.....................................................................

Back To Basics 2008 Peru – 08. Etalocóhcilihc

Készítő: Nadine L. (Horus)

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a btb08_01_17levels.zip-et, másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, és elindítva a start_me.exe-t átkonvertálod az mp3-akat wavba. Ha megvan, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data-ból a data, és a többi fájlt a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is ezt a remek kalandot, kiválasztva a menüben a pályát.

Story:

Több száz évvel ezelõtt, a nagy Inka király, Retto'Pyrrah, Etalocóhcilihc városában élt. A várost mélyen a hegyekben, barlangok és sziklák között építették. A legnagyobb és legmélyebb helységben éltek Etalocóhcilihc lakói. Pyrrah király szerette a gyilkosokat és a tolvajokat egy mély gödörbe küldeni, ahol a szörnyetegek megették a húsukat. Egy napon véletlenül beleesett Pyrrah király szeretett felesége, Epans Sureves, akit szintén megettek a szörnyek. Epans Sureves emlékére Pyrrah király megparancsolta a legbátrabb harcosának, hogy tegye egy magas szikla élére egy gödör közepén Epans Sureves aranybálványát, ahol sértetlennek kellene maradnia az emberek és vadállatok ellen. (Fordította: Roli)

Review:

Remek kaland volt ez a pálya. Elsőre talán kissé bonyolultnak tűnik, de nem az. Mindjárt az elején egy furmányos ugrással lehet csak a szalmatetős kunyhó tetejére jutni. Ellenségek farkasok, pár szellem, raptor, és kis zöld dínók. No és persze maga a főnök, a T-Rex, de ezt akár ki sem kell nyírni, bár a barlangjában, a sok kaland után, a végén már megtehetjük. Egy secret van a pályán. A Gold Idol-t már a pálya elején is meg lehetne szerezni, szintén, egy ügyes ugrással, egy kis szerkesztési hiba miatt, de akkor hol maradna az élvezet. :) Nem tudom, ki a készítő, de remek pályát alkotott, szép, és változatosak a textúrák, a helyszínek, jók a feladatok. A lengő pengéken az átjutás néha kiidegelt, főleg a T-Rex barlangjában, de végül is sikerült medipack használata nélkül végigmenni a kalandon. Csak ajánlani tudom mindenkinek. :)

Leírás:

Secret:

Mentések--Savegames:

Esés közben nyomd meg a CTRL-t, és az END-t is, így kisebbet sérülsz. Menj le a barlangba, öld le a farkasokat, és menj fel a lépcsőkön. Menj jobbra, le a másik lépcsősoron. Figyeld meg a rúdon a koponyáz, ide menekülhetsz majd a szellem elől, amikor lent, a tüzes gödörhöz értél. Tehát a szellemmel a nyomodban rohanj vissza, és kuporodj le a koponya előtt, várd meg, amíg a dög szétrobban. Menj le ismét, menj ki a kunyhóból, menj jobbra, és mássz fel a létrán. Fordulj meg, hátrálj három lépést, és egy furmányos ugrás következik. Cél, hogy eljuss a szalmatetőre. Nekifutásból kell ugranod, de közben meg kell nyomnod az Előrét is, így egy kicsivel nagyobbat ugrik a hősnőnk, és feljutsz a tetőre. Húzd meg a túloldalon a fali kart, és ismét juss fel a létrán, a másik oldalon. Menj balra, kússz fel a kapuboltozaton, és mássz le a kis terembe. Húzd meg a kart a falon, a rács mellett, így már felveheted a csontváz mellett az 1. Seal to King Pyrrah’s Palace-t.

Menj vissza, le a kunyhó elé, és be a megnyílt folyosón. Ne menj be a kis terembe, ahol a tűz ég, ez későbbi feladat lesz. Menj tovább, és egy szakadékhoz érsz, egy híddal. Itt többfelé indulhatsz, a lényeg, beszerezni még három kulcsot. Én erre mentem:

Hozzátenném, itt van egy kis szerkesztési hiba. No mert ha jobbra, felkapaszkodsz a sziklára, és elég ügyi vagy, egy kanyarugrással elérheted a fali kart, így rögtön a pálya végén találod magadat. No de hol marad akkor az élvezet? :)

Indulj el balra, a sziklafal mellett, a túloldalon be a járatba, be a kúszórésbe, és egy újabb völgybe értél, egy újabb hídhoz. Menj át a hídon, és be a folyosóra. Vigyázz, egy raptor jelenik meg. Ha visszafordulsz időben, akkor a hídról kényelmesen kinyírhatod. Ha végeztél vele, a folyosó egy terembe vezet. Balra, húzd ki, és told félre a ketrecet. Húzd meg a fali kart, és rántsd le a sarokban a másikat is, így két, különböző magasságú tömb emelkedik fel a kinti teremben. Juss fel a magasabbra, onnan nekifutásból rántsd le a fali kart. Irány vissza a híd, le a vízbe, ússz be a kinyílt ajtón, és vedd fel a Crowbar-t.

Ússz ki. Menj a vízesés mögé, feszítsd ki az ajtót, és bent megtalálod a 2. Seal to King Pyrrah’s Palace-t. Menj vissza az előző völgybe, és indulj el, át a hídon.

Ugorj jobbra a gödörnél, és vigyázva a lezuhanó kövekre, juss fel az emelkedőn, és felveheted a 3. Seal to King Pyrrah’s Palace-t. Irány vissza a hídra, és most ess le a mélybe, a ködös kis vízbe.

Menj be a járaton, öld le a sok kis dínót, húzd el a csontvázat, és felveheted a 4. Seal to King Pyrrah’s Palace-t. Jól figyeld meg a barlang végében a póznára tűzött koponyát, jóval később, de ide kell majd menekülni egy szellem elől. :)

Most azonban menj vissza a völgybe, a sziklákra, hátra, majd előre ugorva felérsz a hídra, és átmehetsz rajta visszafelé. Vedd fel a kis emelvényről a lőszereket, bár semmi szükség rájuk. :) Két feljárat van a felső terembe, Javaslom, menj a baloldalin, ott könnyebben átmész a mozgó pengén. Tedd mind a négy talizmánt a foglalatába, és kinyílik az ajtó a kis teremben.

Mássz le a folyosóra, juss át a mozgó lándzsákon, és a lenyíló csapóajtónál egy CTRL-es ugrással kapd el a túloldalt. Talán a legjobb, ha amikor távolodik a lengő penge, akkor gyorsfutással jutsz át rajta. Sérülsz egy kicsit, de nem vészes. :) Egy kis udvarba értél. Mássz fel jobbra a második oszlopon, ugorj át a karhoz, és húzd meg. Igyekezned kell, mert időkapcsolós, egy platformot emel fel a falon. Juss el oda, ugrás a rúdra, majd a következő oszlopra. Ugord át a tüzet, és juss el a szemközti oszlopra, onnan pedig a falhoz, a második kapcsolóhoz. Húzd meg azt is, ez a tüskéket húzza vissza a fal melletti oszlopon, így eljutsz a harmadik karhoz. Ez már nem időkapcsoló. Húzd meg, és ugrálj át a kis leszakadt hídra, és vedd fel a Key to the Swamps-ot. Irány vissza, egészen a kis vizes teremig, majdnem, ahol a pályát kezdted, és ott tudod a kulcsodat használni a szemközti falnál. Kinyílt a nagykapu melletted.

Gázolj át a teremben a vízen, vedd fel a medipackot, és menj át a másik kinyitott ajtón is. Egy mocsárba csúszol le. Kapaszkodj ki balra a sziklákra, ugrálj körbe, a lecsúszósról kapaszkodás nélkül ugorj. Menj be a folyosóra, és a végén egy másik mocsárba értél. Még ne aggód, az innenső oldalra nem tud átjönni a dög T-Rex. :) Kapaszkodj fel balra a sziklára, és egy újabb medipackot találsz ott.

Mássz fel balra a fali beugróba, a túloldalon kapaszkodj fel a plafonlétrára, és csimpizz át a túloldalra. Menj ki a kerítéshez, nekifutásból ugorj az első, majd a második rúdra, végül itt is átérsz a túloldalra, lecsúszva egy fali járatba. A túloldalon vigyázz, nekifutásból kell átugrani a szemközti, zöld járatba, de lehetőleg akkor tedd, amikor a dög épp másfelé jár. :) Nem fogod elérni a túloldalt, beleesel a mocsárba, de igyekezz felmászni a beugróba. CTRL+előre, és felkapaszkodsz a szemközti falon a résbe. Csimpi jobbra a lecsúszós részre, majd felmászás, és hátraugrás a felső szintre. Ess le a másik oldalon, menj ki a beugró szélére, és kapd el az újabb plafonlétrát. Csimpi, egészen a létra végébe, illetve a lecsúszós részre ugorj, mert előtte tüskés padlólap van. Csússz le, ugorj a túloldalra, de rögtön vissza, mert egy kő gördül le előtted. Ugorj megint át, kapd el a lecsúszós rész peremét, és várj addig, amíg lent a kő megáll, csak akkor ess le a vízbe. Vedd fel a csontváznál a Revolver-t, feszítsd ki az ajtót, és ússz át a kis járaton. Kimászva a vízből vedd fel a lőszereket, és ugrás a túloldalra.

Egy emeletes terembe értél. Rohanj ki a folyosóról, várd meg, amíg lezuhan a kő. Látod jobbra a tüskék között a medipackot? No az a titok, de még nem tudod elérni. A gödör túloldalán, a beugróban, húzd meg a kart, ez kinyitja az emeleten az ajtót. Menj most felfelé, de vigyázz, az újabb kővel, és a tüskékkel is. Ugorj át a lengő tüskéknél a túloldalra, majd fordulj vissza, és a fal mellől ugorj, és kapd el a felső deszkapárkányt, és kapaszkodj fel gyorsan. Nem egyszerű a dolog, én vagy 30* megdöglöttem, mire sikerült, de hidd el, megy ez medipack nélkül is. Ráadásul, ezt még egyszer el kell majd játszanod, így gyakorold be. :)

Ha sikerült, nekifutásból ugorj a kinyílt ajtóhoz, de nagyon gyorsan ugorj hátra, és ess le az alattad levő fahídra, mert egy újabb kőgolyó készül kilapítani. :) Ha már lent vagy, menj le a földszintre, és most már felveheted a medipackot, a pálya egyetlen secret-ében.

Ismét juss fel egészen az emeletre, ugorj át a folyosóra, és vedd fel a Lead Key-t.

Ugorj át szemben a lement oszlophoz, menj ki a folyosóra, vedd fel balra a lőszert, és a drótkötélen csússz át a kinyílt ajtó mögé. Most már, ha bosszút akarsz állni, vedd kézbe a revolvert, menj ki a T-Rex-hez, és egetlen lövéssel lődd hasba, és vége van. De akár életben is hagyhatod már, ránk, ezentúl nem jelent veszélyt. :) Told, húzd a jobb oldali kis oszlopot a sarokba, és kinyílik a nagykapu, és visszaérsz a létrán át, a vizes terembe. Menj le a lépcsőn, a pálya eleje felé, és ott használd a kulcsodat, a jobb oldali falon.

Egy tömb emelkedett fel. Mássz fel rá, mássz fel a kis sziklahídra, és nekifutásból ugorj, a rúdra, majd a szemközti létrára. Mássz fel tíz létrafokot, és egy hátraugrással, (+END) elkapod a másik rudat. Ugorj tovább, elkapva a fali rést, és jobbra csimpizve felmászhatsz a fali beugróba, onnan pedig egy helyből ugrással elkaphatod az emeletet és felmászhatsz oda.  Menj le a vízesés jobb oldalán, nekifutásból ugorj jobbra, a fali folyosóra, mássz át a résen, és a túloldalon ismét nekifutásból kell hogy ugorj, elkapva a rudat. Ugrás a másikra, majd a harmadikra, utána fel kell kapaszkodnod az első hídra. Menj végig rajta, a kis emelvényről megint nekifutásból jutsz a következő hídra, és végül az utolsón felveheted a Key To the Pit-et.

Ugorj a ferde oszlopra lent, és visszaérsz a vizes terembe. Indulj el a lépcsőkön lefelé, amerre a pálya elején mentél, le a kunyhó felé. Menj ismét a kis szakadékhoz, ahol a 4 Seal to King Pyrrah’s Palace-t használtad. De előtte, abba a kis szobába menj be, ahol a tűz ég a kis emelvényen. No, ott használd a kulcsodat, és fent, a szoba emeletén kinyílik a rács. Kapaszkodj fel a létrára, teljesen fel, majd lefelé kettő fokot, és egy fordulásos ugrással kiérsz a szakadék emeletére. Igen ám, de egy szellem ered a nyomodba. Juss le a földszintre, egészen le a ködös szakadékba, rohanj be balra a barlangba, és a végén, a póznára tűzött koponya alá leguggolva megszabadulsz tőle. Ismét juss fel a létrán keresztül az emeletre, ugorj jobbra, és húzd meg a fali kart. Két kötelet kaptál.

Ugorj az elsőről az oszlopra, és vedd fel a Gold Idol of Epans Sureves-t.

Elmondom már, hogy ezt már megteheted volna, a pálya elején is, egy szerkesztési hiba miatt. Mégpedig. A bejáratnál felkapaszkodsz a sziklára, egy ferde, nekifutásos ugrással fel tudsz ugrani a zárt rács elé, majd onnan a köteleket adó karhoz. No de akkor hol lett volna a kaland, az élvezet, és a sok szívás? :)

A másik kötélen át eljutsz a jobb oldali sziklapárkányra, és onnan a rúdon át, az ajtóhoz. Feszítsd ki, és egy havas barlangba értél. Lődd le a farkast, és menj be jobbra a terembe. Húzz egyet a kis emelvényen, a belső szobron, menj a terem túloldalára, és húzd meg a sarokban a kart. Rohanj vissza a szoborhoz, és most már kifelé is húzhatsz egyet, a kis időre felemelkedett tömbök segítségével. Told hát a szobrot a törött felső része alá, és a terem túloldalán felemelkedett egy tömb, és felmászva rá egy kart húzhatsz meg. Itt jobb, ha mentesz, ez a feladat időre megy, és bizony nem sok időd van rá. De menni fog, ha így oldod meg.

Húzd meg a kart, megpördülés, gyorsfutás az előbbi párkányra, ahol a szobrot toltad. De épp csak a szélére ugorj fel. Perdülj meg, futás, ugrás, és elkapod a felemelkedett hidat. Mássz fel, pisztolyt a kézbe, futás, de úgy, hogy a végén már a fallal szemközt állj. Ugorj balra, oldalt, közben lőj, így bele fogsz lőni a gongba. Ha sikerült, középen felenged a befagyott medence, és megtalálod a The Guardian’s Mask-ot.

Menj ki a havas barlangba, és tedd a foglalatába, kinyitva ezzel a folyosón a rácsot. Menj felfelé, juss át a pengéken, és a lándzsákon, nekifutásból ugorj a létrára, mássz fel, és a sziklafolyosón menve vége is ennek a remek kalandnak.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.