tombrdr (Debbie Overstreet)

Marksdad (Ian Smith) interjúja 2002 november

Ian: Kezdésképp, adnál némi információt magadról? Be kell vallanom a neved az egyetlen dolog amit tudok rólad! Megkérdezhetem hol laksz, mivel foglakozol és (ha nem túl indiszkrét) a korod?

Debbie: LOL...hát a koromat nem mondom meg.;o) Anyuka vagyok. Két gyerekem van, 9 és 12 évesek. Californiaban élek. Művész vagyok és szülő/tanár. És most már megszállott Tombraider fan.

Ian: Mikor azt mondod 'Művész', úgy érted festő? Milyen művészi munkát csinálsz?

Debbie: Jobbára digitális művész vagyok de azárt konyítok a tradicionális médiához is (ceruzák, toll és tinta, vízfesték) alkalmanként de jelenleg a digitális vásznat preferálom.

Ian: A Level Editorozást művészi időtöltésnek tartod, vagy technikainak?

Debbie: Namost ez nem egy könnyű kérdés. Majdnem bűntudatot érzek mikor pályát szerkesztek ahelyett hogy egy új digitális képet hoznék létre. Mindkettőt élvezem. A Level Editor a művészi kifejezés egy formája hiszen világokat teremtesz és beleteszel effektusokat, világítás, textúra, hangulat, etc.

Ian: Hogyan és mikor kezdtél Tomb Raiderel játszani?

Debbie: Tavaly Decemberben kerestem zoknibavalókat mikor rátaláltam egy Tombraider 2 demo cd're csak 4 ruppóért. Mikor a gyerekek kinyitották nem látszott hogy nagyon érdekelné őket szóval én kipróbáltam és azonnal rákaptam. Azt hittem sosem győzöm le azokat a tigriseket! LOL Muszály volt mennem és további Tombraider játékokat keresnem. Ekkor vettem meg Chroniclest és Last Revelationt.

Ian: Első pályád The Haunted (megjelent May 3, 2002) idén Májusban tűnt fel Micheal Prager Level Indexében, ami elég késő más pályakészítőkhoz viszonyítva. Az előző nagyjából egy évet pályaépítési technikád tökéletesítésével töltötted, vagy csak mostanában kezdted el?

Debbie: Csak mostanában mert csak a játék érdekelt úgyhogy a Level Editor cd sokáig az ékszertartóban csücsült mielött egyáltalán kipróbáltam volna. Nem voltam biztos benne hogy ez olyasmi ami engem érdekelne. Csak akkor installáltam mikor már nem találtam több Tombraider cdt a bolti polcokon és kellemes meglepetés volt. The Haunted volt az első komoly pályaépítő próbálkozásom a tutorial pálya és pár gyakorló pálya után.

Ian: Ez talán meglepetés lesz sokaknak Michael siteján (ahol időközben pályáidnak sok követője lett), de mielött kapcsolatba léptem veled ehhez az interjúhoz, nem is tudtál a létezéséről. Meglepnek, elégedettséggel töltenek el és/vagy sokkolnak a reakciók amiket pályáid generáltak?

Debbie: Oh azt hiszem mindezeket az érzelmeket éreztem. És bár néhány komment negatív volt azt hiszem sokat segítenek mikor a következő pályámat fogom csinálni. Egyszer hallottam valakitől hogy a pályámra írt valaki reviewt. Elküldte a review másolatát de linket nem szóval nem tudtam a review honnan származik. Nem derítettem ki akkor de bárcsak megtettem volna.

Ian: Mennyi ideig tartott míg a Level Editor mesterévé váltál? Könnyen érthetőnek találtad a Manualt? Ez az egész pályaépítés sokat elvesz az életedből? (Az enyémből igen!)

Debbie: Nem hinném hogy mestere lennék a Level Editornak még. Például csak most tanultam meg hogyan alkalmazzam a köd effektet az Enchanted/The Questhez (megjelent Oct 26, 2002). Nagy segítségemre volt a manual követése habár úgy éreztem néhol hiányosak az információi. Még most is bele szoktam nézni pályaépítés közben.

Ian: Szerintem mint bemutatkozó pálya The Haunted meglehetősen lenyűgöző. Valóban ez volt az első pályád vagy eltöltöttél valamennyi időt tudásod tökéletesítésével?

Debbie: Dolgoztam pár gyakorló pályán The Haunted elött. Szerettem The Haunted készítését. Nagy rajongója vagyok a szellem storyknak és rejtélyeknek. Jól szórakoztam közben és a gyerekeim is játszhatnak vele. (szerkesztő megjegyzése: Volt a pályának folytatása is: The Haunted Sequel, megjelent Jun 25, 2002).

Ian: Csak én éreztem úgy, vagy volt egy nagyon nyugtalanító női nevetés The Hauntedben, mikor Lara felmászik a kis vizesés tetejére?

Debbie: LOL? Próbáltam megragadni egy szellemjárta ház lelkét. A srácok jót mulattak rajta. Mókás volt.

Ian: A pályakészítés nem túl időrabló módja hogy a gyerekeidnek elfoglaltságot kreálj? Én az enyémeknek idétlen storykat mesélek, az sokkal könnyebb. (Nem merném engedni hogy néhány pályámmal játszanak; különösen Hand of Siriusal. Túlságosan erőszakos!) Ők élvezik a pályáidat?

Debbie: A gyerekeim G-besorálúak voltak egészen addig amíg megvettem a TR demot múlt Decemberben. Szeretnek játszani a pályáimmal néha, és úgy csináltam a pályákat hogy nekik szórakoztató legyen. A pályát amit a legjobban szeretnek nem is én csináltam... Angkor Wat. Abban csak pár jelenet van a vaddisznókkal ami erőszakos. Amúgy Hand of Sirius remek pálya!

Ian: Ezt értékelem :) Stolen Artifacts (megjelent Jun 5, 2002) azok a motorok és gépfegyverek; nem volt túl erőszakos nekik?

Debbie: Valószinüleg, de ezzel a pályával nem nagyon szeretnek játszani, csak miután eléred a dombot és mehetsz a motorral mindenhova.

Ian: Feltételezem olvastad a reviewkat, biztos észrevetted hogy sokan felismerték pályáidnak van bizonyos sajátos stílusa. Úgymint nagyon kiterjedtek és a valóságon felülemelkedőek. Ez a saját személyiséged tükrözi?

Debbie: LOL...Hát van aki úgy gondolja. Szeretem a nyitott tereket. Igazán nem gondolkoztam a valóságon felülemelkedő aspektuson amíg nem olvastam néhány reviewt. Az első pályáimat a srácaimnak csináltam. Azt akartam hogy ők is végig tudják vinni a pályát. Most komplexebb pályákat próbálok csinálni.

Ian: Honnan jönnek az ötletek a pályáidhoz? Előre megtervezed őket, vagy menet közben találod ki őket?

Debbie: Általában végigfutom a quick guideot a manualban és kiválasztom a wadot. Aztán vagy csinálok egy új textúrakészletet vagy módosítok egyet hozzáadva néhány saját textúrát. Nekem a legnehezebb a történet kitalálása.

Ian: 5 pályád jelent meg 6 hónap alatt. Van még társasági életed?

Debbie: Főleg akkor dolgozok a pályáimon mikor mindenki más alszik nagyon korán reggel vagy késő este. Az az én játékidőm.

Ian: Személy szerint nekem Treasure (megjelent Sep 14, 2002) a kedvencem (bár a legújabbal még nem játszottam). Van amelyik pályádat jobban kedveled?

Debbie: Boldoggá tesz hogy tetszett Treasure. Próbáltam amennyire lehet egy kastély érzetét kelteni. Azt hiszem azt kell mondjam Treasure az én kedvencem is. Nagyon tetszik a 'torony' ahol a lovas bádogember jön Lara után. Teljesen véletlenül kötöttem ki egy világítás effektnél ami hatásos lett.

Ian: Tényleg elég kevés nő van a szerki pálya készítők között. Gondolod hogy TR 'pasi dolog'? Gondolod hozol valamit egy TR pálya desingjába amit egy férfi nem tudna?

Debbie: Szerintem a Tombraider férfiknak és nőknek is vonzó. Szeretem a játékot. Lost Artifactot szeretem legkevésbé a sorozatból. Azt nem fejeztem be. A Pálya Szerkesztés nem mindenkinek vonzó. Nem gondoltam volna hogy valaha ilyesmit fogok csinálni. Eleinte csak a játékokkal akartam játszani. Miután a tutorialt követve játszhattam egy két szobában amit én csináltam még többet akartam csinálni. Hogy hozzáteszek valamit amit egy férfi nem tudna? Azt hiszem a designom egyes területei talán femininebbnek tűnnek. Valóban próbálom 'csinos'sá tenni a szobákat.

Ian: Játszottál más Szerkesztett Pályával? Ha igen, mit gondolsz róluk?

Debbie: Eddig játszottam a The Hand of Siriusal és nagyon élveztem. Letöltöttem Blue Spheret és Maleficent Maskot, ezek következnek.

Ian: Nálad milyen az idő? Itt absolut esős! :(

Debbie: Kicsit olyan hideg ma reggel de a nap süt. Szeretem az őszt. Ez a kedvenc időszakom az évben.

Ian: Én beleuntam a pályaszerkesztésbe (ami látható is abból hogy ráréztek legutóbbi pályám reviewiban!) Úgy érzed maradt még élet a pályaszerkeztő őrületben? Látod a végét a saját lelkesedésednek a virtuális világok megteremtésében amiket Lara felfedezhet?

Debbie: Talán nem gondolnád de általában tartok szünetet miután megcsináltam egy pályát még ha rövidet is.:o) Azt hiszem esetleg Angel of Darkness megjelenésével az őrület a pálya szerkesztésre kicsit lejjebb mehet. Én nagyon valószinü hogy csinálok még egy pályát. Találtam egy wadot online amiben van jeep! *G*.

Ian: Kiváncsian várom :).

Fordította: Akci