.....................................................................

The Quest of Gold (QoG) 8 - The Mystic Experiment

Készítő: Thibault Chatelus [TC 14] Homepage

Letölthető: Innen

Csomagold ki a thibault_chatelus_the_quest_of_gold8.zip-et, majd másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat. Indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertál át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold be őket az audio könyvtárba. A databól másold a data könyvtárba az uklogo.pak-ot. Másold a sound-samples könyvtárból, a sound-samples könyvtárba a fájlokat. Másold a graphics-wads könyvtárból, a graphics-wads könyvtárba a fájlokat. Indítsd el a tom2pc.exe-t, hívd be az Add gombbal a Cutscene.TOM, és Esprit.TOM-okat, majd Build All. Ha kész, még másold a főkönyvtár összes többi fájlait a főkönyvtárba, és ha nincs saját menésed az előző pályáról, használd az enyémeket, akkor másold a mentéseket a savegame by OBig könyvtárból a főkönyvtárba, és indulhat is a kaland. :) Ha franciául szeretnéd a menüt, akkor használhatod a french_script könyvtárat is.

Story:

Lara tudomást szerzett egy aranyból készült, ősi indián ereklyéről Kanadában, és szeretné megszerzni. A kutatásait követően úgy találja, hogy ez egy aranybánya alatti templomban lehet a kanadai erdőségben. Így hát repülőre száll és amint megérkezik Kanadába, már dzsippbe is ugrik... A bányászok táborának átkutatása után végre bejut a bányába. Miután átverekedte magát rajta, végül megtalálja az Arany Folyosót, ami a földalatti templomhoz vezet... Ezután megnyitja a Nagy Szellem kapuját és egy titokzatos világba kerül.

Megjegyzés:

Ez a pálya egy sorozat egy darabja. Használd a saját mentésedet az Great Spirit pályákról, vagy azt, amit a pálya letölthető csomagjában találsz. Biztos vagyok benne, hogy van egy alternatív út is ezen a pályán, de úgy gondolom, hogy ez megfelelő. (fordította: Lacek)

Review:

Gyönyörű ez a pálya. Lebegő szigeteken, illetve lebegő platformokon, oszlopokon kalandozunk, hogy megtaláljunk 8 Lizard Sphere-t. Nem mindig fontos a sorrend, persze van egy logikus út. Nos ennek a megtalálása a legnehezebb. Nem ajánlom a pályát kezdőknek, és türelmetleneknek. Viszont ajánlom mindazoknak, akik szeretik a kihívást, a nehezebb feladatokat. Az ellenséggel nincs gond, pár óriás gorilla, és kék hárpia zaklat bennünket csupán. Azonban a sok tüskés platform, fűszerezve tűzfújókkal, néha mozgó kalapácsokkal, lengő bárdokkal, már nehéz feladat. Bizony sokszor kell menteni, visszatölteni, főleg, ha medipack nélkül akarod végigvinni. Azért is nehéz ez, mert van pár kötelező sérülés, a nagy esések miatt. Nekem alig marad életerőm a pálya befejezésekor. :) A végén megszerezve a Essence of Nature-t, elhagyjuk a pályát. Szép textúra, remek hozzáadott hangok, tehát ne hagyja ki senki, aki szereti a keményebb pályákat.

Leírás:

Secret 20-21-22:

Mentések--Savegames:

Fordulj meg, kapaszkodj fel a törött oszlopra, és csimpizz a túloldalra. Ugorj a kék sziklára, lődd le a magasból támadó kék hárpiát, és nekifutásból úgy ugorj a ferde részre, hogy háttal csússz le. Csimpizz el a szikla túloldalára, és egy fordulásos, (+END) hátraugrással kapd el a másik oszlopot. Ugrás most a szemközti épülethez, és a szobor mögött rántsd le a fali kart Visszafelé az első oszlopról most jobbra a ferdére ugorj, kapd el a létrát, és felmászva, lecsúszva visszaérsz az első kék sziklára. Visszamenve a pálya elejére öld meg a két gorillát, vedd fel a lőszert, és menj most a törött oszlopnál tovább.

Kialudt a szemközti oszlopon az egyik láng, így nyugodtan odaugorhatsz, elkapva a peremet. Mássz fel amikor kialszik a másik láng, ugorj a lecsúszós részre, ugrás közben jobbra is irányítva, és persze jól időzítve ugorj a tüskés oszlopra, megállás nélkül futás, ugrás a szemközti létrára. Kapaszkodj át a baloldalára, mássz fel, fent jobbra kapaszkodj a lángoló platform fölé, és egy fordulásos ugrással elkapod a szemközti platformot. Innen messziről, ha türelmes vagy, kényelmesen leölheted a félistent, majd ugorj a lecsúszós oszlopra, onnan a laposra, végül eljutsz a tetőre. Fordulj vissza, mert fent, a magasban, elkapva a láthatatlan platformot, felmászhatsz és felveheted a pályán az 1.Golden Rose-t, a 20.secret-ben.

Ugorj át a kis karzatra. Látod jobbra a falon levő rést? Ugord át a kerítést, és kapd el. Csimpizz jobbra. Figyeld meg majd az alattad levő fali kart, ide még vissza kell jönnöd. Mássz be a résbe, a túloldalon le a létrán, és hátraugorva egy központi platformra értél. Két út is van, ha akarod, szenvedj meg a másik létrán a lemenéssel. Én inkább jobbra, leestem az arany rózsához, és fel is vettem a 2.Golden Rose-t, a 21.secret-ben.

Innen ugrás a karhoz, húzd meg, majd vissza az előző helyre. Most ugorj a másik platformra, ahol az állatbőr van kifeszítve, és vedd fel az 1.Lizard Sphere-t. Ugrás a másik platformra, a létrára, és felmászhatsz, hátraugorhatsz ismét a központi emelvényre. Ugorj a kék tömbre, vedd fel a medipackot, majd a másik fali résbe. Menj ki a párkányra, és mássz fel a tetőre. Végezz a két gorillával, és menj ki a baloldali, szemközti sarokra. A drótkötélpálya majd később. Nekifutásból ugorj a háztetőre, ahol az első secretet találtad, majd a tető túloldaláról ugorj a szemközti karzatra. Menj balra, a szobor előtt vedd fel a medipackot, és még onnan, tisztes távolból végezz a másik tetőn, a félistennel. A tető előtti kék tömbön keresztül el is jutsz oda. Figyeld meg, mit néz Lara. Egy fali kapcsolót, majd kifelé jövet, ne felejtsd el lerántani. Most menj a tető fal felöli oldalára, és ess le az alattad levő tömbre. Kicsit sérülni fogsz, de kárpótol a medipack. Ugorj a zöld növénnyel takart fali folyosóra. Öld meg az újabb gorillát, kapaszkodj fel a plafonra a kis kerítés felett, majd egy nehezebb feladat következik, ajánlom, ments egyet. Futás a tüskés folyosón, majd egy fordulásos ugrással kell felugranod a lecsúszós részre, hogy ugorva elkaphasd a létrát. Mássz fel, ismét egy fordulásos ugrással kapd el a karzatot, mássz fel, és végezz az újabb gorillával. A ládából lőszert vehetsz fel, majd a résben úgy kapaszkodj le, hogy le tudd rántani a fali kart. Leesve ismét a háztetőn leszel. Most le kell jutnod az alattad levő épületbe, ez sem lesz egyszerű. Legjobb, ha visszamész a háztetőre, a fali résben kapaszkodva el az alattad levő fali karig, ott lesve elkapod a lecsúszós részt. A kart még nem tudod lerántani. Egy fordulásos ugrással egy ferde oszlopra ugrasz, majd a következőre, mindig nyomd a jobbrát is, és a végén, a kis hídon át, visszaérsz a pálya elejére. Innen már ismerős az út a túloldalra, az épületbe, ahol az első kart rántottad le.

Ess le a kis platformra, elő a távcsövet, és nézz körül. Látod a kis rést oldalt? Leugrani, lekapaszkodni nem lehet oda. Viszont fordulj oldalra, és lépésközben leesve, kapd el a rést. Így menni fog. Mássz át a résen, a túloldalon csimpizz körbe a termen, és a túloldalon mássz át a következő terembe. Kapaszkodj le, mássz fel balra a létrán, majd egy fordulásos ugrással a mögötted levő oszlopra érsz. Ugorj át a másik oszlopra, fordulj meg, teljesen hátrálj hátra, az oszlop széléhez, és egy helyből ugrással, a híd alatti platformra tudsz ugrani. A végén nyomd a kapaszkodást, így sikerülni fog. Kapaszkodj a híd alján levő létrán a falig, ott a rést elkapva elcsimpizhetsz a kijáratig. Teljesen a jobb oldali faltól ugorj, az oszlopra, elkapva a peremét. Mássz fel, ugrás a következőre, majd jobbra folytasd az utadat. A fal előtti platformról felkapaszkodhatsz a magasabbra, és tovább ugrálgatva eljutsz a kis emelvényhez, ahol felveheted a 2.Lizard Sphere-t.

Ess le az alattad levő oszlopra, ugorj vissza a bejárathoz, majd lekapaszkodva, balra csimpizve most már felmászhatsz, az újabb barlangba, a tüskék visszahúzódtak. Ugorj a tüskés oszlopra, onnan helyből a tűzfújósra, de úgy, hogy a peremét kapd el. Csimpizz át a túlsó sarkára, ami a legközelebb van a sarokban levő tüskéshez. Mássz fel a sarkon, ott nem éget a tűz. Fordulj oldalt a tüskésnek, majd egy oldalugrás, majd előre, és elkapod a biztonságos platformot. Nekifutásból ugorj a karzatra, a csontváz mellett felugorva kapd el a ferde részt, csimpizz jobbra, de a lecsúszós rész baloldalán mássz fel, amikor a bárd éppen jobbra leng, így pont akkor fogsz ugrani, amikor ismét elmegy. Az újabb teremben ugorj balra fel a platformra, onnan a barnára, átugorva a kerítést a másikra, végül juss el a szoborhoz, onnan pedig a gombhoz, és nyomd meg. Irány vissza a szobor, a sarkáról helyből ugrás a kijárathoz, és kint is vagy a hídon. El kell jutnod a pálya legelejére. Leugorhatsz az épületbe is, de erőt vesztesz, így javaslom, a már ismert utat, balra a háztetőn, kék platformon, a karzaton, másik háztetőn, és a fali résen át, leesve a még leránthatatlan karnál. Így eljutsz, a híd végén kinyílt aranyajtóhoz.

Az ajtón túl, ugorj az első sziklára, majd jobbra, a háztetőre. Csimpizz telejesen a baloldalára, mássz fel, egy fordulásos hátraugrással kapd el a létrát, és mássz fel rajta, Mássz át a jobb oldalára, majd hátraugorva a fali sétányon leszel. Ugorj fel jobbra a lecsúszós rész feletti helyre a medipackért, majd ugorj a háztető feletti platformra. Fordulj meg, a fal felé, és úgy ess le a háztető innenső oldalára, hogy háttal lecsúszva elkaphasd a peremét. Csimpizz balra, mássz le a létrán, be a kerítés mögé, és nyomd meg a gombot. Mássz vissza, fe a létrán, felkapaszkodva lecsúszva kapd el a peremét, és mielőtt a lábával is megkapaszkodna, csimpizz jobbra két tömbnyit. Újabb fordulásos ugrás, elkapod a tüzes platform peremét, csimpizz át a jobb túlsó sarkára, mássz fel, egy kicsit fordulj el gyorsan balra, és jobbra ugorva egy másik platformon landolsz. Most mindenképpen ments, nehéz lesz a feladat. Átt kell ugranod a tüskés platformra, futás közben leugorva a bal sarkában levő, kis elkerített részre, és ott megnyomni a gombot. Igen ám, de közben egy kalapács is, és egy tűzfújó is nehezíti a dolgot. Ha sikerült, akkor sincs vége. Helyből felugrás a tűzfújó elé, egy pillanatra állj meg, majd ugrás, futás, ugrás vissza a lebegő sziklára. Most pihenhetsz egy kicsit. Hát igen, a készítő a nehézséget, a kihívást szerető játékosoknak készítette ezt a szintet. Ha nem megy, töltsd le a mentéseket, találsz benne a feladat utánit is. :) Másik út is van, a tüzes padlólaptól a fal felé ugorva, de ott energiát vesztesz egy esés miatt, így azt nem javaslom, és visszafelé mindenképp erre kell jönnöd a gombtól.

Ugás a most már nem égő platormon át a falra, elkapni a rést. Csimpizés teljen jobbra, leesve vedd fel a lőszereket, majd irány a létra. Először mássz le teljesen, mert ott találod a 3.Golden Rose-t, a 22.secret-ben.

Mássz fel a létrán, balra be a fali beugróba. Helyből ugorj a lebegő kis platformra, onnan pedig az erkélyre. Vedd fel a medipackot, igord át a kerítést szembe, kapd el az oszlopot. Mássz fel, majd a ferde oszlopon keresztüljutsz a fali beugróba, és balra felkapaszkodva meg is van a 3.Lizard Sphere. Ess le, kapd el a fali rést, ismét juss el a létrán keresztül az erkélyre. Most oldaléra ugorva juss át a kerítés melletti oszlopra.

Ugorj a következőre, majd a lecsúszóson át, kapd el az épületen a rést, mássz be, a túloldalon pedig ugorva kapd el a következő lebegő platformot. Ugrás itt is tovább, és az aranyplatformon megtalálod a 4.Lizard Sphere-t.

Nna most ránthatod le a már sokszor említett fali kart, nekifutásból. Leesve kapd el a peremét a lecsúszós résznek, majd a már ismert úton juss el a kis hídra. Menj át ismét az aranyajtón, a tömbön keresztül ismét ugorj jobbra a tetőre, hátraugorva a másik sarkáról a létrára, felmászva, a létra jobb oldaláról pedig a sziklafalhoz juss el. Most balra indiéj el a lebegő oszlopokon. Balra, majd jobbra haladva, egy kis kerítéses, szoborral ellátott karzatra érsz. Vedd fel a medipackot, majd ugorj a következő platformra. Végezz az épületben leselkedő félistennel, juss el utána oda, vedd fel a medipackot, és húzd meg a kart a falon. Juss vissza egészen, az első platformig, ahova a faltól ugrottál. Látod lent, a fal mellett a kis sziklát? Ahol a tüskék visszahúzódtak, az előbbi kar meghúzása után? Nos oda kell leugranod. Kicsit vesztesz az energiából ugyan, de nem sokat. Onnan ugorj a tűzfújó elé, közben vigyázva a lengő bárddal. Állj egészen oda, ahol még nem éget a tűz, majd amikor szünet van, egy ugrás, nyomd meg a gombot, majd hátraugorva megúszod az elégést. Balra, a következő platformon visszahúzódtak a tüskék. Ugorj oda, majd a létrára, a teteje alatt, egy tömbnyire állj meg, egy fordulásos ugrással elkapod a kis karzatot. Mássz fel. Ugrás a következő oszlopra, majd a másikról a fali beugróba. Ugorj a sárga oszlopra, majd a kis emelvényhez. Közben vigyázz a lengő bárdokra. Ha sikerült, felveheted az 5.Lizard Sphere-t.

Ugrás vissza a sárga tömbre, majd szembe ugrás a karhoz. Húzd meg, és hagyd el a termet. Ess le az alattad levő platformra, ismét juss fel a magas létrán, de most már felmászhatsz teljesen a tetejére. Most ugrálás következik a lebegő platformokon. Közben egy újabb félistent kell kinyírnod a háztetőn, de lőszert is találsz ott, majd továbbmenve, ismét körbe a lebegő platformokon, elérsz a másik épület tetejére. Szemben a kis karzaton, az újabb félisten kinyírása után, egy gombot nyomhatsz meg. Nézz fel jobbra. Messze, egy épület tetején, egy kék hárpia erőlködik. Ha türelmes vagy, fel, felugrálva kivégezheted, ezzel egy későbbi akciót spórolhatsz meg. Ha végeztél vele, ugrás le az erkélyre, be a kinyílt ajtón. Végezz a gorillával, vedd fel a medipackot, és bent a teremben megtalálod a 6.Lizard Sphere-t. Ha ezt a talizmánt későbbre hagyod, megspórolhatsz egy kőrutat. Én azonban szeretem a tiszta munkát. :) Tehát most vissza kell jutnod az első háztetőn, fali résen, leesve a kis hídon, egészen, egészen vissza az épp előbb kinyírt félistenhez, ahol az előbbi ajtót nyitottad ki a gombbal. Nagy út, de már ismerve a feladatot, pár perc. :)

Ugord át a kerítést nekifutásból, de úgy, hogy a magas, szürke oszlopon kapd el a rést. Hidd el, rés van azon, csak innen nem látszik. Csimpi át a túloldalára, és egy medipackot vehetsz fel. Nekifutásból ugorj a háztetőre, kapd el a peremét, ess le, kapd el a rést, csimpizz jobbra, és ess le az alattad levő lecsúszós részre. Kapd el a peremét, majd felmászva, egy fordulásos ugrással, a mögötted levő platformot kapod el. Mássz fel, vedd fel a lőszert, és végezz a rád támadó kék hárpiával. Ugorj a magasabb oszlopra, majd tovább a kék, kerítésesre. Onnan vissza a másik kékre, és felugorva, felkapaszkodhatsz arra a platformra, ahol a medipackot találtad. Ez a kis kitérő arra volt jó, hogy közben kivégezd a hárpiát, így nem fog a csimpizés közben zaklatni. Ismét ugrás a tetőre, leesve kapd el a rést, és most csimpizz egészen az épület baloldalára, a  sarkához. Közben vigyázz a tűzfújókra. Felmászva nyomd meg a gombot, majd csimpizés vissza a fali résben. A sarkon befordulva állj meg egy pillanatra, így megúszod az elégést, majd a résben felmászva egy terembe érsz.

Öld meg a gorillát, és nyomd meg a gombot a falon. De van még feladat. Két mozgatható tömb van a teremben, és két mintás padlólap. Először a bejárat felőlit told rá, így visszahúzódnak a tüskék, és már a másikat is rátolhatod a másik lapra. Told félre a bejáratit, és mássz ki a résen. Ess le a lecsúszós részre, majd hátraugorva a már ismerős platformra érsz. Ugrálj a platformokon keresztül, amíg elérsz a karzatra, ahol az ajtót nyitottad ki. A következő zárt ajtó előtt, jobbra, ugorj le a platformra, majd onnan a következőre. A tüskés platformra úgy ugorj át, hogy onnan, egy oldalugrással rögtön, a következő lebegő oszlopra tudj ugrani. Vagyis kissé jobbra fordulva érj oda. Ha sikerült, most sajnos egy sérüléssel járó ugrás következik, helyből a mélyben levő, kerítéses platformra. Viszont egy nagy medipackot kapsz cserébe ott. Ugrás a lebegő platformokon, a kifeszített bőrnél még egy medipackot kapsz, majd kapaszkodj fel az épületre a létrára. Csimpizz balra, ne a hídra ugorj, hanem a híd tetejére. Onnan ugorj át a másik hídfőre, végezz, a távolból érkező kék szörnyellával, majd ugrás balra a kék sziklára. Csimpizz át a plafon létrán, és egy újabb nekifutásos ugrással a gombnál leszel. Nyomd meg a gombot, majd újabb energiavesztéses ugrással, ess le, nekifutásból az alattad levő platformra. Nos itt már alig maradt az életerőből, de mégis, végig lehet vinni medipack használat nélkül, ezentúl már nem lesz sérülés, ha úgy akarod. :)

Ismét jus el a létrához, most már hátraugorhatsz a sétányra. Menj végig rajta, kialudt a tűz. Furcsa feladat következik. Javaslom, egyfolytában nyomd a sétálás gombot, így eljutsz a hófehér sétányon, az útjelzők között, néha helyből, néha nekifutásból átugorva a szintén láthatatlan, hófehér platformokon keresztül a kis karzatra, ahol felveheted a 7.Lizard Sphere-t. Irány vissza, a hídra.

Most következik az utolsó Sphere megszerzése. Sajnos ezt elhagytam menet közben, lehetne egyszerűbben is, de mivel a mentések ezt követik, hát így írom le, most megyünk vissza érte.

Juss vissza a karzatra, a fali résbe ugorva ismétt ess le a fali karnál, és visszajutsz a hídra. Emlékszel még a harmadik secretre, a létra alján? Nos juss vissza ahhoz a létrához, ismét mássz fel rajta, be a fali beugróba, juss el a szemközti karzatra, ami flette van a tüskés, tűzfújós, kalapácsos helynek. Ugord át a korlátot ismét oldalt, irány a lecsúszós részen át az épület. A túloldalán ugrás a kék platformra, és…és most van a változás. Ne az arany platform felé menj, ahol egy előző Sphere-t találtál, hanem a másik irányba ugorva, egy kék, majd egy sötétkék platformra érsz. Fordulj meg, nekifutásból kapd el a létrát az oszlopon. Mássz át a baloldalára, egy fordulásos ugrással a következő létrán leszel. Most jobbra csimpizz, át a túloldalra. Ismét fordulásos ugrás, és balra csimpizés, a következő oszlop körül. Ismét fordulásos ugrás, és balra csimpizés után, hátraugorva egy platformra érsz. Ugrás a másikra, felkapaszkodás a magasabbra, majd ugrás a fal mellettire. Revolver a kézbe, és ugrás a fali résbe. Végezz a gorillával, vedd fel a 8.Lizard Sphere-t. Lőszert is találsz a teremben. Juss vissza az első létrához, majd a túloldaláról ugrás egy fordulásossal a másikra, és ess le a lecsúszós részre. Csimpizz a jobb oldalára a sziklának, majd egy fordulásossal elkapod a már ismerős platformot. Juss vissza a pálya elejére. Vissza kell most jutnod, abba az épületbe, ahol a 8 kígyószobor volt. Tedd a szájukba a szerzeményeidet, menj fel a tetőre, és most már felkapaszkodhatsz a drótkötélpályára.

Csússz amíg tudsz, közben nyomd a kapaszkodást, így a végén elkapod a létrát. Mássz fel, és felveheted az Essence of Nature-t. Nekifutásból ugorj át az időgépig, és felmászva a platformra, vége is ennek a gyönyörű, ám nem könnyű pályának.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.