........................................................................

.............................................................................Teemu Kettunen (teme9):

Lara for ever interjúja teme9-al

2007 augusztus

teme9 új név a Tomb Raider Szerkesztett pálya közösségeben, egy új készítő akinek bemutatkozó pályája, The House on the Hill tavaly jelent meg. De ő nem akármilyen új készítő, már egyáltalán nem ismeretlen. Már az első pályája után felfigyeltek rá a játékosok, mivel lenyűgöző LE bemutatkozás volt. teme9 már 3 pályát készített nekünk, és negyedik projectje máris fejlesztés alatt áll. Két pályáját végigjátszottam és annyira lenyűgözött hogy úgy gondoltam ideje lenne felvenni vele a kapcsolatot, feltenni néhány kérdést és kidolgozni egy riportot, előzetest a jelenlegi projectről. De persze az új pályán túl is akadtak kérdések. Itt van amit megtudtam teme9-tól:

Megjegyzés: Minden screenshot a The Mystery-ből való.

Renderelt kép 1

Lara for ever: Még mindig az új készítők közé számítasz hiszen bemutatkozó pályád 2006-ban jelent meg. És rögtön nagy sikert aratott. Hogy kerültél kapcsolatba a pályaszerkesztővel, és mitől döntötted el hogy elkezdesz pályákat építeni?

teme9: Nos emlékszem egy TR Chronicles cikkre egy játék újságban, ahol elmondták hogy van hozzá level editor. Nagyon izgatott lettem, örültem a tudatnak hogy a Tomb Raider fan-ok megalkothaják majd saját pályáikat. Úgyhogy be kellett szereznem a TR Chronicles-t, de csak 2003 vagy 2004-ben jutottam hozzá. Azóta dolgozom pályákon. Annyira inspirált hogy készítsek valamit a LE-al, de nem tudtam hogy kell használni, úgyhogy Jun a tratlantis.com-ról segített elindulni a pályaépítés világában. Köszönettel tartozok neki.

Renderelt kép 2 - The Serpent Stone

Lara for ever: Az első pályád, The House on the Hill elkészítésénél nehéz volt-e az elképzeléseidet valóra váltani, hiszen a pályaszerkesztő elég korlátozott? Elégedett vagy az eredménnyel, vagy volt ahol lejjebb kellett adnod?

teme9: Emlékszem komoly problémák voltak a pálya készítése közben. Néha fogalmam sem volt hogyan kéne megcsinálni valamit. Órákat töltöttem azzal hogy próbáljak rájönni mi lehet a probléma, de örülök annak amilyen végül is lett. Először nagyobb pályát akartam csinálni de kifogytam az ötletekből.

Cut scene

Lara for ever: Használod a TREP-et és/vagy NGLE-t, és mit gondolsz ezekről az eszközökről?

teme9: Szerintem TREP egy csodálatos eszköz, amit nem lehet nem használni. Különösen teszik ahogy személyre szabhatod a saját pályádat vele. Nem élhetek nélküle. NGLE szintén csodálatos. Ennek főleg a stabilitása tetszik. Egyetlen egyszer sem fagyott ki miközben a pályákat csináltam.

Level 1

Lara for ever: Második pályád a South Pacific Contest egyike volt, The Lost Stone of Puna 2007-ben. Az ilyen megmérettetéseknek további korlátai vannak, hogy mit használhatsz egy ilyen pályán. Mesélnél a tapasztalataidról ennek a pályának az építése során?

teme9: Szeretek olyasmiket látni amit ritkán használnak a trle világban, egy ilyen versenyben mondjuk vízalatti pálya, vagy talán egy hatalmas erdő, ilyesmik. Nos, igazán jól szórakoztam a pálya építése közben. Nagyon más olyasmivel dolgozni amit másvalaki rakott össze, mármint a textúrák és wad-ok. Úgyhogy részben ez a verseny inspirált hogy megalkossam a The Treasure of the Lost Spanish Galleon pályát.

Level 1

Lara for ever: Csak másfél hónappal a második pályád után már itt is volt a harmadik, The Treasure of the Lost Spanish Galleon. Épp most játszottam vele és csodálatos élmény volt. Azt hiszem eddigi legnagyobb sikered. Vajon hogy tudtad befejezni a pályát ilyen rövid idő alatt, vagy már az SPC pálya előtt elkezdtél dolgozni rajta? Milyen hosszú volt a készítési idő?

teme9: Hát, már dolgoztam rajta amíg az SPC verseny tartott, de nem emlékszem hogy az SPC pályát befejeztem-e már. Azt tudom mondani hogy valamikor Junius elején kezdtem készíteni ezt az új pályát. Az egész nyári szünetem ráment, kábé 70 nap.

Level 2

Lara for ever: A környezet és a grafikai részletesség lenyűgöző az új pályán. Elmondanád hogyan volt lehetséges létrehozni mindezeket a részleteket?

teme9: Ez az exotikus környezet inspirált hogy megalkossam mindezeket a részleteket. Azt akartam hogy nagyon realisztikusak legyenek a fák, a vadvilág és minden egyéb. Ezekkel volt lehetséges megalkotni őket: Photoshop, Scanner, Meta, Strpix és végül de nem utolsósorban WadMerger. Néhány textúra a saját növényeimről készült.

Level 2

Lara for ever: Mint tudjuk következő projected, The Mystery, már fejlesztés alatt áll. És úgy látszik nagyobb lesz az eddigi munkáidnál. Az eddigi screenshot-ok nagyon impresszívek, és mindannyian érdeklődve várjuk a pályákat. Szóval beszéljünk néhány további részletről, ha lehetséges. Mondanál valamit a terjedelméről, mennyi pályát fog tartalmazni?

teme9: Eredetileg úgy 7 pályát akartam csinálni, de most olyan 4-5. Némelyik pályán nagy területek vannak ahol nagyon szabad a játékmenet és néhány pálya inkább "cső".

Level 2

Lara for ever: És mi a helyzet a nehézségi fokkal? A pályákat amiket eddig játszottam, The House on the Hill és The Treasure of the Lost Spanish Galleon nem túl könnyű végigvinni, legalábbis kezdő játékosoknak. Mit várhatunk The Mystery-től?

teme9: Hát, néhány része a pályáknak könnyebb lesz a többinél, de azt mondanám a nehézségi fok valahol a közepes és nehéz között van. Megpróbálok majd két .exe-t készíteni könnyebb és nehezebb játékmenetre, remélem sikerül.

Level 3

Lara for ever: Tudsz már mondani valamit a story-ról, és lesznek esetleg cut scene-ek vagy FMV-k?

teme9: A story valahogy így néz ki: "Larát felhívja egy régi barátja. Megkéri hogy oldjon meg egy kis rejtélyt ami egy kis kiruccanást jelent Oroszországba. Útközben Oroszországba régi barátja informálja őt egy kőről amit úgy neveznek "Doom Stone". A Doom Stone Egyiptomból származik, és ott másik neve van a "Serpent Stone". Gonosz hatalma miatt kapta a Doom Stone nevet. Ez a kő tartja egyensúlyban a Mennyet és a Poklot, de most hogy a követ elmozdították a helyéről, a Pokol kezd felülkerekedni. Lara feladata hogy megtalálja a követ és elpusztítsa, mielőtt a dolgok rosszabbra fordulnak. Barátai mesélnek neki különös romokról amit egy Orosz erdőben találtak, és így onnan kéne kezdenie a nyomozást..." Lesz néhány cut scene amiben Greenkey2 gyönyörű hangját is hallhatjátok.

Level 3

Lara for ever: Elégedett vagy az eddigiekkel, mindent amit elképzeltél valóra tudtál váltani? Vagy volt valami ahol kompromisszumra kényszerültél?

teme9: Meglehetősen elégedett vagyok, de azért javítok a pályákon. Sokszor kellett kompromisszumot kötnöm, olyan helyeken mint: "Építek ide egy vízesést hogy így jussunk a templomba". A legtöbb kompromisszum a játék fontos helyein van vagy a cut scene-ekben.

Level 4 vagy 5

Lara for ever: Meg tudod már mondani mikor jelenik meg?

teme9: Még semmi sem biztos. Úgy tippelem 2008 vagy később.

Level 4 vagy 5

Lara for ever: Persze mindannyian reméljük hogy hiszel a Szerkesztett pályák jövőjében és folytatod a pályaépítést. Szóval, vannak további terveid a jelenlegi project utánra? Esetleg vannak már ötleteid egy következő projecthez?

teme9: Folytatni fogom a pályaépítést ez után is. Terveztem hogy csinálok folytatást The House on the Hill-nek, de most megmondhatom hogy ez törölve. De ne aggódj, egy másik kaland lép a helyébe, amiben egy nagy nyílt erdő lesz, sok csavar a történetben, és egy kicsit a The Hills have Eyes mozin alapszik. Továbbá dolgozni fogok "ebben" a csapat projectben, de még nincsenek róla részletek.

Előzetes Trailer:

Lara for ever: Köszönöm az interjút, teme9!

teme9: Szivesen!

Fordította: Akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.