Surekill107 (Daniel Neukirchen)

Marksdad (Ian Smith) interjúja October 2002

Ian: Beszélj egy kicsit magadról, kezdésnek. Mennyi idős vagy, hol laksz, és miből élsz?

Daniel: Egy 19 éves Német fiú vagyok, aki még iskolába jár. Közel lakom Duesseldorf'hoz egy kis városban amit úgy hívnak 'Nem fogod tudni'. Mikor befejezem az iskolát, újságírást akarok tanulni! Szóval mikor nem építek Tomb Raider Szerkesztett Pályákat, úton vagyok, cikkeket írok egy helyi újságnak. Írok dalokat is és előadom őket az én kis garázs-feltörekvő-punk-bandámmal, ahol a basszust játszom és valami olyat csinálok amit optimista emberek talán éneklésnek neveznek.

Ian: Mindenki megkapja ezt a kérdést, szóval te sem kerülheted el! Hogyan és miért kezdtél Tomb Raider'el játszani?

Daniel: Okay... az annak a története ahogy Lara és én találkoztunk. Egy esős napon, gondoltam több időt töltök játékkal a PCn, mert az életem többi része elég unalmas volt! ;-) Tehát úgy döntöttem veszek egy csomó remek játékot. Ott volt a 'Gold-Games-Collection', amiben jó játékok voltak mint 'Earth 2140', 'Have a Nice Day', 'Links LS 98' és 'Tomb Raider 1'. De az egyetlen játék amit igazán élveztem Tomb Raider volt. Hozzá kell tennem, nem az elejétől éreztem így! Először azt gondoltam: szép játék, szép rejtvények, de néha kicsit unalmassá válik. De valami furcsa okból nem hagytam abba a játékot. Az első rész vége nekem nagyon meglepő volt! Arra számítottam hogy meghúzok néhány kapcsolót és mászok néhány létrán, de aztán a játék végén idegenekkel harcoltam. Összességéban ez nekem jó játék volt! De mikor később játszottam a második és harmadik résszel, teljesen beleszerettem Larába, különösen, mert a színhelyek olyan mások voltak.

Ian: Kezdjük Roaming'al; egy pálya amitől még mindig kicsit kényelmetlenül érzem magam. Olvastad a reviewmat? Na mindegy, feltehetőleg ez volt az elsőd?

Daniel: Igen, "Roaming" volt az első komoly próbálkozásom hogy Tomb Raider pályát építsek. Először is, nagyon szórakoztatott mennyi reviewer (és SOK reviewt olvasok erről) gondolta hogy nem tudod befejezni a pályát csalás nélkül, mert egy tüskés golyó elzárja az utat. Csak tovább kell haladnod a pályán és később újra lecsúszhatsz erre a helyre és akkor a tüske mögött leszel. Ami igazán egy pofon volt az arcra, ez a komment: 'ez a pálya rosszul volt tesztelve'. Rosszul tesztelve? Mivel ez volt az első pályám, néha hajnalig kellett tesztelnem! És mint fiatal készítő olyan stupid voltam hogy NEM változtattam meg Lara kezdőhelyét a pálya arra a részre amit tesztelni akartam, a menetek alatt. Szóval MINDEN alkalommal az elejétől játszottam a pályát, mikor teszteltem! Beleértve az ugrást az elején és a végnélküli létrákat! Szóval ne mond nekem hogy túl hosszúak, azt hiszem egy napot töltöttem az életemből azokon a létrákon! ;-) Ami engem illet tetszettek a ninja harcok, mert szeretem a 'háború művészetetét' Tomb Raiderben. Láttam néhány játékost, akik észrevettek egy ellenfelet és csak annyit csináltak, hogy álltak és lőttek. Rá akartam kényszeríteni a játékost hogy használjon trükköket, mint átugrálni az ellenfél felett, a levegőben megfordulva és aztán lőni a hátát, hogy ne veszítsen sok energiát! De összességében ez nem volt egy nagyszerű pálya! Egy ötlet sem volt igazán új és a szobák nagyon doboz-szerűek! Tipikus első próbálkozás! Talán szórakoztató olyan embereknek akik utálnak elakadni... de akkor miért játszanak Tomb Raider'el??? ;-)

Ian: Szóval a legördülő golyó amin lehetetlennek találtam átjutni nem bug volt. Szándékos volt hogy Larának egy nehéz ugrást kellett csinálni hogy megkerülje?

Daniel: Nem, a golyó nem bug volt! Azzal a ténnyel játszottam, hogy Lara botladozik mikor lecsúszik valahova és leér a földre. Szóval a csúszás végén, ugranod kell egyet, hogy Lara ne botladozzon és aztán jobb ha ugrasz kétszer vagy futsz hogy elmenekülj a golyó elől. Mikor így csinálod, a kamera szögnek van értelme és nagyon király látvány és hajszállal sikerül. (ez a magyarázat adott a szótáramnak :-D)

Ian: Gloomy Waste. Élveztem ezt a pályát, bár mások sötétnek és nehéznek találták. Láthatóan szereted megtámadtatni Larát hatalmas számú ellenséggel. Nem szereted őt?

Daniel: Baromság! Szeretem Larát és ő szereti megölni azokat a durván felfegyverzett srácokat, szóval próbáltam többet adni neki mert kibírja! Mint korábban mondtam, azt akartam hogy a játékosok igazán harcoljanak az életükért. A legtöbb csata hatalmas arénákban van, szóval ugrálás és megfordulgatás nem lesz probléma. Megértem miért találja néhány ember csúnyának a pályát, de az ötletem egy igazán sötét és nyomasztó 'város' volt hatalmas falakkal. Egy dolog biztos, a pályának megvan a maga kinézete, tetszik neked vagy nem! Imádtam a pillanatot mikor a rock zene belép. Köszönet 'Republica'nak aki SZEMÉLYESEN adott nekem jogot ehhez! ;-) Mivel a pályát gyakran értékelték nagyon alacsonyan, az okkal hogy a harcok túl nehezek voltak, úgy döntöttem következő pályáimon a rejtvényekre fókuszálok.

Ian: A Rock zene pillanat igazán hatásos és izgalmas volt. A hosszú pottyanást is élveztem amit Lara megtesz miután meghúzza a fali kapcsolót. Esetleg kipróbálhatnád Andreas Lindstrom 'Little City'jét. Az pont neked való kell legyen!

Daniel: A hosszú pottyanáshoz sok teszt kör kellett, hol kell Larának törött nyakkal kikötni. Ez olyan szituáció ahol mindent jól építesz, de az editor valami furcsa okból, nem fogadja el a triggereidet. De nam akartam feladni, mert tetszett ez a küldetés és aztán valahogy kialakult végül. Azt hiszem mikor következőre játszok egy szerki pályával, ki fogom próbálni 'Little City't. Kösz a tippet.

Ian: Sunburn. Ugyanaz volt az ötleted mint nekem 'The Final Quest' pályámhoz. És előbb értél oda mint én! Hogy találtad ki az ötletet a végére? És nem nehéz kicsit az az időzített kihívás?

Daniel: Első gondolatom Sunburn're az volt, próbáljak valami újat... igazán újat, még ha furcsa is! Szóval azzal kezdtem hogy átmegyek falakon és azzal fejeztem be hogy megölöm Larát! Hirtelen jött ez a gondolat és nagyon viccesnek találtam! Szerintem MINDENKI arra számított hogy az ajtó kinyílik vagy valami. Vajon miért volt néhány ember 'csalódott' emiatt! Jobb lett volna ha Lara bemegy az ajtón és minden rendben? Nagyon kiváncsi voltam az első reakciókra erről! Bocsi hogy elloptam az ötleted anélkül hogy tudtam volna róla! Most hogy végződik a pályád?

Ian: Pályámnak úgy lett vége hogy Larát kilapítja egy tüskés golyó, míg egy oszlop tetején áll. Ha leugrik az oszlopról, égő padlóra esik. Semmilyen módon, elméletileg nem élhette túl. Azonban, egy fan küldött egy részletes leírást arról hogy tudta megcsinálni nemcsak hogy Lara túlélje, de meg is szerezze a Hand of Orion't (amit szimplán csalinak használtam, hogy Lara az oszlopra kerüljön). Ami eszembe juttatja, sok visszajelzésed volt emberektől a pályáidról?

Daniel: Ez király! Soha nem kaptam mailt egy pálya miatt. De a fórumon többször megkérdeztek hogy működik ez és az. Mindig csak utalásokat adtam, mert teljes leirást adva pályáim unalmasak lennének, azt hiszem! De több reviewt olvasok mint valaha gondoltam volna és legalább a visszajelzés amit most adtál a kérdéseiddel mégérte megcsinálni minden munkámat! Köszi ezért! ;-)

Ian: Szivesen. De, vissza Sunburn're; nem nehéz kicsit az az időzített kihívás?

Daniel: Úgy érted a csapda 8 golyóval? Nagyon nehéz, persze! Többször meg kell halnod és aztán megkérdezni magadtól miért! Mikor tanulmányoztad kicsit a szituációt, elugorhatsz az első kő elől és aztán van egy kis út a guruló kők között, ahol elmenekülhetsz! Azt hiszem csak egyetlen 'koreográfia' van túlélni ezt! De mikor csinálod, olyan mint egy akció mozi! De ezen a pályán a küldetésnek nagy kihívásnak kellett lennie, ami nagyon irónikussá teszi a végét.

Ian: Nem, a kihívás amire utaltam Sunburn'ön az volt ahol Larának le kell jutnia egy nagy terem tetejéről egy ajtóhoz ami kitriggerelődött nyílni. Elég sokáig tartott amíg rájöttem hogy valami triggerelődött, tulajdonképpen. BTW, nagyon jó secret terület abban a teremben!

Daniel: Mielött kiadtam a pályát, az első aki játszott vele, jó online barátom Freeman Porter volt. Ő volt az első aki elmondta hogy nagyon csúnyán elakadt ott és hogy hozzá kellett volna adnom valami 'kattanás' szerűt, mikor rálépsz a triggerelt mezőre. Talán ez jogos! De végül, azt hiszem mindenki rájött, mert csak a nagy szoba volt és nem tudsz vissza menni, szóval MUSZÁJ lennie ott valaminek! Különben unfair'nek találnám, én is! Azt is gondoltam hogy világos, hogy kell lennie értelmének a triggerelt mezőnek, mert máshogy néz ki és különben zsákutca lenne és nincs oka hogy miért mászhatsz fel oda.

Ian: Én magam nem vagyok biztos átjárható falakban. Használtad őket néhányszor ezen a pályán. Ez a koncepció nem unfair kicsit a játékosnak? Vagy adtál egy utalást valahol, amit talán elnéztem?

Daniel: Kétszer használtam ezeket az átjárható falakat Sunburn'ön! És mindkétszer el voltál akadva egy nagyon kis szobában amiben szinte semmi nem volt. Tetszett az ötlet hogy Lara csak egy szobában kezd és úgy látszik ez minden! Volt utalás az első szobában. A fal ahol át tudsz menni némileg irreálisan volt megvilágítva, mintha a fény mögüle sütne. Azt hiszem mikor másodszorra használtam az effektust, nem adtam ezt az utalást. De mikor Lara beszorul egy ilyen nagyon kis szobába, nem akadhatsz el többre mint egy perc amíg megtalálod a trükköt kijutni. Azt hiszem azért volt az ötlet mert valami 'mágikus' elemet akartam beletenni.

Ian: OK, ideje Deadlocknak. Igazán nem szereted őt, ugye? Az a végződés brilliáns volt! Ugye igazán élvezed Larának szenvedést okozni? És honnan vetted azt a sikítást?

Daniel: Okay... megfogtál! Miután játszottál Tomb Raider mind az 5 részével, van egy pont ahol azt kiáltod: ****!!! Túl messze fut, beleesik lukakba és megfullad vízalatt! És találd ki! Ezt szándékosan csinálja hogy minket őrületbe kergessen! Ez az igazi ok, amiért meg kell halnia abban a kis szobában! Boldog vagyok, hogy tetszett neked az ötlet hogy 'képernyőn-kívül' ölni meg. Néhány játékosnak megint nem... azt hiszem következő pályámnak boldog vége lesz, ahol összeházasodik egy múmiával... ;-) A sikításokat a Blink 182-CDmről 'Dude Ranch' vettem. Van egy vicc túl track'ek között, ahol valami srác megmutatja valami lánynak eh... valamit és aztán a sikítások! És most már tudod IGAZÁBÓL mi történt az ajtó mögött! :-D

Ian: Ezen pályák melyike a kedvenced? Van valami konkrét eredményed amire leginkább büszke vagy?

Daniel: Mivel szeretek harcolni ellenségek falkáival, azt hiszem Gloomy Waste a kedvenc pályám! Az atmoszféra is tetszik! A halott emberek a földön, a patkányok és a zöld ég! Tudom sok jobb pálya van amiben ezek vannak, de nekem akkor is tetszik. Büszke vagyok a 8 guruló kőre Sunburn'ön, a ködös szobára a múmiával és patkányokkal Deadlockból és annak a pályának a végére persze! De azt hiszem Lara megölését még jobban is lehetne csinálni... Van néhány furcsa fantáziám! ;-)

Ian: Meddig tart neked megkonstruálni egy pályát?

Daniel: Attól fűgg mennyit dolgozok rajtuk minden nap! Roaming'ot a téli szünetben készítettem! Azt hiszem 4-6 órát töltöttem az editorral minden nap és befejeztem a pályát úgy 3 hét alatt! Azt hiszem a többi pályához mindhez úgy egy és fél hónap kellett 1-2 óra építéssel minden nap.

Ian: Képes voltál elérni mindent amit terveztél?

Daniel: Deadlock után elkezdtem készíteni Stage Fright'ot. Még nincs kész, mert mindig abbahagyom a projectet, csak hogy újra kezdjem 3 hónappal később, és így tovább! Ez a pálya hosszabb lesz és nagyon király! De nem tudom valaha ki lesz-e adva! Esetleg csak a végét adom ki... :-D Pályáimon mindig van pár ötlet amit nem használhatok, mert az editor nem akarja! Például: Deadlock'on kellett volna lennie egy küldetésnek, ahol bele kell lőnöd egy csontvázt egy lukba a shotgunnal, ahol el kéne pusztítania egy vázát a kardjával! De a probléma az volt, hogy a csontváz eltűnt, miután leesett... :-(

Ian: Miért tartod meg Stage Fright'ot magadnak? Különösen miután annyi munkát tettél bele!

Daniel: Nem tarthatom meg én magam az hiszem! De sok munka van még hátra! De egy nap ki fogom adni. Butaság lenne ha nem, igazad van! Ma elkezdtem folytatni a munkámat és talán befejezem egy hónap alatt, ha nem tartok megint szünetet. Tények róla: színház színhely (TR 2), sötét atmoszféra mint Gloomy Waste'en, néhány trükkös küldetés amiben van 'Mászkálás tényező'... beleértve egy nagyon hosszú létrát... ha ha. És azt hiszem nem adom fel az LSD-megvilágításomat! ;-)

Ian: Mi van más Szerkesztett Pályákkal. Játszottál bármelyikkel? Ha igen, melyikek nyűgöztek le legjobban?

Daniel: Sok szerki pályával játszottam. De sajnálom, elfelejtettem a nevüket! De volt néhány pálya, ahol azt gondoltam: 'Wow, ez a srác őrült!' Néhány pályát egy életen át kellett tartson megépíteni. Tisztelet! Emlékszem hogy Lara's Return're Hokolo'tól nagyszerü volt. És egy másik jó Behind the Warpgate UFO'tól, azt hiszem! Nem ismerek egyet sem az újabb pályákból, attól tartok. Köszi megint a kérdéseidet és visszajelzést! Ez az interjú jó szórakozás volt és motiváció a Stage Fright-projecthez!

Fordította: Akci