.....................................................................

Mists of Avalon - First Clues

Készítõ: Titia Drenth (Titak)

Letölthetõ: Innen

Csomagold ki a titia_drenth_mists_of_avalon.zip-et egy tetszőleges könyvtárba, és a tomb4.exe-vel indíthatod is a kalandot.

Story:

Avalon az idõk folyamán egyre erõteljesebb lelki hely lett. A papjai, és papnõi a természet törvényét követték, és a nap, a hold mozgásait figyelték, ezek formálták életüket.
Morgain, alias Morgan le Fey, volt Avalon fõ papnõje Arthur király uralkodása alatt. Õ Arthur nõvére, féltestvére volt. És volt neki egy fia, Gwydion.
Arthur király idejében, az uralkodása alatt, elkezdett térben, és idõben elválni a valóságtól Avalon. Rejtve volt a világ elõl. Csakis Avalon papnõi, és papjai tudták elérni kis hajóval a nagy ködön át, ami körülvette.
Volt azonban egy térkép ami Avalon helyét meghatározta. Arthur király sírjában rejtették ezt el. De hol van maga a sír? A legenda szerint a királyt Avalonban temették el.
Sajnos, Atlantis-t megsemmisítette Atlantean haragja, Deios isten. A túlélõk elmenekültek a föld minden irányában, sõt, a tengeren túlra is, de Omphalis Stone-ját megóvták a rombolástól, és a tengeren túlra jutatták Thornak, aki elrejtette azt egy föld alatti labirintusban hogy esetleg az óriási hatalmát majd kihasználja egyszer.
Az Omphalis Stone-nak valóban nagy hatalma, lelki hatalma van. Az Atlanteans képes volt arra, hogy hangokkal érje el a hatalmát, miközben hatalmas szerkezeteket építsenek, amiket normális körülmények között nem lennének képesek megépíteni.
Ez a hatalommegmagyarázhatatlan, úgymint Thor hogyan vált elveszetté az idõben-térben.
A lényeg: valahogy Atlantis, és Avalon legendái keresztezik egymást, kapcsolódnak egymással.

Review:

Egy kiváló játékszerkesztő elme, újabb remekének első részét játszhatjuk végig. Nem tudom, lehet-e többet ebből a TR4-es motorból még kihozni, de ez már feszegetheti a határokat. Ebben a játékban, a templomos lovagok kincsei után nyomozunk és kutatunk. Titak-tól megszokott kiváló textúrákkal megspékelve, remek hangulatú dallammal kísérve. Játék végigvihető medipack , és erősebb fegyver felhasználása nélkül is (rutinosabb játékosok). Nem túl sok ellenséggel kell megküzdenünk. Fegyvereink a 2 pisztoly, a magnum és a sörétes puska. Ellenfeleink sem olyan brutálisak, hogy erősebb fegyver kellene. Játék 2 főszinten játszódik.. 1. Lara házában, 2. A bányában. Ezek 4-4 alszintre tagozódnak. Magam részéről, egy kicsit zavaró volt a sok párbeszéd. Segítségként szolgál annak, aki jól tud angolul . Én nem, és nem volt kedvem szótárazni L.  Ettől függetlenül végig lehet vinni szövegértés nélkül is. Remélem, valami jó angolos azokat is lefordítja, és hozzácsatolja ehhez a leíráshoz. A leírások úgy vannak szétosztva, hogy ahová már nem lehet visszamenni.

Egy kis filmbemutató a kalandból AVI-ban 66 MB:

Croft Manor:

1. Croft Manor - Courtyard

2. Croft Manor - Downstairs

3. Croft Manor - Upstairs

4. Croft Manor - Basements

Underground caves and ruins:

5. The Digsite

6. The Lost Realm

7. Good and Evil?

8. X Marks the Spot

Secretek eloszlása:

3 db pajzs -> 1 kincses szoba kulcs -> 1 jelvény

5 db Templomos kereszt -> 2. jelvény

CROFT MANOR - COURTYARD

1. Bronze Croft Shield

CROFT MANOR - UPSTAIRS

2. Silver Croft Shield

CROFT MANOR - DOWNSTAIRS

4. Gold Croft Shield

3. Treasure Room Key

Use all the Croft Shields to open the secret door to the Treasure Room Key.

You can't go back to CROFT MANOR - COURTYARD in case you missed the Bronze Croft Shield there.

5. Cracking the code in the observatory.

No pickup, just a reward for cracking the code and finding the way to the

Gold Croft Shield secret.

6. Pendant

You need the Treasure Room Key for this.

This secret is one for the keeps. It is a so-called ARTEFACT/TROPHY/RELIC.

THE DIGSITE:

7. 1. Templomos kereszt

8. 2. Templomos kereszt

9. 3. Templomos kereszt

THE LOST REALM:

10. 4. Templomos kereszt

X MARKS THE SPOT (2nd part):

11. 5. Templomos kereszt

12. Jewelled Cross

This secret is one for the keeps. It is a so-called ARTEFACT/TROPHY/RELIC.

Find and use all the Templar Crosses.

You can't go back to THE DIG SITE or THE LOST REALM to find any Templar Crosses you might have missed there.

Végigjátszás:

1. Croft Manor – part 1

Secret 1:

Mentések -- Savegames

Mikor visszakapjuk a vezérlést, Lara otthonának edzőtermében találjuk magunkat. 5 kapcsolót kell megnyomnunk, ahhoz, hogy az ajtónyitó kulcsához hozzáférjünk. Eközben megtanulhatjuk Lara új mozgásához szükséges billentyűk használatát. Először a medence túloldalán lévő kapaszkodófalra ugorjunk, másszunk fel, araszoljunk jobbra, másszunk fel a lemezre, és a résben nyomjuk meg az (1 nyomógomb)-ot.

Ugorjunk a vízbe, másszunk ki, majd a kisebbik dobbantót toljuk a terem hátsó felénél lévő kőoszlop oldalához. Másszunk fel, ugorjunk fel, kapjuk el a párkányt, ugorjunk feljebb (új mozgás), kapjuk el a párkányt. Másszunk körbe a kőtömbön, párkányon, a hasadékig. Itt újabb felfele ugrás, majd araszoljunk a lemezig, s másszunk fel, Szemben a mélyedésbe ugorjunk át. Nyomjuk meg a (2 nyomógomb)-ot.

Innen háttal essünk le, kapaszkodjunk meg a peremben, araszoljunk a kőoszlop felé, essünk egy kapaszkodóval lejjebb, másszunk körbe a kőtömbön, be a túlsó résbe. Nyomjuk meg a (3 nyomógomb)-ot.

Háttal essünk le a földre, kapaszkodjunk fel a résbe, araszoljunk végig, majd vegyük fel a "PLS"-t. Másszunk vissza, menjünk újra a dobogóhoz. Csináljuk újra a kapcsolós mélyedésig. Innen ugorjunk át a ferdetetejű kőtömbre, csússzunk egy kicsit lefele, majd ugorjunk át a kapaszkodós vasra. Itt pördüljünk néhányat (új mozgás), nem felmászva a tetejére (új mozgás), ugorjunk át a következő ferdetetejű kőtömbre. Csússzunk egy kicsit lefele, majd ugorjunk át a kapaszkodós falra. Kapaszkodjunk meg, másszunk be a résbe és nyomjuk meg a (4 nyomógomb)-ot.

Csússzunk le, megint menjünk a dobogóhoz, Ugorjunk fel, majd egyel feljebb. Itt csináljunk egy hátra ugrást (új mozgás, nem hátraszaltó) (ne sokáig nyomjuk a lefele gombot, mert akkor meg is fordul lara, új mozgás). Kapjuk el a kőtömb peremét. Másszunk fel a rúdra, szemben nézve a kapaszkodós vasnak, majd ugorjunk át a kapaszkodós vasra (új mozgás). Itt egy kapaszkodós vasra felmászós ugrással (új mozgás). Ferdén ugorjunk át a ferdetetejű kőtömbre, úgyhogy amikor csúszunk lefele el, tudjuk kapni a peremet. Essünk, egyel lejjebb. Araszoljunk körbe a kőtömbön, át a párkányra. Onnan ugorjunk, eggyel feljebb, és kapaszkodjunk fel a résbe. Vegyük fel a "lőszer"-t. Egy ferde nekifutásos ugrással kapjuk el a kapaszkodó vasat. Pörgős ugrással ugorjunk a lemezre. Majd a lemezről ugorjunk át, s nyomjuk meg az (5 nyomógomb)-ot.

Lent a medencében megnyílik az eddig zárt ajtó. Ugorjunk le a medencében, ússzunk be a résen, majd az egyik teremben vegyük fel a "Gymnasium key"-t.

Ússzunk vissza, menjünk az ajtóhoz, nyissuk ki a kulcsunkkal. Kint, jobbra fordulva, a sarokban, vegyük fel a "shotgun lőszer"-t. Szemben menjünk be a nyitott kapun. Balról, az emelvényről vegyük fel a papírt. Ez a leírás, mit kell tennünk. Jobbról, balról egy ajtót látunk, szemben, pedig egy zártat. Válasszuk ki az egyik oldalsó ajtót. Én a jobboldalit választottam. Belépve forduljunk a következő ajtónál megint jobbra. Vegyük fel a „lőszer-t, keressük meg a borosüveget, Vegyük magunkhoz a "Bottle-Empty"-t.

Menjünk ki a másik ajtón, forduljunk jobbra. Menjünk a kertbe. Először forduljunk balra, és a falon húzzuk meg a "2 falikapcsoló"-t (scarabeus). Feljön egy kőlap, másszunk fel rá, ugorjunk át a vaslapra, onnan fentebb, és a beugróban húzzuk meg a "falikapcsoló"-t (scarabeus). Legurul egy golyó, bele a vízbe, ez leengedi a létrákat. Menjünk ahhoz a létrához, amelyik a bejárati ajtóval szemközti falon jött le. Előtte látunk egy kókuszdiót. Vegyük fel a "coconut"-ot.

Most menjünk vissza a másik nagy ajtóhoz, de ne menjünk be a zeneszobába, hanem a kanyarban az emelvényről vegyük fel a "shotgun lőszer" t. Menjünk a másik ajtóhoz, nyissunk be. Forduljunk balra, rögtön be a konyhába. Balról vegyük fel a "kis medipack"-ot, a középső asztal végéről a „banán-t. Menjünk a turmixhoz. Kombináljuk a banánt és a kókuszdiót. Rakjuk a mixerbe, és vegyük magunkhoz a "Tropical fruit smoothie"-t.

A másik ajtón menjünk ki, forduljunk balra, be a medencés terembe. Balról húzzuk ki a halas szobrot. Menjünk a szemközti oldal közepén lévő bokorhoz, és a mögötte rejtőző "falikapcsoló"-t húzzuk le. Hatására a medence alján kinyílik a csapóajtó. Meghúzhatjuk a "vizikapcsoló"t, ez a gyakorlóterem medencéjébe nyitja meg az átjárót. Egy szinttel lentebb 4 vízi kapcsolót látunk. Nekünk 2 kell meghúznunk. Az egyik a halas szobor felöli, a másik a kapcsolós bokor felöli. Ha nem jön ki a 2 lemez, próbálkozzunk a két kapcsoló kapcsolgatásával, mert ki-be kapcsolók. Húzzuk meg a "2 vízikapcsoló"-t. Menjünk fel levegőért és ússzunk lejjebb. Lent vegyük fel a "kis medipack"-ot. Látunk egy ráccsal zárt ajtót. Menjünk oda, kézzel nyissuk ki, és menjünk el az 1. secret-ért. Vegyük fel a "Bronze Croft Shield"-et.

Ússzunk ki, másszunk fel a halas szoborra, lengjünk át jobbra, húzzuk meg a „lánc-ot. Menjünk át a másik lánchoz, azt is húzzuk meg. Lejjebb ereszkedik a virágtartó. A benyúló padozatról ugorjunk át a vázához, onnan a kulcs alsó felét tartó emelvény felé. Vegyük fel a "Key bit"-et.

Ugorjunk le a vízbe, menjünk vissza a botanikus kertes terembe. Beérve, rögtön jobbról másszunk fel a létrán, a medencében töltsük meg az üres borosüvegünket, amely így "Bottle-Full"-ra változik. Menjünk a középen álló tégelyhez, öntsük bele a borosüveg tartalmát. Most menjünk a másik oldalon lévő létrához, Menjünk itt is a tégelyhez és öntsük bele a turmixos italt. Kijönnek a falból a lemezek, de mielőtt arra mennénk a vízből, vegyük fel a "nagy medipack"-ot. Ugráljunk át, és az emelvényről vegyük magunkhoz a "Key head"-ot.

Kombináljuk a Keybitet és a keyhead-ot, s máris kezünkben a „General manor key” . Menjünk az ajtóhoz, és nyissuk ki. Lépjünk át a következő terembe.

2. Croft Manor – part 2

Secret 2: Secret 3: Secret 4: Secret 5:

Mentések -- Savegames

Átlépve az ajtón, mögöttünk bezáródik az ajtó. Vissza már nem tudunk lépni. A vizesüveget azonnal össze is törjük. :-) Larának keresnie kell egy másik vizes edényt. Visszakapva a vezérlés, menjünk tovább valamelyik irányba. Mindkét irány a nagyterembe visz. Menjünk a számítógépet bütykölő sráchoz. Beszélgessünk egy kicsit, majd nézzünk szét a vitrinekben. Jutalmunk egy "Valve vheel".

Forduljunk meg és menjünk a lépcsőfeljáró felé, de előtte balról olvassuk el a könyvet, hogy mi is a dolgunk.(Ezt mindenhol tegyük meg, ahol lehet). Forduljunk balra, az utolsó ajtón be. A zongorateremben, a sarokban vegyük fel a "lőszer"-t. (Elég sok a kommunikációs beszéd, ezért a szövegeket 1 képre másoltam a könnyebb fordítás miatt. Nem mindenki tud angolul :-( ) Beérve a csillagvizsgálóba, újabb könyvolvasás után, menjünk a számkombinációs ajtóhoz. A sárga lapon a kérdés "Mi a neve, a naptól számított 4. bolygónak?". "MARS" azaz a nyitó kód "5167". Nyissuk ki az ajtót. Menjünk be és nyomjuk meg a "fali kapcsoló"-t. Kripta kinyílik. Menjünk vissza oda. Menjünk le. Lent lézerrel elzárt területet látunk és a túloldalon egy feloldó vezérlőt. Jussunk át, és írjuk be a kódot. A kérdés "Mi Lara születésnapja?". Természetesen angol dátumozás szerint, azaz fordítva (nap, hónap). A kód: "1402" Deaktiváljuk a lézert.

Menjünk vissza az előző terembe, ugorjunk a vízbe, ússzunk keresztül a lándzsákon, ússzunk fel, vegyük fel félúton a "nagy medipack"-ot, kijőve a vízből, a 2 secretet, a "Gold Croft Shield"-t.

Ússzunk vissza, ki a kriptából, s menjünk a számítógépes barátunkhoz. Ő kinyitja a kincses széfet. De ezt csak akkor tewszi meg, ham végigolvastuk mind a négy könyvet. Vegyük fel a "Bedroom key"-t,

Menjünk újra a baloldali emeletre, a kulcsunkkal nyissuk ki. Menjünk a fürdő előterébe, majd jobbra a fürdőbe, onnan a WC helységbe. A mosdóból vegyük ki a "Showel plug"-ot.

Menjünk a zuhanyzóhoz, és dugjuk be a zuhanyzó lefolyóját. Nyissuk ki a csapot és töltsük meg vízzel. Menjünk vissza az előszobából balra nyíló helységbe és kutassuk át a szekrényeket. Az egyikben "lőszer"-t, egy másikban "Nagy medipack" lesz a jutalmunk. A sarokban húzzuk meg a "falikapcsoló"-t. Az újabb szobában, kutatás után, megkapjuk a "2 pisztoly"-t. Menjünk le most már az aulába, a nagy 2 szárnyú ajtóhoz és nyissuk ki a "general manor key"-el. Belépve balról egy 2 kulccsal nyitható ajtót látunk. Ezt jóval később nyitható. Ez lesz a kincses szoba. Mi most forduljunk jobbra, nyissuk fel a csapóajtót. Menjünk le és lőjünk szét minden szétlőhető dobozt. Jutalmunk, "Lőszer", és "shotgun lőszer". Most menjünk a kazán melletti csőhöz, és zárjuk el a vödör előtti gőzt. Vegyük fel a "Bucket - empty"-t.

Menjünk vissza a zuhanyzóhoz és a megtelt zuhanyzóban, töltsük meg a vödrünket. Máris lesz egy "Bucket - full"-unk. Menjünk vissza az aulába. Visszatérve, egy demó megmutatja, hogy öreg barátunk a túlsó emeleten is kinyit néhány ajtót. Menjünk arra, és az első baloldali ajtón menjünk be. A folyosó végén vegyük fel a "kis medipack"-ot. Forduljunk vissza, majd a jobboldali ajtón menjünk be. Beszélgessünk az ott lévő barátunkkal. Nézzünk szét a szobában, az egyik polcon látunk egy kiálló könyvet (1). Nyomjuk meg, a demó mutat egy helyet, és a bal alsó sarokban, hogy hány könyvecskét toltunk vissza. 5 db kell. Menjünk fel az emeletre, be az emeleti szobába, az emelvényről vegyük fel a "nagy medipack-ot, balról, pedig nyomjuk vissza a könyvet (2). Menjünk ki a szobából, balról látunk egy ugró alakot egy képen. Ez egy rejtett kapcsoló. Ugorjunk és húzzuk le. A lépcső mellett nyílik ki egy oldalajtó. Sprinteljünk oda, mielőtt bezáródna. Bent vegyük fel az emelvényekről a "shotgun lőszer"-t, a "lőszer"-t, és a "Trophy room key"-t.

Menjünk ki a szobából, és a szemközti ajtón menjünk át a túlsó folyosóra. Forduljunk balra, és jobbról az ajtó előtt vegyük fel a "shotgun lőszer"-t. Menjünk a másik zárt ajtóhoz, és a kulcsunkkal nyissuk ki. Balról nyomjuk rögtön vissza a könyvet (3). A szobában meg is nézhetjük a "Himalayan Mysteries"-ban megszerzett kincseinket :-). Menjünk fel az emeletre, majd jobbra, és az utolsó könyvespolcnál nyomjuk helyére a könyvet (4). Menjünk be az emeleti terembe, és jobbról nyomjuk be az utolsó könyvet (5) is. Lent megnyílik egy rejtett ajtó, amely mögött rejtőzik az utolsó pajzs. Menjünk le érte és vegyül fel a 3. secret-et, "Silver Croft Shield"-et.

Menjünk fel újra az emeleti szobába, és rakjuk a 3 pajzsot a 3 emelvényre. Egy újabb rejtett ajtó nyílik meg. Itt felvetjük a "Magnum"-ot, a "Treasure room key"-t (kincseskamra kulcsa), és egy "kis medipack"-ot. Mentsünk egyet, mert nem biztos, hogy elsőre sikerül a tűzre önteni a vizet. Menjünk a tűzhöz, és a vödrünkből öntsük a tűzre a vizet. A tűz kialszik, és egy létra jön elő. Menjünk fel a létrán. Menjünk végig, vigyázva, hogy át ne döfjenek a lándzsák. A ládát toljuk előre, és lépjünk be a padlásra. Menjünk be a láda mellett. Lőjük le a denevéreket. Lőjünk szét minden szétlőhető ládát, és vegyük fel a "shotgun lőszer"-t, a "lőszer-t, és a "kis medipack"-ot. Túlsó oldalon egy falból kihúzható ládát látunk. Toljunk oda ládákat, hogy ki bírjuk húzni, és menjünk be mögé. Vegyük fel a "Securiti camera DVD"-t.

Menjünk vissza a főterembe, és rakjuk a számítógépbe. Demóban meglátjuk, hogy öreg barátunk aktivizálta a zárat. Olvassuk le a képernyőről a kódot. "0973" Menjünk az ajtóhoz és nyissuk ki. Menjünk le és egy gyönyörű akváriumos szobában, találjuk magunkat. (Ilyen dolgozószobában én is el tudnék dolgozgatni :-) ) Az oldalt lévő faládát toljuk a mennyezeten lévő csapóajtó alá, nyissuk, ki másszunk fel. Menjünk át a lándzsákon, majd fel a lépcsőn, ugorjunk a vízbe és keressük meg a "vizikapcsoló"-t, s Húzzuk meg. Az akvárium túlsó felén kinyílik egy pici ajtó, menjünk oda, de előbb vegyünk levegőt. Beúszva látunk egy kulcsot, a lándzsa lukakon belül. Ne menjünk még érte, mert felnyársal a lándzsa. Folytassuk úszásunkat tovább, a barlangban, másszunk ki a vízből. Az állványról vegyük fel a "lőszer"-t. Menjünk át a lándzsákon, majd balról a sarokban húzzuk meg a "lánc"-ot. Ez deaktiválja a kulcsnál a lándzsákat. Menjünk vissza a "Cript key"-ért.

Menjünk vissza a főterembe. Egy kis beszélgetés után a fő kumpjuteres úrral. Ha kibeszélgettük magunkat, menjünk a kincseskamrához és nyissuk ki a zárakat. Essünk le a lukon. Ugorjuk át a lézereket. Az új ugrásokat használva jussunk át a lézereken. Esünk egy szinttel lejjebb a lukban. A túloldalon vegyük fel a „lőszer”-t. Másszunk vissza, be a vízbe. Ússzunk el a láncig. Húzzuk meg a "lánc"-ot. A lézerek deaktiválódnak. Menjünk vissza le a lépcsőn a kincses terembe. Vegyük fel az emelvényről a "Lara's pendant"-ot.

Menjünk vissza a kriptát rejtő ajtóhoz, a főterembe, használva továbbra is az új ugráskombinációkat. Mehetünk is a kriptába. Lent húzzuk meg a „lánc-ot, s a megnyílt ajtón menjünk le. Forduljunk balra, és a folyosón menjünk el a másik láncig. Közben aprítsuk a pókokat. Húzzuk meg a "lánc"-ot. Kinyílik a nagyterem jobboldali ajtaja. Menjünk oda vissza és menjünk be. Közben a pókokat se kíméljük. Itt egy 4 részes képet kell összeraknunk. Először az alsókat rakjuk a helyére, hogy a felülre kerülőket könnyen tudjuk mozgatni. A helyesen helyükre rakott alsók, fel is emelkednek a párkánnyal egy vonalba. a másik 2 képet is toljuk el a kőlapig, hogy ne kelljen feleslegesen sokat szaladgálni. Menjünk be mögöttünk a járatba, húzzuk le a "falikapcsoló"-t. Az emelvények lejönnek. Toljuk rájuk a 2 képet. Menjünk vissza a falikapcsolóhoz, és kapcsoljuk vissza. Az emelvények újra felemelkednek. Toljuk helyükre a maradék 2 képet. Hatására a főteremben kinyílik a nagy kripta lejárata. És mi a bányában találjuk magunkat.

3. Dig site

Secret 6: Secret 7: Secret 8:

Mentések -- Savegames

Mikor visszakapjuk az irányítást, egy barlangban találjuk magunkat. Jobbról látunk egy kapcsolószekrényt, ami még zárva van. Menjünk a generátorház fele. Aprítsuk a denevéreket. A házba még nem tudunk bemenni, ezért a ház előtti barlangba ússzunk le, s keressük meg a feszítővasat. Vegyük fel a víz mélyén a "Crow bar"-t.

Ússzunk ki, és menjünk le a szakadékba, ahol egy fakapu zárja el az utunkat. A földön heverő ládából vegyük fel a "Petrol"-t.

Menjünk vissza a generátorházhoz, feszítsük ki a ház ajtaját, lőjük a patkányokat. Öntsük a benzint a generátorba. Az elindul és a pálya elején látott kapcsoló ajtaja is, kinyílik. A generátor mellett találunk egy ládát. Nézzünk szét benne. Jutalmunk egy "Old knife".

Menjünk vissza, és kapcsoljuk be a világítást. Most már megnyílik a faajtó. Menjünk be rajta. Ugráljuk át a szakadékot, míg egy nagy templom romjai között nem találjuk magunkat. Forduljunk balra, és a felső balkon végén vegyük fel a "shotgun lőszer"-t. Ha átnézünk a túloldalra, látunk egy létrát, menjünk oda, és másszunk le, majd menjünk a sast tartó kőoszlop elé. Az egyik ládából vegyük fel a "Balkony door key"-t.

Valamelyik oldalsó szárnyfolyosón menjünk a sasos szobor túlsó felére. Látunk ott egy eltört karú tekerő kereket. Ennek kell keresni egy tekerőt, de előtte, balról a ládák mögött, vegyük fel a "magnum"-ot. Megfordulva a másik fal tövénél, a fa romok mellett, találunk egy kis fadarabot. Vegyük fel a "Piece of wood"-ot.

Látunk ott még 2 kereszttartó-t. Ezeket is meg kell keresnünk. Induljunk hát el valamelyik oldalfolyosón felfelé a lépcsőn. Én a "tekerő kerék" felé nézve, a baloldalit választottam először. Be az oldalfolyosóra, majd balra, s az első felfele haladó lépcsőn fel. a folyosón, végén látszólag omlás van, de ha jól megnézzük, akkor láthatjuk, hogy van egy kúszóalagút. Kússzunk be. Lökjük le az utunkat elzáró követ, majd a balconra kiérve, forduljunk jobbra, s a sarokban vegyük fel a törött "Broken golden cross"-t.

Ha itt átnézünk a túlsó oldalra, láthatjuk a másik keresztet is. Menjünk el érte. Menjünk vissza le, majd lépcső aljánál jobbra, s jobbról, a következő felfelé vezető lépcsőn fel. Vigyázzunk a leomló kövekre :-) . Vegyük magunkhoz a "Golden cross"-t.

Menjünk vissza a 2 kereszt tartójához. Jobboldaliba rakjuk bele az épp keresztet. A baloldali előtt kombináljuk a kést a fadarabbal, kapunk egy "Carved pieces of wood"-ot, majd a kapott kereszt darabokat a törött kereszttel. Ekkor megkapjuk a "Fixed golden cross"-t.

Rakjuk a helyére ezt is. A demóban láthatunk egy tüzes sárkányt, ami kijön a szoborból. Menjünk oda és aprítsuk le. Ha leaprítottuk, mögötte megnyílik az ajtó. Menjünk be. Végig a folyosón a szakadékig. Vigyázzunk a lándzsákra. A szakadéknál ugorjunk jobbra, a peremre, majd kapaszkodjunk meg, és egy hátra ugrással kapjuk el a túlsó peremet. Másszunk fel és a kis mélyedésben, vegyük fel a "shotgun lőszer"-t. Látunk itt egy kulccsal nyitható ajtót, de még nincs kulcsunk. Azért megyünk. Továbbmenve, látunk egy lángoló platnit. Mellette egy mászható falat. Másszunk fentebb. Fent látunk egy vasdobozt, de ha felértünk elzárják a lándzsák. Ereszkedjünk hát le a túloldalon, és a sarokban húzzuk meg a „falikapcsoló-t. a lándzsák visszahúzódnak. Másszunk vissza. Húzzuk a vasdobozt a mennyezeten látható kis rés alá. Másszunk fel. A falból szedjük ki a 1. "Templar cross"-t (1. secret).

Csontváztól vegyük el a "lőszer"-t. Másszunk le, és lökjük le a vasdobozt az alsó szintre. Húzzuk rá a dobozt a kis forgóra. Ez átviszi a túloldalra. Másszunk újra fel, s a túloldalon újra le. Húzzuk a dobozt a másik tüzes platni elé (ne rá), másszunk fel rá és ugorjuk át a platnit. Beérve egy terembe a víz alatt egy rácsot látunk. Alatta, pedig a talapzaton egy kulcsot. Menjünk tovább a lépcsőn, be a terembe, a csontváztól vegyük el a "lőszer"-t, a túlsó falnál, az időfutásos kapcsolónál, mentsünk egyet. Húzzuk meg a "falikapcsoló"-t. Sprinteljünk a vizes terembe és vegyük fel a "Rusty key"-t.

Menjünk tovább és a szakadékon a jól ismert ugráskombinációkkal, ugráljunk át. A túloldalon az ajtónál húzzuk le a "falikapcsoló"-t, ezzel kinyílik az ajtó, s mi visszakerülünk a vasdobozos rész elejére. Közben a szakadék is megtelt vízzel, így ússzunk át a kulccsal nyitható ajtóhoz, és nyissuk ki. Bent Toljuk a helyükre a 2 nyilas szobrot, úgy, hogy a nyilak befele és a hasadékok, fel mutasson. A két kis rés ajtaja megnyílnak. A jobboldaliban felvehetjük a "Wooden pole"-t, a baloldaliban egy "kis medipack" lesz jutalmunk.

Ne menjünk még vissza "tekerő kerék"-hez! Menjünk az egyik sarokban lévő földrakás tetejére. Ugorjunk fel és kapaszkodjunk meg a kőpárkányba. Araszoljunk az egyenes platformig, másszunk fel, lengjünk át a vasakon, ugorjuk át a mélységet és másszunk be a kicsi résen. Lőjük le a denevéreket. A sekély vízben a falon keressük meg a repedést. Jussunk fel. Másszunk be a résbe, majd onnan a sírhelyhez és vegyük fel a 2. "Templar cross"-t (2 secret).

Mögöttünk a nagy terem ajtaja kinyílik. Menjünk vissza, tekerjük meg a "tekerő kereket". Szemközti falon feljön 3 kőtömb. Másszunk fel rájuk. Nyissuk ki a kulcsunkkal az ajtót. A nagy teremben, középen vegyük fel a földről a „Croft diary-t.

Balról az ajtó mellett húzzuk meg a "falikapcsoló"-t. Menjünk fel az emeletre, forduljunk jobbra, és a ládából vegyük fel a "shotgun"-t. Forduljunk vissza, menjünk körbe a balkonon, majd a leszakadt résznél ugorjunk át a réshez. Kapaszkodjunk meg, másszunk be a résbe. Menjünk el a következő secret-ért. A falból vegyük ki a 3. "Templar cross"-t (3. secret).

Menjünk vissza a szakadékhoz, lőjünk szét néhány lécet és jussunk le a mélységbe.

4. Lost Realm.

Secret 9:

Mentések -- Savegames

Ha leértünk, egy nagy terembe érkezünk. Egy szakadékon kell átugrálnunk. Félúton vegyük fel a "shotgun"-t. Átérve jussunk fel az emeleti terembe, úgy hogy a lándzsák ne aprítsanak miszlikbe. Bent ugorjunk fel valamelyik oszlopra, kússzunk feljebb, majd ugorjunk át a másikra, végül be a kőpárkányra. Bent húzzuk meg a "falikapcsoló"-t. Hatására az egyik oldalfalon lemennek a lándzsák. Ugráljunk oda az oszlopokon. Bent húzzuk meg az újabb "falikapcsoló"-t. Aktivizálódnak a lándzsák. Ugorjunk le a kőpárkányra és haladjunk tovább. Felérve egy hatalmas térséget látunk. Menjünk le a lépcsőn, és alul forduljunk jobbra, menjünk a vízesés alatti barlangba, ugráljunk végig a kőpárkányokon. Az emelvényről vegyük fel a "Right cog"-ot.

Kicsit fentebb egy résen ki tudunk kúszni, és leereszkedni. A lépcsősor másik oldalán a csontváztól vegyük fel a "shotgun lőszer"-t. Vigyázzunk a guruló kövekre. Ugyanezt tegyük a víz közepén lévő csontváznál is. Vegyük fel a "shotgun lőszer"-ét. Balra menjünk a barlangba, lőjük le a pókokat. Vegyük fel a csontváz mellől a "lőszer"-t. Egy kis gödörből a "kis medipack"-ot. Keressük meg a "falikapcsoló"-t. Húzzuk le, a nagy ajtó kinyílik, ill. 3 pók támad. Aprítsuk le őket. Menjünk be, húzzuk a vasdobozt a kilógó betonlap alá és másszunk föl rá. Ugráljunk végig. Felérve az emelvényen látjuk is a kulcsot. Menjünk érte. Vigyázzunk, mert ha rossz helyre megyünk, elkap a pók. Vegyük fel a "Emerald key"-t.

Ha arra megyünk amerről jöttünk, megint elkap a pók. Keressünk, hát más utat. Balról van egy sziklarepedés, kapaszkodjunk fel, s a túloldalon essünk le. Keressük meg a lejáratot, menjünk a kulccsal nyitható kapuhoz, de előtte a kapu alatt vegyük fel a "lőszer-t. Nyissuk ki a kaput. Lőjük le a denevéreket. Menjünk tovább vigyázva a lándzsákkal. A kőhíd előtt forduljunk jobbra, s ugráljunk el a Templar cross-ért. Vegyük fel a 4. "Templar cross"-t (4. secret).

Essünk le a vízbe, menjünk újra körbe. A kőhídon menjünk át. Jobbra másszunk a falakon, a középső platformig. Innen megint jobbra a falakon, majd végül be a barlangba. Vigyázzunk a leguruló kövekre. Ugráljunk át a lándzsák fölött. Majd a kis terembe másszunk fel a rúdra, és ugorjunk át a lándzsák fölött. Lőjük le a denevéreket, másszunk, egyel fentebb. Egyik oldalsó teremben látunk két csapot, amire 2 kereket kell raknunk. Egyelőre csak 1 van. Menjünk ki a másik ajtón. Végig a felső platformon, és a túloldalon másszunk be a barlangba. Ugorjunk át a kőlapra, lőjük le a denevéreket, majd onnan a fogaskereket tartó emelvényhez. Vegyük fel a "Left cog"-ot.

Essünk le a vízbe, s a sarokban vegyük fel a "shotgun lőszer"-t. Menjünk vissza a fogaskerekes szobába és helyezzük a helyére a 2 fogaskereket. Hatására, a mozgóhíd kijön, és mi át tudunk menni a túloldalra.  Itt rögtön forduljunk balra, s a sarokban vegyük fel a "nagy medipack"-ot. Most már bemehetünk a nagytemplomba.

5. Good and Evil-Evil

Mentések -- Savegames

Balra kezdtem el a folytatást, azaz elmentem a pokolba :-). A lejtőn csússzunk le, ugráljunk át a nagy térig. Lőjük le a kisördögöt. Ugorjunk fel az első liftre, majd onnan vissza a párkányon lévő repedéshez. Araszoljunk végig a repedésen. Másszunk fel és ugorjunk be a kis terembe. Vegyük fel a "nagy medipack"-ot, és a "lőszer"-t. Araszoljunk vissza. A nagy hasadékban álljunk fel, és helyből ugorjunk a sima kőre. A kőről az első liftre.

A felemelkedett liftről ugorjunk be a barlangba, majd onnan a lifteken átugrálva az ajtó melletti kis kőre. Itt találjuk a nagy ajtó kulcslukját is. Onnan ugorjunk az ajtó előtti kőre majd a nagy lávafolyás felé. A sarokban vegyük fel a "kis medipack"-ot a csontváz mellől. Lőjük le a kis démont. A csontváz melletti kő tetejére ugorjunk fel és mentsünk egyet, mert elsőre biztos nem sikerül majd. Nekifutásból ugorjunk a középső kőre és sprinteljünk a kulcsért, mielőtt túlmelegszünk. Ha oda értünk, vegyük fel a "Ruby key"-t.

Sprinteljünk vissza. Menjünk az idefele jövet látott kulcslyukhoz, és nyissuk ki a kulcsunkkal a kaput. Lőjük le a kisördögöt. Ugráljunk át a rudakon. Ugorjunk át a szakadékon, s menjünk az emelvényhez, és vegyük fel a "Devil horn"-t.

Jussunk vissza a templom bejáratához. A megnyílt ajtón menjünk be, ugorjunk át a létrára, másszunk át a másik oldalra, a kőpárkány túlsó felén álljunk a kőoszlop széléhez. Kapaszkodjunk fel. Ugorjunk át, araszoljunk, kapaszkodjunk, végül ugorjunk fel a lukba. Menjünk vissza a kiindulási helyünkre. Folytassuk utunkat a mennyországba :-).

6. Good and Evil-Good

Mentések -- Savegames

Felérve, látunk 2 beugrót, ahol alulról levegő áramlik felfele. Nézzünk fel és válasszuk azt, amelyik tetején vasrács látszik. Ugorjunk fel, kapaszkodjunk meg a párkányban, kapaszkodjunk fel, kapjuk el a mennyezeti rácsot. Csimpaszkodjunk el a rés alól, essünk le, menjünk tovább. Lőjük le a denevéreket. Ugráljuk át a nagy tereket a légáramlat segítségével. A nagy térre kiérve, balról látunk a falon egy repedést. Ugorjunk át oda, kapaszkodjunk meg, és a repedés végén essünk le. Vegyük elő a stukkert, és aprítsuk a ránk rontó Ördögi-angyalokat.

Ugráljunk át a kis platformokon a zárt ajtóig. Itt egy teremben látunk egy üvegburát, és egy emelvényt, amit 3 üveglap zár el. Én az üvegburát, az emelvény elé toltam már előre. Feladatunk a 3 üveglap leeresztése. Én az ajtó mellettivel kezdtem, ahol az üvegbúra volt. Ugorjunk fel a mászófalra, s néhány hátraugrás mászás után ugorjunk az egyenes platformra. Menjünk ki a nagy tér felé, és oldalt nyomjuk meg az 1. "falikapcsoló"-t. Lőjük le a ránk támadó gonoszt. Essünk le a kiindulási pontunkhoz. Menjünk, ki menjünk jobbra. Oldalt látunk egy mozgatható vasdobozt, a falakon lukakat, egy beugrót, ahol a vasak aktivizálója van. Menjünk oda és húzzuk le a "falikapcsoló"-t. Hatására a kapaszkodóvasak ki-be kapcsolódnak. Menjünk vissza a vasdobozhoz. Húzzuk, ki másszunk fel rá. Ugráljunk át a vasakon, a túloldalon kapjuk el a peremet. Másszunk fel, a falban a rést kapjuk el, másszunk az oszlopra fel, ugorjunk át, menjünk a barlangba. Lőjük a denevéreket. Oldalazva menjünk át a lengőbárdokon. A túloldalon ugorjuk át a lándzsákat. Nyomjuk meg a 2. "falikapcsoló"-t. Újabb üveg megy le.

Ugorjuk át a lándzsákat. Ne menjünk vissza a bárdok felé, hanem a szembeni földkupacnál nekifutással kapjuk el a peremet, másszunk át. A túloldalon háttal essünk le, kapaszkodjunk meg a peremben, és addig araszoljunk, míg az alattunk lévő lemezre rá nem esünk. Innen már mehetünk is a 3. Kapcsolóhoz. Kapaszkodó falon másszunk fel a peremen, húzódzkodjunk fel, ugorjunk több helyen fel. Az utolsó ugrás előtt nem árt menteni egyet, mert lara beragadhat a falba és kezdhetjük újra az utolsó mentéstől. (Nekem mind kétszer sikerült beragadnom :-( ) Nyomjuk meg az utolsó "falikapcsoló"-t is. Lemegy az utolsó üveglap. Lőjük le a kicsi démont. Jussunk vissza az üvegburához, és toljuk a helyére. Megkapjuk a "Sapphire key"-t.

Előjön egy vízi szellem, de ne foglalkozzunk vele. Nem bánt. Menjünk az ajtóhoz és használjuk a kulcsunkat. A teremben vegyük fel a "Angel halo"-t.

Menjünk tovább. Másszunk fel a kapaszkodófalon. Beugróban vegyük fel a "Shotgun lőszer"-t, közben a denevéreket se kíméljük. Másszunk tovább. Ugráljunk át. A nem rácsos részen ereszkedjünk le. Menjünk a középen lévő terembe és helyezzük el a két szimbólumot.

7. X Marks the Spot

Secret 10: Secret 11:

Mentések -- Savegames

Menjünk be a rózsaszín ködön keresztül a terembe. Lara mellkasa is rózsaszín lesz. Amíg ilyen színű, a fegyvereinket nem használhatjuk. A terem közepén agy ötágú csillagot látunk, és 3 bejáratot. Mi forduljunk jobbra, majd megint jobbra. Ússzunk le a vízbe vigyázva, hogy a lándzsák ne döfjenek le. A teremben kapaszkodjunk fel, és az emelvényről vegyük fel a "Humerius"-t.

Ússzunk vissza, de most ne menjünk a nagy terem felé, hanem tovább egyenesen. A másik teremben egy lándzsákkal körülvett emelvényen egy koponyát látunk, az üvegbúra alatt. Menjünk oda és fordítsuk el. A nagyteremben, egy csonti jön elő, és elveszi a magasan lebegő irományt. Egyelőre ne foglalkozzunk vele. A koponyán túl egy mászható oszlop van, aminek az elzáró lemeze is kinyílt menjünk oda, kússzunk fel és ugorjunk át a platformra. Egy üvegbúra alatt az emelvényen látunk újabb csontokat. Kerüljük meg a búrát, és ugorjunk át a szembeni nyíláson. Kerüljük ki a forgó késeket, a teremben ugorjuk át a lándzsákat. Húzzuk meg a "falikapcsoló"-t. A bura felemelkedik. Menjünk vissza és vegyük fel a "Pelvis"-t.

A rúdon másszunk vissza le. Még mindig ne a főterem felé vegyük az irányt, hanem a másik folyosón a nagy mozsár felé. Útközben egy elágazásnál, jobbról látunk egy liftet is. Jegyezzük meg hol volt, de most még ne foglalkozzunk vele. A mozsaras terembe érve megint válasszuk a jobboldali folyosót. A baloldali a kijárat lesz, szemben, pedig a mozsár aktivizáló kapcsolója. Tehát menjünk be a jobboldaliba, majd fel a kapaszkodófalon. Ugráljunk át a lengővason, a rudakon és vegyük fel az emelvényről a "Mandible"-t.

Jussunk vissza a mozsárhoz. Kombináljuk a 3 megszerzett csontot. Rakjuk a mozsárba a „Bone collection-t.

Menjünk az aktivizáló kapcsolóhoz. Húzzuk le a "falikapcsoló"-t. A mozsár összetöri a csontokat, s a kiadónyíláson kiad 3 kupac csontdarát. Szedjük fel „Bonedust-ot.

Menjünk a lifthez, menjünk fel vele és helyezzük a 3 edénybe a 3 csontdarát. A rács kinyílik. Menjünk be és nyomjuk meg a "falikapcsioló"-t. A főteremben aktivizálódik a rózsaszín fény. Menjünk le a lifttel, menjünk most már mi is a rózsaszín fénnyaláb, és várjuk meg, míg a csontváz odaér. A látványos demó mutatja, hogy megszerezzük a "Examine"-t.

A kijárat ajtaja is kinyílik (Mozsaras terem balra, a mozsár leeresztője is arra mutat.). Menjünk oda. Vigyázzunk a guruló kövekkel, mert halálosak. A kijárati ajtónál, menjünk át a fehér fényen, majd rögtön forduljunk is vissza. Mint láthatjuk mellkasunkról eltűnt a rózsaszín fény, azaz használhatjuk a fegyverünket. Nosza menjünk vissza az 5 secretért. Menjünk a lifthez. Menjünk fel a lifttel, lépjünk ki belőle. Ugorjunk a tetejére, majd ha újra felér, kapaszkodjunk, egyel feljebb. Menjünk körbe. Lőjük szét a secretet rejtő rácsot. Vegyük fel a 5. "Templar cross"-t (5. secret).

Most ne forduljunk visszafele a lifthez, hanem egyenesen és essünk le a vízbe. Vegyük fel a "kis medipack"-ot. Kússzunk be a résbe. Maradjunk lapulva, míg a lift fel nem ér és gyorsan kapaszkodjunk fel. Menjünk a kijárathoz, és mielőtt kimennénk, rakjuk a helyükre a secreteket. A kinyílt vasrács mögött vegyük fel a "Jewelled ghotic cross"-t. a (6. secretet).

Most már elhagyhatjuk a teret. Menjünk a vízhez, ugorjunk bele. Ússzunk, de vigyázzunk a leomló kövekre. Másszunk ki a vízből. Jussunk feljebb. Lőjük le a denevéreket. Jussunk még feljebb. Lőjük le a patkányokat, denevéreket. Essünk le a lukba, s máris a generátorház tetején találjuk magunkat. Menjünk vissza arra amerről legelőszőr ide jöttünk. A létrához érve. Egy demó megmutatja lara megérkezését és ezzel vége a játéknak. De legvégül kapunk egy kis reményt, hogy folytatódik.

Jó szórakozást mindenkinek! Duduska


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.