.....................................................................

Year of the Dragon Part 1

Készítõ: Miguel (Miguel) Homepage

Letölthetõ - download: Innen

Csomagold ki a miguel_year_of_the_dragon_part1.zip-et, másold a benne levő fájlokat egy könyvtárba, és a tomb4.exe-vel indíthatod is a kalandot.

Történet:

Lara úgy hallotta, hogy létezik egy másik Tőr. Ezt továbbra is egy kínai kisvárosban tartják, egy bölcs kínai férfi házában. A legenda szerint ez a Tőr visszahozhatja a nagy Sárkányt – de csakis a Sárkány évében. Mivel Lara jól ismeri a kínai kalendáriumot, tudja, hogy közeleg az idő. Még nagyobb a sietség, ahogy Lara hallomást szerez arról, hogy mások szintén ismerik a legendát, így nekivág a kalandnak…(Fordította:Matie)

Review:

Kínában kalandozunk ebben a remek, 3 pályás kalandban. Az első pályán egy kis kínai falut derítünk fel, itt kulcsokat, tekercseket kell összeszednünk. Ebben pár krokodil, életre kelt szamuráj szobrok, pókok próbálnak megakadályozni. Fegyverből megtaláljuk a Revolver-t (itt Desert Eagle), a LaserSight-ot, valamint találunk még lőszert a Shotgun-hoz is (itt MP5), de ezt a fegyvert nem rakta bele a készítő, valószínű a pálya folytatásában lett volna benne, de sajnos ez a mai napig még nem készült el. Kár érte. Itt találhatjuk meg az egyetlen secret-et is, a Chinese Diamond-ot, de ahhoz fel kell derítenünk a háztetőket. A kis medi itt lil medipack, a nagymedi big medipack, a Fáklyát egy újságpapír helyettesíti, ezt is használnunk kell többször is.

A második pályán motorra pattanunk, pár uzival és karddal felszerelkezett bérgyilkosnő, valamint néhány varjú próbál minket feltartóztatni. Találkozunk még két barátságos mackóval is, de ezek nem bántanak, így mi se ártsunk nekik. Itt az emelő darabjait, valamint a motor felgyorsításához szükséges nitro-t kell összeszednünk a pálya teljesítéséhez.

Az utolsó pálya a legnagyobb, itt már sajnos sérülünk is kicsit, rengeteg csapda (forgó, gördülő pengék, karók. kalapácsok) nehezítik utunkat. Ellenfélből is van néhány, tigrisek, gorillák, gonosz, fekete majmok, szellem majmok törnek ránk.Találunk egy helyen lőszert a Crossbow-hoz is (itt Rocket Launcher), de ez a fegyver sincs benne a játékban. Kulcsokat, maszkokat, és egy ékkövet (Gemstone) is meg kell szereznünk a pálya teljesítéséhez. Medipack nélkül is lehet teljesíteni a kalandot, ha ügyesek vagyunk. Ajánlom mindenkinek, akár kezdő játékosoknak is ezt a kalandot, túl nehéz feladat nincs benne.    

Végigjátszás:

1.Dagger’s Place:

Secret 1: Mentések -- savegames

Essünk le balra a kis hídról, a kis szökőkút mögött egy járatot találunk, ahol a LaserSight rejtőzik. Még ne másszunk vissza a hídra, menjünk a terület túlsó végére, a középső építményt megkerülve egy kúszójáratot találunk lent, ahol egy gombot nyomhatunk meg, mely egy ajtót nyit ki valahol. Most már másszunk vissza a kis hídra.

Előttünk két virágágyást látunk, a jobb oldaliban, a növények között megleljük a Crowbar-t. Jobbra nyissunk be a kis ház ajtaján, az egyik ablakban lil medipack vár ránk. Menjünk ki, most nyissuk ki a szemközti ház bejáratát. Jobbra, az ablakban big medipack. A bejárattól balra húzzuk ki a szekrényt, mögötte találjuk az újságpapírt, a Fáklyát. Dobjuk el egy pillanatra, toljuk vissza a szekrényt a helyére, és Fáklyával a kézben menjünk ki a házból.

Menjünk átlósan át a téren, a másik kis ház bal oldala mellett meg is gyújthatjuk a Fáklyát a tűznél. Balra, a nagy épület mögött találunk egy rácsot, a két oldalán gyújtsuk meg az égőket.  Kinyílt a rács, a Fáklyát el is dobhatjuk.

Belépve lezáródik a rács mögöttünk. Nyissuk ki a szemközti piros koporsót, a túlsó oldalára állva, és miénk a Temple Star. Egy szamuráj szobor elevenedik meg, végezzünk vele. A kis emelvényről vegyük fel a Gong Key-t, újabb szamurájjal lesz dolgunk, végezetül a másik emelvényről szólítsuk magunkhoz a Terracotta Army Gem-et. A bejárattól balra meg is találjuk a helyet, ahol használhatjuk a kulcsunkat. A kinyílt rács mögött láthatjuk a gongot is, de ide később még visszatérünk, viszont jobbra, az oroszlánszobor mögött rántsuk le a kart, és ismét nyitva a kijárat.

Menjünk jobbra, a kis ház mögött menjünk be az első bejáraton, a kék majomszobor mögött vegyük fel az imatekercset, a Chinese Roll-t.

Irány a másik ház mögé, jobbról, a falban egy eltérő színű tömböt találunk, ezt húzzuk ki kétszer, és mögötte Desert Eagle ammo, valamint big medipack vár minket. Menjünk a ház mögött oda, ahol meggyújtottuk a Fáklyát, közben elhaladunk egy rács mellett, ezt nyitjuk majd ki a tekerccsel ,de ez később. Ahol a tűz ég, látunk egy oroszlánszobrot, ezt toljuk el, úgy, hogy háttal állunk a nagy épületnek. Felnyílik egy csapóajtó.

Lent vegyük fel az újabb Fáklyát, gyújtsuk is meg, majd egy rövid időre dobjuk el. A vízben lőjük le a krokodilt, közben balra látunk egy zárt rácsot, ide majd visszatérünk még. Vegyük fel a Fáklyát, és gyújtsuk meg mind a 4 fali égőt. Eldobhatjuk most már Fáklyánkat, nincs rá szükség. Az utolsó meggyújtott égő mögött egy ajtót találunk, ezt feszítsük ki, és felvehetjük mögötte a tekercset, a Blue Pyramid Scroll-t. Olvassuk is el: „Az északi tömböt mozgassuk nyugatra háromszor, a nyugati tömböt délre kétszer.” Hamarosan szükségünk lesz erre az információra. Menjünk most már innen, és nyissuk ki tekercsünkkel a nemrég látott rácsot.

Egy újabb gem-et látunk, viszont még nem tudunk hozzáférni. Két mozgatható tömböt is találunk, most van szükség a tekercsben olvasottakra. Használjuk az iránytűt, az északra található tömböt (N) toljuk háromszor nyugati irányba (W), a nyugati tömböt (W) kétszer déli irányba (S). Felvehetjük az újabb Terracotta Army Gem-et. Menjünk vissza a csapóajtón keresztül a rácshoz, és nyissuk ki azt.

Bent rengeteg dárdás szobrot látunk, a bal oldali sorban, a harmadik szobor alatt megtaláljuk az újabb Temple Star-t. Guggoljunk le, hogy fel tudjuk venni. Egy krokodil jelenik meg, lőjük le, és menjünk a nagy tér közepén található épülethez, nyissuk ki a bejáratát a 2 oldalon található foglalatokba helyezve a Star-okat.

Jobbra húzzunk egyet a szekrényen, alatta volt a Desert Eagle, szemben vele az ablakban flares. Jobbra menjünk fel a lépcsőkön, kiérünk a tetőre, forduljunk meg, ugorjunk az ablakba, ahol Desert Eagle ammo vár minket. A tetőn használjuk a kapcsolót. Még ne menjünk le, szerezzük meg az egyetlen secret-et a pályán. Azon az oldalon, ahol feljöttünk a tetőre, menjünk ki jobbra, ugorjunk át a kis ház tetejére. A tér közepe felőli oldalon ugorjunk rá a tető csúszós részére, kapaszkodjunk meg, és araszoljunk teljesen jobbra, ahol másszunk fel. Ugorjunk át a következő épület tetejére, ahol egy lyukban megleljük a Chinese Diamond-ot, az 1. és egyetlen secret-ben. Ugorjunk vissza a kis ház tetejére, és óvatosan essünk le, így nem sérülünk.

Menjünk a nagy épület mögé, be a rácson, balra,ahol a gongot láttuk, és a Desert Eagle-t összeszerelve a LaserSight-al lőjünk egyet bele. Láthatjuk, hogy a zöld majomszobor mögött is leereszkedett a tömb, menjünk is oda, és felvehetjük az újabb Chinese Roll-t.

Menjünk ki, forduljunk jobbra, a következő bejáraton bemenve pedig látunk a magasban egy piros lámpást. Célzott lövéssel lőjük szét, mire a sárga majomszobor mögött is lemegy a tömb, itt vegyük is fel a következő Chinese Roll-t.

Kint forduljunk balra, a sarkon lement egy tömb, itt menjünk le a lépcsőkön. A következő helyszínen öljük meg a kis pókokat, balra, a sarokban egy oszlopon MP5 normal shells-t találunk. Bár, felesleges, mert a fegyvert nem rakta bele a készítő. Valószínűleg folytatni akarta a pályát, de erre még nem került sor. Egy óriáspók is ránktámad, mielőtt használhatnánk tekercseinket a terem túloldalán, öljük meg. A foglalatokba behelyezve tárgyainkat kinyílik a nagykapu. A bejátszás után menjünk jobbra, találunk egy oroszlánszobrot. Ezt eltolva MP5 fast shells jut a birtokunkba. Folytassuk utunkat, és a következő pályára érünk.

2.To the Temple:

Mentések -- savegames

Lara motoros ruhában és bukósisakban folytatja kalandjait. Jobbra, a motor mögött másszunk fel a tömbre, rántsuk le a kart, így már tudjuk folytatni utunkat. Pattanjunk a motorra, és kövessük az utat. Hamarosan két bérgyilkosnő támad ránk, ha ügyesek vagyunk, el is gázolhatjuk őket. Szálljunk le a motorról, másszunk át a falon, ahol megjelentek, és balra, a növények között MP5 normal shells rejtőzik. Szálljunk vissza a motorra, és menjünk addig, amíg egy fal nem állja utunkat. Szálljunk le a járgányról, jobbra, a sziklák mellett egy járat, a sötét részen egy fali lyuk, melybe benyúlva leereszkedik a fal, szabaddá téve az utat. Motorra szállva menjünk végig a barlangon.

A szakadék széléhez érve, ha leszállnánk a mociról, és gyalog felmásznánk jobbra az emelkedős részre, fel tudnánk ugrani a felső szintre, de ott semmit nem találnánk, kivéve egy varjút. Ugrassunk át a szakadékon, majd szálljunk le a gépünkről. Másszunk le a létrán a szakadékba, a másik oldalon újabb létra. Ezen másszunk fel, és jobbra kapaszkodva, jussunk el a kúszórésig, ott egy pillanatra elengedve a kapaszkodást,addig míg Lara lába a levegőben van, a guggolás gombot is nyomva tartva, fel tudunk jutni oda. Másszunk le a túloldalon, benyúlva az újabb fali lyukba egy újabb fal ereszkedik le. Másszunk ki innen, jussunk ki a szakadékból, és folytassuk utunkat a motorral tovább.

Óvatosan motorozzunk körbe a kőhídon, közben 2 varjú is zaklat, el is üthetjük, vagy le is lőhetjük őket, az egyik elhagy egy lil medipack-ot. Kicsit szálljunk le a motorról, vegyük fel a flares-t, szálljunk vissza, és a lejtőn leérve hagyjuk itt a motort egy kicsit. 

Egy benzinkúthoz érkeztünk. Nyissuk ki balra a ház ajtaját, de forduljunk is meg gyorsan, mert egy bérgyilkos tör ránk. Miután végeztünk vele, menjünk be, és vegyük fel az emelő egyik darabját, a Car-Jack Body-t.

Nyissunk be a szemközti épületbe, öljük meg az újabb bérgyilkost, majd az asztalról vegyük fel a garázs kulcsait, a BP Garage Keys-t. Menjünk ki innen, balra meg is találjuk a garázst, nyissuk ki, rögtön rántsuk is elő fegyverünk, hisz egy újabb fegyveres amazon támad ránk. Bent a sarokban lőjük szét a fadobozokat, és ott, a sötét részen egy kart tudunk lerántani. Felnyílt a továbbjutást akadályozó rács, de még ne menjünk ki innen. A felborult jeep jobb oldalán, a motornál feszítsük ki a csövet, a Valve Pipe-ot. Szálljunk most már motorunkra, és folytassuk tovább az utunk, fel az emelkedőn, át a kinyílt rácson, egészen a leszakadt hídig.

Itt még nem tudunk átugratni, szálljunk le a gépezetről, és gyalog folytassuk utunk. Ugorjunk át nekifutásból jobbra az oszlopra, a túloldalán másszunk le a létrán. Találunk egy újabb kocsironcsot, mögötte található az emelő másik darabja, a Handle. Kombináljuk is a Car-Jack Body-val, és kész az emelőnk. Itt végeztünk is, viszont két barátságos medve jelenik meg, nem bántanak, a barlangjukban, a kocsironcs mögött egy lil medipack rejtőzik a növények között. Másszunk vissza a létrán, majd ugorjunk vissza a hídra.

Szálljunk motorra, és menjünk vissza a benzinkúthoz, be abba az épületbe, ahol a garázs kulcsait találtuk. Menjünk fel a kis lépcsőn, és a végén, a csapóajtó alatt használjuk emelőnket. Kimehetünk a tetőre, itt megtaláljuk a nitro-t, a Nitrous Oxide Feeder-t. Kombináljuk a csövünkkel, és szereljük motorunkra a jobb oldalra állva, kiválasztva az inventory-ból. Most már visszamotorozhatunk a leszakadt hídhoz, a sprint (-) billentyűt nyomvatartva gépünk felgyorsul, és át tudunk ugratni a leszakadt részen.

Elérünk egy jeep-hez, itt szálljunk le a motorról, haladjunk az épület felé, a bejátszás után megnyílik alattunk a föld, és lecsúszunk a harmadik pályára.

3.Temple of Apes and Tigers:

Statisztika: Mentések -- savegames

Csússzunk le, és nézzük meg a hosszú bejátszást. A vízben lőjük le a cápát, mielőtt beleugranánk. Ússzunk jobbra, be a fali járaton, itt is tartsunk jobbra, a sarkon ki tudunk mászni a vízből. A magasabb részről felkapaszkodhatunk egy szinttel feljebb, ahol megtaláljuk a Chinese Mask-ot. Mielőtt újra a vízbe ugranánk, lőjük le az újabb cápát.

Ússzunk vissza a főterembe, és balra, ahol a barátságos majmot látjuk, másszunk partra. Menjünk jobbra, teljesen hátra. Balra, a hátsó oszlop oldalán kék kristályokat látunk, feszítsük ki az egyiket, miénk a Gemstone.

 Ugorjunk a vízbe, ússzunk a középső építmény túloldalára, ahol egy vízi kapcsolót találunk. Húzzuk meg. Jobbra egy csapóajtót nyitottunk ki a fenéken, mielőtt leúszunk rajta mentsünk egyet. Forgó pengék között kell leúsznunk, próbáljunk meg lehetőleg valamelyik sarkon gyorsan lefelé tartani, a lehető legkisebb sérülést elszenvedve. Újabb forgó pengék akadályoznak, de itt a jobb vagy a bal oldalon át tudunk úszni közöttük, sérülés nélkül. Másszunk partra.

Két medencét találunk, ugorjunk először a bal oldaliba. A járatokon átúszva lil medipack-ot találunk, mielőtt kimásznánk a vízből. Szemben, az oszlopon egy gombot látunk, nyomjuk meg, majd nagyon gyorsan ugorjunk ki innen valamelyik oldalra, hiszen pengék jönnek elő a földből.  A megnyílt járaton menjünk be, és vegyük fel a következő Chinese Mask-ot. Visszafelé a lejtőn sprinteljünk le, hiszen egy tüskés golyó ered a nyomunkba, a járatból kiérve forduljunk gyorsan jobbra vagy balra, így elkerülhetjük. Itt végeztünk is, ugorjunk a vízbe, másszunk ki, és irány a másik medence.

Hamarosan egy csapat piranha támad ránk, itt alkalmazzuk azt a trükköt, hogy elmentsük az állást, és visszatöltjük, akkor eltűnnek. Ha szükséges, ismételjük ezt meg. Szemben egy zárt rács, keressük meg az egyik beugróban, jobbra a kapcsolót, és váltsuk át. Ússzunk tovább a kinyílt rácson át, hamarosan kimászhatunk a vízből.

Vegyük fel a Desert Eagle ammo-t és a lil medipack-ot. A következő terembe belépve a kijárat bezáródik mögöttünk. Sprinteljünk át szembe, a magasabb részre, mert rengeteg tigris támad ránk. Ide nem jönnek utánunk, végezzük ki mindet a pisztolyunkkal. MP5 normal shells és a Tiger Piece vár itt minket, az utóbbit felvéve viszont a terem közepe megnyílik, és a vízből karók meredeznek ki. Jobbra nézzük meg figyelmesen a falat, egy résben egy tigrisfejet látunk. Célzott lövéssel lőjük ki a szájából a követ, megnyílt a kijárat. Már csak el kellene jutni odáig. A bal oldali fal mellett, az oszlopok mögött menjünk addig, ameddig lehetséges, álljunk ki a medence peremére. Srégan, balra ,nekifutásból ugorjunk a vízbe, ahol nincsenek karók, és máris kimászhatunk a partra, majd távozhatunk innen. Sérülés nélkül is meg lehet valósítani.

Vissza a vízbe, látjuk, hogy a kijárat zárva van, ússzunk balra, és egy helyen levegőt vehetünk. Ússzunk tovább, beérünk egy nagy terembe. Balra feszítsük ki a harmadik ajtót, ússzunk be gyorsan, balra fordulva húzzuk meg a kart, ússzunk ki innen, és a mennyezeten megnyílt csapóajtón át másszunk ki.

Forduljunk meg, látunk egy kart, ezt rántsuk le. Másszunk ki újra a vízből, a következő terembe KÚSSZUNK be, hiszen két kalapács akar minket összelapítani. Jobbra, a kis szobába bátran bemehetünk, a padlólapok nem rejtenek veszélyt egyelőre. A láncot úgy húzzuk meg, hogy szemben állunk a kijárattal, majd nagyon gyorsan siessünk ki innen, hiszen karók jönnek elő a földből és a kijárat is lezáródik egy idő után. Most már távozhatunk jobbra, átugorva az építmény tetejére.

Gyorsan lőjük le a két gorillát, és középen felvehetjük a fogaskereket, a Little Wheel-t. Ugorjunk a vízbe, ismét másszunk partra ott, ahol korábban felvettük a Gemstone-t, csak most egyből forduljunk balra, a sarokban egy létrát találunk. Másszunk fel, helyezzük a fogaskereket a helyére, a sarokban egy tömb emelkedik ki, így meg tudjuk húzni a kart. Mögöttünk kinyílt egy ajtó.

Cselezzük ki a lengő tüskés zsákokat, középen pedig felvehetjük az utolsó Chinese Mask-ot. Két fekete majom támad ránk, ezek ártalmasak az egészségre, tehát lőjük le őket. Most két út is lehetséges, az első rövidebb, a második hosszabb, leírom a teljesség kedvéért mindkettőt, ugyanarra a helyre lyukadunk ki a legvégén.

  1. Ha  továbbhaladunk a kis hídon, átjutva a csapdákon, egy lyukhoz érünk, amin leesve egy terembe érünk.
  1. Jobbra ugorjunk a vízbe, ússzunk be a járaton, ahol már jártunk, de most ne forduljunk jobbra, hanem egyenesen haladjunk tovább. Kimászva a vízből egy majmot kell megölnünk, valamint egy gombot megnyomnunk. Kinyílt egy rács a medencében, folytassuk arra tovább utunkat. A következő kis szobában újabb majom vár ránk, valamint egy gomb, melyet megnyomva megnyílik a rács a medencében, amin keresztül távozhatunk. Kimászva a vízből szemben gyanús padlólapok, ne lépjünk rájuk, mert karókat rejtenek, hanem balra, az oszlop oldalán egy kart ránthatunk le, ez kikapcsolja a csapdát. Haladjunk tovább, be a terembe. Erre egyébként korábban is jöhettünk volna, de nem lett volna értelme, hiszen még hiányoztak a Maszkok, melyeket most fogunk felhasználni.

Helyezzük a foglalatokba mindhárom Maszkunkat,középen, ahogy látjuk is a bejátszásban, lenyílt egy csapóajtó. Másszunk le, helyezzük be a foglalatába a Gemstone-t, és kinyílik a terem végében a rács. Igen, a majom szájában. Menjünk is erre.

A lejtőn leérve a tér közepén felvehetjük az Ape Piece-t, ekkor szellem majmok támadnak ránk. Haláluk után mindhárom épületben húzzuk meg a kapcsolót, a bal oldaliban flares-t is találunk. Kapaszkodjunk fel egy szinttel feljebb, akár a középső épület mellett, jobb oldalon, az oroszlánszobornál is megtehetjük, ott alacsonyabb a fenti rész.

Nézzünk szét, az egyik épületben egy kart ránthatunk le, valamint lil medipack-ot is találunk a zárt ráccsal szemközti részen. A zárt rács előtti magasabb részről ugorjunk fel valamelyik tetőre, nekifutásból és kapaszkodással. Itt a mennyezetre pillantva egy létrát láthatunk, kapaszkodjunk meg, és csimpaszkodjunk végig. A tűzfújóktól nem kell félni, nem égetnek meg, csak világításra szolgálnak. Essünk le, és húzzuk meg a kapcsolót. Kinyílt a rács egy szinttel lejjebb, távozzunk is arra.

Ugorjunk a vízbe, a terembe érve pedig jobb oldalon, az egyik oszlop oldalán egy kart húzhatunk meg. Másszunk ki a vízből, a lépcsőkön felfelé haladva, ugorjonk át kapaszkodással, a középső kis hídra. A túloldalon egy gombot nyomhatunk meg, ezzel kiszárítottuk a medencét alattunk. Jussunk le, egy mozgatható tömböt találunk az egyik sarokban. Húzzuk félre, és alatta felvehetjük a kulcsot, az Old Key-t.  A bejátszás mutatja, hogy kinyílt a nagy faajtó felettünk. Szemben, a másik sarokban egy létrát találunk, másszunk fel rajta egy kicsit, ugorjunk hátra, és már ott is vagyunk a nyitott ajtónál.

A következő kis teremben balra Rocket Launcher Normal Rockets vár (ezt a fegyvert sem találjuk meg), balra pedig a kulcslyukat, ahol használjuk is nemrég felvett kulcsunkat.

Nem túl biztató látvány fogad minket. A terem közepén gördülő pengék, ezeken keresztül kellene átjutnunk. Nem olyan veszélyes, át lehet rajtuk sprintelni simán. Ha a fal mellett körbe akarjuk őket kikerülni, megtehetjük ezt is, csak óvatosan, sétálva közlekedjünk, mert pár helyek karók fognak a falból előugrani. A terem közepén még esetleg revolver ammo-t és big medipack-ot is zsákmányolhatunk, ha ügyesek vagyunk, és jól időzítünk.

A következő teremben kúszásban közlekedjünk, elkerülve a mérgező tüskéket, majd kiérve lőjük le a majmot. A bejárat felé felkapaszkodva egy kart ránthatunk le, a híd elkészült, most már átkelhetünk a szakadék fölött. A túloldalon lőjük le a majmot, a kijárat felett big medipack. Óvatosan kerüljük meg a tüzet, sétálva közelítsük meg a rácsot, ami hamarosan felnyílik, és nekifutásból ugorjunk át oda, mert oldalról két kalapács akar minket összelapítani, így kikerülhetjük őket. Nem, nem lehet átkúszni alattuk, ne is próbáljuk meg.

Elérkeztünk az utolsó terembe, itt kombináljuk a Tiger Piece-t az Ape Piece-szel, megkapjuk a Temple Piece-t. Használjuk is tárgyunkat a foglalatban, megnyílik az utolsó kapu, melyen áthaladva még láthatjuk a „to be continued...” feliratot, a készítő folytatni akarta a pályát, de sajnos még erre a mai napig nem került sor.

baal76


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.