.....................................................................

Egypt and Beyond

Készítő: Anders Svensson (QRS)

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a zip-et, az english és script dat-okat valamint a load.bmp-t másold az editor főkönyvtárába, a data-ban és audio-ban levőket a megfelelő alkönyvtárakba, utóbbiakat előbb alakítsd wav-okká a startme-vel.

Story:

Lara visszautazik Karnak-ba négy szent madár ereklyét keresve. A legenda szerint egy portált nyitnak meg egy titkos templomba egy másik dimenzióban, ami kapuként szolgál elképzelhetetlen kincsekhez és ereklyékhez. Utazása során Lara hamar felfedezi hogy Egyiptom és Tinnos népe eggyütt élt és fejlődött az ősi időkben...

Review:

Huh, nem semmi kaland volt ez az öt pálya, pedig a készítőnek ez az első, és már a címéből tudjuk hogy Egyiptom így őszintén nem vártam sokat tőle, hát nagyobbat nem is tévedhettem volna. Kicsit rá is játszott erre mert olyan kis egyszerűen kezdődik, egy megszokott álmos Egyiptomi helyszín, az is várható volt hogy a csapóajtó kinyílik alattunk de ekkora esésre nem számítottam lol, és hirtelen egy hatalmas teremben vagyunk remek zenével, piramissal, fantasztikus hangulattal, és utána már minden ilyen. Mesteri a pályák tervezése, elképesztően ki van találva a felépítése, nagy és bonyi, a lényeg itt a felfedezés. Szeretem az ilyen pályákat ahol először mindig fel kell deríteni az egész adott pillanatban bejárható területet hogy megtanuljuk mi hol van, és csak utána álljunk neki kapcsolókat huzigálni. A játékos szempontjából annyira magától értetődő a helykihasználtság, az egymásba nyíló helyszínek és járatok, de kitalálni megtervezni nem kis munka lehetett. Az első pályán ez még egy kicsit túlzásba lett vive, kicsit sok a kapcsoló és rács a piramisban, okos de fárasztó. Később láthatóan megtalálta az egyensúlyt. Többször is be kell járni a helyszineket, elárasztani/kiszárítani és közben jobbnál jobb feladatokat végrehajtani, jól kitalált ugrás sorozatokat, remek időrefutásokat, úgyhogy a játékmenet nagyon eltalálta az ízlésemet. Azért általánosságban az időzített feladatok lehettek volna picit szorosabbak. Fantáziadús megoldásokkal találkozunk, és tetszett hogy az egyes pályákon egy-egy fő téma dominál. Ebből a szempontból legjobb a Fáklyásmenet volt, a pályatervezés és a játékmenet elválaszthatalan, nagyon jól lett megcsinálva. De minden pálya emlékezetes valamiért, a Tinnos leginkább a lélegzetelállító építkezés miatt, az Obelisk a puzzle-ök okán beleértve a címben is szereplő obeliskeket, meg ott volt a bika is. De ezeken a fénypontokon kívül rengeteg nagyon jó, változatos és mindenek felett nagyszerű kikapcsolódást nyújtó feladat van a pályákon. Ellenfél viszont alig van így nincs sok harc de azt a keveset sikerült annál emlékezetesebbé tenni. Jók voltak a rímek a hint tekercseken. Talán az utolsó pályán volt csak pár logikátlanság, a semmiből megjelenő karok és ki-be kapcsoló tüskék az első teremben valahogy nem illettek a képbe. A vizes puzzle bugos volt; bármennyi vízzel meg lehet csinálni. Szerencsére ezek csak apróságok, a helyszínek és feladatok itt is hozzák a szinvonalat, nagyszerű csúszások meg a liftes céllövölde. Hatalmas gratula a készítőnek, és csak így tovább.

Leírás:

1. The Quest for the Sacred Birds

Secret 1-2-3-4-5-6:

Mentések--Savegames:

Előre az oszlopok mögötti dűnéken van a Tomb Key, a magasabb oszlopos rész sarkáról ugorj a kulcs mellett jobbra levő lejtőre hogy odajuss. Menj vissza vele a kezdőhely felé, a sarokban használhatod is.

Természetesen a csapóajtó lenyílik alattad, gyorsan gyere ki a vízből a támadó kígyó elől és lődd le. A vízben a középső nagy tömb oldalán találsz egy kart, az egyik víz alatti ajtót nyitod vele. Ússz be és a lelógó növényzetnél egyből fel, ezzel a karral nyitod a másik vizi ajtót. Ússz még el a járat végébe, itt lent flare-t találsz, fent a plafonon pedig húzd meg a kart, egy szép hosszú mozi megmutatja mit nyit, még jó hogy a levegőd nem fogy közben. Ússz be az előbb nyitott másik vízalatti ajtón az 1.secret-be egy nagymediért. Ugrálj fel a piramis tetejére egy adag flare-ért majd a víz alatti ajtók oldalán ugorj át az erkélyre ahol egy helyen hiányzik a korlát. Húzd meg a kapcsolót majd ússz be a kinyílt víz alatti rácson a piramis belsejébe.

Nézz körül, egy sötét beugróban kismedit találsz, egy másikban egy kart amit megtolva egy rács nyílik ki. A kar mellett van egy kúszórés, itt a ládát szétlőve flare-t találsz. Körbemenve eljutsz a kinyílt rácshoz, mögötte használd a kapcsolót. Menj vissza középre a vízhez, a szemben levő rács magától kinyílik, menj be és kapcsolj. Ahogy innen kimész a víztől jobbra nyíló járatban kapaszkodj fel egy szintet. Először a kúszórésbe menj, a végén told meg a kart. Menj a másik irányba, az elágazásnál balra használd a kapcsolót. Menj tovább és bejutsz középre, a kapcsoló ahogy láthatod az alsó szinten nyitja az utolsó rácsot, tehát menj vissza le és húzd meg ott is a kapcsolót. Gyere újra fel és középen a beugróból még feljebb. Itt is menj be középre a 2.secret-be és vedd fel a nagymedit. Menj végig a másik irányban és a karral nyisd a csapóajtót, fent a ládákból a Revolver és egy újabb Tomb Key kerül elő. Menj ki a piramisból, nem messze onnan ahol eredetileg beestél a falban van egy nyílás, itt gyere ki a vízből és használd a kulcsot.

Menj be és ússz le a medencében a járatba, húzd meg a növényzettel takart kart és ússz tovább a legvégéig, át az időre záruló rácson. Szemben a plafonon kapcsoló, húzd meg miután vettél egy levegőt a másik irányban, így ott a lejön a tolikocka. Told át a csapóajtó melletti sarokba mire az kinyílik. Mássz le a létrán, a folyosón a kapcsoló a másik rácsot nyitja a vízi járatban, ez is időre megy szóval siess, a létráról rögtön ugorj megfordulással csak úgy érsz oda. Ahogy beérsz fent húzd meg a kart, nem kapsz róla képet de a secret-et nyitotta, jobbra és leúszva felveheted a LaserSight-ot. Az első időzített feladatot újra teljesítve juss vissza az előző kapcsolóhoz, előtte a 3.secret-be vezető csapóajtó nyitva van, menj le és vedd fel a töltényt. Gyere vissza és tovább a folyosón, a rámpa tetején húzd meg a kapcsolót és sprintelj tovább mert ez is időre megy, az akna oldalában nyitja az ajtót. Amint beérsz gyorsan lődd szét az ördögfej szájában a követ, így elindul a lift.

Fent indulj előre, amint lecsúszol hallhatod mögötted az egyik ajtót kinyílni. Ugord át a gödröket, lent menj be a szobába és vedd fel az 1.Sacred Bird-öt. Mikor felveszed az erkélyen kinyílik az ajtó, mögötte fel a járatban. Ugorj a kötélre és lengj át a létrára, középmagasságban a beugróban húzd meg a kapcsolót ami időre nyitja lent az ajtót. Fuss le átlósan hogy az ajtó melletti sarokba ess az omlósra, pördülj meg és fuss be rajta. Más módon is megoldható a szoba közepén levő omlós igénybevételével, de ez a legegyszerűbb. Kövesd a járatot, a végén ugorj láncra és csússz le rajta, ugorj be a nyílásba. A végén ess le, a vízben húzd meg a plafonkapcsolót, majd ússz tovább és jobbra a saroknál is húzd meg a vizi kapcsolót. Ússz be a kinyílt ajtón, közben figyeld meg jobbra a lement fal mögött a zárt ajtót. A szobában találod a 2.Sacred Bird-öt. Ússz vissza ahol leestél és mássz ki, fel a tömbre és a sarkáról ugorj a létrára. Fent a vízben az egyik vázát szétlőve flare-t vehetsz fel. A tömbre felkapaszkodva húzd meg a kapcsolót, azonnal ugorj hátra és ússz be az előbb látott időre záruló víz alatti ajtón. Azon az oldalon mássz ki ahol látsz egy kis jelet, gyújts egy flare-t és kövesd, a végén lődd szét a ládát és vedd fel a kismedit. Tovább az álfalon át kússz be a 4.secret-be egy adag flare-ért. Juss vissza az időkapcsolós tömbre, innen ugorj most a létrára és mássz fel, ugorj vissza a lánc tövébe. Safety drop-al ess le az első omlósra, fordulj jobbra és fuss le az eggyel lejjebb levőre, pördülj meg rajta és fuss le a következőre, pördülj meg ezen is és egy balkanyarral fuss le a legalsóra. Erről ugorj és kapd el a kúszórés peremét. Kapaszkodj fel és visszafordulva lődd ki a követ az ördögfej szájában. A szobában az egyik ládában lőszert találsz, a felemelkedett tömbről nekifutásból ugorj a fali kapcsolóra hogy kinysd a továbbvezető ajtót. A létránál fordulj meg és ugorj a kapcsolóra, majd mássz fel az így kinyitott csapóajtón át. Balra a két feljáratban vedd fel a Water Passage Key-t és a 3.Sacred Bird-öt majd a visszazáródott csapóajtón kússz át a másik irányba és visszaérsz a lánchoz. Ugorj rá ismét és ezúttal ugorj balra a nyílásba, az erkélyen a kulccsal nyisd az ajtót.

Ugorj a vízbe, a kis áramlás miatt a következő feladatot egy levegővel kell abszolválni. Balra fel a járatban, az oszlop hátsó oldalán az első karral nyitod lent a lenti rácsot. Ússz vissza oda és húzd meg ezt is. Most ússz teljesen fel és balra a kinyílt rács mögött a harmadik karral nyitod a csapóajtót ahol végre levegőt vehetsz. Figyelj hogy sehol ne akadj el a sarkokban és próbálj minél pontosabban ráfordulni a karokra hogy Lara azonnal meghúzza őket. Amint túljutottál menj át a már ismerős folyosón, a másik rács is kinyílik mikor eléérsz. A kanyarban húzd meg a kapcsolót majd siess tovább, a végén a jobb falon fel a létrán mert időre zárul a csapóajtó. Le a hosszú csúszdán.

A következő teremben a vázákat szétlőve flare-t és kígyót találsz. A bejárattal szemben fel a létrára és megfordulással ugorj a kapcsolóra, így kinyílik hátrébb a jobb fal mellett a csapóajtó. Mielőtt lemennél told be hátul a mozgatható tömböt a két oszlop közé. Most menj le és jobbra kúszva a kapcsolóval felemeled a tömböt. Ugyanekkor lesüllyed mellette egy másik, ennek a helyére told be, így kinyílik az egyik ajtó a terem falában. Menj be rajta, vedd fel a töltényt és ugorj a fali kapcsolóra, leereszti a másik oszlop közepét. Told most oda a tömböt és be a kinyílt ajtón. Ahogy bemész pont szemben van egy alacsonyabb csúszós, dobj egy hátast a szélére és onnan egy kanyarodóssal fenn vagy a magasabbon, ugrálj körbe rajtuk, az utolsónak a legalacsonyabb részére pont rá tudsz ugrani, a végén kapaszkodj meg a résben. Oldalazz balra, húzódzkodj fel, két ugrás és elkapod a fenti rést, oldalazz jobbra és fent vagy. Kicsit kanyarodva is a levegőben ugorj a fali kapcsolóra, utána csúszáskor csak nyomd a ctrl-t hogy elkapd a szembeni peremet, majd ess le a felemelkedett tömbre, csak minimálisat sérülsz. A teremben kinyílt utolsó ajtó mögött tiéd a 4.Sacred Bird, láthatod hogy a régebben meglátogatott medencénél kinyílt az ajtó. Menj le újra a kúszórésbe, itt is kinyílt az ajtó, visszaérsz a liftaknához, juss el a medencénél kinyílt ajtóhoz.

Menj be és a bal sarokban húzd meg a kapcsolót, a kiemelkedett tolikockát told rá mind a négy sötétebb padlólapra hogy az ötödik az oszlop mellett felemelkedjen és így fejuthass átugrani a fali kapcsolóra. Ekkor lemegy az oszlop és a helyén felveheted az Escape Key-t, továbbá a csapóajtó is kinyílik a vízalatti járatban ahová először leúsztál úgy másfél órája. Ússz ott le, útközben egy vizikígyó támad, ha le akarod lőni csald vissza a piramishoz és a partról megteheted.

A vízből kimászva egy igen kellemes feladat következik, tűzfújók és mozgó falak közt kell átugrálni a csúszósokon a láva felett. Igazi útmutatót nem lehet adni hozzá, az időzítés a lényeg, mindig kapd el a következő csúszós peremét és jókor húzódzkodj fel. A végén az omlóson átfutva biztos talajt érsz. Fordulj vissza és nézz le a lávába, ott az 5.secret-be vezető nyílás, egy oldalugrással megoldható hogy ne sodródj tovább a lávába. Bent vedd fel a vázából a nagymedit és gyere fel a lépcsőn, az ajtó kinyílik előtted. Amint kiérsz az erkélyre jobbra a csapóajtó lenyílik, ha valamit elhagytál volna most már egyszerűbben is ide lehet jutni. Vedd fel a Bone Scroll-t és olvasd el: Három csontot kell széttörnöd de ne félj, lődd szét mind és a visszaút megnyílik. Az elsőt balra az erkély végén a zárt ajtó előtt találod, lődd szét. A távcsővel nézz fel, a piramis felett a tetőn ahol besüt a fény van egy bogyó, lőjj bele hogy kinyíljon az erkély túlsó végén a létra tetejénél az ajtó. Mássz fel oda és menj be. Itt a második csont, lődd szét, meg szemben a lávában a démonfej szájában a követ is hogy kinyíljon az ajtó. A láncon és omlóson át ugorj oda és told át a kart. Víz lett a lávából így leúszhatsz a 6.secret-be ahol a Crossbow-t és nyilakat találod. Mássz le az erkélyre és a kulcsoddal nyisd az ajtót, kövesd a járatot és a sötét sarokban szétlőheted a harmadik csontot, ekkor a kúszójárat után kinyílik a felvezető járat.

A vezérfonalat követve menj fel, közben kétszer is vissza kell futnod kicsit a leguruló szikladarabok elől. A végén a létrán oldalazz balra a nyílás elé. Jó időzítéssel csimpizz át a tűzfújók felett a túloldali kúszórésbe. Kússz balra és fel a létrán, vedd fel a nagymedit. A kapcsoló lent nyitja a csapóajtót, ott a létrán ha lemászol az utolsó ajtóhoz érsz a lenti erkélyen, ez is egy alternatív útvonal arra az esetre ha nem lenne meg minden. Menj ki és tedd az ereklyéket a foglalatokba, ekkor minden bezáródik és két félisten szabadul el. Végezz velük és vedd fel a Guardian Key-t és Sanctuary Gem-et amit eldobálnak. A kulcsot madár foglalatok hátoldalán teheted a helyére, ettől ismét kinyílik a rács. Az ékkővel nyisd a portálhoz vezető ajtót, lépj be és elvisz a következő pályára.

2. The Hidden Tinnos Temple

Seccret 7-8-9:

Mentések--Savegames:

Indulj előre, kiérsz egy hatalmas medencés területhez, ezt fogod keresztbe kasul bejárni. Pont szemben van a középső épület bejárata, ússz át oda és menj be. A teremben két kapcsoló is van, tömböket mozgatnak fel le, ebből rájöhetsz hogy majd egy tolikockát kell lifteztetni, de az majd később. Húzd meg a bal oldalit és mássz fel a szabaddá váló létrán. Ahol hiányos a korlát ugorj át középre, és ess rá a fali kapcsolóra, láthatod hogy kint a vízben kinyílt egy ajtó, ússz be rajta.

Jobbra az első elágazásnál és el egész a végéig, húzd meg a kart így kinyílik a csapóajtó kicsit visszább ahol kimászhatsz. Húzd meg a kapcsolót majd ússz ki amerről bejöttél és vegyél egy levegőt. Ússz be ismét és most egyenesen, aztán balra a kinyílt rács mögött húzd meg a kart. Ússz ki majd a másik irányban végig a járaton a karhoz amivel úgy mint az előbb az útközben látott csapóajtót nyitod. Mássz ott ki, jegyezd meg az égő fáklyát, vedd fel a nagymedit és kövesd a járatot, közben vedd magadhoz a másik nagymedit, a végén be a vízbe. Egy kiterjedt víz alatti részhez érsz. Rögtön a leúszás után nézz fel, egy kis beugróban a plafonon van egy vízi kar, húzd meg. Ússz át a nagytermen, szemben a létránál be és balra majd megint balra és a végén fel, itt a második kar. Miután meghúztad ússz ki a nagyterembe, a létra tetejénél levegőt vehetsz. Ússz a fal mellett és be a járatba, félúton a beugróban a plafonon találod a harmadik kart. Miután mind a hármat meghúztad kinyílik az ajtó a levegőzős helynél. Menj ott be amerre a létra néz, az elágazásnál jobbra a kapcsoló időre nyitja az egyik ajtót a másik irányban, rohanj be rajta és told meg a kart. Kinyílt a szomszéd szoba ajtaja ahol a kapcsolóval leereszted a vizet. Menj vissza a létrához és le a terembe. Told a kockát a mintás padlólapra, meg másik négyet is a környező szobákban, így kinyílik fent az ajtó. Mássz fel a létrán ahonnan eredetileg bejöttél ide, és vedd fel a Fáklyát. Menj vissza vele a folyosón egész a csapóajtóig és itt az égő fáklyánál meggyújthatod. Indulj vissza, az elágazásnál jobbra a kúszórésben dobáld végig a Fáklyát hogy meggyújthasd a bentit így kinyílik a 7.secret ajtaja, kússz ki és menj oda, vedd fel a flare-t kismedit. Talán egyszerűbb ha a Fáklyát bent hagyod és inkább a másikat veszed használatba, bárhogy is egy égő Fáklyát dobj le a kiszárított terembe. Mássz utána és lobbantsd lángra a fali fáklyákat a szobákban, összesen ötöt. A létra mögötti szobákban levő kettőt hagyd a végére mert onnan már nem tudod kihozni a Fáklyát. Ha mind ég kinyílik a rács az első létra közelében, menj be rajta majd le a vízbe.

Kövesd a járatot, a kanyarban ússz fel és húzd meg a kart, gyorsan ússz továb majd kimászva sprintelj mert időre zárul az ajtó. Menj végig a csatornában, a végén három szörnyet kell elintézned egyesével, és a három cellában megtolni a karokat. A harmadikkal kinyílik az ajtó az idevezető járat falában, menj fel mögötte a csúszósokat átugorva, majd fel a létrán. Mássz fel a tetejéig, ugorj megfordulással a másik létrára, fel ezen is és ugorj a nyílásba. Kússz be és kövesd a járatot, a végén háttal ugorj a csúszra és továbbugorva feljebb jutsz. Haladj tovább, az elágazásnál a kúszórés mögött flare-t vehetsz fel, a másik irányban a teraszon tiéd az 1.Holy Gem. Mikor felveszed kinyílik a rács lent az első cellában, juss oda vissza és menj be rajta. Vedd fel az 1.Cog-ot, ekkor egy ajtót látsz kinyílni. Menj ki és készülj a harcra. Amint sikeresen elintézted a hordát vedd fel a kismedit az egyik cellában ahonnan kijöttek. Az újra nyitva álló bejáraton menj vissza amerről bejöttél.

A teremben ahol a fáklyákat gyújtottad mássz fel a létrán, és most menj a másik járatba, vedd fel a 2.Holy Gem-et és a kinyílt ajtó mögött a 2.Cog-ot. Ekkor újra megtelik vízzel a terem és kinyílik a rács a létrával szemben. Ússz át rajta és visszaérsz a vizi alagutakba, a másik rács kinyílik mikor elé érsz, ússz ki és menj be újra a középső épületbe. Menj tovább egyenesen, át a hídon.

Az épületbe érve mássz fel a létrán és tekintsd át a szituációt, egy igen finom négyszeres időzített szekvencia. A jobbra levő kapcsolóval kezdj ami a legfelső csapóajtót nyitja, ez a végcél. Pördülj meg és rohanás a hátsó sarokba végig sprintelve a korlát mellett balkanyarral, akkor engedd el a sprintet hogy be tudj kanyarodni jobbra a kapcsolóhoz ami egy platformot nyit fel. Egy rövid sprint a harmadik kapcsolóhoz, becsúszással állj meg előtte, ez egy tömböt emel fel. Miután meghúztad hátraugrás megfordulással, fuss és ugorj a tömbre, pördülj meg rajta és egy kis balkanyarral ugorj a platformra. Futás a negyedik kapcsolóhoz, helyből ugrás a felemelt platformra majd tovább az oszlopra és fel. Told át a kart, lent nyitja az egyik ajtót. A fal mellett ugorj át a különálló platformra a Golden Key-ért, mikor felveszed mögötted kinyílik az ajtó. De még ne ugorj vissza, a távcső éjjellátó módját használva nézz előre, ott egy láthatatlan platform. Azon át ugrálj el a 8.secret-be és vedd fel a töltényt. Ugrálj vissza és menj be az ajtón, mássz le a létrán, az ajtó kinyílik előtted. Menj be a másikon amit az előbb nyitottál és át a hídon.

Ereszkedj le a szobába, a sarokban a kapcsoló időre felemel egy tömböt és egy platformot. Rohanás a másik sarokba a tömbre, lendületből ugorj rá, pördülj meg és ugorj rá a platformra kapaszkodás nélkül, fuss át a sarkán a másik kapcsolóhoz. Ez szintén időre felnyitja a dupla platformot, kapcsolás után ugorj jobbra a csúszós távolabbi szélére, innen továbbugorva a kapcsoló mögötti csúsz végére érkezel. Egyből ugorj tovább a levegőben balra is kanyarodva hogy a felemelt platformhoz minél közelebb kapd el a szembeni csúsz peremét. Oldalazz teljesen balra, húzódzkodj fel és ugorj a mögötted levőre, innen balkanyarral megérkezel rá. Fordulj meg és ugorj a csúszra a sarokban, és onnan a létrára. Mássz fel és ugorj a mögötted levő csúszósra, innen továbbugorva kapd el a következő peremét, oldalazz a jobb szélére és itt kapaszkodj fel rá, majd egy kanyarodóssal ugorj szembe a fal mellettire, innen a kis erkélyre. A korlátot átugorva kapaszkodj meg a résben és oldalazz jobbra, fel a kapcsolóhoz. Ez is időzített, amint meghúztad rögtön egyet hátra, pont megállsz a szélen, innen ugorj hátra a csúszra, meg is fordulhatsz a levegőben hogy lásd merre mész, ugorj tovább a sarokba, innen úgy ugorj hogy a kinyílt csapóajtó alatti csúsz legtetejére érkezz és onnan továbbugorva fent vagy. Tedd magadévá a 3.Cog-ot és mássz le a létrán, vissza a hídon.

Be balra az ajtón és mássz fel a létrán ahol előzőleg lejöttél. Menj ki a teraszra és jobbra végig a fal mellett a másik oszlopos teraszra. A sötét sarokban rántsd le a fali kapcsolót ekkor megjelenik a 3.Holy Gem középen, vedd fel. Menj vissza a létrához, és átugorva felette menj teljesen fel, körbe körbe a járatban. Kiérve legfelülre láthatod hogy ide kellenek majd a fogaskerekek. Menj be a másik járatba és le az itteni létrán. Az egyik ajtó kinyílik mikor leérsz, de először menj a másik járatba ami a fogaskerék felvételekor nyílott. Kiérsz egy teraszra ahol felveheted a 4.Holy Gem-et. Menj vissza a járatban és most menj ki a másik ajtón. Ezen a teraszon egy helyen hiányzik a korlát, jegyezd meg mert itt majd át is kell ugrani, de most kapaszkodj le a peremen és ess a fali kapcsolóra, szép nagyot pottyansz a vízbe. Jobbra a fal mellett kinyílt csapóajtón át mássz ki, vedd fel a flare-t és a 4.Cog-ot. Ekkor kinyílik a felvezető csapóajtó. Mássz fel a létrán és menj vissza a középső épületbe.

A létra mellett a sarokban használd a kulcsot, mássz fel a létrákon a leengedett tömb helyére. Innen kicsit átlósan ugorj a falhoz és kapaszkodj meg a résben, oldalazz balra amíg fel tudsz menni. Ki az erkélyre, jobbra jegyezd meg a még lógó platformot, ide nemsokára visszajössz. Most menj balra körbe, ugorj rá a fali kapcsolóra ami egy platformot és egy tömböt emel fel odabent. Mássz fel ismét ugyanoda, azért dupla a létra hogy a tömb fölé tudj kerülni. Ugorj megint a résre és ezúttal oldalazz végig balra át a sarkon, ess a platformra. Mássz fel a létra bal szélén, a csúszósról egy balkanyarral ugorj a balra lejtőre, itt a két egymás felé lejtőn ugrálj, fordulj is meg a levegőben hogy jól jöjjön ki. Tehát ugrálj balra kanyarodva, amint átérsz a járattal szemben lejtőre onnan elugorva meg is érkezel a járatba. Van itt egy zárt ajtó és egy kapcsoló, előtte ments egyet mert csak egyszer használhatod. Mikor meghúzod sokminden történik a teremben, időre felnyílik két platform amiken átugrálhatsz és a túloldalon kinyílik két ajtó, ebből az első ami a továbbjutáshoz kell nyitva marad, csak a belső secret ajtaja időzített, tehát ahhoz kellene odaérni időben. A mozi után amint visszakapod az irányítást fordulj balra és ugorj a platform jobb oldalára, kapaszkodj fel és egy balkanyarral ugorj a járatba. Itt egy kis sprintet is tegyél bele a biztonság kedvéért, bár ha mindent tökéletesen csinálsz akkor nincs rá szükség. A járat végén ugorj a csúszós legalacsonyabb minél távolabbi részére, és innen egy kanyarodós ugrással a második platformra érsz, azonnal helyből ugrás és kapd el a nyílás szélét. Kapaszkodj fel és a lesüllyedő tömbön át fuss be az ajtón a jól megérdemelt 9.secret-be, vedd fel a nagymedit. Ha valamit elrontottál volna a lentebbi erkélyekre lépve kinyílnak az ajtók egyel visszább a járatokban ahová a kicsit magasabb padlóról vissza juthatsz, mögöttük a mintás padlólapra lépve ismét fel tudod emelni egyenként a platformokat hogy átjuthass, persze akkor a secret már zárva lesz. A lesüllyedt tömb helyén már hozzáférsz a tolikockához, told meg egyszer hogy kinyíljon az ajtó, majd még egyszer a kinti tömbre. Az ajtó mögött told meg a kart és kockád lemegy egy szintet. Fuss le utána, húzd meg az itteni kapcsolót, majd húzd a kockát a másik létra elé a felemelt tömbre. Le a földszintre és húzd meg mindkét kapcsolót, húzd/told át a kockát az utolsó liftezős tömbre, még egy kapcsolás és végre lent van. Már csak el kell vonszolnod a mintás padlólapra két oszlop között hogy az egyik sarokban lesüllyedjen a padló és felvehesd az 5.Cog-ot. Juss fel újra az erkélyre és ugorj át a felnyílt platformra, menj el a végéig és fel az épület tetejére, középen mássz le a létrán. Az egyik sarokból húzd el a kockát és vedd fel az újabb Golden Key-t, a másik falon illeszd a zárba, majd lépj be a teleportba.

Az egyik sarki teraszon találod magad, itt a 6.Cog, vedd fel. Jegyezd meg ezt az átugrós helyet is a hiányzó kerítésnél. A kinyílt csapóajtón át mássz le. Juss fel ismét legfelülre és tedd a helyére mind a hat fogaskereket, a leereszkedő tömbök mögött húzd meg a két kapcsolót, láthatod mit nyitnak. Itt az alkalom ugrani egy feltenbergert, ez a leggyorsabb módja a lejutásnak. A vízben a csapóajtón át gyere fel ahogy korábban is, majd a kinyílt ajtók mögött tedd az ékköveket a foglalatokba. Amint megvagy láthatod hogy bekapcsol az egyik teleport, vissza a középső épületbe és jobbra át a hídon. Lépj a teleportba és jöhet a következő pálya.

3. Ye Obelisk Sequence

Seccret 10-11-12-13:

Mentések--Savegames:

Indulj előre amerre az út vezet, le a vízbe, mikor kimászol az ajtó becsapódik mögötted, mindeközben zárt ajtók előtt haladsz el. A folyosó végén fel a létrán kábé a feléig, ugorj a mögötted levő nyílásba és egy terembe érsz a közepén egy kis üvegpiramissal. Ugorj át balra a rács előtti platformra, innen át a túloldalra a karhoz. A platform szélén kapaszkodva oldalazz balra és ott húzódzkodj fel hogy meg tudd tolni, a feletted levő szobába vezető ajtót nyitja a létra tetejénél. Juss le, ha safety drop-ból esel le a jobb szélen akkor csak minimálisat sérülsz, vagy megoldható sérülés nélkül is, ehhez sétából kezdett ugrással vissza kell ugranod az előző platformra és onnan a lenti oszlopra a nyílás előtt. Nézz körül, az egyik falon van két zárt ajtó és egy nyílás, a másik három falon mindegyiken egy-egy nyílás amik egyforma szobákba vezetnek, mindháromban obeliskek vannak felfűggesztve. Először ezeket derítsd fel, középről a piros mintás padlólapokról tudsz felugrani az oszlopokra. A kar alattin bemenve a körbefutó magasabb párkányon flare-t vehetsz fel, a földszinten az egyik beugróban egy kapcsolót, mikor meghúzod a kamera megmutatja a secret ajtaját de még egy kapcsoló kell hogy kinyíljon. A peremről ugorj a kijárathoz, közben láthatod hogy van itt egy vizi kar is, csakúgy mint a másik két szobában. Menj át a szemben levőbe, itt csak egy adag töltényt találsz. A középső szobában vedd fel a kismedit és húzd meg a kapcsolót, időrefutás következik de nem kell sietni. Juss ki, a kinti teremben ugorj szemben a nyílásba, az elágazásnál tovább egyenesen, a végén jobbra az ajtóhoz, még sprintelni sem kell.

Mássz fel újra a létrán, ezúttal a tetejéig és menj be a kinyílt ajtón, vedd fel a töltényt. Van itt három nagy nyomógomb, ugyebár hat különféle sorrendben lehet őket megnyomni, és mind nyit is valamit. Kezdjük, a bal-közép-jobb megnyomására kinyílik a továbbvezető rács és egyből reset-elődnek is a gombok. Bármilyen más kombinációra a másik rács nyílik és ott kell tenned egy kört hogy reset-eld a gombokat, de amint kinyitottad a továbbvezetőt az nyitva marad és ezután már a többi kombináció is él, a sorrend mindegy. Hát vegyük sorra, nyomj is egy bal-jobb-közepet és menj be a következő szobába. Amint felveszed középen a Crowbar-t kinyílnak az ajtók, nézz körül, mindkét irányban egy-egy gyíkot intézhetsz el.

A balra levő szobában találod az előbb nyitott rácsot. Mikor belépsz bezáródik mögötted és hallhatod hogy kint a gombok reset-elődnek, ez mindnél így lesz majd. A másik rács kinyílik amint elé érsz. Fuss ki az omlósra és ugorj át a csúszra, próbálj háttal érkezni hogy egyből megkapaszkodhass a peremében, de ha kell a szembeni csúszt is igénybevéve megfordulhatsz a levegőben. Oldalazz teljesen jobbra és itt húzódzkodj fel, ugorj megfordulással és balkanyarral a következőre, onnan jobbkanyarral az utána levőre, innen úgy ugorj hogy az utolsó legtetejére érkezz és rögtön tovább mert tűz ég rajta. Kapd el az ajtó előtt a peremet és fel. Nekifutással ugorj a sarokba, tovább a következőre úgy hogy onnan egy jobbrakanyarodóssal átjuss a nyílás felé lejtőre, mire ideérsz a tűz elalszik rajta. Ugorj megfordulással és kapaszkodj meg a járat szélében. Bemenve vedd fel a töltényt, menj el a másik végéig majd gyere vissza középre mert ekkor lemegy ott a fal. Mögötte a kapcsoló egy időre kioltja a tüzet a következő csúszóson, bár enélkül is meg lehet csinálni sérülés nélkül. Akár meghúzod akár nem az eljárás ugyanaz, a járat másik végén ugorj ki balra a közelebbi csúsz jobb szélére, egyből tovább jobbkanyarral és kapaszkodj meg a másik szélében. Oldalazz teljesen jobbra és itt húzódzkodj fel, egyből ugorj el jobbkanyarral és kapd el a rést a falon. Oldalazz balra és a kapcsolónál fel, ez időre nyitja szemben az ajtót. Miután meghúztad egyet hátra hogy a szélen állj, majd egy hátraszaltó, és innen már csak meg kell ismételni a manőversort az ajtóhoz, azzal a különbséggel hogy az utolsó csúszóson már nem ég a tűz, így ott picit tovább csúszhatsz és kapaszkodás nélkül ugorhatsz az ajtó elé hogy beérj rajta. Szedd ki a falból az 1.Golden Star-t és az újra kinyíló ajtókon ugorj vissza a bejárathoz, a rács miatt az ugrás picit nehéz, a levegőben balra kanyarodva pontosan a sarkára érkezz. Menj vissza a gombokhoz.

Közép-bal-jobb, ez a saját kombinációja a mögötted lévő rácsnak, a továbbjutás szempontjából erre az egyre nincs szügség, kivéve ha az elején rosszat puttyogsz be, de egy igazán jók kis helyszínt hagynál ki ha nem néznéd meg. Menj be és ugorj fel a magasabb részre ekkor kinyílik alattad a csapóajtó. Fordulj meg és ugorj a létrára, a felső része is mászható, majd mikor szünetel lenn a tűzfújó gyorsan le és jobbra. Csak egy textúrányi létra biztonságos, a következő mögött is van tűzfújó, mikor szünetel haladj tovább jobbra. Itt ahol magasabb a plafon még ne ugorj hátra, előbb az ottani tüzet ki kell kapcsolni. A következő tűzfújón át menj tovább a sarokba és itt ugorj le a létráról. Vedd fel a töltényt, ha másért nem ezért érte meg bejönni ide. Mindkét kapcsoló előtt van tűzfújó, az elsővel ne próbálkozz, csak annyi időre szünetel hogy át tudj futni a másodikhoz, azt húzd meg, a kettő között pont megállhatsz kivárni míg szünetel a második. Ugorj a létrára és vissza balra ahol most már hátraugorhatsz és a kapcsolóval kioltod a tüzet a sarokban az első kapcsoló előtt. Menj oda vissza és húzd meg, majd a kinyílt rács mögöttit is, itt is a sarkon kivárhatod amíg szünetel. Így már újra kinyílik a bejárat mikor elé érsz, juss vissza fel és nyomógombozz tovább.

A közép-jobb-bal variációra a jobb oldali szobában nyílt ki a rács, ahol egy logikai szobába jutsz. A színes padlólapok remekül elterelik a figyelmet a plafonról, ugorj fel a jobb oldali beugróba, onnan a plafonlétrára és csimpizz el mindhárom szürke plafonlapra hogy kinyíljon a rács és megszerezd a 2.Golden Star-t. A szomszédos beugróban vedd fel a töltényt, majd az előzőben kinyílt csapóajtón át mássz le. Gyújts egy flare-t hogy kiszúrd a tolikockákat, húzd ki a falból mind a hármat majd mássz fel hogy szemügyre vehesd a tetejüket. Az azonos szinü padlólapok alá kell tolni őket hogy kinyíljon a csapóajtó ahonnan az egyiket kihúztad. Mássz ott fel és vedd magadhoz a 3.Golden Star-t, majd menj ki amerről bejöttél.

Következzen a jobb-bal-közép sorrend, amire az egyenesen vezető rács nyílik. Itt három csillag is van de abból kettő csapda. Ugorj fel a tükörhöz és állj közvetlenül mellé, csak így látsz mindent. A három szürke padlólapra kell rálépned hogy a megjelenjen a fali kapcsoló. Láthatsz egy kúszórést is, ott találod a 10.secret-et, Uzi és tárak. Rántsd le a kapcsolót és kialszik a tűz a 4.Golden Star-nál, szedd ki a falból és a csapóajtó lenyílik alattad, de itt nem lávába esel. Flare-el a kézben nézz körül, a gyanús tömbök közül kettő tolható, ezeket a négy jelölt padlólapra kell tolnod, a többi kinyílni fog. Pont előtted van is egy, told meg egyszer, majd balra a létra mellett amelyik tolható azt is ameddig megy, így körbe tudsz menni és megtolni az elsőt, ekkor lemegy a fal mögötted. Jobbra, amerről bejöttél szintén van egy jelölt padlólap, juttasd ezt a kockát oda hogy lemenjen a fal egy másik darabja nem sokkal az előző mellett. A másodiknak megtold kockát húzd vissza egyszer majd mögékerülve told meg, kapsz egy bevágást a létra melletti tömbről de még zárva marad. Húzd vissza a kockát párszor és körbemenve told a sarokba, ismét körbemenve húzd az utolsó jelölt padlólap mellé. Az előbb megnyitott kis mellékjáraton mögékerülve told a helyére és végre kinyílik a fal a létra mellett. De nem csak az nyílt ki hanem a 11.secret is mögötted a mellékjáratban, menj be és vedd fel a flare-t tárakat, majd a létra mellett szedd ki a falból az 5.Golden Star-t. A létra tetején kinyílik a csapóajtó, mássz fel és menj vissza puttyogni.

Intézd el a gyíkot majd nyomd be az utolsó variációt, jobb-közép-bal, erre a bal oldali szobában nyílt ki a másik rács, mögötte tegyél egy Csillagot a foglalatba mire vízcsobogáshangot hallasz. Menj ki de amint kilépsz a szobába fordulj sarkon és gyere vissza mert megjelent itt egy nagymedit, ez a 12.secret. Most már mehetsz úszkálni.

Első körben húzd meg a korábban látott három vízi kart az obeliskes szobákban, a középsőben a rács alatt levegőt vehetsz. Mikor mindhárommal megvagy kinyílik a mutatott ajtó, ússz be rajta, menj fel és kapcsolj, így az egyik járatban egy kicsit még feljebb megy a vízszint. Most ússz be azon a nyíláson amerre az időrefutás volt, és az elágazásnál balra. Kábé félúton a folyosón van egy beugró a plafonon, ússz ott fel és húzd meg a kart hogy kinyíljon a 13.secret ajtaja, ússz be rajta és vedd fel a töltényt flare-t. Vissza az előző folyosóra, most ússz el a végéig és fel, húzd meg a kart hogy kinyíljon az ajtó.

Amint bemész rajta kövesd figyelemmel a mozit mert egy jó kis időreúszást kell teljesíteni az ajtóhoz az utolsó szobában. Javaslom hogy előbb derítsd fel a helyszínt hogy pontosan megismerd az útvonalat. Tehát húzd meg a kart és a réseken át ússz el az időre záruló ajtóhoz, figyelj hogy sehol ne akadj el a sarkokban. Az első résbe a legnehezebb jól beúszni mert ez a legszűkebb, a többi már kúszójárat méretű. Próbáld a rés előtt a plafont célozni és az utolsó pillanatban 'told előre a botot' hogy akadás nélkül beússz rajta. Végig a járatban, a fali kapcsoló miatt kicsit nagyobb ívben kanyarodj be a következőbe. A végén le a szobába és átlósan a másik sarokban fel a harmadikba, ezen is végig és elérsz az utolsó szobába, gyorsan be az ajtón. A végén gyere fel és húzd meg a kapcsolót hogy eltüntesd a vizet. Menj vissza és vedd használatba középen a tekerőt hogy elforgasd lent az obelisket, a hegye nézzen a középső szoba felé. Az egyik sarokban van egy tolikocka, told át a másik sarokba a hiányos oszlop alá, meg a szoba másik felén a szürke padlólapra is, így kinyílik mindkét ajtó a járatban. A következő szobában is forgasd pozícióba az obelisket, majd át a kúszórésen amin ideúsztál. A fali kapcsolóval kinyithatod az ajtót ha esetleg nem jól állnának az obeliskek és vissza kellene jönni. A másik résben lődd szét a csontokat hogy kinyíljon az első szobába vezető ajtó. Itt is forgasd az obelisket megfelelő helyzetbe.

Menj vissza a lenti szobába és a secret ajtaja előtt húzd meg a kötelet, láthatod amint az obeliskekből kijövő áram széttöri az üvegpiramist középen. A helyén vedd fel a Sun Disk-et, a mozi megmutatja a következő feladatot. Ugorj fel a létrához és menj a három nyomógomb utáni szobába. A kardost csak  revolverrel vagy shotgun-al tudod kinyírni, nem túl messziről amikor épp nem lő. Maga után hagyja a Golden Key-t, vedd fel a Shotgun-t és a töltényeket is. Illeszd a kulcsot a zárba és előkerül a haverja, rendezd le őt is és vedd fel a Silver Key-t amit eldob és használd is. Kinyílinak az ajtók, menj a balra levő szobába, mikor odaérsz meghallod a bika lépteit. A Fáklyákhoz levezető ajtókat az itteni szobákban található három kapcsoló nyitja, ezeket természetesen bikucival kell megfejeltetni. De ezzel még nincs vége, utána be a folyosóra de ne lefelé hanem az átlátszó padlójú szobába. Mikor a bika megnyomja a gombot a padló eltünik, ezért állj egy sétára a gombtól és fordulj kicsit valamelyik oldalra, így vissza tudsz ugrani a peremre. A kúszórés felett kapaszkodj le és ess le egyet hogy bemászhass. A végén ugorj fel a fali kapcsolóra, így kinyitod a teleporthoz vezető ajtót. A mögötted levő is kinyílt, ugorj vissza a folyosóra és most menj le a lépcsőn.

Át a szembeni járatba, vedd fel a nagymedit. Itt az ideje hogy végre leszámolj a bikával, amint az itteni kapcsolónak is nekifuttatod szépen beleesik a lávába bár látszólag nem zavartatja magát miatta, de ami fontosabb a tábortűz előtt is kinyílik az ajtó. Nincs más dolgod mint felkapni egy Fáklyát, meggyújtani és visszamenni vele az előző pályára. Amint láthatod jó sok Fáklya van, így ha valahol elvesztenéd ide mindig visszajöhetsz újabbat vételezni.

The Hidden Tinnos Temple folytatás

Mentések--Savegames:

Menj a középső épületbe, itt tedd le a Fáklyát mert nem ezen pályán fog kelleni. Menj balra, át a hídon, fel a létrán majd a járatban felugorva a másikon is. Ki az itteni teraszra, jobbra végig az erkélyen és fel ezen a létrán is. A létra mellett ahol hiányzik a korlát ugorj át és tegyél két Csillagot a foglalatokba. Balra ugorj fel az egyik oszlopot tartó tömbre és ugorj le a másik teraszra. Ezen is hiányzik a korlát egy helyen, itt ugorj át a következőre és tedd be a másik két Csillagot az itteni foglalatokba. Láthatod amint bekapcsolódik a teleport a harmadik híd mögötti szobában. Juss vissza a középső épülebe a Fáklyádért és irány a következő pálya.

4. The Torch Challenge

.Seccret 14:

Mentések--Savegames:

Tedd le a Fáklyát hogy felvehesd a Torch Scroll-t, olvasd el. A bölcs utazó jobbra dobja a fényét, mulaszd el és soha nem látod meg a kijáratot. Tartsd meg fáklyádat mindenáron, vagy lelked örökre elveszik. Fogadd meg a tanácsot és a jobbra nyíló járatban dobd le a Fáklyát, lent még csak zárt ajtók vannak tehát ess le a vízbe a másik irányban.

Vedd fel a töltényt és kövesd a járatot, a végén fel a létrán. Rendezd le a szitakötőt és nézz körül, ebben a teremben fog bonyolódni a cselekmény. Idefent mást még nem tudsz csinálni mint a hiányos korlátokon át az egyik kőhídra ugorva meghúzni a kapcsolót. Mássz le a létrán amin feljöttél és a kinyílt ajtó mögött kezdődhet dupla-hoppla. Ugorj át az oszlopra és fordulj jobbra amerre a létrák vannak. A tűzfújóhoz képest jó időzítéssel ugorj és kapaszkodj meg a csúszós peremében a jobb oldalán és húzódzkodj fel. Két jobbra kanyarodós ugrással elérsz a létrára. Oldalazz a jobb szélére csak ne annyira hogy a mellette levő tűzfújó megégessen. A túloldali tűzfújóhoz képest időzítve mássz fel és jobbra haladva miközben a csúszósokon ugrálsz juss el a vízszintesre. Rántsd le a fali kapcsolót így kinyílik a Fáklyához vezető első ajtó. Ugorj a sarok felé amerre a létrák vannak, a csúszós minél távolabbi részére érkezz mikor szünetel a tűzfújó hogy egy jobbra kanyarodóssal tovább ugorhass a másik csúszra. Vagy ugorhatsz megfordulással és a peremben megkapaszkodva oldalazz balra. A létrára szintén kétféleképpen is át lehet jutni, vagy a perembe kapaszkodva ráoldalazol, vagy az izgalmasabb módon egy kanyarodóssal be a sarokban levő csúszósra és onnan megfordulással. Bárhogy is, mássz fel kábé a feléig és ugorj a mögötted levő létrára. Mássz fel ezen is és megfordulással ugorj az omlósra és gyorsan rá ismét erre a létrára. A tetején vedd fel a tárat és a sarokban húzd le a fali kapcsolót. Mássz le a létrás oszlop túloldalán és a létra jobb oldaláról ugorj a csúszra megfordulással, majd egy balra kanyarodó ugrással be a járatba. Utóbbival a két egymás felé lejtő csúszon ugrálva akárhányszor próbálkozhatsz, akkor jó ha a falhoz elég közel de nem szorosan mellette csúszol. Menj végig a járatban, a kanyarban egy oriáspók támad. A végén ugorj a majdnem szemben levőre, onnan ugorj balkanyarral és kapaszkodj meg a másik csúszós peremén. A bal szélén kapaszkodj fel mikor szünetel mögötte a tűzfújó, ugorj a következőre majd balkanyarral az utána levőre, onnan a járatba. Mikor odamész a flare-hez egy pók ugrik a nyakadba, végezz vele és vedd fel, gyújts is egyet és nézz fel, rántsd le a fali kapcsolót. Menj tovább, az ablaknál kismedit találsz, a kanyar után a másik ablakban van egy vizi kar, ezt jegyezd meg. A szeletelőkön átjutva kövesd a járatot a legvégéig, vedd fel a nagymedit és told át a kart mire nem csak a mutatott két ajtó nyílik ki hanem mögötted a sarokban levő is. Menj oda és nézz fel, jegyezd meg a nyílást. A kar megtolása után amint hátralépsz újabb pók ugrik elő, intézd el majd indulj visszafelé az első szeletelő előtt kinyílt ajtóig. Majdnem szemben van egy csúszós előtte tűzfújó, remek időzítéssel ennek a peremét kell elkapnod egész a bal szélén és fel rá. Bal kanyarral ugorj a másikra és ezen is kapaszkodj meg, oldalazz balra de ne teljesen a fal mellé csak annyira hogy be tudj ugrani róla balra a nyílásba. Mögötte tűzfújó tehát itt is fontos az időzítés. Vedd fel a Sun Goddess-t és mássz fel a létrán, intézd el a szitakötőt. Szerzeményedet rakd össze az előző pályán talált párjával és az így kapott Sun Talisman-t helyezd a kis emelvényre a napszimbólummal. Mássz fel a korábban meghúzott kapcsoló felett kinyílt ajtóhoz, a járat végén vedd fel a kismedit majd nyisd fel a csapóajtót.

Visszaérsz a kezdőhelyre, mássz le a létrán ahová a Fáklyát ledobtad és mivel itt már az ajtók nyitva vannak indulhat a Fáklyásmenet. A két omladozóson át ugrálj a kis erkélyre, bent a szobában lobbantsd lángra az első üstöt. Gyere ki és ugorj át jobbra a csúszós alacsonyabb részére, balkanyarral a következőre. Ezen csússz egy kicsit hogy a végéről ugorj, és végig balra kanyarodva a levegőben kábé 45 fokkal már balra elfordulva érkezz az omlósra. Így van csak időd még egy picit továbbfordulni és helyből felugrani a másik omlósra, még egy ugrás és fent vagy a fali fáklya előtt. Gyújtsd meg és most egy picit tedd le a Fáklyát, valamelyik számgombbal hogy ne essen messzire. Jobbra kapaszkodj le és ess a fali kapcsolóra így kinyitva a következő ajtót ahová menni fogsz. Kapaszkodj vissza és folytatódjék a Fáklyásmenet. Ugorj a közelebbi csúszra, annak is a magasabb részére különben túlugrasz, egy balra kanyarodóssal a másikra, onnan az omlósra és egy pici jobbkanyart is tehetsz az ugrásba. Amint az omlósra érsz pördülj meg, picit fordulj jobbra és helyből ugrás a másik omlósra a levegőben jobbra kanyarodva szükség szerint. Ahogy leérsz további jobbkanyarral futás/ugrás az erkélyre. Menj be és gyújtsd meg az üstöt. Gyere ki és ugrálj tovább, a következő csúszós bal szélére ugorj hogy egy kanyarodóssal feljuss balra a kis erkélyre. Innen vagy sétából kezdve vagy nekifutás közben kanyarodva ugorj a másik kis erkélyre a sarkon túl. Fordulj jobbra, szemben a falon két nyílás is van, a bal oldaliból kezdted az ugrálást, most a másikat célozd. Egy kicsit trükkös az ugrás a felé lejtő csúszra mert helyből rövid nekifutásból hosszú lenne, tehát rövidíts rajta. Vagy sétából kezdve ugorj, vagy normálisan de a bal szélére célozva és a levegőben jobbra kanyarodva érkezz a jobb szélére. Innen egy jobb kanyarral benn vagy a járaban. Tedd le kicsit a Fáklyát hogy meghúzhasd a kapcsolót, így kioltván a tüzet az egyik omlósnál. Lobbantsd lángra az üstöt és menj ki. Ugorj a balra levő két blokk széles csúszós legalacsonyabb pontjára, arról tovább a másikra amelyiken most már nem ég tűz, onnan egy balkanyarral fenn vagy az első kis erkélyen. Ugorj át ismét a másikra. Balra az első omlósnál még működik a tűzfújó de amint elé lépsz elalszik. Ugorj fel a sarkára és várj egy kicsit amíg az utolsó lángcsóva is eltűnik majd futás/ugrás a következőre. Vagy a külső széle felé és azon egy kis balkanyart téve lendületből ugrasz tovább a harmadikra, vagy maradj a fal mellett, amint a másodikra érsz lépj előre egyet és helyből a harmadik sarkára. Amúgy a harmadik bár úgy néz ki mint az első kettő de nem omlós. Gyújtsd meg idefent is a fali fáklyát és a hidak kitekerednek.

Menj be a nyíláson amelyiket a mozi is mutatta és a fa padlóra dobva válj meg Fáklyádtól. Amíg leég a padló vedd fel a kismedit majd ess le. Találsz lent egy csomag flare-t, gyújts is meg egyet hogy észrevedd a tolikockát, húzd ki és vedd fel mögötte a Golden Key-t. Told a kockát a mintás padlólapra az egyik beugróban mire kicsit átrendeződik a szoba, a magasabb padló legmagasabb sarkáról az előrenyilat és ctrl-t nyomva tudsz feljutni. Menj át a hídon és szemben nyisd az ajtót a kulcsoddal, bent told meg a kart mire elárasztódik a terem.

Ugorj a vízbe, a középső struktúrán húzd meg a vizi kart, még kettő kell hogy kinyíljon a mutatott ajtó. A második a létrákkal átellenes sarokban van az oszlop oldalán, húzd meg ezt is. Ússz itt le és be a járatba a harmadikhoz, azonban mikor odaérsz egy vizi boszorkány támad, iszkiri ki a vízből a létráknál és lődd le. Most ússz vissza és húzd meg a kart, de még ne menj ki. Ússz át a szeletelőkön a sarokba ahol a kart toltad meg, kimászva a kúszórésben nyilat és nagymedit vehetsz fel a 14.secret-ben. Kifelé vigyázz mert a vízben újabb boszorkány vár tárt karokkal, célzott lövéssel intézd el. Ússz ki majd be a középső struktúrába ahol a létra van, és lefelé kövesd a járatot a kinyílt ajtóhoz.

Vedd fel a kismedit, az ajtó becsukódik mögötted. Karokat kell meghúznod ebben a kis vizi labirintusban, az elágazásnál először balra, a második szeletelő után ismét balra, itt a járatokban flare-t és nagymedit találsz. Folytasd tovább a folyosón, át a harmadik szeletelőn, az újabb elágazásnál balra levegőt vehetsz. Vissza az elágazáshoz és lent húzd meg az első kart a háromból ami a csapóajtóhoz kell. Vegyél egy levegőt és vissza amerről jöttél, át mindhárom szeletelőn az első elágazásig majd a másik irányban is át az első kettőn, a második után jobbra a járatokban levegőt vehetsz. Itt még hagyd békén a karokat, csak töltsd fel magad oxigénnel és vissza a kinti folyosóra, ússz tovább. A kanyarban flare-t vehetsz fel, a végén húzd meg a kart majd ússz vissza az előző levegőzős helyre. Húzd meg a szemben levő kis járatban a harmadik kart hogy becsukódjon a csapóajtó ami megfogja a követ, így már meghúzhatod az alatta levőt hogy kinyíljon felette az ajtó. Húzd meg újra a másikat hogy kinyíljon a csapóajtó és leessen a kő, mássz ki a nyílásba.

Fel a folyosón, majd a létrákon, a vizi járatban az áramlás végigvisz. Kimászva menj le a járatban, intézd el a pókot és vedd fel a Kingdom Key-t. Mögötted kinyílik az ajtó és ismét a főteremben találod magad. Szerzeményeddel már csak vissza kell menni az előző pályára. Irány a szemben levő járat a kapcsoló felett, útközben tedd ártalmatlanná a két szitakötőt. Le a korábban nyitott csapóajtón és lépj a teleportba.

The Hidden Tinnos Temple folytatás

Mentések--Savegames:

Menj át a hídon a középső épületbe, jobbra át a másik hídon és már használhatod is a kulcsodat. Menj be a kinyíló ajtón és ugorj a teleportba.

5. Gauntlet

.Seccret 15-16:

Mentések--Savegames:

Fuss előre, lődd szét a vázát és vedd fel a flare-t. Sok mindent kell csinálni ebben a teremben, és néhol más sorrend is lehetséges. Fordulj meg és a bejárat felett rántsd le a fali kart így kikapcsolván a tüskéket az egyik sarokban, amerre a rácsos ajtó van. Menj oda és egyensúlyozz végig a kötélen, mire átérsz a kapcsoló előtt is kikapcsolódik a tüske. Húzd meg mire eltűnik a tüske a másik kapcsoló előtt is, de nem tudsz közvetlenül odamenni mert további tüskés csapdák vannak köztetek. Vissza a kötélen, körbe a teremben, a másik sarokban mikor szünetel a tüske lépj oda és leáll. Sétálj át ezen a kötélen és kapcsolj, majd menj vissza, a középső kötél kezdetét jelentő szürke blokkhoz, ezen a kapcsolás hatására már nem fog felnyársalni a tüskecsapda. Miközben átmész a kötélen hallhatod hogy mögötted a csapóajtó kinyílik. Megfordulhatsz a kötélen, vagy átmehetsz és innen a magasabb részről oldalugrással vagy hátraszaltóval a kapcsolók elé kisütheted a csapdákat ha akarod. Menj vissza a kötélen és le a létrán, az oszlopok tövében ugrálj el a kapcsolóhoz, húzd is meg. Ugrálj vissza és mássz fel, a csapóajtó mellett megjelent egy kar, told át mire megjelenik egy kulcs szemben. Felvenni még nem tudod mert alatta tüskés lett a padló, de amint felé mész a kötélen lent a terem falában kinyílik az egyik ajtó. Tehát menj el amíg kinyílik majd gyere vissza és le a létrán. Ugrálj el az ajtóhoz és mögötte told át a kart, így kisütve a csapdát a kulcsnál, juss vissza fel és át a kötélen. Útközben hallhatod hogy jön a szitakötő, amint elég közel vagy a túloldalhoz ugorj el a kötélről és lődd le. Most lehet kifizetődő ha korábban kisütötted a két csapdát a középső padlólap és a kapcsolók között mert van helyed manőverezni harc közben. Vedd fel a Golden Key-t, vissza a kötélen, le a létrán és nyisd vele az ajtót. Odabent vedd fel az 1.Eye Piece-t, kijőve láthatod hogy balra kinyílt az ajtó, ugrálj oda. Mögötte fel a létrán, ugorj hátra a kapcsoló elé és ments egyet mert időre fog menni. Körbe kell ugrálnod a termen az oszlopok tövében az ajtóhoz de nem vészes a dolog, bőven kapsz rá időt. Bent húzd meg a kapcsolót mire kapsz egy kötelet, a vele szemben levő nyílásból is ráugorhatsz, lengj át a kerek kapuhoz. Told meg a kart hogy vizet csinálj a lávából. Ugorj bele, jobbra az egyik oszlop mögött a karral nyitod a víz alatti rácsot, beúszva rajta az ottani karral felemelkedik két tömb, az egyikről képet is kapsz a másik a létra mellett van, erről jutsz fel. A fenti tömbről ugorj a járatba és tied a 2.Eye Piece. Lengj át ismét a kerek kapuhoz és a két darabot összeillesztve nyisd ki.

A folyosó végén egy korrekt csúszkálós feladat következik. Menj a lejtő szélére és a távcsővel vedd szemügyre a szituációt, négy kicsit sötétebb színű padlólapot kell érintened kanyarodós ugrásokkal hogy elkerüld a lávát és a tüskéket, a sorrend mindegy. A középső padlólap jobb oldalán állva kezdj, egyet hátra a lejtő szélétől és innen helyből ugrás a csúszósra. Azonnal ugorj tovább egy kis jobb kanyarral hogy elérj az első sötétebb padlólap bal oldalára. Erről továbbugorva végig nyomd a balra nyilat hogy a középső sor bal oldalára érkezz, csússz a második sötétebbre és amint ráérsz ugorj balkanyarral a lenti járatba, nyomd a ctrl-t is ha kell. Idelent zárt ajtók, középen egy teleport, és ha az előbb jól csináltad két kar a sarkokban. Fordulj vissza és állj a lejtő végéhez, amikor szünetel a tüske ugorj oda és rögtön ugorj tovább a felette levő harmadik sötétebbre, erről is elugorva visszaérsz a járatba. Bent megjelent egy harmadik kar. Lépj a teleportba és visszakerülsz a lejtő tetejére a bal oldalon. Ugorj most a bal szélső lejtősorra nekifutásból és csússz a harmadik sötét lapra, előtted a nyílás csapda, két jobbrakanyarodós ugrással juss be ismét a középső lenti járatba. Most már itt van mind a négy kar, told át őket így kikapcsolva az első tüskét. Ugorj a helyére és fordulj balra, ott is kikapcsolódott az egyik tüske, nekifutásból ugorj az alatta levő még működőre mikor szünetel, amint rálépsz kikapcsol ez is. Háttal csússz le a mögötted levő nyílásba, kapd el a létrát és mássz le a 15.secret-be egy adag flare-ért. Ugorj a járatba, a végén fel a létrán, az ajtó kinyílik előtted és visszaérsz a teleporthoz. Juss ismét a kikapcsolódott tüskék helyére, és ezúttal folytasd az ugrálást, a tüskék sorra kikapcsolnak ahogy haladsz felfelé. Némelyik már előre, de lesz kettő amelyik csak akkor kapcsol ki amikor rálépsz mikor szünetel. Az egyik ilyen az utolsó amelyiken a Silver Key van, vedd fel és menj vissza a kezdőhelyre, itt a folyosón használd. Bekapcsolódik egy teleport a lejtő tetejénél, lépj bele. Vedd fel az újabb Golden Key-t mire szemben kinyílik az ajtó, a vázákat szétlőve egyikben kismedit találsz. Gyere ki és a kulccsal nyisd az utolsó ajtót a szobában. Vedd fel a töltényt és lépj a liftbe.

Állj háttal a falhoz a bejárat felé fordulva, felette épphogy látszik egy váza csücske, célzott lövéssel lődd szét mire megindulsz felfelé. Menet közben további dolgokat kell szétlőnöd hogy kikapcsold a csapdákat. Amint elindulsz pördülj meg és állj készen hogy szétlődd a követ a démonfej szájában így kikapcsolódnak a tűzfújók kicsit feljebb. Maradj ahol vagy csak fordulj picit jobbra, így pont kilőheted a következő démonfejnél a követ, mire eltűnnek fent a tüskék. Most már szabad az út felfelé de ha kell a secret akkor még három vázát kell szétlőnöd hogy kinyíljon a negyedik oldalon az ajtó és mögötte a démonfej szájában a követ, mindez egy szinten tehát gyorsnak kell lenned. Ezen a ponton használhatsz robbanónyilat ha nem zavar hogy az nem sportszerű. Ha sikerült kilőni a követ akkor felérve balra az ajtó nyitva lesz, mögötte told meg a kart és kinyílik a 16.secret ajtaja. Ússz végig a járaton majd menj át a peremen és ugorj be mögé. Vedd fel a nagymedit majd juss vissza a karhoz és csússz le a lejtőn.

Lődd le a kardos fickót és menj végig a járaton, a mozi végigmutatja a következő termet. Az ajtó előtt vedd fel a töltényeket majd kezdj csúszkálni. A bal szélén indulj jó időzítéssel a tűzfújóhoz, a végén ugorj balra kanyarodva a kis oszlopra, onnan vissza jobbra. Ugrás a következőre, onnan azonnal ugorj tovább balra kanyarodva mert itt a végén az utolsó a lávába vinne, továbbá hogy a közelebbi részére érkezz a fal mellett a szoba közepe felé haladóra. Még egy balkanyaros ugrás a hosszú futószalagra, hagyd hogy elvigyen a másik tűzfújó előtt. A végén ugorj balra kanyarodva az oszlopra, onnan vissza jobbra, erről a legvégén ugorj el és csak annyi balkanyarral hogy pont ráérkezz a következő távolabbi részére. Innen azonnal ugroj tovább jobb kanyarral a következő közelebbi részére. Csússz kicsit és a végén ugorj jobb kanyarral a következő távolabbi részére, így innen egy balkanyarral megérkezel a másik hosszúra a sarokban. Ezen is ugrálj kicsit hogy a végén közel legyél a falhoz de ne közvetlenül mellette, így tudsz majd beugrani a nyílásba a falban. Hagyd hogy a futószalag körbevigyen, a másik végén a jobb oldalon legyél mikor kiérsz az omlósra, egy oldalugrás jobbra a másikra, és jobbra kanyarodva nekifutásos a sarokba ahol már nincs tüske. Húzd meg a kapcsolót mire kinyílik a hosszú járatban az ajtó ami előtt az előbb elcsúsztál, tehát ugrálj ismét körbe a teremben hogy odajuss, akkor indulj miután szemben a tűzfújó elkezd, nos, tüzet fújni. A kinyílt ajtó előtt a futószalag menetiránya is megváltozott, csak simán hagyd Larát becsúszni rajta. Mögötte menet közben ugrálj fel, a végén egy kapcsolóhoz érsz, húzd meg így kinyílik a másik ajtó a futószalagos járatban. A terembe kivezető ajtó is kinyílt, itt az előző kapcsolót húzd vissza eredeti állásába hogy majd a futószalag jó irányba vigyen. Akkor harmadszor is ugrálj körbe a teremben, be a járatba és a végén a kinyílt ajtó mögött ne csinálj semmit, a futószalag lerak egy liften ami felvisz a terem felső szintjére. A túloldalon vedd fel a Large WaterSkin-t, láthatod amint a pálya elején kinyílik a rács, lépj a közelben megjelent teleportba és visszakerülsz a nagy lávás csuszi alatt az utolsó zárt ajtó mögé. Indulj előre és az ajtó kinyílik, menj a másik teleportba a négy kapcsolós szobában és fenn vagy a lejtő tetején. Tovább a vizes terembe, fel a létrán s be a kinyílt rácson.

Menj be mire becsukódik mögötted, az emelvényről vedd fel a Small WaterSkin-t, balra a vízben megtöltheted őket. Négy liter a jó mennyiség de kicsit bugos, miután betöltötted az vizet ne mozdulj pár másodpercig hogy minden rendesen működjön. Menj be a szökőkút mögött kinyílt ajtón és vedd fel az újabb Silver Key-t. A teleportokon át juss vissza a csúszkálós terem felső szintjére és a lift mellett használd a kulcsot. Lépj a megjelenő teleportba.

The Hidden Tinnos Temple folytatás

Mentések--Savegames:

Ess le a vízbe, mögötted a pálya eredeti bejárata felett most nyitva van a csapóajtó. Mássz fel a létrán az első erkélyig, itt jobbra és balra is további létrákon lemászva egy-egy kapcsolót találsz mindkét oldalon. Húzd meg őket, majd tovább a középső létrán a tetejéig, fuss előre a teleportba és a kaland végére értél, de a folytatás igéretével.

akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.