.....................................................................

Himalayan Mysteries

Készítő: Titia Drenth (Titak) Homepage

Letölthető: Innen

Csomagold ki a titia_drenth_himalayan_mysteries_full_version.zip-et, másold be egy könyvtárba a tartalmát, és indíthatod is a kalandot. Ehhez nem kell a TRLE program.

Story:

Körülbelül 2500 évvel ezelőtt tüzes mennykő csapott le az égből…Egy idegen emelkedett ki a roncsból. Az elzárt hegyvidék lakói istenként tisztelték, oltárokat és templomokat építettek neki. Megszületett a Denboche kultúra…

Lara croft, Lord Hensingly Croft lánya arisztokrata családban nőtt fel. Miután 21 évesen befejezte az iskolát, a tervek szerint, Lara férjhez ment volna. Azonban sítúrájáról hazafelé tartva a Himalája szívében repülőgépe lezuhant. Az egyetlen túlélő Lara volt, aki megtanulta, hogyan élje túl a szélsőséges körülményeket, messze biztonságos otthonától. Két héttel később, amikor besétált Tokakeriby faluba, addigra élményei alapvető változást idéztek elő benne…. (Fordította: Shallia)

Review:

A játék új TR4 motorral készült, azaz kicsomagolás után azonnal játszható. Játék folyamán megcsodálhatjuk az új motor remek újításait. Talányok keresése közben lesz is időnk bőven nézelődni, néha idegesítően sok is .Játék gondolatmenete, egy réges-régen lezuhan idegen űrhajó alkatrészeinek megtalálása.Meg talált alkatrészek visszahelyezésével újra üzemképessé tenni az űrhajót, s hazautazáshoz segíteni az idegen lényeket. Pályák során nem túl sok ellenséggel kell megküzdenünk, annál furmányosabb talányokat kell megoldanunk. Titak észjárása zseniális, eddig egyetlen általam végigvitt szerkesztett TR pálya nem fogható hozzá (szerk). Ennek ellenére, van benne néhány idegesítő időfutás, „Banános” ugrás!

1 pálya „Crashed

1 SECRET - „Yeti Bone „ (Yeti lábszárcsont)

.Secret 1:

Mentések--Savegames:

Miután megtekintettük a repülőgép lezuhanásának legszörnyűbb pillanatait és Lara észhez tér, meg kell kersnünk a „pilot’s key”-t (pilota kulcs)

Miután megtaláltad, juss ki a pilótafülkéből, vedd fel a „Bottle with water” (vizes flakon) - és a „Nagy Medipack”-ot a két mellékhelységben.

Kijutva vedd fel a „Lara’s notebook” –ot (Lara kézikönyv), és jegyezd meg hol találod a kulccsal nyitható ajtót.

Némi ládatologatás után találunk 2 pisztoly-t. Balra felugrálva, a barlangban, egy újabb „Nagy Medipack” a jutalmunk. Visszatérve, a szemben lévő barlangban némi kőtologatás/húzogatás után „Kis Medipack” Segíti erőnk visszatértét. Itt láthatunk egy szakadékot is, amelyen nem tudunk pillanatnyilag átjutni, azért jegyezzük meg ezt is hol volt. Nézz be a szakadékba is, mert a „seceret”-et csak most tudod megtalálni/megcsinálni. 1. secret jutalma „Yeti Bone” (Yeti lábszárcsont).

Térjünk vissza a szakadékhoz, keressük meg a lefelé vezető utat, s közben vegyük fel a „Boots”-ot (csizma), és a „Compass”-t. (iránytű) Nem árt gyakorolnunk a pálya ezen részét. :) Compass megszerzése után, dönthetünk a Backpack felé indulással is, de ez életvesztéssel fog járni. Bölcsebb döntés visszamászni a kiindulási ponthoz. Újra végigmászva, csavartugrás kapaszkodás után már fel is vehetjük az előbb látott „Backpack”-ot (hátizsák)

Kisebb zuhanás után máris a szakadék alján találjuk magunkat. A „Suitcase with clothes”-hez (utazótáska) jutás 2 féleképpen is megoldható. Ne gondoljunk mindjárt a legbonyolultabbra. Ez jellemző az egész játékra is. Miután megszereztük a Suitcase with clothes egy kis demót látunk, amelyben megtelik hóval a pálya elején lévő kicsi szakadék. Nosza jussunk vissza oda. Szakadékon túljutva vigyázzunk testi épségünkre, a lezuhanó jégcsapok miatt.

Mivel igen hideg van, keressünk némi tűzrevalót. Ha megtaláltuk, a „fáklyát” irány vissza a nagy szakadék mélyére, a lángoló dobozhoz, hogy melegedhessünk kicsit az összeszedett rőzsénk mellett :-D Miután meggyújtottuk a fáklyánk, menjünk a kiömlött olajhoz és gyújtsuk meg azt. Kis idő múlva a jég kiolvad, s mi hozzáférhetünk a jég alatti barlanghoz. Mielőtt beugranánk a vízbe, mentsünk feltétlen egyet.

Ugorjunk a vízbe, és sebesen ússzunk be a víz alatti barlangba. Kis rámpára másszunk, ki mielőtt megfagynánk. Lőjük szét a hasadékba szorult követ, majd jussunk fel a „Cargo-space key”-ért, Vegyük fel a „Nagy Medipack” –et is, és töltsük fel az életünket is. Itt nem árt menteni egyet.

Ha kiértünk a vízből, elindul egy óra, és 2 percünk van, hogy visszajussunk a repülőgép alján lévő ajtóhoz. Kulcs behelyezése után átlépünk a következő pályára.

2. pálya: „Icy waters”

4 SECRET: 4db „Prayer Wheel”

.Secret 2-3-4-5:

Mentések--Savegames:

Először is Ugorjunk balra, a kis meredélyre, hogy onnan tovább ugorva eljussunk az 1. ”Prayer Wheel” (2.secret). –ért. Ezt feltétlen vegyük fel, mert ide még egyszer nem tudunk visszajutni, és a többi secret sem lesz meg. Ugráljunk vissza a kiindulási pontunk alatt lévő egyenes részhez.

Csússzunk le a lejtőn, és nekifutással ugrás a szembe lévő részre. Gyerünk tovább, ügyeljünk a hó tömbökre. Gyerünk jobbra tovább. Egy kanyaros ugrással, ugorjunk balról a platformra. Kapjuk el a rést, majd lengjünk át a túloldalra. Ugorjunk a beugróhoz, innen ugrás a jeges részhez. A járaton gyerünk tovább, végezzünk a 2 gepárddal. Itt találunk egy kis „Kis Medipack”-ot, vegyük fel. Gyerünk ki innen, és csússzunk le a jeges lejtőn.  Intézzük el a 2 gepárdot. A lejtő mögött van egy magasabb rész, ahova fel tudunk kapaszkodni. Kússzunk be a résen, és vegyük fel a 2. ”Prayer Wheel”-t. (3.secret). 

Csússzunk le a lejtőn, és gyerünk a fagyos tavon tovább egyenesen. Egy gepárd állja utunkat, végezzünk vele. De a legördülő hótömbökre is figyeljünk. Jobbról újabb lejtőhöz érünk. Elég hosszú az út lefele. Balról menjünk le a lejtőnél. Neki futással kapjuk el a platformot. Majd ugrás szembe, és térjünk ki a 2 hó tömb közül. Kapaszkodónál, kapaszkodjunk fel. Majd majomlengéssel gyerünk a következő járathoz. Menjünk balra, és a lejtőről ugorva kapjuk el az újabb kapaszkodót. Lengjünk végig, és a végén a lejtőnél leereszkedve, kapjuk el a mászó falat. Gyerünk tovább, menjünk jobbra. A legördülő hótömbbel vigyázzunk, ha kitértünk előle. Gyerünk felfele tovább. Másszunk fel a résnél. Le a falon. Kapjuk el a peremet, majd lengjünk végig, a mászó falnál egy hátra ugrással, kapjuk el a lejtőt, és lengjünk tovább. Vegyük fel a 3. ”Prayer Wheel”-t. (4.secret). 

Visszafele ugyanez az út. Vissza a befagyott vízhez, van egy másik járat. Ott lőszer-t találunk. Gyerünk a falon felfele, vissza. Majd, ha felértünk, egy hátra ugrással ugorjunk, a havas platformra. Bal oldalt, ugorjunk hepe-hupás rész mellé, ahol még nem csúszunk. Onnan egy nekifutással, ugorjunk a barlang kijáratához. Innen most már ki tudunk menni.  A bevezető után, gyerünk tovább. Lőni fognak ránk felülről. Intézzük el a katonát, és vegyük fel mellőle a „Nagy Medipack”-ot. 2 lehetőségünk van át menni a másik a tó másik oldalára. Vagy a fagyos vízen átúszunk és tápolhatunk 2 „Nagy Medipack”-ot be. Vagy körbe megyünk a háznál.

A tó felett középen van egy kis beugró. Ugorjunk oda át. Várjuk, meg míg az egyik tömb lezúdul. Most már mehetünk tovább. Az első háznál, menjünk be hátul. Végezzünk a fickóval. Lőjük szét a ládákat. Találunk „flare”-t, „lőszer”-t. „Shotgun”-t és „Távcső”-vet. Végezzünk a katonával, aki bejön a házba. Gyerünk ki innen. Menjünk vissza a túloldali házhoz, ahol kinyílt az ajtó. Végezzünk a katonával, vegyük fel a „flare”-t. Jön még egy fegyveres majd. Gyerünk be a házba. Először, menjünk be a baloldali szobába. Ott találunk egy „Kis Medipack”-t. Gyerünk innen ki. Egyenesen tovább. Nyissuk ki az ajtót. Gyerünk a lépcsőn fel. Végezünk az őrrel. Vegyük fel mellőle a „Computer Disc” -et. 

Ha kimegyünk a teraszra, ott felvehetjük az „Automatic Pistol”-t is. Gyerünk vissza a ház bejáratához. Gyerünk abba a szobába, ahol ég a tűz. Nyomjuk meg a kapcsolót a falon. Le a csapón menjünk. Gyújtsunk flare-t, és lőjük szét a ládákat. Találunk „lőszer”-t, és vegyük fel a „House Key”-t. 

Gyerünk vissza, végezzünk a fegyveressel. Vegyük fel mellőle a „Nagy Medipack”-ot . Gyerünk vissza a túl oldali házhoz, és használjuk a kulcsunkat. Itt a szobába találunk „lőszert” és „Nagy Medipack”-ot. A számítógépnél, használjuk a lemezünket. Leírást találunk a hegyekben lévő kolostorról. Végezzünk a fegyveressel, és vegyük fel a ládáról a „Detonator Key”-t. 

Most végig kell szenvedni magunkat a vízbe. Ugrás a vízbe, gyorsan másszunk, és vegyük fel a Gate Key-t, és némi élelmet. Nyomjuk meg a kapcsolót. Be a vízbe, és gyorsan ússzunk ki innen, majd a jeges platformnál másszunk ki. Menjünk vissza a túl oldalra a házhoz. Végezzünk a fegyveressel. A sziklák mögött, van egy járat, ahol le tudunk menni. Használjuk a kulcsunkat. Visszatértünk a barlangba. Menjünk vissza a kapaszkodóhoz. Lengjünk át a szakadék felett. Ahol legördültek a hótömbök ott balról, menjünk tovább. A résnél vigyázzunk, hogy úgy álljunk be pont, hogy a hótömb ne essen ránk. Másszunk fel a falon, és vegyük fel a 4. ”Prayer Wheel”-t. (5.secret).

Gyerünk vissza, menjünk a másik járaton tovább. Másszunk le a falon. Gyerünk tovább. Végezzünk a fegyveressel. Vegyük fel a „flare”-t, és használjuk a detonátor kulcsunkat. Utána robbantsunk. Menjünk tovább. A vízbe ugorva tovább úszva, a következő pályára érünk. 

3. pálya: „Denboche Monastery” ()

2 seceret (2*Prayer Wheel) => 6*Prayer Wheel =>1*lótusz

.Secret 6: Secret 7: Secret 8:

Mentések--Savegames:

Mikor átlépünk erre a pályára, ne úszunk fel rögtön, hanem szedjük fel a fáklyát a vízfenéken.

Kijőve a vízből 2 ajtót látunk. Bal oldalit válasszuk először. Itt pisztollyal kongassuk meg a harangot, majd a másik ajtónál, jobbra a lenyíló fali résen másszunk be és nyomjuk meg a kapcsolót. Ezáltal kinyílik a szoba másik ajtaja is. Másszunk vissza a résen, tovább a szabaddá vált folyosón. Kerüljük el a késeket.

Beszélgessünk egy kicsit a szerzetessel. Miután kibeszélgettük magunkat, az intróban láthatjuk, hogy kinyílt az egyik ajtó. Mielőtt elindulnánk, nézzünk szét a teremben. Jobbra a lobogó tűzben látni fogunk egy kulcsot.

Hátunk mögött. A falon. Egy kapcsolót. Ez oltja el a tüzet egy kis ideig. Egyenlőre ne nyomjuk meg, mert az oda vezető út is el van még rejtve. Betérve a kinyílt ajtó szobájába látunk majd egy tükröt szemben, ezt is jegyezzük meg hol volt. Balra fordulva egy terembe érünk, ahol egy szerzetes gyakorol. Ne törődjünk vele.

Balra a korlát mögött tologatható ládákat látunk. Ezeket tologassuk úgy el, hogy szabaddá váljon a tűzhöz vezető létra. Ha készen vagyunk, uzsgyi vissza az előző teremben látott kapcsolóhoz. Nyomjuk meg és sprint az imént kibontott létrához. Vegyük fel a kulcsot „Sancturary key”, és már repesszünk is vissza, mert a tűz igen meleg tud lenni :)

Balra továbbmenve a következő helységben is 2 felé tudunk menni. Menjünk először balra. Utunk közben látunk egy zárt ajtót, jegyezzük meg hol volt. Tovább menve, a szoba egyik kis beugrójában vegyük fel a lándzsát „Spear”. Menjünk vissza a bejáratig. A lándzsával piszkáljuk ki a bejáratnál látott tükröt „Mirror”.

Ahol 2 felé lehetett menni, ott most menjünk egyenesen tovább. A következő szobában a kandeláberbe helyezzük bele a tükröt (Mirror). Ezáltal kinyílik a továbbjutáshoz szükséges ajtó. Ebben a teremben egy oszlop körül 4 tégelyt látunk. Ezekbe kell megszereznünk a piktogramok által jelzett anyagokat. Most menjünk vissza arra, ahol felvettük a lándzsát és menjünk az eddig zárt ajtóhoz. Használjuk a kulcsunkat (Sancturary key).

A nagy terembe belépve, először igen bonyolultnak tűnik, de nem az, csak nem átlátható. Mielőtt elkezdenénk összevissza mászkálni, forduljunk jobbra majd balra majd megint jobbra, és húzzuk meg a terem közepén lévő kapcsolót (fölötte 4 piktogram) a szobában látott, négy tégely piktogramjai. Ez a kapcsoló kinyitja a tetőn lévő 4 ajtót. Tetszés szerint válasszunk egyet a 4 közül. Mind a 4 –et meg kell csinálni. Én sorrendben először az „éjjeli lámpa” szerű piktogrammal ellátott ajtót választottam. Ehhez kellet a legkevesebbet szaladgálni. A kapcsolótól tovább kell sétálni egy kicsit.

(Éjjeli lámpa) „Ghiwang medicine” ajtó mögötti feladatok: Belépve, szemben egy zárt ajtó. Jobbra és balra egy-egy szoba. A jobboldaliban kapaszkodás, „banános” ugrás után legfelül megkapaszkodva, egy egyenes platformon, pisztollyal kényelmesen meg kell kongatni a harangot. Baloldaliban szintén ez a feladat de egy kis tűzzel megspékelve, sőt itt nincs is egyenes platform, ezért ugrálás közben kell tüzelnünk. Ha nem iparkodunk, igen megpörköli a tűz a pendelünket. 

Ha megkongattuk a harangokat, kinyílik középen az ajtó és máris miénk a „Ghiwang medicine

Következő ajtó szintén a legkevesebb mászkálással járó volt. kehely „Vermilion powder”+„Small Bowl” ajtó mögötti feladatok: A folyosón végighaladva, jobbról látunk egy zárt szobát. Ezzel most ne törődjünk. Haladjunk tovább, ugorjuk át a 2 kaszát majd másszunk fel a létrán. Hátra ugrás után egy tükörrel ellátott szobában találjuk magunkat. A kapcsoló megnyomása után fogjuk látni hová léphetünk. Ugrabugráljunk át. A másik helységben egy konzolon nem látunk semmit, de ha a tükörben nézzük, láthatjuk, hogy bizony ott van. Nosza hamar vegyük fel a  „Vermilion powder”-t.

Egy kis intróban láthatjuk, hogy kinyílik az idefele látott zárt ajtó. Nosza ugráljunk vissza a tükörszobában, le a létrán, át a késeken, majd balra be a már nyitott szobába, s vegyük fel a „Small Bowl” –ot. Ezzel vége ennek a teremnek is menjünk vissza a fő platformra, és keressük meg a következő szobát.

(Füves szoba) ajtó mögötti feladatok: Szaladjunk végig a folyosón, lehetőleg úgy, hogy elkerüljük a leeső vasgömböket. A második gömb leesésének helyére kapaszkodjunk fel, majd kikerülve a gurgulázó golyókat, vegyük fel a soron következő 5. ”Prayer Wheel”-t. (6. secret). 

Másszunk vissza. Menjünk ki a vízimalomhoz. Le a lépcsőn. A nagy oszlop mellett vegyük fel a Reservoir key” –t. Nézzünk szét a pályán, a 26-os képen látható kapcsolót kell majd meghúznunk, de addig még hosszú az út. A másik ajtónál egy kis ugrás az egyenes platformra, majd a folyosón végig, ügyelve a kaszákra. Folyosó végén egy „banános” ugrással már a folyosón is termünk. Nyomjuk meg a kapcsolót, s már mehetünk is vissza az előbb látott zárt ajtóhoz. Ajtón beérve másszunk fel a létrán. Feladatunk a 2 lefolyó elzárása. Tovább mászva egy pap vadul gyakorol. Ne foglalkozzunk vele. Vegyük fel a Kis Medipack. A túlsó helységben használjuk Reservoir key-t. A demóban látjuk, amint kinyílik a másik szoba ajtaja. Nosza tologassuk a helyükre a ládákat. Víz a malomkerékhez terelődik, a kis barlang megtelik vízzel. Visszaúszva, máris felvehetjük a „durva grass” –t.

Visszatérve ne felejtsük el felvenni a Nagy Medipack” packot is, ha eddig nem tettük még meg. Keressük meg az utolsó helységet is. Csússzunk le, majd a folyosó végén kapaszkodás, hátra bukfenc után egy kapcsolóval találjuk szembe magunkat. Mielőtt megnyomnánk, mentsünk, mert időfutás lesz. Ha átjutottunk ne örüljünk túl nagyon, mert lesz még tűzben részünk. Haladjunk egyenesen a folyosón, ne a létrához, mert az a visszaút lesz. Ha beértünk a nagy terembe,  a tüzes platformokon ballagjunk fel a „Mustard seed” -ért. Ballagjunk vissza most már a pálya elején látott teremhez. (egy oszlop 4 jellel és előtte 4 tartóval).

Vissza utunk alatt vegyük még fel a kis szobában található Nagy Medipack” -ot is. Visszatérve helyezzük a konzolokra a 4 megtalált jelet (ne felejtsünk el összekombinálni sem). Miközben behelyezzük a jeleket, láthatjuk, hogy sorban gurulnak le a vasgolyók, és az utolsó behelyezésekor kinyílik egy víz alatti ajtó. Menjünk és keressük meg. Ússzunk végig a víz alatti folyosón. Másszunk ki a párkányra. A pálya egyik legnehezebb részéhez érünk.

A feljutást rengeteg kés és hátra szaltó és vasgolyó akadályozza. Jussunk fel.  Ha felértünk elő a stukkert, majd visszaugrálva kongassuk meg a szemben lévő harangot. Másszunk vissza újra a felső platformra. Visszamászva a gurgulázó kő alatt található egy kis helység, amit a létrán lemászva tudunk elérni. Itt találjuk a 6. ”Prayer Wheel”-t. (7. secret). 

Másszunk vissza az iménti platformra. Jussunk át a 3 tűzköpőn. Kiérve a felső teraszon találjuk magunkat, itt egy újabb pap gyakorol, továbbra se foglalkozzunk vele. A függőfolyosón először forduljunk jobbra és a folyosó végén, nyomjuk meg a kapcsolót. Másszunk fel a folyosó túlsó végén kinyílt ajtó mögötti létrán. Végig a felső balkonon, majd jobbra fordulva, Csússzunk le a kis szobába. Mielőtt átugranánk, nyomjuk meg az ajtónyitó kapcsolót majd a rács felhúzásához szükséges kapcsolót. Ezt egy kis demóban láthatjuk is. Menjünk vissza a legalsó szintre a kinyitott csapóajtón keresztül. Vigyázva a csapkolódó kaszára. Keressük meg azt a helyet, ahová be kell helyeznünk a 6 imamalmot. Ha megtaláltuk, behelyezve a kerekeket miénk, lehet egy „Lotus Flower” (8. secret fő sercet).

Most már mehetünk a főplatformon felhúzódott rácshoz és ugorjunk a vízbe. A csatornában ússzunk végig, vigyázva a kaszákra. Kimászva a teremben a fal mögött megtaláljuk a „Yaving Artefact”-ot . Itt feltétlen mentsünk, mert időre úszás lesz a folytatás. Nosza tegyük azt. Ha kiúsztunk, azonnal átlépünk a következő pályára.

4.pálya Tennhauser Gate 

3 secret (1.Prayer Flag, 2.Prayer Flag, Dharma Wheel)

Secret 9-10-11:

Mentések--Savegames

Húzzunk bele különben szétfagyunk a vízbe. Másszunk ki. Ugorjunk a jeges platformra. Onnan kapjuk el a peremet és csimpizzünk végig. Gyerünk tovább, háttal csússzunk le a lejtőn, kapaszkodjunk meg. Csimpizzünk el balra, és a lejtőnél ugrás. Gyerünk át a jégcsapokon. Kapjuk el a plafonon, a kapaszkodót. Lengjünk tovább. Kapjuk el a peremet, és kapaszkodjunk jobbra tovább. Húzzuk fel magunkat. Gyerünk tovább, és jobbról másszunk fel a falon. Balra tovább, egy két ugrással a másik oldalra. Ugorjunk fel a szikláknál, csavaros ugrás majd kapjuk el a másik lejtőt is. Csimpizzünk tovább jobbra, és húzzuk fel magunkat. Neki futásból kapjuk el a mászófalat. Másszunk fel. Majd a peremnél, csimpizzünk tovább. És a plafonon, a kapaszkodón gyerünk tovább majomlengéssel. Menjünk ki a szabadba, végezzünk a 2 gepárddal. A bevezetőből kiderül nem vagyunk egyedül, rohanjunk egyenesen tovább. Vigyázzunk a hótömbökkel. Másszunk be a résnél. Gyerünk tovább. Ugorjunk át a tüske felett, szembe egy hótömb gördül le, cselezzük ki. Kússzunk át a résen, ugorjunk a tovább a tüskénél. Másszunk fel a falon, és végezzünk a fegyveressel. Itt ugorjunk balra át a szakadék felett, és vegyük fel a nagy medit. Közbe kerüljük ki a hótömböt. Gyerünk vissza, lesz még egy fegyveres, végezzünk vele. Jobbra gyerünk tovább. A bevezetőből látni a házat igen csak őrzik. Az elágazásnál gyerünk balra. A szakadéknál, pedig egy kanyarodós ugrással balra ugorjunk. Lőjük szét a ládákat. Vegyük fel a Monastery Key-t.

Gyerünk a kolostorhoz. Jobbról van egy járat, menjünk azon be. Lőjük szét a ládákat, találunk flare-t. A sarokba vegyük fel az UZI-t.  Gyerünk vissza. Használjuk a kulcsunkat, és irány a kolostorba. A sarkokba találunk konzervet és lőszert is. Gyerünk tovább, és a folyosón a polcot toljuk a mintás lapra. Jegyezzük meg jobb oldalit folyosót is, itt kell használni majd 2.secretet. Lenyílt a csapó, másszunk fel a létrán. Egy kis fejtörő jön, nem olyan bonyolult. Úgy toljuk a tömböket be a résekbe, hogy a polcfelület legyen kifele. Ha jól csináltuk kinyílik, az ajtó. Menjünk be rajta. Fel a létrán. Plafonon kapjuk el a kapaszkodót és csimpzzünk végig Gyerünk tovább jobbra. Húzzuk meg a kapcsolót (időre futás). Lenn kinyílt a másik ajtó. Rohanjunk, majd essünk le korlátnál az ajtó irányába, egy gyors bukfenc, majd egy hátra szökkenés. Ha ügyesek vagyunk, már be is jutottunk:). Ez a legegyszerűbb megoldás amúgy. Nyomjuk meg a kapcsolót. Gyerünk ki a teraszra, és sarokba vegyük fel a Basement Key-t. Menjünk vissza a kolostor bejárati szobájához, és használjuk a megszerzett kulcsunkat. Gyerünk le a csapón. Ügyeljünk a pengékre. Majd jobbról másszunk fel a falon, és húzzuk ki a polcot. Húzzuk meg a kapcsolót. Gyerünk vissza a le a létrán. Gyerünk tovább. Vegyük fel a Tibetan Jewelt. 

Láthatjuk, hogy kirobbant az egyik járat. Vegyük is utunkat arra. Végezzünk a fegyveresekkel. Csússzunk le a lejtőn. Most ki kell nyitnunk a bejárati ajtót. Gyerünk balra. Kapaszkodjunk fel a peremnél. Húzzuk meg a kapcsolót. Aztán gyerünk a jobb oldali járatba. Ugrás a lejtőre, és onnan tovább. Húzzuk meg ott is kapcsolót. Most már kinyílt az ajtó. Gyerünk egyenesen a szembe lévő ajtóhoz. Ott gyerünk jobbra. Vegyük fel a tüzeknél a 2. Tibetan Jewel-t. 

Gyerünk vissza a bejárathoz. Ott ugrás a mászófalra, majd másszunk le. Tegyük a két tárgyat a helyére, és be az ajtón. Ugrás a vízbe, keressük meg a kapcsolót. Húzzuk meg, irány kinyílt járaton. Másszunk ki a vízből.  Kússzunk be a résen, egy labirintusba értünk. Célunk az, hogy keressük meg a fáklyát. Induljunk is el, de először a kapcsolót keressük, meg ami egy ajtót fog nyitni. Ha a kapcsolót megtaláltuk, húzzuk le, és kicsit vissza fent egy beugróba van az ajtó ami kinyílt. Menjünk be rajta, és vegyük fel a Fáklyát

Menjünk vissza a labirintus elejére, és menjünk a másik irányba, míg a kis szakadékhoz oda nem érünk, aminek az alján tüskék vannak. Ugorjuk át a szakadékot, menjünk egyenesen tovább, és gyújtsuk meg a fáklyánkat a tűznél. Menjünk vissza a tologatható tömbökhöz. Tologassuk úgy a tömböket, hogy a járatokon. Be tudjunk menni. Jobbról a tömböt úgy tologassuk, hogy az mögött van még egy tömb, és azt is húzzuk ki. Menjünk be járaton, és egy kis ugrálás jön lejtőkön. Ha felértünk, másszunk fel a létrákon, és vegyük fel a jégfal mögötti Prayer Flag-et. 9.secret.

Menjünk vissza, és menjünk be a másik járaton, ha jól tologattuk a tömböket. Vigyük magunkkal a fáklyát is. Gyerünk felfele, közbe kerüljük ki a gördülő tüskéket. Az ajtónál a 2 saroknál gyújtsuk meg a vizet. Kinyílik az ajtó gyerünk be rajta. Egy tűzfújós terembe érünk. Ugorjunk jobbra a sarokba. Ugrás a fal lejtőre, és kapjuk el a falat. Csimpizzünk végig, majd másszunk be a résen. Essünk le. Másszunk fel a létrán. Gyerünk tovább, és húzzuk meg a kapcsolót. Lent kinyílt az egyik ajtót. Innen ugorjunk is le, és be a kinyílt ajtón. (egy kis életvesztéssel fog járni). Menjünk a tűz felé, és másszunk be a résen. Gyerünk tovább, másszunk fel a falon. Lőjük szét a jégfalat. Gyerünk tovább, a hótömbbel vigyázzunk. Rálelünk a 2.Prayer Flagre is. 10.secret. 

Gyerünk vissza. A lépcsőnél menjünk egyenesen felfele, és húzzuk meg a kapcsolót. Kinyílt a másik ajtót is. Használjuk ki azt a kis időt, míg a tüzek kialszanak. Majd ugráljunk végig. Itt is használhatjuk a trigger trükköt, hogy nem gyulladunk meg a sarkokon. Majd vegyük fel a 2. Yavi’ny Artefact-et. 

Mivel az ajtó bezárult, mikor bejöttünk ebbe a terembe, ott már nem tudunk visszamenni. Vegyünk irányunkat jobbra. Ugráljunk át a tűzfújókon. Ahogy bemegyünk az ajtón, a bevezetőből látni, hogy nem valami kellemes fogadtatás fog várni Larára. Küzdjük át magunkat a gőzfújóknál, másszunk be a résen. Majd le a lejtőn. Végezzünk a fegyveressel. Fent a hídon van még 2. Ajánlom hogy, ne menj ki a szabadba, különben pillanatok alatt lelőnek. Inkább menjünk fel a lépcsőn. Végezzünk a fegyveressel. Az ajtónál illesszük a tárgyakat a helyére. De még ne menjünk be az ajtón!!!! Menjünk vissza a kolostorba. Majd irány azon a folyosón (lásd ahol használni kell a 2 secretet). A folyosó elején van egy zászló, mutatja is. Tegyük a 2 zászlót a helyére, át kinyílt ajtón és vegyük fel a Dharma Wheel-t. 11. secret. 

Menjünk vissza a barlangba. Ahol, a 2 tárgyat, a helyére tettük. Most már nyugodt szívvel hagyhatjuk el ezt a pályát is.. :)

5. pálya „Frozen in Time – Settlement”

1 seceret : „Orb Piece 1.

Secret 12:

Mentések--Savegames

Erre a pályára belépés, egy talánnyal kezdődik. Hogyan is nyissuk ki az ajtót? A jobboldali beugróban találunk egy gombot, amit ha megnyomunk, a baloldalon lévő szobát mutatja. Hogy mit is kell tennünk. Rajzoljuk le a látott képen a kockákat, vagy nézd meg a03-A.jpgképet. Amelyik mintás csak arra léphetünk. Ha minden mintásra ráléptünk, akkor az üvegkalitkán belül feljön a kalitka teteje, s már el is érjük az ajtónyitó kapcsolót :)

Miután meghúztuk, nem kell tovább foglalkozni a padlóval. Menjünk be a nagy ajtón, csússzunk le. Egy demó vezet körbe a pályán, mely elsőre nagynak fog tűnni, de ha megismerjük, már nem is olyan nagy. :) Ha kinézelődtük magunkat, elő a stukkert, mert hamarosan ránk ront egy repülő kémrobot. Lőjük le ízibe. Nézzünk szét mielőtt tovább, haladnánk. Jobbra látunk egy szobát, azon belül egy energianyalábot. Jegyezzük meg hol volt. Pillanatnyilag nem tudunk mit tenni vele. Legfeljebb bele ugorhatunk, s láthatunk egy szép halált. :( Kiérve a helységekből Szemben, egy leszakadt átjáró rész látunk. Le kell jutnunk.

2 lehetőségünk van.

1. balra menve, a meredélyről lelógva, leesve, némi életveszteség árán lejuthatunk.

2. Letört padozat végére menve, jobbra egy egyenes sziklaszirtet látunk.

Oda ugorjunk át. Innen tovább egy jobbos „banános” ugrással kapjuk el a szemben lévő járdát. Ha átértünk itt is körbe nézhetünk, de javaslom az elektromos motor megszerzését, mert így gyorsabban haladhatunk. Amúgy néhány akadályt nem is tudunk leküzdeni motor nélkül.

Motor :

Tehát a motort, balra fordulva a felső platformon, egy szobában találjuk. Mi egyelőre ne menjünk érte, mert úgy sincs benne energia cella. Jobbra fordulva egy idegen jelekkel jelölt szobát találunk. Miután megszereztük a fordító diszket, ha a dobogóra állunk a szöveggel szemben, láthatjuk angolul is majd, hogy milyen szoba (de még nincs). Beérve a szobába jobbra fordulva, egy emelvényen kis medipackot kebelezhetünk be. Ajtótól balra, elhaladunk egy kis szoba mellett, ahol láthatjuk a laptopot. Mi egyelőre menjünk tovább. A 3 terrárium szobában szétnézhetünk, de nekünk most az utolsó a fontos. Menjünk a 3.-hoz és a falon lévő kapcsolót, húzzuk meg. Ennek hatására a terrárum melletti létra felett megnyílik az út. Másszunk fel, menjünk végig, óvatosan az üveglapok fölött, mert nagyon csúszósak, még az egyenesek is. :) Ugrás, kapaszkodás, mászás után, húzzuk meg a falon lévő kapcsolót. Ekkor, egy demóban láthatjuk, hogy a 2. terráriumban kinyílik a padló ill. a laptopos szoba ajtaja is, megnyílik. Jegyezzük meg hol nyílt meg a padló. Egyelőre ne foglalkozzunk vele, mert csak a pálya végén lesz rá szükség. Menjünk el a számítógépért. Vegyük fel az „Universal translatort”-t.

Demóban láthatjuk, hogy most már olvasni tudjuk a szoba szövegeket, ill. a motor mellett a védőburok felnyílik. Kilépve a szobából balra rálépve a dobogóra ki is próbálhatjuk, milyen szobában voltunk. (Green houses-Zöld házak). Menjünk a motorhoz. A felső platformon látott másik szoba (Techshop). Vegyük fel a konzolról a „Mechanics note”-ot (leírás, hogy mit kell tennünk.

Szerezd meg a cellát, töltsd fel, rakd a motorba, s gyígyí) Miután felvettük, a szobában egy újabb ajtón juthatunk be, ahol balról 3 medencét látunk. Az elsőben láthatjuk az energia cellát, a 2.-ban egy víz alatti kapcsolót a 3.-ban semmit. Középen menjünk be a kis szobába, nyomjuk meg a kéz kapcsolót. Másszunk fel a falon. Jobbra a szobában látunk 2 kapcsolót, amihez pillanatnyilag nem férünk hozzá.

A 3. medencén túl nyomjuk meg a falikapcsolót. Ezáltal az egyik falikapcsoló hozzáférhetővé válik. Nyomjuk meg. Ez által 2. medence vize tisztává válik.

Menjünk, oda húzzuk meg a víz alatti kapcsolót. Ekkor a másik fali kapcsoló is hozzáférhetővé válik. Nosza nyomjuk meg. Az első medence víze tisztává válik. Ugorjunk bele. Vegyük fel az „Empty energy cell”-t

Menjünk a pálya elején látott energianyalábhoz és töltsük fel az energiacellánkat. Vegyük fel a már feltöltött cellát „recharged energy cell” Közben a letört padlórésznél is kijött egy darab padló ezért nem kell tovább bonyolult ugrásokat végeznünk. Menjünk a motorhoz, helyezzük bele a cellát, s már repeszthetünk is a motorral. (ha nem megy a behelyezés, használd az inventorinál az use pontot :) )

Következőkben, a nagy pálya kinézete ellenére, 4 irányba kell elmennünk 4 dolgot összeszedni.

1. Plazma heat :

Kezdjük jobbra az első járatnál. Kis sziklán ugrassunk fel a mocival. Álljunk, meg az ajtónál nyomjuk meg a gombot a falon. Menjünk be megnyílt ajtón, lengjünk át, a folyosón forduljunk balra, abba a szobába, ahol a 2 ide–oda cikázó oszlop van. Ugorjunk be mindkettő mögé, húzzuk le a kapcsolókat. Most ugorjunk túl a 2 oszlopon. A lenyílt falon menjünk le az alsó szintre. Vegyük fel araygun explosive ammo”-t. Lengjünk néhányat tova, csússzunk, kapaszkodjunk, oldalazzunk, másszunk, majd vegyük fal az 1. „heat plasma-t.

Tovább haladva elő a stukkereket, lőjük le a repülő kémrobotot. Ugrabugráljunk felfele, húzzuk le az utunkba eső kapcsolót. Felérve újabb pörgés, s a végén az ajtó nyitó kapcsoló meghúzása, kapaszkodás, oldalazás, majd vissza a mocihoz. Ugrassunk át a szakadékon. A nagy teremben továbbra is a jobbra tartás szerint menjünk be a következő alagútba. Azonban mielőtt tovább mennénk, ugorjunk be balra a kis szobába és vegyük fel a „raygun”-t és a hozzátartozó „raygun explosive ammo”-t.

2. Plazma heat :

Tovább haladva jobbra egy zárt ajtót látunk, ezt hagyjuk figyelmen kívül, visszafele kell majd. Tovább haladva ugrassunk át a szakadékon. Szálljunk le a motorról. Menjünk be a baloldali szobába, először jobbra és nyomjuk meg a kapcsolót. Menjünk vissza oda, ahol átugrattunk a motorral, jobbra be a kis szobába, vegyük fel azraygun explosive ammo-t és nyomjuk meg a kapcsoló gombot. Most vissza a létrához, fel a létrán, elő a stukkert, kémrobotot nyírjuk ki. Menjünk le a másik létrán, vegyük fel a 2. „heat plasma-t. Menjünk vissza a motorhoz, menjünk vissza a nagytérre a következő barlanghoz. Vissza úton balról, látunk egy újabb barlangot, egyenlőre ne menjünk, arra csak jegyezzük meg hol volt. 

3. Plazma heat :

Kijutva az üvegajtón továbbra is jobbra tartva egy kis motoros sprinttel át kell ugratnunk egy hatalmas szakadékot. Ha sikerült menjünk neki az üvegnek motorral, S törjük be. Szálljunk le, másszunk le a létrán, hátra szaltó, ki az egyenes platformra. Menjünk be a folyosóra, ne a felfele vezető létrán, hanem le a rotyogó lávához. Közben lőjük le a kémrobotot. Egyenesen be a kapcsolóhoz. Mentsünk egyet, mert időfutás lesz. Fussunk át a plazma felett a megnyílt ajtón be és vegyük fal a 3. „heat plasma-t. Jussunk vissza a motorhoz.

4. Plazma heat :

Továbbra is jobbra tartva menjünk le a lejtőn és be az utolsó szobába. Nyomjuk meg a kapcsolót. Menjünk be a befagyott terembe. Lőjük le a kémrobotot. A másik oldalon másszunk fel. Csúszkáljunk végig. Húzzuk meg a kapcsolót. Beindulnak a fáklyák és felolvad a jég. A lenyílt padozaton menjünk le, másszunk át a tüzeken. Menjünk a szobába be, nyomjuk meg a gombot. Ennek hatására egy demóban láthatjuk, hogy a vízben lenyílik az egyik fal. Nosza másszunk vissza a megolvadt jegű vízbe. Ússzunk be a megnyílt folyosón, a mennyezeti lyukon másszunk ki. Ugorjuk át a tűzköpőt. Jobbról nyomjuk meg a gombot, a felnyíló búrából vegyük fel a 4. „heat plasma-t.

Ha a leírt sorrendben vettük fel a heat plasmákat, akkor most láthatjuk, hogy az egyik ajtó kinyílik. Ez ott van, ha nem jegyeztük volna meg, ahol az üvegajtót ki kellett nyitnunk, (második heat plazmátol visszafele balról), de egyelőre még ne menjünk oda, mert a továbbjutás kulcsa még nincs nálunk. Ehhez menjünk a főplatformra, és az üvegfal melletti (balról) szobába menjünk be. Balra a kisszobában húzzuk meg a kart. A lángoló padló kialszik, és be tudunk jutni a főgenerátorhoz. Rakjuk be a főgenerátorba a heat plazmákat. Ennek hatására beindul a fűtőgenerátor és felolvasztja a jeget.

Aki esetleg nem nyomta volna meg a sárga gombot, Most nyomja meg. Ez indítja el az olvasztást. Egy kis demóban láthatjuk is. Emlékezünk-e hogy mikor erre a pályára értünk hol nyílt ki a padló. Ha igen! Ugye akkor nem találtunk fagyott vízen kívül semmit. Nos most már találunk. A pálya kijáratának kulcsát. Tehát menjünk vissza, fel a felső platformra a „Green houses” feliratú szobába. Keressük meg a lenyílt padozatot, másszunk le, vegyük fel aGate key-t

Mielőtt elmennénk a kijárathoz, menjünk el a secret-ért is. előbb nem érdemes, mert lángoló padló zárja el utunkat. Ez a TECHSOP feliratú szobával szemben van. Ahol a motorunk volt. Egy repedés van a szemközti falon. Ugorjunk át, másszunk be, majd a generátor felett balról szedjük fel araygun explosive ammo”-t, jobbról nyomjuk meg a gombot, majd, uzsgyi a secret-ért. Vegyük fel az „Orb Piece 1.”-et, 12. Seceret .

Most már mehetünk a kijárathoz (üvegajtó). Másszunk vissza, menjünk a motorhoz. Robogjunk a kijárathoz. Helyezzük be a gate key-t, s Lépjünk át a következő pályára.

6.pálya „Frozen in Time -To the Starship”

2 Secret : -> 1 secret

2* ½ Orb Pieces

- combine both Orb Pieces to form the Orb

- Use the Orb to get the 1 Yavi'ny Gha'rth

2 => 1 Orb Piece

Secret 13-14:

Mentések--Savegames

Induljunk el a barlangba, míg ki nem érünk egy hatalmas terembe.

Feladatunk itt az lesz, hogy megszerezzünk 2 kulcsot, amivel a híd létre jön. Ugorjunk a vízbe, van egy eldugott rés, ússzunk be rajta, majd az ajtót nyissuk. Ússzunk tovább, és a vezérlőteremnél másszunk ki. Gyerünk a jobb oldali szobába, és vegyük fel a Teleport Room Discet. 

Menjünk vissza a nagy terembe.

A terem túloldalába van egy szoba, ott használjuk a teleport kulcsot, majd menjünk be a kinyílt teleport szoba ajtaján. Használjuk a teleportálót, egy szinttel feljebb kerültünk. Menjünk a jobboldali terembe, feladatunk itt az lesz, hogy a fejünk fölött lévő 4 korongot szét lőjük. Szembe van egy járat menjünk be azon, mivel a többi még zárva van. Másszunk fel a létrán, és húzzuk le a falon lévő 2 kapcsolót. Kinyílt a másik 2 ajtó is. Gyerünk be az egyiken, csússzunk le a lejtőn, majd ugrás és lőjük szét a korongokat. Ugyanezt, csináljuk meg, a másik járatnál is. Azonnal ugorjunk vissza a szegélyre, mert a padló átváltozik alattunk és, bele eshetünk a savba. Az egyik lejtő feljárónál, ahol le kellet csúsznunk szét lőni a korongokat. Ott kinyílt az ajtó és, felvehetjük az első Bridge Fuse-t. 

Menjünk vissza a nagy terembe. Kifele menet a teraszon találunk nagy medit. Ha kiértünk a nagy terembe vissza. Az egyik zárt üvegajtó mögött láthatunk egy sárgán világító radart. Ez az üvegajtó mellet, jobbra, a falnál van egy rés. Ott kapaszkodjunk fel. Majd másszunk be. Lőjük szét a rácsokat, majd másszunk be. Vegyük fel a szobába 2. Bridge Fuse-t. 

Menjünk vissza a nagy terembe. A nem létező híd előtt kicsit jobbra. Van egy járat, ott menjünk be és, használjuk a 2 híd kulcsot.  Látni is a videoból, hgy létre jött a híd. Menjünk is át rajta. Ugráljunk át a tömbökön, majd másszunk fel a falon, be a résen, és nyomjuk meg a kapcsolót.  Egy kis ügyességi rész jön. :) - A váltakozó platformokon kell feljutnunk. A fenti résznek, 2 szárnya van. Egy jobb oldali és egy bal oldali. Menjünk ki a jobb oldalin. Át kell ugranunk a lejtőre. De ne a kékes színűre ugorjunk hanem, ami mellette van jobbról. Kapaszkodjunk meg. Csimpizzünk végig, majd a lejtő végénél, egy hátra ugrással, kapjuk el a fal szélét és húzzuk fel magunkat.  Forduljunk el kicsit jobbra, és láthatjuk, hogy a falon van egy platform és egy fali kapcsoló. Húzzuk is meg. Az épület másik oldalán kijött egy tömb a falból. Forduljunk vissza, a lejtőnél a fal fenti részén, van egy rés. Ott másszunk be, és menjünk végig. Kiérünk a tömbhöz, ami kijött a falból, ugorjunk is rá, majd másszunk fel a falon. Ha felértünk, induljunk el a bal oldalon, és az oszloppal szembe, van egy szűk rés a falon, ha elnézünk balra. Neki futásból ugorjunk, majd kapjuk el a rést. Kapaszkodjunk körbe, húzzuk fel magunkat. Egy kis ugrálás jön megint. Fel kell jutnunk a lejtőkön. Ha, fel értünk, kapaszkodjunk fel a beugrónál. Gyerünk tovább. Kússzunk be a résen. Csúszás le a kis lejtőn, és vegyük fel, az Orb Piece 2 öt. (13.secret). 

2 lehetőségünk van most visszamenni. Ha elég jó kondiba vagyunk, leereszkedhetünk itt a lyuknál is, és kitörjük a bokánkat fajinul. Vagy vissza lehet menni körbe. Viszont akkor újra körbe kell menni, hogy feljussunk az épület tetejére. Válasszuk a 2 verzió közül valamelyiket. Ha azt válasszuk, hogy körbe megyünk vissza. Akkor miután kiértünk a járat széléhez, csússzunk le a kis lejtőn, kapaszkodjunk, meg majd csimpizzünk egészen a falig be, és úgy engedjük le magunkat. Az a lényeg, hogy háttal csússzunk lefele a lejtőn, mikor leesünk. Akkor eltudunk csimpizni balra, és fel tudjuk húzni magunkat.  Ha felértünk, a jobb oldalon, van egy fura zöld szerkezet. Erre álljunk, és lám Lara végigsuhan a szakadék felett. :). (persze a ctrl-t ne felejtsük nyomva tartani, különben szárnyalásunk hamar véget ér xD. ). Ha átértünk. Induljunk el először jobbra, Fel a lépcsőn. Másszunk fel a falon. Húzzuk az oszlopot a lapra. Menjünk be a járaton, és vegyük fel Protective Body Armour-t.

Gyerünk vissza. Menjünk az ajtóhoz, amin egy zöld tenyér van. Menjünk be rajta, és Lara felveszi a védőpajzsot magára. Most már bemehetünk a másik szobába, is anélkül, hogy meghalnánk. Vegyük fel a Key Disc et. 

Használjuk a falnál, és menjünk be a kinyílt ajtón. Gyerünk egyenesen, csússzunk le a kis lejtőn, és balról a növényes szobába, húzzuk le a kapcsolót a falon. Menjünk vissza, a lyuknál másszunk le a falon. Gyerünk tovább. Majd vegyük fel a Teleport Room Disc-et. 

Menjünk vissza, a barlangba, ahonnan bejöttünk. Csússzunk le a lejtőn, és használjuk a teleport kulcsot. Menjünk be a kinyílt ajtón, de még ne használjuk a teleportálót, hanem menjünk be a bal oldali szobába. Ott megint balra, és húzzuk le a kapcsolót a falon. Kinyílt a nagy ajtó kinn. Még mindig ne használjuk a teleportálót, hanem menjünk be a kinyílt nagy ajtón. Egy újabb hatalmas terembe érünk. Megérkeztünk ahhoz, a helyszínhez, ahol az ereklye elszállt ide, miután a repülőgép becsapódott. Induljunk el jobbra,, be a járaton. A sarokba találunk konzervet, majd másszunk fel a falon. Gyerünk tovább, és van egy szikla párkány, amit el tudunk kapni, és végig tudunk csimpizni. Ehhez ugorjunk az első 3 szög alakú, sziklaszirtre. Innen már el tudjuk kapni a párkányt, és csimpizzünk is végig. Gyerünk tovább, egy kis kanyarodós ugrás kell, hogy tovább jussunk balra. Menjünk fel fele, ugorjunk rá az űrhajó tetejére, és végre megkaparinthatjuk az elkóborolt Gai’xia Stone-t. :).

Kinyílt az ajtó. 2 lehetőségünk van megint, lemenni a nyílt ajtóhoz. Vagy az űrhajó oldalán lecsúszunk és úgy, ha sok életünk van persze. Ha kevesebb akkor körbe vissza a szikláknál. Ha beértünk a lenti kinyílt ajtón. Kombináljuk az orb piece 1 et és 2 őt. Tegyük a gömböt helyére, a bal oldali járatba. Visszafele pedig, megkaparinthatjuk a Yavi’ny Ghart-ot. (14.secret). 

Most le kell jutnunk a szakadéka. A barlang, egyik oldalának a közepén van egy, lejtő, amin lecsúszhatunk. Ha lejutottunk. Van egy rács, amit ki kell lőni. De csak úgy lehet kilőni, ha ráugrunk a lejtőre. Keressük meg ezt a lejtőt, és lőjük is ki a rácsot. Másszunk be a résen, lőjük ki a másik rácsot is. Gyerünk tovább. Menjünk balra. Egy kis tologatós rész jön. Az a lényeg, hogy a kis oszlopokat, úgy toljuk a lapokra, hogy a kiálló részük befele álljon. Ha jó helyen vannak, zöld fénynyaláb jön létre. Menjünk be a másik járaton, és a dárdánk hegyével, piszkáljuk meg a biztosítót. A platformok kinn ferde állásúak lesznek. Menjünk ki innen a résen át. A szakadékba kiérve, balra lesz egy út felfele. Itt vagyunk az átváltott platformoknál. Ugráljunk végig, és vegyük fel a Yavi’ny Starship Key-t. 

Ugráljunk a többi platformon vissza, és itt a szakadékba, van egy teleportáló, amivel vissza tudunk jutni a felső szintre. Menjünk az űrhajó bejáratához, és tegyük a kulcsunkat, a helyére. Mehetünk a következő pályára.

Level 7 „Yavi'ny Starship –Beginnings”

0 Secret :

Mentések--Savegames

Miután meghallgattuk az idegent, menjünk tovább. Jobbról 2 zárt ajtó mellett is elhaladunk. Bal kanyar után egy lezárt kapcsolót látunk, amelyet most nem tudunk megnyomni, ballagjunk tovább. Mielőtt felmennénk az üveg rámpán, kukkantsunk be alá is, mert egyRaygunlesz a jutalmiunk.

A kapcsoló tábához menve nyomjuk meg a kéz gombot. Ennek hatására az első lezárt ajtó kinyílik. Menjünk hát vissza. Egy alig látható üveglapokra kell ráugrálnunk, hogy át tudjunk jutni a másik oldalra. Induljunk hát el jobbra és ugráljunk el a túlsó platformig. Ott vegyük fel az „Anti-gravity belt”-et.

A kis demóban láthatjuk, hogy a kapcsoló előtt a lézerek is megszűnnek. Nosza menjünk vissza az előbbi kapcsolótáblához (megint a jobboldalt választva), fel a rámpán, s most már húzzuk meg a kart. Kis demót láthatunk, hogy a „liftek” elindulnak és a kézkapcsoló ajtaja is, felnyílik. Menjünk oda, nyomjuk meg.

Ennek hatására a 2. ajtó is megnyílik. Menjünk arra tovább. Ha beléptünk az ajtón, vissza már nem tudunk menni. Egy újabb nagy pályarész következik, ahol két energiacellát kell megszereznünk és feltöltenünk. Először menjünk fel az emeletre, a nyitott szobába. Húzzuk ki a 2 üvegkockát, nyomjuk meg a két gombot. Ennek hatására az egyik ajtó kinyílik. A másikkal ne foglalkozzunk, az a secret lesz, de erről majd később, csak jegyezzük meg hol volt. Menjünk be a jobboldaliba, ne ijedjünk meg a zöld lézertől nem bánt :-D . Haladjunk túl rajta, vigyázzunk viszont a piros lézerekkel. (Ugye milyen ismerős a csillagok háborúja 1 részéből) Vegyük fel a „Yagult activation key”-t.

Menjünk vissza az alsó szintre és, keressük meg azt a beugrót, ahol egy madárfejszerű konzolt látunk. Helyezzük bele az imént megszerzett kulcsot, melynek hatására a hátunk mögötti ajtó nyitó gomb fedele kinyílik. Forduljunk, meg nyomjuk meg, melynek hatására kijön egy autómata robot „tyúk” :) Kövessük a „robot tyúkot”, aki ki fogja nekünk nyitni a továbbjutáshoz szükséges ajtót. Ha kinyílt menjünk, be, a folyosó túlsó végén nyomjuk meg az ajtónyitót. Készüljünk a tüzelésre, mert 2 kémrobot állja az utunkat. A nagy terembe érve szemben látunk 3 prizmát lézerrel lezárva. Feladatunk a 3 lézer kikapcsolása és a 3 prizmát a helyére tolni. Tehát menjünk jobbra a kisebb terembe, ahol egy medence is van. Fel a rámpán. Elhaladunk egy jobbról még zárt szoba mellett is, ezt jegyezzük meg hol volt. Mielőtt beleugranánk a vízbe, menjünk tovább és vegyük fel a „navigation disk 1”-et.

Most már beleugorhatunk a vízbe. Jobbra leúszva a főgenerátor alatt találjuk magunkat. Keressük meg a két ajtót, s húzzuk meg a 2 víz alatti kart, melynek hatására a továbbjutásunk lehetővé válik. (Ha nem találod, nézd meg a 23-as képet :) ) . A megnyílt járaton ússz tovább. Fel a kis kürtőn, majd ki a vízből. Balra fordulva vegyük fel araygun explosive ammo-t.

Menjünk le a rámpán. Lent jobbra látunk egy töltőállomást mely, még nem működik. Így hát menjünk tovább, de jegyezzük meg hol volt. Kisterembe érve, balról generátor főkapcsolót látunk jobbról, pedig a konzolon egy nagy medit.  Ezt vegyük is fel és húzzuk meg a kapcsolót is. A kapcsoló hatására a demóban látjuk, hogy a lézerek kialszanak. Tovább haladva az ajtónyitó gombot megnyomva visszatérhetünk a főterembe. A prizmák helyéről felnézve az oszlop tetejére, láthatjuk, hogy jobbra a sárga, középre a piros, balra, pedig a kék prizmát kell tolni. Miután helyén van mind, a medencés szobában látott ajtó megnyílik. Nosza menjünk arra. Kilépve láthatjuk, hogy a prizmákkal egy magasságba kerültünk. Balra átnézve, láthatjuk az aktivizáló kapcsolót. Induljunk el arra. Jobbra egy kis helységet látunk, itt is egy energia feltöltőt látunk. Menjünk tovább a főkapcsolóhoz. Kapcsoljuk be. A demóban látható, hogy az energia feltöltők aktivizálódnak. Menjünk vissza az előbb látott szobába és vegyük ki a „Recharged tricion cell” -1-et.

Emlékszel, hol volt a másik feltöltő. Igen, akkor menj oda és vedd ki a „Recharged tricion cell” 2-őt. (le a alsó szintre és a szemközti ajtó, majd jobbra a kis terem). Ha azt is felvetted, egy újabb demóban látod, hogy egy lezárt nyomógomb felnyílik. Ez abban a teremben van, ahonnan elindultál. Menj vissza, fel az emeletre és engedd ki az emeleti „robot tyúkot”. Ő ki fogja nyitni a következő ajtót az emeleten. Menj be rajta. A szemközti falon egy kapcsolót látsz, de mielőtt megnyomod, ments, mert időfutás következik. Ha megnyomtad, hátra szaltó és sprint a jobboldali ajtón túlra. Ha átértél elő a stukkert, mert a kémrobotok nem szeretik a betolakodókat. Végezz hát vele. Ezek után egy kis ugribugri következik (kissé idegesítő is). Itt, ha nem tudod, mit tegyél, föl érve a felső korláthoz, jobbra az oldalfalon van egy kék csík (láthatatlan kapaszkodó), ezen araszolj végig a beugróig. Ugorj, lengj át a másik oldalra. Ott húzd meg a főkapcsolót, majd vissza le a le-fel lifegő üveglapokon. Átérve balról a kis szobában vegyük fel a „Teleport disk”-et.

Menjünk fel a lépcsőn. Nyissuk ki az ajtót. Használjuk a teleport disk-et. Lépjünk be a teleportba, ahol át is teleportálódunk a következő pályarészre.

Level 8 „Yavi'ny Starship – Engineering”

0 Secret :

Mentések--Savegames

Miután teleportáltuk magunkat, nyissuk ki a teleport szoba ajtaját, forduljunk jobbra, majd a folyosókonvégighaladva, balra a kis helységben vegyük magunkhoz a nagy medit. Haladjunk tovább, amíg egy nagy vízzel teli akváriumhoz nem érünk. Itt forduljunk szintén jobbra, menjünk fel a lifttel J . Ha felértünk dobjunk egy hátra szaltót. Menjünk a vízhez. Ugorjunk bele, ne féljünk, nem bántanak a halacskáktól, :) noha rég ettek nem ránk, fenik a fogukat.

Vegyük fel a sarokból a „Hydropnic gardens key”-t.

Másszunk vissza a partra. Lőjük szét a vízköpőben a vasgolyót. Most már visszaliftezhetünk és folytathatjuk utunkat. Használjuk a frissen megszerzett kulcsunkat. Következő teremben is látunk egy vízköpőt, itt se kíméljük a vasgolyót. Áthaladva a szobán, két út közül választhatunk. Jobbra egy liftet találunk, balra egy nagyobb teremet. Menjünk először a terem felé. A nagyobb teremben újabb 2 vízköpő. Ezeket is szabadítsuk meg súlyos terhüktől. Itt látunk egy víz alatti ugrót, amit még nem tudunk használni. Menjünk vissza a lifthez és menjünk fel rajta. Szemben egy zárt ajtót látunk, egyelőre ne foglalkozzunk vele a végén, tudjuk kinyitni csak. Ugráljunk át a felső platformokon. Majd jobbra a kis teremben lőjük szét az utolsó golyóbist is. Ennek hatására láthatjuk, hogy az ugróplatform feljön a vízből. Ugorjunk le a vízbe és folytassuk utunkat arra. Balról vegyük fel az „Universal starship key”-t.

Haladjunk tovább lefele a liftig. Balról látunk egy zárt ajtót, ezzel ne törődjünk ez a visszaúton, kell majd. Menjünk fel a lifttel. Jobbra be a hibernálók kamrákhoz. Itt látunk egy töröttet is. Nosza elő a „puskint” és durrantsuk szét a talajt alattuk :) . Ennek hatására egy kicsit lecsúszik a törött búra. Ugorjunk bele, és úgy ugrabugráljunk, hogy belülre ugorjunk. Mielőtt beugranánk, nem árt menteni, mert ha sikerül beugrani a csúszás után azonnal ugráskapaszkodás következik. Ha sikerült kapaszkodjunk át a kapcsolóig, nyomjuk meg. Most már lecsúszhatunk mi is, mert feljött a savból az ugróplatform. Lent nyomjuk meg a kapcsolót, használjuk az univerzális kulcsunkat. A kis szobában kapcsoljuk be a főkapcsolót. A demóban láthatjuk, hogy elindul az áramfejlesztő és a felső platformon, kinyílik az eddig zárt kapcsoló fedele. Menjünk újra a lifthez. Menjünk fel vele. Menjünk a kapcsolóhoz. Mentsünk egyet, mert időfutás lesz a jutalmunk, ha megnyomjuk.

A túlsó oldalon lévő ajtó nyílik ki. Végig kell sprintelni. Lara nyelve lóg is, mire átér, hát még az enyém. A következő teremben kifújhatjuk magunkat, és a vízben hűsölhetünk is, de ne felejtsük felvenni a vízből a „Water bubble” –t hűsölés közben.

Utunk közben látunk egy lézerrel elzárt ajtót is, ezt jegyezzük meg hol volt. Ballagjunk fel a rámpán, először jobbra majd balról a kapcsolót nyomjuk meg, és sprinteljünk egyet. Ha beértünk, látunk messze egy konzolon egy kulcsot. Megpróbálhatunk átkapaszkodni, de biz félúton mindig leesünk. Szegény növények szomjaznak, és a gyökérzetük is száraz, s nem bírják el még Lara karcsú testét sem. Segítsünk rajtuk, hogy megerősödjenek. Ehhez a kis teremben a 2 konzolra kell helyeznünk egy-egy gömböt. Csak 1 van, amit Lara hűsölés közben talált. Ez baj, keressünk még egyet. Ehhez ugorjunk a vízbe és nézelődjünk. Szép zöld, már igen mohás :) . Vegyük fel hát a „Fertilizer”-t, rakjuk a konzolba, ás, láss csodát, a locsolókból megered a víz. A gyökerek máris erősek és mehetünk a következő „Navigation disk 2”-ért.

Menjünk vissza, nyissuk ki az ajtót. Felfele tovább a rámpán. Balról kapcsoljuk be a főkapcsolót, (demóban láthatjuk, hogy a lenti lézer fal kikapcsol) Menjünk oda vissza. Menjünk be fel a rámpán, a kis szobában a kapcsoló előtt mentsünk egyet, mert a kijáratnál lenyílik a padozat, de csak rövid ideig. Lent vegyük fel a „Hydropnic gardens key”–t és már sprinteljünk is fel, mert a scarabeuszok sem szeretnek minket. Menjünk ki a szobából vissza a főkapcsolós helységbe és használjuk a kulcsunkat. A megnyílt ajtón menjünk át, s ha kigyönyörködtük magunkat. A szoba túlsó felén forduljunk balra és menjünk az energiafeltöltőhöz és vegyük ki a „Recharged tricion cell” 3-at.

Menjünk a lifthez, menjünk le, nyomjuk meg a gombot, a szabaddá vált ajtón jussunk vissza a kiindulási pontunkhoz. Emlékezünk még a pálya elején volt egy ajtó, ami zárva volt. Nos menjünk oda vissza. Ugráljunk át megint a platformokon. Balról használjuk az univerzális kulcsunkat. Most már kinyílik az ajtó is.

Ugráljunk vissza. Be az ajtón és vegyük, ki a vegyük ki a „Recharged tricion cell” 4-et.

Most már mehetünk a teleportálók felé. Teleportáljuk magunkat a (következő) avagy előző pályára.

Level 9 „Yavi'ny Starship – Hydroponics”

1 Secret : „The Galaxy”

.Secret 15:

Mentések--Savegames

A demóban láthatjuk, hogy a robottyúk kinyitja az utolsó ajtót is. Mielőtt arra mennénk, ne felejtsük el felvenni az utolsó secret-et. Ott van, ahol ki kellett húzni a két üvegkockát és az egyik ajtó nem nyílt még ki. Most már nyitva van és felvehetjük a „The galaxy”-t (15. secret). 

Most már mehetünk a robottyúk által kinyitott ajtón be. Menjünk be rajta, és menjünk fel a lézerfalon. Gyerünk tovább, beérünk abba a terembe, ahol a 4 cellát kell a helyére tenni. Ezt még egyelőre nem tudjuk megtenni. Menjünk be a vezérlő terembe. A sarokba van egy, kapcsoló nyomjuk meg, és kint a védőüvegek felnyílnak a kapcsolókról. Most már betehetjük a helyére a cellákat. Menjünk vissza a vezérlő terembe, és az állványról vegyük fel a  Some sort of Screwdrivert.

Ezt kombináljuk a Cai Xia stone al. Menjünk vissza, a cellás terembe, és balról menjünk be a járaton. Menjünk az űrbe, Tegyük a 2 Navigation Disk-et a helyükre. Az egyik a földbolygóhoz kell, a másik holdhoz. Menjünk vissza a vezérlő terembe, gyerünk abba a szobába, ahol a zöld fénynyaláb van. 2 platform jött létre. Másszunk fel, és tegyük a helyére a kombinált tárgyunkat.  Menjünk vissza a vezérlő terembe és, vegyük fel a Control Center Crystalt. 

Menjünk a vezérlő elé, és tegyük a kristályt a helyére. És végignézhetjük a remekül összetett finálé videót. Be is fejeződik, számomra legendássá vált kalandunknak. :).

Mephizto, & Duduska


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.