.....................................................................

Legend of Ancient 1 - Unknown Undergrounds

Készítő: Adrian Stachowiak (Ader)

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a zip-et, másold az english és script dat-okat, load.bmp-t és a tomb4.exe-t az editor főkönyvtárárba, az audio-ban data-ban és sound/samples-ben levőket a megfelelő alkönyvtárakba.

Megjegyzés:

A készítő ajánlása szerint sötét szobában játssz!

Story:

Az Itáliai Alpokban tett látogatása közben Lara egy régi ásatási helyre bukkan. Belép egy gödörbe, és az új kaland kezdetét veszi.

Review:

Nagyon meggyőző bemutatkozó pálya. Hatalmas, és átgondoltan van megtervezve, szépen alkalmazott textúrák, kevés de jól elhelyezett ellenfél. Kapcsolókat kell meghúzni és egyik szobából a másikba futni miközben egy csontváz üldöz, ez tetszett. Csak pár egyszerű puzzle, ez a pálya inkább az ügyességedet fogja próbára tenni, nehéz ugrások és időre menő feladatok, rengeteg csapda. Néhány kezdő hibát azért megfigyelhetünk, úgymint némelyik csapdánál volt hint némelyiknél nem, pár húzott textúra, láthatatlan blokk néhány ajtó előtt, és hogy Arany Kulcsból kettő nem lehet nálunk egyszerre. Sok a kötelező sérülés, esések, a mérgesgáz terem, az égő Lara - ez utóbbi nem volt valami kedves megoldás - összesen három nagymedit kellett elhasználnom. Összességében egyértelműen érezni hogy a készítő jó nyomon jár, ha csinál további pályákat, biztos vagyok benne hogy nagyszerű dolgokat láthatunk majd tőle.

Leírás:

Secret 1:

Mentések-Savegames:

Fuss le a szikláról, szemben egy kismedit találsz, ereszkedj le a gödörbe. Végig ugrálva pár kisebb sérülés árán lenn vagy, vedd fel a flare-t és kússz be a járatba. Az első nagyobb barlangban különböző dolgok szakadnak le a mennyezetről, szóval csak óvatosan. Az egyik gerenda mellett töltényeket vehetsz fel. A következő járatban tolj kettőt a kockán majd menj végig a kúszójáraton. A túloldalon is egy kockát találsz, told meg, majd a mellette levőt is egyszer, így az előzőt betolhatod a sarokba, a másikat pedig húzd vissza eredeti helyére hogy mögötte bemehess a secret-be töltényekért.

Haladj tovább a járatban, a szobában egy csontváz őrködik de most még nem tudsz vele mit kezdeni, így végig ott liheg majd a nyakadba. Balra az oszlop mögött ugorj fel a fali kapcsolóra, fuss át a kinyílt ajtón. Szemben húzd meg a kapcsolót, a folyosón balra levő ajtót nyitja, az ottani szobában levő pedig a távolabbi ajtót, ahogy kimész jobbra. Fuss be a kis beugróba a mintás padlólapra, így elalszik a tűz a rúd tövében, a mintás padlóval szemben a vázába találod a Shotgun-t, úgy vedd fel hogy előbb elcsalod a csontit a másik irányba - mint például az időrefutás után - majd visszasprintelsz érte. Mássz fel, lődd le a gyíkot, most kicsit megpihenhetsz. Juss át a pengén, a kis szobában a mintás padlólap időre nyitja a lenti utolsó ajtót, a tüske szünetében fuss át rajta és rohanj az ajtóhoz. Most már megfürdetheted ezt a kellemetlenkedő csontit.

Ússz át a résen, bal oldalon az egyik oszlopon keresd meg a vízi kart, majd ússz be a kinyílt ajtón. Vigyázz az omlásra, vedd fel a töltényeket és húzd meg a kart, majd ússz a medence túlsó sarkába és mássz fel a létrán. A fenti létra mellett a koponyák figyelmeztetnek a csapdára, told a kockát a létra elé és róla ugorj rá, így nem nyársalódsz fel. Odafenn a törmelékes padlórészek a veszélyesek, ugrálj egyik oldalról a másikra hogy elkerüld őket, a végén vedd fel az Ezüst Kulcsot és told át a kart. A kinyílt ajtó mögött még nem tudsz mit csinálni, azon az oldalon ahol a kulcs volt ugorj a fal felé és kapaszkodj meg a résben, oldalazz balra a járathoz. Fuss át a szeletelőn és a végén ess le.

Menj vissza a rúdhoz és a kulcsoddal nyisd az ajtót, benn kerüld el a golyókat és a tüzet, majd told át a kart, láthatod hogy kinyílik a rács a vízben. Ússz ott le, gyere ki ahol tudsz, és elérsz a csatornába. Szemben az egyik beugróban vedd fel a töltényeket, majd a kapcsolókkal csinálj utat a kockának a sarokból a ráccsal szembe, amint odaérsz vele hallhatod az idevezető folyosón levő rácsot kinyílni. Menj be és told át a kart, mire felemelkedik egy tömb a kapcsolók mellett, amiről feljuthatsz a kúszórésbe. A túloldalon a sarokban a vázában kismedit találsz, a mellette levő beugróban a fali kapcsolóval nyitod a kinti rácsot.

A jobb szélén csússz le a lenti penge miatt, csússz tovább, a tüskék feletti plafonlétrán közelítsd meg a következő szobát. Cselezd ki a tüskés falakat, majd fuss át a szeletelőn, el a lejtő aljáig hogy triggereld a golyót majd gyorsan vissza. Úgy időzíts hogy át tudd ugrani amikor szembejövőben a lejtő legalján van. A szobában menj balra, vigyázz a lehulló törmelékre, jobbra körbemenve kapaszkodj fel a kúszórésbe és hozd ki a Fáklyát. Gyújtsd meg a szobában, és vele az oszlopon található fali fáklyát, az így felemelt tömbről menj fel a járatba. A végén balra ugord át a csúszóst a bal szélén, a szobában a tömbön kismedi, a kapcsoló a kinti járatban nyitja a rácsot. Lődd le a gyíkokat, majd menj ki és tocsogj tovább, itt egy krokodillal találkozol, a végén mássz fel a létrán. Az omlásveszélyes szobán átjutva menj fel a rámpán a következőben, ugorj félre a golyó útjából, majd a rámpa tetejéről feljebb. Itt sajnos nincs hint hogy hol vannak csapdák, ugorj a középső híd jobb szélére, innen a hátsó bal szélére a fali kapcsolóhoz. A sarokban levő rácsot nyitod vele, mögötte egy újabb Ezüst Kulcsot vehetsz fel. Juss vissza a szobába ahol Fáklyát meggyújtottad, a sarokban nyisd a rácsot és visszaérsz a már ismerős helyszínre.

Ússz ismét a csatornához, ahol kijössz a vízből használd a kulcsot, alattad nyitod vele a rácsot a vízben. Ússz be, át balra a résen, kövesd a járatot, a végén szobában lődd szét a vázákat, az egyikből újabb Shotgun, egy másikból az Arany Kulcs kerül elő. Menj fel újra a szobába ahol a létra elé toltad a kockát, mivel az odavezető rács bezáródott megint ki kell nyitnod. Menj be a korábban kinyitott ajtón és használd a kulcsot.

A folyosóból kiérve lődd le a gyíkot, balra a fövenyen töltényeket találsz, a jobb oldali járat végén nagymedit. Mindkét oldalsó járat végében lépj rá a más mintájú padlólapra, így kinyílik az ajtó középen. A folyosó végén négy leágazás van, menj be jobbra az elsőn, a kapcsolóval nyisd az ajtót, bent az egyik vázában újabb nagymedit találsz. Lépj a jelölt padlóra és sprintelj át a szembeni járatban időre záruló ajtón. Hátul találsz egy tolikockát, told be ameddig megy, az egyik váza alól felveheted az 1.Arany Kulcsot, majd húzd félre a kockát és vedd fel a töltényeket is. Menj vissza az előző szobába - a jelölt padlóra már ne lépj rá - és most egy szenya feladat következik, nem véletlenül kaptál ennyi nagymedit az utóbbi időben. Igen, bele kell menni a tűzbe hogy meghúzhasd a kapcsolót, majd rohanás az előzőleg kinyitott ajtó mögé a kis vízbe, közben adagold a vitamint bőkezűen.

Menj be a folyosón jobbra a második járatban kinyílt ajtón, fordulj balra, az égő fali fáklyával szemben kapaszkodj fel a kúszórésbe. A végén egy terembe érsz, ahol a mély gödörben mérgesgáz kavarog, ami folyamatosan vesz le az életedből. A legkevesebb sérüléssel úgy oldható meg hogy átugrasz szembe és megkapszkodsz a peremben, jobbról a második textúra jobb szélén. Innen közvetlenül a gödörben levő lejárat mellé esel, rögtön nyomj end-et hogy ne vesztegess időt a feltápászkodással, és egy balkanyarral fuss le a lejáratba. A járat végén mássz fel a létrán, az erkélyen használd a fali kapcsolót hogy kinyisd a visszavezető nagy ajtót, majd ugorj a másik sarokban levő kapcsoló alatti létrára. Mássz fel, húzd meg, csimpizz vissza, az előző szobában kinyílt a két szélső ajtó.

BUG RIADÓ!

Nagyon fontos hogy a nálad levő kulcsot felhasználd mielőtt megszereznéd a másikat. Az inventory nem jegyzi meg hogy ha kettő van belőle, talán mert nincs rendesen nevesítve - az Arany Kulcsok csak 'load'-ként szerepelnek - így mikor a másodikat felveszed továbbra is csak egy lesz nálad, és nem tudnál továbbjutni. Tehát nyisd ki az egyik zárat, csak ezután menj le a kinyílt ajtók mögötti folyosóra, középen találod a 2.Arany Kulcsot. Gyere vissza és használd a másik zárban, ekkor kinyílik a középső ajtó.

A mozi után menj a terembe a szoborral a közepén, a kapu becsukódik mögötted. Balra elől a sarokban a bokor alatt kismedit találsz. Ússz le a víz alatti járatba, a túloldali szobában használd a vízi kart hogy középen felnyíljon a csapóajtó, és ki tudj mászni a partra. Vedd fel a Crowbar-t és nézz körül, van itt nyolc kapcsoló; sajnos semmi jele annak hogy melyik csapda, a bal oldali négyből a másodikat és a negyediket kapcsold, a jobb oldalon az elsőt, harmadikat, negyediket (balról jobbra nézve). Ússz be a kinyílt kis rácson.

Ismét a csatornában vagy, balra három bejárat vezet ugyanoda, a járőröző csontit hessegesd ki a vízbe hogy ne zavarjon, vagy ha ki akarod nyírni akkor később lődd bele a mélybe az ajtókon túl, de ez esetben addig ott fog zavarogni. Bárhogy is, a jobb oldali ajtó melletti beugróban a fali kapcsoló az első ajtókat nyitja mindkét oldalon. A két oszlop mellett alig észrevehetően másmilyen a padló, ezekre lépj rá, a jobb oldali leállítja a tüskét a karnál, ami a jobb oldalon a második ajtót nyitja. A baloldali padlólap a harmadikat, menj ott be, lődd le a bogarat, majd ess le a vízbe. Mássz ki és told át a kart, fenn nyitja a másik oldali utolsó ajtót, majd ússz a sziget alá és a plafonkapcsolót meghúzva felemeled a vízszintet, így átjuhatsz a túlpartra és a karral eláraszthatod a szobros termet. Ússz vissza a másik oldalra, az utolsónak nyitott ajtó mögül vedd fel a falre-t, nagymedit, majd juss vissza a szobros terembe.

A plafon közepén a feljáratban húzd meg a kapcsolót, így ismét lemegy a víz és kinyílik a dupla kapu, átlósan fuss le hogy a vízbe ess és ne sérülj. A spajszerral nyithatod mindkét ajtót, a jobb oldali mögött a lépcső tetején egy tárat találsz, a bal oldalon az egyik vázát szétlőve kismedit. A létra feletti kúszórésben menj jobbra, a szobából nyíló újabb kúszórés mögött, az ajtó előtt még egy Arany Kulcsot találsz. Menj vissza az első kúszórésbe, és a másik irányba levő szobában nyisd ki az ajtót. Mögötte a folyosón ugri-bugri következik, az utolsó tűzfújó előtti csúszós peremét kapd el, várj amíg szünetel és húzódzkodj fel, a ctrl-t is nyomva ugorj a lejtőre, át a szeletelőn, a szobába érve fuss jobbra a sarokba hogy elkerüld a lejövő tüskéket. Fel a lépcsőn, a végén fordulj vissza és ugorj a fali kapcsolóra, be a kinyílt ajtón.

Lődd le a bogarat, majd a kulcsoddal nyisd az ajtót, mögötte a két mintás padlólap két tömböt emel fel kint, de időre megy szóval siess. Először a jobb oldalira lépj, úgy jön ki jobban, de persze a ballal kezdve is meg lehet csinálni. Ezekről a tömbökről tudsz feljutni a magasabb oszlopra aminek csak az egyik háromszöge járható. Ugorj át a túloldalra az alacsonyabbra, jó időzítéssel juss át a tüskés oszlopon, a következő csúszósról ugorj a fali kapcsolóra, itt megint csak elkerülhetetlenül sérülsz mikor leesel. Teljesítsd újra az időzített feladatot a háromszögletű oszloptetőre, és most a közelebbi tüskésen át ugorj a kinyitott ajtóhoz. Told át a kart, a vízben nyitja a csapóajtót, ugorj egy fejest és húzd meg a vizikart, ott nyílt ki az ajtó ahol az utolsó kulcsot találtad. A helyszín bejáratától nem messz told meg a kockát, így visszajutsz egy már ismerős helyre, a szobros terembe vezető ajtó most nyitva lesz.

Az ajtó mögött kússz be résen, a szobában lődd le a bogarakat, a csontváz mellől vedd fel az újabb Arany Kulcsot és nyisd vele az ajtót. A pálya végére értél, de készül a folytatása, így a végén érdemes megtartani a mentést.

akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.