.....................................................................

1943: The Black Diamond

Készítõ: Dave Andrew Parnham (sonnyd83)

Letölthetõ - download: Innen

Csomagold ki a dave_parnham_1943_the_star_of_david.zip-et, másold valahova a benne levő könyvtárat, és a The-Iron-Cross.exe-vel indíthatod is a kalandot.

Történet:

Megjegyzés: Az 1024x768 32bit felbontás ajánlott ezen a pályán.

Marcia L Croft (nagymamája, a híres felfedezőnek,, Lara Croft-nak) egy reggel arra ébredt, hogy cseng a telefon. Felvette, de nem volt felkészülve arra, ami hallott. Egy úr a vonal másik végén, nagyon halkan beszélt. Bejelentette, hogy ő a Központi Hírszerző Szolgálatnál dolgozott, és volt egy különleges küldetése, bent az ellenséges terület szívében, és olyant talált ott, ami megváltoztathatja a háború menetét. Nem sokkal később, egy jármű állt meg a Croft Manor bejáratánál. Marcia beengedte azt az embert, akivel nemrég csacsogott a telefonban. Most részletesebben mesélte a történetét:

n  Okunk van azt hinni, hogy az ellenség talált egy ereklyét, ami olyan hatalmas energiával rendelkezik, hogy felhasználhatják a rakéta kutatási programjukhoz. Az ereklye egy nagy fekete kő, amit egy egyiptomi törzs, a Sinai félszigeten talált. Feltétlenül meg kell ezt a követ szerezni, ami egy hadifogolytáborban van elrejtve, és elvinni Londonba. Ön képes rá, kérem, tegye meg.”

n  Rendben lesz, megteszem.

Vélemény:

Remek kaland volt ez a kétpályás szint. Egy börtönben, majd egy bázison kalandozunk. Érdekes feladatokat kell megoldani. Ennivalót kell vinni az éhezőknek, fát, az alagutat ásókna, közben tábornokok kéréseit is teljesíteni kell. Mindezeket úgy, hogy az őröket nem szabad megközelíteni, csak elosonni mellettük, különben a sitten végezzük. :) Hatalmas ötlet. Néha csak ámulok, hogy egy készítő miket tud kihozni ebből a régi TR szerkesztő programból. A két pályán hat secretet is beszerezhetünk, de a végén csak ötöt számol a statisztika. Ha ügyes vagy, medipackot sem kell elhasználnod. Ilyet egyébként cask a secretekben lehet találni,, de nem is kell. Harc cask a legvégén van, de ott is felhasználható a terepjáró. Ne hagyja ki senki ezt a remek kalandot.

Végigjátszás:

1.     pálya:

Statisztika:

Secret 1: Secret 2: Secret 3: Mentések -- Savegames

Átkutathatod a fogdákat, de nem találsz semmit. Menj inkább jobbra a tiszthez, és dumálj vele egy kicsit:

Frederick Ederington főnök: Isten hozott Eivenstein várában.

Marcia: Nem akarok itt maradni, tudsz segíteni?

Ederington főnök: Nem lesz könnyű, de rendben van. Az első dolog, amit meg kell szerezned, azok az utazási papírok. Lehet, hogy néhány a könyvtárban van, de szükség lesz egy kulcsra, hogy be tudj oda menni.

Marcia: És hol találom ezt a kulcsot?

Ederington főnök: Nálam van, de kérnék egy szivességet érte.

Marcia: Milyen szívességet?

Ederington főnök: Két rab elbújt a kápolnában, egy lyukban, és éhesek. De kint őr járkál, és ha nagyon megközelíted, letartóztat, és bevág egy celléába. Beszélj kint az egyik rabbal, és az segíteni fog neked.

Nyisd ki az ajtót, majd a következőt, és kiértél az udvarra.

No, itt van egy fontos szabály. Kerüld el az őröket mindenhol a pályán. Ha nagyon megközelíted őket, akkor bevágnak egy cellába, és onnan folytathatod a kalandot.

Menj balra, és a kék teherautó közelében menj a rabhoz.

Alain: Meg fogom zavarni az őrt, lefoglalom, de kérnék egy kis fizetséget érte. Szerezhetnél nekem egy kis lóvét. Beszélj Jeannal, a konyhában.

Menj most a kis fából készült kocsi mellett álló fickóhoz.

Jean: Szeretnél egy kis lóvét keresni?

Marcia: Igen.

Jean: Hát oldd meg ezt a kis rejtvényt, és megkapod a jutalmadat.

 

Ha sikerült, a pénzt el is vitted a másik rabnak, aki lefoglalja az őrt. Fordulj meg, és a kék teherautó előtt, ha elment az őr, nyisd ki az ajtót. Az étkezőbe értél. Menj rögtön jobbra, nyiss be a konyhába. Vigyázz, ne menj a szakács közelébe, mert beköp, és a cellában találod magadat. Jobbra egy lépés távolságból nyisd ki a vitrint. Két Banánt találsz benne.

Menj ki, menj jobbra, és nyisd ki a kápolna ajtaját. Az oltár előtt húzd el a fél kriptát, ugorj le, és odaadtad a kaját az éhezőknek.

Köszönjük, cserébe kapsz egy kulcsot.

Cserébe megkaptad a Library Key-t.

Gyorsan mássz ki, és rohanj ki innen, mert egy szellem zabálja az életedet. Kint rohanj szembe, a kis vízbe, ott kipurcan a dög. Menj vissza a kápolnába, és a bejárattal szemközt, a földön Fáklyákat találsz. Vegyél fel egyet, és vidd a konyhába, gyújtsd meg, és ott dobd a földre egyelőre.

Menj ki az udvarra. Menj balra, de kerüld el az őröket. Az udvar túloldalán állj meg a két beszélgető rabnál, majd ha elment az őr, rohanj, és nyisd ki a színház ajtaját. Menj fel a lépcsőkön, a nézőtérre. Óvatos legyél, ha elmentek az őrök jobbra, akkor ugorj át a színpadra. Balra rántsd fel a csapóajtót, és mássz le a színpad alá. Kúszva menj körbe, és megtalálod a Rádiót.

Menj ki az udvarba, és szemben, a kék teherautó előtt, menj be a nyitott kapun. Balra nyisd ki a nagy ajtót. A folyosón nyiss be jobbra az első ajtón, majd ott is jobbra menve, átugorva az íróasztalt, medipackot, és fáklyacsomagot találsz, az 1. secret-ben.

Menj ki a folyosóra, menj jobbra, balra kerüld ki az őrt, majd amikor elment kicsit, futás, és nyisd ki az ajtót a kulcsoddal. Menj fel a csigalépcsőn, és nyiss be a könyvtárba.

Azok az őrök elállják az utamat. Valami zajt kell csapnom, kéne egy rádió, de hol is van?

Mindjárt rakd az első falon levő kis pöcökre a rádiót. Ha nem lenne meg, látod a filmbejátszásban, hol leled. Ha sikerült, akkor fent találod magadat a karzaton. Menj a szobainashoz, és vedd le róla a Safe Key-t.

Menj a széfhez, és nyisd ki. Üres!

Akkor valahol lent kell lennie, leeshetett biztosan.

Menj le a lépcsőn, és balra, az első iratszekrény tetején megtaláltad a Travel Paper-t.

Menj vissza a széfhez. Nyitva van most a hátsó ajtaja. és ott lemászhatsz a növényeken az udvarba. Egy tábornok fogad.

Rodinof tábornok: Hallom, hogy meg akarsz szökni.

Marcia: Így van, azt szeretnék.

Rodinof tábornok: Neked akkor szükséged van egy álruhára. Ennek csak egy módja van. Be kell jutnod a betegszobába, és ellopni az egyik betegtől. De az be van zárva, és csak egy út vezet oda….

Marcia: Hogy juthatnék oda?

Rodinof tábornok: Páciensként.

Marcia? Hogyan?

Rodinof tábornok: Neked kell kapnod egy kis sérülést. Beszélj Pieter-rel, a kápolna torony alatt találod, ő segíthet neked.

Menj most át szembe az udvaron, és a baloldali sarokban van egy kis ajtó kinyitva. Ott bent vár a rab:

Pieter: Szia Marcia!

Marcia: Hagyjuk az udvariaskodást most, sietek.

Pieter: remek. A legmeggyőzőbben úgy tudsz könnyű sebet ejteni magadon, ha nagy magasságból ugrasz, és kificamítod a lábadat.

Marcia: Ugorni? Honnan gondolod?

Pieter: A kápolna tornyában van egy jó hely erre. Neked ahhoz, hogy odaérj, szükséged lesz egy kötélre. Van ilyen a raktárban, de kell egy feszítővas annak megszerzéséhez. Szerzek neked egyet, de kérek tőled valamit. Meg kell bénítanod az áramfejlesztőket ahhoz, hogy az eszközeimmel meg tudjam neked csinálni a feszítővasat.

Mássz fel a létrán, nyisd ki balra az ajtót. De figyeld meg a tömbön a kiálló kis kampót, majd ide kell a kötél. Menj fel a csigalépcsőn, és a kandalló előtt, a kis emelvényről vedd le a vizestömlőt.

Menj ki az udvarra, épp a bejárat előtt is van egy kis vizes medence, ott megtöltheted. Vidd vissza a tüzet a kandallóhoz, és oltsd el a farakást. Bemenve a kandallóba, mássz fel a létrán, és menj végig, ki a folyosón, az udvar főlé érve. Balar ugorj nekifutásból a tetőre, csimpizz át egészen a túloldalra, és mássz fel. Állj háttal a ferde tetőnek, és egy hátra, majd előreugrással elkapnod az erkélyt. Mássz fel, és mássz be az első kitört ablakon. menj végig a folyosón, az utolsó ablakban felveheted az Electrical Diagram-ot.

Benne van az utalás, hogy melyik láncokat kell meghúzni. No segítek. :) Húzd meg a legelsőt, és a második sorban a hatodikat. A generátorok leálltak. Juss vissza a rabhoz. Legjobb, ha a tetőn ismét végigcsimpizel a másik végébe, és ott leugrasz a ferde részre, ott lecsúszva nem lesz sérülés. Menj a rabhoz, és megkapod a Feszítővasat.

Emlékszel még hol találtad az első titkot? Ahol a könyvtár is volt? Nos, azon a folyosón, pont a titkot rejtő szobával szemben feszítsd ki az egyik ajtót, és bemenve jobbra, a festőlétra előtt megtalálod a Kötelet.

Menj vissza vele a rabhoz, mássz fel a létrán, és kösd rá a tömbre. Mássz fel a létrán, egészen a harangtoronyig, ott ugorj hátra, majd kapaszkodj le a gerendáról. Sikerült! Bent vagy a gyengélkedőn. Menj a szoba végébe, és a ruhaakasztóról emeld le az Egyenruhát.

Kimenve mindjárt találkozol a tábornokkal:

Dupont generális: Meg kell találnod egy kamerát. Az étkezőben két tábornok találkozik, és fel kell vennünk ezt a találkozót. Ezt a felvételt kell elhoznod nekem, és segítek a továbbiakban.

Menj ismét a színpad alá, és ahol a rádiót találtad, ott ás egy alagutat egy rab.

Alexander: Elfogyott a fám. Tudnál nekem hozni pár darabot?

Marcia: Persze, megoldom.

Alexander: A konyhában biztosan találsz, de valahogy el kell vonnod a szakács figyelmét.

Hát indulás a konyhába ismét. Menj jobbra, és tekerd meg a piros csövön a kereket, így meggyullad a tűz, és a szakács kénytelen azzal foglalkozni, ami a dolga. :) Menj jobbra a nagy fogaskerékhez, és tekerj rajta vagy hetet. Fordulj jobbra, és fuss be a lassan bezáruló rács mögé. Rántsd fel a csapóajtót. Keresd meg az itt hagyott égő fáklyát, és dobd le. Mássz le a létrán, és vedd fel a Farakás-t.

Fogd az égő fáklyát, és robbantsd fel vele a tartályt. Fent, az udvaron megijedt az őr, és elszalad a csapóajtóról. Majd ott tudsz lemenni a csatornába, de ez kicsit később. Mássz fel a konyhába, és vidd a színházban ásogató fickónak a fát. Megnyílt az alagútja. Kússz át rajta, és egy kis szobába értél. Menj körbe, és haladj tovább. A folyosón nekifutásos ugrással jutsz túl az első kis szoba mellett, ahol egy fegyveres leselkedik. Ha végigmész a folyosón, egészen hátul, egy kis szobában medipackot, és fáklyacsomagot, gyertyákat találsz, a 2. secret-ben.

Menj visszafelé, és nyisd ki az ajtót. Menj jobbra, majd balra tartva elérsz egy kis szobába, ahol megleled a Kamerát.

Közben persze óvatosan futva, rohanva haladj át a leselkedő őrök között. Ha megszerezted, menj vissza a hosszú folyosóra, és szemben kiérsz az udvarra. menj be az étkezőbe. Most a baloldali lépcsőn kell feljutnod, de ott járkál az őt. Jobbra kerüld meg az oszlopot, és amikor elment balra, rohanj fel, és nyisd ki a kis karzaton az ajtót.

Jacqueline Natla, mit csinál itt, azt hittem, hogy börtönben van? Visszaviszem ezt a kamerát a tábornoknak.

Fordulj meg, és menj kifelé. Találkozol a tábornokkal:

Dupont tábornok: Köszönöm, hogy megszerezte. Itt van a Csatorna kulcsa, amit ígértem. Menjen le oda, van ott tennivalója, ha meg akar szökni innen.

Marcia: De egy őr áll azon a csatornafedélen.

Dupont tábornok: Valóban. Kell valamit tenni, hogy elvonja a figyelmét onnan. Talán alatta egy robbanás segítene. Fel kell valamit robbantani.

Hát ezt tettük a konyhában, lemászva a létrán, a fáklyával felrobbantottuk a gáztartályt. Most már odamehetsz, és felránthatod azt a csapóajtót. Menj a kápolnába, fogj egy Fáklyát, és dobd le oda.

Mássz le a létrán, és a fáklyával menj tovább. Menj végig a csatornában, keresd meg, és nyisd ki az ajtót a kulcsoddal. Az őrökre itt is vigyázz. Ismét dobd a mélybe a fáklyát, és mássz le a magas létrán. Leérsz a végén egy nagy terembe. ott meggyújthatod a fáklyát, és dobd el, de jegyezd meg hova. Kutasd ki a vitrines szekrényeket. Az egyikben megtalálod a Bi- oxy Clorata-t, és az Octo-hydrate-t, a másikban pedig a Hex-ogenic Acid (Flammable)-t.

Mindjárt a vitrin mellett a kis vízben fel is töltheted a vizestömlődet. Menj a három tálhoz. Balról jobbra töltsd a tálba a vizet, az olajat, és a homokot. A középsőt gyújtsd meg a fáklyáddal. Ha sikerült, meg is kaptad az Explosive Chemicals-t.

Menj át a kijáraton, a rakétasilóba. Látod, már begyújtottak alá. Ezt meg kell akadályoznod. A négy oldalon, összesen nyolc lyukba kell benyúlnod, amikor a tüzek kicsit csillapodnak. Amikor szünetel a tűz, fuss oda, nyúlj bele, és rögtön ugorj hátra, így menni fog. Ha sikerült, lement a négy láncnál a négy tömb, és meghúzhatod mindegyiket. Most már nincs kilövés. Vízzel telt fel a terem. Mássz ki a hídra, menj a vezérlőszekrényhez, és tedd be a középre a szerzeményedet. Leállt a kísérlet. Ám bosszúszomjas fegyveresek jelennek meg.

Marcia: Az az őrök dühösnek látszanak. Nekem menekülnöm kellene innen! De merre? Nem fedeztem még fel a menekülési utat.

Kapaszkodj le, és ess le a terembe. Fuss el a fickók mellett, vissza az előző terembe. Mássz fel gyorsan a létrán, és amerről jöttél, menj ki, menj fel az udvarra. Menj ismét a színházba. De most jobbra, a nézőtérre, és ott ugorj a csillárra, és kapaszkodj fel a tartókötelén. Fent ugorj hátra a folyosóra. Lecsúszol egy másik folyosóra, majd leérsz egy kacatokkal teli raktárba. Fordulj meg, és kapaszkodj fel a felső részre. Ott is menj végig a folyosón, és a padlásra értél. Húzd meg a piros láncot, de rögtön ugorj hátra, mert lapos leszel a rád eső golyótól. Az viszont, kitöri a deszkafalat, így ki tudsz menni. Kapaszkodj le, és csimpizz el jobbra a drótkötélhez.

Még ne csússz le. Sétálj ki balra egészen a falig. Látod a szemközti tetőn a medipackot? No, oda kell eljutnod, egy speckó ugrással. Célozd be a keskeny tető sarkát. Lépj hátra egy, azaz egyetlen lépést. Nyomd a sétát, majd egy lépés után az ugrást. Így egy hatalmasat ugrik, és eléred azt a tetőt, ahol ismét gyertyákat, és nagymedipackot kapsz, a 3. secret-ben.

Ugrás vissza, és most már csússz le a drótkötélen, a következő pályára.

2.     pálya:

Secret 4: Secret 5: Secret 6:

Mentések -- Savegames

Ha megszerezted mind a három secretet, akkor is, ezen a pályán egy eltűnt a statisztikából. ha megszerzed ezen a pályán is a hármat, akkor is csak 5-öt számol összesen. Kicsit bugos a dolog. :)

Na, indulj el balra. Látod a fegyveres fickót? És mellette a motort? Csak nyugi!

Nekem settenkednem kell, hogy ne vegye észre az őr, hogy ellopom a motorját.

Ne fuss, hanem séta, és ráülhetsz a motorra. Menj vele jobbra, hátra, célozd be a kis folyó előtti dombot. Sajnos a domb tetején nem tudsz átugratni, így a domb baloldalára kell koncentrálnod, úgy sikerülhet átjutnod a kis folyón. De van másik variáció is. Jobbra a dombon is átjuthatsz a túloldalra a motorral. Ott talán könnyebb is.

Szállj le a motorról, juss át a házakhoz, átúszva a folyót, és menj jobbra. Kapaszkodj fel a sziklákra, és gyertyákat, medipackot alálsz, a 4. secretben.

Nézz balra! Látod a kutyát az épület mellett? Sajnos oda kell eljutnod, a végén, balra felkapaszkodhatsz a létrára. Juss át a túloldali ház tetejére, és lökd le a mélybe a fehér tömböt. Juss le ott az utcára, és lökd a tömböt a vízbe. Ugorj most bele, ússz balra, és felveheted lőszerekkel együtt az MC42-őt, és a Lézercélzót.

Motorozz most már lefelé, le a lejtőn, majd jobb kanyar, és ott szállj le egyszer a motorról, amikor a filmbejátszás megjelenik. Látsz a magasban, a vashíd alatt egy horgot. Célozd be, és lődd meg. Egy kötelet kaptál. Ugorj rá, és juss el balra a napellenzőre. Nyúlj be a fali résbe, és meg is van az első fogaskerék, a 1. Little Wheel.

A napellenzőn most felveheted a kötélkilövő fegyvert, ami revolverként is működik.

Lent megjelenik egy automata gépfegyver. Menj most itt fent a másik irányba, és a hiányos kötélnél mutasd meg magadat egy pillanatra a géppuskának, így az feléd fordul. Menj most egészen le, a háta mögé, és belelőve a tartályába fel is robbantottad. A helyén megtalálod a 2. Little Wheel-t.

Menj vissza fel, a hiányos kötélhez. A túloldaláról, a fal mellől célozd be a kis vasrácson levő horgot, és megjelenik a hosszú kötél.

Azt hiszem, képes vagyok átjutni a túloldalra ezen a kötélen.

Most ezen kell átegyensúlyoznod a túloldalra, majd a magasban levő harangot szétlőve, a varjút lemészárolva, fel is veheted a 3. Little Wheel-t.

Menj a napellenző előtti lejtőhöz. Nézz most balra. Látod a füstölgő háztetőt? Oda kell nekifutásból ugranod, elkapva a peremet. De NE mássz fel, hanem csimpizz balra. haladj továbbra is balra, és az egyik mélyedésben gyertyákat, medipackot találsz, az 5. secretben.

Menj ismét le, ahol szétlőtted a géppuskát. Rántsd fel a csatornafedelet. Menj le, és tedd a három fogaskerekedet a helyükre.

Ha bármit elrejtettek itt lent, ezzel a géppel le tudom engedni a mocsarat, és megtalálom.

Ha továbbmész egy kicsit, egy vérebet nyírhatsz ki. A fogaskerekeknél kinyílt a csapóajtó, de ne ugorj ott a vízbe, a propellereknél nem tudsz átjutni.

Hmm, valami más utat kell találnom, hogy átjussak a túloldalra.

Vissza kell menned egészen a pálya elejére, a folyóhoz, és ahol a fegyvert találtad, ott kell továbbúsznod.

Hajjajj! Elvesztettem a fegyveremet, most nélküle kell továbbjutnom.

Lemenve ott a mélybe, a propellerek fölé értél. Húzd meg a fali kapcsolót, és megállnak azok. Most már beugorhatsz a vízbe, és átúszhatsz a járaton. Ne felejtsd el meghúzni a vízi kart. Ha továbbmész a csatornában, ott, ahol nemrég még víz volt, ott a jobb szélen megtalálod a Feszítővasat.

Ez tompának tűnik, úgyhogy fel kell hevítenem, és kikalapálnom, hogy éles legyen, és átvághassa a rácsot.

De javítanod kell rajta. Keresd meg az égő hordókat, és oldalt állva, egy CTRL-t nyomva kikalapálod. :) Most már kifeszítheted a rácsot ott, ahol a feszítővasat találtad. Most viszont kell a motor. Menj vissza érte, ess le vele a csatornába, mert csak azzal tudsz felhajtani az emelkedőn. Kitöröd a felső rácsot, és kiértél a szabadba. A nagy ház mellett egy őr, és egy véreb leskelődik.

Nekem meg kell zavarnom az őrt, hogy továbbhaladjak. Talán egy robbanás segítene.

Szállj le a motorról. Menj el a faház mellett, majd a nagyház mellett is balra. A havas falon megtalálod a Bánya térképét, a Mine Plain-t.

Menj tovább. Ugord át a mély árkot, és egy aknamezőhöz értél. Menj jobbra tartva körbe, és az utolsó fa után megtalálod a robbanószert, az Explosives-t.

Menj vissza ahhoz a falhoz, ahol a térképet találtad, és a túloldalán látsz egy kis rudat kiállni a falból. Oda tedd a robbanóanyagot. A fal felrobban, az őr elrohant, de a kutya ott maradt. Viszont oda kell menned, gyorsan felvenni a lapátot, a Shovel-t.

Ülj ismét a motorra, és azzal menj most az aknamezőn át. De a túloldalon már ne menj el addig, ahol a robbanószert találtad, hanem előtte, a sarokban hajts fel a falon. Fent állj meg, szállj le a motorról, és átmenve a jégen, juss fel balra a sziklák tetejére. Ott találsz gyertyákat, medipackot a 6. secretben.

Csússz le a sziklákról, és menj a kerítéshez. Az egyik helyen egy kapu van rajta. Igen, ezért kellett az ásó, hogy bejuss mögé.

Egy őrt látok. Nem kellene közel mennem hozzá. Megvárom, amíg hátat fordít, és elosonok előtte jobbra.

Menj jobbra, a fák előtt találsz egy mozgatható, fehér tömböt. Told a hangár elé, és rajta keresztül feljutsz a tetejére. Ott is van három mozgatható tömb. Told a felső elé, és a felsőt told a villanyvezeték alá. Kapaszkodj fel rá, és csimpizz el a vezérlőtoronyhoz. Menj körbe, de a terembe vagy sétával, vagy kúszva menj be.

Nekem óvatosan kell beosonnom, hogy megszerezzem a terepjáró kulcsát. Nehogy észrevegyenek.

A széken megtalálod a LandRover Kulcs-át.

Kifelé feltétlenül kúszva menj.

Menj lefelé, lent vedd gyorsan fel az MC42-őt, és a lőszereket.

Kint végezz a fegyveresekkel, majd a kinyílt ajtó után a többiekkel is. 

Én kirohantam, el a fickók mellett, és a terület túloldaláról adtam nekik. Majd a nyitott ajtón lövöldözve átrohantam, gyorsan be a hangárba, és a kocsiba ülve gázoltam el a megmaradtakat.

A terepjáróval hajts vissza a kapun át, rá óvatosan a gyenge padlólapokra. Az beszakad alattad, és lent vár már a kísérőd, egy másik terepjáróval. Menj utána, és vége is a kalandnak.

OBig

 

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.