.....................................................................

Center of the World

Készítő: Antonio Tarantello (Psiko)

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a zip-et, az exe-t elindítva feltelepül, és már játszhatsz is. Ha XP-n játszol az exe-t azért cseréld le a patch-eltre.

Story:

A készítő ajánlása szerint a részletes story-t csak azután olvasd el miután végigjátszottad a játékot. Ez képek formájában benne van a játék 'Read-After-U-Played' könyvtárában, a fordítást a leírás végén találod.

Review:

Azt hiszed ismered a TR látványvilágot? Hát akkor jól kapaszkodj meg a billentyûzetben mikor ennek nekikezdesz. Elképesztõ hogy a csodálatos saját készítésû textúrákkal és objektumokkal, a fantasztikus pályaépítkezéssel milyen látványt teremtett a készítõ, tényleg egy idegen világban kalandozunk. 'Csak' két pálya, de hatalmas és szerteágazó, felfedezésre késztet és hogy jegyezd is meg mi hol van mert csak sokára jutsz el korábban már látott helyekre. Ez elsõre talán összezavarhat, amíg ki nem ismered a pályákat, ezért lehet hogy csak a második végigjátszásra fogod csak tudni igazán értékelni a játékmenetet és a monumentális helyszíneket. Jól körül kell nézni hogy merre tovább, és még ha meglátod is a megoldást nem vagy benne biztos hogy tényleg azt kell csinálni mert elsõre lehetetlennek látszik. A végére persze minden a helyére kerül, kiviláglik a bejárandó útvonalak logikája, a mesteri pályatervezés.
Remekül megcsinált ellenfelek, nincsenek sokan de nem is hiányoztak, csak a következõ lépés megtalálására lehet koncentrálni. Nagyszerû zenék és hangeffektek, látványos bejátszások, fõleg a flashback cut-scene; libabõröztetõ.
A készítõnek nyilvánvalóan egy nagyon mély története van amit el akar mesélni. Bizonyos esetekben mikor olvastam egy könyvet vagy láttam egy filmet, valahogy éreztem mögötte hogy a készítõ(k) részérõl ez afféle életük munkája. Néhány pálda: Tolkien világa, a Matrix, vagy a Fifth Element esetében. Hogy nem kizárólag a story-t akarják elmondani hanem bemutatni a világot amit álmodtak, éppenséggel a benne játszódó mesén keresztül. Valószínûleg ez a világ és történet, legalábbis az alapjai, ott volt a fejükben kiskoruk óta. Folyamatosan építgették, csinosítgatták, és mire abba helyzetbe kerültek hogy elmesélhessék már olyan komplexitásúvá érlelõdött hogy valami igazán ütõs kerekedett ki belõle. Ezek azok a történetek amiket soha nem felejtünk el mert megérintenek valamit a lelkünkben, legalábbis az enyémben így volt. Psiko a TR szerkesztett pályákban találta meg az eszközt amivel elmesélheti a maga meséjét. Talán furcsálljátok hogy a fenti klasszikusokhoz hasonlítottam, és nem is azt mondom hogy egyenértékû, csak hogy rámutassak hogy a történetmesélés legmélyebb gyökereinél és a látvány megálmodásánál azokhoz hasonló ihletettséget érzek. A winroomedit megvalósítási lehetõségei nyilván sokkal korlátozottabbak mint könyvek vagy filmek esetében, mégis képes volt egy olyan világot teremteni ami messze túlmutat az azt létrehívó eszköz korlátain; általában ehhez egy zseni kell. A látvány és a hangulat valami nagyon más, ez nem csak egy a TR szerkipályák közül, ez egy külön világ, KALAND (így nagy betûkkel) ami megérint, felkap és magával ragad. Köszönöm Psiko ezt a nagyszerû és ritka élményt.

Leírás:

1: New RHA Shining Star:

Mentések--Savegames:

Rhatech, 2004, Bejutás az Acél Toronyba : Tempózz ahogy tudsz mert csak sokára jutsz levegőhöz. Az elágzásnál jobbra láthatod a retina szkennert, de az áramlás miatt körbe kell ússznod hozzá. Mikor eléred figyelj hogy ne sodródj tovább, fordulj rá és nyomj ctrl-t: retina azonosítás hitelesítve. Ússz vissza a kezdő járatba és a kinyílt rácsnál mássz partra az alacsony részen. Kövesd a járatot és ismét ússz egyet, jobbra találsz egy újabb retina szkennert, vedd használatba: második retina azonosítás hitelesítve. Kicsit feljebb ússz be a járatba, a végén át a kinyílt csapóajtón.

Hatalmas gépek hangárjába értél, a melletted levő közepén egy lépcső vezet fel, a végén a rács még zárva, de a lépcső elején fel tudsz kapaszkodni a tömbökre az alacsonyabb részükön, a jobb oldalin egy TechnoEgyptian Health-et (nagymedi) találsz. Menj át szembe, itt a padlón a fehér vonalak a kisauto pályáját hivatottak jelezni. Balra a kis emelkedő mellett kapaszkodj fel, a sarokban látsz egy hosszú meredek emelkedőt, gyalog nem tudsz felmenni, csak jegyezd meg. Juss fel a magasabb kék padlójú részre, akár a piros tetejű falakról, akár a tűzfújó mellől felugorva a csúszós fölé a járható háromszögre. Idefent még zárt ketrecek vannak, bennük vadállatok, mellettük mindkét oldalon rámpák vezetnek lefelé, menj le, mindegy melyik oldalon. Egy magas terem felső szintjére érsz, ugorj ki a kinyúló platformokra és húzd el a szobrokat. Mögöttük a sárga dolgokat szétlőve hozzáférsz a kapcsolókhoz, húzd is meg mind a hármat mire odalent kerekek gurulnak le, amint az utolsó is leér egy tömb emelkedik fel középen, pont látod is. Ha már itt vagy told is a szobrokat a jelekre így kinyílik a rács mögötted a csúszós peremen belül, oda még nem érdemes bemenni de jegyezd meg hogy visszatalálj. Menj vissza amerről jöttél, a mélységhez érve nézz le, a víz felé több csúszós bordát is láthatsz kinyúlni, egy ilyenen lecsúszva és a végéről elugorva elkaphatod szemben a peremet. Vagy lentről feljöhetsz ugyanoda, ehhez ugorj a vízbe és a szélen az alacsonyabb oszloptól egy lépésre állva ugorj hátra a csúszra és feljutsz az oszlopra, onnan a létrára és fel, majd ugorj a peremre. Tehát amint itt vagy told meg a kart, lemegy egy tömb valahol. Ha akarod ctrl-os leeséssel már most megszerezheted a secret-et, amúgy az is majd későbbre marad. Ugorj a vízbe, vedd fel a flare-t majd mássz partra. Menj be a többszintes építmény alá a jobb oldalon a sötét sarokban, itt egy kis emelvényen látsz egy fegyvert de még nem hozzáférhető. Végig a hátsó folyosón, majd le a rámpán, útközben halványan hallhatsz egy csapóajtót kinyílni. Itt van egy létra ami a felső rámpára vezet egyszerűbbé téve a feljutást, a tetején nyílt a csapó, menj tovább lefelé.

Elérsz a terembe ahol a kerekek legurultak, a másik sarokban a szélesebb járat visszavezet a fenti részre, ha itt elindulsz félúton a kanyarban lőszert találsz. Gyere vissza le, középen a struktúra alatt még egy adag lőszer, fent a peremen medi, vigyázz hogy a tüzes padlólapokra ne lépj. Ahol egy helyen kicsit magasabb a padló ugorj a világos mászható falra, minél magasabbra mert ekkor legurul a negyedik kerék. Oldalazz jobbra és ugorj a felemelt tömbre, onnan a másik létrára és mássz fel. Szemben látsz egy fali kapcsolót, a prés szünetében ugorj rá, ekkor felemelkedik egy tömb mögötted amiről feljebb juthatsz. Tehát mássz fel újra a létrákon, és a tömbről eléred a következő létrát, menj fel egy szintet. Az egyik kék sarokban látsz egy medit, ugorj a középső részre valamelyik oldalán és onnan a sarokba hogy megszerezd. Ugorj át a képződményre is amin két csíkban az átlátszó textúra alatt csövek vannak. Középen kikúszva egy adag töltényt vehetsz fel. Ugorj a középső kék részre ahol nincs külső fal, ahogy a tölténytől visszakúszol jobbra. Kívül balra csúszós perem van, erre ugorj háttal hogy megkapaszkodhass, oldalazz el a sarokig és a háromszögletű járható részről ugorj a struktúra külső tartójára. Ezeken ugrálj el a másik sarokba a háromszögletűre és nézz le, ott egy újabb fali kapcsoló. A peremen kapaszkodj fölé és ess rá, így kinyílik fent a terem oldalában a rács. Ismét fel kell jutnod, ehhez először ugorj le az egyik lenti emelkedő legmagasabb részére, ahol eredetileg a kerék volt, ha arra ugrasz amelyik legurult alúlra nem is sérülsz. Ezután juss fel megint, és most a másik középső kék részre ugorj át ahol szintén nincs külső fal. Balra van a kinyílt rács, a kiálló platformról ugorj sarokra, onnan a rácshoz és menj be, lecsúszol a második pályára.

2. Center of the World:

Mentések--Savegames:

Rhatech, 2004, Új RHA Katedrálisa: Fuss előre, csússz le és kűzdj meg a félistennel. Jobbra a nagy lejtő túloldalán a három kis építmény mindegyikében medipackot találsz, mikor az elsőt felveszed a hang ezt mondja: TechnoEgyiptomi erőforrásaink közel állnak a kimerüléshez. Kérlek óvatosan használd TechnoEgyiptomi Egyészségünket. Derítsd fel a területet, most még csak egy helyen tudsz bemenni, nem messze onnan ahol a monitorokból Új Rha a Hatalmas közeleg szöveg ömlik. A közeli struktúra mögötti falban az automata ajtó kinyílik mikor elé lépsz.

Bent először jobbra a csövek felett ugorj a vízbe és az egyik lenti járatban vedd fel a töltényt mert ezt később nem tudnád. Középen a sárga sziget alacsony részén mássz ki és ugorj át a fehér partra, a szélén kapaszkodva oldalazz balra a tűzfújóhoz és mikor szünetel ugorj ki. Ess le a gödörbe, juss át a préseken, a végén ugorj a fali kapcsolóra, az általa nyitott csapóajtó nyílását nem figyelheted sokáig mert a kapcsolóról leesve azonnal ugranod kell. Ugorj át a csúszóson a vízhez, ússz a kis fülkébe a karhoz amit megtolva kinyílik a víz alatti rács és kiúszhatsz. Juss ki ahogy az előbb és menj ki.

Egyenesen előre, a távolabbi struktúra hasán van a kinyílt csapóajtó. A struktúra két karjára hátulról fel tudsz kapaszkodni, majd ugorj középre akár közvetlenül a háromszögletű csúszósra és onnan kanyarodással, akár a hátsó fal járható háromszögéről amit csak a jobb oldali karról érsz el. Amint középen vagy ugorj a lelógó létrára, annak legaljáról megfordulással a csapóajtó alattira és mássz fel. Menj végig a hídon, a végén ereszkedj le a struktúrára ami alatt az arany alak van, a tetején egy csomag töltény hever, vedd fel majd juss vissza megint a hídra. Ezúttal ugorj át a lebegő monitorok tetejére és told át a kart. Nézz el jobbra, az egyik párkányon láthatsz egy adag töltényt, ugorj a közelebbi párkányra, majd a töltény mellé és vedd fel. Juss fel ismét a hídra, a végén ugorj át balra a kinyúló párkányra és be a kinyílt ajtón.

Kövesd a járatot, egy pontot látod hogy lent kinyílik az ajtó, a gödörben a létra oda vezet egy egyszerűbb feljutási utvonalat kínálva ezentúl. A gödör mellől ugorj ki a nyíláson a szembeni híd peremére, indulj el rajta és kapaszkodj fel ahol már alacsonyabb a felső rész. A lentebbi végén ahol jobbra a rúd van, menj ki a bal szélén a peremre. Szemben egy kis lejtő vezet ki a lenti területre néző nyíláshoz. A sarok mögött nem látszik de van egy járható háromszög, erre ugorj kanyarodóssal, akár kapaszkodás nélkül is megoldható. Menj fel a kis lejtőn és ugorj be a szobába, told meg a kart, láthatod mi nyílt ki. Menj ki amerről bejöttél, a kis lejtő magas részéről visszaugorhatsz a hídra. Ugorj egy fejest, majd menj ki a tűzfújónál ahogy már korábban is. A nemrég kinyílt ajtó mögött fel a létrán és végig a folyosón az előbb nyitott ajtóhoz. Lődd szét a gömböket, lehetőleg egyenként és kűzdj meg a madarakkal. A harmadik szétlövésekor lemegy a hátsó fal egy darabja és bejuthatsz egy kis szobába amit a túloldaláról már láthattál. Mássz fel a létrán és megfordulással ugorj a kapcsolóra. Menj vissza a kis gödörhöz amiben a feljárat van, közben egy félistent kell ártalmatlanná tenned. Ugorj át újra a hídra és fel a rúdon. A felemelt tömbről már eléred a plafonlétrát, csimpizz át kapcsolóhoz és ess rá. A kart idefent még ne told meg, majd később lesz szerepe. Inkább juss vissza a rúdra, a zárt ajtó előtt háttal lecsúszva megkapaszkodhatsz a mászható falon, és fel a tömb mellé, ugorj a rúdra és csússz le, az aljáról ugorj el hogy ne ess egészen le. Ugorj a létára és mássz fel, a pengék guggolásban nem érnek. Vedd fel a medit, nézz le balra, a nyílásban van egy járható háromszög, erre juss el vagy közvetlenül odaugorva vagy a szemben levő létára, fel az ablakba és onnan. A kinti terület felett lebegő világítótesteken kell végigugrálnod, a háromszögletű kiindulóhely miatt kanyarodva fuss neki hogy elérd az elsőt, omlanak úgyhogy csak ügyesen.

A végén ugorj a létrára, ekkor alattad kinyílik az ajtó, mássz fel a létrán ameddig lehet, engedd el egy pillanatra hogy Lara letegye a lábát és oldalazz körbe. Be a kúszórésbe és a túloldalon le, láthatod hogy a visszavezető járat már nyitva. Menj jobbra körbe amíg elérsz egy hasonló nyílást mint ahonnan kijöttél, ebbe kapaszkodj fel. A jobb szélén fuss le a csúszósra, ugorj jobb kanyarral a másik csúszósra, arról megfordulással a létrára, közben vigyázz a tüzes részekre. Ha szerencséd van a rés fölött érsz a létrára, ha nem az se baj, balra kerülj fölé, mássz fel és ess rá a fali kapcsolóra hogy kinyíljon a továbbvezető csapóajtó. A kapcsolóról leesve ugorj megfordulással, és ekkor a ctrl-t is muszáj nyomnod hogy ne a tüzesre ess. Gyere ki a vízből az egyetlen helyen ahol lehet, ugorj a létrára, miközben felmászol a gőzfújó előtt mindenképp sérülsz valamennyit. A lejtős platform felett oldalazz balra és ess rá, csúszós de a szélét elkapva körbekapaszkodhatsz a járható felére. Amúgy az előbb meghúzott fali kapcsoló innen is megközelíthető, csak kicsit nehezebb ugrásokkal. Innen ugorj át a medihez, szintén körbekapaszkodva a járható háromszögre. Miután felvetted ess a vízbe és juss újra a gőzfújós létrára és mássz teljesen fel. A tetején oldalazz balra hogy a csúszósra ess, elugorva kapaszkodj meg a résben és oldalazz jobbra a biztonságos részig. A középső magasabb részen át juss le a túloldalra, nézz le, a sárga csúszósra ereszkedj le. Ugorj fel a lenti folyosó feletti tetőre és középen a vájatban menj végig. A túloldalon balra fent találod az egyik garázs kapcsolóját, nyisd ki majd menj vissza a sárga csúszós mellé és le a létrán. A másik oldalon is van létra de ezzel pont a kinyílt ajtó mögött érsz le, bent vedd fel a BuggyCar Key-t. Menj ki és jobbra a távolabbi garázsban szállj gépjárműre, hajts ki és balra, le a nagy lejtőn, vissza az első pályára.

New RHA Shining Star folytatás:

Secret 1:

Mentések--Savegames:

Menj egyenesen, a kocsiból kiszállva vedd fel a medit és húzd meg a kapcsolót. Így a másik irányban már szabad az út, kocsikázz fel. Leesel az ismerős helyszínre, itt a feladat hogy tovább előre feljuss, de előbb menj el a secret-ért. Fordulj meg és le a járatban a terembe ahol a kerekek gurultak le, itt egy félisten próbálja utadat állni. Tovább fel a másik járatban egészen a vízig, menj át felette a hídon és balra fel az emelkedőn a sarokba. Vedd fel a LaserSight-ot és ugorj a kapcsolóra, a secret-et ekkor kapod meg, nyilván hogy a pályákon oda-vissza mászkálás miatt ne legyen duplázódás. Eltűnt az üveg, így az emelvényről felveheted jutalmad, a Master-t (shotgun). A felemelkedett tömbről vissza tudsz ugrani a kicsikocsihoz, menj vissza egész végig amerről jöttél. Az emelkedő végén ahol nemrég beestél a keskeny piros falakon manőverezz fel, a tűzfújó melletti alacsony falon eljutsz a sarokba, ahol motorizáltan immár fel tudsz menni a rámpán. A végén azonban még néhány tömböt fel kell emelni hogy tovább mehess, ezért gyalog nyomulj tovább.

Át az egyik hídon és a bal oldalon menj hátra. A tüzes padló miatt felfelé vedd az irányt a sárga létrán. Itt valamiért Lara csak ugrással kapaszkodik fel a létrára. Amint felmásztál a csúszósra azonnal ugorj megfordulással és kapd el a peremet, oldalazz balra és ugorj hátra a biztonságos ficakba. Mássz fel a másik létrán és körbe rajta, közben egy félisten jelent meg bentebb, hogy ne zavarjon a haladásban leeshetsz a sárgára hogy még kívülről elintézd, persze így újra fel kell jutnod a létrára. Bárhogy is, mássz fel és a csúszósról ugorj a plafonlétrára. A plafonon van egy szintkülönbség ezért a tűzfújó platformja felé fordulva ess le hogy elkapd a peremét és a bal szélén húzódzkodj fel. A túzfújó melletti járható háromszög átfogójának felezőpontjáról helyből ugrással el tudod kapni a másik plafonlétra legalacsonyabb pontját. A végén rántsd le a kapcsolót majd mássz ki a vízből. A túloldalon a tüzes víz felett néhány ugrással visszajutsz. Menj el a kisautoért és ugrass a felemelt tömbre, majd át a túloldalra és jobbra hajts át az ablakokon, betörve azokat. Told az objektumokat a három vezérlőpulton található pókszerű jelek elé, mire kinyílik a mutatott rács, juss be rajta.

A kezdő terem tetejére jutsz, intézd el a félistent. Balra a szobában kapcsolókat kell meghúzni hogy bejuss az oldalszobákba a karokhoz. Először húzd meg a bal szélsőt és a bal szobában told meg mindkét kart. Majd húzd meg balról a második és a jobb szélső kapcsolókat, így a másik oldalon is megtolhatod a karokat, kinyitván mind a négy ketrecet. Juss le oda, útközben vedd észre hogy ahol felugrattál a kiskocsival a másik tömb is felemelkedett.

Lent lődd le az állatkákat és a ketreceikben húzd meg a kapcsolókat, így lemennek az üvegkalitkák és felveheted az 1.és 2.Scion-t. Menj körbe hátra és be a régebben kinyitott rácson, vigyázz a gyanús padlólapokra mert tüzesek. Mindkét oldalra fel tudsz ugrani úgy hogy a sarkokban az oszlopok széleit elkapod, a szörnyeket lelőve és a kapcsolókat meghúzva tiéd a 3.és 4.Scion. Mikor az utolsót felveszed középen kinyílik a csapóajtó. Vedd szemügyre a plafont, a középre vezető kúszóréshez egy plafonlétrán jutsz el a jobb oldali szobából. Elég nehéz ráugrani, csak úgy sikerülhet hogy a kúszórés melleti tüzes padlólap felett ugrasz át hogy a csúszós távolabbi részére érkezz ahol magasabb a plafon és innen továbbugorva Lara megkapaszkodik rajta. Be a kúszójáratba és ess le középen, a lecsúszás után kússz be az lenti kúszórésbe. A végén jobbra leereszkedve egy fantasztikus libabőröztető moziban Lara visszaemlékezik miközben pályát vált.

Flashback:

Emlékszel Lara, midőn először találkoztunk 2002-ben?

- Én az Atlantiszi Atyák egyike vagyok.

- 2004-ben egy új civilizáció jelenik meg a Föld Felszínén. A Világ Középpontjából jönnek elő, és az Emberiség megtudja hogy bolygójuk üreges a legmélyebb régióiban.

- Lara, az én akaratom vezérelt erre a helyre. 2004-ben a TechnoEgyiptomiak eljönnek és meghódítják a világot, éppen itt Jeruzsálemben fognak felemelkedni a földalatti járatból, amit mindig is a Gonosz Teremtmények Pokoli Útjának véltek, akik ezt használták hogy világunkba jöjjenek századokon át.

- A valóság az hogy a TechnoEgyiptomiak Portálja összeköti Felszíni Világunkat a Világ Középpontjával, ahol az évezredes TechnoEgyiptomi Birodalom található. A Próféciát látod most egy Új Isten Eljöveteléről 2004-ben, a TechnoEgyiptomiak úgy nevezik 'Új RHA a Hatalmas'

- Még két éved van hogy felkészülj ama napra.

Center of the World folytatás:

Mentések--Savegames:

Told meg a kart, csússz ki és menj a kinyílt kapuhoz, öld meg a félistent. Ismerkedj meg a katedrálissal, beljebb a jobb oldalon fel tudsz jutni a falakra, onnan az épület külső oldalán a háromszögletűre ugorva még feljebb. Ha átugrasz a kék padlójú teraszra egy csomag flare-el leszel gazdagabb. Kívül a tetőn menj vissza a bejárat fölé és juss fel a tető tetejére. Az elülső mélyebb részen töltényt találsz, hátrább a magasabbon flare-t. Innen nézz le az épület belsejébe, balra láthatsz lentebb lejtős kék platformokat, a közelebbire ess rá háttal hogy elkaphasd a peremét, oldalazz jobbra és fel a járhatóra. Melletted a csúszósra ugorva érd el a plafonlétrát és csimpizz végig miközben egy félisten kezd lövöldözni. Cikkcakkban haladj és a végén fordulj balra hogy felső részre ess a kar mellé, így úszod meg a legkevesebb sérüléssel. Told meg mire kinyílik a második garázs, majd fuss le valamelyik oldalon a lentebbi emelkedőre, onnan ugorj a kar alatti teraszra ahol lőszert vehetsz fel. Juss le, intézd el a félistent és ülj be a másik kiskocsiba. Irány az első pálya, ugyanazon az útvonalon ahol korábban is visszamentél.

New RHA Shining Star folytatás:

Mentések--Savegames:

A piros falakon juss el ismét a rámpára a sarokban, és felmenve most hajts egyenesen a felemelkedett tömbön át.

Center of the World folytatás:

Mentések--Savegames:

Szállj ki a kocsiból, most egy darabig nem fog kelleni. Jobbra a csúszóst átugorva a sarokban töltényt vehetsz fel. A másik irányban a jöttödre kinyíló csapóajtó egy rövid útvonalat tesz lehetővé amin ide feljöhetsz. Szemben rántsd le a fali kapcsolót mire az egyik lencse elfordul a katedrálisban és melletted a sárga falban is lemegy a tömb. Mássz fel oda, a túloldalon le és balra a mélység felett kapaszkodj végig a peremen. Ahol fel tudsz kapaszkodni, a híd másik oldalán van egy csúszós tömb, előtte és mögötte létra. Mikor a csúszósra ugrasz elalszik a tűz kint a falon ami eddig megakadályozta az eljutást a most megszerzendő fegyverhez. A magasabb létrán egy kockányira a tetejétől ugorj megfordulással a csúszós feletti létrára, mássz körbe és engedd el, kapaszkodj meg a peremben, oldalazz jobbra és tiéd a Technorganic Breath (crossbow). Ugorj vissza a létra tövébe és menj tovább ezen a szélen amíg lehet. Hogy továbbjuss körbe kell ugrálnod az omladozósokon. Mikor a másodikat elkapod oldalazz körbe rajta mielőtt felkapaszkodsz hogy jó irányba legyél a következőkhöz amiket akár egy menetből is lehet teljesíteni. Az utolsóról ugorj a létrára és a híd másik oldalára értél, ekkor lemegy az elválasztó fal ahol lőszert vehetsz fel. A híd végén a létra felett a csúszósról ugorj a plafonlétrára és csimpizz a fali kapcsoló fölé, ess rá. Láthatod mi nyílik ki, közben ha nyomod a kapaszkodást megspórolod a feljutást. De ha nem az sem baj, lent a tüzes csúszóst átugorva megkapaszkodhatsz a létrán a sarokban, mássz feljebb és a bal széléről ess fenti csúszósra ahonnan elugorva fent vagy. Ülj be a kiskocsiba és hajts le, menj végig a tűzfújók mellett, a sárga elválasztófal kinylik mikor elé érsz, ha gyalog jössz akkor nem. Amúgy most már teljesen körbekocsikázhatsz, kinyitva az összes sárga falat.

Parkolj le a rúdnál, mássz fel rajta, de ne a plafonlétrát használd hanem a tömb mellől ugorj át a kinyílt ajtó előtti csúszós mellé, az időrefutásnál is ez lesz a követendő útvonal különben nem érsz oda. Menj a karhoz, most már használhatod, időre nyitja a mutatott ajtót, mivel a fal bezáródik körbe fel kell jönnöd újra. Fuss le a hátsó kissebb nyíláson, rohanj vissza a rúdhoz, mássz fel, ugorj át és a tetőn végigugrálva juss be rajta. Lődd le a röpködőt, majd húzd le mindkét fali kapcsolót mire elfordul a másik lencse is. A bal oldalon az alacsonyabb részről safety drop-al sérülész nélkül lejutsz. Menj vissza a kocsiért és hajts fel a rámpán. Fent jobbra megnyílt egy helyen a fal, menj ott be és ugrass át a körbezárt részre a súlykapcsolóra, így beindul a vízesés. Juss le a katedrálisba.

A megtelt medencében ússz be a nyíláson ami ha korábban gyalog lejöttél még zárva volt. Rögtön mögötte két medipackot találsz, a járat végén a szobákban vedd fel az 1.és 2.New RHA Embryo Activator-okat. Amint nálad vannak megnyílik a járat a medence másik végén, ússz ott be és mássz partra. Hátramenve mindkét oldalon juss át a tűzfújóknál és rántsd le a fali kapcsolókat hogy a vízalatt kinyíljon a továbbvezető út. Ússz be, ismét visszatérsz az első pályára.

New RHA Shining Star folytatás:

Mentések--Savegames:

Ússz végig a járaton és mássz ki, ugorj át a víz felett a csúszósra. Intézd el a röpködőket majd juss át a túloldalra, de nem mindegy melyik platformra ugrasz, ha rossz helyre lépsz nem mozdulhatsz többé szöveg kíséretében Lara csapdába esik vagy mi. Először a jobb oldali platformra ugorj, a második sorban a bal szélső biztonságos, a harmadikban és a negyedikben a jobb oldali. Amint átérsz kússz be és a végén a bal oldalon ereszkedj le.

Center of the World folytatás:

Mentések--Savegames:

Le a létrán és menj be a katedrálisba. A bal oldalon a lement tömb helyén le tudsz ereszkedni a lenti tűzfújók mögötti szobába és egy medipackot vehetsz fel. A hátsó sarkokban tedd az Embryo Activator-okat a helyükre, láthatod mi történik. Intézd el a félistent és juss fel, leggyorsabb a bal oldalon az egyik kék kristálynál a rúdon, majd a létrán. Fent ess le a kinyílt csapóajtón, utolsó pályaváltás.

3. New RHA Shining Star:

Mentések--Savegames:

Indulj előre, intézd el a skorpiókat. Az elágazásnál a jobb oldali teraszról leugorhatsz egy mediért amit már korábban is láthattál de csak innen elérhető. Menj tovább a járatban a katedrálisból származó fénysugarak nyomában, kicsit átrendeződött a hangár, a járművek középre gurultak. Balra ugorj ki a korábban tüzes peremre és onnan le. A kinyílt üvegbúrához innen nem tudsz felugrani, de előtte a rácsos fal lukacsos textúrájú része mászható, ezen a legegyszerűbb lejutni a hangár aljára.

Az egyik jármű alatt egy rúd vezet fel, mássz fel rajta. Menj fel középső struktúrába és fel az ottani rúdon is, told meg a kart. Csússz le teljesen a rúdon, menj ki és le. A rácsos fal mögött kapaszkodj fel az egyik lépcső melletti oszlopra ahol a játék elején egy medit találtál. Innen ugorj a rácsos fal mászható részére erről az oldalról, mássz fel és a létra közép felé eső széléről ugorj hátra, így feljutsz a struktúra felsőbb részére. Mássz fel a létrán a kinyílt csapóajtón át és felérsz a kinyílt üvegbúrához.

Told meg a kart mire a közelben ahol a négy kar van felemelkedik egy tömb hátul. Ugorj ki és menj oda, először ugorj a tüzes padlók felett leghátulra, majd a tömbre. Told át a karokat és kinyílik a kijárat, juss le és menj be rajta. Csússz le, mássz ki a vízből és a kaland végére értél, jöhet a folytatás.

akci

*************************

1 A TechnoEgyiptomi Birodalom:

2002-ben Lara egy ősi ereklyét keres Jeruzsálemben, amit úgy neveznek "Az Új RHA Birodalmi Szimbólum".

A kutatás elviszi Jeruzsálem egy titkos helyére, ahol életében először találkozik egy Atlantiszi Atyával, aki feltárja előtte az "Új RHA a Hatalmas" Próféciát: 2004-ben egy új civilizáció jelenik meg a Föld Felszínén, a Világ Középpontjából felemelkedve, egy földalatti járaton át ami mélyen Jeruzsálem alatt található, és az emberiség megtudja hogy a Föld üreges a legmélyebb régióiban.

Dante Pokol című műve leírja egy felszíni ember utazását a Világ Középpontjába, ezen a Jeruzsálem alatti Földalatti Járaton át. Bemutatja a fantasztikus de rémísztő gonosz teremtményeket akik a Föld mélyében lakoznak. Ezért a földalatti járatot tévesen úgy értelmézték mint Utat a Pokolba amin a Gonosz Szörnyek feljöhetnek a felszíni világunkba, abban az időben nem volt könnyű megérteni ezeket a szörnyű dolgokat, ebből adódott a rossz értelmezés.

2002-ben az Atlantiszi Atya elmondja Larának hogy a földalatti járat valóban létezik, de nem a Pokolba vezet ahogy a korábbi évszázadokban hitték. A Járatot a TechnoEgyiptomiak használták a múltban hogy a felszínre jöjjenek, így megalapíthatták Atlantiszt és az Egyiptomi Birodalmat.

De a múltban a TechnoEgyiptomi Emberek egy Polgárháborút kezdtek a Világ Középponjában található Főváros, Rhatech birtoklásáért. Ez a Hatalmas Háború csaknem kimerítette Rhatech Energiamagját a bolygó közepén, ez éltette és élteti ma is a TechnoEgyiptomiak felsőbbrendű technológiáját.

Ezért a TechnoEgyiptomi Félistenek úgy döntöttek elpusztítják a TechnoEgyiptomi Embereket a világ középponjában, és a túlélőknek megtiltották hogy újra a bolygó üregébe lépjenek a Portálon át, amit lezártak mindkét irányban, így többé nem lehetett elérni a Világ Középpontját. Ez a portál mélyen Jeruzsálem alatt található a földkéregben, ez volt a TechnoEgyiptomiak Portál Kolóniája.

Így aztán a Kitagadott Emberiség nagyon hamar elfelejtette hogy bolygójuk üres a legmélyebb részén, és a Világ Középpontján élő TechnoEgyiptomiakról mit sem tudva fejlődött tovább az évszázadok alatt.

Rhatech Energiamagja amely élteti a felsőbbrendű TechnoEgyiptomi technológiát a Négy Elemből nyeri hatalmát, Föld, Levegő, Tűz, Víz, a Négy Hatalmas Pilonon át amelyek gyökere a Föld Kérgébe van ágyazva.

*************************

2 A Világ Középpontja:

2004-ben a TechnoEgyiptomiak felfedezik hogy Magjuk közel áll a kimerüléshez.

Így az Atlantiszi Atya Lara Croftot nevezte meg a Felszíni TechoEgyiptomi Emberek Megmentőjének, akik az Emberi Civilizációval fejlődtek. 2002-ben elmondja neki a rémísztő "Új RHA a Hatalmas" Próféciát. 2004-ben a TechnoEgyiptomiak újra felemelkednek a Világ Középpontjából hogy begyűjtsenek minden felszíni energiát amire szükségük van, és életre hívják Új RHA-t hogy végérvényesen meghódítsa a Föld felszínét, új életet hozva Rhatech Magjának amely hatalmas energiájával életben tartja Birodalmukat.

Az Atlantiszi Atya feltárja ezt Larának két évvel a megtörténte előtt. Mert készen kell állnia azon a napon hogy megnyissa a TechnoEgyiptomiak Portálját a Föld Kéreg Kolónián, mélyen Jeruzsálem alatt, és elérje Rhatech-et hogy végleg elpusztítsa a Négy Elem Központi Magját és az évezredes TechnoEgyiptomi Birodalmat. 2002 és 2004 között Lara erre készült fel.

(Rhatech térképe... NEM méretarányos!) :)

Lara ott kezdi a játékot ahol a TechoEgyptians Portal befejeződött miután kinyitotta a Nagy Portál Tojást, a vízalatti járaton át közvetelenül az Új RHA Fénylő Csillaghoz jut, mielőtt az aktiválódik.

Ez Rhatech, a Birodalom Fővárosának terve. Láthatod az Új RHA Katedrálist, a kis terepkocsi pályákat, és az Új RHA Fénylő Csillag helyét, aztán a Mag Termet amely a Négy Elem Acél Tornyában van, ahol be kell jutnod a Négy Pilonba majd a következő pályákon (emlékszel hogy a játékban begyűjtöttél "valamit" amit nem használtál fel? emlékszel a foglalatra a visszaemlékezés bejátszás alatt? Emlékszel a Birodalmi Szimbólumra amit nem tudtál felvenni a Katedrális pályán?).

Minthogy a Föld kerek és mi most a Világ Középponjának belső felszínén vagyunk, ha folyamatosan haladsz egy irányba visszaérsz oda ahonnan elindultál egy teljes kört megtéve. Ez nagyon fontos lesz mikor a következő pályákat játszod, amiket ez után készítek, mivel mindazok a dolgokra amikre most nem derült fény, majd akkor fog.

*************************

3 A Technorganikus Stílus:

Mivel egy teljesen új és ismeretlen civilizációt találtam ki, nem használhattam az emberiség és Lara Croft számára ismert emberi építészeti stílust. Így hogy bemutassam az Új Birodalmi Civilizációt és felsőbbrendű technológiáját, meg kellett találnom a módját hogy reprezentáljam, kitalálva egy új építészeti stílust, amit "Technorganikus Stílusnak" neveztem el. Ezzel próbálván bemutatni nektek a felsőbbrendű technológiát, de az ősi a civilizációt is amit ábrázolni akartam. Úgyhogy bele kellett tennem ebbe a stílusba mind az új és a régi elemeket, ahogy az normálisan fejlődött az évszázadok alatt de egy "nem emberi faj" útján.

Aztán be kellett mutatnom a Birodalmi Stílust, ami történelmi korú, monumentális, és idegen. Az épületeken amiket a pályán látsz gyakran nem tudod megkülönböztetni a dekorációs textúrákat a technikai textúráktól: acél textúrák használata dekorációként, ahogy az például a "Liberty" hibrid stílusánál történt. De ez még nem minden: néha nem tudod megkülönböztetni a szerves textúrákat a szervetlenektől: nézd meg a "korall stílusú" textúrákat ahogy elárasztják a szervetlen kék textúrákat.

De a legfontosabb jellegzetessége ennek a stílusnak ez: van egy templom ami lélegzik mint egy élőlény... Van egy templom (ahol nem tudod megkülönböztetni a dekorációt az elektromos áramköröktől) szobrokkal, de ipari vezetékekkel is, vannak oszlopok amik olyanok mint egy virág. A templom (spirituális és szerves épület) úgy lett megcsinálva mint egy ipari épület dekorációval, vagy mint egy "szervetlen... erdő!".

Ez most szerves vagy szervetlen? Elektromos áramkörök, vagy egy hüllő bőre? Ha elektromos áramkör miért vannak szerves vonásai? Ha hüllő bőr, miért készült acélból?

*************************

4. Így Készült:

Itt láthatod néhány textúrának és új objektumnak az elkészítését. Láthatod mind az előkészületi képeket és a kész verziókat.

1 - A virág oszlop előkészítése; 2 - Tanulmány a Terepkocsiról; 3 - Egy a több mint 40 objektumból amit csináltam, és nem fogsz látni többet (hacsak nem kezdem másolni és ismételni magam LOL); 4 - Tanulmány a TechnoEgyiptomi Félistenről; 5 - Az egyik leggyönyörűbb puzzle amit készítettem de végül nem tudtam használni mert túl nagy mennyiségű grafikát igényelt (talán megmutathatom az egyik következő pályán mivel szerintem nagyon jól néz ki)

*************************

5 audio file-ok és dialógusok

*************************

6 köszönetnyilvánítás


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.