Lukasz Croft (Lukasz Studnicki)

Andzia9 interjúja Január 2010 (további kérdések Marksdad (Ian Smith))

Andzia9: Először is, bemutatnád magad? Mi a neved, mennyi idős vagy, és mit csinálsz?

Lukasz: Nevem Lukasz Studnicki, mint tudod Poland'ből való vagyok, Klodzko városában lakom. 22 éves vagyok (21.04.1987). Most tanulok alapértelmezett átlagos iskolában és dolgozok bátyám cégénél.

Andzia9: Hogy kezdődött történeted Tomb Raiderrel?

Lukasz: Történetem Tomb Raiderrel kicsit atipikusan kezdődött. 2000-2001 körül, tulajdonosa lettem egy Sony PlayStation1 konzolnak, bátyám Germanyben volt akkor, beszéltünk telefonon, és mondta hogy van egy meglepetése szülinapomra, nem mondta el mi az. Jött a szülinapomra és adott egy ajándékot - Tomb Raider 4 The Last Revelation PSX1re, még nem tudtam hogy Lara Croft Lara Croft -:) Elejétől nem játszottam TR4al, bátyám tette azt, aki még szüleimmel és velem lakott, néztem a játékát TR4al, elbűvölt rögtön az első alkalommal, és végleg magába szívott. Mikor bátyám befejezte a gyakorlást TR4al és elért az 'Egyiptomi' pályákra, akkor kezdtem én játszani TR4al és bármilyen megoldások nélkül, mi magunk jöttünk néhány héttel később sajnos TR4 végére. Szomorú voltam, hogy Lara halott volt, aztán úgy döntöttem utána nézek vannak-e további részei ennek a játéknak. És kiderült hogy voltak! Következő Tomb Raiderem amin átmentem a nagyon jó TR1 volt PSXen és PCn, TR:5 Chronicles (PSX és PC), TR2 (PSX és PC), TR3 (PSX és PC), TR6 (PC), TR7 (PC), TR:Anniversary (PC), TR8 (PC) és minden TR Gold ebben a sorrendben TR2 Gold, TR1 Gold és TR3 Gold és The Times Exclusive Pálya. Most a sötétebb és nehezebb Tomb Raidert (TR9) várom.

Andzia9: Miért döntöttél úgy hogy csinálsz saját szerki pályákat?

Lukasz: Úgy döntöttem csinálok saját szerki pályákat miután megtudtam hogy a Level Editor TRhez létezik! Ez boldogság volt, ami mai napig nem halt el! Tűnödtem, milyen lenne elküldeni Larát egy 'helyre' amit én alkottam és látni az egész TR enginet akcióban. Arra is adott ötleteket hogy megalkossam a saját játék helyszineimet, például horror; azonban évekkel ezelőtt még nem volt sok objektum jó horrort alkotni. És a szoba szerkesztő első verziója is erősen instabil volt, most van néhány nagyon jó ember és elérhetők modern TR szoba szerkesztők.

Andzia9: Honnan veszed az ötleteidet?

Lukasz: Főleg különböző filmekből, álmokból veszek ötleteket :), világ történelem és más játékok, és még más Tomb Raider játékok is.

Andzia9: Elolvasol minden véleményt a munkádről vagy ignorálod őket?

Lakasz: Amikor lehetséges, elolvasok minden véleményt szerkieimről, amit rosszul csinálok, próbálom megjavítani a következő pályákon. De néha, néhány szerki pályának más üzenete van, nem csak pozitív vagy negatív véleményeket gyűjt.

Andzia9: Milyen más érdeklődéseid vannak TRt kivéve?

Lukasz: Sok érdeklődésem van, köztük az Ősi Egyiptom és más ősi országok, érdekel még Biológia, Geográfia, Történelem, Természet (van két kutyám otthon, mongrel és hybrid Német Juhász-kutya), más játékok például: Vampire the Masquerade Redemption és Bloodlines, Mass Effect, Resident Evil, kicsit Silent Hill, F.E.A.R., 18 Wheels of Steel Sorozat, Grand Theft Auto 4, Legacy of Kain sorozat, Hitman sorozat, Call of Cthulhu sorozat, Far Cry 2, Assassin's Creed sorozat, és sok más játék és film. Második szerelmem (éppcsak TR után-:)) zene és éneklés, sok kedvenc énekesem van Celine Diontól Lacuna Coilig vagy Fall Out Boy, Black Eyed Peas és gyakorlatilag minden kivéve Heavy Metalt. A modern technológia is érdekel és általában computerek. Ha lehetséges lenne publikusan előadni, például énekelni néhány dalt, nagyon örülnék, sajnos Polandben nincs sok lehetőség ebben a kategóriában. Néhány ember 'rajtakapott' mikor énekeltem és mondták hogy csináljak valamit ebben az irányban, azonban nincs pénzem egy CD felvételére -:(

Andzia9: Gondoltál valaha részt venni megmérettetésekben mint: Back to Basics vagy Levelbase Advent Calendar?

Lukasz: Sokszor gondoltam részt venni ilyen megmérettetésekben.

Andzia9: Van valami kedvenc momentumod szerki pályáidról?

Lukasz: Kedvenc momentumom a saját pályáimról, hmm.. Van néhány, de adok egy példát, Kabul, Afghanistan Episode 1 & 2, mikor lopakodnunk kell hogy elkerüljük a lövő ágyukat és elcsalni a katonákat helyekre mielőtt megölhetjük őket :-)

Andzia9: Mi okozta neked a legnagyobb problémát építésben?

Lukasz: A legnagyobb probléma az építésben maga a LE :) Gyakran eltünnek textúrák és objektumok; néha a LE egyáltalán nem hajlandó engedelmeskedni, de a legtöbb gondom a flipmapekkel van.

Andzia9: Van terved építeni egy következő szerki pályát? Vannak már valami ötleteid?

Lukasz: Igen, tervezek alkotni következő szerki pályákat, tulajdonképpen Colosseum Stílusban dolgozok TR1 és TR5ból, van már fél első pályám, teljes szerkinek három szintere lesz. És a premiere - 2010 első negyede. Szín nr 1 - Colosseumban játszódik TR5ból, Szín nr 2 - Colosseumban játszódik TR1ból, Szín nr 3 mixelt helyszin Colosseum TR1 & TR5. Következőre tervezek csinálni valamit TR6:AoD környezetben, és vízalatti város egy kicsit Bioshockkal.

Andzia9: Már kidolgoztad a történetet?

Lukasz: Új szerki pályák történeteivel kapcsolatban, van néhány 'jelzésem', mert tűnődök, hogy TR1 és TR5 történelmébe helyezzem, vagy egyszerüen alkossak egy következő expedíciót egy ereklyéért.

Andzia9: Lesznek új objektumok, új ellenfelek?

Lukasz: Igen, lesznek új objektumok és ellenfelek, lesznek régi objektumok és ellenfelek is egy kicsit megváltoztatva.

Andzia9: Klasszikus vagy újabb játékokból szeretsz jobban objektumokat használni? Vagy nem számít neked?

Lukasz: Nem teszek különbséget objektumokkal klasszikus vagy új játékokból, ha találok valami megfelelő objektumot a pályámra, akkor egyszerüen használom.

Andzia9: Családod és barátaid játszottak valaha szerki pályáiddal?

Lukasz: Igen, családom játszott szerki pályáimmal, van egy beta teszterem. Idősebb bátyám Bogdan, de néha legidősebb bátyám Robert is játszik szerki pályáimmal :-)

Andzia9: Van kedvenc szerki pályád más készítőktől?

Lukasz: Van néhány kedvenc szerki pályám más 'térkép csinálóktól'. Például Ancient Artifact Maxtől, néhány térkép Richard Lawthertől és még sok Rejtély-Horror környezetben. És lopakodáshoz kapcsolódó színhelyek is :-)

Andzia9: Tervezel teljes verziót csinálni Pakistan pályádhoz?

Lukasz: Gondoltam rá hogy csinálok teljes verziót Pakistanhoz, de most azt fontolom hogy összekapcsolom következő projectemmel, ami valószinüleg Kazakhstan lesz. De egyellőre, meg akarom alkotni a Colosseumot és később a vízalatti várost, aztán igazán később Kazakhstant.

Andzia9: Gondoltál valaha csinálni egy szerki pályát más személlyel közösen? Vagy mindent egyedül preferálsz csinálni?

Lukasz: Igen, gondoltam rá hogy csináljak szerki pályát valaki mással. De épp most nem vagyok benne biztos.

Andzia9: Gondoltál valaha pályákat csinálni DXTRe3D használatával?

Lukasz: Igen, gondolkoztam róla hogy csinálok egy pályát például DXTRe3D használatával, de az új verzió (azt hiszem v3.0) hosszú ideig nem bukkant fel, szóval békén hagytam. Amúgy, TR5ra akartam csinálni szerkit DXTRe3D'vel, azonban hiányoltam néhány funkciót.

Andzia9: Vagy kapcsolatban különböző pálya építőkkel? Találkoztál már valakivel személyesen?

Lukasz: Nem, nem volt (még?) kapcsolatom különböző pálya építőkkel és nem találkoztam egyikükkel sem (valószinüleg, mert ki tudja :D).

Andzia9: Van rá bármi esély hogy munkáidban, lehet játszanunk Kurtissel vagy Amandával?

Lukasz: Gyakran gondoltam erre, de most még nem tervezem.

Andzia9: Volt olyan momentum a játékaidban amikkel nem voltál elégedett? (jelentés: készítettél valamit Level Editorral, de aztán mikor játszottál vele, kiderült hogy rossz ötlet volt?)

Lukasz: Valószinüleg nem, habár gyakran megváltoztattam 'valamit'...

Andzia9: Melyik a kedvenced a hivatalos játékokból?

Lukasz: Minden rész nagyszerü és mindet szeretem és bánom a befejezetlen TRAoDt :( Mert jobb lett volna, ha November 2003ban jelent volna meg és nem Junius 2003ban.

Andzia9: Van olyan pálya építő akit csodálsz? (úgy értem persze a pályáit)

Lukasz: Talán egy kicsit Richard Lawther, Titak és Agnes, és még több amire nem emlékszem :-)

Andzia9: Miért hívják egyik szerki pályádat Monstrum 3nek? (Úgy értem, miért a 3?)

Lukasz: Hehe, első szerkim, kár, hogy a módosított Tomb4.exe engine nem létezett akkor; sok bugot elkerült volna. Monstrum 3 trilógia kellett volna legyen, azonban átlagos 'fogadtatás' után töröltem a teljes projectet :-(

Andzia9: Clinic of Deathben feltehetőleg volt néhány bug és tudtál róla. Szóval miért nem próbáltad eliminálni őket, hanem mindazonáltal kiadtad a játékot? Bár várhattunk volna egy kicsit.

Lukasz: Mint később kiderült volt egy grafika torzulás ami csak az én PCmen történt, egy sérült grafikus kártya volt a bűnös. És a többi bugot nem volt lehetséges eliminálni akkoriban.

Marksdad: Hatalmas tempóban építesz! Hogy találsz rá időt?!

Lukasz: Gyakran építem pályáimat éjjel, mikor nyugalom és csend van, szóval több időm van. Csak úgy 6 óra alvásra van szügségem :-)

Marksdad: Legkorábbi pályáidból néhány befejezetlennek látszott (p.l. Chunnel és Pakistan). Miért döntöttél úgy hogy kiadod őket?

Lukasz: Igen, Pakistan sokkal hosszabb kellett volna legyen, azonban technikai problémák és kis tényezők telepedtek be és korábban kellett kiadnom mint akartam volna. Próbálok kigyógyulni ebből jövőbeli munkákban.

Marksdad: Temple of Tibet volt első diadalod kreatív szempontból, véleményem szerint. Nagyszerü megjelenése volt és első pályád volt ahol igazán végig követted az ötleteidet hogy hosszú kalandot készíts. Milyen sokáig tartott megépíteni?

Lukasz: Temple of Tibet időigényes volt; úgy 2 hónapig tartott szünetekkel.

Marksdad: Azon építők egyike vagy akiknek mindig könnyen felismerhető 'stílusa' volt. Ennek eredményeként, kiépítettél amit csak úgy lehet leírni mint 'rajongó követők' (magamat közéjük számítom!). Tudsz erről?

Lukasz: Köszönöm. Igen és Nem :-)

Marksdad: Mi a következő projected és mikor lesz kész?

Lukasz: Következő projectem Colosseum mind TR1 és TR5 szerű stílusban. A megjelenésnek Január és Február 2010 között kell lennie. Később tervezek két színteret vízalatti város stílusban, például: Bioshock.

 

Fordította: Akci