Horus (Nadine L.)

Dimpfelmoser (Matthias Heuermann) interjúja Április 2004

Matthias: Mióta építesz pályákat?

Horus: A megjelenés napján megvettem TR5t és rögtön elkezdtem. Ez 2000 végén volt. Sajnos akkor még nem volt internet hozzáférésem, fogalmam se volt erröl az egészről, mit kell csinálni, hogy egy egész közösség van a weben. Szóval a standard wadokkal folytattam. Használhatatlan, de kit érdekel?!

Matthias: Használhatatlan milyen értelemben? Nem tudtál haladni velük?

Horus: Yeah, mindig csak Egyiptom, Egyiptom, Egyiptom. És senki sem játszott vele. Ez elég unalmas. Először csak rá akartam jönni mit lehet vele elérni. Nem igazán gondoltam hogy egyáltalán képes lehetek futtatni a dolgot; hogy kijövök valami félig játszhatóval.

Matthias: Miért kezdtél építeni?

Horus: Mióta TR2val játszottam meg akartam csinálni a saját Pályámat. Szóval mikor végül kiadták a LEt ez a legtermészetesebb dolog volt. De mert csak elég későn a folyamatban lett internet hozzáférésem, olyan nagy felismerés volt nekem mikor végül megtudtam hogy létezik a TRWest és egyebek.

Matthias: Meddig tartott első menetedtől a Level Editorral az első játszható pályádig?

Horus: Nagyon sokáig. Hónapok és hónapok és hónapok, mert hogy teljesen őszinte legyek, mikor elkezdtem nem vesződtem a Manuallal és csak fejest ugrottam az építésbe.

Matthias: Mi a story pályáid mögött?

Horus: Nos, a story így hangzik, mindezek az artefactok a föld középpontjából származnak. Ez az ötletem onnan volt mikor tanultunk a kontinens vándorlásról Földrajzból az iskolában. Ez a történet minden pályám mögött. Különböző artefactok, mostanra szétszóródva a világban, amik a Föld középpontjából származnak és most Larának meg kell találni őket.

Matthias: Mik befolyásolnak?

Horus: Nem másolok senkit, vagy nyúlok le textúra készleteket. Azokat az építőket szeretem akik valami szépséget tesznek bele. Mint Miss Kroft, Piega vagy az az Angol csóka aki Lizard Kinget csinálta. Richard valami. Mindenféle dologgal játszok.

Matthias: Meddig fogod folytatni az építést.

Horus: Amíg kifutok az ötletekből azt hiszem. Most épp kicsit elegem van mindenből mert régóta egy sorozatot építek és már nem szórakoztató mert több mint egy éve nem adtam ki semmit. Szóval nincs visszajelzés és ez megöli a szórakozást valamilyen szinten.

Matthias: De ez teljesen a saját hibád mert te döntötted el hogy ilyen megalománikus projectet csinálsz.

Horus: Hát, az elején nem tudtam hogy egy évig fog tartani. Eleinte csak négy pályát terveztem, pont mint legutóbb. Csak többre fejlődött mer szét kellett választanom pályákat és mindenféle ilyesmi. Az editornak vannak bizonyos korlátai és ha átléped őket szét kell választanod a pályát.

Matthias: Mi olyan különleges TRben? és Mivel még iskolába jársz, a Pálya Építés meggátolja hogy rendesen megcsináld a Házi feladatot?

Horus: Ezt megoldható kontrolálni. Mindenféle Játékot kipróbáltam és egyszerüen nem ment. Hát, Anyu mindig mondja: 'Hagyd abba az építést, hagyd abba az építést, csináld a házi feladatot!' De általában délutánokon építek, szünetekben, vagy hétvégén.

Matthias: Mennyi időt töltesz az Editorral?

Horus: Attól fűgg hogy milyen hangulatban vagyok vagy lecsap-e az inspiráció. Néha sokáig nem építek, néha megcsinálok egy pályát egy hét alatt.

Matthias: Barátaid mit gondolnak erről a furcsa hobbiról és mi volt az eddigi legjobb momentumod, Pálya Építőként?

Horus: Hát, a normális barátaim, a srácok a suliban, ők letojják a TRt. Igaz, legtöbbjük tud a munkámról; próbáltam megtéríteni őket, de hiába. Reménytelen. Csak megemlítem a témát és ők rögtön: Oh fogd be!...

Matthias: Mi határozott Nem-Nem pálya építésben?

Horus: Mindenféle dolog. Személy szerint utálom a hatalmas területeket, ahol keresgélned kell egy okosan elrejtett kúszójáratot. Utálom azokat a pályákat, nem építenék semmi olyat, nem is igazán tudnék. És nem vagyok oda a tüskés golyókért. Utálom azokat a dögöket.

Matthias: De elég sok van belőlük a saját pályáidon. (The Temple of Horus 2, és The Forgotten Valley of Anubis)?

Horus: Hát ha az én pályám, tudom mikor számítsak rájuk. És azt is tudom hogy kerüljem el őket. Ez a különbség.

Matthias: Hát persze, milyen buta vagyok. Hova tartasz az Editorral?

Horus: Van néhány más futó projectem. Látni akarom tudok-e rendes cut scene'eket csinálni, új ellenfeleket, mindenféle dolgot. Eső és hó, látni hogy az lehetséges-e. Legjobb persze az lenne, ha Eidos kiadna egy LE Update'et. Különben esetleg lehetetlen.

Matthias: Van a Pálya Építésnek jövője vagy már egy kicsit elavult? - Véleményed AoDről?

Horus: Nem gondolom hogy elavult. Az emberek sokat játszanak és írnak reviewkat. Nézd meg a fórumokat, nem porosodnak vagy ilyesmi. - Vélemény AoDről: Egy kicsit csalódás, figyelembe véve hogy olyan sokat vártunk rá, de meggondolva, egész játszható, ha sikerül hozzászoknod az irányításhoz. Játszottam vele párszor mer gyűjtöttem belőle textúrákat. Ehhez játszanod kell minden pályával és másolni néhány filet. Szóval muszáj volt kibírnom második alkalommal. A saját pályáimon használtam azokat a textúrákat mer baromi szépen néznek ki.

Matthias: Van olyan hogy női megoldás, Pálya Építésben?

Horus: Nem tudom. Nem akarok megbántani senkit, de nem tudtam nem észrevenni hogy olyan Pályákat preferálok amit nők készítettek. Nem tudom, talán csak véletlen egybeesés hogy kedvenc építőim többsége nő és lány. Az ő pályáik általában jobban néznek ki. A nők több erőfeszítést tesznek az építésbe. Férfiak csak nemtörődöm módon összetákolják.

Rüdiger (a háttérben): Nem akarok megbántani senkit de folytatni fogom az építést. ;-)

Fordította: Akci