Renato Wanser

Treeble (Lucas) interjúja Portugálul és fordítása Angolra September 2002

Lucas: Kezdésnek, az alapok. Hogy volt az első kontaktusod Tomb Raiderel?

Renato: Mindig szerettem játékokkal játszani a régi Game and Watch óta, aztán Atari, később Nintendo és aztán Super Nintendo. 1997ben bátyám vett egy Playstationt és áthívott játszani. Átmentem a házába és kábé három játéka volt, köztük Tomb Raider. Mikor a joysticket a kezemben tartottam éreztem hogy van valami nagyon más ezzel a játékkal. A karakternek majdnem valós animációi voltak, impresszív helyszinek, a lehetőség felfedezni azokat a helyeket, a kamerák innovatív effektekkel, dolgok amiket még sosem láttam, minden tökéletes volt! Tettem félre pénzt és vettem egy Playstationt és Tomb Raider 1t. Nem tudtam leállni, órákat és órákat töltöttem játékkal és izgatott lettem minden pályára amit be tudtam fejezni. Minden területnek más meglepetése volt. Sokszor játszottam azzal a játékkal amíg be tudtam fejezni az összes secrettel. Később ott volt Tomb Raider 2, új helyszinekkel és nagyszerű innovációkkal mint a megvilágítás, új ellenfelek. Mindez együtt elámított és azon tünődtem hogy tudnak ilyen tökéletességű játékot csinálni. Tomb Raider 3, még több izgalom, új helyek, változatos ellenfelek, elképesztő színhelyek. Amikor csak ráértem azzal a csodálatos játékkal játszottam. Később Tomb Raider 4 és még több izgalom azokban az Egyiptomi kalandokban. Megint ott voltam, ültem a Playstationom mellett úgy érezve én vagyok a főszereplő. Aztán Tomb Raider Chronicles a Level Editorral és aggasztó hírekkel - ez lesz a sorozat utolsó játéka. 'Lesz másik Tomb Raider?', kérdeztem magamtól. Egy idő után eufórikus hírek Eidostól - egy új Tomb Raideren dolgoznak!

Lucas: Miért döntötted el hogy csinálsz saját pályákat?

Renato: A Level Editor megjelenésével tudtam csinálni saját pályákat, személyre szabni és meg is osztani ötleteket és csatlakozni ezekhez a lenyűgöző emberekhez az Interneten. Eleinte nagyon nehéz volt, de idővel belerázódtam. Csak a lehetőség tényére pályák készítésére megkönnyebbültem - Tomb Raider örökké fog tartani!

Lucas: Mondj többet az első pályádról, King Tut.

Renato: Mikor King Tutot (megjelent Dec 30, 2001) csináltam még tanultam hogy dolgozzak az Editorral, sok dolog még rejtély volt és az Angol Manual nem segített sokat, szörnyű az Angolom. De eldöntöttem hogy megcsinálom első pályámat, és valami mást akartam nyitásnak, mivel sok szerki pálya amivel játszottam általában egy fly-byal kezdődött, néhány kivétellel, mint KingSpydertől The Caves, még ha az is flyby kamera volt. King Tut nyitása sok munkát adott, próbáltam jól időzítve vágni a kamerákat és szinkronizálni a triggereket, de azt hiszem tetszett az embereknek. Addig még nem csináltam pályát, csak néhány tesztet hogy megtanuljam az Editort.

Lucas: És Selvagemről? Kicsit doboz szerű egy jungle helyszinnek. Elégedett voltál ezzel vagy nem volt időd hogy jobban kinézőre csináld? (Interjúkészítő megjegyzése: 'Selvagem' jelentése 'savege', 'vad' Portugálul.)

Renato: Selvagem (megjelent Jul 6, 2002) igazából bátyám kérésére készült, azt akarta hogy neki építsek egy pályát. Először nem akartam kiadni a nyilvánosságnak mert nem voltam teljesen elégedett vele, de megtettem. A pálya tényleg kicsit doboz szerű, de úgy éreztem sokat fejlődtem a készítése alatt, mint a vizesés.

Lucas: Amíg Selvagemről beszélünk, miért ilyen név a pályádnak? Lara vagy a kaland vad?

Renato: A név nem Larára utal. Mikor befejeztem a pályát nem tudtam milyen nevet adjak neki, és egy barát javasolta a nevet, így lett a pálya neve Selvagem.

Lucas: Mit gondolsz TR:AoD megjelenése elég erős lesz hogy a Level Editor bukását okozza? És mi lesz veled, fogsz pályákat építeni a megjelenése után?

Renato: Szerintem TR:AoD megjelenése csak még jobban felhívja rá a figyelmet, elvégre mindannyian olyan régóta várjuk hogy játszhassunk vele, de az emberek hamar visszatérnek a Level Editorhoz. Nem hiszem hogy legyőzheti a TRLEt, mert aki szereti Tomb Raidert mindig lesznek megvalósítandó új ötletei és a Level Editor az egyetlen mód. És igen, tovább fogok pályákat építeni. (megjegyzés: például: Traps és Traps 2). Sok a lehetőség a jelenlegi Level Editorral és emberek készítenek custom eszközöket amik még jobbá teszik.

Lucas: Általában mit csinálsz szabadidődben? És milyen zenét szeretsz hallgatni?

Renato: Legtöbb időmet a computerrel töltöm, játszok szerki pályákkal és dolgozok a Level Editorral, sok tanulnivalóm van még hiszen még nem tudom hogyan használjak bizonyos featureöket. És zenéről, kicsit mindenből szeretek, de kedvenceim MPB, 60as dalok... (Interjúkészítő megjegyzése: MPB = Música Popular Brasileira, 'Populáris Brazil Dalok')

 

Fordította: Akci