.....................................................................

The Quest of Gold (QoG) 4-7 - Great Spirit Levels

Készítő: Thibault Chatelus [TC 14] Homepage

Letölthető: Innen

Csomagold ki a thibault_chatelus_the_quest_of_gold4_7.zip-et, majd másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat. Indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertál át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold be őket az audio könyvtárba. A databól másold a data könyvtárba az uklogo.pak-ot. Másold a sound-samples könyvtárból, a sound-samples könyvtárba a fájlokat. Másold a graphics-wads könyvtárból, a graphics-wads könyvtárba a fájlokat. Indítsd el a tom2pc.exe-t, hívd be az Add gombbal a Foret.TOM, Glace.TOM, Mine02.TOM, és Portail.TOM-okat, majd Build All. Ha kész, még másold a főkönyvtár összes többi fájlait a főkönyvtárba, és ha nincs saját menésed az előző pályáról, használd az enyémeket, akkor másold a mentéseket a savegame by OBig könyvtárból a főkönyvtárba, és indulhat is a kaland. :) Ha franciául szeretnéd a menüt, akkor használhatod a french_script könyvtárat is.

Story:

Lara tudomást szerzett egy aranyból készült, ősi indián ereklyéről Kanadában, és szeretné megszerezni. A kutatásait követően úgy találja, hogy ez egy aranybánya alatti templomban lehet a kanadai erdőségben. Így hát repülőre száll és amint megérkezik Kanadába, már dzsippbe is ugrik... A bányászok táborának átkutatása után végre bejut a bányába. Miután átverekedte magát rajta, végül megtalálja az Arany Folyosót, ami a földalatti templomhoz vezet... Megjegyzések a pályával kapcsolatban: Ezek különféle pályák. Az elsőn függőleges lyukakat akartam készíteni, ahol Larának fel vagy le kell másznia. A városban a pályaszerkesztővel kísérletezgettem, így alakult ki a nem lineráris keresgélés a 8 Sacred Stone-ért. Az erdőt előre megterveztem és élvezet volt megépíteni azokat a hatalmas függőleges termeket a fákkal. Ezután volt még egy pályám, amihez nem volt pontos ötletem; és amikor a korábbi pályákról készült visszajelzéseket olvastam, találtam egy kommentárt arról, hogy Lara nem látogatta meg az aranybánya bizonyos részeit, így hát most meg fogja tenni! LOL

Megjegyzés:

Ez a pálya egy sorozat egy darabja. Használd a saját mentésedet az Indian Sactuary pályáról, vagy az enyémet, amit a pálya letölthető csomagjában találsz, ugyanis szükséged lesz a feszítővasra és a Revolver-re, Lasersight-ra ezen a pályán. Légy óvatos a Revolver lőszerekkel, mert elég sokra lesz szükséged belőlük a gömbös kapcsolók kilövéséhez. (fordította: Lacek)

Review:

4. Portal of the Great Spirit: Jó ez a pálya is. Ellenségek indiánok, óriáskígyók, és pár harcias muréna. Nem is ezekkel van a gond, inkább a feladatokkal. Tűzfújók, lengő bárdok nehezítik az utunkat, de van benne kis tömbtologatás is. Úszni is jól kell tudni, ha nem akarunk medipackot elhasználni. Főleg, a 3. secret megszerzéséhez. Nekem sajnos ezt a secretet nem számolta, így egyel kevesebb van a statisztikámban. Kár érte. Hiába próbáltam a kar meghúzása előtt, vagy utána megszerezni, sehogy nem számolta, és secrethang sem volt. A pálya végén 3 felé is elindulhatunk, mindegy, melyik pályával folytatjuk, a végén úgyis visszakerülünk oda.

5. Mineral City:  Föld alatti indián falukban kalandozunk 8 Sacred Stone-t kell megszereznünk, hogy a pálya végén a miénk legyen a Mineral Keystone. Két helyen is kötelező sérülést szenvedünk, egyszer egy kapcsolónál gyulladunk ki, majd kapaszkodás közben sértenek meg a mozgó tüskék. Medipack helyett azonban visszamehetünk az előző pályára, majd megint vissza, így feltöltődünk. Sok tűzfújó, mozgó tüskék nehezítik a pályát, de van időrefutás, tömbtologató feladat is. Ellenségek indiánok, kigyulladó fenevadak, és pár csonti. 4 secretet találtam a pályán, a 4. a legutolsó leeső hógolyó helyén fedezhető fel. Viszont a forró aranyban levőt nem számolta nekem, secrethang sem volt. Kár ezért a hibáért. :)

6. Depths of the Mine: A bányában kalandozunk ismét. A fegyveresek barátok, kivégzik az első kettő a TR2Gold-ból ismerős madárfejű mutánsot, csak az utolsóval kell nekünk végezni. A fegyvereseket tehát ne bántsuk, esetleg haláluk esetén a lőszert vegyük fel. Fő feladat először a SnowMobil megszerzése, csak ennek segítségével járhatjuk be a járatokat. Bizony nem mindegy, hol állunk meg vele, így azért mentsünk többször.  3 secretet találtam ezen a pályán. Sajnos egy medipackot el kellett használnom, a propellerek miatt. 4 Fuse-t, és három kulcsot kell megszerezni, hogy a végén az Animal Keystone-t megszerezzük. Ellenségek csupán a lovagokból gyártott lapátos munkások. Nagyon tetszett egyébként a pálya, a sok tűzfújó, bányagép, és fúró ellenére. :)

7. The Hidden Forest: A Vegetal Keystone-ért megy ezen a pályán a harc. Egy föld alatti erdőben, épületekben kalandozunk. Ellenségek mutáns fenevadak, farkasok, és keselyűk. De nem is velük van a gond, inkább a sok mozgó pengével, tűzfújókkal. Itt is van tömbtologatás, létramászás, fordulásos ugrások halmaza, és más feladat. Remek pálya. Szépek, változatosak a textúrák. 3 secret van a pályán, és itt valóban számolja is a statisztika mindegyiket. Összességében 13 secret volt a 4 pályán, ebből sajnos 2-őt nem számolt, secrethang sem volt. Medipackot ezen a pályán nem kell használni, ha kicsit türelmes vagy. :) Jöhet a következő kaland TC :)

Leírás:

4. Portal of the Great Spirit:

Secret 7: Secret 8-9:

Mentések--Savegames:

Lecsúszás közben ugorj, +END, így háttal lecsúszva, elkapva a peremet, kisebbet esel a terembe, és nem sérülsz. Gyilkold le a tomahawk-os indiánt, és a jobb oldali fali képnél bemászva megtalálod az 1.Golden Rose-t a 7.secret-ben, és persze lőszereket is.

Menj ki a terembe, majd a következőben is gyilkolj, és nyomd meg a gombot a falon, a ládát szétlőve fáklyákat vehetsz fel. A secrettel szemben kinyílt a falon az ajtó. Mássz fel a folyosóra, menj át a hídon, és egy forró arannyal teli terembe érsz. A kifeszített bőr túloldalán, a ládából lőszert vehetsz fel, majd a tüskéknél, nekifutásból ugorj át a lengő bárdokhoz, ott a széléről ugorj, és futás, ugrás a mási tüskéken keresztül. Jobbra menve, újabb híd következik, majd a teremben egy újabb indiánt találsz, majd a rácsok előtt mássz le az alsó folyosóra. Juss át a tűzfújók között, majd kiérve az emeletes terembe, a hídra felkapaszkodva, csimpizz át a túloldalra, kapd el a rést, és mássz át rajta. A következő teremben, húzd, told először jobbra a tömböt a mintás padlólapra, így visszahúzódnak a tüskék, és áttolhatod utána a másik lapra, kinyitva ezzel az ajtót.

Nekifutásból ugord át az első tüskés platformot, majd juss át a másik kettőn is. Mássz le a drótkötélhez, és csússz át rajta a túloldalra, elkapva a fali rést. Csimpizz jobbra, a sarokban mássz fel, és vedd fel a fáklyákat. Lődd ki a rácsot, és mássz le a létrán. Fordulásos, (+END) ugrásokkal eljutsz, a revolver lőszerig. Vedd fel, nézz vissza a bejárat felé. Fent a sötétben, a magasban egy lengő gömböt látsz. Lődd szét, és kinyílik a teremben az ajtó. Ugrás vissza a létrára, juss el oda, és mássz le a mélybe. Mássz le a létra aljára, majd egy fordulásos ugrással kapd el a hidat. Ne mássz fel, inkább csimpizz jobbra, és a sarkon mássz fel, így megúszod a kalapácsokat. Állj szembe a kapcsolóval, és ments egyet, mert nehéz, és időre menő feladat következik.

Amikor a tűzfújó szünetel, ugorj oda, húzd meg a kart, perdülj meg, ugrás vissza a hídra, futás át a kalapácsok alatt, juss át a mozgó tüskéken, és be a lassan bezáruló ajtó mögé. Menj át az újabb hídon, figyeld meg az égő, kifeszített bőrt, vedd fel a medipackot, és a következő teremben, mielőtt leugranál, gyilkold le a két tüskés kígyót, és az indiánt. Vedd fel az Arany Koponyá-t, és a terem közepe felől tedd a kis emelvényre, ezzel kinyitva az ajtót. Mássz fel a létrán, és a felső teremben nyomd meg a gombot a falon. Mássz vissza az alsó szobába, keresd meg hátul, a sarokban, a növények között a Fáklyá-t, vedd fel, és ezzel kell elhagynod a termet. Nem egyszerű. Állj a fal mellé, úgy három lépésre a kijárattól, és helyből ugorva, közben kicsit oldalra is irányítva sikerülni fog. Az égő bőrnél gyújtsd meg a fáklyát, majd menj vissza a kalapácsos terembe. Juss át a tüskéken, a kalapácsok között, és szemben, a kinyílt ajtó mögött, egy újabb helyszínre érsz.

Ha meg akarod szerezni a következő secretet, nem lesz itt sem könnyű a dolog. Először is gyújtsd meg a két szobron levő tálakat, majd menj a kerítéshez. Úgy kell eldobnod a fáklyát, hogy majd átjutva a túloldalra, felvehesd. Tehát javaslom, mielőtt eldobnád, ments egyet. Tehát. Hátrálj a mozgó tüskékig, és onnan dobd el, a kerítés közepe felé. Mássz fel a létrán, egy tömbnyire a tetejétől egy fordulásos, (+END) ugrással kapd el a kis potyogó rácsot, Kapd el a plafonlétrát, és csimpizz az oszlopig, Ereszd el a létrát, kapd el az oszlopt, majd felmászva csússz át a drótkötélen. Öld le az indiánt, vedd fel a medipackot, és menj a kerítéshez, ha jól dobtad el, akkor most felvehetd a fáklyát. Ha nem, akkor töltsd vissza a mentésedet. A fáklyával a kezedben ugorj le a lyukba. Dobd el a fáklyát, told meg a mozgatható tömböt, majd a baloldalit is told be. Húzd jobbra ezt a tömböt, a mintás padlólapra, majd jobbra menve told vissza, az első tömböt, utána mögéje kerülve told be a fali beugróba a másik súlykapcsolóra, így kinyílt az ajtó. Mielőtt bemennél, menj vissza a fáklyáért, gyújtsd meg vele itt is a fali szobron levő tálat, így kinyílik egy másik ajtó is, ahol bemenve, medipackot, és a 2.Golden Rose-t veheted fel a 8.secret-ben.

Most már továbbmehetsz kint a folyosón. Vigyázz a tűzfújókra, és menj jobbra. A forró sárga lé felett kapaszkodj át a rácson, majd felugorva rá, a végén nyomd meg a gombot a falon. Juss le róla, és be a kinyílt ajtón, lemászhatsz a rúdon. Fordulj a fal felé, és hátraugorva egy aranykupacon találod magadat. Két járatot is találsz a falon. Indulj el a szemköztihez ugorva, és a folyosó túloldalán ugorj, kapd el a peremet, és mássz fel a középső platformra. Látsz itt négy kisebb oszlopot, de ez majd később. Balra lődd szét a ládát, mert lőszert rejt, majd a platform túloldalán, a lézercélzóval lődd szét a lengő gömböt. Ugorj át a kinyílt ajtóhoz, és a kis teremben, jobbra, a sarokban, a bejárat felé fordulva, rántsd le a fali kart. Menj vissza az aranykupachoz, és indulj el a másik irányban.

A nagy ajtó előtt menj jobbra, a folyosó végén lefelé menve öld le az indiánt, és a lejtőn rohanj, de rohanj lefelé, és fuss be jobbra a beugróba, a mögötted legördülő kő elől. Ugorj át a szemközti platformra, húzd ki, és told jobbra, a fehér padlólapra a mozgatható tömböt. Mássz fel a felemelkedett tömbre, és nekifutásból rántsd le a fali kart. Menj vissza a nagy zárt ajtóig, azt nyitottad ki. Öld le a két indiánt, vedd fel a medipackot, és menj jobbra, a fali beugróba, majd ugorj a medencébe. Húzd meg alul a kart, és ússz vissza fel, az előbbi terembe, ahol a két indián volt. Ott felfelé úszva, jobbra ússz be a folyosóra, és egy kis teremben mászol ki, ahol két lengő bárd állja az utadat. Háttal ugorj a lejtőre, majd ugorva kapd el a plafonlétrát. Csimpizz át a széleken a bárdoknál, kapd el az oszlopon levő létrát, és kapaszkodj át a túloldalára. Csald ki az indiánt, végezz vele, majd a kígyókkal is. Kint, a fal mellett védve vagy tőlük, kényelmesen levadászhatod őket, a lejtőre nem tudnak felmenni a dögök. Vedd fel az indiántól az Arany Koponyá-t, és kapaszkodj fel az oszlopra. Csimpizz át a túloldalára, ott is a jobb széléra, és egy fordulásos ugrással, amikor nincs útban a lengő bárd, kapd el a lecsúszós részt. Felmászva ugrás, persze amikor ott sem zavar a bárd, és balra menve, a talapzatra helyezheted a Koponyát.

Menj be a kinyílt ajtón, és húzd meg a kart a falon. Irány vissza a víz, ússz át a folyosón, és ússz felfelé, így egy következő, magasabb járatba úszhatsz be. Mássz ki a teremből, a vízből, öld le az indiánt, és a vízben is a murénát. Lődd ki a rácsot a falon, és felkapaszkodva mássz át a résen. Lődd ki a túloldalon is a rácsot, és egy újabb terembe értél. Mássz le balra a létrán, ugorj hátra a kis oszlopra, onnan a kapcsolóhoz, és húzd meg. Juss fel a létrán, de vigyázz, fent egy tüskés kígyó fogad. Ugorj fel a felemelkedett tömbre, onnan kényelmesen kinyírhatod. Kapaszkodj fel a plafonra, és a mintáknál csimpizve juss el a fali karig, ott leesve rántsd le. A lecsúszós oszlopról ugorj vissza az egyenes tömbre, és ments egyet. Úgy kell most a létrára ugornod, hogy amikor a tűzfújó éppen szünetet tart és gyorsan fel kell másznod, mert megégsz. Fent kinyílt a rács, és egy újabb fali kart ránthatsz le. Menj vissza a kúszórésen át a vízhez, ússz át a járaton, és ússz be a másikon feljebb, felemelkedett a vízszint.

Újabb teremben mászol a partra. Öld le az indiánt, és a halat is a vízben. Menj hátra, a folyosó végén, a kis teremben húzd meg a kapcsolót. Irány vissza, és húzd a leereszkedett tömb helyére, a mozgatható tömböt. A karral emeld fel, húzd, told a másik leereszkedett tömb helyére. A karral most ezt is felemelheted. Irány vissza, és felugorva a tömbökre, rántsd le a fali kart. Ez a medence felett, a falon nyit ki egy ajtót. Nekifutásból ugorj oda, és egy újabb lengőbárdos terembe értél. Ismerős a feladat. A plafonon kapaszkodva kell átjutni közöttük, majd jobbra a kis karzaton egy gombot nyomhatsz meg a falon. Most juss vissza a terembe, mássz fel a felemelkedett tömbre, és húzd, told a tömböt egészen a falig. A tüskék visszahúzódtak, és meghúzhatod végre a fali kart. Ússz vissza, ki a járaton, ismét felemelkedett egy szinttel a víz. Mássz ki a platformra, és nézz körül. Szemben veled, a vízben egy járat van. Nem lesz könnyű a dolgod, javaslom, ments egyet.

Kétszer is végig kell úszni a járatot, ha meg akarod szerezni a secretet is. Ha meg is szerezted, nem fogja sajnos számolni, azért kihívásnak mindenképpen jó, és hidd el, meg lehet oldani medipack nélkül is. Hát ugorj a vízbe, ússz végig a járaton, át a kerítések felett, amíg elérsz egy nagy terembe. Ha meg akarod szerezni a secretet, most még NE húzd meg a vízi kart, mert akkor egy újabb muréna jelenik meg, nehezítve a dolgodat. Ússz a termet elválasztó farácshoz, de fent, a magasban, a plafonnál. Láthatod, ott egy kicsit magasabb a plafon, és hidd el, át tudsz úszni ott. Ha sikerült, egy újabb a 3.Golden Rose-t veheted fel a 9.secret-ben. Nekem sajnos nem számolta, így a statisztikában maradt a 8 secret. Ha sikerült, ússz vissza levegőért, majd térj vissza ebbe a terembe, és meghúzva a kart, siess vissza a levegőért. Mássz ki a platformra, ugorj át a szemközti fali beugróba, öld le az indiánt, és jobbra menve juss le az újabb tüzes helyre.

Kapaszkodj fel a rácsra, és a tűzfújók között csipizz a folyosó végére. Kapd el a rést, csimpizz kicsit jobbra, és mássz fel a résbe. Kússz végig a járaton, a túloldalon lekapaszkodva, lecsúszol, de kapd el a rés peremét. A létrán mássz balra a platformig. Ugorj át a kis ládához, lődd szét, mert medipackot rejt. Juss át a a tüskék, és a kalapács között, és lecsúszva egy folyosóra, egy kart húzhatsz meg. Menj be a kinyílt ajtón, de háttal csússz le, így elkapva a peremet, kisebbet esel, a már ismerős helyre érve.

Ismét kapaszkodj át a rácson, majd le a rúdon az aranykupachoz. Ott menj a baloldali járatba, lődd le az indiánt, menj jobbra, le egészen a vízig, és végigúszva a járaton, majd felfelé visszaérsz a medence tetejére, a létrához. Ismét ugorj át a fali beugróba, ott nyílt ki a nagykapu, és egy kart meghúzva, kint a víznél, felmászva a létrán, meglátod, kinyílt mind a három ajtó. Bármelyik úton mehetsz. Én balra kezdtem, az útvesztőkben is mindig balra szoktam menni. Nos hát kezdjük a kalandokat.

5. Mineral City: 

Secret 10-11-12-13:

Mentések--Savegames:

A folyosó egy barlangba vezet, lődd szét a jégfalat a végében. Lőj bele a gömbbe a plafonon, és megnyílik a jobb oldali falon, egy újabb folyosó, ami egy kis faluba vezet. Lődd le az indiánt, és jobbra, majd balra menve, a házikó túloldalán kapaszkodj fel a tetőre. Keresd meg a falon a rést, és ugorj át. Egy lengőbárdos terembe értél. Ugorj az oszlopra, majd a jéglétrára, csimpizz az oszlop baloldalára, és hátraugorva a kis járatba, nyomd meg a gombot a falon. Juss vissza a faluba, menj át a kerítésnél a másik házhoz, ha bemész, egy újabb indiánt ölhetsz meg, de a lényeg, hogy a ház mellett elmenve, balra a kinyílt rácson át, egy újabb falurészbe értél.

Három indián is jön ellened. Végezz velük, majd nézz fel a baloldali háztető fölé. Látod a gömböt? Lőj bele, és balra kinyílik az ajtó. Mássz le a létrán, ugorj a lengő bárd alatti oszlopra, kapaszkodj fel a plafonlétrába, és csimpizz át a túloldalra, de vigyázz a bárdra, haladj a baloldalon, majd jobbra fordulva jutsz át a kerítés felett. Ugorj a sarokba a tömbről, és nyomd meg a gombot. Juss vissza a bárdnál, és most indulj el balra. Kapaszkodj fel a folyosóra, haladj át a tűzfújókon, majd a forgó pengéken, és visszaérsz a háztetőkre.

Ugorj át a szemköztire, majd balra a másikra, és lőszert találsz. Irány vissza, és a tető túloldalán mássz le a létrán. Itt most nincs más dolgod egyelőre, menj a mély szakadékhoz. Mássz le az oszlopra, ugorj a másikra, onnan balra, majd a fehér oszlopra, és mássz le a létrán a völgybe. Menj a folyosón, öld meg az indiánt, lődd szét a jeget a fali résben, mássz fel, és a túloldalon lemászva egy újabb falurészbe értél. Mindjárt végezz is az újabb indiánnal.

Balra kerüld meg a kunyhót, majd jobbra menve, a nyitott kerítésnél nézz fel a háztetőre. Lőj bele a gömbbe, majd menj visszafelé, mert kinyílt a kis tűzfolyó előtt a rács. Közben, ha újabb indiánnal találkoznál, hát üdvözöld. A rács előtt lődd szét a ládát, mert fáklyákat rejt, Majd ugorj a kis folyó szélére. Folyamatosan előre, és hátra ugorva, közben, amikor előrefelé ugrasz, oldalra is irányítva a hősnőnket, átjutsz a túloldalra. Az utolsó ugrásnál, a legutolsó pillanatban nyomd meg a CTRÉ-t, így beugrasz a folyosóra. Menj végig a folyosón, újabb indiános találkozás után, a kígyószobroknál ismét előre, hátra ugrálással tudsz feljutni a magasba. A folyosón azért jegyezd meg a sötét padlólapot, és mellette a falon is a sötét részt. Itt lesz majd egy secret, ide vissza kell majd jönnöd. Felfelé ugrálva, az utolsó lecsúszós résznél kapd el a plafonlétrát, így kicsimpizhetsz a kijárathoz. Ugorj a háztetőre, majd balra a másikra, ott pedig jobbra fordulva a következőre. Keresd meg a tető közepén a rést, és ereszkedj le a házikóba. Húzd meg a kart, öld meg az újabb tomahawkos ellent, és a kijárattal szemben mássz fel a felemelkedett tömbön keresztül a háztetőre. A tető túloldalán irány fel a létrán, majd a felső teremben, átugorva a kerítést, nyomd meg a gombot. Ha másképp nem megy, állj oldalt a kerítésnek, és oldalra ugrással simán fog menni. Menj vissza a háztetőre, de figyeld meg a zárt ajtót, hamarosan vissza kell jönnöd ide. Menj le, és menj le az alattad levő házba, és nyomd meg a gombot. Most menj újra vissza a tetőre, fel az emeletre, és be a kinyílt ajtón. Öld meg az újabb indiánt, és egy emeletes terembe értél.

Az egyik oszlop alsó kockája mozgatható, ezt kell feljuttatni a magasba. Told rá a szürke padlólapra, a másik oszlopra kapaszkodj fel, ugorj a karhoz, és húzd meg. Ugrás vissza a hídra, a felemelt tömb mellett elugorva kapd el a létrát, mássz fel, és a felső hídról nekifutásból ugorj a második karhoz. Húzd meg azt is. Juss vissza az első hídra, húzd, told a tömböt a másik végébe, és ismét juss fel a második karhoz, és emeld fel a második szintre a tömböt. Húzd, told ott is körbe, amíg tudod, de a fali beugróban útban vannak a fel, le mozgó tömbök. Bizony vissza kell állítani mind a kettő eddig használt kart, hogy végre a szürke részre tolhasd a tömböt. Juss fel a legmagasabb szintre, a kalapácsoknál nekifutásból ugorj a harmadik karhoz, és meghúzva végre felemelted a tömböt a legfelső emeletre. Most húzd, told a kalapácsokig, és azok összetörik, és máris a tiéd az 1.Sacred Stone.

Menj vissza, ki a háztetőre. Nekifutásból ugorva, elkaphatod a szemközti háztetőt, a jobb oldalon lapos a tető. Irány jobbra a másik tető, majd juss vissza a fali réshez, és csússz le a lejtőn, ahol nemrég ugrálva jutottál fel.- Az utolsó pillanatban ugorj, és nyomd a jobbrát is, így a sötét folyosóra érsz, ahol megtalálod a 4.Golden Rose-t veheted fel a 10.secret-ben. Persze ennek ára van, ismét fel kell ugrálnod, és visszajutnod a háztetőkre. :)

Menj be az alattad levő házba, fel a lépcsőn, és egy újabb indiántámadás után, elérsz pár ketrecig. Azért a lépcsőn felfelé menet figyelj. Egy helyen, visszafordulva, egy kart ránthatsz le, ez nyitja az első ketrecet. Végezz a fenevaddal, majd átmenve a kinyílt rácson, szemben, kapaszkodj fel a fali résbe. Mássz végig a járaton, és meghúzva a kart, kinyílik a másik ketrec is. Ne aggódj, a fenevadak nem jönnek ki a ketrecből, így kényelmesen végezhetsz velük. Ebben a ketrecben, egy gömböt kell meglőnöd, fent a plafonon, így kinyílik az következő ketrec is. Ott is végezhetsz a fenevaddal, majd menj vissza a gömbös ketrecbe, és az egyik zöld növényből felveheted a Fáklyá-t. Menj ki az épületből, majd balra, a ház mellé állva meggyújthatod. Menj vissza a ketrecbe, és gyújtsd meg a kifeszített állatbőrt, ezzel kinyitva az utolsó ketrecet is. Ott is nyírd ki a fenevadat, lődd szét a tömbön levő üvegvitrint, és felveted a 2.Sacred Stone-t. A fáklyát itt hagyhatod, és menj ki a faluba.

Na lássuk a következő feladatot. Egyébként más sorrendben is megszerezheted a Stone-kat. Most is két út van, lássuk az egyiket:

Menj jobbra, végig a ház körül, vissza, amerről bejöttél a faluba. Ott a bejáratnál menj be a kinyílt ajtón, mássz le a létrán, de csimpizz át a baloldali létrára. Mássz egészen le, és ugorj hátra a kis kettétört hídra. Menj a kis karzatra, jobbra szétlőve a ládát, medipackot vehetsz fel, majd nyomd meg a gombot is a falon. Menj a hídra, vigyázva a tűzfújóra, ugorj át a túloldalra, és ott is nyomd meg a gombot. Irány vissza a kis híd, és nekifutásból ugorj most balra, az oszlop mögötti kis híddarabra.  Nekifutásból ugorj a karhoz, és húzd meg. Gyorsan ugorj jobbra a most már nem égető vízbe, mert közben kigyulladsz sajnos. Alig marad energiám ez után. :) Nem szeretem az ilyen feladatot, a kötelező sérüléseket. A vízben, a fenéken találsz egy járatot. Ússz át rajta, majd kimászva egy kis teremben, a platformon keresztül kapaszkodj fel a lecsúszós részre. Lecsúszva ugorj, és kapd el a szemközti ferde részt. Teljesen kapaszkodj jobbra, mássz fel, és egy fordulásos, (+END) hátra ugrással, miközben nyomod a balra gombot is, persze a CTRL-t elengedve, a baloldali ferde részre esel. Kapd el a peremet, csimpizz jobbra, és mássz fel a létránál. Mássz fel a létrán is, és még pár fordulásos ugrás, és fent is leszel a felső létrán, onnan pedig hátraugorva egy gombot nyomhatsz meg, ami a vízszintet emeli fel. Ugorj a vízbe, ússz át a fakerítésen, és veddd fel a 3.Sacred Stone-t. Ússz vissza a nagyterembe, majd a létrán keresztül visszajutsz a faluba. Menj ismét körbe a fal mentén, egészen a túloldalra, ott lesz a másik nyitott ajtó, az egyik kunyhón.

Mássz le a folyosóra, és figyeld meg a karzat végében, a kis szürke padlólapot. Ez egy időkapcsoló, tehát igyekezned kell. Lépj rá hát a lapra, fordulj meg, futás, ugrás a sárga tömbre, megállás nélkül futás, ugrás a másik kis erkélyre, és be a lassan bezáruló ajtón. Egy terembe értél. Itt is időre fog menni a feladat. Látsz balra egy mintás tömböt, arra felugorva egy oszlop emelkedik fel. De látsz a teremben jobbra is egy mintás padlólapot, az is egy oszlopot emel fel. Arra kell először rálépned, bár inkább, a túloldaláról futás közben érintsd, és rohanj, ugorj fel a mintás tömbre. Gyorsan perdülj meg, futás, ugrás a fehér tömbre, onnan helyből ugrással a felemelt oszlopra, majd nekifutásból a másik oszlopra. Ha sikerült, az erkélyen megpihenhetsz.  Az is időkapcsoló, ha leestél az erkélyről, futás, ugrás a fehér tömbre, helyből ugrással az oszlopra, és onnan a másik erkélyre. Bizony ott is egy időkapcsoló van. Ha ráléptél, igyekezz, a sarokban kinyílt ajtó mögé felugranod. Ha megvan, egy folyosóra értél, a mintás padlólapon pihenj, ments egyet. Itt, ha leléptél, rohannod kell a tüskéken át, persze amikor visszahúzódtak, a folyosó végén, lassan bezáruló ajtó mögé, és végre felveheted a  4.Sacred Stone-t.

Továbbmenve visszaérsz a faluba. Kerüld meg ismét a házakat, menj oda, ahol erre a területre bejöttél, mássz fel a fali résbe, és visszajutsz a nagy szakadékba. Mássz fel a jéglétrán, az oszlopokon keresztül vissza a másik kis faluba. Öld meg az újabb indiánt, és menj be a nyitott ajtón. Lődd szét a ládát, vedd fel a lőszert, mássz fel a létrán. A tűzfújó alatt ugorj hátra a tetőre, és kimenve a széléig, leesve, rántsd le a fali kart. Ez oltotta ki a tűzfújót a létránál, így már felmászhatsz rajta teljesen.

Egy terembe értél, ahol a plafonon három hógolyót látsz. Ezeket kell szabadon engedned, hogy a három súlykapcsolóra rágurulva kinyissák neked az ajtót a túloldali sarokban. Mássz fel először tömbre, nekifutásból ugorva rántsd le a fali kart az oszlopon, majd újra mássz fel a kis oszlopra. Csimpizz el a plafon létrán a karhoz, és húzd meg, ezzel egy oszlopot emelsz fel, amin keresztül eljutsz a másik karhoz. Húzd meg azt is, így már megnyomhatod a kis erkélyen, a jobb oldali gombot. A középsőt még nem tudod megnyomni. Először vissza kell menned a második karhoz, visszaállítani, majd az első karhoz, mert az állítja a tüzeket is a kis karzaton. Húzd meg ismét, és nyomd meg a középső gombot is. Ismét állítsd át a tüzet, és végre a harmadik gombot is megnyomva, kinyílik az ajtó, és felveheted az 5.Sacred Stone-t.

Juss ki a teremből, le a létrán, ki a házból, mássz fel a másik házon, a létrán, a háztetőre, és eljutsz a legelőször megpillantott házak közé. Ott jobbra menve menj be a kinyílt aranyajtón. A folyosó egy terembe vezet, ahol csontik elevenednek meg. Vedd fel a lőszert, és ugorj le hozzájuk. Ne foglalkozz velük, rohanj a kijárathoz, indulj el jobbra a platformokon. Ha zavarnak a csontik, állj meg valamelyik platformon, fordulj vissza, shotgun a kézbe, és amikor átugornak hozzád, lődd őket a mélybe. Érdekes, de van amikor eltűnnek, nem is kell harcolni velük. Ha átértél a túloldalra, egy újabb terembe értél. Ugorj fel a szemközti, fali beugróba, told meg a tömböt, majd mögé kerülve tol vissza a bejárathoz, mert alatta veheted fel a Crossbow-ot, és robbanó lőszert. Húzd vissza a tömböt, és menj ki a terembe. Robbantsd fel a megelevenedő csontit, és vedd el tőle az 1.Skeleton Key-t. Nyisd ki vele az ajtót, és máris a tiéd a 6.Sacred Stone.

Kifelé menet, most már nyomd meg a gomot a falon, és ugrálj vissza a másik csontis terembe, a platformokon keresztül. Ha nem elevenedik meg ott a csonti, hát lézertávcsővel robbantsd fel, mert nála van a 1.Skeleton Key, ami a következő secretet nyitja a teremben. Ugorj fel a bejárathoz, kapaszkodj fel a koponyás plafonlétrára, és juss el a kinyílt ajtó mögé, ahol felveheted az 5.Golden Rose-t,  a 11.secret-ben.

Menj most vissza a kis folyosón keresztül a faluba, nyitva van a következő arany ajtó, a bejárat mellett. Újabb feladat következik.

Juss át a tűzfújókon, és a tüskéken, majd lecsúszás következik, nyomodban egy golyóval. Ugorj a tűzes folyó túloldalára, majd ismét előre, hátra ugrálás következik, közben előrefelé haladj oldalra is. Ha szerencséd van, vagy ügyes vagy, akkor a tüskék sem lyukasztanak ki, és elérsz a sarokba, és bemehetsz a következő terembe. Itt egy forgó pengét látsz a központi emelvényen. Azért azt figyeld meg, hogy a sarkokban zöld növények vannak, amiket nem kaszál le a penge. Tehát azokon kell továbbjutnod. Ugorj hát a potyogó padlón át az első, jobb oldali sarokba, Itt viszont nézz le a tüzes vízbe. Látod az arany rózsát? Ugorj hát oda, és a 6.Golden Rose-t veheted fel, a 12.secret-ben. Sajnos nekem ezt a secretet sem számolta a statisztika.

Oldalt állj a korlátnak, így tudsz visszajutni az egyik sarokba. Ugrálj tovább, majd a létrára, mássz fel, a tűzfújóra vigyázva ugorj hátra. A kis teremben, amikor szünetel a másik tűzfújó, felveheted a 7.Sacred Stone-t. Menj hátra, a kinyílt ajtón, öld meg az újabb indiánt, és mássz fel a létrán. Ismét át kell jutnod a tüskéken és a tűzfújón, míg végre lecsúszva kiérsz egy házikó elé, ami a pálya elején volt.

Bent egy tükrös terem fogad. Figyeld a tükröt, ott láthatod, melyik padlólap biztonságos. Ezeken keresztül kell eljutni a terem túloldalára, miközben a mozgó falakra is vigyázni kell. Ott is figyeld meg a tükörben, hol van a kék gyémánt. Juss oda, vedd fel a 8.Sacred Stone-t.. Visszafelé már egyszerűbb a dolog, mert onnan, nekifutásból az első mozgó fal mögé tudsz ugrani, így könnyen kijutsz a teremből. Menj vissza az első faluba, be az első, baloldali kunyhóba. Mássz le a létrán, majd egyenesen menve, feljutsz ismét a háztetőkre. Ott ugorj át a szemköztire, mássz le a létrán, és menj balra, a mély szakadékhoz. Most az oszlopokon keresztül a szemközti beugróba kell eljutnod, a jeges oszlopról ugorva. Ott találod a nyolc foglalatot, tedd hát a helyükre a köveket. Lezúdul a hógolyó, és kit, a szakadékban betöri a jeget. De még ne menj oda. Mássz fel a falon ott, ahonnan a hógolyó leesett, és megtalálod a 7.Golden Rose-t, a 13.secret-ben.

Most már lemászhatsz a jégoszlopon, le a betört jég alá. Lődd le az indiánt, és a szobrok mögött rántsd le a falon a kart. Kinyílt a rács. Ugorj a fal melletti párkányra, onnan a középső emelvényre, az oszlopnál fel tudsz mászni. Menj jobbra, ugorj a bárd mögötti létrára, csimpizz át a baloldalára, kapaszkodj le teljesen, majd egy fordulásos, (+END) ugrással kapd el a lecsúszós részt. Mássz fel, csússz le, és nyomd meg a gombot. Most a fal mellől ugorva kapd el a peremét a párkánynak, és csimpizz balra. Előtte töltsd fel magadat teljesen, mert lesz megint kötelező sérülés sajna. Csimpizz jobbra, közben vigyázz a tűzfújókra. A túloldalon két mozgó tüske is meg fog sebezni, nem tehetsz semmit. A lecsúszós részen mássz fel, majd lecsúszva kapd el a peremet. Mássz megint fel, és ugorj hátra, a közben felemelkedett oszlopra. Ugord át a kerítést, és végre felveheted a Mineral Keystone-t.

Ismét ugorj a létrára a lengő bárd mögött, csimpizz a baloldalára, és most felfelé mássz a létrán, és felérsz a kis faluba. Mássz fel a létrán a kunyhóra, a másik oldalán le, és menj vissza a pálya elején át az előző pályára.

Portal of the Great Spirit másodszor:

Jobbra menj, a következő fali beugróba. A forró arany teremben mássz fel jobbra a létrára, csimpizz el a tömbig, onnan ugorj a másikra, majd jobbra a fali beugróba, ami a következő pályára vezet.

6. Depths of the Mine:

Secret 14-15-16:

Mentések--Savegames:

A járat végén lődd szét a jeget, kapaszkodj le, csimpizz, balra, majd fel a járat fölé. Onnan, egy fordulásos, (+END) hátraugrással elkapod az oszlopot. Ugrás a másik oszlopra, majd onnan a hídra. Menj először balra, nyisd ki az ajtót, és végezz a munkással. Ezeket a lovagokból kreálta a készítő, tehát csak a mellükön sebezhetőek. Itt egyelőre nincs más dolgod, menj hát a másik irányba. Ugord át az árammal teli kis pocsolyát, és a járat a főterembe vezet.

Ne bántsd a fegyvereseket, veled vannak, és elintézik a megjelenő, a TR2Gold-ból ismerős madárfejű mutánst. Menj szemközt, a vágányokra, és onnan, nekifutásból elkaphatod az árammal teli gödörből felmagasodó oszlopot, rajta keresztül feljutsz a háztetőre. Ugorj onnan az oszlopra, majd a mozgó fúró feletti járatba. Öld meg az újabb lapátost, kússz át a fúró alatt, majd a másiknál is, ott a tűzfújóra is ügyelned kell. Egy terembe értél. Ugorj, és kapd el a fal mellől a központi emelvényt, onnan ugorj a szemközti lecsúszós részre, csimpizz jobbra, majd a végén ugorj hátra a kis oszlopra. Ugorva kapd el a lecsúszós oszlop peremét, mássz fel, majd csúszás közben ugorj, és kapd el a sarokban levő platformot. Felmászva húzd meg a kart. Fordulj jobbra, nekifutás, ugrás, elkapva a másik oszlopot, felmászás, csúszás, ugrás, és visszaérsz a központi emelvényre. Ismét juss el az első kis oszlopig, de most a létrára ugorj, felmászhatsz, megállt a bányagép. A karzaton húzd meg a kart. Most itt nincs más dolgod, a folyosó végén is van egy járat, de az majd később, ha már megvan a három biztosíték. Juss vissza a főterembe, és menj a túloldali, szemközti falhoz, és a rozsdás falnál, a baloldali járatba menj. Ott nyílt ki a deszkaajtó.

Újabb, nem könnyű feladat következik. Ugorj a tűzfújón keresztül a kis oszlopra, majd nekifutásból balra, a mozgó bányagéphez, és megállás nélkül a fal melletti tömbre. Bizony nem könnyű, jól ki kell számolni, mikor tudsz átrohanni a bányagépnél. Ha sikerült, a plafonon kapaszkodva eljutsz a karig, közben persze vigyázz a tűzfújókra. Húzd meg a kart, és juss vissza a kis tömbre. Most egy helyből ugrással kapd el a bányagép alatti tömböt, csimpizz balra, teljesen megkerülve a sziklákat. Vigyázz a túloldalon a tűzfújóra, majd leesve, kapd el a szemközti lecsúszós részt. Mássz fel, lecsúszás közben egy pillanatra megakadsz, de utána továbbcsúszva, rögtön kapd el a következő ferde oszlopot. Onnan már eljutsz a karzatra egy ugrással. Oldalt ugorva átjutsz a kerítésen is, és visszamehetsz a főterembe.

Menj most balra, a rozsdás fal alatti járatba, és keresd meg a kinyitott ajtót. Itt egyszerű a feladat. Told a csillát a csíkos padlólapra, ezzel kioltva a tüzet a karnál. Húzd meg a kart, végezz a lapátossal, és kimenve a teremből, keresd meg az újabb kinyitott járatot. Újabb terem, újabb feladat. :)

A híd végén, ugorj jobbra a láncra, mássz fel rajta, majd hátraugorva egy lapos részre érsz. Vigyázz, ne menj ki a rácson, mert ki tudsz ugyan egy hiba miatt, de vissza nem. Kapaszkodj inkább le, csimpizz, jobbra végig a peremen, majd felmászva egy fordulásos ugrással kapd el a létrát. Kapaszkodj át a túloldalára, mássz le amíg tudsz, és onnan egy újabb fordulásos ugrással a másik létrát is elkapod. Itt is mássz át a jobb oldalára, és egy hátraugrással a vízbe csúszol le. Itt ments egyet, nem lesz könnyű a feladat.

Ússz be a járatba, lent vedd fel a medipackot, majd a baloldali fal mellett úszva nézz be az első résbe, mert ott találod a 8.Golden Rose-t, a 14.secret-ben. A másik résben pedig megleled a Garage Key-t. Ússz vissza a propellernél. Sajnos mindenképpen sérülsz, ezt nem lehet elkerülni. Kapaszkodj ki az egyik sarkon a vízből, majd pár előre, hátraugrálással elérsz az egyik lapos sarokra. Előre ugrás közben oldalra is irányítsd hősnőnket. Ugord át a kerítést, menj vissza a főterembe, nyisd ki a garázsajtót, és pattanj fel a motorosszánra. Kifelé menet azért vigyázz, ne üsd el a szövetségeseket. :) Bár az egyiknél lőszer van, de inkább hagyd. Ha szerencséd van, akkor épp azt nyírta ki a madárfejű. A másik kettőnél semmi sincs.

Hajts fel a síneken, amíg egy kis szobába érsz. Vedd fel a sarokban a medipackot, és mássz fel a sínekkel szemben, a falon. Fent a folyosón lődd le a két melóst, tolj egyet a csillán is közben, így már meg tudod kerülni. A folyosó végén vedd fel a lőszert, majd az előző beugróból ugorj a ládára. Nézz jobbra. Látsz a falon egy kapcsolódobozt, rajta egy piros lámpát. Lődd szét, és kinyílik egy ajtó a szemközti oldalon. Told oda be a tölcséres gépet, de ne hagyd ott, hanem utána húzd ki, és told egészen a fal mellé, a sárga tömbbel szembe. Így kialszik a tűz, a másik párkányon és az ottani gépet is áthúzhatod a másik oldalra. De menj vissza, ahol volt, mert a párkány mögött most felveheted a 9.Golden Rose-t, a 15.secret-ben.

A terem baloldalán, a létra alatt lenyíltak a rácsok. Mássz le, ugorj a másik oszlopra, le a láncon, és vedd fel az 1. a piros Forbidden Area Key-t. Juss vissza egészen a szánhoz, és vissza a főterembe.

Most a fúrós épület mellett, balra menj. Hajtsd végig a síneken, a zárt deszkaajtó előtt balra, fel az emelkedőn, húzd meg a kart, majd most már továbbmehetsz a kinyílt ajtón. Szállj le a szánról, nyisd ki az ajtót, ugord át a kerítést, fent a rámpán a másik ajtót kinyitva egy nagy terembe értél. Keresd meg a központi emelvény túloldalán a kart, és húzd meg, ezzel két helyen is áramtalanítottál. Egyszer a főteremben, ott felveheted a 2. a sárga Forbidden Area Key-t, majd visszamenve a rozsdás falu járatba, ott balta le, a hídon megállva leszállhatsz a szánról, és továbbmehetsz a hídon át, ott sem ráznak most már a lengő vezetékek.

Itt is ugord át a kerítést, nyisd ki az ajtót. Juss át a mozgó bányagépek alatt, a tűzfújónál is, majd vedd fel az asztalról a medipackot, és juss át a propellereknél. Sajnos itt is sérülsz, most már kelleni fog egy medipack, és ezen a pályán vissza sem tudsz menni a pályaváltáshoz, mert ég az átjáró. Csak később lesz biztonságos. :) Jobban jársz, ha a fal mellett rohansz át, kevesebbet sérülsz, mintha kúsznál. Ha átértél, balra vedd fel a lőszert, majd a palackoknál mássz fel a platformra. Állj szemben a felső tűzfújóval, háttal a falnak. Amikor szünetel, helyből ugorj fel, vedd fel az 1.Fuse-t, és gyorsan ugorj hátra. Még onnan, nekifutásból ugord át az első propellert, így kevésbé sérülsz. Juss vissza, egészen a főterem felé a szánnal. Remélem, nem a hídon hagytad, bár ott is meg lehet vele fordulni szép lassan, óvatosan. :) Az elágazásnál menj balra, ahol a csillét toltad be a terembe, és felmenve az emelkedőn, az asztalról felveheted a 2.Fuse-t. Most már visszamehetsz a főterembe.

Mindjárt jobbra menj, majd a nyitott deszkaajtónál is jobbra, fel az emelkedőn. A víz előtt szállj le a szánról, fuss át a vízen, és be jobbra a beugróba. Nyisd ki az ajtót, lődd szét balra a szürke ládát, és fent a falon, a kapcsolódoboz feletti piros lámpát. Menj hátra a szobában, közben vedd fel a lőszert, és a kinyílt ajtón bemenve, húzd meg a kart. Ez kint, a víznél emel fel egy hidat, így már továbbmehetsz a szánnal. A következő helyszínen, keresd meg az egyok oszlopon a kapcsolódobozt, lődd szét a piros lámpát, így a csilláét már be tudod tolni a kinyílt ajtón, teljesen a folyosó végébe. Most már kinyithatod az épület ajtaját, és bent, az asztalon, felveheted a 3.Fuse-t. Irány vissza a főterembe, de a kis víz után állj meg, mert a sarokban megnyílt egy kis beugró, és ott találod a 10.Golden Rose-t, a 16.secret-ben.

Most hajts a pálya legeleje felé. Át a hídon a másik irányba, fel az emelkedőn, majd le, el a két zárt ajtó előtt is, amíg csak tudsz. Szállj le a motorról, mássz át az akadályon, és elérsz egy terembe. Mássz le, nyisd ki az ajtót, és egy kis tologatós feladat következik. Told be a szemközti ládát, menj körbe, és told be teljesen a másikat is. Húzd ki az elsőt, így körbemenve be tudsz menni mögé. Még ég a tűz, először ezt kell eloltani. Menj a szoba másik sarkába, és húzd teljesen be a ládát. Majd mögé kell menned, és betolni. Lényeg, addig kell mozgatni, amíg a sárga, fekete csíkos padlólapra nem kerül, akkor oltja ki a tüzet. Ha sikerült, told a tölcséres gépet is a sarokba, ekkor kinyílik az ajtó. Bent lődd le a két, lapátos manust, vedd fel a medipackot, és kapaszkodj fel a láncon, az emeletre. Juss át a tűzfújókon, majd jól időzítve húzd meg a kart. Ugorj hátra, és irány vissza, lent a terem, mert kinyílt az ajtó a másik oldalán.

Ládatologatós feladat következik. Három, kerek mintás padlólap van. Lényeg, hogy mindegyikre tolj rá egy ládát. Több megoldás is van, így rád bízom. Ha sikerült, hátul a kerítés mögött meggyullad mindhárom égő, és kint, a marógép megáll, így felveheted a 4.Fuse-t. Ha kész, irány vissza a főterem.

Ismét juss fel a garázs tetejére, és az oszlopon keresztül a fúró feletti folyosóra, ami a már ismerős terembe vezet. Ugorj a központi emelvényre, onnan a túloldali lecsúszós részre, csimpizz jobbra, ugorj hátra az oszlopra, onnan a létrára, és balra menve kapaszkodj fel a sarokban a párkányra. Ismerős a helyszín, csak itt tovább még nem mentél. Mássz le a létrán, majd továbbmenve öld meg a két munkást, és a teremben, az emelvény két oldalán, tedd a helyére a két-két Fuse-t, ami hiányzik a foglalatokból. Ha megvan, térj vissza az előző terembe, már nem veszélyes a víz. Persze a lőszert is vedd fel, az asztalról.

Ugorj a vízbe, keresd meg a zárt ajtó mellett jobbra, a kifeszíthető rácsot, és beúszva húzd meg a kart. Ez megállítja a fúrót, a központi emelvény alatt, így meghúzhatod azt a kart is, ami a másik ajtót nyitja a vízben. Beúszva végre megleled a 2. a kék Forbidden Area Key-t, Irány vissza főterembe.

Menj vissza a pálya elejére, egészen a hídig, ahol az első lapátost megölted. Most tedd e helyére mindhárom kulcsot, és kinyílik ott az ajtó. Menj be, ugorj át a kerítésen, ha másképp nem megy, oldalugrással, és vedd fel az Animal Keystone-t. Ha akarod, végezz a madárfejű mutánssal, és amerről bejöttél a pályára, vissza kell menned az előző pályára.

Portal of the Great Spirit harmadszor:

Juss vissza az oszlopon a létráig, majd vissza a főterembe, és menj az utolsó fali beugróba. A plafonon kapaszkodva eljutsz a következő pályára.

7. The Hidden Forest:

Secret 17-18-19:

Mentések--Savegames:

A folyosó végén, ugorj a tömbre, majd nekifutásból a létrára. Mássz fel, öld meg a két farkast, és ugorj a jobb oldali lecsúszós részre az aranyfolyamnál. Csimpizz, balra, amíg fel nem tudsz mászni. Menj végig a következő folyosón is, és elérsz egy kis dzsungelbe. Öld meg lent a két fenevadat, és ugorj a vízbe. A dús növényzet, egy átjárót rejt.

Ússz először jobbra, majd felfelé, keresd meg, és húzd meg a kart a vízben. Ússz vissza levegőért, és irány a másik irány. :) Ott is egy kart kell megkeresned, és meghúznod, majd egy levegővétel után, egy vízi folyosó végén megtalálod az 1.Golden Idol-t.

Ússz ki a járatból, kapaszkodj ki a partra, és menj a hátsó barlangba. Ott hátul, kapaszkodj fel a ferde oszlopra, de a jobb szélére teljesen. Felkapaszkodva rögtön ugorj, és közben a jobbrát is nyomd, így elkapod a faágat. Mássz fel, ugorj át középre. Ha helyből ugrasz fel a létrára, (CTRL+Előre) akkor hetet mássz fel, majd egy fordulásos, (+END) hátraugrással elkapod a másik oldalon a fali kart, és leránthatod. Ez nyitja fent a rácsot. Mássz fel újra a létrára, tégy egy kis kitérőt jobbra, az átlátszó platformra, mert ott találod a 11.Golden Rose-t, a 17.secret-ben.

Juss vissza a kinyílt rácshoz, juss át a lengő tüskés zsákokon, majd a lejtőn is vigyázz a mozgó pengékre. Hidd el, sérülés nélkül is megoldható.:) Lent ugorj egyet még a ferde részről és le is értél a földszintre. Öld meg az újabb szörnyit, akár beszaladva a vízbe, oda nem tud követni. Keresd meg a kis emelvényt, és vedd le róla a 2.Golden Idol-t. Menj a vízeséshez, és ugorj le a tóba. Mássz ki jobbra a partra, keresd meg a létrát, és mássz fel a folyosóra, ami egy nagykapuhoz vezet, amit két kulcsoddal nyithatsz ki.

Újabb területre érsz, egy több emeletes terembe. Öld meg az újabb két fenevadat, majd balra, keresd meg a kis oszlopot. Szemben vele, ugorj háttal a fa gyökerére, majd előre, és máris felmászhatsz rá. Onnan ugorj a szemközti faágra, de egészen a baloldalát tudod elkapni. Felmászva egy sassal kell végezned, mielőtt továbbugranál a következő faágra. Onnan is irány a következő faág, Majd jobbra a lecsúszós faágra, onnan pedig a kis erkélyt kell elkapnod. Oldalt ugord át a kis kerítést, és menj be a kis szobába. A baloldali rácshoz közeledve, kinyílik az, és egy újabb fenevad ront rád. Ha végeztél vele, menj tovább. A folyosón ugorj jobbra, a létrára. Ne lefelé mássz, az visszavisz a vízeséshez. Mássz felfelé, majd a folyosón a lecsúszós részről ugorj át a szemközti kis folyóhoz.

Szemben told be a szürke tömböt teljesen, majd húzd, told a mintás padlólapra, ezzel kikapcsolva a tüzet a karnál. Húzd meg a kart, és gyilkold le az újabb fenevadat. Ha közben le is esel egy szinttel lejjebb a vízbe, az sem bak, a létrán újra felmászhatsz az emeletre, mert ott nyílt ki egy ajtó, ami a következő emelet karzatára visz. Öld le az újabb sast is, ugorj a kis kerítésen át a faágra, majd a követezőre. Nekifutásból ugorj a háztetőre, de ne csimpizz tovább. Mindjárt ugorj hátra a faágra. Kapaszkodj fel a létrára, csimpizz el a fatörzsig, és kapd el a rést a fán. Kapaszkodj jobbra, mássz fel. Újabb sas támadás lesz. Végezz vele, majd újabb létramászás következik, aminek a végén, hátraugorva, egy kis hídra érkezel.

Most vigyázz. Ha nem jó felé indulsz el, körülményes az ide visszajutás. Mert hát ugye az látszik a legjobb útnak, ha jobbra, a lecsúszós részre ugorva, elkapod az arany platformot. És ez is a feladat, de majd később. Nézz jól körül. A fatörzs mögött is van egy lecsúszós, zöld faág. Úgy ugorj oda, hogy háttal lecsúszva elkaphasd a peremét, majd jobbra csimpizve a karnál mászhatsz fel. Húzd meg, majd a lenti lecsúszós részen át visszaérsz egy emelettel lejjebbre. Újra fel a létrán, hátraugorni a fahídra, és most már mehetsz az aranyplatformot elkapni. Vigyázz, nehogy itt felmássz, mert megégsz. Csimpizz jobbra, teljesen a másik oldalra, ott már biztonságos. Ugorj körbe a fán, és a falon levő kis résbe beugorva, felveheted a 12.Golden Rose-t, a 18.secret-ben.

Ugrás vissza a fára, közben persze végezz az újabb madárral, és irány a kinyitott ajtó. Ott egy fenevad vár. Nyírd ki, majd ugorj a szakadék baloldalára, a létra feletti lecsúszós részre. Mássz le a létrán, majd a végén leesel egy zárt rács elé. Ugorj fel jobbra a kis folyosóra, a végén háttal ugorj a lecsúszós részre, majd ugorva kapd el, rántsd le a fali kart. Menj vissza a rács elé, egy helyből ugrással, közben nyomd a kapaszkodást is, leugrasz egy emelettel lejjebb. Menj balra, a folyosón, és elérsz egy nagy terembe.

Menj hátra, öld le a két fenevadat, és a kis tömbről rántsd le nekifutásból a fali kart. Irány a nagyobb tömb, majd a felemelkedett oszlop, onnan a másikra, majd a késesre. A következőn kapaszkodj fel a plafonra, csimpizz át a túloldali oszlopra. Onnan a következőre, végül a lengő zsákra vigyázva ugorj a kis emelvényhez, és máris felveheted a 3.Golden Idol-t.. Most már kimehetsz a teremből. Kint a folyosón, most balra menj. Ugorj a létrára, mássz fel teljesen, egy fordulásos ugrással rántsd le a fali kart. És most vigyázz. Ahogy leestél, rögtön ugorj egy fordulásost, így elkaphatod a létrát. Ha megvárod amíg lecsúszol, már nem fog sikerülni. Mássz le, és menj vissza a nagy létrához. Felfelé ugrálva a beugrókban, majd a lecsúszós részeken, az utolsóban megkapaszkodva, jobbra csimpizve felmászhatsz az utolsó beugróba, onnan pedig a létrára ugorhatsz. Mássz fel egészen. Lecsúszáskor kapd el a peremet, csimpizz egészen jobbra, mássz fel, majd egy fordulásos ugrással, közben nyomd a balrát is, a másik oldali ferde részre érsz. Ott is kapd el a peremet, mássz fel, egy fordulásos ugrással fordulj meg, és előrefelé ismét nyomd a balrát, és fent is vagy a lapos tömbön.

Menj most a terem sarkába, és egy újabb területre érsz. Végezz a madárral, majd ugorj a kis hídra. Irány a másik, majd a tűzön át a következő híd túloldala. Kapaszkodj fel a fára, annak jobb oldalára, mássz le, és egy hátraugrással, amikor szünetel a tűzfújó, a következő hídon leszel. Újabb famászás, át a másik oldalra, újabb hátraugrás, és újabb híd. Ugorj most a kis terembe, végezz a farkasokkal, és a fenevaddal, majd a központi emelvény mellett, húzd ki a tömböt a falból. Húzz rajta 4-et, majd 2-őt a bejárat, a gomba felé, és villámok jelennek meg a tetején. Irány a kis emelvény, és felveheted a 4.Golden Idol-t.

Kinyílt a falon a rács. Menj a folyosón, újabb farkasok jönnek, majd a végén háttal ugorj egészen balról, a lecsúszós részre, majd előrefelé kapd el a létrát. Felmászva ugord át a gödröket, lődd ki az ablakot, a lecsúszós résznek teljesen a baloldalára ugorj. Azért ment ennél egyet, mert kint nem látod a tűzfújót, csak a szerencsében bízhatsz, hogy jól időzítesz. :) Csússz le, ugorj a legvégén, de közben a balrát is nyomd, és a kis hídon át már kijutsz a teremből. Most bizony vissza kell jutnod, egészen le, emeletekkel lejjebb, a zárt ajtóhoz. Juss el a sárga oszlopra, onnan nekifutásból úgy ugorj, hogy lent, a mélyben a lecsúszós részre ess, így egy faágon kötsz ki. Ugrálj át jobbra, a másik faágra, és onnan az ajtó előttire ugorhatsz le. Így csak egy nagyon keveset sérülsz. Mondjuk egy ficam, és kész. :)

Nyisd ki az ajtót a kulcsaiddal, mássz fel a fali résbe. A túloldalon ments egyet, mielőtt lekapaszkodsz, mert itt sem látod a forgó pengét. Mássz le, gyorsan ugorj oldalt, majd ugrás itt is a kis hídra. A következőre úgy kell ugranod, hogy figyelned kell a lengő bárdot, és a tűzfújót is, ráadásul futás közben kell továbbugranod a gombhoz. Ha sikerült, nyomd meg, és irány vissza a főterem. Fel kell jutnod egészen a sárga oszlopig. Két útja is van, mert az első karzaton újra bemenve, jobbra kinyílt egy rács. Vagy arra mész, vagy a már megszokott úton, a faágakon, létrákon át. Szerintem ez utóbbi könnyebb. Persze azért csak menjünk abba az irányba, nehogy kihagyjunk egy pályarészletet. Szóval, amikor elértél az első erkélyre, és bementél újra a kis szobába, menj jobbra a kinyílt ajtón át a folyosó egy újabb erdőrészbe vezet. Ugrás a faágra, majd a másikra. Mássz fel a létrán, egy kis előre, hátra ugri után elérsz egy lengőbárdos terembe. Húzd meg jobbra a kart, és irány vissza a létrán át az előző fákhoz. Most víz van ott. Ugorj bele, keresd meg a vízben a kart, és húzd meg. Irány újra a lengőbárdos terem. Kapaszkodj fel a plafonlétrára, és csimpizz el a bárdok mellett óvatosan, a terem kijáratáig.

Öld le a farkast, ugord át a gödröt, futás el a lengő zsák mellett a jobb oldalon, újabb farkas, majd mássz fel a létrán, egészen fel, majd egy fordulásos ugrással rántsd le a fali kart. Újra mássz fel, és felértél oda, ahol a második secret volt. Már nem vehetnéd fel, tűzben és a padlólap. Ugrás a faágra, onnan az ajtóhoz, majd a sárga tömbre. Ugorj, kapd el a felemelkedett oszlopot, és onnan mássz fel végre a fa tetejére, ahol két madarat lelőve megkapod, amiért jöttél a Vegetal Keystone-t. Közben végezned kell két madárral is.

A felső faág teljesen jobb oldaláról ugorj a fali réshez. Mássz fel, lecsúszás közben egy fordulásos ugrással háttal csússz le, elkapva lent a peremet. Először csimpizz balra, mert a sarokban felmászva megtalálod a 13.Golden Rose-t, a 19.secret-ben. Most a másik irányba csimpizz, majd az utolsó előtti lapra kapaszkodj fel, ismét egy fordulásos ugrás, és a létrára kapaszkodhatsz most át az oszlop túloldalára. Itt leesve igyekezz balra a falig, mert ezek potyogó padlólapok. A folyosón, a lejtő előtt ments egyet, ámokfutás következik.

Hát indulj el. Csúszás, vigyázva a tűzfújóra. A sarkon rögtön ugrás, a mozgó penge miatt, majd egy következő. Újabb pengék, újabb tűzfújók, ráadásul gödröket is át kell ugrani. Azért ments többször, hidd el, medipack nélkül is teljesíteni lehet, nemcsak ezt a részt, az egész pályát. Az utolsó csúszda előtt rántsd le a fali kart, így ott már nyugalmasan lecsúszhatsz, a végén ráugorva a terem közepén az oszlopra. It jöttél be a pályára, menj hát vissza a folyosón keresztül az előzőre.

Portal of the Great Spirit negyedszer:

Mentések--Savegames:

 A plafonlétrán kapaszkodj vissza a főterembe. Ugorj a vízbe, kerüld el a murénákat, ússz le teljesen a fenékig, át az oldalszobán, át a vízi folyosókon. Kapaszkodj ki a vízből ott, ahol a guruló kő zaklatott. Menj fel a lejtőn, át a folyosókon, el a nagykapu előtt balra, juss vissza az aranyszobáig. Ott ugorj át a másik járatba, és visszaérsz az emelvényhez, ahol a kis három kő talapzat van. Nos oda kell elhelyezned a három szerzeményedet. Megnyílik a középső oszlop, és felmászva a fénybe, vége is ennek a pályasorozatnak. Jöhet a folytatás. :)

Az utolsó mentésedet őrizd meg, bár a zip-ben megtalálod az enyémet is. :)

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.