MichaeP (Michael Prager)

Momster (Cheryl Kinkoph) interjúja Augustus 2002

további kérdések Nefertari és Bex - alcím "Hogyan Kergessük Őrületbe Magnust"

Eredetileg Palopique (Hans-Willi Brüggen) kezdte az interjút Michaelel és ahogy személyes ügyek váltak sürgetőbbé, Michael megkért hogy vegyem fel az ügyet. Következik némi információ amit Palo gyűjtött:

Michael közvetlenül a TR5 végigjátszása után kezdte a Level Editort és elkezdett építeni a manualt nézve, a standard tut1 waddal. Lenyűgözte és első pályája Január, 2001ben jött ki. A visszajelzés nem volt annyira jó szóval elkezdte a következőjét - 'Seven Islands', egy külső pálya és eleinte ránézett a TombRaiders.com Fórumra. Michael szereti a logikus pályákat, játékmenet és rejtvények fontosak és Sash'el való kapcsolaton keresztül, elkezdett reviewkat írni. Egy nemzetközi találkozó Michael nagy célja. Michael egy Heilbronn nevű várostól délre él, imád utazni de szeretné ha többet utazhatna úgy ami nem a munkájával kapcsolatos. Különösen Mexicót szeretné újra meglátogatni és imádja Londont. Szeret Angol irodalmat és regényeket olvasni és az életben általában csendes és mindig gondolkodik.

Cher: Meséld el hogy kezdődött érintettséged Tomb Raiderrel?

Michael: Wow - ez különösen eredeti és meglepő módon kezdődik. Majdnem váratlanul ért azonnal.

Cher: Ha most DougE'vel beszélnék, mondanák valami durvát.

Michael: ts ts - azt hiszem meg kéne nyugodnod.

Cher: Hát, az elején kell kezdenünk nem?

Michael: Mi is volt a kérdés - ah, helyes... Igen, a kezdet... akkor 1996... Nem hiszem el hogy majdnem 6 éve volt és igazából nincs emlékem hogy pontosan miért vettem meg TR1t, de megvettem akkor és egyszerüen imádtam a legelső pillanattól a barlangokban. Nagyon sokáig nem vettem észre a legelső kapcsolót pont az ajtó mellett, de a frusztráció nem volt olyan nagy szóval folytattam... Elég gyorsan befejeztem TR1t és azt hiszem már akkor kaptam némi segítséget Theresa tombraiders.com sitejától És azóta a Német megjelenés napján megvettem a folytatásokat és játszottam velük a Karácsonyi periódus alatt.

Bex: Mit találsz olyan vonzónak Lara Crofton, és mit nem szeretsz vele kapcsolatban?

Michael: Lara mint személy? Elég vicces de meglehetősen 'feltűnő' női attribútumai soha nem voltak vonzóak nekem. Tetszett hogy gyorsan egy karakterré vált egy storyval a háttérben etc. mert ez annyival könnyebbé tette hogy teljesen azonosuljak a játékkal és összes mozdulata olyan király volt és annyira, de azt hiszem királyak lettek volna akkor is ha egy srác lett volna (meglátjuk hogy ez az állítás megáll-e mikor Kurtissel fogok játszani AoDben - LOL)

Cher: Meddig játszadoztál a Level Editorral mielőtt igazából építettél egy pályát?

Michael: Egy hetet vagy kettőt - addig tartott hogy újra építsem a tutorial pályát és átgázoljak a manualon. Mint sok más pálya építő gyorsan befejeztem TR5t és aztán újra játszottam gyorsaságra 4:10 alatt és abban a pillanatban figyelmemet arra a második zöld CDre fordítottam a csomagban.

Cher: 3 pályát készítettél, Escape with the Amulet of Horus, Seven Islands és Blue Sphere. Melyik a személyes kedvenced.

Michael: Igazán nem tudnék választani.

Bex: Gondolod hogy a Pálya Építő scene kihal majd TR:AoD megjelenésével?

Michael: Nem - nem gondolom hogy AoDnek bármi hatása lesz rá. Sok építő már eltűnt a sceneről mások, még mindig erősen nyomják a pletyka szerint AoD elég rövid lesz szóval, a figyelem lehet hogy átvált egy pillanatra de azt hiszem új szerki pályák jönni fognak még egy darabig - lassabban persze de fognak.

Cher: Bármi terv egy újabb Michael Prager pályára?

Michael: Igen és Nem - büszke vagyok hogy részt veszek a Lucas (Treeble) által managelt Eidos Projectben ami épp kész lett az utolsó szoba felépítésével és most a textúrázás fázisban van, és van néhány papirom a fiókomban ötletekkel, de nem nyúltam komolyan az editorhoz több mint egy éve és megint sok dolgot kell megtanulnom előlről plusz az összes új eszköz ami kell hogy valami rendeset építs. És aztán ott van idő ügye - a website futtatásával és még sok a játszanivaló pálya és review...

Cher: Lenne egyáltalán időd egy újabb pályát készíteni a fórum moderálására és fenntartására fordított idővel, munkával és magánéleteddel?

Michael: Nos, a válasz az lenne hogy - arra sincs időm hogy fenntartsam a siteot és fórumot, játszak pályákkal és dolgozzak és a magánélet de azért így is megcsinálom valahogy - szóval ebből a szempontból akár építhetnék is egy pályát - de azt hiszem már túl régóta nem csináltam.

Bex: Hogy találsz időt dolgozni, fenntartani a fórumot, updateelni a mindig-változó web siteot, reviewkat írni és a feleségeddel időt tölteni - más szavakkal, alszol egyáltalán?

Michael: Igen, szoktam aludni - bár határozottan nem eleget... és nem, nem töltök elég időt a feleségemmel - de mivel ő új hobbik felfedezése (festés, olvasás, játék gitáron) fázison megy keresztül, neki is sok idő kell magára, szóval megoldjuk...

Cher: Be akarsz juttatni egy pályát a top 50be? Vagy elégedett vagy azzal ami csináltál és a site moderálásával?

Michael: Nem, nem akarok bejuttatni egy pályát a Top50be és tulajdonképpen szerintem senkinek sem szabadna. Ez nem erről szól. Nagyon elégedett vagyok három pályám értékelésével és tisztában vagyok vele hogy kicsit magasabbra vannak értékelve mint volnának ha a készítő nem én lennék.

Cher: Gondolod?

Michael: Igen - az értékelésekből sok még régenről való és ma alacsonyabb lenne - szóval nem panaszkodom.

Cher: Van kedvenc szerki pályád? Kedvenc pálya készítőd?

Michael: Simán van 100 kedvenc pályám, de mint sokan tudják, Tomb of Cleopatra's Handmaiden valahogy különleges nekem, klasszikus, nosztalgia pálya. Ami a készítőket illeti csak a szokásos gyanusítottakat tudnám megnevezni és ahelyett hogy kihagyok valakit, ezt nem teszem.

Bex: Van bármi amit igazán nem szeretsz szerki pályákban?

Michael: Sokminden - LOL! Útvesztők, sötét útvesztők, sötét vízalatti útvesztők, jelöletlen mászó vagy csimpi útvonalak, jelöletlen tüske csapdák - említettem már az útvesztőket?

Bex: Volt már hogy játszottál egy szerki pályával és, egy igazán jó résznél, gondoltad "Ooh, bárcsak én csináltam volna!" Ha igen, milyen rész volt?

Michael: Nem egészen így. Gyakran kérdezem magamtól 'Hogy csinálta ezt'? mikor felkelti az érdeklődésem valami amit nem gondoltam lehetségesnek az editorral. Persze, az új eszközökkel sok dolog lehetségessé vált és már rég nem csodálkozok semmin.

Cher: Nemrég szabadságra mentél Austriába, azt hiszem, gondoltál a fórumra és tűnődtél hogy mi vele a helyzet?

Michael: Igen, nem tehetek róla - és találd ki volt egy internet terminál a hotelban és olvastam a fórumot minden este. Bár sikerült megállnom hogy postoljak de olvastam.

Cher: Az eredeti fórum tagok közül néhányan biztos tudják, de miért a Fórum? Honnan jött az ötlet, miért TE?

Michael: Az ötlet nem az enyém volt. Már volt egy igen jó reviewer közösség és Webknight volt aki felajánlotta hogy elkészíti és hostolja a fórumot a sitehoz és persze én boldogan elfogadtam és nézd ma hol tartunk 250+ tag és közel az első évfordulónk. Itt sokkal tartozom Dirknek és szomorú hogy vannak személyes okai ami miatt kilépett a közösségből, hiszen nélküle igazán nem létezne úgy ahogy ma létezik.

Cher: Hogyan fejlődött a Fórum kezdete óta?

Michael: Igazából a struktúra soha nem változott - kivéve a Zsűri forum hozzáadását. Nem tudtuk mi fog történni és végül játékosok fóruma lett semmint építőké, ami felőlem rendben volt mert én is játékossá váltam - Vannak más és jobb fórumok pálya építőknek hogy megosszák tippjeiket és trükkjeiket de azt merem mondani, kevés az olyan fórum, vagy egy sincs, hogy segítsen mikor elakadsz egy szerkesztett pályán.

Nef: Mik voltak az elvárásaid mikor te és Dirk megcsináltátok a websiteot és fórumot és mennyire vadul különbözik attól a realitás.

Michael: Igazából nem voltak elvárásaink - nos, nem igazán beszélhetek Dirk nevében de csak úgy gondoltuk adunk neki egy esélyt és meglátjuk mi történik. Azt hiszem nagyszerűen alakult mert olyan barátságos hellyé vált mint egy virtuális otthon. Annyira kevés igazi veszekedés és gond volt a fórumon ami elképesztő azt hiszem talán 5 postot töröltem moderátor szerepben az egész elmúlt évben.

Cher: Igen, és egyik az enyém volt.

Michael: No comment.

Cher: Biztos vagyok benne hogy tagok jönnek és tagok mennek, és aztán vannak akik a környéken vannak amióta a fórum létezik. Vannak tagok akik már nem aktívak, és megmaradtak a fejedben? És ha igen miért?

Michael: Újabb trükkös kérdés megválaszolni, mert ha kiválasztasz egyet kihagysz másokat, de igazából hiányzik minden egyes személy aki reguláris fórum tag volt és aztán ismert vagy ismeretlen okokból eltűnik.

Cher: Baráti körödben, vannak más "raiderek" És barátaid tudnak Tomb Raider "fétis"edről:

Michael: A régi napokban volt egy kollegám aki szintén játszott a reguláris sorozattal de mostanra megházasodott, van két gyereke és más prioritásai. Persze épp most találkoztam 'új' barátok egy fantasztikus körével a Német TR találkozón Juliusban akik pont olyan fűggők mint én. Más barátok tudják hogy sok időt töltök a siteommal és igazán csodálják a több mint fél millió hónapos találat mennyiséget és a mesés Review Staff lapot mindazokkal a különböző emberekkel.

Cher: Volt nemrég egy "newbie" beáramlás az utóbbi időben. Ezt minek tulajdonítod?

Michael: Igazából mindig ez volt a helyzet és néhány aztán maradt és regulár lett és mások nem. Minél nagyobb lesz a közösség annál magasabb a valószinüsége hogy megosztják barátokkal hogy van ez a site és ők esetleg ki akarják próbálni. A korai napokban bejártam sok fórumot és reklámoztam a siteom - ezt teljesen abbahagytam mert már nincs rá szügség.

Cher: Mennyi időt töltesz a fórum moderálásával és fenntertásával? Biztos HATALMAS mennyiségű munka.

Michael: Igazából nem - ti mind olyan barátságos banda vagytok - LOL. Alapvetően online vagyok napi munkaidőm nagy részében és gyorsan checkelhetem óránként vagy akörül az új postokat és az ezzel töltött idő fel sem tűnik. És bevallottan nem olvasok mindent az Elakadás egy pályán fórumban és megbízok az emberekben hogy értesítenek mikor elszaladnak a dolgok. A reviewkat naprakészen tartani sokkal több munka.

Nef: Pontosan miböl élsz? Tudom hogy ITben dolgozol de az sokféle bűnt takar?

Michael: Az összes mocskos részlet megtalálható a websiteom CV szekciójában. Röviden jelenleg én vagyok amit úgy hívunk az SAP Igény Tervező software Globális Termék Tulajdonosa amit Procter & Gamble használ világszerte hogy előre jelezze mely termékeket fogják vevőink megvenni tőlünk milyen mennyiségekben. A szerepbe tartozik sok nemzetközi kapcsolat; US, Ázsia, Latin America és Europa és remek szórakozás.

Cher: Milyen magas vagy?

Michael: ROTFL - ugye TEST magasságra gondolsz, igaz?

Cher: Mégis mit gondolsz? lol?

Michael: nemszámít - úgy 1.80 méter, feet & inchbe átváltani már neked kell (5ft. 11 inch).

Cher: ROTFL

Cher: Milyen szinű a szemed?

Michael: barna - nem látod a képen a review staff lapon?

Cher: mintha meg tudnánk mondani a szemed szinét, lol. Mi a feleséged neve és hogy találkoztatok?

Michael: Elmondhatnám neked a feleségem nevét de aztán meg kéne öljelek utána vagy ő ölne meg engem - nem akar megosztani semmit magáról a neten és én ezt tiszteletben tartom. 1984ben találkoztunk Brighton, UKben egy nyári iskolai vakáción - nagyon romantikus.

Cher: Emlékeztet Larára valamennyire?

Michael: Nem.

Cher: Mióta vagytok házasok?

Michael: 9 éve.

Cher: Feleséged játszik Tomb Raiderrel egyáltalán? Vagy bármilyen játékkal?

Michael: Csak alkalmanként. Mikor TR4 kijött kicsit több időnk volt és tett is néhány lépést és tetszett neki a játék ötlete, de az ő prioritásai máshol vannak.

Cher: Remélhetőleg megértő hogy annyi időt fektetsz a fórumba?

Michael: Lásd valahol feljebb - elég érettek vagyunk hogy kezeljük a prioritásainkat.

Cher: Vannak gyerekeitek? És ha nem, tervek család alapításra? *bár Cheryl úgy gondolja alig lehet ideje* lol

Michael: Mennyi időre van szügséged férfiként ha gyereket akarsz? 30 másodperc nem lesz elég? - de komolyan - a válasz nem és nincsenek jelenleg tervek - mindketten dolgozunk és élvezzük a munkánkat, szóval talán megtörténik talán nem - idővel kiderül...

Cher megjegyzése: Meg szeretném köszönni Michaelnek a kérést hogy megcsináljam ezt mert remek szórakozás volt. És sok köszönet Bex, Nefertari és persze, Palo a segítségükért.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Phil Lambeth és EssGee (Scott Ginn) interjúja Április 2011

a trle.net 10 Éves Évforduló ünneplések során

Phil: Mesélj kicsit a site teremtéséről. A te elméd gyermeke, vagy mások szintén érintve voltak? Milyen tényezők motiválták hogy elindítsd a trle.net'et és a fórumot?

Michael: Egyszer valaha... egy viharos téli éjjelen... hát, ok... talán nem volt ENNYIRE drámai. Vagy talán igazából mégis... még emlékszem egy Szombat reggelre, késő Február 2001ben. Üzleti úton voltam Cincinnati, Ohioban és a városban kellett maradnom hétvégére. Had mondjak csak annyit hogy nem éppen az a város ahol sok izgalmas dolgot lehet csinálni egy hétvégén (ha nem jól megállapodott helyi család vagy), szóval a neten kötöttem ki a hotel szobámban és ráakadtam egy postra tombraiders.com'on (Teresa oldala - ami sajnos ma már nem üzemel). Ez a post leírta hogy valaki el volt akadva egy szerki pályán és kereste a tovább vezető utat. Mikor olvastam azt gondoltam: Wow - az majdnem úgy hangzik mintha az én pályámmal játszana (Escape with the Amulet of Horus - amit csak szórakozásból feltöltöttem személyes homepage'emre néhány nappal korábban). Beletelt egy kis időbe míg leesett hogy TÉNYLEG az én pályámról volt szó. Valaki megtalálta a neten, letöltötte és most játszik. Kirázott a hideg erre az elég váratlan eseményre, mert tényleg csak magamnak építettem és soha nem gondoltam hogy másokat is érdekelhet.

Ez volt számomra a kezdet hogy belefolytam az online közösségbe. Előretekerés néhány hetet... mindenhol szerki pályák bukkantak fel folyamatosan és néhány site alakult melyek elkezdtek összegyűjteni letöltés link listákat, mint Michael J. Jelarcic (a TRWest alkotója) és Colin Grigson aki később maga is kiadott egy pályát és feltalálta a kis csomagoló eszközt ami segít embereknek scripteket konvertálni (sajnos, az ő siteja sem aktív már). Akkoriban két dolog zavart engem ezekkel a listákkal: Egyrészt hogy mindegyik pályanév alapján volt sorban és nem a pálya építők neve alapján és másodszor, az akkor már több mint 100 elérhető pályából, honnan tudjam melyikekkel játszak először, vagyis melyik érdekelne jobban mint a többi?

És aztán, egy nap Március 2001ben, kaptam ezt az emailt a világ másik oldaláról. Egy fiatal hölgy, neve Sash elismerését fejezte ki második pályámra (Seven Islands) és leírt néhány dolgot ami tetszett neki benne (és néhány mást is ami nem annyira tetszett neki). Folyamatosan váltottunk néhány emailt oda és vissza és elkezdtünk játszani az ötlettel hogy elemzünk/értékelünk pályákat és szolgálunk néhány rövid kommentárral a játékélményről és csak néhány nappal később, Sash küldött egy emailt olyan 30+ első reviewval pályákról, pontozva négy kategóriában amikről korábban beszéltünk. A többi, ahogy mondják, történelem... Nyilván nem léphettem vissza a megbeszéléstől akkor és elkezdtem készíteni a legelső listát (Excelben!) a 100+ akkor ismert pályáról, hozzáadtam Sash reviewit és az első sajátokat, Pálya építők alapján sorbarendeztem a listát és feltettem a személyes siteomra.

Jónéhány további hónapba telt mire mprager.de aztán átkonvertálódott trle.net'té, főleg mert nem éreztem helyesnek hogy ezt az egészet a 'saját nevemen' futtassam és Augustus 2001ben elkészült a fórum. Ahogy már elmagyaráztam az interjúban Cheryl'el még Augustus 2002ben, a fórum ötlet nem az enyém volt. Webknight volt az aki felajánlotta hogy elkészíti és hostolja a site fórumát, én elég fogalmatlan voltam ezekben a dolgokban technikailag. Nélküle, valószinüleg nem lett volna fórum évekig. Webknight maga kilépett a közösségből néhány évvel később személyes okokból és még mindig nagyon hiányoljuk.

Phil: Adj meg némi részletet a hátteredről és normál életedről. Életkor, végzettség, első és összes többi nyelvek, helyek ahol éltél, most miböl élsz, házassági állapot, Tomb Raideren kívüli érdeklődések.

Michael: Ezen részletek többsége megleshető mprager.de'n ahol láthatod az egész CV'met. Majdnem 44 vagyok, Német bennszülött, de mivel most már több mint 18 éve egy Amerikai cégnél dolgozok, valószinüleg többet írok és beszélek Angolul mint Németül. Managerként dolgozok a Procter & Gamble IT részlegénél, egy fogyasztói cikkeket gyártó és forgalmazó cég, sok productumot valószinüleg mindannyian használtok otthon. Az elmúlt 10+ évben globális felelősségem van a cég Tervkészítő Rendszer részlegében, úgymint software megoldások amik segítenek megjósolni mit gyártsanak mikor a gyárakban ahhoz hogy találkozzon üzleti vevőink igényeivel.

Mindig is Német bázisú voltam, de elég sokat utaztam/utazok a világ körül - mind üzlet és kedvtelésből, mert igazán élvezem látni más helyeket és érintkezésbe lépni a kultúrák széles változatosságával amit ez a bolygó kínál. Néhány éve, elváltam feleségemtől 15 év házasság után és ma szerencsés vagyok hogy együtt élhetek Reginával aka Gandalf, egy Tomb Raider társ - egyértelműen nem az utolsó előny amit ez a Tomb Raider vállalkozás tartogatott nekem az évek alatt... ;)

A munka, trle.net és utazás mellett, élvezek jó filmeket nézni, próbálok fitt maradni legalább nagyjából rendszeresen futok és elkezdtem geocaching'olni még 2008ban, mert jól megfér az utazással (Ha nem tudod mi az, check'eld geocaching.com).

Phil: Tipikusan mennyi időt töltesz a siteal hetente, figyelni, módosítgatni ahogy szügséges, postolni reviewkat, etc.? Van valaki aki segít ebben? Van szügséged valakire aki segít ebben?

Michael: Nem könnyű megmondani. Nyilván elég rutinná vált és mostanra olyan automatikus hogy majdnem észrevétlen. Ha éppen a környéken vagyok, általában minden nap benézek a sitera és aztán csak néhány perc itt és ott, ellenörzöm az update'eket, új pályákat, jóváhagyok reviewkat, új leirásokat, új pálya screenshotokat, változtatások a készítő vagy reviewer profilokban és ilyenek. Csak mikor nem csinálhatok update'eket egy hétig vagy akörül, töltök el talán 3-4 órát egy hétvégén hogy utolérjek mindent és a hónapi jelentést összerakni is általában 2-3 órát tart, attól függ mennyi új Hall of Fame pályát kell hozzáadni. Az évek alatt mindig volt valamiféle segítség, de ma igazából a legtöbb siteal kapcsolatos dolgot magam csinálom, mert elég megoldható és mert a fórum teljesen lekerült a vállamról és olyan csodálatosan futtatják az adminok - mugs, Tinka és QRS - és a Mod csapat. Továbbá igazán értékelem mikor emberek találnak apró tévedéseket vagy hibákat és felhívják rá a figyelmem, mint Mytly vagy manarch2 tette sokszor az elmúlt hónapokban.

Phil: Az építésbe trle.net előtt csaptál bele, vagy az később jött? Mi vitt rá hogy belépj és megnedvesítsd a lábad?

Michael: Ahogy feljebb már elmagyaráztam: igen, fordítva volt: Építés először, trle.net később. És az építésre az vitt rá hogy olyan gyorsan végeztem az elég rövid TR:Chronicles játékkal és kiváncsvá tett a képesség hogy egymagam készítsek egy játékot.

Phil: Hogyan látod a jövőt? Kezdesz belefáradni ebbe az egészbe? Felkészítesz valakit hogy átvegye végül? Meddig áll szándékodban folytatni az aktív trle.net'et és fórumot?

Michael: Mindig voltak (általában rövid) periódusok amik során igencsak bele voltam fáradva az egészbe. Legtöbbször ez kapcsolódott valalmiféle jelentéktelen marakodáshoz akár egyénekkel vagy más kapcsolódó közösségekkel - dolgok amiken utólag nevetnél, de a maguk idejében nagy dolgoknak látszottak. Mint mikor volt néhány 'hamis review' és több ember megpróbálta 'megtörni a rendszert' vagy értelmetlen hosszú eszmecserék versengésekről néhány TR site között, vagy általában, bizonyos emberek részéről publikusan demonstrált komoly tisztelet hiány a többiek felé. De minden alkalommal volt valami más ami több mint kiegyenlítette a dolgokat. Mint a nagyszerü csapat szellem hogy visszahozza az energiát. Vagy a való életben történt valami ami az egészet perspektívába tette. És az utóbbi években minden kicsit nyugodtabbá is vált, gördülékenyebben folyt, mivel már mindannyian olyan jól ismerjük egymást - még ha sokan csak virtuálisan is. Szóval jelenleg igazán nem vesztegetem az időt arra gondolva ha, mikor és hogyan érhet véget az egész. Itt a trle.net következő 10 évére - hosszú és eredményes életet neki =)

Phil: Mibe kerül rendszerint a site fenntartása? A tagok kielégítően hozzájárulnak? Mennyit kell a saját zsebedből fedezned?

Michael: Pusztán monetáris értékben, 59 Eurot fizetek (kb. 80+ US$) minden hónapban hogy futtassam a kijelölt servert ami hostolja trle.net'et és a fórumot és elég olcsónak találom figyelembe véve hogy mennyi tartalmat kínál. Ahogy sokan emlékeznek, futtattunk kis adakozás kampányokat minden évben vagy minden második évben, szóval a pénz elég nagy részét nagyon is a közösség fizette, amiért nagyon hálás vagyok, mert mutatja az érdeklődést és ragaszkodást és hogy a site 'megéri megfontolni egy kis monetáris hozzájárulást' jónéhány embernek. Másodszor, elég szerencsés voltam hogy keressek egy kis pénzt apró szöveges hirdetések elhelyezésével a főoldalon, szóval ez is segít fedezni a költséget és megenged némi befektetést dolgokba mint a BtB CDk vagy trle.net USB stick'ek amik versenyek nyereményei és díjai. Bár jelenleg, az összes kiadás meghaladta az adakozást, szóval ha ezt olvasod, nyugodtan fontold meg hogy ráclickelsz arra a PayPal gombra a trle.net főoldalon... ;) Mégis - még ha zéro adakozás lenne is, folytatnám a site futtatását amíg megvan az állásom, abban a helyzetben vagyok hogy megengedhetem, szóval inkább értékelem az adakozás gesztusát mint magát az összeget ami jön vele.

EssGee: Játszottál a megjelent 2000+ pálya csaknem mindegyikével. Még mindig jön ugyanaz az izgatottság ma, ami a legkorábbi megjelenésekkel játszva mikor a közösség még csecsemőkorában volt?

Michael: Igen, nagyon is és folytatom a munkát a cél felé hogy reviewt írjak mindegyikről. Ez a cél számomra nagyon korán felbukkant a trle.net életében, mivel úgy gondoltam ahhoz hogy képes legyek megitélni egy beérkező review fair megitélése a pályának, nekem is játszanom kell vele. Szóval, van egy különös morális kötelességtudat valahol mélyen elrejtve bennem, azt hiszem. Az izgatottság... őszintén... nem. Manapság meglehetősen ritka a pálya ami ilyen erős érzelmeket és izgatottságot kelt bennem, de ez nem azt jelenti hogy nem élvezem a játékot egy rendes pályával. A legtöbb pályát szórakoztatónak találom valamilyen szempontból (néhányat jobban mint a többit) és ez megnyugtatja az elmét hogy végigjátszam őket és lássam mivel jöttek ki mások. Csak kétszer adtam 4x10 pontot egyéni pályáknak és csak néhánnyal több alkalommal pályáknak egy sorozaton belül, mivel próbálok tudatában lenni a személyes véleményemnek a tökéletességről, de másrészről pályákat amik 5-6 átlag pontot értek el játszhatónak és szórakoztatónak tartom. Talán nem mindet, de egyértelműen sokat...

EssGee: Hogy alakult ki a review értékelés rendszer?

Michael: Őszintén, nem emlékszem pontosan, de nagyon is az email interakció közben történt Sash'el Március 2001ben ahogy fent említettem. Azt hiszem a négy kategóriánk ami ma van még mindig pontosan azok amit mi alkottunk akkor. A 'review system'ről folytatott sok, sok hosszú megbeszélés ellenére végül sosem változtak, mert soha nem győztek meg hogy a változás igazából valami 'jobbhoz' vezetne - minden volt, csak más. Ami változott az évek alatt néhány kalkuláció a pontokról, mint mikor bevezettük hogy a legmagasabb és legalacsonyabb pontszám eliminálódik az átlag kalkulációjakor vagy hogy egy reviewernek 10 review kell mielött ponjai beleszámítanak az átlag kalkulációba.

EssGee: Abból amit láttam, jól-szervezett személynek látszol, profi játékos vagy - van játék stratégiád p.l. készítesz jegyzeteket, térképeket etc.?

Michael: Igen, egyetértek hogy eléggé szervezett vagyok, de hogy profi játékos? Bármit is jelentsen az... talán inkább azt mondanám hogy a gyakorlás idővel növeli a tudást. A fő játékmenet stratégiám hogy jól szórakozzak játék közben. Nem szégyellek ránézni a leirásokra, ha nem találom meg a továbbvezető utat értelmes időn belül (ahol 'értelmes' változik a napi hangulattal =) ), de sokkal jobban élvezem az ügyességi járatokat és okos rejtvényeket mint a puszta felderítést. Szóval igen, egy trükkös rejtvényhez talán ahhoz fordulok hogy megrajzolok egy térképet. És igen, általában készítek jegyzeteket dolgokról amik jobban tetszettek vagy nem tetszettek a pályán, hogy belevehessem ezeket mikor a reviewmat írom később.

EssGee: Olyan tagok akik csak az utóbbi időben csatlakoztak a közösséghez nem ismerik a review zsűrit ami azért létezett hogy a problémás reviewkat kezelje. Felvilágosítanál minket erről a procedúráról, miért lett nyugdíjazva és hogyan kezeled manapság?

Michael: Az átfogó Zsűri koncepció elég egyszerü: Fogj egy csoport önkéntest akik megbízható és tisztelt tagjai a közösségnek és aztán az a csoport néz rá először minden elküldött reviewra és formálisan 'jóváhagyják' mint elfogadhatót, vagy elutasítják és dolgoznak a reviewerrel hogy ha lehetséges tegyen módosításokat. Igazából ez a procedúra a Levelbase'en ma még mindig megy, ezért van hogy alkalomadtán néhány napig tart amíg az elküldött review ténylegesen feltünik mindenki számára láthatóan. A trle.net'en én ezt picit máshogy közelítettem meg és csináltam egy személyes 'elő-válogatást', vagyis csak azokat a reviewkat továbbítottam a Zsűrinek amiről úgy gondoltam megbeszélést igényel. Hálás módon igazából soha nem volt olyan sok és idővel kevesebb és kevesebb lett, ezért volt hogy már egy ideje teljesen 'elengedtem a Zsűrit a szolgálatból'. Így aztán, ma az elküldött reviewk jóváhagyása csak rajtam megy át és az én személyes és szubjektív megitélésemen. Nyilván én is csak ember vagyok és nem veszek észre dolgokat az úton, szóval ezért keletkezett nemrég a Review Forum olyan helynek ahol kérdéses reviewk felvethetők publikus megbeszélésre. Bár ez jó megközelítés, mindig azt mondom hogy a legjobb megközelítés egy 'kérdéses review' kezelésére hogy az érintett építő vegye fel a kapcsolatot az adott reviewerrel személyesen email/PM által. Az esetek 90%ában ez nagyon kielégítő eredményre vezet mindkét félnek, míg a publikus megbeszélés könnyen tarthat a topicban oldalakon és oldalakon át anélkül hogy bármi változna - de ezeket vicces figyelemmel kisérni... ;)

EssGee: A reviewk jelentős részét képezik a trle.net'nek. Biztos vagyok benne hogy a statisztikák bizonyítanák hogy az elküldött reviewk nagyjából 95%a vagy több fair és értelmes. Talán a legnagyobb konfliktusforrás a közösségben az évek során a viták voltak reviewk felett építők és reviewerek között. A konfliktusok forrása általában egy mix a kritizálásra túl-érzékeny építő és a túl-kritikus, bosszúálló vagy tehetségtelen játékos reviewja között, attól függ melyik perspektívából nézed. Végsősoron a kritika lehet kemény anélkül hogy mocskolódó lenne és ez a legalapvetőbb szintje a tiszteletnek amit szerintem minden építő megkívánna. A pálya építési technikák fejlődtek az évek során. Szerinted a review írás művészete is nőtt vele?

Michael: Egyetértek - mindig volt kellő adag vita a reviewk körül és ha belegondolsz ez nem olyan meglepő és igazából annak a jele hogy az embereket érdeklik a beküldött kommentek. Azzal is egyetértek hogy a viták okai befogják a teljes skálát - pl sértődékeny építők csakúgy mint tiszteletlen reviewerek és minden 'eset' ami volt egy kicsit különbözött az előzőektől. Azt mondanám hogy a 'review írás művészete' - és egy kicsit igen is művészet - IGEN fejlődött és nőtt az évek során hiszen annyi nagyon tiszteletteljes reviewer van. De, csakúgy mint számos építő nem tartja a lépést az új építési képességekkel és lehetőségekkel, néhány reviewer szintén kicsit megrekedt a maga review készítési módjában... ;)

EssGee: Személyes szinten, nagyrészt a trle.net létezésének köszönhetően, az elmúlt nyolc évben szabadidőm mértéktelenül nagy részét töltöttem vagy építéssel, teszteléssel, játékkal vagy Tomb Raider pályákra review írással. Nem vagyok biztos benne hogy megköszönjem neked vagy hibáztassalak amiért szolgáltattad a közeget egy ilyen élvezetes figyelemeltereléshez (csak viccelek ;) ). Realisztikusan már tíz éve megy, a TR szerkesztett pálya scene még mindig egészséges mennyiségű készülő pályát produkál és játékosok (újak és régiek) élvezik ezeket a pályákat. Mikor elkezdted a trle.net siteot, elképzelted valaha hogy a szerkesztett pálya scene ilyen hosszú életű lehet?

Michael: Rövid válasz: Nem. =) Helyes válasz: valószinüleg soha nem gondokoztam rajta milyen sokáig fog tartani és még ma sem teszem. Mindig igazán kötődtem a sitehoz és a saját szórakozásomra futtatom. A tény hogy közeg lett sok ember számára csak egy szép bonus. Egyértelműen kicsit 'csendesebb' az utóbbi néhány évben, de még mindig érzem hogy ez az elképzelhető legjobb közösség és én különösen élvezem a pillanatokat mikor friss emberek jönnek a fedélzetre és velünk maradnak az úton! :)

 

 

 

 

 

 

Fordította: Akci