.....................................................................

Vikings

Készítő: Augusto (Taras)

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki az augusto_vikings.zip-et, másold az egészet egy könyvtárba. Az audio könyvtárban indítsd el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, indíthatod is a kalandot.

Story:

Umberto Nobile az útjai során soha nem állt meg megkeresni a barátait és Olaszországban Lara megtalálta az olasz léghajótervezõ naplóját. Olvasta, hogy Nobile talált egy bizonyítékot arra, hogy a barátja nem halott. A olasz léghajó a túlélõkkel leszállásra kényszerült egy elveszett viking városban. Nobile írta, hogy el fog menni megkeresni a barátait, de már öreg és fáradt volt és soha nem tért vissza. Lara a naplóban megtalálta a térképet is, és elhatározta, hogy elutazik oda (Fordította: Borcsi)

A háttér történetet ITT olvashatjátok.

Review:

Hát le a kalappal a készítő előtt. Talán ez volt mindeddig a leggyönyörűbb, legjobb, de egyben a legnehezebb pálya is, amit eddig láttam. Aki azt mondja, hogy végigjátszás nélkül ment végig, az hazudik. Ebben a szintben volt legeslegelőször egy olyan mozgás, ami eddig még sosem. És ha ezt nem tudod, akkor végigvinni sem tudod. Én is mástól vettem az infót erről, beismerem. :) 7 pálya, többségében igen nagy. Változatosak, érdekesek, de egyben nehezek is a feladatok. Rengeteg „kötelező” sérülés van. Vagy 16 medipackot használtam el, de így is maradt még vagy 50. Ellenség nem sok van, de azért pár nehéz pillanatod lesz ez ügyben is. Nálam a legmagasabb pontot kapja ez a szint, a pár apró hiba nem jelent semmit. Le a kalappal az előtt is, aki még végigjátszással is, de végigviszi. Viszont semmiképpen nem ajánlom idegesebb, türelmetlen játékosoknak, úgyszintén kezdőknek sem. Igazi kihívás, de a textúrák, helyszínek kárpótolnak mindenért. És még egy nagyon fontos, amit mondani szeretnék. Nagyon dicsértem ezt a pályát. No hát ezt a dicséretet, a készítő lába ujjára kötött cédulán szeretném olvasni. LOL

Végigjátszás:

Előre mondom, aki nem bírja a feszkót, ne álljon neki. :-) Sok benne az olyan ugrás, időrefutás, ami kissé megviseli az ember idegeit. Viszont aki nem kezdő, annak ezek a pályák kihívások. Hát ugorjunk neki. Akinek mégse megy, a mentésekkel akkor is tovább jut. :-) A mentésekben benne van az összes secret, bónuszKey. Ha nem sikerült volna megszerezned, így megláthatod a bónuszpályát is.

1: Freyja

Secret1 and Bonus Key 1:

Secret 2:

Mentések--Savegames:

Helikopterrel érkezel a helyszínre, beleesve a vízbe. Mássz a partra, vedd fel a medipackot, majd a part jobb oldalán figyeld meg a kis emelkedőt, és szemben vele, a sziklákon, a lecsúszós rész melletti kis rést. Oda kell felugrani nekifutásból, és ha sikerül, ott balra csúszik egy kicsit Lara. Egy ugrás, és bele tudsz akkor ugrani az aknába, a vízbe. A kép segít, figyeld meg. Ússz végig a járaton, húzd meg a plafonon a kart, majd visszafelé ússz ki a csatornába. A kinyílt rács előtt vedd fel az UZI-t.

Ússz jobbra, vedd fel a vízben a fáklyákat, majd ússz be a másik kinyílt rácson. Ússz végig a járaton, vedd fel a kis medipackot, és a végén egy nagy barlangban mászol ki a partra, egy épület előtt. A nagy lépcső felé menj, és egy anim következik.

Egy piszok, repülő szobor, egy szellem jelenik meg. Ha szerencséd van, nem bánt, de sajnos alapban állandóan üldöz, és nyeli az energiádat. Illetve nem a szerencse dolga ez. Ha belelősz akár egyet is, nem bánt, de később ebből gondod lesz. Mégpedig az, hogy nem fog felrobbanni, így utánad megy mindenhova, és ez biza elég zavaró. :-) Így FONTOS!!! NE bántsd. Nincs mese, nincs időd felvenni a medipackokat. Rohanj a létrához, mássz fel a fali résig. Ugorj hátra, majd vissza a létrára. Fent ügyesen várd meg amíg a lengő labda elmegy, akkor mássz fel a kapcsolóhoz. Sérülni fogsz, sajna egy medipackod rámegy a dologra, már csak a szellem miatt is. Tehát húzd meg a kapcsolót, perdülj meg, és fuss ki a kis folyosóról. Le fogsz esni az előbbi kis platformra. Ugorj onnan mindjárt a lépcsőkre, szaladj fel, irány balra, és ugorj bele a kis folyóba, és húzd meg a vízi kart. Igyekezned kell, mert időre megy a feladat. Ha sikerült, mássz ki a partra, futás le a lépcsőn, be jobbra a kinyílt ajtón. Mássz le a létrán, és leguggolva a kis szoborhoz végre megszabadulhatsz a szellemtől. Menj vissza ki a térre, és vedd fel a medipackot lent a főtéren, és a másikat is a lépcsőn felmenve jobbra a kis tisztáson.

Irány vissza a kinyílt ajtóhoz, le a létrán, és fel a másikon. Kússz át a résen, majd a végén egy furmányos ugrás következik. Mássz a résben középen haladva, a végén guggolj fel, mintha a pisztolyt vennéd elő. Persze a pisztoly marad, így guggol Lara. Most nyomj egy guggolást+ugrást, és lám, kipattan hősnőnk a kis járatból, egyenesen egy ferde oszlopra. Onnan jobbra irányítva ugorj a másikra, de úgy, hogy háttal csússz le. Kapd el a peremet, kapaszkodj balra teljesen. Mássz fel, és egy pillanatra, de csak egy pillanatra hagyd, hogy csússzon hősnőnk. Most nyomj egy END+Ugrást, és közben nyomd a Jobbra-t is. Az utolsó pillanatban egy CTRL-el elkaphatod a peremet. Hidd el, pár kísérlet után menni fog. :-)

Menj jobbra, ugorj át a másik párkányra, majd nekifutásból a létrára. Mássz le. Itt is menj jobbra, be a kis oldalterembe, és a mozgatható tömböt told, húzd a plafonon levő tömb alá, ahol legalacsonyabb a plafon. Villámokat szór egy szobor. Menj oda, és felugorva a szemközti tömbre, a fényből felveheted a Silver Bar-t.

Fent az emeleten kigyullad egy tűzfújó, és felnyílik egy rács. Mássz hát fel a létrán, ugrás visszafelé, el a tűzfújó előtt, és nekifutásból, kapaszkodás nélkül ugorj be a felnyílt rács mögé. Vegyél fel egy Fáklyá-t. Nekifutásból ugorj a baloldali kis fali fülkébe. Dobd el a fáklyát, vedd fel a medipackot, majd ismét felvéve a fáklyát, helyből ugorva feljutsz a párkányra. Ugrás át a tűzfújóhoz, és gyújtsd meg ott a fáklyádat. Dobd le a létrához, mássz le, és gyújtsd meg a két kis tálkát, a két szobornál. Eldobhatod a fáklyát, nem kell már. A magasban kinyílt egy újabb fali beugróban a rács.

Mássz hát fel a létrán, és menj oda. Nekifutásból ugorj oda, és nyomd a kapaszkodást is. Nyomd meg a gombot, és látod, az emeleten is villámokat szór a másik szobor. Most már csak oda kell jutni. Itt is nekifutásból, kapaszkodás nélkül ugorj a másik fali beugróba, vedd fel a medipackot, és töltsd is fel magadat, mert le kell esned, és alig marad így is energiád. Sajna, fájdalom, de itt már medipackot kellett használnom. :) Pedig az ilyen”kötelező” sérüléseket nagyon útálom. Na mássz fel a létrán, menj oda a szoborral szemközti tömbre, és vedd fel a Golden Bar-t. Menj át most a másik oldalra, és a két kulcsoddal nyisd ki az ajtót.

Egy mozgó kalapácsos, dugattyús folyosón kell átjutnod. Nincs erre igazán jó megoldás. Vagy futsz, vagy guggolásból gurulgatsz. Mindenképpen jól ki kell számítani, mikor indulsz tovább. Az utolsónál NE menj még jobbra a kúszórés felé, hanem átjutva rajta, a csúszdás nagy terem felé, tehát egyenesen haladj. Vedd fel a medipackot, és nézz körül a nagy teremben.

Ha meg akarod szerezni a secretet, és benne a bónuszpálya első kulcsát, akkor: A Baloldali faltól állj egy lépésre a lejtőtől. Csússz le, amikor még meredekebb a csúszda, akkor, sőt annak a végétől ugorj egyet, és tenyerelj rá a JOBBRA-ra. És egy pillanattal később nyomd meg a CTRL-t, így bejutsz a sötét falon levő beugróba. Mássz fel a létrán, és máris a Tiéd a Shotgun, lőszerekkel, és egy kis emelvényen az 1. Bonus Key, az 1.secret-ben. Nyisd ki a karral a rácsot, a résben vedd fel a fáklyákat, és guggolj le. Ilyenkor elég ám csak az ugrást megnyomni ahhoz, hogy guruljon Lara. Nem szabad a guggolást folyamatosan nyomni. Jól van, tudom hogy tudod, csak mondom. :-)

Visszaértél ismét a nagy, lejtős terembe. Nem lesz könnyű ez a feladat sem. Nekifutásból kell úgy ugranod, hogy minél messzebb, balra ugorj, de ne sokat lefelé. Folyamatosan ugrálj, közben nyomd a Balra-t, így sikerülni fog eljutni a baloldali lejtőre, ahol már biztonságban lecsúszhatsz, felveheted a kis medipackot a fali beugróban, majd kiérsz egy gyönyörű térre.

Menj át a hídon. Szemben, a kis szökőkútnál egy újabb UZI-t vehetsz fel, és a lépcsők mellett balra, lőszereket is találsz hozzá.

Menj az elkerített fához, húzd meg a fa oldalán a kis gallynak álcázott kart. Kint a vízparton, a híd mellett felemelkedett egy rács, és felmászva rá, a forgó szobor előtt felveheted a Shotgun-t, a 2.secret-ben.

Menj a parton, a másik irányba. Menj be az épületbe, és jobbra, a tenger melletti gályákat látva, azért nézz fel a falra. Egy kapcsolót találsz ott. Rántsd le, ez kinyit egy ajtót, kint, a csatorna mellett, ahova létrán tudnál eljutni, de ez későbbi feladat. Menj hát vissza a csatornához, és ugorj a vízbe. Keresd meg a plafonon a kart a vízben, és húzd meg. Két kötelet kapsz kint, a csatorna felett. Mássz ki a partra, és mielőtt a kötelekre ugranál, ments egyet, mert nem lesz könnyű ez a feladat sem.

A második kötélre úgy tudsz kényelmesen, ha úgy állítod be a Te köteledet, az elsőt, hogy a 2. mellette legyen egy kicsit, BALRÓL. Ha megvan, fordulj jobbra, a zászlórúd felé, és irányzékolj a zászló melletti rúdra. Lengj be egyet, majd engedd el a belengető gombot. Amikor Lara épp felhúzza a lábát a kötélre, akkor nyomd meg ismét, és ezzel egy szuperbelengetést érsz el. Amikor felhúzza a lábát ugrás, és elkapod a rudat. A szuper belengetés akkor működik csak, ha épp akkor húzza fel a lábát, amikor hátralengsz. Hát gyakorolni kell. Ne felejtsd, kis könnyítés, hogy a kötélen is menthetsz F-el, csak akkor visszatöltéskor ne felejtsd el nyomni, a CTRL-t. Csimpizz jobbra, a sarkon is jobbra, és mássz fel a kis fali résbe, a szobor felett.

Most egy ismerős mozgás következik, a készítő első pályájából. Két lépést menj a fal felé a platform szélétől, ugorj hátra, és akkor nyomd meg a CTRL-t amikor már nem tudja elkapni a platform peremét, így beesik az alattad levő beugróba, szoborhoz. Menj mögé, végig a folyosón, ess le a végén, és a kis teremben vedd fel az asztalról a Roll-t.

Menj fel a réshez, a sziklákra, és a guggolásos előrebukfenccel kijutsz a teremből. Most menj kint a híd előtti létrához, és mássz fel. Ezt az ajtót nyitottad ki a fali kart lerántva. Fent vedd fel a medipackot, és told-húzd félre a két kis szekrénykét. A jobb oldali alatt lőszereket, a baloldali mögött pedig egy rést találsz, ahol beláthatsz a másik szobába. Told el jobban ezt a kis szekrényt, akkor meglátod egy égő hordón a lámpást. A szobában levő kis emelvényről szét tudod ezt lőni. Ha sikerült, meggyullad a tűz, elégeti a kötelet, és az innenső szobában felemelkedik a harang, és felveheted a Farrier’s Key-t.

Menj ki a szobából, le a létrán, át a hídon, és balra menve nyisd ki az ajtót a kulcsoddal. Két feladat van itt. Jobbra a kis asztalról vedd fel a jogart alakú, Crowbar-t.

Az ajtóval szemközt, a kis emelvény felett, egy kovácsüllő lóg a kötélen. Fegyvert elő, és lődd szét a kötelet, így kint, a híd túloldalán, felmászva a létra feletti szobába, az elmozdult kép mögött megtalálod a Handle-t. Illeszd össze az Inventory-ban a Roll-al, így meglesz a Starting Handle.

Mássz le a létrán, és a kocsi mögött, feszítsd ki az istálló ajtaját. Mássz fel a túlsó sarokban a létrán, lődd ki az ablakot, és ugorj ki jobbra, az erkélyre. A végén, egy medipackkal lettél gazdagabb. Juss vissza a szobába, és a kis fali beugróban, a rács alatt, tedd a szekrénybe, a falhoz a Starting Handle-t. Ez mint egy emelő felszakítja a fenti rácsot, így feljutsz a felső teraszra. Menj balra, és találsz a kis ferde tető külső oldalán egy gombot, ami lent, egy kis erkélyen nyitja ki az ajtót. Ugord hát át nekifutásból a korlátot, és leesel az alsó kis teraszra. Menj be a kinyílt ajtón, és egy újabb terembe értél.

Menj le a földszintre. Húzz a középső nagy hordón egyet, majd a tetejéről feljutsz a kis fali beugróba, ahol lőszert találsz. Menj le, és keresd meg, ahol lemásztál a terembe, ott lesz egy fali kapcsoló. Ugorj és rántsd le, ez fent nyit ki egy másik ajtót, ami a másik erkélyre vezet. Húzd, told a nagy hordót a másik oldalra, és rajta keresztül feljutsz a karzatra. Menj körbe mindkét irányban, mert 2 lőszercsomagot is találsz. Menj most, és nekifutásból ugorj, nyomva a CTRL-t is, és kiérsz a másik erkélyre. Fordulj balra, és rántsd le itt is a fali kart. Nézz le, a hajó mellett megjelent egy kötél. Ugorj hát le, ugorj a kötélre, és rajta keresztül eljutsz a vízben levő kis fa emelvényre, ahol megtolhatod a kart. Kinyílt a nagykapu, kint a szárazföldön, a sarokban a lépcsők tetején.

No itt az első ellenség. Nyírd ki a kis démoni fenevadat, nem jelent akadályt, rohadt lassú. :-) Menj be a terembe, le a lépcsőn, vedd fel a fáklyákat, és kússz be a résbe. A végén guggolásból megy ugrás előre (Guggolás+ugrás) és túl vagy a tüskés gödrön. Juss át a többi tüskéken is, amik alulról, vagy felülről jönnek, és kiérsz egy újabb terembe.

Mássz fel a létrán, mássz oldalt, jobbra, és vedd ki a kriptából a Brodir’s Key-t. Ugorj tovább oldalt a kisebb kriptához, majd egy ferde, „banánugrással” eljutsz a következő párkányra, ahol felveheted a Shotgun-t.

Ess le, és juss vissza ahol a kulcsot megszerezted. Nekifutásból ugorj az első szöges platformra, onnan helyből ugrással a másodikra, és futás, ugrás, és elkapod a túloldali, fali beugró peremét. Használd a kulcsodat. Lent, félrehúzódik a nagy kripta. Menj le, vedd fel a lőszereket, és a lépcső tetején felveheted a Brisingamen-t.

Mássz fel ismét a létrán, de most balra. Ugorj át oldalra, egy beugróba, ott egy medipackot, és fáklyákat találsz, majd visszaugorva menj át a kinyílt ajtón. Menj balra, fel az emelkedőn. Juss át az első, majd a második mozgó kalapácson is. De utána ments egyet. Felfelé menve, egy kő esik le, és zúdul lefelé. Rohanj át visszafelé a mozgó kalapácson, és utána rögtön állj meg, és guggolj le, így feletted gördül át a kő, és megúszod a kilapulást. Menj tovább felfelé, ugord át a tüskés gödröt, és a fali gombbal nyisd ki az ajtót. Kiértél a pálya elejére, egy erkélyre. Sajnos csak energiavesztéssel tudsz lejutni a földre. Balra ugorj nekifutásból a szobor melletti kis emelkedőre, ott sérülsz a legkevésbé.

Menj a szemközti kinyílt ajtóhoz. Menj be a folyosóra, vedd fel a két medipackot. Szükséged is lesz rá. Töltsd fel magadat teljesen, mielőtt nekiállnál a következő feladatnak. No irány le a bányába. Több fajta módszer is van a lejutásra. Az egyik, ha jobbra indulsz, a sarokban levő ferde platformra ugorva, de egy fordulásos ugrással. Mindjárt ugorj, és nyomd a CTRL-t, így egy ferde platfomra érsz. Ott lecsúszva, ugrás, de közben jobbra is irányítsd Larát, így a következő ferde részre érkezel. Egy ugrás a szemköztire, majd a végén lejutsz a bányába egy ládára. Van egy gyorsabb, de kell még egy medipack hozzá. Indulj el a folyosó végéről, úgy, hogy a kis híd jobb sarkán ess le. De ne ugorj, csak ess le az alattad levő ferde részre. Teljesen fel kell hogy legyél töltve persze ehhez, sok energiát vesztesz. Lecsúszol háttal, így ugorj egyet hátra, közben adj egy medipackot a lánynak. Így életben leszel, amikor leérsz a bányába, a ládára.

Menj a bányában az emelkedőig. Ott fordulj vissza, és nézz fel a falra. Látod a fali kapcsolót? A fal mellől, az emelkedőről ugorj nekifutásból, és rántsd le. Egy rácsot emeltél fel a bányaaknában. Menj hát vissza oda, és a kis törött oszlopról, egy sétából nekifutásos ugrással elkapod a rácsot, és felmászol rá. (A sétából nekifutásos ugrást így kell. Nyomd a sétát+előre, engedd el a sétát, és ugrás. Így olyan lesz egy lépésből az ugrás, mintha nekifutásból történne. Kisebb helyekről így kell.) Kapd el a rést a falon, csimpizz jobbra, és felmászva a fali beugróba felveheted a Twine-t.

Csimpizz vissza a rácsig, mássz le, és menj a bányában tovább. Kússz át a résen, és egy újabb bányarészbe értél. Menj egyenesen a kis emelkedőhöz, ugorj fel a folyosóra, és a végében húzd meg a kapcsolót a feszítővasaddal. Menj ki, menj a kinyílt rácshoz, kapaszkodj fel a résbe, és végigmászva a folyosón vedd fel a tüskék előtt a Mechanical Toy-t.

Irány vissza a kapcsolóhoz, ott illeszd össze a Twinnel, és letéve a földre kikapcsolja a kis csille a tüskéket. Menj hát vissza a kúszórésbe, most már végigmászhatsz rajta. Még kétszer kell használni a felhúzható kis csillét, és elérsz egy rúdon függő nagy csilléhez. Csússz le a rúdon, egészen le a mélybe. Ugorj fel ott a járatba, és haladj felfelé, amíg egy hatalmas tárnába érsz. Menj körbe a hidakon, mert lőszereket találsz. Ess le a felfelé vezető hídra, menj fel, majdnem teljesen, felülről úgy három kockányira, állj meg. Figyeld meg szemben, a falnál a ferde platformot. Oda kell nekifutásból ugranod, majd rögtön ugrás a potyogó padlólapra. Ide a közepére kell ugrani, tehát nem mindegy, a ferde platformra hogy érkezel. A közepéről egy helyből ugrással elkapod a második potyogó padlólapot. Úgy csimpizz, hogy a közepén kapaszkodj fel, és nekifutás, ugrás, de csak a legeslegutolsó pillanatban, és akkor sikerülni fog a fali folyosó bal csücskébe érned. Nem lesz könnyű ez sem. :-) Ráadásul ez sem elég a megoldáshoz. Az is fontos, hogy a legutolsó pillanatban nyomd meg a CTRL-t is.

Ha sikerült, rántsd le a folyosó végén a fali kart. Irány ki a folyosóról, ugrás a szemközti hídra, majd az elmozdult nagy bányavödör mögötti kis rámpára. Ott is húzd meg a feszítővassal a kart, majd menj ki, Kapaszkodj le a hídról, és amikor alattad elment a daru, ess le, és gyorsan menj előre, leesve az alsó hídra. Jobbra kinyílt a lift ajtaja. Menj oda, nyomd meg a gombot, és felemelkedsz a felső emeletre. Menj ki a liftből, menj jobbra, és húzd meg a kapcsolót a túloldalról állva. Menj tovább, le a lejtőn. Vedd fel a rács előtt az UZI-t, majd továbbmenve az elmozdult csille alól az Elevator Hoist Key-t.

Látod a feladatot a filmben. Menj vissza a magas rúdig. Mássz fel rajta, majd jobbra menve nyisd ki a fali gombbal az ajtót, így visszaérsz a bánya elejére, a magas tárnába. Nyisd ki a kulcsoddal a liftajtót, és menj felfelé. Amikor megállt, irány az ismert bejárat, majd onnan át a másik lift. Menj azzal is felfelé, majd ugorj át a kis hídra, majd menj be balra a terembe, és vedd fel Eriikson koporsójából a 2.Brisingamen-t.

Ugorj át a szemközti oldalra, menj végig a folyosón, nyisd ki az ajtót, és visszaérsz a pálya elejére, egy erkélyre. Itt is vesztesz energiát, de ha jobbra, a szobor melletti ferde részre ugrasz nekifutásból, kevésbé sérülsz. Ha sikerült, tedd a helyére mind a kettő szerzeményedet, így a fénynyalábok kinyitják a lépcső tetején az ajtót, ami a következő pályára vezet.

2.Loki’s Demigods:

Mentések--Savegames:

Kicsit hosszú a bejátszás, de ha vége van, vedd fel a nagy medipackokat, szükséged lesz rájuk. És ments. Mindenképp ments, mert elsőre nem fog sikerülni a feladat. Nekifutásból ugorj le a terembe, a jobb oldali fali beugrót célozd. Sietned kell, mert hamar leszakad a terem alja. Tartsd nyomva az előrét a film alatt is, majd visszakapva az irányítást gyorsfutással rohanj be a jobb oldali beugróba, és tekerd meg a kart. Miközben megtekeri, máris fordulhatsz kifelé. Ez fontos, értékes másodperceket nyersz vele. Rohanás át a túloldalra, a baloldaliba. Ott is tekerd meg a kereket. Itt már két isten ront rád, kell adni a lánynak medipackot. Rohanj ki, majd balra, és be az utolsó, a harmadik fogaskerékhez. Tekerd meg, fordulj kifelé. Itt is kell medipack, mert sokat sérülsz, amikor elrohansz mellettük. Irány balra, az oszlop mögé, kapaszkodj fel, és rohanj be a kinyitott ajtón. És ezzel vége is ennek a rövid pályának, irány a folyosó vége.

3.The Red Tent-Midgardsormr:

Secret 3. és a Bonus Key 2. :

Secret 4:

Sexret 5:

Secret 6, és a Bonus Key 3:

Mentések--Savegames:

A folyosó végén ugorj a vízbe. El ne felejtsd, északon vagy, így a víz fagyos. Nem bírod sokáig, ahogy a harmadik csík mutatja is. Tehát már a folyosóból, nekifutásból ugorj jobbra, a csónak felé. Ússz gyorsan oda, és mássz fel rá. Menj a folyosó felé, a másik irányba, törd át a falat, és óvatosan ess le az alattad levő kis tóba. A túloldalon ki tudsz ugrani a csónakból, oldalt állva a jeges barlanghoz. Nyomd meg a Delete-t, és a balra, vagy a PageDown-t és a jobbra-t. A partról lődd le a halat, akkor nem fog még az is zaklatni, majd ülj vissza a csónakba. Van a vízben, a fenéken egy járat. Csónakázz a közelébe, mert másképp nem elég a fagyáscsíkod. :-) Ugorj a vízbe, ússz át gyorsan a járaton, és kimászva húzd meg a fali kart. Juss vissza a csónakba, és ismét ugorj ki barlangban.

A baloldali sziklafalra tudsz felkapaszkodni. Menj felfelé a járatban, találsz közben először egy kicsi, majd egy sekély vízben egy nagy medipackot. Kiérve a tóhoz mássz fel a létrán, és találsz még egy medipackot. Sőt, menj körbe, és még kettő lehet a tiéd. A túloldalon, ahol a második medipackot találtad, oldalról kell nekifutásból a létrára ugranod, de egy ferde, úgynevezett „banán” ugrással. Ráadásul nehezíti a dolgot a körbeforgó pengék is. Ha sikerült, mássz fel a létrán, de lehet, közben is kell eg medipackot nyomnod a „9”-es gombbal. Fent egy újabb fali kart húzhatsz meg, és ezzel a tóban kinyitottad a nagykaput. Ugorj le hát a tóba, mássz gyorsan ki a csónakba, és hajts át a kapun.

Nézz jól körül az első kis tónál. Balra a sziklákon egy kicsi, a másik oldalon pedig egy nagy medipackot találsz, lőszerekkel együtt. Azon a kis szigeten, ahol a nagyot találtad, nézd meg a sziklafalakat. A hátsón találsz egy kis háromszögletű lyukat. Guggolj le, és lőjj be azon, ezzel szétlőve egy jégfalat. Ugorj hát be a csónakba, hajts vissza egészen a legelső tóig, mássz ismét a partra a vízesésnél, és jobbra mássz most fel a falra. Ott találod a 2. Bonus Key-t, a 3.secret-ben, medipackok, és lőszerek között, egy kis emelvényen. Ugorj vissza a csónakba, és ismét hajts át a kapun. Most csónakázz tovább, és ess le a következő nagy tóba.

Balra, a léggömbhöz kell feljutnod. Menj egyelőre szembe, a medvéhez, ott ugorj a partra, és végezz vele. Menj a tóhoz, és végezz a halacskával is. Keresd meg a medve barlangja előtt a medipackot, majd az ott levő kis tó túloldaláról ugorj fel a mögötte levő ferde részen keresztül az emelkedőre. Kis ferde ugrással nem nagy dolog. Ha sikerült, menj felfelé, majd nézz le a sziklákról. Ugorj le a nagy medipackért, majd ott mássz fel a felső sziklára, így eljutsz a léggömbhöz, ami nem más, mint egy drótkötélpálya. Csússz le rajta. Folyamatosan nyomd a kapaszkodást, így elkapod a sziklát a tóban, és felmászva felveheted a Thor’s Rune-t.

Fordulj a sziklafal felé. A baloldali vízesésben szétlőheted a falat leguggolva. Ugorj a vízbe, és irány ismét a szárazföld. Ismét juss fel ahol a drótkötél volt, de most menj tovább, és egészen lent, a tó partján, a sziklafalban megtalálod a foglalatát. Tedd is bele. Juss vissza a motorcsónakhoz, és most már hajts át a szétlőtt jégfalon, a vízesésnél. Ugorj ki balra, a partra, mássz fel a létrán, majd a másodikon is, és fent a vízesés felett ugorj ki a sziklaplatformra. Nem jobbra kell ugranod a ferde részre, hanem egy kicsit alattad levő másik platformra. Onnan úgy kell ugranod, hogy lent, a vízben levő ferde jégtömbre érkezz. De nem akáűrhogyan itt sem. Úgy ugorj nekifutásból, hogy egészen a túloldalán csússz le, akkor egy ugrá, + jobbra irányítás, és el tudod kapni a jégtömbön a rést. Csimpizz jobbra, majd felkapaszkodva fel is veheted róla a Loki’s Rune-t.

Irány vissza a motorcsónak. Menj most a tó túloldalára, ahol egy jégoszlop zárja el a fogaskereket. Menj ott jobbra, és kapaszkodj fel a sziklára. Fent a sziklafal mellett, a lecsúszós résznél, de egészen balra fel tudsz ugrani a ferde rész feletti kicsi egyenesebb részre. Tedd úgy, hogy a csúszdától hátrálj négy lépést, majd nekifutás, és ugrás. Sikerülni fog meglátod. Ha megvan, kapaszkodj fel a szikla tetejére, menj körbe a fal mellett, és máris a foglalatába helyezheted ezt a Rúnát is.

Irány vissza a jégbezárt fogaskerékig. Az alatt egy barlang van, és balra egy járat. Menj oda közel a csónakkal, és optt ugorj a vízbe. Ússz gyorsan balra, és mássz ki az első lyuknál. Ott van a foglalat is, de felmelegedhetsz, és erőt gyűjthetsz. Ússz most tovább, és a második lyuknál kimászva megtalálta d a Freyja Rune-t. Lődd le onnan mindjárt a ragadózó halat is. Ugorj utána a vízbe, és alattad, a tömb mögött megleled a Hel’s Runa-t. Mássz ismét ki a vízből, egy kis felmelegedés, majd irány vissza az első lyukhoz, tedd a foglalatába az egyik Runa-t, majd ússz vissza a csónakba. Hidd el, meg lehet csinálni energiavesztés nélkül is. :)

Menj most a csónakkal a világítótorony túloldalához, ugorj a partra, és tedd a foglalatába az utolsó Runát is. Kinyílt a nagykapu végre. Menj hát oda, és menj be a barlangba. Juss le a ferde részeken át a szakadékba. Lefelé nem nehéz, ugorj a szemköztire, csússz le, kapaszkodj teljesen balra. Mássz fel, ugrás hátra majd előre, közben nyomd a balra-t is, és egyel lejjebb levő csúszdára értél.Onan már lekapaszkodhatsz a földszintre. Lent figyeld meg a jégpárkányokat, ezeket kell majd felemelni, és időre feljutni rajtuk. A zárt kapu előtt menj először balra az oszlop mögötti fali karhoz. Nyisd ki a nagykaput. Látod a sok fáklyát a falon? Ide kell majd visszatérni az égő fáklyával. Menj balra, és vedd ki a kézből az egyik fáklyát. Menj ki a csúszdákhoz, és dobd el valahol, jól látható helyen. Menj most a másik oszlop mögötti karhoz, és ments egyet. Időre fog menni a feladat, és biza nem lesz könnyű.

Húzd meg a kart, ugrás jobbra ki az oszlop mögül, rohanás a fáklyához, vedd fel, majd futás ki a csúszdákhoz. Irány jobbra, ugorj fel a kis emelkedőre, onnan hátraugorva kell az első csúszdára érkezned. Előrefelé nyomd mindig a balra-t, így lassan felérsz a felső csúszdákra. Úgy kell ugrálnod, hogy a végén hátrafelé teljesen a szélére érj, így előrefelé ugorva, a balra-t nyomva a jeges platformra érsz. Ott fordulj kicsit balra, és egy helyből ugrással kint is vagy a gödörből. Ne várd, hogy a másik platform is felemelkedjen. Nem fog. :) Ha sikerült, gyújtsd meg a fáklyádat a tűznél, menj, és dobd le a gödörbe, juss le hozzá, vedd fel, és irány be a nagyterembe.

Ott a rejtvény a falon, hogy melyik fáklyákat kell meggyújtani. Mondjuk nekem fogalmam sincs most sem, a megoldásra. Hiába az arab mellett, vikingül sem tudok. :) Ha elolvasod a Story-t, akkor talán a NORGE szó a megoldás. De ki is totózhatod. Ha rosszat gyújtasz meg, megnyílik a padló alattad, és a vízbe esel. NNa jó, elmondom. Ha jobbra mész, az elsőt, és az utolsó hármat NE gyújtsd meg. Balra pedig a legutolsót, a jégfal előttit NE. Ha sikerült, a kis beugróban, a jégbefagyott viking másik kezében felveheted a Lighthouse Key-t. Tedd is a falon levő foglalatba, és a világítótorony megelevenedik, és fényt vet a tömbre, ami lehúzódik a fogaskeréknél. Menj hát oda. Felfelé menet most felemelkedett a másik jeges platform, rajta keresztül kijutsz, nem kell időre megtenned újra a feladatot.

Húzz a fogaskereken 10-et, majd a csónakkal hajts át a felnyílt piros ajtón. Ha átértél, állj meg, és ugorj ki a bejárat melletti párkányra. Ússz át a kapu alatt, ússz vissza a fogaskerékhez. Onnan szembe ússz, a jobb oldali partra, majd most már az újonnan felemelkedett oszlopra, a secrethez. Ugorj helyből, kapd el a peremet, mássz fel, és a Tiéd a Revolver, a 4.secret-ben.

Irány vissza a csónakhoz. Hajts a folyosón, az első, baloldali oszlopig. Ott ugorj a vízbe, ússz át az oszlop alatti keskeny résen, majd kimászva medipackot, és lőszereket vehetsz fel az 5.secret-ben. Juss vissza a csónakhoz, és folytasd az utadat.

Menj a csónakkal a barlang végéhez, és ugorj a partra. Vedd ki a szarkofágból a medipackot, és mögötted, megnyílik lefelé az út. Mássz le a létrán, és az utad közben vedd fel a kicsi, majd a nagy medipackot. Egy újabb medencéhez érsz. Beugorva mindjárt keresd meg a plafonkart a vízben, húzd meg, majd siess kicsit melegedni vissza a szárazra. Irány a víz, és egy újabb helyszínre érkezel, egy sárkány elé, egy kis szigetre.

Vedd fel a medipackot, majd a sátorban levőt is, és a baloldali kis polcról, a sárga vázából vedd ki a Pencil-t, és tedd a ládán levő két erősítő közé, a kis szürke hengerbe. Kint az óceánban, a sziget sárkányos oldalán kinyílt egy ajtó. Ússz be, és vedd fel a Hel’s Key-t. Ússz vissza, és mássz ki a vízből. Ezt lehetetlen megcsinálni medipack nélkül, úgy készülj. :)

Ússz vissza, és menj a csónakhoz. Ugorj a vízben levő kis jégsziklára, onnan a zárt ajtóhoz, és nyisd ki a kulcsoddal. Egy kisebb, és egy méály csúszdához értél, ahol csak le kell csúszni, közben persze elkerülni a hógolyók kilapítását is. De még a secretet is meg kéne keresni itt. Hát kezdjük.

Csússz le előre, amikor eléred a hosszú csúszdát, ugorj előre, majd hátra, így elkerülted a mögötted levő hógolyót. Most úgy kell ugrálnod, hogy háttal csússz le a hosszú csúszdán, mindjárt az elején, mert egy gödör van, és annak a peremét kell elkapnod. Ha sikerült akkor megúsztad a következő hógolyót. Kapaszkodj fel, és egy fordulásos ugrással csússz lefelé tovább, de csak egyet, utána rögtön ugrás, közben irányítsd oldalra is Larát, így a fal melletti részre ugrasz. Ott ugrálj úgy, hogy felfelé haladj, egészen az említett gödörig, ahol elkaptad a peremet. Lentről nézve, annak baloldalán egy létra van. Arra kell hogy eljuss, a CTRL-t csak az utolsó pillanatban nyomd meg. Ha megvan, mássz fel a létrán, ugorj hátra, és meglelted a rengeteg lőszert, medipackot, és a 3. Bonus Key-t, a 6.secret-ben.

Most már juss vissza a hosszú csúszdára, és csússz le a következő pályára.

4.Helheimr:

Secret 7:

Secret 8:

Secret 9, és Bonus Key 4. :

Mentések--Savegames:

Lecsúszva a lejtőn, egy terembe esel le. A nagykapu kinyílik előtted. Látod? Hiányos a szobrok fegyverzete. Meg kell találnunk azokat. Ugrás le a törött hídra, nekifutásból ugorj, kapd el a túloldalt, és mássz fel. Ott van a másik kettő szobor. Az egyiknek itt is hiányos a fegyverzete. Balra a sarok mögött húzd meg a kart a falon. Irány vissza a törött hídon, majd a szobroknál menj le a lépcsőn jobbra, ott nyílt ki az ajtó. Rántsd fel a csapóajtót, és menj le a viking pokolba a lépcsőkön.

A film után menj balra. Ha továbbmennél egyenesen, fel a lépcsőkön, egy szobába érnél, ahol az ötödik szobor áll, de ez később. Ugord át hát a lávafolyót, és látsz fent a magasban egy kapcsolót. Állj az előtte levő sziklához, de teljesen a fal mellett. Ugrás, és elkapod a felső peremet. Mássz fel, és meghúzva a kart, egy kerek ajtót gördítesz el. De jobb ha mentesz, mert időre megy a feladat. Ha meghúztad, ugorj rögtön balra, oldalt. Perdülj meg, ugrás, futás. Az innenső parton kell haladnod, egy ferde ugrással át a fal mögötti területre, majd egyenesen futás, ugrás át a lassan bezáruló kerek kapu mögé. Ha sikerült, látod már a pokol bugyrát, a benne fővő vikingeket. :)

Ugorj fel a ködös sziklára, és máris látod az egyik viking verését. Érdekes, hogy itt az ördögök nők. :) No itt figyelj, mertrt ehol legnagyobb a köd, a botos nő mögött, ott egy csapóajtó van, amit a nő felől állva tudsz felrántani. Menj le, lőszert, medipackot találsz a 7.secret-ben.

Menj tovább a barlangokon át, közben egy nagy medipackkal is gazdagabb leszel. Az utolsóban, a bal sarokban levő résbe ugorva jutsz át, majd egy hatalmas, vulkános barlangba értél. A résben egy kis medipőack is vár.A kis hídon vedd fel a Shotgun-t, majd a tűzfújó alatt átkúszva egy nagy medipackot találsz. Kússz vissza, és menj tovább a köveken, a következő barlangig.

A mély szakadék jobb oldalához ugorj, majd a lecsúszós részre. Csimpizz el addig, ahol a két szikla összeér, ott fel tudsz mászni. Gyújts egy fáklyát, nem lesz könnyű az ugrás. Úgy kell ugranod, hogy amikor a lengő labdák elmentek teljesen balra, akkor kell nekifutnod, de kissé balra, és a levegőben jobbra irányítva, a legutolsó pillanatban megnyomva csak a kapaszkodást, elkaphatod a túloldali peremet. Bizony vagy 10* is lezuhantam, mire sikerült. :)

Ne menj még tovább. Nem gyanús jobbra az a nagy köd? De bizony az. Egy rés van ott a padlón, de mögötte mindjárt lefelé egy gödör. Tehát tolatva kell lemászni. No ott lent, a folyosó végén egy teremben megtalálod az újabb Revolver-t a 8.secret-ben. A lőszereket, és medipackot se hagyd ott. Irány vissza, és most már folytathatod az utadat.

Elérsz egy kisebb lávatóhoz, amiben két ketrec is lóg. A baloldali láncára kell ugranod. Ugorj hát fel balra, a fal mellé a kis lapos platformra, és a sétából nekifutásos ugrással a láncon is vagy. Vagyis séta+előre, majd elengedni a sétát, és nyomban ugrás. Fordulj meg, és hátrafelé ugorj a sarokban levő kis platformra, onnan pedig a túloldalra. Egy hárpiát is láthattál, no mindjárt meggyűlik vele a bajod, amint egy helyből ugrással, felkapaszkodsz a következő járatba. Végezz vele, és menj a következő, hatalmas barlangba.

Menj jobbra a fal mellett, és a most még tűzben égő láncnál menj ki a platform szélére. Szemben, kissé balra, egy ketrec ajtaja nyitva van a szemközti sziklafalon, amiben egy gömb van. No azt kell meglőni. Ha jól irányzol, még leguggolni sem kell ehhez. Ha sikerült, elalszik a láng a láncnál. Húzd meg, és egy híd nyílik meg, a központi platformhoz. Menj át rajta, és told meg a kart, ami kinyitja az ajtót az előbbi lánc mellett. Még NE menj át rajta. NAGYON FONTOS hogy a kar melletti hajókat, kintről hozzájuk állva, told, lökd a mélybe, ezzel lent eltorlaszolod a tüzet. Ha elfelejtenéd, a fél poklot körbe kellene járnod, amíg ide visszatérsz ez miatt. Én így jártam. :-)

Most már menj át a kinyílt ajtón. Állj háttal a lecsúszós résznek, ugorj hátra, majd előre, és kapd el a létrát. Mássz fel, amíg Lara lába is a létrán van, majd megint egy sima hátraugrás, utána előre, és elkapod a következő létrát. Azon is mássz fel egy kicsit, és hátraugorva fent is vagy a lecsúszós rész felett. Menj tovább, a folyosó egy újabb barlangba vezet. Áljj jobbra a sziklára, és a szemközti hídra lőjj, amíg leszakad, és létra lesz belőle. Most menj balra, és egy nekifutásos ugrással kapd el a fali beugrót. Mássz fel, majd a túloldaláról, amikor épp szünetel a tűzfújó, akkor ugorj elé, és egy helyből ugrással ugord át a kis üllőt, emelvényt. Elfutni nem tudsz mellette. Ha sikerült, nincs is már más feladatod, mint felvenni az 1.Piece of Sword-ot, amikor szünetel a tűzfújó. Nem lesz egyszerű ez sem, jobb, ha mentesz előtte.

Ha megvan, először ugorj át a kis platformra, onnan balra a sziklaperemet elkapva, mássz fel a kis résbe. Egészen a baloldalon, a sziklán megtalálod a láthatatlan Shotgun-t. No ezért kell az a kis platform a lávában. Menj most vissza a központi emelvényre, és onnan, nekifutásból kapd el a létrát, és mássz fel. Fent két hárpia fogad, végezz hát velük, hisz látod, nem egy frankó hely a túlvilág. :) Menj tovább a barlangban, mássz fel a láncon, ugorj hátra, és menj előre az újabb lávás teremig.

Ugorj fel jobbra, a sziklára, és egy helyből ugrással irány a csúszda, de annak teljesen jobb széle. Csússz le, majd ugrás, közben nyomd a jobbra-t is, és a következő lejtőre érsz. Ott ugrás, de közben nyomd a CTRL-t is, és a végén egy fordulásos ugrással, előrefelé jobbra is irányítva végül eléred a kis sziklát a lávában. Nekifutásból ugorj a következő lejtőre, majd a sima szikláról a kijárathoz. Az első gőzfújó előtt vedd fel a medipackot, majd irány a fal mellett az aknáig. Teljesen töltsd fel magadat, ha eddig sérültél, mert kificamítod a lábadat. Kapaszkodj le, teljesen csimpizz jobbra, és ess le. A végén nyomd az END-et, talán egy picivel kisebb akkor a sérülés. Vedd fel az újabb medipackot, és ess le a nagyterembe.

Négy kapcsolót látsz jobbra, és négyet balra. A jobb oldaliak egy-egy rácsot emelnek fel, hogy a legördülő golyók NE essenek a lyukba. A baloldaliak pedig a golyókat engedik le. Nem olyan nehéz a feladat, mint amilyennek látszik. No azért elmondom a kódokat, de képet is készítettem a feladat sorrendjéről. A lényeg, hogy a jobb oldali kart meghúzva, ami időkapcsoló, igyekezni kell a baloldali megfelelőjét meghúzni, csak úgy sikerül a dolog. Tehát egy-egy feladat, időre megy. Húzd meg hát jobbra az 1. kapcsolót, és rohanj át a baloldali utolsóhoz, a 4.-hez, és húzd meg. Ha sikerült, irány vissza a jobb oldali 2. kapcsoló, majd vele szemben, a baloldali 2. kapcsoló következik. A jobb oldali 3. kapcsoló meghúzása után, rohanás a vele szemközti, baloldali 3. kapcsoló. És végül, a jobb oldali 4. kapcsoló meghúzása után, rohanás a baloldali 1. kapcsolóhoz. Kicsit csalafinta a dolog, mert ha a tükörbe nézel, akkor fordítva látod a dolgokat. No ez a lényeg. :) De itt van a kép is a feladathoz: Ha sikerült, akkor a két Viking szobor között felveheted a 2.Piece of Sword-ot, és a kinyílt ajtón elhagyhatod a termet.

Visszaérsz a pokol elejére. Szemben, a tűzfújó előtt felveheted a 3.Piece of Sword-ot.

Menj ismét végig egy kicsit a poklon, egészen a nagyteremig, ahova lelökted a két hajót, és máris a Tiéd a 4.Piece of Sword.

Irány most már kifelé ebből a pokolból. :) Nos a kijárt felé menve, most balra menj ahhoz a bizonyos 5. szoborhoz, fel a lépcsőn. Balra mássz fel a platformra, és onnan egy nekifutásos ugrással fent is vagy a szobornál. Add neki az első karddarabot. Kinyílt szemben az ajtó. Menj a pálya elejére, add a két szobornak ami jár nekik, majd a törött hídon átmenve az utolsó karddarabot ott add a jobb oldali szobornak, és kinyílik az ajtó mellette.

Menj be, balra mindjárt vedd fel a kis emelvényről az Amundsen’s Key-t, majd átmenve a termen, a repülőgép mögött, rántsd le a fali kart. Oszlopokat emeltél fel az aranyhíd túloldalán. 

Irány vissza a pálya elejére. Na most kell a másik irányba menni, és meghúzni a falban levő tömböt, méghozzá kétszer. Beszorultál a kis fali fülkébe. Van lét választásod. Vagy az aranyhíd felé ugrasz nekifutásból egy görbe ugrással, akkor kicsit sérülsz, vagy a bejárat felé, a két szoborhoz. Ez kicsit talán nehezebb, de errefelé nem fogsz sérülni. No ha megvagy, irány vissza a mozgatható tömb, és húzd, told ki teljesen az aranyhíd felé, a baloldalon. Ha megvan, mássz fel rá, és egy nekifutásos ugrással, semmi kapaszkodással át tudsz jutni a hídra. Menj a közepéig, és ott jobbra, a felemelkedett oszlopokon át eljutsz a zárt ajtóig. De nem akárhogy. Az utolsó oszlopról a kulcsnyíláshoz ugorj, de a végén nyomd a CTRL-t is, akkor sikerülni fog. Ne kérdezd miért. Fogalmm sincs. Véletlenül, már kínomban nyomtam meg, és lám, így kell. Nyisd ki a kulcsoddal tehát az ajtót, menj be, és vedd fel a tekercset, a White Fleece-t.

Ha felugrasz oldalt a fal melletti párkányra, és onnan az ajtó mellettire, akkor egy nagy medipackkal leszel gazdagabb. Menj ki a kulcsnyíláshoz, állj háttal a lecsúszós résznek, de teljesen a fal mellett, majd hátraugrás, utána előre, közben nyomd a balra-t is, és feljutsz a fali nyílásba, rajta keresztül pedig a túloldalra. Menj vissza a mozgatható tömbhöz, ismét juss el az aranyhídra, és átmenve rajta tedd a kis emelvényre a tekercset. Közben végezz a női ördöggel. :)

Menj először balra, egy kis medipackért, majd jobbra, kövesd a folyosót, vedd fel a medipackokat. Sok van belőle, ez jelzi is, szükség lesz rá. A nagykapu kinyílik előtted. A film után menj fel balra a csontvázhoz, vedd fel a fáklyát, és gyújtsd meg. Dobd el csak egyelőre, van kis feladat, most még könnyebb a dolog. Van négy mozgatható bútor is a teremben. De csak egy kell. Told, lökd le a csontváz oldalán levőt, ha már ott vagy, le egészen a bejárathoz. Húzd, told is oda. Nézd csak meg ott a falat? Látod, hogy ott egy nyílás lesz, és ezen a bútoron át tudod majd elérni.

Fogd hát a fáklyát, és gyújtsd meg vele a másik oldalon, a két trón közötti két tálkát is. Eddig rendben volt minden, de most, amikor lemegy a fal, és egy újabb tálka lesz látható, egy női démon is megjelenik. Sietned kell tehát. Gyújtsd meg azt a tálkát is, majd a terem túloldalán megnyílt beugróban levőt. Most a trón mellett nyílt meg egy fali rés, ott is gyújtanivalód van. Most kell lerohannod a bejárat felé, felugrani a ládára, és onnan az utolsó tálkához. Gyújtsd meg azt is, és vele szemben kinyílt egy újabb rés a falon, de ez már átjáró, a folyosó, az új terem, a következő pályára vezet.

Még azonban ne menj át a következő pályára. Az utolsó szobából menj vissza, menj vissza egészen az utolsó meggyújtott tálhoz. (Ha nem tudsz felugrani a ládára, hát tolj, húzz egyet rajta, akkor már működni fog. ) A tálka kialudt, viszont megnyílt mögötte az ajtó, és belépve a kis terembe medipackot, lőszereket, a Laser Sight-ot, és a 4. Bonus Key-t, találod a 9.secret-ben.

Elárulok egy könnyítést, ha nagyon idegesít az isten, bár nekem medipack sem kellett ehhez. Szóval az első fali résben várd meg, amíg odamegy hozzád. Lehajtja a fejét, és bebújik a beugróba. Gyorsan ugorj ki mellette, és bizony ott marad a ribanc magnak, nem tud kijönni onnan. Igaz, egy kis bug ez, de ha akarod, használd ki. :)

5. Heroes:

Secret 10, és Bonus Key 5. :

Secret 11:

Secret 12:

Mentések--Savegames:

Vedd fel a kis medencéből a kis medipackot, és mássz a partra a túloldalon. Rohanj a folyosón, az első leeső labda után megállhatsz. Lassan menj tovább, amíg le nem esik a következő. Mielőtt kinyílnának a pengék, ugorj egyet helyből, vagy nekifutásból előre, és a labda feldob a magasba, a felette levő folyosóra. Ott végigmenve, egy kis medencéhez értél, ahol medipackot, lőszert, kint a parton pedig az egyik a fali beugróban a Shotgun-t, lőszereket, a másikban pedig az 5. Bonus Key-t, találod a 10.secret-ben.

Nyisd ki a vízi karral az ajtót, ússz ki a csatornába, majd mássz ki a partra jobbra. A folyosó végén vedd fel a sötétből a fáklyákat, majd visszamenve a csapóajtóhoz, rántsd fel. Kapaszkodj le, és ess le az alattad levő folyosóra. A lejtő előtt állj meg, és ments egyet, ez a feladat sem lesz könnyű.

Csússz le, de teljesen a baloldalon. Talán gyújts egy fáklyát, hogy jobban láss. Az utolsó pillanatban ugorj egyet, így a potyogó padlón rögtön tudsz futni. Fuss jobbra, ugrás a következőre, át a forgó pengéken. Nem írom le a többit, az egész folyosó ilyen. Úgy igyekezz, hogy el tudd kapni az egyik potyogó padló peremét, akkor tudsz menteni ott, amíg felmászik Lara. Akkor talán könnyebb végigrohanni ezen a feladaton. A pengéknél a fal mellett halad, és sérülés nélkül át tudod ugrani őket. Ez valamilyen bug, de hát ha nem bírod idegekkel, tégy így. :) Ha sikerült, menj fel a lépcső, lődd szét a hordókat, vedd fel a élőszereket, és töltsd fel magadat, mert nagyot fogsz esni ismét. Úútálom ezeket a kötelező sérüléseket. :) No de azért itt van megoldás. Ugorj jobbra, a lecsúszós részre, és lecsúszva NE kapd el az élt, hanem rögtön utána nyomd meg a CTRL-t, így az alattad levő csúszdára érsz. Ha emlékszel még a Legio pályára, ott volt egy ilyen az első pályán. Csússz le ott is, kapd el a peremet, és most már ess le az alsó szintre. Így már megy sérülés nélkül is.

Egy gyönyörű terembe értél. Mássz fel jobbra a létrán, és az épület túloldalán, az akvárium felöli ooldalán, ahol a legmagasabb a tető, felugorva elkapod a plafonlétrát. Csimpizz át a túloldalra, és az akváriumban megtalálod az 1.Twins’ Key-t. Menj le, és tedd is a foglalatába.

A bejáratnál felemelkedett egy rács. A bejárat felöl ugorj, kapd el a peremét, mássz fel, és ugorj át a kis tetőre. Nyomd meg a gombot. A kis sekély vízben nyitottál ki egy rácsot. Ugorj a vízbe,. És ússz át a csatornákon. Mássz a partra, jobbra vedd fel a kis résben a medipackot, és a következő folyosón először jobbra, told teljesen be a mozgatható tömböt. Nem messze tőle, van egy másik, azon húzz egyet. Menj vissza, és a baloldalit húzd ki, és húzd félre, hogy be tudj menni a járatba. Ugord át a gödröt, és tolj egyet a jobb oldali tömbön. Menj vissza, és a baloldalin is húzz egyet. Irány vissza az első akváriumba. Most már át tudsz a vízben a résen át úszni a másikba, és ugyan nem látható, de ugyanott van a 2.Twins’ Key, ahol a másik akváriumban az első, a homokba rejtve.

Menj ki a terembe, tedd a helyére ezt is, és kinyílott a terem közepén az ajtó. Mássz fel a folyosóra, majd fel a létrán. Vedd fel a medipackot, és nyisd ki az ajtót a mellette levő gombbal. Egy városba értél ki. Nem lineáris a pálya, én ebben a sorrendben intéztem a dolgaimat:

Vedd fel balra a fáklyákat. Menj jobbra, és a sötét kis udvarban, húzd meg a hátsó kis kút karját. Mnj be a kis kertbe, és a bokorban leguggolva vedd fel a Lost Key-t. Menj vissza az utcára.

A sarkon menj balra, és menj az őrtálló viking mögé, és told be teljesen a tömböt. Mássz fel a létrán, lődd szét a hordókat, és vedd fel az újabb Shotgun-t. Húzd meg a kart a falon, és menj a kinyílt ajtóhoz, az erkélyre. Ugorj, ess le a platformra a sarokban, onnan ugorj át a következőre. Leguggolva lődd szét a kis erkély korlátját, ugorj át, majd ugorj a szoborhoz. Kicsit ferdén kell nekifutásból ugranod a jobb oldali háztetőre, mert lőszert, medipackot vehetsz ott fel a 11.secret-ben.

Menj le az utcára, és a kulcsoddal nyisd ki az ajtót. A baloldali sarokban felveheted a láncon lógó kis tálból az 1.Könyvet, az „R” jelűt.

Irány ki az utcára, menj balra, tovább a városban. Az átjáró után menj be a második kis közbe balra. Lődd le a szellemkutyát, és kapaszkodj fel balra a fali ablakba. CTRL+előre kell csak hozzá. A folyosón menj balra, fel a padlásra. Az ajtó kinyílik előtted. Lődd szét a hordókat, mert fáklyákat, medipackot rejtettek alá. Húzd meg a fali kapcsolóz, ez kinyitotta az ablakot. Húzd, told, lökd le az utcára a mozgatható ládát. Menj utána Te is, és húzd az átkötő erkély túloldalán levő kis platformhoz, úgy, hogy fel tudj jutni rajta keresztül oda. A háztetőn újabb medipack vár. Menj a tető legalacsonyabb pontjára, és leguggolva lődd szét a szemközti erkély korlátjait. Menj most balra, a szoborhoz, és bárhogy akadályoz a futásban, nekifutásból ugorj az erkély felé, és csak a legeslegutolsó pillanatban ugorj. És ami fontos, itt NE nyomd a kapaszkodást. Az erkély bal sarkát célozd, és menni fog. Ha sikerült, vedd fel a 2.Könyvet, az „L” jelűt.

Menj most tovább a városban, fel a lépcsőkön, lődd le az újabb kutyát, és egy nagy, házakkal körülvett térre értél. Ha jobbra mennél, megtalálnád a négy könyv foglalatát, de ez később. Az árkádok alatt, az egyik oszlop mögött egy medipack lapul, tedd magadévá. Menj oda a szoborhoz. Látod fent a kötelet? És szemben vele az erkélyt? No oda kell majd eljutni a kötélen, de akadályozni fog a korlát. Vedd hát elő a lézercélzóval felszerelt revolvert, és lődd szét őket. Menj balra, és lent a sötét folyosón is balra, vedd fel a lőszereket. A másik irányban egy kisebb térre érsz.

Jobbra menve, a bal sarokban mássz fel a létrán, és ugorj hátra az erkélyre. Lődd szét a korlátait, és a szemben levő erkélynek is, és ugorj is át oda. Nézd csak meg a falat a szemközti, sötét oldalon! Egy fali rés van ott. Nekifutásból kapd el a peremet, mássz fel, kússz végig a járaton, és a túloldalon lemászva húzd meg a fali kart. Továbbmenve egy láncon lógó kis tálban megtalálod a 3.Könyvet, az „A” jelűt. Irány vissza a főtérre.

Menj szembe, előre, kicsit jobbra, és megtalálod a sarokban a magas létrát. Mássz fel rá, és ugorj hátra a hídra. Ugorj át jobbra a másikra, és ments egyet, mielőtt a kötélre ugranál. Nekifutásból ugorj az elsőre. Fordulj a második felé, de kissé balra tőle. Lengesd be, majd engedd el a belengetős gombot. Amikor Lara a lábát újra felemeli a kötélre, abban a pillanatban lengesd be újra, és akkor jön a hatalmas belengetés. Ez persze csak akkor sikerül, ha épp akkor lengeted be nagyon, amikor előrefelé leng amúgy is. Ha sikerült, ugorj a második, és ugyanezzel a módszerrel, a harmadik kötélre. NE felejtsd el, úgy célozz, hogy az elérendő kötél jobbra legyen tőled, úgy két Larányit. :) Ha megvagy, akkor ugrás az erkélyre. Vedd fel a medipackot, és az utolsó a 4.Könyvet, a szintén „A” jelűt.

Töltsd fel magadat, és ess le az erkélyről lekapaszkodva. Vissza is mehetsz a köteleken, és nem tettem, van medipack úgyis bőven. :) Tedd a foglalatokba a könyveket, és lám, mi is jött ki? LARA. Kinyílt fent a nagykapu, menj be hát rajta.

No azért ne siessünk. Ne menj még be az ajtón, szerezzük meg inkább az utolsó secretet. Emlékszel még hol vetted fel a legelső könyvet? A városrész elején? No menj oda, be a szobába, és balra a festmény mellett megnyílt a fali fülke. Mássz fel oda, és húzd meg a kapcsolót. Egy kötelet kaptál a nagy főtéren. Menj oda, mássz fel ismét a magas létrán, és az új kötéllel ugorj az erkélyre, ahol fáklyát, medipackot, lőszert, és egy újabb Revolver-t kapsz a 12.secret-ben. Töltsd fel magadat, és ugorj a kinyílt nagykapu felé, és most már menj is be rajta.

Egy újabb gyönyörű, és hatalmas térre értél. Nézd figyelmesen a bejátszást. Menj előre, és a szökőkútnál vedd fel a Revolver-t, és a lőszereket. Menj egyenesen tovább, és hátul, a másik kis medence szélén a Laser Sight-ot találod meg. Menj kicsit vissza, és mássz fel a széles létrán, az első távcsőhöz. Húzd meg a láncot, és menj a távcső bal oldalára. Vedd elő a kézi távcsövet, és nézd meg balra az épületet. Látod a kis ablakban a kerek labdát? Lőj bele egyet, és alatta kinyílik az ajtó.

Menj be, menj fel a lépcsőn, kapaszkodj fel a felsőbb szintre, és húzd meg a láncot a sarokban. Menj ki az erkélyre, és feljebb tudsz kapaszkodni. Menj jobbra, ugord át a sarkon a szobrot, menj el a drótkötélpálya mellett, és a túloldalon forgasd meg a falból kilógó könyvet. Menj vissza a drótkötélpályához, és most már csússz át rajta, kellő időben elengedve, át is érsz a másik épületre.

Kússz át a résen, de még NE mássz le a létrán. Inkább, ha átkúsztál, menj jobbra, és kapaszkodj le a sarkon. Nekifutásból ugorj át a túloldali kis párkányra, és húzd meg a kart. A létra felett, most felemelkedett egy rács. Menj hát a létrára, és mássz most még feljebb, fel a rács tetejére. Nekifutásból kapd el a felső emeletet, mássz fel, és a sarokban húzd meg a harmadik láncot. Most már lemehetsz teljesen a létrán, és ki az épületből.

Menj balra, a szökőkút túloldalán levő épülethez. Már az előbb kinyitottad ott a rácsot, menj hát be rajta. Mássz fel a létrán az emeletre, menj fel ott is a lépcsőn. Fordulj meg, a lépcső felé. Nézz fel. Látod balra a meghúzandó láncot, és jobbra tőle egy szürke faldarabot. A lézertávcsővel felszerelt fegyvereddel lődd azt szét innen, a másik oldaláról nem fog menni. Menj ki a teraszra. Menj ott balra, egészen a túloldalra. Felugorva kapd el a peremet, mássz fel, és húzd meg végre az utolsó a negyedik láncot. Lent végre kinyílt a nagykapu. Menj hát oda, és menj át rajta.

Nézd végig a filmet, sok kriptát találsz ott nevekkel. Menj balra, Állj háttal a fal mellett levő ferde résznek. Ugorj hátra, majd előre, és kapd el a kripta platformját. Fordulj meg, ugrás nekifutásból a másikra, majd a harmadikra, és juss át a bejárat feletti platformra. Kapaszkodj fel a feletted levő ablakba, ugrás most visszafelé, a felső szinten. A fent levő kripta túloldalán kapaszkodj le, és csimpizz át a túloldalára. Ugrás át Nobile sírjához, majd onnan a forgó színes gömbre. Nézz csak vissza! Nobile kriptája mellett megjelent egy gyűrű. Menj oda, és vedd fel az Andvaranautr-ot.

Menj ki az épületből, és szemben a bejárat mellett balra kinyílt a nagy rácsos kapu. Jobbra menve, lecsúszol a következő pályára.

6. Skibbladnir-Epiloque:

Mentések--Savegames:

Két választásod van. Ha nincs meg mind az öt Bonusz Key, akkor lecsúszva húzd meg a fali kart. Elmehetsz jobbra egy medipackért, de menj ki újra az aranyhídra. Még felvehetsz pár fegyvert, és medipackot, és közben beindul az utolsó film, és ezzel vége is a pályának.

Ha viszont megszerezted az összes Bonus Key-t, vagy huncutul letöltötted a mentéseimet, akkor menj a kapcsoló előtt balra, vedd fel a medipackot, és tedd a helyükre a kulcsaidat. Kinyílt az ajtó. Vedd fel a következő medipackot, és lépj bele a szemközti időspirálba. Irány a másik dimenzió, a bónuszpálya.

7. Gramr-Bonus Level:

Mentések--Savegames:

Egy szigeten találod magadat a messzi északon a fagyos hó, és jég világában. Egy kardot keresünk aminek Gramr a neve. Ott van az egy talapzaton, de még elektromosság védi, még nem lehet hozzáférni. Hát rajta, tegyünk róla, hogy ne így legyen.

Ugorj a vízbe, csal oda a halakat, majd mielőtt megfagynál, mássz a partra, és lődd le őket. Bizti ami bizti. :) Nézd meg, ahol az időspirál van, azzal szemközti épületen egy jel, egy rúna van. Jegyezd meg, bár csinálok majd mind a négyről képet, és rajzot is. Menj a vele szemközti sarkára a szigetnek. Nézd meg a baloldali épület oldalát, ott is van egy rúna. Van egy a szemközti épület oldalán is, ha kell ugorj a halmentesített jeges vízbe, ússz közelebb, és nézd meg. De időben fordulj vissza, mielőtt megfagynál. A negyedik rúna pont a kis sziget alatt van, tehát megint irány a jeges víz, és nézd meg. Most már megvan mind a négy jel.

No akkor három épületen rúnákat találtunk. A negyedik alatt ússz át gyorsan, és a túloldalán kapaszkodj ki középen a lecsúszós részre. Ugrálj kicsit előre-hátra, közben oldalra is irányítsd a lányt, és a végén fent leszel a párkányon. Menj körbe, és nyisd ki a nagykaput a mellette levő cifra karral. Bent figyeld meg a jeleket, és csak azokra ugorj rá. Az elsőre nekifutásból kell ugranod, és ugyanonnan vissza is. Kicsit görbén kell nekifutnod, hogy még véletlenül se érintsd a mellette levő padlólapokat. Ha jól csináltad, nem zárul be a víz alatti ajtó, egy másik épület alatt. Nosza ugrás a vízbe, ússz át a szigetre, és ússz be a szemközti épület alá. Ott nyílt ki a csapóajtó. Mássz ki a vízből az épületben, és nyisd ki az ajtaját.

Menj körbe, és felugorva kapd el az egyik sarkon, a padlólapot. Menj át rajtuk a másik épülethez. Az időspirállal most ne törődj, az majd a pálya vége lesz. Ne ess le a másik épületnél, hanem még az átjáróról ugorj nekifutásból, és kapd el a falat. Mássz fel, menj jobbra, és a másik oldalon lekapaszkodva rántsd le a fali kart. Kinyílt most már a nagykapu. Menj be, mássz fel a láncon, ugorj hátra, és nekifutásból ugorj át a túloldalra. A vashídon átkelhetsz a következő épülethez.

Az épület túloldalához érve, a mozgó platformok előtt ments. Nem lesz könnyű az utolsó feladat. Úgy kell ugrálnod, hogy nincs idő semmi totojázásra. Közben menteni sem igen tudsz, vagy csak épp futás közben, ugrás közben, de akkor nyomni kell az előre-t is visszatöltéskor. Egy lépés távolságból helyből ugorj az épp felemelkedő első platformra. Irányozd be a hegyét, és rohanj. Amikor már majdnem leesik, akkor nyomd az ugrást, és az előrét is tartsd nyomva. Ha jól irányoztál, akkor sikerülni fog a következő platform hegyére érned. Így kell a többit is leküzdeni. Ha átértél, az épület belsejébe mássz le a létrán, a végén ess le, és húzz egyet a keréken. Kinyílik az ajtó, és a tűz is kialszik a kardnál. Ússz hát a szigetre, és vedd fel a kardot, a Gramr-t. Menj most már az épület tetején levő időspirálba, és visszaérsz az előző pályára.

Skibbladnir-Epiloque másodszor:

Mentések--Savegames:

Irány ki a lecsúszós részhez. Húzd meg a fali kart, és menj ki az aranyhídra. Látod a filmbejátszásban, most nem megy el a hajó, mintha a kardot nem szerezted volna meg, hanem ott marad. És bizony vége ennek a fantasztikusan szép, jó, de rohadt nehéz pályáknak. :)

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.