The Experiment 3 (part 2) Budapest
Készítő: Bojrkraider (Simen) Homepage
Letölthető: Innen
Install:
Csomagold ki a zip-et, convertáld a hangfile-okat wav-okká a start_me-vel, majd másold őket az editor audio könyvtárába, a data-ban levőket az editor data könyvtárába, a load.bmp-t, english és script.dat-okat az editor főkönyvtárába, és indulhat a játék.
Ha van mentésed az előző rész végéről, folytathatod azzal.
Story:
Larát trükkel rávették hogy megtalálja az Arany Táblák-ként ismert Törpe kincset. Nem ismerte a következményeket mikor elhozta a táblákat nyugvóhelyükről, csak hogy aztán elvegye tőle az egyik, a kevés még élő törpe közül. De Lara rájött hogy a többi törpe nem ezt akarta, kapott egy tippet, miszerint Magyarországon, a Budapest múzeumban kezdje a kutatást.
Review:
Nehéz elfogulatlanul nyilatkoznom erről a kalandról, hiszen igazán nagyszerű, ráadásul Budapesten játszódik ahol lakom, annak néhány nevezetes helyén, a Szépművészeti Múzeumban és a Mátyás templomban. Utóbbi egyszerűen lenyűgöző, pont mint az eredeti, nem is értem hogy csinálta, ha valakit érdekel nézze meg a képeket http://www.matyas-templom.hu/hun/bemutatas.html milyen fantasztikus munkát végzett Bojrk, remekül lemodellezte. A többi pálya is csodálatos, szépek, hangulatosak, sok a díszítő elem, és remek dinamikus zenék szólnak, főleg az óriáspatkányokkal való harc közben és a St Matthias pályán. Az egész a mostanra már eltéveszthetetlen Bojrkraider stílusban készült; ügyes építkezés és textúrakezelés, inkább a fejtörők dominálnak, sok új mozgás, eredeti megoldások, humor, és ami a legtöbb szerki pályából hiányzik; a történet valóban a kaland gerincét képezi, a sok cut-scene gördülékennyé teszi. Mindezek miatt tényleg a létező legjobb pályák közé tartozik, beleértve a hivatalos részeket is. De ez még tovább megy, állítható a nehézség, így kezdő játékosok is élvezhetik. Viszont épp emiatt hard-on lehetett volna nehezebb, az időrefutások kiélezettebbek stb, de a pályák remek felépítése, hangulata és szépsége bőven kárpótol mindezért. A medi nélküli játék csak a Sewers pályán jelentett kihívást a sok kötelező sérülés miatt. A stopposlányok viccesek voltak, jót nevettem mikor megláttam őket a táblácskával a kezükben. Sok nagyon jó pálya létezik, de van néhány készítő akinek kreativitása kimagaslik, szerintem már Bojrk is közéjük tartozik, alig várom a következő pályáit.
Leírás:
1.Budapest Museum
Mentések--savegames: Easy ..................................Mentések--savegames: Hard
Szerelkezz fel, vedd fel a flare-t az asztalról, a szekrényből pedig a Revolvert, LaserSight-ot és 4db Portable Camera Control-t. Ekkor kinyílik a terasz ajtó, és egy beszélgetést láthatsz Zip-el:
Zip: OK... készen állsz? Mert én igen. A tetőn át kell behatolnod, majd a szellőző rendszeren keresztül fogod tudni elérni a múzeum földszintjét. A múzeumot lézerek és kamerák rendszere védi, ki kell iktatnod a kamerákat és elkerülni a lézereket, másképp nem tudok segíteni. Ne feledd, a piros lézerek halálosak, a kincses kamra amit keresel, valahol a galéria környékén kell legyen. Itt vagy még? Gyerünk, nem érünk rá egész éjjel...
Lara: Látom javult a hozzáállásod.
Menj ki és sárkányrepülőzz át a múzeum tetejére. Húzd el a bal oldali tartályt és mögötte kússz be a résbe, az ajtóról lődd le a lakatot, valamelyik szélen csússz le hogy elkerüld az ingát, a végén ugorj, jobbra a sarokban ess le. Ugrálj át a szoba végébe ahol a kapcsoló egy időre leállítja a lengő szerkezetet, ha akkor sikerült megállítani az ingát mikor a bal oldalon van, várj amíg újraindul és állítsd le ismét, egy szerencsésebb pozícióban. Csimpizz el a nyílásig, a fal felé fordulva ess le és kapd el a peremet. Kövesd a járatot, ugord át a mélyedésben a lézercsapdát, ilyen még lesz néhány, nem térek ki rá.
Elérkezel az első nehézségi fok választó kapcsolóhoz, néha találkozol majd ezekkel, bizonyos események nehézségi fokát szabályozzák, használd őket belátásod szerint. Amint a felirat is mutatja, ha átkapcsolod akkor lesz könnyebb dolgod, ha békén hagyod az a nehezebb. Tehát ha kapcsolsz a mutatott lézercsapda leáll.
Nyisd fel a csapóajtót, gyere ki a wécéből, amint a zöld lézerek elé érsz Zip fontos tudnivalókat közöl:
Zip: Ah, azok a zöld vonalak amiket a szemüvegeddel látsz körbeveszik a kamerák által védett területeket, szóval ne menj a közelükbe. Előbb iktasd ki a kamerákat, de persze megpróbálhatod ha látni akarod mi történik, ha nem hiszel nekem... ... Lara...
Lara: Igen... nem mentem sehova.
Zip: uhmm... ezen kívül van további védelem is, néhány robot, de tudom hogy nem mindig működnek ahogy kéne nekik, szóval valószinüleg nem kell aggódnod miattuk.
Fogadd meg a tanácsát és ne érj a zöld lézerekhez, a teljesség kedvéért ideírom a beszélgetést ha mégis megtennéd.
Zip: Oh ne, egy kamera észrevett, megmondtam hogy ne menj oda.
Lara: Oops, bocsi, mit csináljak?
Zip: Okay, nincs minden veszve rosszcsont hölgy. Vissza tudsz menni a szellőzőbe ahonnan bejöttél a múzeumba? Még van idő elmenekülni, és pár hét múlva újra megpróbálhatjuk.
Lara: Megpróbálhatom...
Előjön pár fegyveres és kutya, lelőheted őket, vagy visszamehetsz a folyosón és a kezdőhelyen találod magad, de Larát így is elkapják a biztonságiak, az újság is megírja, lol:
Budapest Múzeum betörtek! Lara Croft Brit régészt letartóztatták a rablásért a Budapest Múzeumnál, és a Budapest Bűnügyi Intézetbe küldték. Három nappal később elengedték bizonyíték hiányában. Minden vádat ejtettek. Részletek a 4-edik oldalon
Inkább menj el a zöldek közt az ajtóig, mellette lődd szét a rácsot kússz be, kövesd a járatot, és tedd le az egyik laptopot hogy Zip meghackelje a kamerát, az egyik lézerrács eltűnt. Menj vissza a lépcsőházba, vedd fel a csokit (kismedi) az asztalról, és derítsd fel a szobákat, mikor a bal oldaliba lépsz Zip ad egy tippet:
Zip: Hey, ez az. Ez a titkos szerkezet. Nem tudom pontosan hogy működik, de úgy tűnik a szobor kezébe kell tenned egy serleget vagy valami, biztos vagyok benne hogy egy ilyen okos hölgy mint te hamar rájön mit kell tenni.
Lara: Nem mondtál újat.
Zip: Hey, én csak a technikai dolgokat csinálom itt.
Lara: Pontosan.
A másik oldali szobában van egy szobor aminek a kezében van egy serleg, de Lara nem tudja kivenni, azért próbáld meg, egy vicces animot láthatsz, Lara meg is jegyzi: Ez nem megy, valami mást kell megpróbálnom.
Ez a másvalami a szoba másik részén van, a szürke padlólapon álló vázát félre tudod húzni, mögötte a kapcsoló egy időre felemeli a mutatott csapóajtót, de bővan van időd, nem kell sietni. Odalenn juss át a kalapácsokon, a plafonlétráról az oszlop mögött ess le és ugrálj át az ingáknál. Egy kapcsolót találsz ami a Royal Diamond-ot teszi hozzáférhetővé, juss vissza és vedd fel, egy robottal is meg kell kűzdened. A vázát told át a szomszéd szobába az ajtó előtti barna padlólapra, ekkor lenyílik a másik csapóajtó is, itt találod az 1.secret-et, nagymedit, töltényeket és a Shotgun-t.
Menj fel az emeletre és jobbra, a szobában nyisd ki a kétszárnyú ajtót, a vitrin tetejéről átugorhatsz a piros lézer felett, az ablakmélyedésben lődd ki a rácsot és kússz be, ha easy-n játszol itt nincs sok gondod, hard-on azonban működnek a csapdák. Kússz be ameddig biztonságban lehet hogy a lézer Lara orra előtt legyen, és amikor elindul indulj utána amíg fel tudsz állni, már állva nyomj rá a hátra nyílra hogy Lara a fal előtt álljon és várj. Az utolsó pillanatban mielőtt a lézer visszaérne ugorj helyből, így a felső lézer már elmegy és fuss előre koppanásig. Visszaesel az alsó szintre de közvetlenül a fal előtt a lézer nem bánt, várj amíg a felső elmegy és mássz fel. A következő lézer már egyszerűbb, ugorj fel a járat peremére és guggolj le, amint elmegy kússz utána, de tartsd nyomva a guggolás gombot hogy Lara ne álljon fel a végén, csak akkor hagyd felállni ha biztonságban leszaladhatsz a lentebbi padlóra, a visszajutásnak is ez a módja csak fordítva. Balra a járatban vedd fel a töltényeket, lődd le a lakatot és a rácsot, meg célzottan a fenti rácsot is ahova a létrán jutsz fel. Itt a kapcsoló a laptop helyét teszi szabaddá, mássz vissza és csatlakoztasd. A másik irányba kúszva a rácsot szétlőve egy szekrény tetejére jutsz, a Key Card-ot találod itt. Juss vissza a lépcsőházba, hard módban amint a felső lézer elmegy sétálj ki a peremre és várj amíg az alsó is, ekkor ess le és hátra a fal mellé ahol nem ér. Nézd a felső lézert, amint beér mögéd helyből ugrás a felső szintre és fuss előre, itt állj meg egy pillanatra amíg az alsó elmegy, fuss tovább és kússz ki.
Menj jobbra a wécébe, lődd ki a rácsot és kússz be, a szekrényből egy Scroll-t vehetsz magadhoz, amit az inventoryban megvizsgálva láthatod hová kell majd tolni a szekrénykéket. Kifelé menet használhatod a TR5-ből ismert kúszórésből kiugró mozdulatot; ctrl+alt+hátra billentyűkombináció. A wécékben nincs semmi, menj körbe a folyosón, ha az előző pályáról folytattad a játékot akkor nálad a spajszer és mehetsz egyből a lépcsővel szembeni szobába, ahol az előbb kapcsoltad ki a zöld rácsokat, ha nincs a túloldali szobában kezdj. A tekercs alapján ez az A jelű szoba, told a szekrénykét a megadott helyre, meg a B szobában levőt is. A C jelű szobában kapaszkodj fel a szekrényre a jobb sarokban, lődd ki a rácsot és kússz be, fuss át a csapdákon amikor szünetelnek és eljutsz a következő kamera kikapcsoló helyre, előbb nyisd fel a fedelet a kapcsolóval majd csatlakoztasd a laptopot. Ha kész vagy gyere ki és nyiss be a D szobába, a szekrényben csokikat, a Crowbar-t és flare-t találsz, told a harmadik szekrényt is a helyére és kinyílik a Petőfi kép, mögötte egy kapcsolót találsz ami kinyit egy vitrint az emelet túloldali szobájában. Van itt egy kódkártyás kapcsoló is, ez a secret egyik nyitója, ide még vissza kell jönni. A szoba másik oldalán szedd le a szekrény oldaláról az 1.Royal Disc-et. Mellette a rácsot kilőve a kúszórés egy létrához vezet, felette egy lézer csapda mászkál. Bár nem minősül nehézségi fok választónak a kapcsolója, ha hard-on játszol azért javaslom próbáld meg anélkül hogy kikapcsolnád, és ekkor fenn mindkét kalapács is működni fog, a létra bal oldalán ugorj fel úgy hogy Lara ne tegye fel a lábát, így van rá elég idő, lefelé jövet majd le fog állni. Így nem kell ide még egyszer visszajönni, hanem a 2.Disc megszerzése után egyből mehetsz a koronához. Mindenesetre itt az egyszerűbb megoldást írom le.
Tehát menj a lépcsővel szembeni szobához, útközben intézd el a robotot. A bejáratnál rádio üzenet érkezik:
Zip: Vigyázz, egy kamera van a közelben. Jobb ha kiiktatod, ha eddig még nem tetted volna.
De ezt már elintéztük, menj be, a szekrényben flare-eket és csokit találsz, jobbra a szobába benyitva a hátsó sarokban a Mug (Korsó) található. A másik szobában a vitrin mellett feszítsd le a szekrényről a 2.Royal Disc-et, majd mássz fel a vitrinre, lődd ki a rácsot és ugorj a kúszójárathoz. Itt nekem a célzás bugos volt, felugrásból lődd ki. Elmész egy kódkártyás kapcsoló mellett, jegyezd meg, mert ez a secret másik kapcsolója. A járat végén levő kapcsoló állítja le a D szoba mögötti létránál a csapdát, juss oda vissza.
Mássz fel a létrán és menj jobbra, mikor szünetel a kalapács fuss le a sarokba, a kapcsolás után hallod az utolsó kamera kikapcsoló fedelét felnyílni. Ugorj ki, menj egy szinttel feljebb és fel a létrán, a tetején ugorj hátra a csúszra, még egy ugrás és fenn vagy. Jó időzítéssel juss át a kalapácson, a túloldalon a gödörben hackeld meg a kamerát. Menj a korábban nyitott vitrinhez és tedd a gyémántot a koronára.
Mögötted kikapcsolt a piros lézer, menj fel a lépcsőn és nyiss be az ajtón, újra felhangzik az előző üzenet, de taktikusan itt is már rég kikapcsoltuk a zöld lézereket. Tedd a Disc-eket a helyükre, a kinyíló függöny mögött keresd meg a kártya olvasót és végre tiéd a Chalice.
Menj a földszintre és tedd a szoborra, mögötted beindul a vízesés, egy robot őrzi, nyírd ki, hátrahagy egy újabb Key Card-ot. Töltsd meg a Korsót és menj vissza az emeletre, keresd meg a két kártya olvasót hogy kinyisd a 2.secret ajtaját a C szobában a zongora mögött. Vedd fel a nagymedit és a töltényeket, olvasd el Virus Inside versét:
Izmai sajognak, léptek visszhangzanak át a síron... Szíve zakatolni kezd: a végzet szörnyű érzete.
Átbotorkál a sötétségen, mélyen le a magba. Ott tudás vár rá, ez az ami élteti.
Menj le a földszintre és töltsd a vizet a mérlegen a korsóba, ekkor kinyílik a következő pályára vezető ajtó.
2.Secret Passage
Mentések--savegames: Easy ..................................Mentések--savegames: Hard
Jobbra a saroknál ugorj a kapcsolóra, van itt nehézségi fok szabályzó kapcsoló is. Amint belépsz a kinyílt ajtón Lara hívja Zip-et:
Lara: Remek, és most mi legyen, valami javaslat? Zip, hallasz? ZIP!
Pedig nem bonyolult, fuss előre a lézer után, a túloldalon kapcsolj, majd ugorj fel a csillárra, innen az emeletre a kötélkordon irányába. Easy-ben itt van egy tömb a kapcsoló mellett, de hót felesleg, hiszen közvetlenül fel tudsz ugrani a csillárra. Találsz fenn három kockát ami tolhatónak látszik, valójában csak a baloldali az, told be ameddig megy és lőj bele a gömbbe fenn, hallasz egy csapóajtót kinyílni.
Menj vissza, a lézer nyomában ugrálj át a csillárokon, az utolsóról ugorj fel a csapóajtó nyílásába, ez a 3.secret, a Bronze Guardian. Juss vissza és folytasd az utat, kússz át a kötél alatt, már most tanulmányozhatod a lenti lézereket a padlón és megtervezheted az ugrásokat.
Menj le egy szintet és nyisd ki az ajtót, két csajszi támad, intézd el őket és lőj bele a gömbbe fenn középen, erre kinyílik a kúszórés ajtaja. Menj vissza fel, nyírd ki az újabb támadót, majd az erkélyről ugorj a csillárra, innen a kúszórésbe, easy-ben itt egy platform könnyíti az odaugrást. Odabenn húzd ki a bal oldalon a kockát és mögötte szedd le a csőről a Valve Wheel-t. Az előző pályáról még nálad a kártya, nyisd vele a 4.secret ajtaját, ahol kis uszi után gránátokat, lőszert, csokit találsz. Van itt egy rejtett kúszórés, de most még nem jutsz benne messzire. Menj ki, a kinti kúszórésből lógj le - amúgy ezen az egy pályán nem működik a kúszórésből kiugrás - ne legyen alattad a lézer mikor leesel és amint leérsz nyomj end-et, menj be a korábban kinyitott ajtón. Odabenn csokit, töltényt és belül a polcon egy Kulcsot találsz, a töltényesládáról annyit hogy a későbbiekben is találsz majd ilyen ládákat, ha elfogy az adott dolgod, akkor ezeknél mindig felvehetsz majd egyet. Egy rohammal ugrálj át a lézereken a túlsó sarokba a lépcsőházhoz, easy-ben van egy könnyebb út a föld alatti járaton át, azonkívül a padlón a lézerrács is egyszerűbb mert van benne biztonságos hely. Menj teljesen fel a lépcsőn és nyisd ki az ajtót a kulcsoddal, tedd a Kereket a helyére, így feltöltöd a medencét. Ha akarsz lemehetsz az alsó szintre körülnézni, ugorj a kapcsolóra és told be a kockát, láthatod hogy ide négy kulcsot kell összeszedned. Menj a medencéhez és ússz be a résen.
Kapaszkodj ki a vízből, ha gyenge játékos vagy (easy mód) menj balra, a malom mögött megtalálod a következő nehézségi fok kapcsolót. Jobbra a barlangban két csaj támad, figyeld meg a nyílást a falon. A következő helyiségben, ahogy belépsz szemben, ugorj az oszlop nem csúszós háromszögére és jobbra a résen át lőjj bele a gömbbe. Menj vissza az első barlangba és a támadót leküzdve majd a nyíláson felmászva tiéd az újabb Valve Wheel.
A négy kulcs begyűjtése következik, a töltényláda mellől ugorj a platformra a sarokban, ugorj vagy kapaszkodj át a csúszósokon a következőre. Menj a benyílóba, egy kanyarodós ugrással a belső háromszögletű platformra érkezel, easy-ben itt is egy további platform jelenik meg. Ugorj át a nagymedis ládához, innen egy kis rácsos 3D labirintusba érsz, tele csapdákkal, a falak és plafonok mászhatók. Jobbra a tüske felett van egy nyílás, innen kezdve ugrálj fel a rácsok nyílásain elkerülve a csapdákat, az elágazásnál először balra menj, itt lejutva két fali kapcsolót találsz, a két lenti kapcsolónál állítja le a tüskéket, az innensőt használd is, kinyitja az ajtót középen. Menj vissza az elágazáshoz és a másik irányban nagymedit vehetsz fel, a kapcsoló a kinti tüskéket tünteti el. Juss ki, vedd fel az 1.Treasury Key-t, majd menj ki az omladozósra, ami alatt már nincs tüske, a nagymedis láda alatt lőj bele a gömbbe, így felnyílik kint egy platform amin át folytasd az utat.
Ugorj a növényzettel benőtt mászható oszlopra, mássz balra és ugorj hátra. Guggolj le és a résben lődd meg a gömböt, az így felnyíló platformon át eljutsz egy nagy terembe. Lődd meg az innenső barna gömböt ami tartja a szerkezetet, ugrálj körbe, vedd fel a nagymedit és a másik oldalit is lődd ki, leszakad és előjön egy szellem. A kötél segítségével ugorj középre a vízszintes részre, innen be a tető alá. Told a két hiányzó oszlopdarabot a helyére, mire kinyílik az ajtó, fuss a vízbe hogy megszabadulj a szellemtől. Ha már ott vagy ússz be a járatba, egy helyen tudsz kimászni, a ládában találsz egy Scroll-t, olvasd el:
Ha ezt olvasod valószínűleg megidézted a lelkeket. Menj a St Mátyás templomba. Van ott egy könyv... Egy titkos járat vezet át a csatornákon. Father Clemence
Hogy lásd a fényt nyisd ki mind a sírokat és azok akik nem alhatnak elmennek
Ezen instrukciókkal felvértezve folytasd az utat, lejutsz a nagy terem aljára, keresd meg a kötelet és menj vissza. A három kapcsoló három sírt nyit meg a felszínen, de kétszer kapcsolj hogy le is álljon nyitott állapotban, így eltűnnek a tüskék és a csontik. Mikor megvan ugorj középre és láthatsz egy láncot megjelenni, mássz fel rajta, vedd magadhoz a 2.Treasury Key-t, majd állj a vízszintes padlólapra és nyomj ctrl-t. A második részből ismerős lasszóvetés következik, lengj a kijárathoz, mikor odaérsz fordulat áll be a történetben:
Aura: Állj meg ott ahol vagy! Van fogalmad róla hogy mit műveltél, mert nekem nincs. Lehetetlen visszajutni a múzeumba mert valami furcsa erő elzárja az utat.
Lara: Igen, a St Mátyásba kell jutnom.
Aura: Bárhogy is, ugyanazon okból vagyunk itt, betörni a kincses szobába, eh? Ezért Segítek neked bejutni a csatornába és a St Mátyás templomba. Amúgy a nevem Aura. És ne próbálj hülyíteni, jobb ha tudod, a barátodat túszul ejtettem.
Innentől Aura lányai a segítségedre lehetnek ha nem akarsz pár feladatot magad megoldani. Menj ki, már most belelőhetsz balra a gömbbe a sarokban, ugorj vissza amerről jöttél, a kis párkány túloldalán ugorj le a csúszra, onnan a mászható oszlopra, mássz jobbra rajta és megfordulással ugorj a nyílásba. Easy-n itt két platform segítségéval körbe is ugrálhatsz. Odabenn a rács mellé érve a TR2 gyaksi pályáról való szöveget hallhatsz: Lara megjegyzi hogy fel tud mászni ezen a falon. Ne habozz hát, fenn ugorj a következő szobába és tedd a Kereket a helyére, kinn elalszik a tűz. A kúszórés, ahonnan a víz lejött az 5.secret-be vezet, Uzi és tárak. Menj ki és húzd meg a kötelet majd vedd fel a 3.Treasury Key-t.
Menj a kulcsok felvételekor mutatott ajtóhoz vezető úton balra nyíló járatba, itt a feljutást segítő platformot már felnyithattad a sarokban levő gömbbel, és easy-ben egy további platform segít. De előbb lefelé vedd az irányt, a zöld csúszra ess és kapd el a peremét, ess le egy kapszkodásnyit, majd kússz a balra vezető járatba. Kövesd az utat, kapaszkodj körbe a gödör felett, fuss át a következő gödrön és bejutsz egy kis barlangba ahol felvehetsz egy Sziklát. Ess le a gödörbe és kússz be a 6.secret-be egy nagymediért. Juss vissza az elágazáshoz és a másik irányban feljutsz a fogaskerekekhez. Mássz fel a tetejére és akaszd meg őket a Sziklával, majd a plafonon csimpizz el a kivezető járatba. Hard módban a jobb szélén kapaszkodj fel a csúszra és ne csinálj semmit, Lara biztonságba ér, easy-ben még ennyi gondod sincs, majd ugorj a felnyitott platformon át a fenti nyílásba. Itt az első stopposcsaj, ha odamész hozzá és beszélsz vele megcsinálja helyetted a kapcsolásokat és neked már csak a kulcsot kell felvenni, de igényes játékos ilyesmire nem vetemedik! Annál is inkább mert bőven elég időd van meghúzni a kapcsolókat. Tehát kezdj a lentivel, majd sorban a többi, a bejárat melletti kettőre a rácsos kockáról ugrasz, a másik kettőt simán aláállva eléred. Amint megvagy kinyílik a rács és tiéd a 4.Treasury Key.
Menj be a mutatott ajtón, itt se vegyél fel stopposokat, hanem ugrálj át szépen az omladozósokon hogy megszerezd a Ram's Head-et. Menj a malomhoz, na ezúttal az egyik nőszemély tényleg hasznossá tette magát a súlykapcsolón. Amint belépsz Aura ezt tanácsolja:
Kövess. Állj a malomkerék elé és nyomd meg az akció gombot. Ne engedd el amíg el nem kapod a peremet, aztán csak húzódzkodj fel.
Ellentétben azzal amit mond nyugodtan elengedheted, ne is csinálj semmit, Lara simán felugrik magától. Nincs más hátra mint helyére tenni a Kosfejet és eldönteni melyik kijáraton folytatod a kalandot. A Tomb of Hope felel meg az easy gameplay-nek, a Tomb of Despair a hard-nak.
3.Through the Sewer System
Mentések--savegames: Easy ..................................Mentések--savegames: Hard
Ha a könnyebb utat választod a Tomb of Hope kijáraton menj. Ugorj a mászható falra és jobbra mássz fel ameddig lehet, ugorj hátra, majd innen előre a másik háromszögletű részre. Ugorj középre és tovább a túloldalra, dobj egy hátast a csúszra, ugorj el és kapd el a peremet. A kötélen lengj át a sarokba a súlykapcsolóra, nézd meg a feliratokat a falon. A platformról ugorj a kinyílt rácshoz, időre kell megnyomnod három kapcsolót, használd az iránytűt; a két közeli sarok, a SE és a SW egyértelmű, a NE sarokban a hosszú falon levőt nyomd meg. Lemennek a gyűrűk és felveheted a 1.piece of Ram's Head-et, ekkor a csapóajtó is kinyílik, fenn vedd fel a Shotgun-t és csússz le. (ugord át a következő bekezdést)
A nehezebb út a Tomb of Despair kijáraton át vezet. Ugorj a mászható falra és mássz fel ameddig lehet, ugorj hátra, majd csúszás közben jókor ugorj el hogy elkapd a plafonlétrát. Ugorj át a háromszögletű részre a túloldalon, mássz fel és a járat végén a kötélen lengj mindkét súlykapcsolóra a sarkokban, nézd meg a feliratokat a falon. Ugorj a kinyílt rácshoz, időre kell megnyomnod négy kapcsolót, használd az iránytűt, az E=2 és N=3 egyértelmű, a W=E+N öt lenne, de csak négy kapcsoló van, a megoldás a második és a harmadik is kell ezen a falon, az összes balról számítva. Lemennek a gyűrűk és felveheted a 1.piece of Ram's Head-et, ekkor a csapóajtó is kinyílik, fenn vedd fel a gránátokat és csússz le.
Kövesd a folyosót, a teremben Aura már vár:
Szia Lara, látom te is elvégezted a magad részét. Én megtaláltam a Kosfejnek ezt a darabját és azt hiszem nálad kell legyen a másik.
Easy-ben itt egy mozit is látsz a továbbiakat segítendő, a súlykapcsolókat mutatja a megfelelő sorrendben. Vedd fel a 2.piece of Ram's Head-et, majd lépj a kapcsolókra, olyan sorrendben hogy lenyomva maradjanak, az első kint a vízben, a többi négy az egyik oldalszobában, Aura szól ha jól csináltad:
Aura: Valami megváltozott a másik szobában!
Lara: Wow, hogy te milyen sokat segítesz. Jobb ha lazítasz, nem szeretném ha kifárasztanád magad.
A másik szobában most már mindkét kos szobrot a jelekre tolhatod, és az így felemelt oszlopok segítségével juss fel. Van idefent nehézségi fok kapcsoló, egy nagymedi és egy kötél, ezzel ugorj a fali kapcsolókra mindkét oldalon hogy kinyisd lent a rácsot.
Vedd fel a falre-t és menj be, szedd le a Wall Hook-t az oszlopról majd szemben a nyílás előtt kússz be a vizes kúszójáratba, a végén a keresd meg a Broken Handle-t és rakd össze a Kampóval. Az így kapott célszerszámmal kinyithatod az egyik rácsot, mellette benyúlva a kapcsolóhoz. Menj el az odabenn nyíló folyosó végéig, lenn kapcsolj majd a leomlott padlólap helyén juss vissza a bezárt csapóajtó tetejére hogy felugorhass a fali kapcsolóra. Szintén a leomlott padlólap helyén ugorj fel, a tűz már nem ég, kövesd a járatot, lődd le a patkányt, még lesz belőlük, nem írom le külön. A csapdára vigyázz mikor kimész az erkélyre, menj be a szobába, told a szobrot a jelre, majd a kinyílt rács mögött ugorj az egyik távolabbi sarokba a jelölt padlóra, a tűzszellem elől a következőnek kinyílt szobában a vizes aknában keress menedéket, vigyázz a propellerre miközben úszkálsz, a feladat meghúzni a kart a járatban, majd a kinyílt rács mögött a másikat is hogy kinyíljon a harmadik szoba. Ide csak be kell tolnod a szobrot hogy bejuss a negyedik szobába, kússz át a csapda alatt és kövesd a járatot. A második gödörnél kapaszkodj le a kapcsolóhoz, a vízben nyitod vele a rácsot, ússz oda és vedd fel a Kulcsot. Az erkélyen a csövek mögött rántsd le a fali kapcsolót, a már ismert módon juss fel a malomkeréken, ezúttal nyomd a ctrl-t végig. Odafenn vedd magadhoz a Fuse-t, majd menj a harmadiknak nyitott szobába, ahol a kulcsot használva egy tömböt emelsz fel, mássz fel rajta és tedd a Biztosítékot a helyére.
A kinyílt rács utáni teremben egy ürdüngős szerkezet kereng, menj be lenn a jobbra nyíló járatba és a ládából vedd ki a Scroll-t ami megmutatja mit is kell vele csinálni. Elsőre csak egy kapcsoló hozzáférhető, az ide vezető út végén, ha akarod már most beállíthatod vele az egyik forgó kart, de később amikor már megvan a Biztosíték könnyebb lesz. A láda mellett látsz három fali kart.
A bal oldali egy rácsot nyit előtted ahogy leesel, amint belépsz egy beszélgetés jön:
Lara: OK kedves Aura...
Aura: AURA! (amennyire kihallottam Lara is ezt mondta, és csak a kiejtést javítja)
Lara: ... fogsz nekem egy kicsit segíteni is, vagy csak szaladgálsz jobbra-balra?
Aura: De már az összes fáklya ég.
Lara: És mi a helyzet azokkal a kapcsolókkal amiket meg kell találnom hogy kinyíljon a járat?
Aura: Elég jól csinálod, szóval... azt hiszem lassan felmegyek a múzeumba és ott várok rád.
A beugróban húzd meg a kapcsolót, nehézségi foktól függ hogy melyik beugró van nyitva, easy-n a több időt adó kapcsoló hozzáférhető, hard-on a kevesebbet; értelemszerűen időre megy a feladat. Juss fel a malomkeréken, ugorj a fal melletti felnyílt platformon át a sarokba és onnan tovább fel. A cső mögött a sarokban kapcsolj majd kötéltáncolj át a szobán, a végén ugorj el és a résbe kapaszkodva elérsz a kinyílt rácshoz és a második forgó kart irányító kapcsolóhoz.
Menj a fali kapcsolókhoz, most már a jobb oldali is szabad, ugorj rá és menj be az előzőleg bejárt teremben nyílt rácson, a malomkerék előtt ess le. Kanyarodós ugrásokkal juss a járható sarokba, csimpizz a kúszórésbe és kövesd a járatot a 7.secret-be, nagymedi, Uzi és tár. Menj be ismét a szomszéd szobába és fel a kis lépcsőn, ugorj a felső szintre és kapcsolj, itt szintén nehézségi fok függő hogy melyik kapcsolóval melyik lenti ajtót nyitod.
Easy-n a jobb ajtón mész be, és egy ugrással ott vagy a nem égő tűzfújónál.
Hard-on ugorj balra a csúszra és menj körbe, vigyázz a pengés csapdákra, vedd fel a nagymedit - easy-n ezért majd kifelé menet gyere el - és ugorj a fali kapcsolóra hogy kinyisd a másik ajtót, majd le a nem égő tűzfújó platformjára
Innen ugorj le az ajtó alatti beugróba a zöld súlykapcsolóra, az így eloltott tüzek helyein ugrálj el a lenti kapcsolóhoz, az oszlop oldalán a perembe kapaszkodva körbe tudsz menni a sarokba a 8.secret-be egy nagymediért. A felnyílt platformon át ugorj a kijárathoz, és fel a kinyitott ajtóhoz, eljutsz a harmadik forgó kar kapcsolójához.
Ugorj a középső fali kapcsolóra, a medencében levő ajtót nyitja, a teremben ahová eljutsz ess le az aknába, ússz először jobbra és húzd meg a kart, gyere vissza levegőért, majd a másik irányban kinyílt ajtó mögötti szobában a plafonon a nyílásban húzd meg a kapcsolót, menj vissza a levegőzős helyre. Feljebb ment a vízszint, a nyíláson beúszva az egyik irányban újabb Fuse-t találsz, a másikban kapcsolót, ami még feljebb emeli a vizet az aknában. Újabb járat, újabb kapcsoló, most ússz le az első karhoz és húzd meg még egyszer hogy kinyisd a 9.secret ajtaját a terem falán, a Marble Guardian-t találod itt. A pengéken át ügyesen ússz fel, mássz fel a tömbökön, vedd fel a nagymedit, a kapcsolóval nyisd a rácsot és menj be, amint itt is kapcsolsz beindulnak a pengék és felemelkedik egy oszlop. A csúszról ugorj rá akkor nem sérülsz, csak a felálláskor, ugorj a plafonlétrára és csimpizz a kapcsolóhoz. A Biztosítékot a helyére téve lenn kapsz egy vezérsugarat hogy jobban lásd mi a jó pozíció a karoknak. Amint mind a négy a helyén, a velük együtt forgó akadály kinyílt odalenn, onnan nyílik ahol a vizes kúszórés van, irány a következő pálya.
4.Through the Sewer System 2
Mentések--savegames: Easy ..................................Mentések--savegames: Hard
Rögtön feletted a nehézségi fok kapcsoló, a folyosó egy terembe vezet, útközben nagymedit találsz. Menj végig az omladozósokon és bejutsz balra a 10.secret-be töltényekért. Ugorj az ajtó elé, akkor csak minimálisat sérülsz, lenn a vízben keresd meg az 1.Fuse-t, majd kűzdj meg a kétfejűvel. Ahonnan kijött mássz fel a növényzeten, a végén ugorj hátra és lecsúszol a 2.Fuse-hoz. Tedd őket a foglalatokba, beindul a forgó kar és leesik a szobor, told a szürke jelre, hard módban tolás közben még egy óriáspatkány zaklat. A mellette felemelkedett tömbről ugorj a kapcsolóra, ekkor újabb patkány jön elő, a másikról a kinyílt ajtóhoz. Mikor kimész - csakúgy mint otthon - Lara megjegyzi: Fúj! Ezek a patkányok!
Rakd össze a Kosfejet és tedd a helyére, a liftet küld fel, állj picit távolab tőle és két gyors end. A létrán mássz fel mert egy különleges helyre vezet, nézd meg a rajzokat és vedd magadhoz a Grenade Gun-t és muníciót, majd fentről közelítsd meg az end triggert.
5.St. Matthias
Mentések--savegames: Easy ..................................Mentések--savegames: Hard
Mögötted fenn egy nagymedi lapul, vedd fel majd indulj előre, lődd szét a ládákat töltényekért és flare-ért, gyújts is egyet hogy észrevedd a tolikockát és told be. Hogy a faltörő kost belengesd nem muszáj felmászni a résbe kapaszkodva, mert lentről is belelőhetsz a barna dobozba ami a kötelet tartja. Van itt egy nehézségi fok kapcsoló. Menj át a betört akadálynál, vedd fel a töltényeket, és balra mássz fel a kúszórésbe, a végén egy Shotgun-t találsz. Tovább előre, nyisd le a csapóajtót és mássz fel, a rács előtt jobbra a folyosón ugord át jobbra az akadályt és a kötelet meghúzva nyisd ki a rácsot. A belső akadályokat csak tigrisbukfenccel viszed át, odabenn foszd ki a 11.secret-et, töltények, nyilak, nagymedi és a Crossbow. A folyosó belső részén levő kapcsoló egy csapóajtót nyit kinn, a beugró alatti lépcsőről kapaszkodás nélkül ugorj a háromszögletű platformra előtte, a bal széléről kapaszkodj fel a kúszórésbe, odabenn lődd szét a ládákat, az egyik alatt van az 1.érme.
Menj be a kinyílt rácson át és csodáld meg a templomot, sok mindent csinálhatsz tetszőleges sorrendben. A túloldalon a kis medencében találod a 2.érmét, már most megtöltheted a korsót is vízzel ha akarod. A szószék előtti padot told a jelre, easy-ben itt egy kis tábla kér hogy ne nyúlj hozzá, természetesen ez csak felhívás keringőre, a pad támlájára valaki ráfirkált: mozgatható tégla a 10edik lépcsőn. Menj a be a kinyílt rácson, a medencétől jobbra eső beugróból nyílik, és fel a csigalépcsőn, számold a fokokat, a 10ediken állj a fal elé és nyomj ctrl-t, hallod a 12.secret ajtaját kinyílni a lépcső tövében, vedd fel a gránátokat és menj fel. Most még csak egy feliratot olvashatsz itt:
Állítólag néhány ember hangokat hall egy cherub képe előtt. A pletyka szerint egy lélek van bele zárva.
A szószék lépcsőjéről ugorj a gyónófülke tetejére és vedd magadhoz az egyik Gyertyát (easy-ben három is van, hard-ban kettő), gyújtsd meg a szent lángnál és égesd el vele a három platformot tartó kötelet az oszlopok oldalán. Menj a beugróba a bejárat mellett, a jobb oldali fekete szekrény oldalához állva használd a benyúlós kapcsolót, mire a kinyílik egy ajtó a templom túlfelén. Menj be és gyújtsd meg a gyertyát a kis oltáron, odalenn felveheted A Rose for Dworfina-t és elolvashatod az üzenetet:
Mindegyik pálya rejt valami különlegeset. Itt ez az üzenet van. A múzeum: próbáld kivenni a serleget a szobor kezéből. A csatornák: ne használd a liftet.
Menj ki, vissza ahol a csapóajtót nyitottad és dobd a padlóra a Gyertyát, ami így elég, lenn tiéd a 3.érme. Az elhasznált Gyertya helyett van itt egy másik, magaddal viheted, vagy a fülke tetejéről szerzel másikat, ahogy tetszik. Menj az oltár mögé és kapcsolj, a közelben kinyíló ajtó mögött van a 4.érme, a szekrényből kivett Régi Könyvből démonológiai ismereteidet bővítheted:
- tűz démon - A hold fénye eltünteti. Még a hold ereklye is hasznos lehet.
- repülő lélkek - Csak a szent füst vagy egy sellő dala űzi el a cherubot. Vigyázz a repülő szellemekkel.
- elveszett lelkek - A mászkáló páncélokat egy komoly erőhatás összezúzhatja. A csavargó általában érméket keres. A legfőbb gonoszt csak a szent keverék állíthatja meg. Végeztek néhány kísérletet égi Manával és szent vízzel.
Odakinn elszabadult két csonti intézt el őket, és egy csavargó aki időnként azt mondja: give me! Hát adj neki, az érméket. A templomban található négy perselybe tedd őket, amint megvagy mennybe megy, vagy valami, és maga után hagy egy Szent Kulcsot. Easy-ben javaslom hogy mielőtt az utolsót a helyére teszed gyújts egy Gyertyát hogy később ezzel ne kelljen foglalkozni, mert ekkor előjön egy megölhetetlen szárnyas csonti isten, de csak akkor lődöz mikor a földszinten vagy; rendhagyó módon hard-ban ezúttal könnyebb a dolgod. Ugrálj végig a szószékről kezdve a platformokon a kulcslukig ahol a fülke ajtaját nyitod.
Menj ott le, a lentebbi járatban juss át a tüskés mozgó akadályokon, a végén gyújtsd meg a farakást és iszkolj kifelé mielőtt meggyullad a tó, a rudat ki lehet hagyni. Menj fel a szarkofágos terembe, jegyezd meg a számok színeit, mivel alatta ég a tó, láthatóvá válnak a színes jelek a következő szoba padlóján. A megfelelő sorrendben ugrálj végig a színeken, közben más színt érinthetsz, csak normál padlót ne, mindig mikor jól csinálsz egyet, egy szem elfordul a falon. Közben egy csonti támad, amint megvagy kinyílik az ajtó és tiéd a Ereklye. Hard-ban a bejáratnál dobd el a Gyertyát, így újra felveheted mikor kimész és bezáródik mögötted, easy-ben a következő mozinál pályaváltás történik ezért tűnik el.
Tedd a fejet az emelvényre, az egyik persely mellett az főoltártól balra, easy-ben a bal oldali szabad, és egy mozit látsz, ha akarod elolthatod az oltárnál a tüzet de jelentősége nincs, a legalacsonyabb peremről kapaszkodj le az akna falán, kövesd a járatot a pálya végére.
Hard-ban a jobb oldali emelvényre teszed, intézd el a csontikat, öntsd a vizet az oltárnál a tűzre, majd a kinyílt rács mögött menj fel a lépcsőn. Derítsd fel az emeletet, eljutsz egy előszobába ahol az ajtó bezáródik mögötted. Az egyik ajtóval szemben álló páncél hátán van egy rejtett kapcsoló, húzd meg, a kinyílt szobában rántsd le a csapóajtót és mássz fel, egy feliratot olvashatsz:
Lovagok csatái közben, a Lovag teremben néha néhány oszlop eltört, így sokszor voltak javítva.
A rajzot is nézd hogy megtudd melyik teremről van szó.
Fuss át a faltörő kos előtt, lődd szét a dobozd és húzd meg a kötelet, lenn kinyílt a másik ajtó, told be a jelölt padlólapra a fekete sisaktollas páncélt. Kinyílik a bejárati ajtó és előjön egy lovag, a Régi Könyvből és az előző feliratból kitalálhatod mit kell tenni, állj be úgy hogy az oszlop közöttetek legyen és csapasd meg vele mind a négyet, szépen kilapul és elszáll a haverja után. Az asztalkán megjelenik egy Szent Kulcs, nyisd ki vele az ajtót és menj be. Balra fenn a beugróban told meg a páncélt, majd menj le a lépcsőn és kapcsolj, kinyithatod itt az ajtót is, ez lesz majd a legkönnyebb útvonal szellem elől szaladva. Told a páncélt a jelre, kússz be a felemelkedett rács alatt és húzd meg a kötelet, menj tovább az erkélyre de még ne ugorj le a platformra. Emlékszel még a szövegre a képről? A következő szobába belépve ezt hallod, itt is húzd meg a kötelet, a már ismerős szobába vezető létránál nyitja a csapóajtót, majd lődd szét a képet. A kiszabaduló szellem elől juss le az eloltott tűz mellé az oltárnál, több útvonalon is mehetsz.
Guggolj le mellette és várj amíg kinyiffan a szellem, van itt egy újabb Szent Kulcs, vedd is fel, keresd meg a Gyertyát és menj újra fel. Most ugorj a felnyílt platformra, onnan a csillárra, majd a következőre. Gyújtsd meg rajta mind a négy gyertyát, a bejátszás után dobd le a te Gyertyádat és ugorj a szószék feletti peremre. Oldalazz jobbra, végig a rúdon a platformig, ugorj át a másikra és kapcsolj.
A kinyílt rács a lépcső melletti folyosón van, menj be, vedd magadhoz az újabb Ereklyét, ekkor látod amint egy pap kinyitja a másik ajtót, majd oldalról belűl mássz fel az emelvényre a kapcsolóhoz, egy szellem jelenik meg, de nem üldöz, és egyébként is lassú. Menj be a pap által nyitott ajtón, le a lépcsőn, lökd be az ajtót és kövesd a folyosót. Nyiss be a szobákba, az elsőben nagymedi van és az 1.Icon (Ereklye) a falon, vedd le, állj elé és ctrl. A második szobában van egy újabb Gyertya, de már nincs rá szükséged, a szekrényben egy csoki lapul. Mikor a harmadik szoba elé érsz újabb szellem jön elő, hagyd elmenni és menj be, nyisd fel a csapóajtót, lenn kanyarodós ugrásokkal juss el a kötélhez ami fenn a folyosó végén levő ajtót nyitja. Van itt egy felirat is:
A bárány megmutatja a tökéletes hangot mikor az összes szent visszakerült a helyére. A St. Imre kápolnában. A Lovag kamrájának közelében.
Juss ki és a kulcsoddal nyisd a megmaradt ajtót, tedd az Ereklyét az emelvényre, a bejátszás a folyosó kanyarulatát mutatja. Menj oda hogy felébreszd a tűz démont (bika) és rohanj a nagy szobába, ahol három nagy kapcsolónak kell nekifuttatnod. Amint kész eltűnik, és a hold mellett megjelenik egy Szent Kulcs, mikor felveszed kinyílik a szoba másik ajtaja is. Menj be, a kulccsal nyisd a csapóajtót, felmászva megtalálod a Kurblit, menj vissza amerről jöttél.
Juss fel a szobába a csigalépcső tetejénél miközben a csonti isten zaklat, és használd szerzeményed a kis fémdobozon. A letekert létráról ugorj hátra megfordulással, kapd el a peremet és oldalazz jobbra a vízszintes platformra. Ugorj háttal a csúsz tetejére, onnan egyből tovább és feljutsz a harangkötélhez, rántsd meg és figyeld meg hol jelenik meg a két Szent Lőporos zacsi. Szedd össze őket, a kis szobában ahol a második van vedd magadhoz a 2.Icont is, menj az emeletre, a lovag szobája mellett az erkélyen tedd a foglalatba az egyik icont. A másikat a földszinten, a bejárat melletti szobában teheted a helyére, láthatod hogy megjelenik egy Tekercs, ugyanitt a kis szent víztartóba tedd az egyik szent kézigránátot. A másikat a kis szobában teheted a helyére a főbejárat mellett.
A mozi után a gödör mellett találod magad, mögötted a sarokban vedd fel a Tekercset, vidd fel és tedd az orgonára, Lara játszik rajta és kinyílik az oltár, menj oda és vedd fel a Kardot. Menj le a kis oltár mögött ahol az egyik icont találtad, ugorj át a tüskés csapdán és tedd a Kardot az üllőbe, mögötted feltárul a 13.secret ajtaja ahol a Diamond Guardian-t veheted fel. A legalacsonyabb peremről kapaszkodj le az akna falán, kövesd a járatot a pálya végére.
6.Secret Passage folytatás
Mentések--savegames: Easy ..................................Mentések--savegames: Hard
A már ismert úton juss el a lépcsőház alsó szintjére, a szobába ahol most hogy már nálad vannak, használhatod a négy kulcsot. De még ne menj át az ajtón, előbb tedd Dworfina Rózsáját az arany vázába, az inventory-ból válaszd ki. A mutatott hely nem a nagymedence, hanem ahol a kódkártyával nyitott secret volt. A csilláron, kúszórésen, víz alatti járaton át juss oda, természetesen ismét beadja secret-nek, így ez a 14.secret. Gyújts egy flare-t hogy észrevedd a rejtett kúszórést, és bejutsz Bojrkraider szobájába, láthatod hogy a pc előtt ül, remélhetőleg épp a következő pályáin dolgozik. Találsz egy Macit az ágyon, Nyuszit a szekrényen, és a különálló szekrényben egy Hajtincset. Ha eleget nézelődtél menj vissza az ajtóhoz és a kaland végére értél. De lesz folytatása.
akci
Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.