.....................................................................

B2B 2007 - South Pacific Contest  Blood Mountain

Készítő: B2B 2007 - South Pacific Contest

Letölthető: Innen + Audio&EXE

Install:

Csomagold ki a zip-et, másold az english és script dat-okat az editor főkönyvtárába, a Southpacific.tr4-et a data könyvtárba. Mivel mind a hat pálya tr4 file-jának ez a neve, nem tudod egyszerre bemásolni őket, hanem egyesével kell, mielőtt játszol velük.

Továbbá szükséged van az audio/exe pack-re. Ne felejtsd el letölteni azt is, a fenti linkrõl, amit kicsomagolva másold a load.bmp-t, effects.bin-t és tomb4.exe-t az editor főkönyvtárába, az uklogo.pak-ot a data-ba, az audio-ban  levőket alakítsd wav-okká a startme-vel, majd másold az editor audio könyvtárába.

Story:

A Blood Mountain egy különleges geológiai formáció, azonkívül történelmi jelentőségű hely. A folyó amely keresztülfolyik ezen a vulkánon vörössé válik a vastartalmú sziklák miatt. Az ősi időkben a "Moya"-nak nevezett kultúra templomot emelt ebben a kialudt vulkánban. A Moya-k a vörös vizet a vérrel hozták összefüggésbe, így a templom gyakran volt emberáldozatok színhelye. A legenda szerint a Moya nép egy gyík alakú kék gyémántnak hódolt amit itt tartottak. De eddig egyetlen a Vér Hegyére indított expedíció sem tért vissza. Mintha maga a környező dzsungel is halálos titkot rejtene...

Review:

Bár ez még csak a harmadik a hat South Pacific pálya közül amivel eddig játszottam, de azt hiszem megvan a favorit. Tökéletes. (és ezt a szót nem használom könnyelműen) Ahogy meg van tervezve és felépítve az egyszerűen fantasztikus, tényleg életszerű. És ehhez átlagon felüli játékmenet is párosul. Minden szempontból bonyolult a pálya, nem könnyű megtalálni a következő lépést, és tele van nehéz feladatokkal, például háromszögletű padlókról ugrással, a sétából kezdett nekifutásos ismerete itt jól jön. Elég sok a kötelező sérülés, de azért sikerült végigvinnem medi nélkül. Nem tudom hogy ez bug volt-e, de engem a raptorok nem bántottak, ha én sem sebeztem meg őket. A 12 secret megszerzése külön kihívás volt, némelyiket jól eldugta a készítő. Nehéz és végig izgalmas játékmenet, gyönyörű helyszínek, magával ragadó hangulat. Kell ennél több?!

Leírás:

Secret 1:

Secret 2-3-4-5-6-7-8-9-10:

Secret 11: Secret 12:

Mentések-Savegames:

Juss le a szikláról, majmócákat ne bántsd ők is békén hagynak, pont a kezdőpozíció alatt van egy rés a falban, kússz be, a túloldalon le és jobbra. Kicsit átlósan ugord át a gödröt úgy hogy minél balrábbra érkezz a szemközti peremre, amerre lejt, és közben Lara feje épp ne érintse a fenti ferde sziklát. Itt találod az Uzit az 1.secret-ben. Gyere ki amerről bejöttél és haladj tovább jobbra a sziklafal mentén. Hamar elérsz egy bukszussal gazdagon benőtt helyre, rágd át magad rajta, mert mögötte a kis barlangban kismedit találsz, a 2.secret-ben. Gyere ki és menj most a völgy másik oldalára, tehát a kezdőhelytől nézve balra, itt az egyik kis bokor alatt keresd meg a Crossbow-t ez a 3.secret. Kapaszkodj fel a mellette levő magasabb sziklaperemre, amely végighúzódik keresztbe a völgyön, majd onnan a fák tetejére. A kezdőhelyhez legközelebbi részen van a 4.secret, egy nagymedi.

Indulj tovább lefelé a völgyben, a vízesés egy kis tóba vezet ahol egy krokodil vár, jobbra egy helyen ki tudsz kapaszkodni a füves részre és levadászhatod. Szemben a vízben két járat indul, a bal egy kis víz alatti barlangba vezet, a bal hátsó sarkában egy kis beugróban találod az 5.secret-et, a Skull Key-t. Menj vissza a partra, és ugorj a csúszós felett a part távolabbi részére ahová kimászni nem tudnál, itt helyből ugorj a fentebbi perem legalacsonyabb részére, ahol V alakban találkozik a két padlórész. A sarokban még feljebb tudsz menni egy keskeny peremre, innen ugorj a túlpartra a sátor mellé. A ládákat szétlőve medit és lőszert találsz, mielőtt elhúznád a csontvázat vedd fel a Fáklyát, mert utána már nem tudnád, meg is gyújthatod ha akarod, bár szükséged nem lesz rá. Most húzd el a csontit és tiéd a Crowbar. Menj hátra a sátor mögé, intézd el a compikat, a sziklafalban levő ajtót a spajszerrel nyithatod. Lődd le a denevéreket, a két bal oldali kis ládát szét tudod lőni, az egyik alól flare-t vehetsz fel, a nagy ládát húzd el, és mögötte a beugróban megtalálod a Red Key-t, a hátsó beugróban pedig a Benzinkannát. Van itt egy leomló padló, ess ott le, menj ki a vízpartra, balra a sarokban tárat találsz, ez a 6.secret. Bár lasersight-od nincs, de mint tudjuk néhány fegyverrel a nézelődés gombbal is lehet valamennyire célozni, vedd elő a nyílpuskát és lődd ki a folyóba kivezető rácsot a víz alatt, majd ússz ki rajta. Tempózz jobbra a sodrással szembe, balra egy beugróban lesz egy tár, majd tovább jobbra és fel a járatba. Kiérsz a medencébe ahol a kroki volt. Tedd meg újra az utat fel a sátor mellé és menj ki a partra, szemben két vízszintes rész is van, egy nagyobb a jobb oldalon, ez alatt volt a tár, és egy kisebb a balon, mindkettőn bokrok nőnek, erről könnyen felismered, a bal oldalira ugorj.

Menj kicsit tovább a folyókanyarulat fölé és ugorj le a kis vízből kiálló platformra. Innen átlósan ugrasz a rúdra és feljutsz a sziklapárkányra. Ugorj át a szembeni párkányra, az alacsonyabb részét tudod elkapni, menj jobbra, picit lecsúszol, a platform egyik háromszöge járható csak, balra a falon a növényzettel benőtt fal mászható de innen nem tudsz ráugrani. Ugorj tovább a fal mentén a következő folyókanyarulat fölé, és innen a létrára. Mássz fel, menj be a barlangba, a ládát szétlőve vedd fel a flare-t és a kulccsal nyisd az ajtót.

Amint átlépsz rajta kapsz egy rövid bevágást a házak mögötti gödörről, ott a 7.secret, de időre záródik, ezért a bennszülöttekkel mit sem törődve rohanj oda, a gödör közelében a kisebbik ház oldalán van egy gomb, ha ezt időben megnyomod akkor nem fog bezáródni. Most már lerendezheted a lakosságot, a dinót nem kell, neki csak kilométerhiánya van, majd ess a gödörbe és tiéd a Homokzsák. Az alacsonyabb házról ugorj a magasabbra, onnan létrához, mássz fel és drótkötelezz át.

Sprintben haladj végig a folyosón, így elkerülöd a csapdát, majd balra és fel a sziklára. Ugorj a víz felett lógó kötélre és lengj át kicsit jobbra szembe a füves részre. Ugorj fel a sziklára, majd le a túloldalon a folyóelágazással szemben levő kis füves mélyedésbe. Itt az egyik bokor alatt tárat találsz a 8.secret-ben. Menj vissza fel ahonnan ide lejöttél, jobbra a sziklában van egy hasadék, kapaszkodj meg benne és oldalazz balra amíg fel nem tudsz menni. Mássz fel a létrán, a majom itt is barátságos, menj jobbra és a sziklavölgy végén be a járatba.

Kússz végig, ahol elágazáshoz érsz balra menj, tovább egyenesen nagyot esnél. A cellában felugrásból lődd ki a rácsot és kapaszkodj fel, a másik végén gyere ki és a kis medence végén ahol mélyebb bukj le a víz alá. Ússz jobbra és beérsz a templom nagytermébe, itt denevérek zaklatnak, nekem kicsit össze vissza jelentek meg, nem tudom pontosan hol van a triggerjük, számíts rájuk később is mikor erre jársz. Előre van a kék gyémánt szentélye, de ott még nem jutsz át, jobbra és balra egy-egy terem mély gödrökkel. Menj a jobb oldalihoz - ebbe estél volna bele a kúszójáratból - és csinálj egy ctrl-os leesést annak a két textúrának a találkozásánál ahol alattad a legmagasabb a csúszós, így minimális sérüléssel lejutsz. Ugorj a sötét járathoz és a végén le a létrán, egész a bal oldalán hogy ne érjen a penge. Odalenn egy nagymedit találsz a 9.secret-ben, később erre fogsz kijönni, de akkor már nem tudnád megszerezni. Mássz vissza a létrán, ugorj fel a peremre ahová leestél, ekkor egy golyó hullik alá, majd ugorj át a szemközti peremre, de úgy mintha a rúdra akarnál ugrani, így triggereled a másik golyót, és nem lapít majd ki mikor a létrára ugrasz. Kapaszkodj fel a magasabb peremre és ugorj a rúdra, a levegőben kicsit nyomd a jobbra nyilat is hogy ne a létra legszélére érkezz mert az néha bugos és nem tudsz mászni. Mássz fel a nagyterembe.

A főbejárat irányában négy kis oldaljárat nyílik, balra a másodikban pengés csapdák vannak, juss át rajtuk - hidd el sérülés nélkül lehetséges - és told át a kart, kinyílnak a cella-ajtók a szomszédban, így már bejuthatsz a középsőbe is, és felveheted a Vizestömlőt a medencében, a flare-t se hagyd ott. A másik oldalon menj végig a bal oldali folyosón, a végén eljutsz egy terembe ahol Lara megnézi a kőgolyót, ami igencsak le fog gurulni, de majd mi szabályozzuk hogy hová. Kapaszkodj fel balra a sarokba ahol a rácsok vannak, itt még egy Uzit találsz, ekkor egy gyík jelenik meg kint, intézd el, majd húzd ki a tömböt a golyó útvonalán, így az alatta levő csapóajtóra esik majd. Balra a sarokban még egy csapóajtó és egy gomb, hmm gyanús... és nem véletlenül, de legalább a golyó már nem esik a nyakadba. Odalenn denevérvadászat, majd ugorj a csúszra és onnan a függőhídra, amikor szünetel a tűzfújó ugorj a fali kapcsolóra, a golyó megnyomja neked a másik tűzfújó által védett gombot, és bemehetsz az 1.Blood Chrystal-ért. Kifelé a tüskék miatt oldalugrás a csúszra a követendő eljárás, majd az első függőhídról ugorj a létrára és visszaérsz a fenti terembe, a korábban kihúzott kocka közreműködésével hagyd el a helyszínt.

Az innenső három cellát gombokkal nyithatod, a belső üres, a középsőben denevérek és kismedi, az elsőben egy raptor, de ő sem bánt, itt egy Fáklyát találsz, vedd magadhoz és menj vissza a nagyterembe, a bal oldali gödörhöz, dobd bele a Fáklyát. Mindkét oldalon középen a csúszósok felett van egy vízszintes rész, ezen át juss a túloldalra ahol töltényt találsz. Ess le a vízbe, ússz át a járaton, az egyik parton a kockát kihúzva nyilakat vehetsz fel, a másik oldalon egy tekerő ami eltünteti a vizet. Keresd meg a Fáklyát, a tolikockát is igénybevéve ugrálj át vele a túloldalra és dobd le a lukba. Menj vissza a tekerőhöz és be mellette a járatba, a végén ugorj a létrára és mássz le. Oldalazz balra a vízszintes perem fölé, ess le egy kapaszkodásnyit hogy elkapd. A peremről nyíló szobában töltsd a vizet, benzint és homokot a tálakba.(Itt figyelj hogy az olaj kiöntése és meggyújtása között ne ments, mert visszatöltéskor a kiöntött de még nem égõ olaj eltûnik.) A sarkon túl ugorj a fali fáklyához, mellette a gombbal gyújtod meg. A perem végén van egy omladozós platform, ezt jegyezd meg, ide még vissza fogsz jönni. Most már meggyújthatod a Fáklyádat, és vele a benzint a tálban és tiéd a 1.Golden Rose a 10.secret-ben, kapsz egy bejátszást is egy zárt rácsról.

A lávakamra közepén a vastag sziklaoszlopon van egy vízszintes rész, ugorj oda és vedd fel a nyilakat. Kapaszkodj le a peremére egész a bal szélén, és ess a lenti csúszra, pont nem sérülsz, ugorj tovább. Gyújtsd meg az itteni fali fáklyát is a gombbal - ezek a fáklyagyújtó gombok a túloldali ajtó nyitásában is szerepet játszanak - majd ugord át a csúszóst a rácsok irányába és kapd el a létrát, oldalazz jobbra rajta és mássz fel. Ugorj a kötélre és lengj át szembe az ajtó elé, balra lent nyomd a gombot és kinyílik, mögötte van még egy zárt ajtó. Ez a secret ajtaja, és itt két útvonalon lehet menni, de ha azonnal visszamennél secret-ezni akkor kimaradna pár pickup. Menj be az ajtón, a sarkon vedd fel a kismedit és egy kis kúszójárat rendszerbe jutsz, középen egy csapdás szobával. Várd meg amíg lemegy a csapda, vagy meg is kerülheted a szobát. A kúszójáratból egy szobába érsz két tolikockával, menj jobbra, ugorj át a lávás terem melletti szobába, vigyázz a kőgolyóra, vedd fel a flare-t a tömbről.

Ha nem kell a secret akkor rendezd úgy a kockákat az előző szobában hogy majd az időrefutásnál hasznukat vedd, ugorj fel a gomb elé, ments egyet, az előző szoba másik végén nyitja az ajtót időre. (ugord át a következő bekezdést)

Ha kell a secret akkor juss vissza a kúszójáraton át a lávás terembe, annak is a túloldalára, hogy minél kevesebbet sérülj ugorj annak a csúszósnak a legmagasabb részére, ahová az oszlopról is estél. Juss fel az omlóshoz és nézz el a sarokba, ott egy gomb és egy kismedi, ugorj oda, vedd fel a medit, állj a gomb elé és ments. A gomb a második ajtót nyitja a lávakamra túloldalán, ez egy igen durva időre menő feladat, szóval relax ;-). Amint megnyomtad pördülj meg és fuss le a csúszra, ugorj el róla hogy elkapd a plafonlétrát, a végén térj át a fali létrára és fel, lendületből kell jó szögben a kötélre ugrani, és az első lendülettel továbbugrani, pont csak annyira van időd hogy lecsússz a kötél aljára. Odaát sincs megállás, ne engedd el a sprintet miután átérsz az ajtón, csak akkor hogy a végén át tudj ugrani a penge alatti peremre. A bal szélén húzódzkodj fel, és jó időzítéssel fuss át a második pengén, itt sajnos biztos sérülsz valamennyit. Végre megvan a 2.Golden Rose és a 11.secret! És a korábban már látott rács is kinyílt. Lődd ki az itteni rácsot és csússz le, ugorj a másik csúszra, innen a fali kapcsolóra ami előtted nyitja az ajtót.

Lődd le a gyíkot, az oszlopos emelvény mögött a boltív alatti beugróban nyilakat találsz. A másik szobában ahová a másik útvonalon érkeztél volna van egy tolható üst, de nem találtam jelentőségét. A láva felett ugorj a peremre a jobb oldalon, a tüskés oszlophoz ne menj közel, a magasabb részről jó időzítéssel fel tudsz ugrani a tetejére és tiéd a 2.Blood Chrystal. A túloldali perem felett kinyílt az ajtó, mássz fel a létrán, jobbra volt egy secret, a már ismert úton juss vissza fel a nagyterembe. Menj a szentélyhez, tedd a kristályokat helyükre, így kisülnek a csapdák és felveheted a Moya Lizard-ot.

Menj ki a templomból, a mutatott ajtóhoz, safety drop-ból ess le és nyomd meg a gombot, a falu mögötti vízesésben emelt fel egy tömböt. De mielőtt odamennél tegyél még egy kitérőt. Ess a vízbe és gyorsan keress magaslati pozíciót mert egy krokodil szabadult el. Ki tudsz mászni például a fenti perem alatt ahonnan átköteleztél, és végezz vele. Vissza a vízbe, ússz be a vízesés mögé, nyisd ki a kulcsos ajtót és mássz le mögötte a létrán. Balra a saroknál pont kilóg a kajak vége, ugorj oda, a fal felőli oldalról tudsz csak beszállni, pont elég időd van rá amíg a t-rex odaér, lelőni nem tudod. Az a furcsa helyzet hogy ha a kajakban ülsz nem tud bántani, azonkívül ha "elütöd" akkor beszünteti a mozgást, csak üvöltözik és áll egyhelyben. Ez nyilván bug, de megkönnyíti a dolgod, mert különben nehéz lenne összeszedni a sok cuccot szanaszét a barlangban. Hajókázz beljebb, ekkor még egy t-rex jelenik meg, hasonlóképp nyugtasd meg, majd nézz körül. Van itt három adag töltény a padlón különböző sarkokban, egy tár a platformon ahonnan rexi kijött, nem messze onnan a beugró végében még egy, tovább a sarokban nagymedi a kis beugróban. És itt van még az utolsó 12.secret, a Revolver, a barlang végében a kinyílt rács mögött.

Menj ki a kinti tóba, fel a kroki lelövős helyre, majd tovább fel. Kötelezz át a túlpartra ahogy már korábban is tetted, és jobbra fel a sziklákon amerre az egyik secret volt a folyóelágazásnál. Ne ess le oda, hanem ugorj balra a csúszra és kapaszkodj meg a peremén. Oldalazz jobbra és fel a vízszintes részre, ahol Lara megnézi a túlparton a létrát, ugorj oda, és menj újra a faluba. Ugorj a platformra a vízesésben, és onnan egy fejessel a lenti tóba, amint elindulsz a kajak felé a kaland véget ér.

akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.