JMN (Jacques Niemand)

eTux (Elvis Tupcijenko) interjúja Február 2009

eTux: Legyen egyszerű az elején. Kicsoda JMN?

JMN: A nevem Jacques, 21 éves vagyok South Africaból. Jelenleg computer programozóként dolgozom. A szabadidőmet játékokkal töltöm és, persze, Lara világaink készítésével.

eTux: Hogyan és mikor hallottál először Tomb Raiderről?

JMN: Hát tulajdonképpen véletlenül kezdődött. (vagy talán sors?) Elmentem a helyi video üzletbe hogy béreljek egy playstationt. Láttam ezt a játékot egy nővel az elején elemlámpát tartva. Emlékeztem hogy láttam egy játék reviewt a TVben ahol egy nővel játszottál lőve rosszfiúkra vagy valami. Nos gondoltam a játék a video üzletben az a játék. Szóval kivettem. Micsoda meglepetés ért mikor elkezdtem játszani! Ez nem az a játék volt a TVből; nem, valami sokkal nagyszerűbb volt! Annyira magával ragadott a hangulat és játékmenet hogy nem tudtam nem gondolni rá. Teljesen megszállottja lettem ennek a játéknak. Valószinüleg kitaláltad, The Last Revelation volt. Mindig kivettem mikor volt elég pénzem. Később megvettem a PC verziót hogy játszhassak anélkül hogy heteket kelljen várni közben. Onnantól elkezdtem megvenni a sorozat többi darabját.

eTux: Az új TR játékok megjelenése után sokan vitatják mi is a Tomb Raider és hogy az új játékok vajon megtestesítik azt. Mit gondolsz számodra mi a TR? Mi a legvonzóbb része?

JMN: Nos nekem TR ősi helyek és romok felfedezéséről szól, elveszni és egyedül lenni a vadonban. Sok más játékban megvannak ezek az elemek de egynek sincs az a különleges érzése amit Lara ad neki. A személyisége teszi oly naggyá. Az új játékoknak majdnem megvan ez a különleges érzése, de nekem kezd kicsit túl modern lenni. Azt hiszem CD túlságosan Lara megjelenésére fókuszál ahelyett hogy azokra a dolgokra amik TRt oly különlegessé tették. Azt hiszem próbálják a TRt több ember számára vonzóvá tenni de ez tönkre teszi az egész TR élményt. De ez csak az én véleményem...

eTux: Relatíve későn jelent meg első pályád a pálya építő sceneen - 2006 tavasz - ez azt jelenti hogy akkoriban fedezted fel a hobbit vagy ilyen sokáig tartott hogy olyan pályát építs amivel elégedett voltál hogy megjelenjen?

JMN: Ahogy TR5 megjelent elkezdtem a TRLEt. Sok pályát építettem első megjelenésem előtt, de igazából soha nem terveztem kiadni a pályáimat azelőtt. De mikor láttam a sok szerki pályát amit mások csináltak, gondoltam ideje hogy elkezdjek dolgozni egy rendes szerki játékon, nem csak újabb véletlenszerüen készített pár szoba összerakva. Namost legtöbbetek (ha nem mindenki) talán nem tudja ezt, de The Nightmare nem az első kiadott pályám volt. Az egy The Temple of India nevű pálya volt. Más nevet használtam akkoriban, 'The Raider'ként voltam ismert. Nem volt annyira remek pálya, de kezdetnek megteszi.

eTux: Én biztosan nem tudtam! Ez persze mindent megváltoztat és akkor mégse vagy késői virág! Konkrétan emlékszem a Temple of Indiara, egész jó pálya volt! Volt valami specifikus amit el akartál érni mikor elkezdted építeni?

JMN: Sok pályát építettem mielőtt azt kiadtam. De egyik se került online. Úgy éreztem itt az ideje elkezdeni egy 'komoly' pályát ami fogna. Azt akartam hogy szórakoztató legyen játszani és nem terveztem igazán storyt hozzá.

eTux: Miért választottál Lara's Home színhelyt Tomb Raider: The Nightmarehez?

JMN: Azt akartam hogy békésen kezdődjön a játék, hogy a játékos váratlanul léphessen be a rémálomszerű világba. Úgy gondoltam Lara otthona békésebb és megnyugtatóbb mert ismerős bárkinek aki játszott már Tomb Raiderel. Ezért döntöttem emellett, a TR3 otthon szerint néhány új rejtvénnyel és hozzáadott színhellyel.

eTux: Általában mi inspirálja pálya ötleteidet?

JMN: Szeretem a természetet és szeretem látni ahogy az emberi struktúrákon úrrá lesz. Szóval mikor látok egy nagyszerű természetes helyet kapok ötleteket pályákhoz. Sokat túrázok a hegyekben úgyhogy próbálom azt az ott lenni érzést áthozni az új játékomba amin dolgozok. Aztán kigondolok odaillő rejtvényeket és próbálom logikussá tenni.

eTux: Mi volt az ötlet Eternal Mysteries mögött? Csak egy okos mód hogy sok kissebb projectet kombinálj egy nagy játékba vagy szándékos választás, korábbi vállalkozások Lara képzeletében egy másik kaland közben?

JMN: A visszaemlékezések amiket látsz végig Eternal Mysteries során, ahogy mondod, korábbi pályák részei amiket elkezdtem építeni de nem fejeztem be PC problémák miatt vagy korábbi pályaötletek. Szóval teljes játékok építése helyett összevontam őket egy játékba.

eTux: Mi a véleményed más építők pályáiról? Van olyan építő akire magasan felnézel, vagy szerki pályák amik legjobban tetszenek?

JMN: Van néhány valóban nagy építő. Nem játszottam olyan sok szerki pályával de aki szerintem igazán nagy az Titak. Igazán tudja mit csinál és mit akar elérni. A játékok amikkel játszottam és tetszett Himalayan Mysteries, Lara at the Movies, Sanctuary of Water, Fire and Ice és The Ring.

eTux: Pálya építőnek lenni South Africaban magányos hobbi? Része vagy valamelyik online közösségnek, vagy tartasz kapcsolatot más South Africai építőkkel és játékosokkal esetleg?

JMN: Hát úgy látszik én vagyok itt az egyetlen aki TRLEt használ. Nem mondanám hogy magányos, de szeretném ha lenne több SA építő.

eTux: Hogyan mutatnád be országodat pár mondatban valakinek aki csak néhány sztereotípia alapján formál véleményt róla (mint én, például)?

JMN: Nos nem vagyok idegenvezető szóval ne hibáztass ha nem lesz idelátogatásra inspiráló. Az emberek itt barátságosak és mindig hajlandók segíteni. Sok a látni és csinálni való és mikor a természetről van szó mindenünk van sivatagoktól jungleekig. Széles változatosságú állatok és növények, néhány sehol máshol nem található. Sokan el akarják hagyni a bűnözés miatt, de léteznek rosszabb helyek.

eTux: Melyek azok a részek pályáidon amivel kapcsolatban úgy érzed igazán vállon veregetheted magad?

JMN: Azt hiszem ennek eldöntését inkább a játékosokra hagyom. :)

eTux: És hogyan itéled meg a játékosok döntését eddig? Meg vagy elégedve a reviewerek visszajelzésével?

JMN: Kaptam néhány nagyszerű reviewt a játékosoktól és amíg élvezik a játékaimat elégedett vagyok.

eTux: Pályáid története meglehetősen magávalragadó. De milyen fontos ez egy szerki pályának? Például úgy érzed sok játékos összekapcsolta a 2 robbanást Tomb Raider: The Nightmareben?

JMN: Szerintem jó ha egy szerki játéknak van valamilyen története. Az ötlet a két robbanás mögött az volt hogy a játékos eltünődjön épp mi történt. Szeretek belevenni finom utalásokat itt ott, de hogy a játékos rájön a kapcsolatra vagy nem nem igazán számít, csak jól szórakozzon. Következő játékomba szeretnék belevenni olyan részeket ami nem igazán kapcsolódik a fő storyhoz, de ha a játékos többet akar felfedezni, valami nagyszerűre bukkanhat.

eTux: Ez határozottan érdekesnek hangzik! Amíg The Nightmareről beszélünk - egy dolgot mindig meg akartam kérdezni az átmenetről Lara's Home és a 'Nowhere' pálya között. Hogy vázoljam azoknak akik nem játszottak a pályával - a képernyő sokáig sötét, nincs nálad az irányítás, de folyamatosan nyugtalanító hangokat hallasz, mikor hirtelen be vagy dobva az új környezetbe. Azt akartad hogy a játékosok képzelete beinduljon e szekvencia alatt, vagy ez egy olyan finom utalás hogy tulajdonképpen mi zajlik a pálya történetében?

JMN: Akartam hagyni hogy a játékosok képzelete beinduljon. Ez olyan mint könyvet olvasni. Mindenki ugyanazokat a szavakat olvassa de az egyes olvasóknak megvan a saját élménye arról hogy is néz ki a jelenet. Egyedivé akartam tenni az egyes játékosoknak.

eTux: És most - valami egész más. Miért megragadó fiktív karakterek halála?

JMN: Talán mert megismerted a karaktert és kezdtél kötődni hozzá, főleg játszható karakter esetében. Személyesebb szinten ismered meg mert te irányítod és magadat fejezed ki rajta keresztül. Szeretek belevenni érzelmi oldalt a storyba. Van akinek nem tetszik, de szerintem érdekesebbé és feledhetetlenebbé teszi a játékot. De ez csak az én véleményem.

eTux: Eddig három játékod jelent meg. Van valami amit várhatunk a jövőben? Tudsz valamibe bepillantást adni?

JMN: Igen, lesz egy újabb játék a jövőben. De hogy meddig fog tartani nem tudom, talán egy év vagy több. Pillanatnyilag annyit mondhatok hogy a neve 'The Spirit of the Mountain' lesz és mutathatok néhány nagyon korai screenshotot az első pályáról. Még nincs sok látni és tenni való. A story valami egy elveszett civilizációról mélyen a hegyekben kevesen hallottak róla. Valami sötét titok rejtőzik e hegyek között és Lara többet akar megtudni. Ami ott vár rá, nos, várnod kell és majd magad felfedezed. :) Amennyit lehet megtartok meglepetésnek.

eTux: Ez határozottan izgalmasnak hangzik! Köszönöm hogy megosztottad és köszönöm az idődet!

 

 

 

 

 

Fordította: Akci