.....................................................................

Pyramid Of Chichen Itza

Készítõ: Miguel Homepage

Letölthetõ - download: Innen

Ehhez a pályához kell a TRLE program, amit a főoldalról le tudsz tölteni. Csomagold ki a miguel_pyramid_of_chichenitza.zip-et, másold az audio könyvtárban levő fájlokat az audio könyvtárba, a sound-samples-ben levőket a sound-samples könyvtárba, és a wads könyvtárban levőket a graphics-wads-ba. Indítsd el a tomb2pc.exe-t, és az Add gombbal tedd be a chichen.TOM fájlt, és Build All. Ha kész, indíthatod a kalandot a tomb4.exe-vel.

Történet:

Lara Mexikóban tölti az ünnepeket, ahol tudomására jutott, hogy az Aztékok az arany kincseiket elrejtették Hernán Cortez elől. A legenda szerint összegyűjtötték és Chichen Itza piramisába vitték ezeket. Lara nyomozásba kezd...

Review:

Egy azték piramisban kalandozunk, ebben a remek old school játékban, célunk megtalálni az elrejtett aranykincseket. Küldetésünket néhány krokodil, kicsi és óriás skorpiók, a mellükön sérülő azték harcosok, valamint pár tigris próbálja akadályozni, de megkapjuk a Revolver-t, a Crossbow-t, és a LaserSight-ot is, robanó lőszert is találunk, tehát nem lehet akadály. A játékmenet teljesen lineáris, viszont sok helyen figyelnünk kell a falakat, oszlopokat, mert bizony néhol mászhatóak, ami elsőre nem is látszik. Rengeteg kulcsot kell begyűjtenünk a továbbjutáshoz, ezeknek elég érdekes a nevük (a Guardian Key pl. Llave de Kukulcan). Secret nincs sajnos a pályán. Medipackot nem kell használnunk, néhány apróbb sérülést szenvedünk csak el a „kötelező sérüléseknek” köszönhetően. Jó szórakozást!

Mentések -- Savegames

Végigjátszás:

A bejátszás megtekintése után mellettünk crossbow poison ammo, ha felvettünk, menjünk egészen hátra. Látunk egy furcsa, háromszögletes tömböt, ezt húzzuk ki, majd toljuk be a másik 3 mellé, így egy négyzetet kapunk, és leereszkedik egy tömb rögtön mögöttünk. Egy kapcsoló rejtőzött mögötte, ezt húzzuk meg, majd a nemrég kihúzott tömb mögött még egy adag crossbow normal ammo vár ránk. Most menjünk a terület ellenkező oldalára, ott a szürke kőépület bejárata szabaddá vált, bent a Crossbow vár minket.

Most menjünk a kis medence mellé, ott small medipack és flares vár, majd még a partról vadásszuk le a 2 krokodilt. Csobbanjunk a vízbe, szemben miénk a LaserSight, jobbra pedig, a sarokban a víz alatti kart vegyük kezelésbe, majd másszunk ki a partra a túloldalon. Egy nagy piramoshoz érkeztünk, balról kerüljük meg, a bejárat immár nyitva, menjünk is be, térképezzük fel.

Három piros tömböt látunk, ebből az egyik mozdítható, húzzunk egy rajta, majd lépjünk be a mögötte feltáruló folyosón. Itt szintén találunk egy mozdíthatót, azon toljunk egyet, majd kerüljünk mögé, és toljuk vissza teljesen, ameddig megy. Visszafordulva, szemben újabb tömb, ezt húzzuk ki kétszer, és megkerülve végre szabaddá válik az út.

A következő szobában találunk egy vízzel telt üreget, még ne ugorjunk bele, hanem fentről végezzük ki, a vízben portyázó krokodilust. Most már ússzunk át a vízi járaton, balra, az oszlop oldalán egy kart találunk, ezt aktiválva egy tömb emelkedik ki valahol felettünk, erre később lesz szükségünk. Másszunk ki a sarkon a kis platformra, velünk szemben az oszlop oldala mászható, tehát ugorjuk oda, kapaszkodjunk meg, másszunk fel felülre, és araszoljunk jobbra, amíg a falhoz nem érünk. Itt, bár nem látszik, a fal is mászható, tehát lefelé, majd jobbra haladva elérünk a sarokban található kis platformig. Itt small medipack a jutalmunk. Szemben velünk az oszlop oldala szintén mászható, használjuk is ezt ki, teljesen másszunk fel, a fal itt is mászható, így fel tudunk jutni végre a járatba.

Még ne menjünk be jobbra, hanem egyenesen a fal végén forduljunk meg, fent egy kart látunk, amit rántsunk is le. Most már bemehetünk a nagy pókhálós szobába, itt a felemelt tömbök segítségével felmászhatunk, és a mennyezeten átkapaszkodhatunk szembe, a felső járatba. Kövessük a kis folyosót, felvehető flares, létrán lemászás következik, míg elérünk a következő helyszínre.

Itt 2 óriási skorpiót látunk, rácsok által bezárva. Azt javaslom, másszunk fel a zárt rács mellett bármelyik oldalon a falra, és innen, fentről, simán kinyírhatjuk a dögöket a pisztolyokkal is akár, anélkül, hogy a rácsokat felnyitnánk. A teremben van két kis oldalsó szoba, mindkettőből egy-egy azték harcos ront ránk, ezek csak a mellükön sérülnek. A jobb oldali kis szoba crossbow explosive ammo-t rejt, a másikban small medipack. A robbanó lőszerrel lehetőleg takarékoskodjunk, később még jól jöhet. A zárt ajtó mellett egy gombot találunk, ez nyitja középen a rácsokat, a skorpiótlanított területen felvehetjük a Quetzalcoatl tárgyat, ezzel a tettünkkel az előbb látott ajtó is kinyílik, ahol távozhatunk.

Másszunk fel a létrán, a lengő láncokat kicselezve használhatjuk is nemrég megszerzett tárgyunkat a foglalatban.

A kinyílt rács előtt rögtön előttünk Fáklya hever a földön, vegyük fel, jobbra meg is tudjuk gyújtani, balra pedig lobbantsuk lángra a fali fáklyát, így felemelkedik előttünk a rács. Fáklyánkkal a kézben menjünk is be, és gyújtsuk meg jobbra, a sarokban a fali égőt. Bejátszás következik, kis skorpiók özönlik el a termet, bánjunk el velük, de arra figyeljünk, hogy az egyik magánál hordozta a Llave de Kukulcan-t. A Fáklyát eldobhatjuk nyugodtan, már nem kell. A kulcsot rögtön használhatjuk is a terem végén, a foglalatban, egy tömb emelkedik fel mellettünk, erre felmászva egy fali kart aktiválva megnyílik a hátunk mögött a föld.

Másszunk le a létrán, mögöttünk egy zárt ajtót, jobbra egy kis szobát találunk, itt ugorjuk át a lejtős részt, ahol újabb Quetzalcoatl jut a birtokunkba. Távozzunk, a másik irányban haladjunk fel az emelkedőn, a végén forduljunk meg, és nézzünk fel. Egy oroszlánfejet látunk, kombináljuk nyílpuskánkat a LaserSight-al, és egy robbanó lőszerrel lőjük ki a szájából a követ. Kinyílt a létra mögötti kőajtó, távozzunk is innen.

Egy nagy medencéhez érünk, látunk a vízben 4 piros ajtót, igen, azok nyithatóak. Balról jobbra haladva, az első mögött tüskés csapda várna minket, nyissuk ki a másodikat, ússzunk a kis vízi labirintusban leghátulra, az oldalsó járatokkal nem foglalkozva. Itt egy víz alatti kart használhatunk, majd gyorsan ússzunk vissza a medencébe, vegyünk egy nagy levegőt. A harmadik ajtó mögött szintén csapda, ezért a negyediket kinyitva, szintén hátra úszva a labirintusban, újabb vízi kar, húzzuk meg, ússzunk vissza levegőért. Most már kimászhatunk a vízből, gyújtsunk meg egy fáklyát,  A bejárattal szemközti falon egy gombot találunk, ezt nyomjuk is meg, mely egy kötelet ad a medence felett. Ugorjunk is rá, a kötélen megfordulva pedig fel tudunk ugrani egy szinttel feljebb.

Itt két fali kart találunk, ezeket aktiváljuk, a kiemelkedett tömb segítségével fentebb tudunk jutni még egy szintet. A leereszkedett rácsok mögött újabb Llave de Kukulcan kerül birtokunkba. Ha felderítjük a termet, még 3 azték harcos jelenik meg, végezve velük, használhatjuk is a kulcsunkat a zárt ajtó mellett. Az újabb kis szobában a Quetzalcoatl foglalata vár, a tárgy használata egy ajtót nyit ki nekünk.

A sötét vízű kis medencébe óvatosan gázoljunk bele a sekély részen, pisztollyal a kézben, hisz két krokodil rejtőzik benne, visszahátrálva, folyamatosan tüzelve leküzdhetjük ezt az akadályt is. Most már átgázolhatunk a posványon, újabb úszás után pedig egy óriási terembe érünk.

Még ne másszunk ki a vízből, balra úszva a kis tömb mögött egy kart húzhatunk meg. Ahol beértünk a terembe, másszunk ki, és a kékes színű létrán felmászhatunk. Ugorjunk innen egy kicsit fentebb, ahol a rúdra felmászhatunk, és hátrugorva, fentebb érhetünk. Másszunk még egy szinttel feljebb, itt nézzünk el jobbra. Egy nagy, piros oszlopot látunk, ami jelenleg gátolja a továbbjutásunkat. Forduljunk meg, és leereszkedve a platform oldalán, egy kart ránthatunk le, ami leereszti az előbb látott oszlopot. Újra másszunk ki a vízből, jussunk fel, de most a leereszkedett oszlopnál át tudunk ugrálni a fal melletti platformokon, míg egy gombhoz érünk. Ezt megnyomva, a medence alján szabaddá válik egy járat, keressük is meg, és ússzunk be rajta.

A vízből kimászva, és leereszkedve a következő helyszínre, kutassuk át a kúszórés járatait, hiszen revolver ammo-t, small medipack-ot és crossbow normal ammo-t rejtenek. Egy helyen fel tudunk állni, itt másszunk is fel a létrán, hisz a csapóajtót már korábban kinyitottuk. 

A kis folyosón vegyük fel a flares-t, az elágazásnál előbb balra forduljunk, majd a végén leesve miénk az újabb Quetzalcoatl. Miután felvettük, vissza az elágazáshoz, és haladjunk tovább egyenesen. Szemben egy zárt rácsot látunk, a terem középen, a lábunk alatt pedig egy újabb rács, ezt lőjük is szét rögvest a lézercélzós nyílpuskánkkal, a megnyílt járatban pedig egy kapcsolót húzhatunk meg. Ez nyitja az előbb látott rácsot, de még ne menjünk oda, haladjunk tovább, mígnem egy kőhídhoz érkezünk. A szemközti járatot vegyük célba, itt egy harcossal kell megküzdenünk, a kis teremben pedig flares-t vehetünk fel. Vissza a hídra, egy újabb bennszülött támad ránk. A két szélső járatot hanyagoljuk, azok csak zsákutcába vinnének minket, irány vissza a nemrégiben kinyitott rácshoz.

Itt mentsük el a játékot, majd essünk le közvetlenül a csúszós rész mellé. Itt álljunk meg, ugyanis néhány padlólap, ha rálépünk, leszakad alattunk, és lezuhanunk a mélybe. Átlósan jobbra, helyből ugorjunk a következő padlólapra, a szakadék szélén, középre. Innen, nekifutásból, átlósan jobbra ugorjunk, és kapaszkodjunk meg a következő padlólap szélében, és másszunk fel. Ugorjuk át a következő lapot, a barna színű sarki oszlopra érkezünk, innen pedig forduljunk balra, és a következő padlólapot szintén átugorva, egy újabb biztonságos helyre érünk. Innen már csak át kell ugrani szembe, ahol a koponyákkal jelzett részekre ne lépjünk, mert ott meggyulladunk. A sarkon, a foglalatnál használjuk tárgyunkat, és a kinyílt ajtón keresztül, a tüzes padlólapot természetesen átugorva, távozzunk innen.

A lávás teremben más dolgunk nincs, mint az oszlopokon átugrálva, a mérgezett nyilakkal vigyázva, a fali járathoz ugorva távozzunk a helyszínről.

Egy többszintes, nagy terem a következő állomás, amint belépünk, rögtön sáskák hada fogad, itt egy régi, jól bevált trükk segíthet. Amikor megjelennek, rögtön mentsük el az állást, és visszatöltve, el is tűnnek. Ha szükséges, ismételjük meg a folyamatot. Vizsgáljuk meg a jobb oldali falat, a felső sarokban, és ha felnézünk, egy létrát látunk. Ezen másszunk fel, és hátraugorva, szegény Indiana Jones csontvázát találjuk, felnyársalva. Ha már Ő nem járt sikerrel, mi legalább vegyük fel az általa elhagyott Revolver-t. Mielőtt használnánk a kötelet, kicsit nézzünk még szét itt. Essünk le a kis tetőre alattunk, és menjünk arra a végére, ahol alattunk az a kőarc található, amiből nemrég a sáskák özönlöttek ki, felette viszont van egy struktúra. Ennek, a jobb oldali oldala mászható, erre helyből ugorjunk rá, kapaszkodjunk meg, balra araszolva pedig felmászhatunk, ahol revolver ammo a jutalmunk fáradozásainkért. (A kép segíthet). Ugorjunk vissza a tetőre, és a létra segítségével jussunk vissza Indy barátunkhoz. A kötelet használva lengjünk át a következő platformra, másszunk be a sötét kis járatba, de ne essünk le a végén, hanem középen forduljunk meg, és a magasban egy lerántható kart látunk. Ezt aktiváljuk, most már leereszkedhetünk a járat végén a felemelkedett oszlopra, minimális energiaveszteséggel.

Még ne másszunk le az oszlopról, hanem figyeljük meg a színes blokkokat a mennyezeten. A sötétkék árnyalatban pompázónál észrevehetünk egy háromszög alakú részt, amibe lőjünk egy célzott lövést nyílpuskánkkal (a kép segíthet), és megnyílik alul egy járat a padlón. Másszunk le, a tüzes padlólapokra azért figyeljünk, és a megnyílt járaton át távozzunk.

Másszunk fel a létrán, jobbra és balra, a magasabb részeken revolver ammo és large medipack található. A narancssárga ajtó közeledtünkre kinyílik, szemben egy éhes tigrist láthatunk a zárt rács mögött, forduljunk meg, és a bejárat fölött, a sötét részen egy oroszlánfejet látunk, a szájából lőjük is ki a követ. Kinyílt a rács, szaladjunk vissza az előző terembe, a magasabb részről kényelmesen levadászhatjuk a kiszabadult tigrincset. Most már bemehetünk a kinyílt rácson, de óvatosan, mert jobbról és balról újabb tigrisek támadnak. Kússzunk át a résen, és egy medencés helyszínre érkezünk.

Két harcos keseríti életünk, majd, miután elintéztük őket, az első medencében egy kart találunk, ami a második medencében nyit egy rácsot, keressük is meg és ússzunk be rajta. A víz alatt újabb kulcsra lelünk, a Llave de Kukulcan-ra, ha felvettük, most már ki is mászhatunk a vízből, az újabb helyszínre.

Szemben egy zárt rácsot látunk, ide még hiányzunk egy kulcsunk, szerezzük is meg. Jobbra, ha beleugrunk a vízzel teli üregbe, meg is leljük a Llave de Kukulcan-t, de miután megszereztük, gyorsan másszunk ki a vízből, mert egy éhes krokodil akar falatozni belőlünk. Megtaláltuk a két kulcsot, használjuk is őket.

Nem valami bizalomgerjesztő helyszínre érkeztünk. Szemben, egy lávával teli gödör túloldalán egy zárt ajtó, oldalt tüskés falak, ráadásul, az ajtóhoz sem tudunk átugrani. Na, azért nem olyan vészes a helyzet, másszunk fel baloldalon a magasabb részre, és találunk egy eltérő színű padlólapot. Erre rálépve egy oszlop emelkedik fel, ráadásul a láva is eltűnik. De ezekkel ne foglalkozzunk, nekifutásból ugorjunk innen a zárt ajtó elé, mire az feltárul előttünk.

Hosszú lépcsőmászás következik, majd fentebb kapaszkodva, és leesve egy kis szobába, egy kötelet találunk. Ereszkedjünk le rajta az alattunk lévő terembe, a kötél legaljáról leesve. Vesztünk valamennyi energiát , de nem vészes. Vegyünk valami komolyabb fegyvert a kezünkbe, hisz ha megközelítjük bármelyik narancssárga ajtót, azok kinyílnak, és egy óriásskorpió támad nekünk. Revolver vagy a nyílpuska robbanó lőszere hatásos lehet. Ha kicsináltuk a dögöket, a termekben vegyük fel a Llave de Kukulcan-t, és a Quatzelcoatl-t.

Nyissuk is ki a zárt rácsot, majd jobbra újra foglalat, kulcsunkat ide behelyezve feltárul a játék utolsó helyszíne.

Elérkeztünk végre célunkhoz, megtaláltuk az elrejtett kincseket, a piros vízű medencében vegyük is fel a Golden Skull-t, a bejáratnál megnyílik a föld, ott lemászva 2 újabb Golden Skull-t zsákmányolhatunk. Menjünk leghátra, jobbra vagy balra, mindegy, és megláthatjuk az END feliratot, mely a kalandunk végét is jelenti.

baal76


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.