássz fel, majd egy hátraugrással a kis átjáróba érsz. Ugorj fel balra a nagy lejtőhöz. Kapaszkodj fel balra a falra, és csimpizz jobbra, végig felfelé a lejtőnél. Fent is csimpizz jobbra, a mozgó tüskékhez, de minél magasabban. Így végre felérsz a sötét kis szobába, és ki a nagyterembe. Menj balra, és a kulcsoddal nyisd ki az ajtót, és bemenve a következő pályára léptél.

4. Knights of the Round Table. Part 3:

Secret 9: Secret 10: Secret 11:

Secret 12:

Mentések--Savegames:

Lecsúsztál egy völgybe. Menj jobbra, és figyeld meg a toronyban a harangot. No ezt kell most ellőnöd. Menj hát tényleg jobbra, és a kis medence előtt megállva, vedd elő a shotgun-t, a numpad0-val teljesen menj felfelé, és lőj egyet, És sikerült is, földrengés rázza meg a környéket, és a nagy pálmafa mögött, a falban, megnyílik az út, kinyílik egy rács. Mássz fel hát a pálmafán, a kinyílt rács fölé, és egy fordulásos ugrással, (+END), beugrasz,a kis fali fülkébe, és felveheted az 1.Open Sesame-t. Menj ki, le a földszintre, és nyisd ki vele az első nagy ajtót. Mielőtt bemennél, a kis medencében vedd fel a medipackot.

A következő helyszínen, több feladat is van, és bizony nem könnyűek. Ha leereszkedtél a völgybe, azért nézz vissza, a bejárat mellett jobbra, egy zárt rácsot látsz. Nosza, próbáljunk bejutni mögé. :)

Látsz az üvegablakok előtt, egy mintás padlólapot. Arra rálépve fog kinyílni. De időrefutás következi. Állj ház az üvegfal felöl mögé, és ments egyet. Gyorsfutásban rohanj rajta keresztül, irány szemközt, a sziklák alján a kis zöld bokor. Az mellett balra kell felugranod a sziklára, de úgy, hogy előrefelé csússz le, és rögtön tovább ugrani előre, a másik sziklára, de közben nyomni kell a balra-t is, így menni fog. Ha ez megvan, még menteni sincs időd, mert akkor megtorpan egy kicsit a lány. Tehát gyorsfutásban rohanj a sziklák tetején, NE menj ki az egyenes részre, arra most nincs idő. Szóval a sziklák tetején rohanj végig jobbra, majd a fal előtt is jobbra, és a legvégén futásból egy ugrás, közben nyomod a balra-t is bent is vagy a záródó ajtó mögött. Vegyél egy mély lélegzetet, itt is ments egyet, mert jön a következő időrefutás. :) Lépj rá háttal az újabb időkapcsolós padlólapra, futás, ugrás ki jobbra a sziklákra, és gyorsfutásban rohanj a sziklák tetején át a túloldalra. Itt se menj ki az egyenes részre, még a túloldalon se, csak közvetlenül az utolsó oszlop utána. Ha sikerült, felveheted a 2.Open Sesame-t.

Csússz le a sziklákon, és menj a bejárathoz. Így nem tudod elérni. Állj hát háttal, a baloldali ferde szikláknak, de közvetlenül a fal mellett, és a sziklék előtt. Ugorj egyet hátra, majd ugrás előre, közben nyomva a balra-t bent is vagy a kis folyosóban. Menj hát a következő nagykapuhoz, és nyisd ki.

Ismét egy gyönyörű helyszínre értél. Egy lépcsősor aljába, a szabadba. Menj fel a lépcsőn. Figyeld meg a szemközti épület tetején a zászlókat. Figyeld meg a szöveget „Hic Manebimus Optime” Vajon mit jelent? Ez később fontos lesz a secret miatt.

Végezz a lovaggal, és vedd ki a zsebéből a Silver Key-t és nyisd ki vele az ajtót. Egy előtérbe értél.

Menj át a termen, a festmény előtt jobbra, át a kis függönyön. Húzd meg a kart a falon, de vedd észre a kis medencét mellette. Perdülj meg, futás ki, be a szemközti rácson, fel a lépcsőn, és be a kinyílt ajtón. Vedd ki a ládikából a Love Potion fiolát. UZI-t a kézbe, rohanj jobbra ki a kinyílt rácson, le a lépcsőn, és öld meg a skorpiókat, mielőtt elérik a halálfejes padlólapot, mert különben fáklyává válsz. :)

Ha sikerült, menj vissza a kapcsol melletti medencébe, és töltsd meg a fali kútból jövő varázslatos folyadékkal, menj ki az előtérbe, és a kis emelvényen levő poharat töltsd meg vele. Menj jobbra, fel a lépcsőn, be a kinyílt rácson, és vedd ki a ládikából az Isolda’s Rimg-et.

Mássz fel a mögötted levő járatba, a végén fordulj a létra felé, és ments egyet. Mássz fel a létrán, vigyázz a forgó pengékre. Ha fent vagy teljesen, fordulj meg, ugorj+ctrl, és elkapod a szemközti rést. Mássz be, és a rés végén egy medipackot, és egy újabb Shotgun-t találsz a 9.secret-ben.

A kúszórésen visszafelé menve ess le a mély aknába, a vízbe, majd újból mássz fel a létrán. Hát bizony nekem alig harmada maradt az életerőnek, remélem elég lesz a pálya végéig. :) És nincs vége a megpróbáltatásaidnak. És bizony itt elszakadt a cérna nálam. Itt, és most, beadagoltam egy medipackot. No nem egy nagyot, scak egy kicsit. :) Juss át a forgó pengéken itt is, majd lecsúszol egy lejtőn, egy újabb, vizes terembe.

Gyorsan ugorj a vízbe, mássz ki a rácsoknál, és öld le a mindkét oldalon köpködő kis gyíkokat. Ugorj a vízbe, és a baloldali párkány alatt húzd meg a vízi kart. Mássz ki a túloldali partra, és menj át a kinyílt ajtón. Menj először jobbra, vedd fel a lőszereket, majd ereszkedj le a mélybe. A terem közepén, egy magas akna van. Állj a jobb sarkába, és felugorva kapd el a létrát. Mássz fel, de azért figyeld meg a kis teremben, a zöld növényekkel takart mennyezeti kart, ha feltöltötted a termet vízzel, vissza kell ide jönni. Tehát mássz fel, elkapva a létrát, és ugorj hátra a felső teremben.

Nyúlj bele mindkét oldalon a fali lyukakba, az egyikben jutalmat kapsz, a másikban pedig kinyitod az ajtót a kis folyócskánál. Ugord át a kerítést, és a túloldalon is nyúlj bele a fali lyukba. NE menj tovább. Most menj vissza, feltöltődött az akna, és az alsó szoba vízzel. Húzd meg a plafon kart, ezzel nyitod ki a következő, a lávás teremben a túlparti ajtót. Ússz hát fel ismét a felső terembe, és menj tovább, végig a folyosón, a lávás teremig.

Hát itt sem lesz könnyű a feladat, mivel a lengő kúp, belelök a lávába, ha nem jól időzítesz. Úgy ugorj, hogy a platform peremét kapd el, vagy gyorsan hátraugorva tedd ugyanazt. A bal szélétől csimpizz jobbra egyet. Akkor mássz fel, amikor épp elment a fejed felett a kúp, így amikor felmásztál, akkor megy el ismét. Nekifutás, ugrás a másik platformra. A sarokból elugorva, a sarkába kell hogy ugorj. Volt már ilyen a lebegő platformoknál, most is menni fog. :) Ha sikerült, átugorhatsz a kinyílt nagykapuhoz, és jön egy újabb terem, újabb feladatokkal.

Vedd fel a lőszert, és menj balra, ugorj fel a fali beugróba. Menj a folyosón, és a harmadik kőkupacnál, ahol a fény is vibrál, vedd fel a Fáklyát. Menj vissza, le a terembe, és a fáklya alatti, tömbre, balra, felugorva dobd el a fáklyát, hogy az ott is maradjon, mert egy tömbbel fogjuk ott felemelni. Irány vissza a folyosó, most menj fel egészen a zárt ajtóig. A korlát túloldalán, a most még nem égő tálkánál vedd elő a távcsövet, és nézz körül. A zárt ajtó mellett jobbra, egy fasli kart látsz, azt kell lerántani. Ugord át hát a korlátot helyből, kapd el a plafonlétrát, csimpizz el a kar fölé, és leesve rántsd le. Az eldobott fáklyánál esel le. Vedd fel, és gyújtsd meg a tűznél. Mielőtt lemennél a terembe, még fentről végezz a lovaggal, ha szerencséd van, ott nem tud eltalálni. Ha sikerült, vedd fel a fáklyát, és menj fel vele ismét a folyosókon keresztül, és gyújtsd meg most az égőt. Menj be a következő folyosóra, és a végén a fáklyával együtt kell felugranod egy emelettel feljebb. Nos, ez egy újabb mozgás, lehetőség, amit eddig nem láttam. Ezt úgy kell megoldanod, hogy fáklyával a kezedben, a felső folyosó alatt fel-fel ugrasz, és amikor felugrottál, megnyomod az „1”- es bill-t, mintha a pisztolyt vennéd elő. Így Lara nagyon gyorsan eldobja a fáklyát, és így az, felkerül az emeletre.

Egy üveges terembe értél. Azért csak figyeld meg a mintázatot, egy helyen mindig át tudsz menni a következőre, és a végén a fáklyával együtt, felugorhatsz a tetejére is. Gyújtsd meg a fáklyával a fali égőt.

Menj be a kinyílt ajtón, és vedd fel az újabb Shotgun-t, a 10.secret-ben.

Menj be a másik beugróba is, húzd meg a fali kart, ezzel kinyitva a földszinten az ajtót. A fáklyát eldobhatod, nem kell már. :) Menj hát le, és menj át a kinyílt nagykapun. Jobbra, a falon, rántsd le a fali kart, ez kinyitotta lent, a medencénél az ajtót. Még ne ugorj le.

Fordulj jobbra, ugord át a kerítést, és kapd el a tető peremét. Csimpizz balra, a sarkon is túl, és a másik sarkon is, és a kinyílt rácsnál, a rést elkapva, felmászva lőszert vehetsz fel, a 11.secret-ben.

Most már ess le, és menj át a medencénél kinyílt ajtón. No szerezzük meg az utolsó secretet először. :) Emlékszel még a toronyban levő feliratra? Most van ennek nagy szerepe. Ha nem emlékszel, nézd meg a képeket.

Ugorj először balra, és lépj rá a „HIC” betűs padlólapra. Ugrás a vízbe, kimászás, majd most a jobb oldali partra ugorj, de vigyázz, ott NE lépj rá a szöveges padlóra. Ott csak az a dolgod, hogy egy banánugrással átjuss a másik oldalra, az oszlop mögé. Ott told meg a kart, és lépj rá a „Manebimus” padlólapra is. Ismét ugrás a vízbe, ismét ugrás ki a baloldalra, ott is juss át egy banánugrással a másik oldalra, és lépj rá az „Optime” feliratra. Kinyílt a kapu, a víz felett. Ugorj hát be mögé, és megtaláltad egy medipack, és lőszerek, és az UZI-n kívűl az 5.Bonus Key-t, a 12.secret-ben.

Ugrás a vízbe, és ússz át a kinyitott ajtón. Mássz ki a baloldali sziklán. Itt most döntened kell. Ha kell a fegyver, akkor, mint már több pályán, egy bugot kell kihasználnod. Állj háttal a vízesésnek, és ugorj hátra. NE karj megkapaszkodni, a CTRL-t már csak akkor nyomd, amikor zuhansz, így beesel az alattad levő párkányra, és egy újabb Shotgun-t vehetsz fel. Ez a mutatvány nem szükséges a továbbhaladáshoz, akár egyszerűen le is eshetsz a tóba.

Mindenképp ess bele a kis tóba. Ússz át a kis résen, és kapaszkodj ki a szemközti oldalon, a mintás padlólapra lépve. Kinyílt az ajtó, és átugorva a túloldalra, helyből ugorva balra, egy párkányra értél. Nekifutásból ugorj, és kapd el a vízesés baloldalán a létrát. És most nagyon figyelj, megint ki van számítva a dolog nagyon. :)

Mássz fel ameddig csak tudsz. Mássz balra, ameddig csak tudsz. Egyet csimpizz jobbra, engedd el a CTRL-t egy pillanatra, majd kapd el újra a létrát. Mássz fel, ameddig tudsz, mássz balra ameddig tudsz, és újra mássz felfelé ameddig tudsz. Kicsit tovább jutottál, mint eddig. Most figyelj!!! Egy sima hátraugrással, nem kell fordulásos, a sziklapárkány szélére érkezel. Ments gyorsan. Óvatosan fordulj balra, a fal felé, ugorj, majd lecsúszva kapd el a peremet, kicsit balra csimpizve fel is kapaszkodhatsz a párkány, most már biztonságos részére.

No most megint egy furmányos ugrás következik. Emlékszel még az egy lépésből megoldható nekifutásos ugrásra? Itt ezt kell alkalmazni. Tehát nyomd a sétát, és az előré-t. Egy lépés után engedd fel a sétát, és nyomd meg az ugrást. Ja? És az előbbi létra tetején levő, egyenes sziklát kell megcéloznod. Ha sikerült, elkapja a peremét a hősnőnk, és felmászhatsz rá. Nekifutásból ugorj, a baloldali lecsúszós részre, de úgy, hogy elkaphasd a kötelet a következő ugrással. Lendülj be, és ugorj a másik kötélre. Fordulj jobbra, remélem előtte megnézted a fali kart, amit le kell rántanod. Kicsit jobbra célozz, akkor sikerülni is fog, ha kellően, a gyorsfutás gombbal belengetted Larát.

Lerántva a kart, a vízbe esel. Újra juss fel egészen a létrára, és újra hátraugrás a sziklapárkányra. Most a felnyílt ajtóhoz ugorj be, megint a legegyzsrűbb, ha a sétából nagyugrásos megoldást választod. Felmenve az emelkedőn, átkúszva a résen, egy újabb területre érsz.

Kapaszkodj fel a párkányra a bejárat felett, ugorj át a kis erkélyre, és egy újabb UZI-t vehetsz fel. Menj, ugorj a vízbe. Ússz a négy lovag alatti sziget kis résébe, és húzd meg a plafon kart. Ne aggódj, a halak nem bántanak. Ússz jobbra, be a sziklarésen át, és húzd meg a vízi kart. Mássz ki az első kis szigeten, ahol egy kör forog. Nézz jól körül. Látod az épület felé a három kör alakú, átlátszó kis platformot? Potyogósok, de rajtuk keresztül, éred el a falon levő kart. Nekifutásból ugorj hát az elsőre, megállás nélkül a másodikra, utána a harmadikra, végül a karhoz, és rántsd le. Pár visszatöltés után, menni fog ez is. :)

Beleestél a vízbe. Ússz jobbra, és a víz fenekén, a baloldali rács most nyitva van. Ott kell leúsznod.

Illetve nyitva kéne lenni. Hát ez borzasztó, Idáig elvittem ezt a kalandot, megküzdöttem mindenért, csak egy medipackot használtam el, és most egy bosszantó bug miatt nem tudom folytatni. Nálam sajnos a rács zárva maradt. Akármit is csináltam. Visszatöltöttem másik mentést. Mentés nélkül vittem el odáig. Akármit tettem, akkor is zárva maradt. Szerencsére szereztem egy mentést, ahol nyitva van. És abban is csak egy medipack van elhasználva, és abban is megvan minden secret, mint az enyéimben. Hát kénytelen vagyok, ezzel folytatni. :( Ezt a mentést letöltheted INNEN.

Ússz le a járaton, ússz végig, majd fel, és egy teremben mászol ki a vízből. A központi emelvény mögött, húzd ki, és told végig a szabadon maradt deszka padlólapra a kardokat tartót keretet. Végre, kint, a parton, kinyílt a nagykapu. Ússz hát vissza, mássz ki a téren, és menj hát be rajta.

A jobb oldali,, második átlátszó tömbre ugorj fel. Fordulj vissza a bejárat felé. Nézd meg jól a bejáratot, a kapu boltozatát. Látod a baloldalán, egy pajzsot, a bal felső sarkában? Egy kis pajzsot? Pisztolyt a kézbe, és felugorva lődd szét. Kinyílt oldalt egy ajtó, és egy tükröt húzhatsz ki, majd a fénynyalábhoz tolhatod, mozgathatod. Újabb tükröt mozgathatsz, a fénynyaláb újabb végére. Tedd ezt még kétszer, és meglátod a lerántható kart a festményen. Rántsd hát le, és végeztél is ebben a teremben. Irány vissza a víz, és az előbbi kinyílt csapóajtó mellett jobbra, kinyílt egy másik is. Most azon ússz át.

Egy teremben mászol ki a partra. Ha akarod, elkerülheted a harcot, de szrtm nem érdemes, sérülés nélkül is végezhetsz a két lovas lovaggal. :) Menj balra, be a kis folyosóra. Menj egészen hátra, egy medipackért, majd középen kapaszkodj fel a kúszórésbe. A végén egy hálószobába mászol fel. Húzd el a zongorát, és vedd fel a Golden Key-t.

Az erkélyre kifelé menet, a baloldali oszlop bal oldalán húzd meg a kis karikát. Két kötelet kapsz. Lődd szét az erkély korlátait, majd a két kötélen át juss el a túloldalra, ahol egy kis fali beugróban megtalálod a Silver Key-t.

Lent a földszinten mássz fel a lépcsők melletti első szoborra, nekifutásból, és fejesugrással be tudsz ugrani a kis erkélyekre, ahol lőszert, és egy újabb medipackot kapsz. (nekifutás+ugrás+SHIFT)

Most már menj fel a lépcsőn, és a kulcsaiddal nyisd ki a nagykaput. A következő, utolsó teremben tedd a fali fülkékbe a megszerzett amuletteket, és kinyílik oldalt a rács. Felugorva oda vége is a pályának. És vége az egész kalandnak, ha nem szerezted meg a Bonus kulcsokat. No de ha másképp nem, töltsd le a mentést, és jöhet a következő pálya.

5. Bonus Level:

Mentések--Savegames:

Menj balra, és tedd bele a helyükre a kulcsaidat. Kinyílt az ajtó. Lődd szét a korlátot, kapaszkoj le a peremen, és kapd el az alattad levő rést. Kicsit csimpoizz jobbra, ess lejjeb, és ezzel a módszerrel végül lejutsz a földszintre. Fordulj meg, és a baloldali falon húzd meg a karikát. Egy szobrot emel fel, a tetején egy platformmal. Vedd fel a medipackot. Mássz fel rá, egy helyből ugrással kapd el a fali beugrót, mássz fel, majd egy nekifutásos ugrással ugorj át az erkélyre. Menj fel a lépcsőkön, és nyomd meg a gombot a kis folyosó végén.

Juss le a földszintre, keresd meg a kinyílt ajtót, és menj be. Vedd fel a medipackot, majd a folyosó végén, a másik teremben a kis emelvényről leveheted a Golden Key-t. Bezárult ugyan mögötted az ajtó, az előző teremben, de sebaj. Lődd szét itt az ajtókat, és a mögötte levő már kinyílt előtted, és visszaértél a nagyterembe.

Menj jobbra, és nyisd ki a nagykaput, a mellette, jobbról, a falon levő lyukba téve a kulcsodat.

Egy újabb, hatalmas, kékes terembe értél. Szemben egy medipackot vehetsz fel. Menj azonban a bejáratnál jobbra, és a kis folyócska mellett, a ferde részről kapaszkodj fel az oszlopra. Nekifutásból ugorj be jobbra a fali beugróba, ha kell, nyomd a CTRL-t is. Kússz át a résen, és húzd meg a karikát a falban. Kinyílt egy ajtó, lent as mélyben. Nosza, keressük meg.

Menj le a földszintre, és a bejárattal szemben, a sás között, egy aknát találsz. Ugorj le, csússz le a lejtőn, de ugorva kapd el a szemközti falat. Várd meg, amíg Lara a lábát is felteszi, majd kapaszkodj jobbra, egészen a kar fölé. Ess le, és kapd el, rántsd le a fali kart. Előrefelé kell hogy lecsússz a lejtőn, közben ugrálva, nyomva a balra-t, sikerülni fog beugrani a kinyitott rács mögé, a kis lépcsős folyosóra. Egyszerű a képlet, mert ha lezuhansz, megdeglesz. :)

Menj fel a lépcsőkön, a végén, a magas lejtőnél a jobb oldali falra tudsz felkapaszkodni. Felcsimpizve húzd a kis baloldali folyosó végén a tömböt kétszer, ameddig tudod. Menj ki, majd a főteremben ugorj be a kis megnyílt folyosóra, és húzd meg a kart, amit a mozgatható tömb rejtett el eddig. Menj pont szemközt, a kinyílt rács mögé, és felveheted az 1.Javelin-t.

Menj ki ismét a nagyterembe. Most ne ess le, hanem ugorj át a szobrokhoz. Indulj el balra, a szobrok platformjain át, majd a középső emelvény oldalára ugorj a platformra, végül ennek teljesen baloldaláról, nekifutásból kapd el a rúdon levő platformot. Most már feljutsz az emeletre.

Három mozgatható kis szobrot kell a helyére tolnod. Akár úgy is megoldhatod, hogy mindegyik körre rátolod, és egy-egy pillanatra megállsz. A lényeg, a végén, a központi emelvény melletti platformon, a kis emelvényen megjelenik a 2.Javelin. Menj hát oda, a szobornál legjobb, ha körbekapaszkodsz, és vedd fel. Akár a lenti vízbe is beugorhatsz. Vagy a központi emelvény oldalán levő platformon át is lejutsz, sértetlenül. Menj ki, vissza a nagyterembe.

Látod az oroszlánszobrok felett a két lándzsás szobrot az első emeleten? Oda kell feljutnod. A jobb oldali falon is van egy karika. Húzd meg, és ott is felemelkedik egy szobor, rajta keresztül eljutsz a jobb oldali erkélyre. Vedd fel az újabb Shotgun-t, és tedd a lándzsavéget a szoborra. Juss fel a másik szoborhoz is, és ott is cselekedd ugyanezt. Lent, kinyílt az ajtó.

Menj végig a sötét folyosón, de a következő szobán teljes iramban, rohanva menj végig, mert kilapulsz. A zárt ajtó baloldalán húzd meg a karikát, de rögtön ugorrj félre, az újabb lezuhanó tömb miatt. Menj át a kinyílt ajtón.

Csússz le a lejtőn, menj jobbra, végig a sötét folyosón, és egy újabb gyönyörű, és hatalmas terembe értél. A repülő csontváz elől ugorj a vízbe, és megszabadulsz tőle. Menj előre, a szemközti falig, és a jobb oldali oszlop, külső, jobb oldalán nyomd meg a gombot. Ez aktíválja a kis tömböt, és a magasban a mozgó platformokat. Nem lesz egyszerű a feladat, mint oly sokszor már ezen a kalandon. Menj a felemelkedő kis tömbhöz, és szemben, a magasban levő kék festményhez, állj rá. Állj rá, de a festmény felöli oldalára, és annak is teljesen bal oldalára. Ments egyet. Visszatöltéskor nem baj, sőt, várd meg amíg leesel, de készenlétben légy. Nyomd már akkor a CTRL-t, majd amikor felemel a tömb, abban a pillanatban ugorj, és kapd el a feltűnt átlátszó platform teljesen bal szélét. Kapaszkodj fel, majd megállás nélkül futás balra, ugrás a legvégső pillanatban, így elkapod a következő platformot, de legalább a közepét annak is. Mássz fel, és.. és most jön egy kis csalafintaság. Ne akarj balra kanyarodva ugorni. Várj egy pillanatot, de tényleg egy pillanatot, és helyből ugorva egyenesen előre ráugrasz egy megjelenő platformra. Onnan már nekifutásból kiérsz az oldalsó párkányra, és megpihenhetsz. :)

Most az a feladat, hogy körbe menj a párkányokon, sokszor „banán” ugrással, és fent a magasban lődd szét az összes kerítést, korlátot. A Shotgunnal, és a Numpd0-val simán megteheted, lőszered is van hozzá bőven. Egy helyen ismét az átlátszó padlólapokon kell átjudnod a másik oldalra. Jegyezd is meg ezt a helyet. Ha végeztél a korlátokkal, ide menj vissza. Ugorj a két oszlop közötti lecsúszós részre. Vsimpizz el középig, és miközben felmászik Lara, ments egyet. Az utolsó nehezebb feladat következik. Ha jól számítottad ki, akkor egy fordulásos ugrással érsz a hátad mögött megjelenő padlólapon. Fordulj jobbra, helyből ugrás a magasabbra, de kapaszkodás nélkül, majd a következőre. Most nekifutás, ugrás, és elkapod az emeleti kis terem peremét. És ezzel vége is a nehéz feladatoknak. Ha nem jól időzítettél, akkor a visszatöltéskor ismét ess le, kapd el a peremet, ismét mássz fel, és úgy próbáld a fordulásos ugrást. És azt is láthatod, tulajdonképpen elég lett volna ezt az egy korlátot szétlőni, de hát lentről ezt még nem tudhattad. :)

Menj be a kis terembe, és húzd meg a kart. A másik oldalon ismét egy átlátszó padlólapon át jutsz a következő kis terembe, de ez már nem nehéz. Húzd meg ott is a fali kart, és a másik két teremben úgy szintén. Juss le, akár visszafordulva, ráugorva az első padlólapra, majd nekifutásból a vízbe ugorva. Menj vissza az előző terembe a sötét folyosón át, és kapaszkodj fel a felemelkedett kék oszlopra. Onnan nekifutásból elkapod a következő folyosót. Mássz fel, menj végig, majd egy kis úszás következik. Egy rács kinyílik közben jobbra, ott ússz tovább, majd kimászva egy folyosóra, kapaszkodj fel a fali átjáróba, ami egy terembe vezet.

Jobbra menj. A tükörben láthatod, az egyik kis talapzaton van valami. Menj hát oda, és vedd fel a Dust int he Wind-et.

Menj tovább, újabb víz, újabb úszás. Kimászva a következő terem közepén, tedd a talapzatra a szerzeményedet, és jobbra, a terem falában megnyílt az utolsó ajtó. Ugorj ki a terem szélére, kapaszkodj fel a folyosóra, és vége is ennek as remek kalandnak.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.