Mugs (Pat Chancey)

Andzia9 interjúja September 2010

Andzia9: Mondanál valamit magadról?

Mugs: 62 éves vagyok, elvált, lakhelyem St. Petersburg, Florida két aranyos fekete cicámmal (Pi - aki The Blue Pi'al lett híres - és Zoë). Miután egy 30-éves karrierből visszavonultam 1999ben, egy barát bevezetett computer adventure játékok világába. Legelső játékom The Lighthouse volt - azt hiszem ez volt a neve - olyan jó szórakozás volt - rákattantam. Kipróbáltam Mystet következőnek, de nem igazán voltam oda érte és aztán hallottam Tomb Raiderről.

Andzia9: Hogy nézett ki első alkalmad Tomb Raiderrel?

Mugs: Azt hiszem The Lost Artifact volt, Platinum Collection amit kiárusításon találtam egy nap. Egyszerüen imádtam, de hamar felismertem hogy nem tudok egyszerüen játszani a játékkal - nem voltam elég jó és folyton elakadtam. Felfedeztem Stella siteját a segítő linkekkel és az vezetett Michael Pragerhez és az ő angyal bandájához. A többi, ahogy mondják, történelem. Amint megtanultam Lara irányítását, elkezdtem gyűjteni minden Tomb Raider játékot amit csak találtam. A várakozás az új játékok megjelenésére egyszerüen elviselhetetlen volt! Azt hiszem ez az oka hogy 'regular' lettem Michaelnél és így élvezem a fórumot.

Andzia9: Mikor és miért kezdtél dolgozni a level editorral?

Mugs: Nem kezdtem el a saját kalandom a Level Editorral egész 2005ig, de elkötelezett játékosa voltam minden szerki játéknak ahogy lejöttek a futószalagról. Annyira izgalmas hogy amatőrök készítik ezeket a csodálatos játékokat. Természetesen bökdöste a kiváncsiságom és elkezdtem követni a beszélgetéseket a Level Editor Kérdések fórumon. Persze nekem is megvolt a Level Editor és a manual szóval tanulmányozni kezdtem. Michael Bender (Tony Tomb) a szárnya alá vett és mentorált. Örökké adósa leszek azt kivánom bár visszajönne egy hellora!

Andzia9: Honnan veszed az ötleteidet?

Mugs: Hmm. Ez érdekes kérdés. Azt hiszem játék építésem leginkább a különböző helyszinek és animált objektumok utáni vágy vezérli. Eddigi kalandjaimban (kivéve a BtBeket) voltak tágas helyek, hó, és város. Kedvenc részem a pálya-építésben a textúra wadok megalkotása. Órákat tudok tölteni különböző textúrák összerakásával és inspirációt merítve belőlük.

Andzia9: Van meg valami az eredeti Tomb Raider játékok közül? Melyik a kedvenced?

Mugs: Igen, nagyon is, megvannak. Nagyon nehéz kedvencet választani, de vagy The Last Revelation vagy Chronicles lenne.

Andzia9: Fogsz új szerkit építeni? Ha igen, van már ötleted miről fog szólni?

Mugs: Nagyon is szándékozom tovább építeni. Volt néhány érdekes útakadályom (egészséggel-kapcsolatos) ami az utamba került nemrég, de a lélek határozottan építeni akar. Dolgozom pár ötleten - néhány nem állt meg a tesztelés során úgyhogy újra kellett gondolnom a helyszint. Jelenleg egy Dél Tengeri kalanddal próbálkozom amiben használhatok búvárt (ellenfél) és tengeralattjárót. És várom a lehetőséget hogy használhassam a kötélkilövő fegyvert!

Andzia9: Gondoltál rá valaha hogy DXTRe3D'val csinálj pályát? Vagy NGt vagy valami hasonlót preferálsz?

Mugs: Oh jaj. DXTRe3D? Őszintén nem tudom mi az. Egy kezdővel beszélsz (még ha öregebb is) ha pálya építésről van szó. Nem mintha a kor szügségszerüen meghatározná a képességet és tudást. Még meg találom az utam a hard-core játékokban a legjobbamat nyújtva. De bárhogy is, egyszerüen imádom NGLEt és TRNGt és megtanulni azokat a kissebb nagyobb trükköket elég hogy megtaláljam és elkerüljem a bajt.

Andzia9: Van kedvenc momentumod a pályáidról?

Mugs: A kedvenc játékom Ice volt. Imádtam azt a játékot építeni és olyan büszke voltam arra amit el tudtam érni. Azt hiszem a kedvenc momentumom a játékban felmérni a barlangot és aztán elintézni a fegyvereket és rosszfiúkat fent. Személy szerint nagyon szórakoztatónak találtam és alig vártam hogy a játékosok és élvezzék az akciót. Legalábbis remélem hogy élvezték.

Andzia9: Van kedvenc pályád más készítőktől?

Mugs: Annyi kedvenc építőm és játékom van. A listám teteje: Richard Lawther, Scott Gin (EssGee), és Titia Drenth (Titak). Vad lovak sem tudnának megállítani hogy ezeknek az építőknek pályáival játszak. Azt hiszem egyszerüen kimagaslók. A kedvenc játékomról, az övék mindegyike ott a listán, de a listám nem teljes TRLE Gold 04 - Lara at the Movies nélkül. Ez az egyik legjobb játék kollekció és micsoda közös munka eredmény! Egyszerüen bámulatos!

Andzia9: Van rá esély hogy egy nap más játszható karaktert teszel új pályádba, mint Kurtis, Amanda, Doppelganger vagy valaki más?

Mugs: Ha arról beszélsz hogy egy ilyen karakterrel helyettesíteni Larát és annak a karakternek építeni pályát akkor a válasz valószinüleg 'Nem'. Attól tartok túl puritán szivű vagyok. A játék nem ugyanaz Lara nélkül.

Andzia9: Melyik pályádat tartott legtovább megcsinálni? És ugyanzt volt a legnehezebb is, vagy az egy másik volt?

Mugs: A játék amit a legtovább tartott megépíteni Ice volt. Minden játéknak megvannak a saját kihívásai - csak megpróbálni belevenni mindent amit megtanultam az építésről egyre inkább időigényes. Ice az a játék amire nem bánnám ha a játékos visszatér és biztos vagyok benne most már sokat tudnék javítani a nyilánvaló hibákon amiket vétettem, de azt hiszem a játék 'gerince' stabil és ezért érte el a legjobb átlagos értékelést.

Andzia9: Mi okozza neked a legnagyobb problémát az építésben?

Mugs: Azt hiszem az egyik legnehezebb része az építésnek a legjobb megoldást megtalálni egy objektumra a létező 'raktárból'. Nem azt mondom hogy nincs több ezer brilliáns elérhető objektum hogy használjuk (köszönet neked TRSearch és Levelbase és ti mesés szerki objektum építők akiktől olyan csodálatos hogy megosztjátok különleges műveiteket!!), de igazán szenvedek mert nem vagyok képes szerki objektumokat csinálni - azt hiszem ez olyan dolog ami igazán szétválasztja a nagyszerű játékokat a többitől.

Andzia9: Fogsz újra részt venni Back to Basics projectben idén vagy később.

Mugs: Imádom a BtB versenyeket. Annyira jó móka részt venni benne, szóval biztos hallani fognak még rólam. És talán megpróbálok részt venni a Karácsonyi pálya építésben idén.

Andzia9: Melyik más pálya építőket tisztelsz?

Mugs: Rettentően tisztelek sok építőt. Amint töltöttél időt saját pálya készítésével rájössz hogy igazából mekkora dolog egy nagyszerű játék elkészítése. Nem csak a story. A megvilágítás és zene. A játékmenet. A helyszin (textúrák). A megfelelő arányok és objektum választás. Annyi monden tartozik bele. 'Bravo't kell mondani az építőknek akik annyi időt és energiát fektettek bele hogy pont jó legyen. Sorry, egy kicsit elkalandoztam a kérdéstől. Más építők akiket imádok: QRS, Clara, eTux, Cowboy, Agnes, DNF Productions…. Hosszú egy lista.

Andzia9: Állsz kapcsolatban különböző szerki pálya készítőkkel? Találkoztál valakivel személyesen?

Mugs: Különleges privilégiumom volt találkozni Catherinel (Tinka) néhány éve. Ő és QRS és én mindig is super kapcsolatban álltunk mint Társ-adminisztrátorok itt és találkozásunk olyan természetes esemény volt amilyen csak elképzelhető. Mintha évek óta barátok lennénk - ami, persze, igaz is. Végig élveztem a látogatását - kedves fiatal csajszi! Annyi emberrel imádnék találkozni - a mi siteunkról és Lara's Levelbaseről. Az az érzésem be kell érjem a 'cyber-space' látogatásokkal egyellőre.

Andzia9: Milyen más érdeklődésed van Tomb Raideren kívül?

Mugs: Mi? Úgy érted létezik más is az életben mint Tomb Raider? Hát, okay talán néhány más érdeklődés. Imádok festeni és próbálok minden héten időt találni rá barátokkal. Ez valószinüleg inkább csak kifogás hogy összeüljünk pletykálni és aztán menjünk ebédelni, de néha sikerül produkálnunk valami művészetet. Imádok időt tölteni hugommal és unokaöcsémmel. Mielött az egészségem téma lett, imádtam dolgozni általános iskolás srácokkal akik küszködtek az olvasással. Az annyira érdemes feladat és hálás mikor látod hogy elérnek bizonyos célokat. És imádtam dolgozni a kertben - már amilyen szárazság-sújtotta volt az utóbbi úgy 5 évben itt Floridaban. Vissza kellett vennem néhányból ezek közül, de így több idő van TR játékokat építeni!

Andzia9: Családod és barátaid játszottak valaha pályáiddal?

Mugs: Hát, ezen a kérdésen nevetnem kell. Az összes családtagom be lett rángatva a computer szobába és leültetve és megnézték mindegyik kalandomat. Ha ez nem elég, végig lettek vezetve a level editor fázison hogy valóban értékeljék minden kemény munkámat. Legtöbbször nevetnek és megmondják hogy dilis vagyok, vagy vállon veregetnek és azt mondják 'Gee, milyen nagyszerü dolgot csináltál itt. Most már mehetünk enni?' Valószinüleg ugyanez a reviewerek válasza feltünősködéseimre. LOL!!

Andzia9: Elolvasod a véleményeket munkádról vagy ignorálod őket?

Mugs: Viccelsz? Mindet elolvasom legalább háromszor. Ha kedvesek, talán négyszer is. Komolyan, próbálok tanulni amennyit csak lehet a játékaimról a visszajelzésekből.

Andzia9: Nagyon köszönöm az interjút, Pat!

Fordította: Akci