.....................................................................

Scarabinth

Készítő: Will Gell

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a zip-et, az english és script dat-okat valamit a strings.h-t másold az editor főkönyvtárába, a cleopal.tom-ot a graphics/wads-ba. indítsd a tom2pc-t, az add gombbal hívd be (győződj meg róla hogy a többi cleopal file az eredeti) és build all. Amint kész indulhat a játék.

Story:

Miután Az Árkot felderítette Lara a "Scarabintusban" találja magát. - Egy labirintus ami a legenda szerint Amun Barlangjainak titkos bejáratát rejti ami, megint csak a legenda szerint Amun szent Amulettjének rejtekheklye. Larának meg kell találnia az utat a Scarabintuson át, elkerülni a csapdákat és megoldani a fejtörőket mielőtt végül megtalálja a rég elveszett Ékkő Kulcsot ami az Amun Barlangjaihoz vezető ajtót nyitja.

Review:

Nem gondoltam volna hogy bármelyik készítő bevállal olyan pályát ahol szó szerint elejétől a végéig flare-el a kézben kell játszanom. Kivéve persze mikor lőni kell, egyszerűen nem látom értelmét ekkora sötétségnek. Sok flare-t kapunk de így se volt elég, a vége felé volt hogy körülnéztem egy flare-el majd vissza kellett töltenem hogy spóroljak és a kukksötétben menni végig újra a megismert útvonalakon, ez tönkreteszi a játékélményt. Ez volt a legelső TR pálya ahol komolyan fontolóra vettem hogy félbehagyom! Aztán végül befejeztem de ez így nem volt jó szórakozás. Írhatnék még arról hogy a feladatok érdekesek lettek volna ha nem kellett volna folyton flare-eket gyújtogatni, vagy hogy a textúrák jók voltak, de minek mikor legtöbbször alig látjuk őket. Ha elviseled a sötét a pályákat próbáld ki mert amúgy tényleg nem lett volna rossz, de én figyelmeztettelek.

Leírás:

Secret 1-2-3-4:

Mentések--Savegames:

A lecsúszás után lődd szét két oldalon a ládákat, töltényt és nyilat rejtenek. Menj le középen, az alagút után a dupla ajtóhoz még kell az ékkő, de itt a ládában flare-t találsz, szükség lesz rá. Itt van még LaserSight is, arra viszonylag kevésbé. Vissza a kezdő terembe, és a fent a bal oldali ajtó elé lépve nyílik a jobb oldali kis időre. Menj be rajta, a szarkofágból vedd fel a nagymedit és a Crowbar-t majd feszítsd ki vele a falból a Broken Beetle-t. Bogarak szabadulnak el és ekkor a bejárat újra kinyílik, siess ki és feszítsd ki a másik ajtót.

Mássz át az oszlopon és vedd fel a töltényt majd a csúszósokon ugrálva és a levegőben kanyarodva juss át a szobán. Fel a létrán, lődd szét a ládát és vedd fel a flare-t. Továbbmenve egy csontváz jelenik meg de még nincs ellene fegyvered, fuss el mellette és megérkezel a labirintusba, térkép mellékelve. Vegyél fel mindent, intézd el a csontit. Az ajtót kifeszítve lemászhatsz az 1.secret-be is az Uziért és tárakért, itt további csontvázak vannak. Végül menj a labirintus kijáratához a jobb felső sarokban, a peremre leereszkedve rántsd le a fali kapcsolót, így a túloldalon alacsonyabb lesz a tömb. Gyorsan ugord át a tüzeket és kapaszkodj fel mert bogarak jelennek meg.

Juss át a pengéken majd csússz le a tüskéket átugorva. Kövesd a járatot, a mély gödörhöz érve ugorj át a bal sarokba ahol tárat találsz a 2.secret-ben. Ugorj le a vízbe, közvetlenül a medence előtt jobbra ugorj fel az egyik csúszós fölé a járható részre ahonnan kapaszkodj fel a tömbökre. Menj/ugrálj rajtuk előre így átjusz a barlang közepén végighúzódó falon. Amint a túloldalon vagy egy félisten jelenik meg, szabadulj meg tőle és menj be a tömbök közé. Van itt egy fali kapcsoló de túl magasan, kapaszkodj fel a csúszós tömbre középen és ugorj a falra. Körbemenve a barlang fala mellett egy kis gödörben Shotgun-t találsz, majd ess rá a kapcsolóra így kinyílik az egyik víz alatti ajtó. Még ne ússz be rajta, mellette a parton a mintás padlólapra lépve kinyílik a csatorna másik végén az ajtó, ez időzített úgyhogy sprintelj végig a parton majd ússz be rajta. A járat egy szobába vezet, ez a 3.secret, vegyél fel mindent és ússz ki, át a másik ajtón.

Ússz fel és ki a vízből, a mozi után menj ki a nagy terembe és intézd el a hárpiát. Négy irányba nyílik járat a teremben, kezdjük mondjuk a jobb oldalival. Menj fel a lépcsőn és be a szobába, lődd le a hárpiát, a szarkofágokból muníciót és a Winding Key-t veheted ki. Menj fel még egy szintet és a ládákat szétlőve töltényt és flare-t vehetsz fel. Menj vissza le a nagy terembe és menj be a szemben levő nyíláson.

Egy kis piramishoz vezet, ami négy bogárral nyílik és négy ajtót nyithatsz ki a teremben, a sorrend mindegy. A bal első mögött hosszú folyosó vezet egy szobába egy csomó ajtóval. A jobb hátsó sarokba lépve kinyílik a legtávolabbi ajtó, az mögé lépve a következő és így tovább. Figyelj hogy a zöld mintájú padlólapokra ne lépj mert akkor becsukódnak. Amint mind mögé beléptél kinyílik a két ajtó a hátsó falon, a bal oldali csapda, a jobb oldalinál tiéd az 1.Black Beetle. Mikor kiszeded a falból bogarak jönnek vele úgyhogy siess ki amerről bejöttél.

A szomszédos ajtó mögött a járat egy piramishoz vezet. Ugrálj fel valamelyik sarkán a tetejére és beesel egy kis vízalatti labirintusba. Nem bonyolult csak ússz a jobb hátsó sarokba és hamar partra tudsz mászni. Indulj el a folyosón és ahol hiányzik a plafon mássz fel a létrán. A fenti járat végén ugorj fel a fali kapcsolóra majd mássz vissza le és menj tovább. A kapcsoló ezt a szobát árasztotta el így már át tudsz úszni és kiszedni a falból a 2.Black Beetle-t. Megint csak bogarak jönnek vele úgyhogy siess ki mellette a járaton, a végén az ajtó kinyílik előtted és visszaérsz a piramishoz. Menj vissza a kis piramisos szobába és nyisd szemben a bal oldali ajtót.

A következő szobában ugrálj a csúszósokon a nyílásig a falban. Innen ugorj a fal melletti csúszósra, még egy ugrássorozat és meg is érkezel a 3.Black Beetle elé. Vedd magadhoz és a tömbről ugorj fel a résre, oldalazz vissza a bejárat fölé, menj ki és nyisd a negyedik ajtót.

Egyszerűen ugrálj át a gödrökön és tiéd a 4.Black Beetle. Visszafelé a jobb oldali alacsonyabb tüzes részre ugorj és el fog aludni ugrás közben. Ugorj vissza a bejárathoz és vissza a kis piramishoz amibe már beteheted a 4 Beetle-t és tiéd a Mechanical Scarab. Menj ki a medencéhez és be a balra levő nyíláson.

A tüskék előtt húzd fel a Scarab-ot és ereszd el. Menj tovább és itt két úton is mehetsz, mindkettőn további két tüskesort kell kisütnöd amivel ki is merül a kis bogár élettartama. Válaszd a jobb oldali járatot, ugyanoda vezetnek de balra nincs semmi. Jobbra a második tüskesor után rengeteg utánpótlást találsz, és egy fali kapcsolót amivel a továbbvezető ajtót nyitod. Menj be lődd le a hárpiát és vedd fel a Jewel Key-t. Ekkor megjelenik egy hasonmás és kinyílik az ajtó, mikor kilépsz rajta egy hárpia és egy félisten támad, gyorsan intézd el őket mert ha a hasonmást lövik akkor is sérülsz. A félisten elejti a Pharos Knot-ot.

Menj ki és fel az emelkedőn, ugord át a gödröt, juss át a pengén. A következő gödörben töltényt találsz, tovább és robbantsd szét a csonvázakat. A következő gödörben találsz töltényt meg egy kismedit. Ugord át és intézd el a csontikat, félistent. Újabb penge majd a gödörben töltény, ebben van egy kúszórés is, ez a 4.secret, nyilak és nagymedi. Menj tovább felfelé, robbantsd szét a csontikat és a Knot-al nyisd az ajtót. Csússz le az ismerős szobába, az ékkővel nyisd az ajtót, pálya vége.

akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.