.....................................................................

LB Adventskalender 2009 - On the Mountain of Presents(Auf dem verschenkten Berg)

Készítő: Nerkan (Lara Croft) Homepage

Letölthető: Innen

Install:

Csomagold ki a nerkan_auf_dem_verschenkten_berg.zip-et, és másold be egy könyvtárba. Menj az audio könyvtárba, és indítsd el a start_me.exe-t. Konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, indíthatod is a kalandot.

Story:

Egy rózsaszín törp, aki Télapó segítője, belefut egy balesetbe. Amíg az ajándékokat nem kézbesítik, egy kastélyban tartják azokat biztonságban, az Északi-sarkon. De a kicsi rózsaszín törp véletlenül bezárta a kapukat, így a terem bezárult. Most vajon ki tudná az ajtókat újból kinyitni? Nos, ez elég nyilvánvaló, a kedvenc hősnőnk, Lara Croft. Tehát habozás nélkül el is indult Lara a kastély felé. (Fordította: Roli)

Review:

Remek kaland volt ez a három pályás szint. Az első pálya amolyan tréningpálya, megtanuljuk a nagy ugrásokat felfelé, és nekifutásból előre is-. Ez utóbbi nem fog kelleni a második pályán, itt csak bemutatja a készítő. Ellenség nincs, és fegyverünk sem. De vigyázzunk, fáklyát-gyertyát is csak kettőt kapunk, így spóroljunk vele. Egyáltalán nem lineáris a pálya. A lényeg, hogy megszerezzük kotyvasztáshoz a belevalókat. Felolvasztott vizet, bort, és egy varázsgyűrű varázsporát. Az elkészült főzetet sem mindegy hova visszük, hisz a foglalata is láthatatlan. Szóval a pálya okoz némi fejtörést, le-fel bóklászást. Viszont remek hangulata van a pályának, még az ördög is ajándékot kap. Két secret is van a pályán, a második megszerzése okozott gondot, mert nem mindegy, mikor szerezzük meg a hozzá való piros kulcsot. Viszont ha megszereztük mind a kettőt, kapunk egy kis bónuszpályát. :) Az sem egyszerű. Ott már használni kell a gyorsfutásos ugrást, és a felfelé ugrás kapaszkodásból-t is. Ne hagyja ki senki eme kis remekművet.

Végigjátszás:

1.Pálya, Croft Manor (tréningpálya)

Mentések--Savegames:

Balra, a kaputól futás, és a spirálhoz érve ugrás. Így egy hatalmasat ugrik Lara, sőt, teljesen átugorja a falat, és sérülhet is kicsit, ha leesik. Mássz fel jobbra a tömbre, ugorj, kapd el a repedést szemben, és az ugrást nyomva ugorj feljebb. Ez is új mozgás, de a fő játékban ez sem kell még. A legfelső szinten menj ki balra, teljesen az ugródeszka végébe. Onnan ugorj hátra hármat. Ez tulajdonképpen kilenc lépés. Ez már pont elég a nekifutásos-gyorsfutásos ugráshoz, amivel Lara egy valószínűtlenül hatalmas ugrással elkapja a szemközti párkányt. Tehát indulj el, rögtön nyomd a gyorsfutást, utána az ugrást. Ez sem fog kelleni a pályán még. Ha sikerült, told meg a ládát, és az leesik a következő teremben. No erre már szükség lesz majd. :) Nincs itt más dolgod, ereszkedj le a szobában, menj át a szemközti falhoz, és húzd meg a NewGame felirítú kart.

2. Pálya, On the Mountain of Presents:

Secret 1:

Secret 2: .

Mentések--Savegames:

Ha balra fordulsz, és kinézel az ablakon, látsz egy ajándékdobozt. No de ez kicsit később. Viszont figyeld meg a szemközti zárt rácsot, és mellette a fali gyertyát. Ez is később, de emlékezz. :) Menj ki a szobából, le a lépcsőkön, menj jobbra. Itt is figyeld meg a zöld kulcsnyílást, de most menj tovább, és le balra a nagyterembe, a medencéhez. Kutasd ki az árkádok alatti folyosót. Egy-egy ládikát találsz ott. Az egyikben egy gyertyát, ezzel spórolj, mert összesen kettő lesz nálad. A másikban viszont felveheted a Kurbli-t, a Kurbel-t.

Ahol a kurblit találtad, ott menj végig a folyosón, és egy kis konyhán keresztül kiérsz a szabadba. Jegyezd meg ezt a konyhát, mondjuk nevezzük el vízmelegítő földszinti konyhának. :) Menj a szemközti épülethez, és menj be a nagyterembe. Ez lesz majd a pálya vége is, de egyelőre zárva van a nagykapu. Menj hát jobbra, be a kicsit sötét oldalszobába. Mássz fel jobbra a tömbre, és onnan ugorj fel a felső szintre. Itt felülről néz a kamera, de ha megnyomod a Numpad0-át, akkor körül tudsz nézni. Hát nézz is. Főleg a mennyezetet. Láthatod a négy ábrát. Azok alá kell húzni a lovagszobrot, és csak ott lehet oldalt is mozgatni. Lényeg, át kell vinni a terem túloldalára, és a két kis táblácskás platformról lelökni a mélybe, hogy összetörjön. Az is fontos, hogy amikor oldalra tologatod a szobrot, ne állj meg, mert néha előfordul, hogy utána nem fogja meg még egyszer. Ha sikerült, felveheted a Zöld Kulcs-ot, a Silberner Schlüssel-t.

De mielőtt még lemennél a két táblás platformról, nézd meg a szemközti falat. Nézz el a szemközti oszlop mellett balra, egy fai kart találsz ott. Nekifutásból rántsd le, és kint a nagyszobában felveheted az egyik kis emelvényről az ezüst pajzsot, a Silberner Schild-et. Ez az 1.secret.

Menj ki a ház elé. Menj kicsit balra, és be a szemközti épületbe. Egy hatalmas ebédlőbe értél. Menj mindjárt balra, és az első ablakbeugróban le tudsz menni az alagsorba. Kicsit elbeszélgetsz az ott trónoló ördöggel, és megtudod, ha adsz neki valamit, kapsz is cserébe. :) A Film után fogd a fehér tömböt, és told be a 13-as jelű padlólapra, a sötét sarokba. Menj kicsit vissza, ugorj fel a tömbre, és mássz fel a létrán. Látod fent a kapcsolókat? Nos ezek két liftet kezelnek. Most a 13-as a lényeg, tehát húzd meg a 8-ast, és az 5-öst. Felemelkedett a fehér tömb egy emeletet. De ez még kevés. Nézz csak oda le? Látod, hogy most a 10-es a varázsszám. Told hát arra a padlólapra, majd fent engedd vissza az 5-öst, és húzd meg a 2-es kart. Most már teljesen felemelkedett a tömb. Húzd, told arra a részre, ahol felmásztál a létrán, és lökd a mélybe. Rá fog esni arra a tömbre, amin keresztül elérted a létrát. Most már be tudsz nekifutásból ugrani a ferde rész mögé, a folyosóra. Menj végig a folyosókon, és a végén, az egyik sarokban meghúzhatsz egy kart. Idő-tér spirálokat aktivizáltál, az épületen belül, és kívül is.

Menj hát most ki a pincéből, ki az ebédlőn át a szabadba. Nézd meg csak figyelmesen a szemközti falat. Látod a fali kart? Nosza futás, és ugrás, amikor beleértél a spirálba, és a hatalmas ugrás végén, ha jól irányoztál, akkor lerántod a fali kart. Menj jobbra, és a tömbön át, mássz fel a hordókhoz, és a kinyílt hordóból vedd fel a Bor-t, a Guter Wein-t.

Menj át most a másik spirálhoz, és ugyanabban az irányban ugorj ott is egy hatalmasat, és felérsz a ház párkányára. Menj a két házat összekötő kis erkélyre. Kapaszkodj le az oldalán, és ott csimpizz át túloldalra, de azért vigyázz, a zöld spirálba ne ess bele, mert akkor kezdheted elölről. Ha sikerült, akkor felveheted ott a kis ajándékdobozt, az Ördög Ajándékát, a Teufels Geschhenk-et.

Most lépj bele a zöld spirálba, és lent leszel ismét a hóban. Menj vissza, le az ördöghöz, és add neki végre, amit akart. Kinyílt mellette a rács. Menj a kúthoz, és a túloldalán tedd rá a Kurblit. Felhúztál egy vödör vizet, és benne a jeges vizet tartalmazó tömlőt, a Beutel mit Gefrorenem Wasser-t.

Tiszta jég ez, tehát fel kell olvasztani. Emlékszel még a pálya elején, a földszinti kis konyhára? No menj hát oda, az Inventory-ban tedd a kis üstbe a tömlőt, majd vedd ki a felolvasztott vizet, a Beutel mit Wasser-t.

Irány most be az épületbe, be a nagy medencéhez. Ott is lett egy spirál. Menj jobbra, és nekifutásból ugorj, hogy felérj a szemközti beugróba. Menj balra. Ne menj még ki a főterem feletti kis hídra, hanem menj kicsit tovább. Menj a következő kis, rövid folyosóra, és a végén húzd meg a kart, kinyitva ott a rácsot. Nem tudsz továbbmenni, de ez fontos volt, sok utat megspóroltál ezzel. :) Menj kint tovább, át a két épület közötti átjárón, és jobbra egy kis szobába értél. Itt jól nézz körül. A jobb sarokban, az asztal mögött, gyertyákat találsz a földön. Nosza, vegyél fel egy Gyertyát, és menj a szobából továbbvezető folyosón át, a nagyterembe, ahol egy üst fő a tűz felett. Jól jegyezd meg ezt a termet, itt fogsz főzni. :)

Gyújtsd meg a tűznél a gyertyádat. Most vissza kell menned, egészen a pálya elejére, a hálószobába. Ott gyújtsd meg a gyertyáddal a fali égőt, és a kinyílt rács mögött felveheted a Gyűrűt, a Wertvoller Ring-et. A gyertya már nem kell, eldobhatod nyugodtan. Kifelé menet használd most a Zöld kulcs-ot. Mássz fel a felemelkedett tömbre, és ugorj fel a vasrácsokra. Egy terembe értél, ahol három, számozott kart találsz. Egyelőre NE bántsd ezeket, hanem inkább menj balra, és a kis folyosón húzd meg a kart. Ez nagyon fontos, hogy majd abból az irányból is bejuthass ide. Most egyszerűbb visszajutni az emeleti nagyterembe is ezen át, az üsthöz.

Nna megvan minden, varázsfőzethez. Irány vissza, ahol meggyújtottad a gyertyádat, a nagy üsthöz, fent, a felső emeleten.

Most jól figyelj, ne mindegy a sorrend, mint ahogy egy akármilyen főzés során sem :)

1.Öntsd a vizet az üstbe.

Menj a szemközti, bal sarokban levő hordóhoz. Kinyílt az ajtaja, és most, csakis most, kiveheted belőle a Piros Kulcs-ot, a Roter Schlüssel-t. Ez bizony kell a 2.secrethez.

2. Önts most a főzethez bort, szintén az Inventoryban.

3. A gyűrű varázsporát is szórd bele. Ehhez a jó irányból, elég egy CTRL is. :)

Ha sikerült a főzés, akkor felveheted a zöld Unsichtbar masch Sichtbar Trank-ot.

Irány ki vele a folyosón át, az előszobán át, és fel a szemközti lépcsőkön. Egy tükrös terembe értél.

Figyeld meg a tükörben a feladatot. Kapaszkodj fel jobbra, a fali résbe, csimpizz balra, és mássz fel a fali beugróba. Nekifutásból ugorj a láthatatlan oszlopra.

És itt sajnos néha bugos az egész, így jobb, ha előbb mentesz egyet.

Vedd fel először a tekercset az oszlopon. Ez tulajdonképpen az előbbi főzet receptje, hogy mi kell hozzá. Ha másképp nem megy, kapaszkodj le a láthatatlan oszlopon, és csimpizz oda, ahonnan az oszlopra ugrottál. Ott mássz fel, és rögtön CTRL. És már meg is van a Tekercs a Trank Kurs-Kapitel12-őt.

Ha utána egy újabb CTRL-t nyomsz, akkor a varázsfőzetet teszed a foglalatába. Megjelenik egy tömb told, lökd le az oszlopról. Ugorj le utána, és megállás nélkül told az ellenkező oldalra. Itt is fontos, hogy ne állj meg közben, mert néha utána nem tudod folytatni a tologatást. Kapaszkodj fel ott, és felugorva kapd el a kis platformot, amit a tükörben látsz. Mássz fel, és máris felveheted az Aranykulcsot, a Goldene Schlüssel-t.

Menj vissza a folyosón, és az átkötő hídon át, egészen a főterem emeletéig, és ugorj is ki a deszkapadlókra. Figyeld meg, a kulcsok foglalatának a számait. Menj kicsit visszafelé, és be balra, ahol a három kapcsolót találod. Azokkal tudod szabályozni, hogy melyikhez közeli platformot emelj fel. Először talán kezd a 13-asal. Menj vissza, és a felemelkedett platformon át eléred a jobb oldali kilógó tömböt, és felveheted a Kék Kulcs-ot, a Blauer Schlüssel-t.

Most a kapcsolókkal a 16-os számot kell elérned. Ha sikerült, akkor a padlóról eléred a szemközti kiugrót, ahol használhatod az Aranykulcsodat. Lent, a medencénél kinyitotta ez az egyik kis üvegvitrint.

A 7-es szám következik. Átugorva ismét a padlón keresztül, most a Piros kulcsodat használhatod. Kinyílt lent, a medence szélén a másik vitrin is. Ugorj hát a vízbe, mássz a partra, és vedd is fel a Goldener Schild-et, az Arany Pajzsot, a 2.secret-ben.

A másik vitrinből kiveheted végre a Goldener Kugel-t.

Menj ki az épületből, be a szemköztibe. Egészen elől, a zárt kaputól jobbra, használhatod a Kék Kulcsot. Kinyílt ott is a kis vitrin, és felveheted az Ezüst golyót, a Silber Kugel-t.

Irány vissza, a másik épület, be a nagyterembe a medencéhez. Menj fel ott a lépcsőn, és menj egészen balra, ott fogod megtalálni a falból kilógó két kezet, ahova a golyókat teheted.

Tedd is a helyükre, és, és vége is ennek a pályának, jön a jutalompálya, ha megszerezted a titkokat.

3.Bónuszpálya:

Mentések--Savegames:

Menj le a völgyben. A baloldalról nekifutásból kapd el a fal repedést. De vigyázz a tüskékre. Csimpizz át a jobboldalra, és mássz át a fali résen a túloldalra. Nekifutásból ugorj a rúdra, és tovább a sziklaplatformra. Onna jobbra fordulj, és ugrás a leszakadt kis deszkahídra, majd onnan megint balra, a szemközti sziklákra kell eljutni, hogy felvehesd az Aranykulcs-ot.

Irány vissza a deszkahíd, majd a kötélen át a következő sziklaszigetre, végül ugrás át a barlangba. Tedd a szemközti ajtó melletti kulcslyukba a kulcsodat, de nem azt az ajtót nyitja, hanem balra a rácsot. Menj be, de vigyázz, nehogy oldalra told a középen álló kis szobrot, mert utána nem fogod tudni mozgatni. Menj inkább most mögé, és vedd fel a fáklyát. Irány ki és gyújtsd meg a tűznél, majd gyújtsd meg vele a követ tartó kötelet. A kő lezuhan, és beszakítja a rácsot. Menj le, és told meg a kart. Irány most vissza a mozgatható kövekig. Húzd ki az elsőt, és mozgasd, egészen a túloldali, felemelt tömbökig. Húzd ki a másikat is, és told egészen, a lement tömbök helyére. Irány vissza, le a karhoz, és…..szóval a lényeg, juttasd fel a magasba mind a két tömböt, és ott told a sziklatömbre, és akkor kint, a mély terem feltelik vízzel.

Ugorj hát a vízbe, feszítsd ki az ajtót, és ússz át a folyosón, keskeny réseken át, és egy folyóba érsz. Elkap az áramlat, és leesel a vízesés alatti kis tóba. Mássz ki a partra, és menj a kis barlangon át, fel a városba. Épp ahogy odaérsz, szemben találsz egy kis épületet, és jobbra mellette egy ösvényt. A végén felugorva elkapod a ház tetejét. Csimpizz balra, és mássz fel a sarkon, ott laposabb a tető. Menj át egyenesen a túloldalra. Ugorj hátra hármat, és futás+gyorsfutás+ugrás, és elkapod a szemközti párkányt. Mássz fel, menj baléra, és megint balra a kis házhoz. Ott is kapaszkodj fel a tetőre, a sarkon mássz is fel, és lökd a mélybe a mozgatható szobrot. Leesve tolj még egyet a szobron, és vedd fel a Kulcscsomót.

Menj ki most a térre, és az első medence túloldalán használd a kulcsot, felemelve vele egy tömböt. Feljutsz rajta keresztül a piactérre. Menj jobbra, és a tér túloldalán, a baloldali kis épület túloldalán rántsd le a fali kart. Irány vissza a vízeséshez. Mássz fel a sarokban a tömbre, onnan ugrás a felsőbb párkányra, majd nekifutásból elkapod a felemelkedett tömböt.

És most jön a turpisság. Kapaszkodj le a túloldalon, és nyomd meg az Ugrást. Lara elkapja a felsőbb párkányt. Mássz fel, és ugrás hátra a másik tömbre. Még párszor megcsinálod ezt, és felérsz a vízesés fölötti területre. Sok-sok házat találsz itt, de nem sok a tennivaló. Hiába, még demo ez a pálya.

Menj a kúthoz, majd ott balra, és balra ugord át a folyót. Menj jobbra, és a baloldali sziklákra kapaszkodj fel. Ugrás át a jobboldalira, majd onnan, egy gyorsfutásos nagyugrással át a vízesés felett, a túloldalra. Menj amíg tudsz ott, majd kapaszkodj le a szikláról. És most figyelj. Nyomd az ugrást, de nyomd az Előré-t is, mert ha nem rögtön felkapaszkodsz, akkor leesel. Ha sikerült, menj ki a sarokra, de NE ugorj tovább a barna sziklára. Fordulj jobbra, a ház felé, és nekifutásból kapd el a tetőt. Csimpizz balra, és a lapos résznél mássz fel.

A ház túloldalán ismét ugrás át a szemközti sziklákra, majd a háztetőről ugorj visszafelé a magasabb szikla peremét elkapva. Két választásod van. Vagy eljutsz visszafelé a kis épülethez, és kötélen járva kelsz át a másikhoz, vagy továbbmenve a baloldali fal mentén egy szikláról nekifutásból ugorva is elkaphatod az utolsó platformot. Lényeg, ha már ott vagy, told meg a kart, és ezzel vége is a DEMO-nak. Hát repesve várom a kész játékot, biztos remek lesz. :)

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.