.....................................................................

Recon Labs 1-2

Készítő: Szymon Cupryn (Emoo)

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a zip-et, az english és script dat-okat másold az editor főkönyvtárába, a wads-ban levőket a graphics/wads könyvtárba. Indítsd a tom2pc-t, az add gombbal hívd be a lab és lab2 tom-okat, majd build all. Amint kész kezdj új játékot.

Review:

A látványos kezdő mozi egyből megalapozza a hangulatot. Remek ötlet hogy vannak társaink, mint a szerzetesek a TR2-ben, az első pályán Lara egy kommandó élén hatol be a létesítménybe, a másodikon skorpiók vannak a segítségére. Ami nagyon tetszett és hitelesnek éreztem hogy nem kell minden kapcsolót meghúzni és minden szobába bemenni hogy végigvidd a pályát, ez is adott egy kis pluszt az amúgy is nagyszerű hangulatnak, persze azért érdemes mert találhatsz bennük ezt azt. A helyszín egy gyönyörűen megtervezett és berendezett irodaház, rengeteg, bár sokszor ismétlődő objektum, szenzációs (lassan kifogyok a jelzőkből) textúrák. A fő nehézséget az automata fegyverek jelentik, egy helyen három előtt kell végigfutni, de egy kis ügyességgel és precíz ugrásokkal le lehet őket szedni egyenként. Csakúgy mint azt amelyik a gombot őrzi a szomszédos szobában, így bár Lara életereje már villogóban volt, azért meg tudtam csinálni a pályát medi nélkül. Ritka amikor ennyi emlékezetes momentum van egy pályán; amikor egy egész raj bogár támad egyszerre, a hosszú mászás a liftaknában, végignézni az ablakon, vagy biztonsági kamerán át ahogy a fiúk az óriás skorpiókkal kűzdenek, csodálatos jelenetek. A második pálya elég rövid, és egész más, de nem kevésbe kiváló. Sötét labirintus; ez legtöbbször a nemszeretem kategóriába tartozik, de itt a készítőnek sikerült olyan fantasztikus hangulatot teremteni hogy éppen ez lett a pálya egyik fénypontja (képzavar). Sejtelmes zene, halványan villogó neonfények, a sötétből hirtelen előugró szörnyek, hátborzongató. Majd' lef**tam a bokám mikor az egyik állatka Lara nyakába ugrott odalenn, lol. Utoljára Justin egyik pályáján ijedtem ekkorát. A második pálya utolsó helyszínei kicsit befejezetlennek tűntek, egy nagy üres terem medencével ami szinte könyörög azért hogy kelljen ott csinálni valamit, és van is alatta egy kúszórés ahová nem lehet lemenni, azonkívül a scanner megfigyelő szobában is van egy kinyithatatlan ajtó. Lehet hogy ezek egyszerűen csak a realizmust szolgálják? Hogy az őrnek ne a szellőzőn keresztül kelljen megközelítenie a szolgálati helyét, és a medencének az a leeresztője? Na mind1, az irodák és a sötét pince nagyszerűek. Egy szó mint száz, ezt a pályát mindenkinek látnia kell.

Leírás:

Recon Labs:

Secret 1-2:

Mentések--Savegames:

Kezdéskor ne ijedj meg a társaságtól, veled vannak. Fuss előre és segíts nekik az óriás skorpióval, de vigyázz hogy ne őket lődd, mert zokon veszik és visszalőnek. Sajnos hajlamosak elkószálni, és ha egyedül találkoznak egy ellenféllel akkor nincs sok esélyük, de többen egyszerre hatékonyak, eldöntheted hogy segítesz nekik a harcokban vagy hagyod hogy helyetted melózzanak, amúgy némelyikük elhagy egy uzi tárat ha meghal. Befutnak az épületbe és balra fordulva pár kanyar után a nagy plafonlétrás teremben újabb skorpiót találnak, menj velük ha akarsz. Ha lerendeztétek utána egyelőre tiszta a levegő, és elkezdheted felderíteni a helyszínt. A bejárat előtt vedd fel a flare-t, meg a nagymedit az egyik kerti szökőkútból, és egy csomó tárat a másikból. A bejáratnál jobbra és balra is be tudsz menni az irodákba, itt találod a Revolvert és a LaserSight-ot. A folyosóról három szoba nyílik, a bal oldaliban kismedit és tárat találsz, a középsőbe mikor belépsz újabb skorpió jön elő, egy nagymedit és tárat vehetsz fel, van itt egy kulcsluk is, ide még vissza kell jönnöd. A jobb oldaliban megint kismedi és tár. A folyosó végén kinyílik a vécéajtó mikor elé érsz, benn egy ellenséges katona, a kapcsoló bezárja mögötted az ajtót, de ha a másik irányból újra elélépsz megint kinyílik, természetesen a kapcsoló is működteti. A hátsó sarokban vedd fel az Uzit, a másik kapcsoló a belső folyosóra vezető ajtót nyitja.

A jobbra levő iroda ajtaja kinyílik előtted, vedd fel a töltényes dobozokat, a kapcsoló bezárja az ajtót és elszabadít egy bogarat fenn a szellőzőben, ahogy az előzőnél, ez az ajtó is újra kinyílik ha visszajössz kintről. Nyisd le a bal oldalon a csapóajtót és intézd el a bogarat, a másik falon a négy kapcsolónak nem találtam jelentőségét, ha meghúzod őket megmutatnak egyes helyszíneket, és pár ellenfél is előjön. Bal kapcsoló: bejárat, zümi, a mellette levő: közeli folyosó, a harmadik: külső folyosó, skorpió, a jobb oldali: plafonlétrás terem, a tűz csak átlátszik máshonnan. Ugorj fel a szellőzőbe és menj a végéig, útközben már bejárt szobák felett haladsz el, találsz itt egy tárat és a végén flare-t. Kilőheted a rácsot és leereszkedhetsz vagy visszamhetesz amerről jöttél.

Menj a belső folyosóról nyíló plafonlétrás terembe, vedd fel a flare-t a jobb sarokból és a töltényt a balból, húzd el a halott katonát és tiéd a Shotgun. Mássz fel a jobb oldali emelvényre és csimpizz át szembe, nyomd meg a gombot, az egyik liftben nyitotta a csapóajtót. Menj a liftekhez, a bal oldali a következő pályára visz, de ott még nem jutsz messzire, a másikban ugorj fel a liftaknába, a rögzített kamera miatt úgy tűnik mintha túl magas lenne, de nem az. Mássz fel a létrán, jó sokat, a vastag fehér vonalakhoz viszonyíthatsz, a harmadik és negyedik között félúton ugorj el, és benn vagy a járatban. Lődd ki a rácsokat és kússz be, intézd el az őrt, vedd fel a flare-t, a dobozokban nincs semmi, mássz fel a létrán, egy kockányira a tetejétől ugorj hátra. Vedd fel a muníciót és amikor hosszabban szünetel az áram a Toalete Kulcsot is. Intézd el a skorpiót és juss le a külső folyosóra, a középső szobában nyisd vele a vécében levő ajtót.

Ahogy bemész, balra a sarokban vedd fel a tárat, lődd szét a rácsot és ugorj fel a kúszójáratba, ekkor egy katona jelenik meg az idevezető folyosón. Ereszkedj le a sötét szobába, rendezd le a skorpiót, jobbra a sötét sarokban tárat találsz, az áramos részen átfutva egy gombot. Menj be a kinyílt járatba, egy skorpió fogad, amint benyitsz az ajtón még egy jelenik meg kint. A szobában vedd magadhoz a töltényeket és nyomd meg a gombot, menj a mutatott ajtóhoz.

Az első lépcsőfokon egy Uzi hever, amint beljebb mész egy egész raj zümmögő támad, itt elkél a srácok segítsége. Menj fel a lépcsőn, a virágok mögül vedd fel a nyilakat, töltényeket, majd nyiss be az ajtókon, találsz itt kis és nagy medit, valamint a Crossbow-t. Menj ki és balra az égő résen át lődd szét a piros valamit, nyilat használj, a revolver nem hatásos. A túloldalon menj be a kinyílt ajtón, fel a lépcsőn, egy skorpió támad, de érkezik az egyszemélyes felmentősereg. Kövesd a járatot, a végén ess a vízbe és vedd fel a töltényeket, kis és nagy medit. Menj be a nyíláson, ugorj jobbra a rúdra és csússz le, a gödör alján nyilakat találsz az 1.secretben. Mássz vissza és ugorj a kötélre, lengj át a túloldalra; eddig tartott a sérülésmentes világ, innentől a pálya bekeményít, főleg ilyen automata fegyverek formájában.

Csússz le a következő szobába, vedd fel a flare-t és két adag töltényt, told félre a szekrényt és lődd ki a rácsot, kússz el amíg fel tudsz állni. Lődd szét a ládákat és ugorj fel, gőzfújókon és további ládákon kell átjutnod ebben a mini labirintusban, keresd meg a gombot az egyik sarokban, a kinyílt ajtó mögött nyomd meg a másikat is, a következő szobában nyitja az egyik ajtót, de a gőzfújó miatt elkerülhetetlenül sérülsz. Menj vissza a kúszójáratba, lődd ki a rácsot és mássz ki.

Menj be az ajtón a szoba másik végén, a hulla alatt nincs semmi. Vedd fel a töltényt és a nagymedit, revolverrel a kézben csússz le a csatatérre. Elsőnek a közeli automata géppuskát lődd ki, a szemben levő szerencsére nem üzemel, hagyd a végére, és küzdj meg a skorpiókkal. Húzd meg mindkét kart és haladj tovább. Működőképes taktika még az is hogy a géppuska után elsprintelsz a távolabbi karhoz, pont van időd meghúzni mire utolérnek. Maradj azon a részen amíg mind odagyűlnek, aztán vissza a másikhoz, és gyorsan be az ajtón, nem követnek a járatba, és onnan levadászhatod őket. Hidd el, kispisztollyal is sérülés nélkül meg lehet csinálni, kivéve természetesen a célzott lövést a géppuskára. A vezérlőteremben nyomd meg a gombot, vedd fel a kismedit a lépcsőn, menj vissza az előző szobába ahol egy újabb ajtó nyílt ki.

Itt egy látványos kameranézetben három géppuska előtt kéne átsprintelned, meg majd vissza is, persze tüzelnek szaporán. Lenn a géppuskák előtt van a 2.secret, a Grenade Gun, és ha azt is fel akarod venni miközben lőnek akkor nagymedi alatt nem úszod meg. Az elnyújtott nézetet az inventory-ba be majd kilépve állítod vissza.

Találtam egy módszert amivel ki lehet lőni őket, de kicsit nehéz kivitelezni. Ha közvetlenül a tömb mellé állsz amin a géppuska van akkor természetesen nem tud rádlőni. Tehát fuss be néhány lépést, majd kanyarodj jobbra és még a magas járdáról ugorj a géppuska tömbjének bal oldala felé, és kanyarodj a levegőben jobbra annyit hogy Lara a jobb oldala felé irányuljon mikor leér, ez azért fontos mert mikor elég közel vagy már, átvált lángszóróra, célra tart de késésben van mert mindhárom tengely mentén történik elmozdulás, esel lefelé és közben kanyarodsz a levegőben, így kicsivel a lángcsóva előtt maradsz. Sajnos van egy kis véletlenszerűség is a dologban mert amikor lángszórózik, picit riszál jobbra-balra, és emiatt kiszámíthatatlan hogy hol lesz pontosan a láng; mivel elég kiélezett a megoldás, kell hozzá hogy szerencsés ütemben mozogjon a lángszóró. Amint Lara földet ér nyomj egy end-et, ha jól csináltad az utolsó lángcsóva ártalmatlanul elzúg felette és Lara közvetlenül a tömb mellett fog állni. Van egy kép erről a pozícióról, Lara ott áll a tömb mellett, eléggé a jobb oldalán ahhoz hogy a másik két géppuska elől is fedezékben legyen. Most ez a jobb oldali géppuska immár eléggé be van fordulva jobbra ahhoz hogy ha a tömb mentén futsz ki a fedezékből akkor már nem fordul utánad, ha nem fordult volna be annyira csináld újra. Lépj ki a jobb sarok felé amennyire lehet hogy minél nagyobb legyen a kiinduló távolság, az a lényeg hogy mire olyan közelségbe érsz a másodikhoz hogy lángszórózni kezd, akkor már az ugrás leszálló ágában legyél; ha ismered a sétából kezdett nekifutásos ugrást akkor most használd, azzal is nyersz egy kis helyet. Szóval csinálj egy nekifutásos ugrást, amint a tömb széléhez érsz kanyarodj ki picit balra hogy a szoba közepe felé ugorj, a levegőben kanyarodj jobbra, amint talajt érsz end, a második tömb sarkához érkezel. Alternatíve ugorhatsz a fal felé is, hiszen ha elég lapos szögben ugrasz neki Lara lepattan a falról, picit irányt is vált, ennek az az előnye hogy ekkor eléggé a fal felé fordulva marad a géppuska ahhoz hogy közvetlen mellette állva - még a harmadik elől takarásban - kilőheted. Bárhogy is, innen az elsőt már biztos kilőheted. Ismételd meg a manővert, hogy a harmadik mellé érj, lődd ki a másodikat ha mellőle nem tudtad volna, és simán körbesétálva a tömb mentén ezt is. Mindeközben persze így is sérülsz, de sokkal kevesebbet mintha kétszer végigfutnál előttük, a secret-ről nem is szólva, vedd is fel és menj be a következő szobába.

Lődd szét a ládát és vedd fel a nagymedit. Ezt a géppuskát könnyen ki lehet cselezni, sprintelj át átlósan a szobán, a közepétől kicsit kanyarodj is, annyit hogy pont mielőtt elkezd lángszórózni egy ugrással benn vagy mögötte; mármint eléggé mögötte ahhoz hogy már ne forduljon utánad. Csak az ugrás miatt előtte jó ütemben engedd el a sprintet. Megint csak sokkal kevesebbet sérülsz mint a konvencionálisabb oldalugrás a gomb elé, gyorsan megnyom és visszaugrás módszerrel, mert akkor álló célpont vagy. Bárhogy is, nyomd meg a gombot és menj vissza a kinti szobába, ahol az utolsó ajtó is kinyílt.

Menj be, vedd fel a nyilakat és a Kulcsokat, a kinti szobában mássz fel a rúdon és használd is. Amint a mozi mutatja az Iris eltűnik, kússz oda vissza és a kinyílt ajtó mögött menj fel. A sarok után robbanásokra leszel figyelmes, meg arra hogy ha túl közel mész az emelkedő végéhez Lara feldobja a bakancsot, mint akkor ha a másik irányból próbáltál volna bekúszni ide korábban. Csak annyit kell tenned hogy vársz egy kicsit, egy rövid időre leáll a robbanás - ekkor láthatod hogy tüzek égnek a folyosó végének két oldalán - majd újra kezdi, most már nyugodtan megközelítheted az ajtót. Kússz ki, és menj le a lifthez, irány a második pálya.

The Empty Office of Recon:

 

Mentések--Savegames:

Menj előre pár lépést és nyisd le a csapóajtót, mássz át a megfigyelő szobába, itt az őr elég muja, ha nem lősz rá hagy ténykedni, viszont később mikor lelőtted a másik őrt már ő is aktívabb lesz, persze kijönni nem tud. Vedd fel a flare-t és a kulcsoddal kapcsold ki a scannert, menj be az irodákhoz.

Az elágazásnál menj egyenesen, balra a két ajtó átjárható szobákba vezet, itt körbemenve a középsőben felveheted az Ezüst Kulcsot. Menj vissza az elágazáshoz, itt az első irodában egy csomag flare-t találsz, az utolsó sarkában pedig használd a kulcsot. A távolabbi kétszárnyú ajtó mögött nyit egy további ajtót, de még nem érdemes arra menni. Nyiss be a közelebbi dupla ajtón a kis pihenőszobába, vedd fel a flare-t, majd menj ki és jobbra, le a labirintusba.

Erről a helyszínről találsz egy térképet is a képek közt. Kövesd a járatot, vedd fel a nagymedit, az első elágazásnál balra négy adag tárat találsz. A következő elágazásnál jobbra egy kis medence és egy üzemen kívüli lift van, Lara itt megnéz valamit, de nem jöttem rá a jelentőségére. A másik irányban a négyes elágazáshoz érsz. Itt kapod a nyakadba az első szörnyet, ha továbbfutsz egyenesen egy skorpió jön elő, ne bántsd. Itt a skorpiók békén hagynak amíg nem sebzed meg őket, a szörnyeket támadják, ha kinyírták ott maradnak a tetem mellett lakmározni, nyamm. Menj balra ahonnan a szörny kijött, a végén újabb szörny skorpió páros, és egy ajtó amit kinyitva egy irodába jutsz. Húzd meg a kapcsolót könyvespolc oldalán, messze innen nyit egy ajtót a négyes elágazás másik irányában. Menj oda, útközben a járatokban két skorpióval is találkozol, de hagyd őket, csak kajálni mennek. A kinyílt ajtó mögött a belső irodában keresd meg a kapcsolót ami a pálya végén nyitja a kijárathoz vezető ajtót. Menj vissza a felső szintre, közben még egy szörny jön elő.

Az irodák mellett a folyosó végén lökd be az ajtót, a következő teremben egy őr támad. Balra lemehetsz egy medencéhez de nincs ott semmi. Szemben nyisd az ajtót, menj végig a folyosón, a jobb oldali oszlopon van egy létra, de ennek sem találtam jelentőségét, menj át a kijáraton.

akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.