Tinka (Catherin)

Elvis interjúja Junius 2008

Elvis: Bár valószinüleg nehéz lenne olyan valakit találni a pálya építő közösségben aki nem ismer téged - azoknak akik tényleg nem - bemutatnád magad?

Catherin: Nevem Catherin, a TR internet scenehez 2002ban csatlakoztam, szeretek szerkesztett pályákkal játszani, reviewer voltam és pálya építő vagyok, bár nem jelent meg pályám már jó ideje. Adminisztrátor vagyok és 3 éve én programoztam a trle.net kereső funkcióját.

Elvis: Azt hiszem naggyából ez az ahogy minden interjú kezdődni hivatott, szóval essünk túl rajta. Te és Tomb Raider, hogy futott össze az utatok?

Catherin: 1999ben volt mikor egy supermarketben voltam és véletlenül összetalálkoztam Tomb Raider 3vel ami akkor különleges ajánlaton volt. Bár nem tudtam hogy fogok-e játszani vele valaha, megvettem. Az úgy-nevezett "játékok" amikkel addig játszottam - ha egyáltalán - p.l. "Pac-Man" voltak lol. Szóval nem voltam oda hogy TRel játszak vagy bármi más PC játékkal. De egy napon installáltam TR 3t és játszottam. Miután befejeztem a játékot, muszáj volt játszanom TR2, TR1, TR4 és TR5al azonnal.

Elvis: Mindig akartál pályákat építeni vagy ez olyan amit akkor vettél fontolóra mikor a level editor kijött?

Catherin: Tulajdonképpen soha nem akartam pályákat építeni. Szándékom csak a játék volt. Bár a probléma az volt hogy afféle "fűggő" lettem és nem maradt több (hivatalos) TR játék amivel játszhatok, muszáj volt elkezdenem építeni. Nem tudtam hogy voltak más szerkesztett pályák, nemhogy TR fórumok léteztek. Soha nem kerestem rá ilyen dolgokra mivel egyszerüen nem számítottam rá. Mint mondtam, miután játszottam az összes hivatalos TR játékkal, kicsit "kétségbeesett" voltam, ezért szinte "rákényszerültem" hogy megcsináljam a saját játékom. És úgy tettem. Megnyitottam a level editort és építettem egy játékot a manual instrukcióit követve. Igazán élveztem a pálya építését; végsőkig izgalmas volt rájönni hogyan működik az editor és minden.

Elvis: Volt rá időd hogy kigondolj új pálya ötleteket, figyelembe véve hogy te futtatod a Back to Basics versenyt, a websiteot és a fórumot?

Catherin: Mikor meglátogattam Pat'et tavaly Octoberben, ő inspirált 'Peru-BtB' pályájával hogy újra építeni kezdjek. Innen hogy elkezdtem építeni egy BtB pályát Novemberben ami persze elég késő hogy részt vegyen a versenyben, különösen mikor te futtatod a BtB versenyt, mikor neked kell beállítanod az adatbázist (MySQL), a játékosok tipplapját, a websiteokat,... Persze nem volt időm befejezni a pályát akkor, de remélem egy nap befejezem. Pat és Anders már beta tesztelte a pályám három negyedét Decemberben, szóval remélem valahogy rávehetem Pat'et és Anderst hogy beta teszteljék a maradékot amint kész. Emellett nem gondoltam új pályákra.

Elvis: Figyelembe véve hatalmas érintettségedet annyi interneten zajló dologban, hogy néz ki a mindennapi életed?

Catherin: Szabadúszóként dolgozok a nyelv szektorban (Spanyol és Angol) és az IT szektorban (php, MySQL, Typo3). Nyelvekkel kapcsolatban, üzleti Spanyolt és Angolt tanítok, és technikai fordításokat is csinálok IT cégeknek és ügyvédi irodáknak. Ahogy a projectek mennyisége emelkedett, kevesebb időm lett és ez az egyik ok hogy miért nem játszottam semmilyen pályával mostanában. Elég sajnálatos mert sok még a pálya a játszani-valók listámon. Meg aztán vannak más hobbjaim is a TRen kívül mint eljárni edzeni, könyveket olvasni (Neil Gaiman, Christopher Paolini, Douglas Peterson és Lincoln Child), találkozni barátokkal. Néhány év szünet után újra kezdtem a bálterem táncot, vagy inkább Standard táncokat, hogy ponosabb legyek. A nyár folyamán és mikor szép az idő, szeretek vizi sielni és mikor nyaralok szeretek vitorlás szörfözni és különösen élvezem a búvárkodást!

Elvis: Ooh, bálterem tánc. Szóval mi a kedvenc táncod (általánosságban csakúgy, mint az amelyiket te magad legjobban szereted táncolni)?

Catherin: Standardel kapcsolatban (Nemzetközi Stílus, nem Amerikai Stílus), legjobban szeretek táncolni Slowfox'ot és Slow/Modern Waltz't (nem Viennai Waltz, érted. Bár a Viennai Waltz sajnos a Standard táncok egyike...) Annyi év bálterem tánc után, úgy döntöttem inkább a Standard táncokra fókuszálok az igazi célom helyett ami Latin táncok volt de tánc partnerem valahogy meggyőzött hogy válasszam a Standard képzést. Már igazán élvezem ezeket a táncokat és gondoltam rá hogy egy nap talán részt veszek a Blackpool Dance Festivalon. De mivel tánc partnerem és én két különböző városban tanulunk, mindkettőnknek kevesebb és kevesebb ideje van gyakorolni. Egyszer egy héten gyakorolni egyszerüen nem elég. Bár mikor egy bálba megyünk, leginkább a Samba és Rumba táncokat évezem.

Elvis: Mikor első pályádat megépítetted, Escape from Zerlok, volt valami különleges célod vele?

Catherin: Nem igazán. Csak akartam építeni egy pályát. Bár úgy gondoltam ha valaha lesz néhány "srác", akik játszani fognak a pályámmal, akkor nem akarom hogy túl nehéz vagy kegyetlen legyen mert nem akarom hogy a "srácok" csalódjanak ha nem tudnak megcsinálni egy időrefutást vagy akármit. LOL! Egyszerüen nem számítottam rá hogy ezek a "srácok", akik TR szerkesztett pályákkal játszanak 13 évesnél öregebbek lehetnek... azt hittem csak én vagyok egy kivétel.

Véletlenül, ráakadtam egy szerkesztett pályára, letöltöttem és játszottam vele. (Ekkor még mindig nem tudtam hogy TR fórumok léteznek.) A szerkesztett pálya okán amivel játszottam, az ötlet hogy kiadjam a saját pályám megfordult a fejemben. Szóval kitaláltam egy nevet a pályának, találtam egy weboldalt ami hostolt néhány szerkesztett pályát (ez a website már nem létezik) és aztán kapcsolatba léptem velük és elküldtem nekik a pályámat. Múlt az idő, egy napon rákerestem a pályám nevére és rájöttem hogy a trle.net egy elakadás fórumán beszélnek róla. Nagyon meglepődtem mert soha nem küldtem el a pályámat a trle.net'nek hostolni. Bárhogy is, kiderült hogy embereknek problémái vannak a pályámmal ("segg problémák"), regisztráltam magam, és persze kijavítottam a problémát. Ekkor tudtam meg hogy néhány "srác" picit öregebb mint 13 és rájöttem arra is hogy létezik sok nagyon(!) tapasztalt játékos.

Elvis: Van bármi jelentősége "Zerlok"nak vagy csak egy véletlenszerü fiktív hely Larának ahol fosztogathat?

Catherin: Kitalált hely. Volt néhány név a fejemben. Emellett azt akartam hogy egyedi legyen a hely neve ahonnan Larának meg kell szökni, nem akartam kiadni olyan pálya nevet ami egy márka vagy cég neve. Úgyhogy rákerestem az interneten a fejemben levő nevekre. Mivel nem találtam a "Zerlok" szót, úgy döntöttem Lara onnan fog megszökni.

Elvis: Különleges kapcsolatod van a Back to Basics versenyekkel. Szárnyaid alá vetted a versenyt sorozatban már második éve és hozzá is járultál a jelenleg legutóbbi 2 pályáddal (Operation Golden Star és Qinghai Artefact) mint a verseny résztvevője. Mit gondolsz mi teszi a versenyt ekkora sikerré az építőknek, a játékosoknak és specifikusan neked?

Catherin: Építők nagyon is szeretik "Back to Basics"et mert ez egy csapat project (építők segítik egymást az építők fórumán) és biztos vagyok hogy az építők azért is szeretik mert egy megmérettetés. Véleményem szerint egy versenyben mindig szórakoztató részt venni. Azt hiszem "Back to Basics" nagyon attractív mert mindenkinek ugyanazok a forrási vannak és abból kell pályát építenie amit kapott, úgyhogy mindenkinek egyforma esélye van megnyerni a versenyt és hogy prezentálják mit tudnak csinálni adott idő alatt. A tény hogy a pályák anonymus jelennek meg kétségtelenül szintén nagyon értékes szempont az építőknek. Ezen módon reviewerek anélkül küldhetik a reviewikat hogy favorizálnák bármelyik építőt. Személyes motivációm mint építő az hogy adott wadot kapsz (legyen szerkesztett wad vagy egy eredeti) amivel építhetsz és hogy be kell fejezned a pályát egy bizonyos napon, nem halaszthatod és nem csinálhatsz vég nélküli változtatásokat. A játékosoknak bizonyára a "játékosok versenye" érdekes. Játékosok elküldhetik a tippjeiket hogy melyik készítő melyik pályát építette. De még ha nem lenne is a játékosok versenye, azt hiszem a játékosok egyszerüen szeretnek egy nagy csomó újonnan megjelent pályával játszani amikről reviewkat írhatnak. Azzal hogy reviewkat írnak a pályákról, a játékosok is hozzájárulnak a versenyhez; az ő reviewik amik segítenek meghatározni a nyertest. Így a "Back to Basics" verseny egy project az egész közösség számára, ez teszi ekkora sikerré ezt a megmérettetést.

Elvis: Hogyan látod a Back to Basics versenyek jövőjét?

Catherin: Biztos vagyok benne hogy BtB továbbra is népszerű marad jó ideig, bár nem "vissza a gyökerekhez" értelemben. Tavaly és tavalyelőtt sok mailt kaptam amiben panaszkodtak hogy ez igazából már nem "Back to Basics", "vissza az gyökerekhez" verseny. Egyetértek, nem az. A kondíciók és körülmények változtak. Tavaly csináltam egy szavazást megkérdezve építőket és játékosokat hogy egy eredeti wadot preferálnak vagy egy szerkesztett wadot és a többség a szerkesztett wad mellett döntött. Nekem nincs kifogásom egy eredeti wad használata ellen. Egy eredeti wad használatával, feltételezem még kezdők is nekifutnának ami igazából a BtB egyik szándéka is. De a többség az ami számít és nyilvánvaló hogy a legtöbb játékosnak és építőnek fontos manapság nagy felbontású textúrák, új objektumok, új animációk használata... Szóval azt hiszem már nem lesz több eredeti BtB, egy 'vissza a gyökerekhez verseny'. Inkább az ellentéte.

Elvis: Tudva hogy te magad játszol más építők pályáival - van kedvenced azokból amikkel játszottál?

Catherin: Kedvenc pályám még mindig "The Sanctuary of Water, Ice and Fire" Renétől. Az egyik ok biztos az hogy övé volt az egyik első szerkesztett pálya amivel valaha játszottam. Egyszerüen elámított hogy egy építő képes megalkotni és megépíteni egy ilyen darabot. Persze miután játszottam sok más szerkesztett pályával, tudom hogy sok brilliáns építő van, mint te ;-) Tina (Castle Doomsday), Loch (The Killing Fields), Luis Martins...

Elvis: Hogy írnád le a személyes megközelítésed pálya építésre?

Catherin: Néha van egy kép egy szobáról a képzeletemben és aztán megépítem a szobát. Az első szoba ami felbukkant a fejemben "Operation Golden Star"on a nagy kék szoba vizesésekkel. Ezt a szobát építettem elsőnek és aztán az első szobám köré építkeztem. (Érdekes volt olvasni Ian reviewját mivel ő úgy vélte pont fordítva történt a pálya építése. Az első rész amivel a játékos találkozik igazából az utolsó amit építettem. Kifutottam az időből ("Back to Basics") szóval valahogy be kellett fejeznem. Lol.) Ahogy mondtam, általában építek egy szobát, textúrázom, bevilágítom, szinezem és aztán folytatom más szobákkal. Aztán hozzáadom a játékmenetet és ahogy haladok tényleg kapok még inspiráció flasheket. Azután néha elkezdem megtervezni a dolgokat. De inkább azt mondom az ötleteim építés közben jönnek.

Elvis: Neked magadnak pályáid melyik részei tetszettek legjobban?

Catherin: Amikor befejeztem őket, lol. A részek amik legjobban tetszettek? Hmm, minden pályán vannak részek amik tetszenek... Bár ami legjobban tetszett hogy jól szórakoztam amíg megépítettem őket és sokat tanultam. Építés közben tanulni nagyon fontos szerintem és ez olyan ami tovább hajt és motivál engem. Nagyszerű látni ahogy fejlődik a pálya tekintettel az ötletekre, ellenfelek, játékmenet, megvilágítás...

Elvis: Az új BtB '08 objektum és textúra készletet használó pályád mellett - mi mást várhatunk hogy látunk amikor játszhatunk vele? Milyen új LE dolgokat tanultál ennek a pályának az építésével?

Catherin: A pálya szép szines ami a megvilágítást illeti, vannak a szokásosnál szorosabb időrefutások, láva szobák, külső helyszinek vizesésekkel... A többire magadnak kell rájönni mint megjelent. Ahogy néhányan tudják, nem vagyok jó történetekben, de összekaptam magam hogy többet írjak mint a szokásos rövid összefoglalóm mert ezt igazából BtB pályának szántam. Ezúttal "történet" alatt többet értek mint a szokásos összefoglalóm: "Találd meg az artefactot és juss ki élve." Ha érdekel a rövid történet, itt van: A Bora nép egy Perui Amazon törzs. Bennszülött országuk állitólag két folyó között található, a Putumayo és a Napo. Mivel a Bora félnek a kivülállóktól, megóvták szülőföldjük helyi ellenségeiktől. Bár nehéz megtalálni a Borát és ugyanolyan veszélyes keresni helyi emberek után, egy másik Perui törzs megtalálta a Borát és el is lopott egy nagyon fontos relikviát. A Bora emberek animista világképében, lelkek laknak minden tárgyat; személyre szabott lelkekkel ruház fel állatokat és ásványokat. A Bora egyik legfontosabb ásványát ellopták, az "Egészség Ásvány"t. A Bora megtudta hogy hogy a Yagua csente el életbevágóan fontos ásványukat és megkérték Larát szerezze vissza ahova való, hogy a Bora tovább tudjon békében élni újra. Larának meg kell találnia a Yagua embereket akik feltehetően a Yavari folyó közelében élnek, érzékelnie kell a Bora ásványt és vissza vinni nekik.

Vissza a kérdésedre... Ennek a pályának a megépítésével nem igazán tanultam bármi újat még de amint megoldom a problémákat amik vannak a pályán, utána elmondhatom hogy tanultam valami újat. :-)

Elvis: Ahogy oldalad számtalan galériája bizonyítja - megjelentél impresszív számú rajongó összejövetelen. Ha meg kellene említened 3 emlékezetes momentumot ezekről az eseményekről - bármi ami először eszedbe jut (mert, semmi kétség valószinüleg több van mint három!) - mik lennének azok?

Catherin: Egyik azokból az emlékezetes momentumokból persze az volt mikor felvettem Valt a repülőtéren (2003). Meglátogatott néhány napra hogy megjelenjen velem a TR összejövetelen. Egész izgalmas volt találkozni valakivel akit csak az intereten ismertem. Megindító is volt mert különböző országokban élünk. Remek időt töltöttünk együtt és nagyon jól szórakoztunk.

Egy másik esemény, persze, a nagy összejövés Londonban (Május 2005). Azt hiszem mindannyian brilliáns időt töltöttünk Londonban, különösen az Holiday Inn Bárban Szombaton. Szerintem a végsőkig elképesztő mennyi nemzet gyűlt össze hogy találkozzon; hogy lássuk egymást első alkalommal. Elutazni Londonba találkozni más TR megszállottakkal a világ minden részéről igazán bámulatos volt, biztos vagyok benne hogy egyetértesz. ;-)

Végül, de határozottan nem utolsónak, nagyon különleges esemény volt mikor meglátogattam Pat'et (2007 Octoberben) hogy megismerjem. Több napig voltam nála és remekül szórakoztunk. Nevettünk együtt, elmentünk különböző helyekre, pihentünk miközben kukoricát ettünk és TVt néztünk és, persze, bohóckodtunk a level editorral és játszottunk együtt. Mikor először megláttam őt a repülőtéren, úgy éreztem már ismerjük egymást; olyan volt mint egy régi barátot meglátogani. Egyszerüen remek!

Elvis: Hipotetikusan - ha feltételezzük hogy mindened megvan ami kell, képesség, az összes program és idő, hogy építs egy szerinted tökéletes pályát vagy játékot - hogy nézne ki és milyen lenne vele a játék?

Catherin: Igazán kivánom hogy meglenne minden időm, képességem és programom! Őszintén, ha meg lenne, nem tudom hogy nézne ki a pálya. Mivel szeretem a sivatag pályákat, jeges pályákat vagy London pályákat, valószinüleg ezek közül választanék helyszint. Egy futurisztikus, nagyon szokatlan, idegen-féle pályát szintén nagyon érdekes lehet építeni. De ezen kívül, nem tudok továbbit mondani. Ahogy már említettem, ötleteim építés közben jönnek. Soha nem gondolkodok a játékmeneten, rejtvényeken vagy ellenfeleken előre és meg nem fordulna a fejemben térképet rajzolni a pályáról mielött építeni kezdek. Először kell egy inspiráló kép hogy elkezdjem. Volt a fejemben egy halvány ötlet egy futurisztikus pályára de a kép nem volt elég tiszta hogy elkezdjem építeni. Szóval egyszerüen nem tettem.

Elvis: Mennyire kell a víziónak a pályáról részletesnek lenni hogy utána menj? Kell legalább egy maroknyi kulcs momentum, hogy összeköthesd a pontokat, vagy egyetlen igazán hatékony inspirációs pillanat is elég hogy megpróbáld és kidolgozd a pályát belőle?

Catherin: Nekem, egy kulcs pillanat (p.l. kék, zsúfolt szoba, legalább egy vizesés, szomszéd szoba víz leeresztőkkel, tetők, kötelek; textúrák: hidegnek látszó csempék...) elég hogy igazán neki kezdjek. A kulcs pillanatnak elég tisztának kell lenni. (Néha sokáig tart amíg olyan lesz amilyennek akartam de nem vagyok elégedett amíg realizálom ezt a speciális képet. Nem sokat törődök más, nem olyan pontos ötletekkel. Vagy megváltoztatom őket vagy dobom őket.) A kezdeti kulcs pillanat után, lesznek még ötleteim amiket aztán hozzáadok és összekötöm. Az ötletek az építés miatt jönnek. Soha nem volt vízióm egész, teljes pályáról a fejemben mikor elkezdtem építeni.

Elvis: Meg vagy elégedve pályáid visszajelzésével?

Catherin: Úgy érted a visszajelzés amit mailben kaptam? Ha igen, igen, absolút! És szép mailben visszajelzést kapni mert személyesebb. Azt hiszem inkább a reviewkra utaltál, a pontok, és a review rendszer. Mikor megtudtam hogy a review rendszer létezik, nem voltam elragadtatva. Véleményem szerint az embereknek csak játszani kellene a pályákkal anélkül hogy értékelnék őket. Reviewkat írni az más de csak ha a review segítő, hasznos, konstruktív. Nem tartok egy reviewt segítőnek ha csak olyan mint egy mini-leirás; sem az építőnek sem más játékosoknak. Konstruktív kritizálás ami segít egy építőnek fejlődni, szóval ha ilyen reviewkat kapsz, akkor örülhetsz. Vissza a kérdésedre hogy elégedett vagyok a visszajelzéssel, akkor igen, mert kaptam konstruktív reviewkat. A pontozással kapcsolatban, azt hiszem minden építő kap/kapott túlértékelt pontokat és alulértékelt pontokat is a pályáira - legalábbis az építő szempontjából. Persze és sem vagyok kivétel. Általánosságban, azt hiszem a pontok elég subjektívek és néhány pont nem tükrözi a reviewer írt kritikáját. Ezért nem tartom a pontokat olyan fontosnak.

Elvis: Mit tartasz életed mottójának?

Catherin: Írhatnám hogy "Az élet olyan amilyenné teszed", "Gazdagodj meg vagy halj bele a próbálásába" vagy "Játsz TRel, ne Unreal Tournamentel". LOL. Valószinüleg csalódtál de az igazság az hogy nincs semmilyen mottóm. Szerintem élvezd a munkádat és szórakozz jól a szabadidődben.

Mikor a mottómról kérdezel, feltételezem hogy neked van mottód. Szóval, kérlek had tudjuk meg mi a mottód. :-)

Elvis: Aha, az interjúkészítő lett interjúzva? A csavar mindig a végén jön! Ez nem a mottó, tudod, de igazából elég hasonló: "Az élet egy nagy vicc - a környéken kell maradnod a poénig hogy legyen értelme!"

 

Fordította: Akci