.....................................................................

The Quest of Gold 14-17:  “Saint Francis Levels”

Készítő: Thibault Chatelus [TC 14] Homepage

Letölthető: Innen

Csomagold ki a thibault_chatelus_the_quest_of_gold14_17_saint_francis_levels.zip-et, majd másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat. Indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertál át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold be őket az audio könyvtárba. Másold a sound-samples könyvtárból, a sound-samples könyvtárba a fájlokat. Másold a graphics-wads könyvtárból, a graphics-wads könyvtárba a fájlokat. Indítsd el a tom2pc.exe-t. Hívd be az Add gombbal a Cutscene2.TOM, és Couloir.TOM, a Midas.TOM, graphics-wads\Neptune.TOM, és a graphics-wads\StFrancis.TOM-okat, majd Build All. Ha kész, még másold a főkönyvtár összes többi fájlait a főkönyvtárba, és ha nincs saját menésed az előző pályáról, használd az enyémeket, akkor másold a mentéseket a savegame by OBig könyvtárból a főkönyvtárba, és indulhat is a kaland. :) Ha franciául szeretnéd a menüt, akkor használhatod a french_script könyvtárat is.

Story:

Miután elhozta az Essence of Nature-t az indiánok titokzatos világából, Lara álmot lát, miközben a fénynyaláb visszajuttatja őt a való világba. Most más arany ereklyéket kell megszereznie, hogy megmentse a törzset (és a világot) a szörnyű átoktól. Néhány héttel azután, hogy Korában megszerezte a Sárkánykarmot, Larának újabb misztikus álma támad, amiben közlik vele, hogy vissza kell mennie arra a helyre, ahol először találkozott egy régi ellenségével, hogy felhasználja egy ősi Dél-európai szentélybe való bejutáshoz. Azonnal barátunk, Pierre Dupont jut eszébe.. (fordította: Lacek)

Review:

Dupla kéjmámor volt az eddigi 17 pálya. 22 óra nettó játékidő, és több mint 1300 mentés. 5 medipackot használtam el összesen, főleg a kötelező sérülések miatt. Nagy ötletnek tartom, hogy folyamatosan játszhatóak a pályák. Sajnos erre kevés author gondol, pedig így előbb, utóbb, egy komplett cd-s játékot, kalandot lehet alkotni.

Fantasztikus kaland volt ez a négy pálya is. Változatosak, gyönyörűek a textúrák, a feladatok sem könnyűek, van kihívás. Kezdőknek nem ajánlom ezeket, de aki szereti a nehezebb feladatokat is, ki ne hagyja. Medipackot nem kellett elhasználnom. Egy apró bug volt egy helyen Hephaestus fáklyájának nyoma veszett, amikor a következő pálya végén visszamentem a 4 színes kapcsolóhoz. Így azt a secretet előbb kell megszerezni, nem szabad a fáklyát otthagyni. Ezeken a pályákon elő kellett venni, a rég elfelejtett mozgásokat. A sétából rögtön nekifutásos ugrást, a mellig érő vízben a sprintet, és azt is, hogy lehet megoldani, hogy a mélyvízbe jutva, úszni tudjunk az égő fáklyával.

14.Mountains of Saint Francis: Remek pálya. Ellenség nincs. Találkozunk régi ismerősünkkel, Pierrel. Vigyázzunk, ne lőjünk belé, mert esetleg nem fog segíteni. Völgyekben, épületekben kalandozunk, és vízeséseken kell átjutnunk a következő pályára, miközben 3 secretet is begyűjthetünk. Az épületben, amikor átugrunk a fa platformra, álljunk a zárt ajtó elé, akkor fog követni a segítőnk, kinyitva az ajtót. Szépek a textúrák, és nem nehéz a pálya. Bemelegítő, a következők előtt. :)

15.The Hall of Legends először:: Erre a pályára többször visszatérünk, ez egy központi rész. Először ne húzz meg semmilyen kart, így követheted a leírás sorrendjét. :)

16. Poseidon's Domain:  Fantasztikus ez a pálya. A föld alatt, vizes termekben kalandozunk. Bizony néha nagy feladat a továbbjutási út megkeresése. Feltétlenül tudni kell, hogy a derékig érő vízben is tudunk sprintelni, valamint a mély vízben is lehet az égő fáklyával együtt úszni.  3 secret van a pályán, ezek begyűjtése is külön eladat. Rengeteg, és változatos feladat áll előttünk, a vízszintet többször is kell le, illetve felemelni. 4 Tridentet kell összeszedni, hogy a legvégén találkozhassunk Poseidonnal magával. Kissé félelmetes elsőre, de pár lövéssel, a shotgunnal, végezni is lehet vele. :) Vigyázni kell a vége felé, a vízben mozgó golyóknál, és a lengő bárdnál, mert néha a falba szorulunk. :) Remek pálya, nagy kihívás volt.

The Hall of Legends másodszor: Fontos észrevenni a terem alján a kis vizes aknát. Van időre menő feladat, és potyogó platform is. Secret egyelőre nincs.

17. Caves of Midas (Sysiph Part): Egy mozgatható golyót kell eljuttatnunk a kalapácsok alá ezen a pályán, hogy meglegyen a következő Legend Key. Ellenség csupán pár ókori harcos, inkább az útkeresés a feladat. Nem véletlen a pálya alcíme is, sok időt elvesz a golyó feljuttatása az emeletre. Két secret van a pályán. Az egyiket fontos időben megszerezni, mert később már bezárul az ajtaja, a másodikhoz pedig ismerni kell a görög abc betűit. :) Van pár kötelező sérülés, de mediőpack azért nem kell.

The Hall of Legends harmadszor: Ez a legnagyobb, a legszebb, és a leg, leg, legjobb pálya az egész műben. Római Istenek termeiben kalandozunk, a négy színes kapcsolóval lehet váltani a termeket, és a másik erkélyen is kapcsolni kell néha az ötödiket. És az istenek termeiben, hozzájuk méltó is a feladat. Viszont sajnos nálam egy bug állt elő. Kihoztam Hephaestus terméből a fáklyát, de az a következő pályarész befejezése után eltűnt, így az egyik secretet nem tudtam megszerezni, csak ha újra játszottam attól a résztől. Tehát Hephaestus terme után legjobb megszerezni azt a secretet, amihez a fáklya kell, még ha kicsit továbbtart ezért lemenni a földszintre.

Caves of Midas másodszor:  Ez a pálya is remek kaland volt. A 10 legend kulcsot felhasználva, egy hatalmas, forró aranytavú barlangban kell megszereznünk 3 Iron Bar-t. A harmadikat különösen nehéz megszerezni, bizony jó párszor kinyírtam Larát, mire sikerült elkapni a fali rést. Egy secret is van a pályán, és persze a végén a Hand of Midas-al távozunk a helyszínről. Ellenségek farkasformájú fenevadak, de elég nekik egy shotgun, és végük.

Leírás:

14.Mountains of Saint Francis:

Secret 38-39-40:

Mentések--Savegames:

Indulj el a völgyben, át a sziklafalban levő járaton. Kapaszkodj le a létrára a következő teremben, és lefelé mászva, a kerítés felett, ugorj hátra, majd a lenti sziklafolyosóra, balra, kapaszkodj be, és nyomd meg ott a gombot. Kimenve menj a szemközti falhoz, a baloldalra, és hátra, majd előreugorva kapd el a létrát. Egy lépés távolságból ugorj a lecsúszós részre, akkor menni fog. Mássz fel az oszlopon, csimpizz át a plafonon, és újra kapaszkodj ott le a létrára, de most a felső folyosóra. Egy gyönyörű, vízesése völgybe érkeztél. Menj le egészen a kis tó partjára, és a túloldalon húzd meg a kart a falon. Ugorj a vízbe, keresd meg a keskeny járatot a vízesés alatt, és beúszva medipackot, lőszert, és egy Secret Rose-t találsz a 38.secret-ben.

Kapaszkodj fel a vízben levő oszlopra, majd a fahídra, onnan pedig a másik fal mellé, az oszlopra. Irány a következő híd, majd ugorj a felső párkányra, onnan a sziklarepedésben csimpizve a sziklafolyosóra. A túloldalon kapaszkodj le, csimpizz balra a falig, mássz fel, és ugorj hátra a felső hídra, onnan pedig a kinyitott ajtóhoz. A következő kis völgyben ismét találkozol Pierrel. Csak kövesd. Végig a folyosókon, barlangokon, amíg egy tó partjára, egy épület elé értek. A fahídról ugorj balra, a vízbe, ússz át a keskeny résen, és kimászva a sötét szobában, húzd meg a kart a falon. Menj vissza, és be a házba. Mássz fel Pierre után a folyosóra, és a túloldalon ugorj át a faplatformra. Menj egészen a zárt ajtóig, akkor a segítőd is követ, és kinyitja az ajtót. Ismét csak kövesd a folyosókon át, amíg felérsz egy felső barlangba, ki ismét a tó fölé.

Jobbra, a sarkon túl, egy platform van. Nekifutásból ugorj oda, ugrás közben is jobbra irányítva hősnőnket, majd a háztetőre, ott elkapva a peremét csimpizz balra, és a végén felmászva, hátraugorva egy másik platformra érsz. Ugrás a fali résbe, figyeld meg a kis barlangban a most még zárt rácsot, ide vissza kell jönni hamarosan. Kiérsz a vízeséshez. Ess le a hídra, a végén ugorj át a vízesés előtti kicsire, mássz fel, és menj a vízesés mélyére, és húzd meg a kart a falon. Irány visszafelé, be a jobbra kinyílt ajtón, és lőszert, valamint a következő Secret Rose-t találod a 39.secret-ben. Két úton is mehgetsz most, az előbb említett rácshoz. Arra, amerre Pierre is ment, vagy a már ismert úton, a háztetőn keresztül. Menj be a kinyílt rácson, ha odaértél.

Ismét kövesd a vezetődet, amíg kiérsz egy hídra, majd a következő folyosón keresztül egy újabbra. A hídon túl, egy zárt ajtó van. Nosza, nyissuk ki. Menj jobbra, be az épületbe, és a zárt rács előtt húzd meg a kart. Nem, nem, nem a melletted levő rácsot nyitottad ki, hanem a híd végében a rácsot. Irány hát oda. Ugorj a vízbe, ússz jobbra, és mássz ki a sziklára a csatorna közepén. Kapaszkodj fel a plafonra, és csimpizz át a völgybe. Menj jobbra, a sziklák tövében egy kúszórés lapul. Kússz át, és húzd meg a kart. Irány vissza az álló vízi kerékhez, és ússz be a járatba, ahol kimászva egy újabb kart húzhatsz meg. Megint juss vissza az  iménti kis völgybe, kinyílt ott a rács, és a folyosó végén meghúzva a kart, megnyitod a zsilipeket, és beindul a fogaskerék is. No most menj vissza egészen a hídra, be az épületbe, és egy kis labirintusba érkeztél. No azért a forgó fogaskeréknél egy kicsit állj meg. Ismét ússz be a járatba, és a szemben megnyílt folyosón felveheted a következő Secret Rose-t a 40.secret-ben.

A labirintusban próbáld meg követni Piert. Ha nem sikerül, javaslom, menj mindig balra, és találkozni fogsz vele aki kinyit neked egy rácsot, ami mögött egy kart húzhatsz meg. Gyorsan fordulj meg, és kövesd a segítődet. Ha mégsem sikerülne követni, megint menj mindig balra, és előbb, utóbb, utoléred. :-) Vigyázz a plafonra felkapaszkodáskor, nehogy véletlenül lelökjön a tüzes platformra. Kapaszkodj át utána, és elérsz egy omegajeles tömbökkel megrakott terembe, ahol kinyitja neked a fali rést. Mássz fel a résbe, vedd fel a fáklyákat, majd a túloldalon lemászol a következő pályára.

15.The Hall of Legends először:

 

Mentések--Savegames:

Itt több felé is mehetsz. Menj először balra, fel a lépcsőkön, és egy terembe érsz. Öld meg a lovagokat, ezek csak a mellükön sérülnek, így előttük hátra, hátra ugrálva végezz velük. Menj be a folyosóra, fel az emeletre. Látod a 4 kapcsolót? Hát ez majd sokkal később. :) Ugord át a korlátot, és kapd el a tetőt, majd ugorj át a másik erkélyre. Itt most van választás, teljesen mindegy, melyik pályára lépsz először. Én ebben a sorrendben mentem, hogy a kinti, angol leírással egyezzenek a mentések. Szóval, most NE húzd meg a kapcsolót, hanem menj be a folyosóra. Két szobát is találsz zárt ajtókkal, ez majd a visszaút lesz. A folyosón továbbmenve, egy kék tömbön átmászva viszont kinyílik előtted a rács, lecsúszol egy medencébe. Ússz végig a járatokon, kimászva egy újabb csúszda után a következő pályára lépsz.

16. Poseidon's Domain:

 

Secret 41: Secret 42: Secret 43:

Mentések--Savegames:

 Lecsúszol egy csatornába. Mássz fel jobbra, a kis karzatra, és húzd mg a kart. Igyekezned kell, mert időre záródik a kinyílt ajtó. Fordulj jobbra, ess le a csatornába, és a baloldalon rohanva, ugorva a sziklákon bejutsz az ajtó mögé, és mindjárt egy patkányt is kinyírhatsz. Mássz fel a létrán, menj a folyosón végig, öld le az újabb patkányt, és nyomd meg a gombot a falon. Juss vissza a csatornába, közben újabb patkánnyal találkozol. Ugorj a vízbe, és ússz át a járaton egy másik csatornába. Itt is találsz egy időkapcsolós kart. Húzd meg, és juss be a kinyílt ajtón. No azért nem ilyen egyszerű. Illetve nem látszik annak. :) Itt tanultam meg egy új dolgot, amit eddig bizony nem tudtam. Ugye neked sem sikerült bejutni az ajtón elsőre? No hát én is szórakoztam vagy egy órát vele, mire rájöttem az új megoldásra. Az a lényege, hogy olyan helyen, ahol még nem úszik Lara, de futni sem tud mát a vízben, szóval, ahol csak gázolni tud, ott bizony gyorsfutással át tud rohanni a vízen. Tehát húzd meg a kart, ugorj oldalra, át az akna felett, perdülj meg, futás. Gyorsfutás, és simán beérsz az ajtó mögé. A következő teremben húzd meg a vízi kart a sarokban, gyorsan juss vissza a szárazra, és lődd le a dög krokodilt.

Mássz ki a mélyvízből a zöld kis párkányra, és CTRL+előrével, ne ugorj, kapaszkodj fel a vízesésre. Ugorj át a kinyitott gombhoz, és nyomd meg. Ismét juss fel a vízeséshez, és ugorj át a visszahúzott tüskékhez, az oszlopra, majd onnan a másik vízesés peremét elkapva, csimpizz balra, és mássz fel. Ugorj feljebb, majd egészen a faltól, helyből ugorva kapd el az oszlopon a létrát, és mássz fel. Tégy egy kis kitérőt jobbra a medipackért, majd ugorj át a kis karzatra, onnan kapaszkodj fel a másikra, és végezz a patkánnyal. Ugorj át most a sarokban levő platformra, onnan pedig az oszlop mögötti laposabb részre kell eljutnod, elkapva a peremét. Kapd el a felső ferde részt, és mássz fel. Átmenve a kis átjárón, egy újabb terem emeletére értél.

Ugorj le a rácsokra, végezz a patkányokkal, majd ugorj a vízbe. Kerüld el a krokikat, és a létránál ki tudsz mászni a platformra, és onnan már végezhetsz velük. Ugorj a vízbe, keresd meg az egyik sarokban a rést, és ússz át az alagutakon. Kimászva, a sötét teremben, most nincs más dolgod, mint a kis emelvényről levenni a Cistern Key-t. Ússz vissza a nagyterembe, mássz ki újra a platformra. Ugorj a következőre, majd a zárt ajtóhoz. Onnan jobbra a másik platformra, az oszlopra,  majd a létrán keresztül feljebb jutsz, és átugorhatsz a kis karzatra. Ugorj a magas oszlopra, onnan pedig a szemközti vasrácsot elkapva, felmászva használhatod is a kulcsodat, kinyitva ezzel szemben egy ajtót.

Ugorj át oda, a folyosón öld le a patkányt, figyeld meg a zárt ajtót, ide kell majd időre rohanni. Most menj jobbra, ugorj át a karhoz, és ments egyet. Gyújts egy fáklyát, húzd meg a kart, perdülj meg, kicsit ferdén futva ugorj vissza a folyosóra, és rohanás a lassan bezáruló ajtó mögé. A kis teremben balra, nyomd meg a gombot a falon, és most már a kart is meghúzhatod. Menj amerről bejöttél, kinyílik az ajtó előtted, és menj ki a nagyterembe. Ugorj a megemelkedett vízbe, mássz ki az oszlop melletti platformon, végezz a krokival, és ismét ússz be oda, ahol a kulcsot találtad. Most fent mászhatsz ki a karzaton, és meghúzhatod ott a kart, ami lent visszahúzza a tüskéket, az alsó karnál. Persze, majd ha újra leengedted a vizet, akkor tudod azt is meghúzni. Kicsit később.

Most azonban előbb más feladat következik. A nagyteremben, a víz alatt, az egyik falon, egy kis erkéllyel szemben van egy ferde rés. Azon beúszva, egy terembe értél, azonban egy kroki is vár rád. Előbb csald ki, és kimászva a platformon, végezz vele, majd visszaúszva keresd meg a jobb sarokban, a növények mögött, fent a plafonon a kart, és húzd meg. Irány vissza a főterem, kimászva a platformon. A következő platformmal szemben ússz be a terembe. Egészen balra, a sarokban kapaszkodj ki a barna lecsúszós részre, egy fordulásos(+END) hátraugrással, közben a jobbrát is nyomva, a partra tudsz ugrani. Menj ki a kis erkélyre, kapaszkodj át a vasrácson, a túloldalon kapd el a platformot, és mássz fel. Mássz fel a vasrácsra is, fuss végig rajta, és ugorj át a fali folyosóra. Menj jobbra, a másik folyosóra, ugorj a vízbe, ússz át a járaton, és az újabb medencében húzd meg a vízi kart. Menj vissza a vasrácsra, ki a nagyterembe.

Ugrás le a platformra, majd ugrás a többin keresztül a sarokba, onnan fel a karzatra, szóval juss fel ismét a magasba, a vízszint állító karhoz, és engedd le a vizet. Ugorj ismét a vízbe, és most ússz le középen, a kerítésnél. Ússz át a járatokon, a tüskék előtt ússz jobbra, majd balra kimászhatsz a vízből. Vedd fel a lőszert, és megfordulva lőj bele a gömbbe egyet. Most már meghúzhatod a vízi kart, visszahúzódtak a tüskék. Ússz ki a nagyterembe, a másik járat sokkal később kell majd, ott lehet majd a helyére tenni a szigonyvégeket, ha meglesznek. A nagyteremben most ismét ússz be abba a járatba, ahol az első kulcsot találtad, és húzd meg most a kart a földszinten. Ha késsz, irány vissza a nagyterem, mássz ki a platformon.

A platformokon át juss most be a kinyílt ajtón. Menj jobbra, a folyosó végén mássz fel a létrán, végezz a patkánnyal, mássz fel a következő létrán is. Csimpizz a lecsúszós rész fölé, és ugorj hátra, úgy csússz le, majd a lejtő végén ugorj, és jobbra is kormányozz, akkor nem égsz meg. Nyomd meg a gombot, és ugord át a tüzet. Figyeld meg jobbra az aknát, ide még vissza kell jönnöd, de most, vedd fel a medipackot, és menj vissza a nagyterembe a kinyílt ajtón. Ugrás a vízbe, mássz ki a platformon, ugorj a magas létrára, és felmászva, hátraugorva a folyosóra visszaérsz a vízszintező karhoz. Ismét emeld meg a vízszintet.

Ugorj a vízbe, a magas létra mellett húzd meg a kart a vízben, és ússz be a melletted kinyílt ajtón. Feszítsd ki a másik ajtót, és kiúszhatsz, majd ha leengedted újra a vizet, akkor kell ide visszatérni. A platformra kimászva ugrálj át a szemközti fali folyosóra, és bent, ahol nemrég a medipackot vetted fel, most ugorj be az aknába. Vigyázz a tüskékre, húzd meg a kart a falon, és ússz ki a nagyterembe. Egy szinttel lejjebb ússz be most, ahol nemrég még szárazon mentél be. Akkor jobbra mentél, de most ússz egyenesen, keresd meg balra fent a falon a kis rést. Ússz át rajta, és meg fogod találni az 1.Trident-et. Ússz ki a nagyterembe, és a platformokon át bejutsz a kinyitott ajtó mögé.

Ugorj át az első oszlopra, lődd le a krokit a vízben, és ússz a tüzes platform alá, húzd meg a felső vízi kart. Juss vissza az első oszlopra, vigyázva a lengő bárdokra ugorj a másikra, majd a tüskékre vigyázva, nekifutásból, nem megállva ugorj a kis elkerített oszlopra, és máris felveheted a 2.Trident-et. Irány vissza a nagyterem, újra fel a vízszintező karhoz, és engedd le a vizet. Ugrás a vízbe, kimászás a platformon, ugrás a következőre, majd jobbra, a kis erkélyre. Mássz be a terembe. Igen ám, de most itt nincs víz, pedig fel kell jutni az emeletre. Menj jobbra a folyosón, és a mozgó tüskékhez felugorva, nekifutásból tudod elkapni jobbra, az emeletet. A tüskés rész baloldalára ugorj fel, majd futás közben jobbra kormányozva ugorj. Nem egyszerű a feladat, de menni fog. :) Mássz fel, és menj ki az erkélyre. Kapaszkodj át a vasrácson a túloldalra, juss fel a felső szintre. Itt most egy döntést kell hoznod. Kicsit kerülsz a titok miatt, vagy sem. No menjünk először a titokért. Fuss végig, és ugorj át a fali folyosóra. Menj a teremben jobbra, a másik folyosóra, kapaszkodj le, és csimpizz teljesen jobbra, ott megtalálod a következő Secret Rose-t a 41.secret-ben. Irány vissza a fémrácsokra. 

Középen ugorva kapd el az oszlopot, és mássz fel, a kúszást is használva. Kapaszkodj fel a vasrácsara, csimpizz el a létráig, és mássz le rajta. Kapd el a törött oszlop alját, és mássz fel. Itt ments egyet.

Nekifutásból kell innen ugranod a mozgó tüskékhez, a sarokban levő oszlop mögé, majd meg nem állva tovább, balra, a fali réshez, amit a vízi karral nyitottál ki nemrég. Bent öld le a patkányt, nyomd meg a gombot, és mássz át a falon is a túloldalra. Húzd meg a kart, újabb patkánygyilkolás után, a kinyílt ajtó mögött felveheted a 3.Trident-et. Irány vissza, ki a nagyterem. Fel a platformon keresztül. A magas létrára. Ismét fel a vízszintező karhoz, és emeld fel a vizet.

Ugrás a vízbe ismét. Ismét kimászás a platformon, és most juss fel addig az erkélyig, ahonnan már majdnem feljutsz a felső vasrácsra, az oszlopon keresztül. Nos ne menj tovább. Most az erkélyről ugorj fel jobbra, helyből ugrással a fali folyosóra, ahol kialudt a tűz. Így már át tudsz menni a kis szobába, ahol a kis emelvényről leemelheted az egyik Fáklyá-t. Ugorj vissza, le jobbra az erkélyre, onnan a sarokba a platformra, és a többi platformon keresztül eljutsz a nyitott ajtó mögé a tűzhöz, ahol meggyújthatod. Menj ki, ugrás vissza a platformra, majd juss el a vízesés alattira. Onnan balra ugorj a másikra. Figyeld meg jobbra, a víz alatt a ferde oszloprészt. Hátrálj egy lépést a peremtől, és ugorj rá, egészen az oszlop tövébe kell érkezned, így belecsúszol ugyan a vízbe, de a fáklya nem alszik el, és tudsz vele úszni. Ússz is a sarokba, be a ferde járatba, és kisétálva a vízből, a zárt ajtó két oldalán gyújtsd meg a kockás vasrácsokat, és kinyílik az ajtó. A fáklyát hagyd itt, öld le a patkányokat, és a kis teremben vedd fel a 4.Trident-et.

Menj ki a nagyterembe, ugorj a vízbe, és ússz le a terem aljára, be az aknába. Ússz végig a járaton, ahol a kart meghúztad, most balra ússz, és elérsz egy terembe, ahol négy szoborról hiányzik a lándzsahegy. Tedd a helyükre, és mássz be a kinyílt ajtón. A vízben vedd fel a lőszert, és a növények takarásában lőj bele a gömbbe, és kint, a folyosón, jobbra, kinyílt az ajtó. Mássz át a falon, menj le a vízfolyáson, lődd le a patkányokat, és a kar előtt ments egyet, mert egy nehezebb időre futás következik. Húzd meg a kart, perdülj meg, és gyorsfutásban rohanj, de úgy, hogy az ajtó jobb szélét célozd meg, az ugye egy picivel később lesz zárt. De van egy speckó mozgás is ehhez. Miután meghúztad a kart, egyszerre nyomd le az ugrás(ALT) és az előre, és hátra nyilat, így egy ugrással megfordulva, már rohanhatsz is. Ha sikerült, a vízfolyás végén, az aknában, a ferde részeken előre, hátra ugrálva, feljutsz a magasba, ahol egy kart húzhatsz meg. Ugorj fel a fali folyosóra, majd lecsúszol egy már ismert szobában. Ha eddig nem tetted, a sötétben vedd fel a medipackot. Irány vissza, egészen a Poseidon szobrokhoz. Illetve mielőtt felúsznál, a rácson felveheted az újabb Cistern Key-t, amivel kinyithatod a jobb oldali ajtót a folyosón.

Mielőtt bemennél, menj az előző terembe, ahol a gömbbe lőttél bele, és töltsd meg a vizestömlődet. Ugord át a tüzet, mássz fel a tálhoz, és jobbról töltsd bele a vizet. Ugorj a vízbe a lenyílt csapóajtón, és elérsz, egy mozgó golyókkal teli terembe. Ússz először jobbra, keresd meg, és húzd meg a plafonon a kart, és ússz vissza, akár levegőért is, és a kinyílt vasrács mögött lőszert, medipackot, és a következő Secret Rose-t találod, a 42.secret-ben.

Most balra indulj el a golyóknál, juss át a termen, és a folyosó végén húzd meg a vízi kart. Egyébként vigyázz a pálya ezen részén, mert néhol a falba tudsz szorulni.A lngő bárdnál, balra, húzd meg a vízben, a plafonon a kart. A terem túloldalán ússz át a másik terembe, feszítsd ki az ajtót, és húzd meg azt a kart is. A terem túloldalán is húzd meg a kart, de figyeld meg, NE az ajtónál álljon meg a bárd. Ha ott áll meg, kapcsolj még párat. Ha megvan, ússz vissza az előző terembe, feszítsd ki ott is az ajtót, és húzd meg ott is a kart. Most már kimehetsz a pálya legelső termébe, ahol megtöltheted a vizestömlődet. Ismét juss fel a vízesésre, és felugorva a fal melletti karzatra, megtalálod a következő Secret Rose-t a 43.secret-ben.

Ússz vissza a második terembe, a lengő bárd utániba, kapaszkodj ki a platformon, és töltsd a vizet a tálba. Kinyílt lent a vízben egy ajtó. Ússz be a járatba. Ússz végig a folyosókon, vigyázz a felfelé úszás után a tüskés helyen, és egy terembe érsz. Balra úszva, kimászhatsz a központi emelvényen, ahol már vár rád őnagysága, Poseidon maga. Végezni nem tudsz vele, mert hát ő egy Isten. :). Lassítani ugyan tudod revolverrel, vagy shotgunnal, de nem érdemes. No ez az egész csak úgy látszik. Shotgun a kézbe, és rohanj neki. Két lövés, és kifekszik a nagy Istenség. LOL  Két gombot kell megnyomnod, majd a kimászással szemközt a párkányra ugranod. Onnan nekifutásból balra, a másik párkányra, majd kapaszkodj fel a plafonra, és csimpizz át a másik párkányra. Húzd meg ott a kart a feszítővassal, majd ugorj a vízbe, és mássz ki a felemelkedett platformon. Ugorj a létrára, és mássz fel. Végezz a patkányokkal, és húzd meg ott is a kart. Ugrás le a vízbe, ússz vissza, amerről jöttél, és ahol a mozgó tüskék voltak, húzd meg a vízi kart, akkor is, ha nem látszik maga a kar. A platformon keresztül ismét mássz fel a létrán a magasba, ugorj át a kinyílt rácshoz, és húzd meg a kart. Juss le, ahol Poseidonnal találkoztál, és a villámokból vedd fel az 1.Legend Key-t. Ismét irány fel az emeletre, és a kinyílt ajtón át visszaérsz egy lecsúszással az előző pályára.

The Hall of Legends másodszor:

Mentések--Savegames:

Húzd meg a kart, és menj ki a korláthoz, egészen a perem szélére, középre. Helyből ugorj, és beleesel lent a kis vizes aknába. Ússz végig a járaton, mássz ki a teremben, és a karnál ments egyet, mert időre fog menni a feladat. Húzd meg a kart, perdülj meg, ugrás fwel a felemelkedett tömbre, majd ugrás a másikra, megperdülés, ugrás, és a fali beugróban végzel a feladattal. Kapaszkodj fel a fali résbe, csimpizz át a másik beugróba, kapaszkodj fel a létrára, és elcsimpizhetsz a túloldalra, a kinyílt rácshoz. Kapd el a bejárat peremét, elengedve a létrát Felmászva a terembe, most húzd meg a fali kart. Menj végig a folyosón, és most a másik színes padlólap felett ment le a tömb, és átmászva egy csúszdára értél.

Úgy csússz le, hogy kapd el a potyogó padló peremét. Mássz fel, de egészen a jobb sarkán. Nem kell a másikra ugranod. Fordulj balra, és nekifutásból ugorj mindjárt a lejtőre, ami a következő pályára vezet.

 

17. Caves of Midas (Sysiph Part):

 

Secret 44: Secret 45:

Mentések--Savegames:

Lecsúszás után várd meg, amíg legördül a golyó a magasból, majd menj jobbra, ls told be az elágazásig a mozgatható golyót. Lényeg, hogy a túloldali körmintás padlólapra juttasd el, és kinyílik a rács. Told be most a másik mintás padlólapra, majd tovább, a zárt rácsig. Jobbra, a falon egy ferde részt látsz. Ugorj rá háttal, majd előrefelé kapd el a szemközti rést, mássz át rajta, és nyomd meg a gombot. Kinyílt a következő rács is. Told, húzd tovább a golyót, egészen be a következő terembe, és egészen neki a szemközti emelvénynek. Ez nagyon fontos, mert ott fog majd felemelkedni a magasba.

A bejárattól jobbra állva, nézz fel a magasba, és lőj bele a kék gömbbe. Ugorj fel az emelvényre, menj balra, végezz a harcosokkal, és vedd fel hátul a lőszert. Ugorj fel a tömbre, nézz szembe a tetővel, és a tömb jobb széléről, egy helyből ugrással fel is jutsz rá. Menj a kapcsoló felé, a tüzes rész előtt kapaszkodj fel a létrára, csimpizz el a kis erkélyre. Ugorj át nekifutásból a másikra, és nyomd meg a gombot. Ugrás le a sárga oszlopra, és ismét juss fel a magasba, és a kialudt tűznél húzd meg a kart. Kinyílt oldalt a rács, és a sárga oszlopon át bejutsz a terembe. Végezz az újabb két harcossal, és először szerezzük meg a secretet, mert később elérhetetlen lesz, ha már felemeltük a magasba a golyót. Egyébként a teremben levő kar mozgatja a lifteket, mármint a barna tömböket. Kapaszkodj fel tehát az oszlopra, ugorj nekifutásból a lecsúszós részre, ugorva kapd el a fali rést. Csimpizz jobbra a fali beugróba, onnan ugorj fel a másikba, végül nekifutásból fel a hídra. Menj jobbra, a zárt rács előtt balra, és egész hátul találni fogsz egy nyitott rést a falon. Mássz át rajta és megtalálod a következő Secret Rose-t a 44.secret-ben.

Juss le a fali beugróba, majd az oszlopra ugorva a földszintre, és húzd meg a kart. Irány vissza a mozgatható golyó, ami közben felemelkedett, és húzd, told a szürke oszlop elé. Menj fel most a tetőre, mert azzal a karral mozgatod a szürke lifteket, oszlopokat. Nem írok le minden mozgatást, lényeg, hogy a golyó felkerüljön a tetőre, majd a tető végéről fel kell emelni abba a kis szobába, ahol a secretet találtad. És láthatod ha feljutottál ismét oda, hogy a secret már zárva van. Ezért volt hát a kis kitérő. :)

Húzz egyet a golyón. De csak egyet, menj mögé, és told a folyosó végébe. Ott ki tudod kerülni, és most húz. Vidd végig a hídon, át a túlsó terembe, a szürke platformra. Ugorj le a hídra, menj balra, és a kalapácsok mögött, két lépésre állja a ferde résztől. Egy hátra, majd előreugrással leránthatod a fali kart. Menj most a túloldalra, kinyílt a folyosón balra a rács. Húzd meg ott is a kart, és a golyó lekerült a földszintre. Menj hát, és húzz rajta egyet. Lenyílik alattad a csapóajtó, és csúszni kezdesz. Az utolsó pillanatban ugorj hátra a kis karzatra. Menj át a terembe, végezz a harcossal, és a tömbről indulva, a fali beugrón, a sziklapárkányon át, nekifutásból ugorj a felső karzatra. Ugord át a másik kerítést is, és húzd meg a falon a kart. Látod az animban, mi lett a golyóddal. :) Ugorj vissza a másik karzatra, mássz fel a tömbre, majd a másikra, ugrás a sarokban levő kis párkányra. Innen nekifutásból, de úgy kell ugranod, hogy a szemközti résnek teljesen a baloldalát tudod csak elkapni. Ha sikerült, csimpizz jobbra, mássz fel a beugróba, és lecsúszhatsz a golyóhoz. Húzz egyet rajta, majd told a kalapács alá, de utoljára úgy húzd, mert máskülönben Te is kilapulsz. :) Ha sikerült, felveheted a 2.Legend Key-t.

A karzatról, miután felvetted a medipackot, úgy ugorj a háztetőkre nekifutásból, hogy háttal csússz le, majd elkapva a peremét csimpizz át a jobb oldalára, onnan egy fordulásos ugrással a potyogó padlólapot kapod el, majd felmászva rá ugorj, és kapd el a másik háztetőt. Csimpizz jobbra, egészen odáig, ahol emelkedni kezd a tető, és ott ess le, így kevesebbet sérülsz. Mássz be a kinyílt rácson, és egy újabb emeletes terembe érkeztél.

Ugorj a lecsúszós részre, és előre, hátraugrálva juss el a terem sarkába, a sima platformra. Egyszer közben meg is kell fordulnod. Nekifutásból ugorva, innen már eléred a létrát. Mássz balra, és fel, egészen a szürke platformra. Állj egészen a falig, és fent, a magasban lőj bele egyet a gömbbe. Leesel, de már tudod hogy kell eljutni a sarokba. Ismét ugrás a létrára, most azonban teljesen a baloldalon mássz fel, és a lenyílt csapóajtó feléig. Ott egy fordulásos hátraugrással elkapod a tüskés platformon a létrát. Mássz át balra, és a falon mássz tovább felfelé. Először mássz a fali kiugró alatt balra, be az omega jel mögé, mert lőszereket, és a következő Secret Rose-t találod ott, a 45.secret-ben.

Visszafelé a háztetőn csúszol le elkapva a peremét, és a sarokban leesve a lecsúszós részre, mindjárt ugorj balra irányítva, és megint juss el a sarokba. Ismét fel a létrákon, de most feljebb mássz, és a kiugrókon is végigmászva, teljesen balról, a sarokból, egy fordulásos ugrással elkapod a megállt kalapács alatti létrát. Kicsit sérülsz, de gyorsan mássz feljebb, és be jobbra a kis folyosóra, és nyomd meg a gombot. Beindul ismét a kalapács, így nekifutásból fel tudsz ugrani jobbra a folyosóra. Az újabb harcosokat már nem muszáj megölni, csak rohanj el mellettük, és lecsúszol az előző pályára, a másik erkélyre.

 

The Hall of Legends harmadszor:

 

Secret 46-47-48:

Mentések--Savegames:

Lecsúszás után, húzd meg a kart, majd helyből ugrással itt is ugorj le a mélybe, a kis vízbe. Ússz végig a folyosón, a csatornában figyeld meg hol van a rács, majd balra úszva húzd meg a kart, és siess vissza az időkapcsolós rács mögé. Ússz végig a járaton, majd kikapaszkodva, a lépcsőn lefelé menet, jobbra kapaszkodj fel a falra, és felérsz arra a karzatra, ahol a színes kapcsolók vannak. Sárga, kék, piros, és zöld. Ezek kombinációja nyitja itt is a folyosón, ésa szemközti erkély folyosóján is az ajtókat.

No hát kezdjük. Húzd meg a sárga, kék, piros kombinációt először:

Ugord át a kerítést, és a háztetőn keresztül juss át a másik erkélyre. Az ott levő karral is szabályozhatod, hogy a folyosón kinyílt ajtó mögött, a folyosón, melyik út váljon járhatóvá. Először az első, a rózsaszín tömb feletti, de a sorrend mindegy.

Artemis: Lökd be az ajtót Mássz le a létrán, és a teremben végezz az oroszlánokkal. Vedd fel a lőszereket is, szükség lesz rájuk. Baloldalon az egyik kart meg tudod húzni. De időkapcsoló. A feladat, a kartól balra levő kinyílt rácshoz rohanni, kézben legyen a lézercélzós revolver, és egészen a peremről felnézve a csúszdán, a gömbbe lőni egyet. Ha megvan, irány a másik kar, ahol visszahúzódtak a tüskék. Itt húzd meg a kart, jobbra, oldalt ugorj, itt is siess a kinyílt rácshoz, és lőj bele a magasban levő gömbbe. Ugyanígy tégy a harmadik karnál, majd ha sikerült, meghúzva a negyediket, egy felemelkedett tömbre felmászva, felkapaszkodva a résbe, egy újabb terembe érsz. Öld le itt is az oroszlányokat, majd a sarokban, lőj bele a magasban lógó gömbbe, és középen felveheted a megjelenő 3.Legend Key-t. Menj vissza az előző terembe, állítsd vissza a kart, és a lejtőre háttal ugorva, elkapva a létrát, felmászva, hátraugorva visszaérsz az emeletre. Menj ki a karzatra, és húzd meg a kart. Irány vissza a folyosóra, és most a következő színes tömbön keresztül, Hades termeibe érkeztél.

Hades: Lökd be az ajtót, és egy vulkános terembe értél. Ugorj a potyogó padlólapom keresztül a létrára, mássz balra, majd egy tömbnyi magasságból, egy fordulásos, (+END) hátra szaltóval kapd el a másik potyogó lapot. Kapaszkodj a jobb oldalára, mássz fel, gyorsan perdülj meg, futás, ugrás a másik létrára. Mássz fel, majd a létra teljesen baloldaláról ugorj hátra, majd előre, közben tenyerelj rá a balrára is, és a párkányon landolsz. Ugorj fel a magasabb párkányra, a fal mellől kapaszkodj fel a plafonlétrára, és csimpizz el a fali résig. Leesve kapd el a peremét, majd felmászva lecsúszol egy terembe. És, és megúsztad. Nem vulkános a terem, csak vér a folyadék. :) Gázolj át rajta a túloldalra, és mássz fel a folyosóra. De jól figyeld meg, hol van középen az oszlop, mert ha leengedtük, ott lesz lent a vértóban a következő Legend Key. Menj fel a lépcsőkön, állj háttal a párkánynak, a lecsúszós résznek. Ugorj hátra, és lecsúszva kapőd el a peremet. Csimpizz teljesen balra, amíg csak lehet, és egy fordulásos ugrással elkapod a kis erkélyt. Ugorj most vissza a tetőre, a laposabb részre. Nézz balra fel. Nekifutásból rántsd le a fali kart, majd beleesve a vérbe, ismét juss fel az emeletre. Vagy ismét visszamész az erkélyre, (és egy csalafinta ugrással, séta előre, majd hirtelen felengedve a sétát ugrás, így ugyanaz lesz, mintha nekifutásból ugrottál volna, ez főleg akkor jó, ha kevés a hely nekifutni, pölö kis háromszögletű párkányokon) vagy az ötödik tömbnél, a fénynél kapaszkodsz fel, és hátraugorva a felemelt tömbön leszel. Ugrálj át a létrához, mássz fel, csimpizz át a baloldalára, lecsúszva kapaszkodás nélkül ugorj a tetőre. Kapaszkodj fel a plafonlétrára, csimpizz át a túloldalra, és leesve ismét a tetőre, nekifutásból, az utolsó pillanatban megnyomva a kapaszkodást, ugorj át a másik laposabb részre. Ott is nekifutásból jutsz el a következőre, ahol egy gombot nyomhatsz meg. Ismét ess be a vízbe, és most keresd meg a lement oszlopot, és a helyén felveheted a 4.Legend Key-t. A körbenézéssel, (numpad0) beláthatsz a vérfürdő alá egyébként. :) Alattad megnyílik a medence. Ússz le, végig a járaton, majd kikapaszkodva, lemászva az erkélyen, visszaérsz a termek elejére, és visszamehetsz a nagyerkélyre. Van egyébként a teremben, fent a tetőn egy kar is. El lehet oda is jutni, de felesleges. Egy újabb oszlopot emel fel, de nincs szükség rá. Juss vissza a négy színes karig, jöhet a következő kombináció.

Sárga, piros, zöld: Ha visszaállítasz minden kart, akkor ezeket kell meghúzni, ill. ezeknek kell meghúzva lenniük.

Juss át ismét a másik erkélyre, a kart egyelőre hagyd úgy ahogy van, menj a folyosóra, és a következő kis teremben találod nyitva az egyik átjárót.

Hermes: Nyisd ki itt is az ajtót, menj végig a járaton, közben gyilkold le az oroszlányokat. :) A következő teremben is folytasd a gyilkolást, majd ess le a középen levő kis kupolánál a lyukba. Nem mindegy itt merre indulsz. Ha az alsó teremmel szemben állsz, akkor jobbra menj, a lecsúszós részen. De vigyázz, alul nem látszik, de vulkános a terem. Bár az első megdöglésnél úgyis észreveszed. Szóval, lecsúszás, ugrás a következő lecsúszós rész, majd a harmadikról elkapva az erkély, felmászhatsz, és meghúzhatod a kart. Most a másik irányba menj, a szürke lapok rejtik a kis oszlopokat. Az utolsóról ugorva a fali rést kapd el, és csimpizz ba balra a kijárathoz. Mielőtt elhagynád a termet, ugorj vissza, le a mélybe, a nem látszó padlólapon, középre állva felveheted a következő Secret Rose-t, a 46.secret-ben. Másszfel a kupolánál, és ugorj fel a sárga tömbre. Látod a kis fénylő gömböüket? Mindegyik alatt, egy, egy láthatatlan platform van. Juss fel rajtuk, és a legfelsőről már látod a kulcsot. Ugorj hát oda, és vedd fel az 5.Legend Key-t. Ugrálás vissza a platformokon. Juss vissza, ki a nagy karzatra, és húzd meg a kart, majd visszatérve a folyosóra, a másik színes tömb felett nyílt meg a következő helyszín.

Prometheus: Itt is nyisd ki az ajtót, lődd le a harcost, vedd fel a medipackot, majd a következő teremben találkozol magával Prométheusszal. Ne bántsd, sőt, meg kell védened majd a keselyűktől, mivel az a te életedből is elvesznek. Vedd fel az emelvény körül a lőszereket, medipackot, és máris megjelenik az első keselyű. Végezz vele gyorsan, majd ugorj fel a sziklákra, a túloldalon ugorj hátra a csúszdára, majd előrefelé kapd el a létrát. Csimpizz fel a kis karzatra, és nyomd meg a gombot. Igyekezz le, mert jön a második keselyű. Prométheusz mögött mássz fel a fali résbe. A túloldalon, a jobb sarokból ugorj a baloldali potyogó padlólapra, majd oldalt ugorva a következőre, és így haladj végig az össze lapon, majd a fali résbe ugorva kapsz még egy medipackot. Mássz le a túloldalon, egy fordulásos, (+END) ugrással a másik csúszra, majd a potyogó padlólapon gyorsan kapaszkodj fel a ferde oszlopra, és elkapva a fali rést, kimászhatsz a teremből. Csimpizz balra, a sziklákra. Kapaszkodj fel a plafonlétrára, csimpizz el a fali karig, és rántsd le. Leesve ugrás hátra, kialudt a tűz, majd előre, de már kézben legyen valami komolyabb fegyver, a harmadik keselyű ellen. Itt már sajnos veszítettem az életből. Visszahúzódtak a kar előtt a tüskék, húzd meg, és Prométheusz előtt felveheted a 6.Legend Key-t. Iráőny vissza a négy színes karhoz.

Zöld, piros, kék a mostani kombináció, ezek a karok legyenek meghúzva.

Hephaestus: Most már nem kell átmenned a másik karzatra, menj itt be a folyosóra, és az első beugróban meglátod a színes tömbön a megnyílt utat. Lökd be az ajtót, menj végig a folyosón, a tűzfújóra vigyázz. Ugorj le balra az oszlophoz, majd az oszlopra. Nekifutásból ugorj a kapu előtti fehér, potyogós platformra, majd rohanj be a terembe. Balra a növények mögött rántsd le a fali kart, és a felemelkedett tömbről kapd el a fali rést. Csimpizz balra, a fali beugróba, közben persze vigyázz a tűzfújóra. A beugróból ugorj fel a kis erkélyre, majd a felső átjáróba. Ha kevés az energiád, töltsd fel magadat, mert úgy negyedet sérülni fogsz. Kapaszkodj fel a plafonlétrára, és a tűzfújókra vigyázva csimpizz el a fali karig, és rántsd le. Leesve azonnal ugorj egy fordulásosat, (+END) közben nyomd a kapaszkodást is, így elkapod a következő csúszda peremét. Csimpizz teljesen jobbra, ott mássz fel, majd lecsúszáskor ugorj, és jobbra is irányíts, így a következő ferde oszlopról eljutsz ismét az egyenes tetejűre.

Ugorj fel, de kapaszkodás nélkül a kis tetőre, a felirathoz. Azért kapaszkodás nélkül, hogy begyakorold, mert majd a fáklyával a kezedben is ide kell eljutni. A tető túloldaláról, a tűzfújós platformon át, ugorj le a kis erkélyre. Bemenve a kis terembe, húzd meg a kart, majd vedd fel a Fáklyá-t a kis emelvényről. Menj ki, és a ferde oszlopokon keresztül juss vissza a kis tetőre, amit az előbb említettem. Dobd el ott egyelőre a fáklyát, de előtte ments egyet, nehogy leessen a mélybe. Ismét ugrás a tűzfújós platform, majd tovább a másik háztetőre, de úgy, hogy háttal csússz le. Elkapva a peremét, csimpizz teljesen balra, majd felmászva, egy fordulásos ugrással elkapod a másik tűzfújós platformot. A sarokban felmászva nem éget. Nekifutásból juss el a másik háztetőre, majd a kinyílt ajtóhoz, és a folyosó végén, vigyázva a tűzfújóra, nyomd meg a gombot. Irány vissza az eldobott fáklyához, vedd fel, és a tűzfújós platformon át, juss el a felemelt padlólapra, majd a másik tűzfújósra, de a sarkára ugorj, ott nem éget. Gyújtsd meg a fáklyát, és most ismét juss el a másik tetőre, majd arra a platformra, ahol nem ég a tűz. Hát égjen. Gyújtsd meg, és ugorj le a másik tetőre, menj be a létra alatti terembe, le a földszintre, és gyújtsd meg a zárt rács előtt mindkét padlólapot. Kinyílt az ajtó, és bemenve felveheted a 7.Legend Key-t. Nincs is már más dolgod, mint elhagyni ezt a helyszínt, visszamenni a négy színes karhoz, átjutni a másik erkélyre, meghúzni ott a kart, majd visszatérni erre a folyosóra, ahol a másik színes tömbön nyílt meg a következő helyszín. Viszont ha meg akarod szerezni a következő titkot, vidd magaddal a fáklyát is, és a négy színes kapcsolónál dobd el. De inkább NE dobd el, nehogy úgy járj mint én, hogy a következő feladatok közben, egyszerűen eltűnt. Menj inkább le vele a földszintre, gyújtsd meg a másik kis emelvényt, és a lehúzódott tömb mögött, Poseidon termében egy újabb Secret Rose-t, találsz, a 47.secret-ben. Menj vissza, fel az emeletre, és be az újabb helyszínre.

Atlas: Lökd be a kaput itt is, és végigmenve a folyosón, egy terembe érsz. Mássz le a terembe, és kapaszkodj fel a baloldali oszlophoz. Háttal ugirj a lejtőre, majd előrefelé kapd el a peremet. Mássz fel, és ugorj be a folyosóra. Egy gördülő golyókkal teli terembe értél, ahol balra van nyitva egy ajtó, oda kell eljutnod. Amikor visszaindulnak a golyók, nekifutásból ugorj, majd a ferde rész előtt megtorpanva, ugorj be a beugróba. Nem lesz egyszerű, párszor lapos leszel. :) Ugyanezt meg kell tenned még háromszor, mire leszakad a padló, és vulkános teremmé válik a helyszín. Most lecsúszva ugorj az első oszlopra, de rögtön vissza, majd megint oda, eme kis idő alatt leesik, és legördül az oszlopról a golyó, így jöhet a következő. Oda úgy ugorj, hogy kapd el az oszlop peremét. Csimpizz át a jobb oldalára, ott mássz fel, majd hátraugrás a lejtőre, és megint vissza az oszlopra. Most ugorj be jobbra a folyosóra, és húzd meg a kart. El is hagyhatod ezt a helyszínt, menj vissza a nagyterembe, és most a jobb oldalon juss fel. Onnan nekifutásból eljutsz a létrához. Mássz fel a felső erkélyre, majd ugorj, és kapd el a szemközti részt. A barna sziklán mássz fel, de rögtön ugorj vissza, elkapva a peremet. Csimpizz balra, és ha megállt a golyó, mássz fel, a létrán is, és rántsd le a fali kart. Juss le a földszintre, és menj be a kinyílt ajtón. Elérsz majd egy csúszdához. Nekifutásból ugorj, amikor a tüskék visszahúzódtak, és fuss. Fuss át a következő tüskéken is, és nyomd meg a gombot a falon. Irány vissza a nagyterem, és be a másik kinyílt ajtón. Most potyogó padlókon kell átjutnod. Csússz le, kapd el a platformot, mássz fel a bal sarán. Futás, ugrás a következőre, majd helyből balra ugorva egy folyosóra értél. Ugord át a gödröt, és felmenve az emelkedőn, húzd meg a kart. Rohanj vissza a gödrön túl, és ha legördült a golyó, akkor már visszajuthatsz a nagyterembe, és a villámokból felveheted a 8.Legend Key-t. Juss fel az első létráig, és egy lépéssel a korláttól ugorj helyből a bejárathoz. Menj vissza, a négy színes kapcsolóig.

Sárga, kék, zöld a következő kombináció.

Apollo: Menj vissza a folyosóra, és be a második terembe, és megtalálod a nyitott átjárót. Lökd be itt is az ajtót, és a folyosó egy nagyterem karzatára vezet. Menj körbe a karzaton, be a baloldali terembe. Menj ott is balra, figyeld meg az omegajeles padlólapot, és háttal ess le az aknába. Leesve rántsd le a fali kart. Kimenve a folyosóról, a nagyteremben juss le a földszintre, és a kinyílt ajtó mögül húzd ki az omegajeles tömböt. Húzd, majd átugorva told rá a szürke padlólapra. Menj be mögé, és leúszva a járatba, húzd meg a kart a vízben. Juss fel az első emeletre, és menj be a kinyílt ajtón. Két kart találsz a teremben, egy barnát, és egy kéket. Ezek mozgatják kint az oszlopokat. Húzd meg először mindkettőt. Menj ki a terembe, és a felemelt tömböt húzd, told át a tömböt, de a kék padlólap előtti platformra. Állítsd vissza mindkét kart, és told, húzd körbe a folyosón a tömböt. Most csak a kék kart húzd meg. Told, húzd most a tömböt, az emeleten az omegajeles padlólapra, ezzel kinyitsz egy ajtót a középső emeleten. Menj vissza a két karhoz, és mozgasd meg a barnát. Menj le a kinyitott ajtóhoz, és a folyosó végén húzd meg a kart, ezzel felemelsz egy platformot. Irány vissza a mozgatható tömb, és a told át a felemelt platformon keresztül. Most ismét mozgasd meg mind a barna, mind a kék kapcsolót. Ismét menj a mozgatható tömbhöz, és húzz rajta kettőt. Húzd meg ismét a kék kart, és felkerül a legfelső emeletre a tömb. Húzd be teljesen amíg csak tudod, majd ess le az aknába, ahol a kart rántottad le. Menj ki az első emeletre, a létra mellett a karzaton egy medipackot találsz. Ugorj nekifutásból a létrára, mássz fel, és most már told be teljesen a tömböt, majd az omegajelre, és az oldalfolyosón, a kinyílt ajtó mögött felveheted a 9.Legend Key-t. Menj vissza, ki a négy színes kapcsolóhoz, juss át a másik nagy erkélyre, és húzd meg ismét ott a kapcsolót. Irány vissza az előbbi folyosó, és megnyílt egy másik átjáró.

Damocles: Ha beleesel a medencébe, mássz ki, és menj végig a folyosón. Egy vulkános terembe értél. Egyszerűnek tűnik a feladat, át kell jutni az oszlopokon ugrálva a túloldalra. Csakhogy a magasban kardok lesnek rád. De ne aggódj, most még ne. Ha átértél, vedd fel a 10.Legend Key-t. Nna most aggódj. :) Két kardos szellem vesz üldözőbe, ráadásul a kardok is leesnek, amikor alájuk érsz. Helyből ugorj az első oszlopra, majd ferdén, nekifutásból a következőre, ott még a tüskékre is vigyáznod kell, majd tovább, a fal mellett haladj, és visszaérsz a folyosón keresztül a vízbe, ott végre megszabadulsz Damoklész szellemeitől. :-) Menj vissza a terembe, és a harmadik oszlop mellett, felveheted a következő Secret Rose-t, a 48.secret-ben.

Most már kimehetsz a négy színes karhoz, és le a földszintre, át a termen, le a lépcsőkön, és a sötétben, balra a falon egy kúszórésbe felkapaszkodva átmászhatsz a fal túloldalra. Bemenve a folyosóra, a következő pályára lépsz.

 

Caves of Midas másodszor:  

  

Secret 49:

Mentések--Savegames:

 Tedd a helyére a 10 kulcsot, és megnyílik a nagyterem. Legjobb, ha a jobb oldali szürkét teszed be utoljára, mert erről a kis erkélyről kell utána leugranod a másikra. Fordulj meg, és ugorj le a sárga kis platformra. Kapd el az oszlop peremét, csimpizz át a túloldalára, mássz le a létrán, és ugorj hátra a karhoz, egy fordulásos ugrással elkapva a platformot. Kinyílt az ajtó, visszahúzódtak a tüskék. Ugorj a következő platformra, majd az oszlop mellettire. Itt kapaszkodj le, és csimpizz jobbra, a terasz oldalán, és egy résbe felkapaszkodva felveheted a Grenade Gun-t, lőszert, és a következő Secret Rose-t, a 49.secret-ben.

Csimpizz vissza, mássz fel az erkélyre, és a túloldalán, nekifutásból ugorj a lávában levő, kis kerítéses oszlopra. Onnan a másik erkélyhez ugorj, kapd el a rést rajta, csimpizz át a túloldalára, és felmászva egy fordulásos ugrással kapd el a fekete oszlopot. Mássz fel, és ments egyet, egy nehezebb ugrálás következik. Fordulj balra a potyogó padlólap felé. Nekifutásból ugorj az elsőre, megállás nélkül a következőre. Jobbra kanyarodva ugorj a tüskés platformra, a karhoz, gyorsan balra kormányozva ugorj a következő potyogósra, de egészen a baloldala felé ugorj, mert felette akadályozni fog a kiugró. Sajnos a tüskés platformot nem lehet előre látni, ezért kell a mentés, és mindig más, és más időközökben indulj el, akkor sikerülni fog. Ugorj tovább, kapd el a következő potyogóst, mássz fel, perdülj meg, futás, ugrás, és máris biztonságban vagy a kiugrón.

Ugrás tovább, a fekete sziklára, majd a szürke platformra. Kapaszkodj fel a falra, és nyomd meg a gombot. Lent a kapcsaolónál visszahúzódtak a tüskék. Menj oda, és húzd meg a kart. Nekifutásból ugorj most a létrára, és mássz fel teljesen. A folyosón nekifutásból juss át először a tüskéken, és mozgó kalapácsokon, majd a tűzfújón, és nyomd meg a gombot a folyosó végén. Juss le ismét a létrán, és ugorj fel jobbra, a fali beugróba, ami egy barlangba vezet.

Öld le a fenevadakat, menj le a kis tóhoz, ugorj fel jobbra a fali beugróba. Kapaszkodj le, csimpizz balra, és mássz fel a másik beugróban. Kiérsz ismét a főterembe. Ugorj a sárga platformra, majd a híd alján végigcsimpizve, elkapva a folyosót, mássz be. Ugorj a vízbe, és megtalálod a kis emelvényen az 1.Iron Bar-t.

Ússz a kinyílt rácson át, és visszaérsz a kis tó partjára. Mássz ki, öld le az újabb fenevadakat, és ismét juss el, a fali beugrókon át a sárga platformig, a főteremben. Most a platform jobb széléről felugorva kapd el a hidat, mássz fel, és az erkélyen megtalálod a 2.Iron Bar-t. Kinyílt a rácsos kapu mögötted, de ez kicsit később. Ugrás vissza, le a sárga platformra, majd a híd alján ismét kapaszkodj át, juss egészen vissza a kis tóba, majd kimászva menj fel, amerről ide bejöttél, és ugorj jobbra, a fal mellett felemelkedett szürke padlólapra. A fali kiugróról ugorj át a keskeny erkélyre, majd le a sárga kis platformra.

Nézz jobbra. A fekete falon egy rést látsz, de azt nem éred el. Viszont a fal mellett jobbra, egy kis háromszögletű platform van. Oda ugorj át nekifutásból, és ments egyet, mert egy elég nehéz feladat következik. Kapaszkodj fel a résbe, csimpizz egészen át a másik oldalra. Amikor a másik sarkon befordulsz, egyet csimpizz még balra, ess le, de rögtön egy fordulásos, (+END) ugrással a másik csúszdára érsz. Ugorj hátra, majd előre, de előre felé nyomd a balrát, és az utolsó, a legutolsó pillanatban a kapaszkodást, így elkapod a másik fali rést. Csimpizz ott is balra, amíg lehet, és leeshetsz egy kicsi, de egyenes részre. Onnan nekifutásból kell felugranod a fali folyosóra. Öld le az újabb fenevadat, és felvehetd a 3.Iron Bar-t. Kifelé menet nekifutásból kapd el jobbra a szürke padlólapot, majd ugorj át az erkélyre. Mássz fel a felemelkedett oszlopra, onnan pedig a plafonon kapaszkodva eljutsz a szemközti erkély tetejére. Balra csimpizz, mert a túloldalon egy helyen, egy medipackot vehetsz fel a tetőn. Tartsd nyomva a kapaszkodást, így leesel az erkélyre. Irány a híd, menj át rajta, és vagy a csúszdán, vagy nekifutásból juss el a szemközti folyosóra.

A következő teremben mindhárom fényforrás alá told a vázát, majd a megnyílt rácson bemenve nyomd meg a falon a gombot. Menj vissza a terembe, és told be a megnyílt folyosóra, a körmintás padlólapra a vázát, és kinyílik a következő ajtó. Shotgun-t a kézbe, mert egy fenevad ront rád. Végezz vele, de vigyázz, a kézbe ne ugorj fel, mert elégsz. Menj inkább el mellette, a gödörben tedd a falra az egyik Iront, és máris felveheted az 1.Gold Bar-t. Menj át a következő terembe. Ott két fenevadat is legyilkolhatsz, de két kezet is látsz, a romokban heverő Kolosszusnál. Ott is a falra téve az Ironokat, megtalálod a 2.Gold Bar-t, és a 3.Gold Bar-t.

Menj vissza, ki a főterembe. Ugorj jobbra a kis erkélyre, onnan pedig a már ismert uton, juss el a központi erkélyre. Végezz a fenevadakkal, és a fali fülkékben tedd a foglalatukba a Bar-okat. Menj ki, és a megjelent, törött hídon átjutsz a túloldalra, és felveheted a Hand of Midas-t. Kinyílt a rács, menj fel az emelkedőn a fény felé, és vége is ennek a remekműnek. Jöhet a folytatás. :)

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.