The Curse of Poseidon (Poszeidón átka)
Készítő: Bodlac
Letölthető (Download): Innen (Here) & Author website:
Csomagold ki a zip-et. Másold az audio könyvtárból, egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat. Indítsd el a start_me.exe-t és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold be őket az audio könyvtárba. A data mappában található fájlokat másold be a data könyvtárba. A trle mappában található többi fájlt pedig másold be a trle könyvtárba (főkönyvtár). Indítsd el a tomb4.exe-t, a kaland indításához.
Story:
1998-et írunk, Lara az Európai Régészek Társaságának
Krétán megrendezett éves gyûlését
látogatja. Elõadásában az atlantiszi és
más õsi civilizációk között fennállt
kapcsolatot tervezte ismertetni, de mikor kiderül, hogy nem rendelkezik
megfelelõ dokumentációval a kutatás helyszíne
pedig állítólag teljesen megsemmisült egy nukleáris
robbanásban, gúnyolódás céltáblájává
válik.
A megaláztatás miatt otthagyja a konferenciát, inkább
vásárolni megy a bazárba. Itt jut a fülébe
egy a Knosszoszi palotához közeli illegális ásatás
híre. A következõ hajnal már az ásatás
helyszínén, egy verem peremén találja hõsnõnket,
beugrásra készen.
Rewiev:
Ez az elsõ pályája bodlacnak, és igen jóra sikeredett. :) Catacombs jellegû a pálya, ezekbõl a textúrákból kihozott mindent, amit csak lehetett, és remek hangulatot adott hozzá, a hangokkal, zenékkel is. Azért vedd észre, hogy a TR1 görög textúrái is benne vannak. :) Bár kissé sötét a pálya, a hangulata jó. Ellenség pár fegyveres, egy kis skorpió, és persze a végén maga, a kalapácsos Minotaurusz. Sajnos egy medipackot fel kellett használnom, a nagy esések miatt. A pálya egyetlen secrete után, már csak alig villogott az energiacsík, így a Minotaurusznál meg kellett etetnem a lányt. :) A fáklyákat a labirintusban padlókapcsolók gyújtják fel, majd le, így a dozy-s csalással ne is próbálkozz, mert nem fog égni a fálya az utolsó helyszínen. :) Jó kaland volt, csak ajánlani tudom mindenkinek. (OBig)
Leírás:
A pálya kezdetén Lara zuhan az aknában ahova meggondolatlanul beugrott. Próbálj megkapaszkodni ahol tudsz, hogy minél kevesebbet sérüljön. Amin leértél fordulj balra, és lõdd le az õrt álló zsoldost. Vedd fel a sörétes puskát amit leejt. Lõdd szét a ládát, vedd fel az eü csomagot, majd mássz ki a résen a fény felé.
Szaladj az emelvény felé, amin a koporsó van. Az emelvény
mögül ki fog szaladni egy újabb zsoldos, végezz vele
és vedd fel az elejtett fáklyákat. Figyeld meg a falfestményt
a koporsó felett.
- Hmm - gondolja Lara - csak nincs valami köze
ennek a sírnak Minotaurosz legendájához? A mítosz
szerint Minotaurosz labirintusa, ahonnan SENKI nem jött ki élve
(se holtan), is a Knosszoszi palota alatt volt.
Lõdd szét a három ládát és vedd
fel a cuccokat (eü csomag, töltények, feszítõvas).
Ez után menj vissza az innen nézve jobb oldali folyosóhoz,
kapcsold át a kapcsolót. Ekkor kinyílik a rács,
de mivel a folyosót egy másik rács is lezárja,
innen még nem tudsz továbbmenni. Most menj az emelvény
mögé, láthatod hogy egy rés nyílik mögötte
a falban. Még ne mássz be, mert két újabb zsoldos
támad rád. Miután legyûrted õket vedd fel
az elejtett fáklyákat, majd mássz be a résen.
Ha négykézlábazás közben elaludna a fáklyád,
nyomd be a [space]-t hogy Lara feltérdeljen, akkor meg tudsz gyújtani
egy újat. A fal mellett mászva haladj balra. Mikor végre
fel tudsz állni, egy kis skorpióba botlasz, nem muszáj
bántanod. A teremben fordulj jobbra, balra, balra és végül
jobbra, míg meg nem látsz egy égõ fáklyát
a falon. Kövesd a folyosót. A bal oldalon egy beugróban
van egy kapcsoló, ez mûködteti a mellette lévõ
rácsot. Ezt átkapcsolva megnyílik a visszaút a
sírboltba. Nem kell még visszamenned, hanem haladj a fáklya
felé. (A jobboldali lejtõre csak akkor kell menned, ha végezni
akarsz Larával.) Kövesd a folyosót balra, a vörös
fény felé. Mikor odaérsz ugord át a tüzet,
majd a másodikat is. A kõtömb tetejérõl láthatod
a nyílást a mennyezetben. Ugorj oda és húzd fel
magad. (Ha nem menne és leesel felmászhatsz a falba kapaszkodva
is.) Mássz fel az emelvényre, és kapcsold át a
kapcsolót, ami a sírboltból a másik irányba
haladó folyosót lezáró rácsot mûködteti.
Ez után mássz le, és menj vissza a sírboltba.
Közben rád támad egy újabb zsoldos, végezz
vele, és vedd fel az elejtett fáklyákat.
Hagy el a sírboltot a másik, szemben lévõ folyosón.
Mielõtt még beérnél a következõ terembe,
egy gördülõ kõ zuhan le mögötted a mennyezetbõl.
Ezért futva menj, és amint beérsz az ovális terembe
egybõl fordulj jobbra (vagy balra) a fal mellett. Így a kõ
sem csap el, és a kis mélyedésekben megbúvó
karós csapdákba sem futsz bele. A kõ eltorlaszolja a
kijáratot. A mennyezetben lévõ nyílásban
kell majd tovább menned, de innen is leesik egy kõ, ezért
elõször csak fuss keresztül a nyílás alatt
lévõ sziklán, majd miután a kõ elgurult
menj vissza, ugorj fel a magasabbik oldaláról és kapaszkodj
meg az akna falában. Miután felmásztál haladj
jobbra. Egy nyíláshoz érsz, ahonnan rálátás
nyílik a következõ teremre. A terem alját sekély
víz borítja, benne három hõforrással, melyek
vörös fénye bevilágítja a vizet. Ahol a víz
vörös, ott halálra égeti Larát, ahol nem, ott
lehet mászkálni. A teremben való mozgást gyorsítja,
hogy a legtöbb helyen elég mély a víz ahhoz, hogy
magasról is bele lehessen ugrani sérülés nélkül.
A terem bal felsõ sarkában van a kijárat amin át
elhagyjuk majd a termet, mikor megvannak a kulcsok.
Elõszöris fordulj meg, és a [control]-t nyomva ereszkedj
le. A csúszás után vagy beleugorhatsz a vízbe,
vagy balra kapaszkodva egy peremre jutsz, ahonnan a partra ereszkedhetsz le.
A vízben menj a középen elhelyezkedõ törött
oszlop felé. Ettõl nem messze látsz három törött
cserepet a vízben, és köztük az elsõ
Kék csillagot. Vedd fel, majd mássz ki a partra. Onnan
ugorj át a legalacsonyabb oszlopra, majd onnan át a túloldali
lapos kõre. Innen a fal mellett húzódó sziklapárkányra.
A célod a terem szemben lévõ rövid oldalánál
lévõ sziklára való feljutás, ezt kétféleképpen
is megteheted. Vagy elõre beleugrasz a vízbe és balra
a beomlásnál körbemész; vagy átlósan
jobbra átugrasz az oszlop melletti kõre, onnan pedig egy csúszás-ugrással
oldod meg a dolgot. Menj fel a szikla legmagasabb pontjára, és
ugorj át a fáklyához. Innen tovább balra az oszlop
tetejére. Ekkor tüzet nyit rád egy újabb zsoldos,
aki utánad jött. Lõdd le, a leejtett fáklyákat
ráérsz majd késõbb felvenni.
Szemben a sötétben gyenge fényt látsz. Ugorj a fény felé a peremre. (Ha akarod látni hol van, dobj arra egy fáklyát.) Mássz be a nyíláson, menj végig a folyosón. Két emeletnyit kell felfelé haladnod a peremekre kapaszkodva, ugrálva. Egy újabb sírterembe érsz. Húzd el balra a legelsõ koporsót és mássz le a mögötte lévõ résen. Vedd fel a második Kék csillagot. Menj vissza a sírterembe. Vedd fel a piedesztálon nyugvó Tridentet hogy maradjon valami szuvenír a kalandról. Ez után menj vissza a vizes fõterembe, ereszkedj le és az alsó szinten menj a perem végéig. Vedd fel a fáklyákat amiket a katona elejtett.
Látsz a falban egy bejáratot, ugorj át és kövesd a folyosót. Mikor beértél a megvilágított terembe, lõdd szét a bal oldali vázát és vedd fel a Vörös csillagot. Ez után illeszd be a Kék csillagokat a foglalatukba, és menj végig a megnyíló folyosón. Egy beomlott terembe jutsz. Mássz végig a jobb oldalon levõ nyílást követve. A hasadék végén megtalálod az Arany csillagot a falra erõsítve. Ez kell a vizes terem elhagyásához. Feszítsd le, majd menj vissza a vizes terembe.
Újra ugorj az alacsony oszlopra, majd itt balra fordulva a sötétben lévõ mászófalra. Mássz fel, nyisd ki a kaput a Vörös csillaggal, és fuss neki a szemben lévõ téglafalnak. Wow, megvan a titok! Ha jól megnézted, mássz ki a plafonban lévõ résen, és a folyosót követve menj vissza a vizes terembe. Újra juss fel a fáklyához, majd az elsõ magas oszlophoz, mint korábban. Innen ugorj át a másik magas oszlopra, majd onnan a kijárathoz vezetõ peremre. Menj a kijárathoz, illeszd be az Arany csillagot, ami kinyitja a rácsot. Lépj be.
A rács lezárul mögötted. Menj az égõ
fáklyához, fordulj jobbra, vedd fel a földrõl a
fáklyát, és gyújtsd
meg. Ez után kövesd a térképet a labirintus elsõ
szakaszán át.
Egy járathoz jutsz, ami el van torlaszolva cserepekkel. Lõdd
szét õket, menj tovább és mássz fel a második
szintre.
Kövesd a fényeket (vagy a térképet). Figyeld meg
a második fáklyát a földön a kis díszes
teremnél, amit majd felvehetsz. A tovább vezetõ utat
egy mozgatható szobor zárja el, húzd ki a folyosóból,
majd menj vissza a fáklyáért, gyújtsd meg, kövesd
a folyosót
és ugorj le a nyíláson.
Kövesd a térképet. Ismét találsz egy kis
díszes termet. Mellette a sarokban van egy mozgatható kõ,
ami elzárja a mennyezetben lévõ nyílást.
Húzd el két kockányit a fémlapra, mert ez nyitja
a rácsot is. Mássz fel, miután átmentél
rajta a rács bezárul mögötted.
Kövesd a térképet, ami kivezet a labirintusból.
Menj ki a kijáraton, a tûz felé. Mikor megközelíted,
a lángok között ott terem Minotaurosz egy bazi nagy kalapáccsal
felfegyverkezve. Lara ekkor teszi élete legsokkolóbb felfedezését,
miszerint Thézeusz hazudott Minotaurosz legyõzésérõl,
és csak azért nem bukott le soha, mert SENKI nem jutott ki eddig
a labirintusból élve. A te feladatod hogy Lara kijusson. Minotaurosszal
tedd azt, amit minden nálad nagyobb agresszív lény esetén
tanácsos: fuss elõle. Közvetlenül nem támad,
hanem a kalapáccsal a földre mért lökéshullámokkal.
Elkerülheted a sérülést, ha ilyenkor a levegõbe
ugrasz. A labirintusból egy alagút vezet ki, de azt lezárja
három rács. A rácsokat mûködtetõ kapcsolók
a labirintusban vannak. A kijárat és a kapcsolók helyzetét
megnézheted a térképen.
Miután kinyitottad a rácsokat, fuss ki a kijáraton, kövesd
az alagutat és mássz fel a szabadba.
bodlac
Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.